مایکروسافت در حال آزمایش طرح اجرای بازی های XB1-360 بر روی مرورگرهای اینترنتی

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بنابر گفته منابع ، مایکروسافت درحال آزمایش کردن طرح جدیدی است که بوسیله آن میتوان بازی های دو کنسول XBOX ONE و XBOX 360 را بر روی مرورگر های اینترنتی اجرا کرد .
بر اساس گفته ها بازی هایی که برروی مرورگر استریم میشوند در 60 فریم در ثانیه اجرا خواهند شد .
داشبورد کنسول XBOX 360 هم به طور کامل در مرورگر اجرا خواهد شد ، بدون اینکه برای اجرای آن نیازمند به اینترنت اکسپلورر باشید ؛ این بدان معناست که شما حتی بوسیله مرورگر گوگل کروم هم میتوانید داشبورد را اجرا کنید و این ویژگی به طور اختصاصی برای IE درنظر گرفته نشده است .
گفته شده که مایکروسافت تا حدودی فراتر از مرحله کانسپت اولیه است و درحال حاضر گروه کوچکی از یوزرها در حال آزمایش این ویژگی هستند .
هنوز تاریخ عرضه ای مشخص نشده است گرچه خود مایکروسافت هم این ویژگی را به طور رسمی معرفی نکرده و حتی ممکن است که در میانه راه این پروژه متوقف شود اما به دلیل حرکت مایکروسافت به سمت Azure دیر یا زود بازیباز ها میتوانند بازی های دو کنسول ذکر شده را در مرورگر خود اجرا کنند .
منبع
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
دادش یا شما نمیگیری ، یا حال نمی کنی که بگیری !
Azure کلا" خیلی از Gaikai یا هر چیزی کلود مانند که میشناسی قوی تره ! فقط دلیل اینکه توی لیست مربوط به گیم نیست اینکه تا حالا برای گیم درست و حسابی استفاده نشده.
دادش یا شما نمیگیری ، یا حال نمی کنی که بگیری !خوبه یه پست بالاتر نوشتم دارم در مورد چی صحبت میکنم اگر موضوعی در ارتباط با پست من نداری نیازی نیست کسی رو بزحمت بندازی برای بار دوم:
اگر منظورت کلود گیمینگ هست.............
دادش یا شما نمیگیری ، یا حال نمی کنی که بگیری ![2]
بنده کسی رو میشناسم که تو قویترین مردان جهان اول شده توی دوی سرعت هم نفر اول شده مسابقات کاراته هم مقام اول رو داره درسته تا حالا بوکس شرکت نکرده ولی اگر شرکت کنه چون از همه قوی تره،از همه سریع تره،تکنیک رزمی اش خیلی قویه حتما اول میشه...اصلا همین الان هم اوله
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
1- ظاهرا مجبور به تکرار پست قبلی خودم هستم:

من نکات خیلی خوبی رو در مورد قابلیت‌های Cloud Gaming با استفاده از Azure (کاملاً مرتبط با Xbox) رو گفتم و حالات مختلفش و کارهای مختلف مایکروسافت رو کم و بیش لیست کردم. حالا شما فکر میکنید همکاری مایکروسافت با Cloudgine در ارتباط با Cloud Computing و استفاده بازیسازها از همین امکانات روی بازیهایی که 2015 وارد بازار میشن (که لینک گفته‌های همون بازیساز رو گذاشته بودم در پستم) و گذاشتن Back-end برای بخش مولتی پلیر و ... جزو زیربخش‌های Cloud Gaming نیست و این کلمه رو فقط منحصر به Stream کردن بازیها (اولیه ترین شکل Cloud Gaming) میدونی مشکل بنده یا سایر افرادی که اینجا با شما مخالفت میکنن نیست. یا اینکه شما معتقدی هر کس زودتر سرویس خودش رو نشون داد پس اون بهتر هست و دیگری اصلاً نباید به حساب بیاد اونم بدون اینکه به زیرساختها و توانمندی‌های هر شرکت نگاه کنی، نوع دیدگاه شما هست و مورد قبول سایرین نیست.

سیستم Stream عناوین Xbox روی سایر پلتفرمها سال پیش نمایش داده شده (به گفته موثقترین منابع که سالیان سال مشغول لیک کردن اطلاعات مایکروسافت بودن) و امسال هم از نظر فنی (به گفته منبع خبری همین تاپیک) انقدر خوب هست که برای لانچش در آینده نزدیک مشکل فنی‌ای در کار نیست (مگر بحث‌هایی مثل لایسنس، قیمت گذاری، چگونگی لانچ و ...). احتمالاً این سرویس همون چیزی هست که مایکروسافت قصد داره باهاش دل PC Gamerها رو به دست بیاره بدون اینکه با Steam رقابت بکنه (البته با کیفیت و قیمت گذاری مناسب). یک پلتفرم آنلاین با تمام قابلیتها و بازیهای Xbox 360 (و احتمالاً XB1) که بشه روی هر Browserـی استریمش کرد ایده خوبی بنظر میرسه.

اما الان که شما فکر میکنی Azure هیچ ارتباطی به Cloud Gaming نداشته و نداره، میشه به کاربردها و توانمندیهای دیگه Azure هم اشاره کرد. حتماً اسم Agawi که یک سرویس استریم بازیها بود (در لیست‌های به اصطلاح بهترین سیستم‌های استریمینگ شما هم اسمش به چشم میخوره) و الان تبدیل شده به یک سرویس استریم app رو شنیدید. این سرویس سال 2012 با استفاده از Azure و همکاری با مایکروسافت روی ویندوز 8 آورده شد که موفق نشد و در نهایت به استریم برنامه‌ها رو آورد (که این عدم موفقیت خودش میتونه دلایل زیادی داشته باشه، از لیست بازیها گرفته تا کیفیت کاری که انجام داده بودن یا سودی که کسب میکردن، قیمت گذاریشون و ...). بعد از اون میشه به سرویس Gamesparks اشاره کرد که یک پلتفرم GaaS تحت Azure هست (فعلاً در کنار Unity) و به کمک بازیسازهای مستقل میاد و تقریباً میشه گفت تمام نیازهاشون رو روی تمام پلتفرمهای شناخته شده بر طرف میکنه. یا سرویس Antstream که یک سرویس استریم (مثل Onlive) مخصوص Retro Gameها هست و تحت Azure.

خود مایکروسافت هم که در این زمینه کار میکنه با بازیسازهای مستقل و به نیازهاشون در خصوص Cloud Gaming رو به روشهای مختلف برطرف میکنه مثلاً عنوان Age of Ascent که یک MMO تحت وب هست هدفش داشتن بیشترین تعداد پلیرها بطور همزمان در حین بازیه. در کل Azure یک پلتفرم هست برای سرویسهای مختلف و تمام این قابلیتها رو داره و سرویس خود مایکروسافت در خصوص Xbox هم روی همین پلتفرم اجرا میشه.


در خصوص خرید شرکت ها واقعا هیچ بحثی ندارم اصلا فلسفه خرید شرکت های کوچک توسط شرکت های بزرگ رو کلا زیر سوال بردید...ببنید ریشه کینکت از کجا اومده و MS چطور 360 رو سرپا نگه داشت.

من نگفتم خرید شرکتهای کوچک بد هست ولی وقتی که فقط هزینه تحقیق و توسعه مایکروسافت روی بخش کلود 9 میلیارد دلار هست بنظرم درست نیست که یک شرکت خریداری شده با همچین قیمتی رو با Azure مقایسه کنید و بعد هم خیلی راحت حکم به برتریش بدید اونم فقط به این دلیل که سونی زودتر سرویسش رو برای نمایش و تست رونمایی کرده. Kinect 1 رو هم مایکروسافت با استفاده از چیپ و تکنولوژی شرکت PrimeSense ساخته در حالی که Kinect 2 تماماً در داخل خود مایکروسافت طراحی و ساخته شده و از تکنولوژی 3DV Systems برای این دوربین استفاده نکرده ولی اون شرکت هم اعضای توانمندی داره و خریدش برای مایکروسافت نمیتونسته بد باشه.

در هر صورت من دیگه این بحث رو ادامه نمیدم چون هر گفتنی‌ای بود گفته شد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر