Divinity Original Sin Review

mms 1378

کاربر سایت
Jul 27, 2011
333
نام
Walter
OriginalSin1.jpg


مقدمه

آدمها ذاتا موجودهای خلاق کنجکاو و باهوشی هستند آنها در نگاه اول باهم متمایز هستند. آدمها میتوانند با توجه به شرایط تصمیم بگیرند حتی مشورت کنند یا از همه مهمتر بتوانند از طریق حرف زدن باهم ارتباط برقرار کنند شاید این انسان ها همیشه راه درست رو انتخاب نکنند اما میتوانند تجربه کسب کنند تا در دفعه ی بعد بهترین راه رو انتخاب کنند.بله این انسان ها ما هستیم ما در زندگی نه تنها همچین رفتار هایی داریم بلکه خیلی هامون به طرز جدید و با راهکارهای دیگه زندگی میکنیم نا گفته نماند هممون همیشه موفق نیستیم.اگر به این اختیارات و کارهامون یک نگاه کلی بندازیم متوجه میشویم که ما حق انتخاب داریم ما مجبور نیستیم اغلب اوقات از یک انتخاب یا از یک راه به هدف هامون برسیم.دقیقا همین موضوع در دنیای گیمرها هم صحت دارد,ما در دنیای گیم یک ژانر داریم به نام RPG اگر تعریفی از این ژانر کنیم نتیجه اختیارات و تصمیمات معمولا در غالب یک داستان خلاصه میشود حالا این تصمیمات و انتخابات چی هست؟تصمیمات و انتخابات در انتخاب دیالوگ ها و کارهای کاراکتری که آنرا کنترل میکنیم نقش دارند همچنین ما میتوانیم کاراکتر و شخصیت خود را بسازیم حتی اختیار عوض کردن کل کاراکتر من جمله قیافه ظاهری رفتار و فطریات روحی رو داریم شایان ذکر هست که همه ی این انتخابات و تصمیمات در تمام بازیهای RPG نیست بلکه مشخصه ای از این سبک هست گرچه امسال تا به اینجای کار برای ما گیمرها سال پر بازی رو بخصوص در ژانر RPG نبود ولی RPG های خوبی مانند Dark Souls 2 رو در اوایل سال جاری شاهد بودیم اگر کمی منصفانه نگاه کنیم Dark Souls 2 تنها RPG خوب سال نیست بلکه DOS هم میتونه یکی از رقیبان این عنوان یا RPG های دیگه شود.


DOS_0011.jpg

ما نقش Source Hunters هستیم!ما در اول بازی جز اینکه بدونیم چه کسی هستیم چیزی نمیدانیم!انسانها در حال مبارزه با Orcs ها هستند نژادی که از نظر ظاهری در این بازی میشه اشاره کرد پوست آنها سبز هست و دوتا شاخ دارند و قدقامتی بزرگتر از انسان ها دارند و در خیلی از جاها من جمله بازیهای دیگه ما شاهد Orcs ها هستیم.ما در اول بازی باید دو کاراکتر رو کنترل کنیم آنها دنبال انرژی مرموزی هستند که درجهان Rivelon وجود دارد. ما در داستان DOS خیلی چیزهارو میتوانیم از دیالوگ های اشخاص مختلف بفهمیم روایت داستان کاملا بر عهده ی خود ماست اینکه ما هرچقدر دنبال داستان این جهان و شخصیت ها برویم همانقدرم متوجه میشیم دیالوگ ها شخصیت پردازی در این قسمت بسیار با دقت کار شده اند شما میتوانید با هرکسی از آدمهای عادی گرفته تا سران مملکت حرف بزنید و توانایی این را دارید با آنها به بحث و گفتگو بپردازید این امر در ارتقای شخصیت و گفتگو شخصیت هایی که آنهارا کنترل میکنیم اثر دارد.اطلاعات و حرف های هر شخص برای ادامه روند بازی بسیار تاثیر دارند و شما باید بدانید که این اطلاعات رو در کجا و چگونه استفاده کنید.درکل ما در این بازی برخلاف خیلی از RPG های دیگه شاهد داستان پیچیده و درگیر کننده ای نیستیم دنیایی که ما درش بازی میکنیم پر از ابهامات و سوالاتی هست که شما باید از آن سردرآورید اگر یکی از عشاق این بازی هستید که هیچ اما اگر یک تازهکار در این سری هستید باید حوصله زیادی داشته باشید وگرنه داستان شکلی خشک و خسته کننده دربرمیگیرد.

Divinity_OriginalSin_05.jpg

درنگاه اول ما در اول بازی میتوانیم Class دو کاراکتر خود را انتخاب کنیم پس نگاه کلی به این Class ها میندازیم

Battlemag:دارای استقامت بسیار و جادو های بسیار قوی

Cleric:جان بخشیدن به یاران و جادو های گوناگون که میتواند به یاران کمک های بسیاری کند در واقع Support!

Enchanter:میتواند دشمنان رو به کنترل خود دربیاورد و دارای جادو های بسیار قوی است

Fighter:جنگنده ای که برای مبارزهایی به فاصله کم قابل استفاده است.

Knight:شاید مانند Fighter مبارزه کننده خوبی نباشد اما او میتواند تاکتیک های بسیار عالی بر روی دشمن پیاده کند همچنین دارای استقامت بسیاری هست

Ranger: مانند Fighter اما برای مبارزات فاصله دور!

Rogue:مهارت های بسیاری دارد و در جستجو دنیا میتواند کمک های بسیاری کند

ShadowBlade:یک قاتل بسیار حرفه ای که دارای دو خنجر قوی هست و دارای جادو هایی هست که میتواند هر دشمنی رو از پای در آورد

wayfarer:یک بازمانده با جادو های قوی که ضربه زدن به او بسیار برای دشمنان سخت است

Witch:جادو های بسیاری قوی دارد و میتواند جادوهای جدیدی هم یاد بگیرد

Witch:او هم مانند Witch جادو های بسیار قوی دارد و او میتواند در شروع کردن مبارزه و تمام کردن آن به نفع خود جادوهایی رو استفاده کند البته در فاصله ی مناسب

Divinity-Original-Sin.jpg

dos عنوانی هست که اگر گیمپلی آن چیزی بیشتر از سایر عنوانهای RPG نداشته باشد کمتر هم ندارد,شاید در خیلی از موضوعات حتی خیلی بهتر هم باشد. مبارزات در DOS به Action Point خلاصه میشود در عکس بالا اون دایره هایی که توشون سبز هست درواقع همان Action Point ها هستن شما با Action Point ها میتوانید Spell هارو استفاده کنید میتوانید به دشمنان خود حمله کنید و دشمنان هم بر حسب شرایط و تواناییشون به شما حمله خواهند کرد آنها دارای هوش مصنوعی بسیار خوبی هستند چنانچه در آخرین درجه سختی این عنوان رو تجربه کنید در بسیار از جاها نمیتوانید بر آنها غلبه کنید!آب هوا و مکان در مبارزه اثر دارد از جمله در جایی که بارون میاد شما نباید بر روی دشمن Fire Spell استفاده کنید چون امکان Miss شدن آن زیاده.شما دارای یک Inventory جداگانه برای هر شخصیت هستید شما میتوانید هر یک از مهارت ها را در Invertory ارتقا دهید همچنین میتوانید زره و سلاح های مختلفی برای هر شخصیت انتخاب کنید یکی از مزایای قسمت Inventory این است که تمام قابلیت های شخصی سازی و مهارت های شخصیت در یک Inventory خلاصه شده اما بدی آن این است که ظواهر آنها خیلی خوب طراحی نشده و باعث سردرگمی گیمر در اوایل بازی میشود. شما قادر خواهید بود در حالت استتار بروید که دشمنی شمارا نبیند البته اگر آنها دشمنان Upgrade شده باشند یا جاسوس داشته باشند شمارا میبینند. همچنین شما در DOS امکان دارید بسیاری از وسایل بر مبنای مهارت های شخصیت خود Craft کنید و این یکی از قابلیت های جالب در این بازی هست که با تمام دقت در بازی گنجانده شده.مکانها شهرها غارها خونه ها به طور خلاصه کل دنیای DOS بسیار جالب و قشنگ طراحی شده در جای جای این دنیا شما میتوانید ایتم هایی بدست بیاورید در هر مکان شما شاهد حیوانات و دشمنان گوناگونی هستید,عوامل طبیعی همونطور که ذکر شد بر گیمپلی تاثیرگذار هست و در هر جایی این عوامل فرق دارد.شما در مبارزات اختیار دارید Action Point هارا در Turn ها نگه دارید تا در Turn بعدی از آنها استفاده کنید و باید با استراتژی های گوناگونی در مقابل دشمنان خود مبارزه کنید و آنهارا از پای درآورید.دوربین DOS ایزومتریک هست, امکان دارید که آنرا به سوم شخص تغییر دهید و یکی از مزایای این بازی همین نحوه دیدن است چون شما میتوانید با این دیدن بر کل دور اطراف پیرامون تسلط داشته باشید.کنترل شخصیت ها هم به صورت اتوماتیک انجام میگیرد یعنی شما فقط یک شخصیت رو منتقل میکنید جایی و بقیه شخصیت ها هم به دنبال او میروند و شما میتوانید Quest های گوناگونی رو در طی بازی انجام دهید که هرکدام به شما کمک خواهند کرد که شخصیت خود رو قویتر بسازید و تنوع جذابیت Quest ها به گونه ای هست که شاید از Main Quest هم جالبتر باشند.این نسخه دارای بخش MP هست شما میتوانید با دوستانتان به مبارزه بپردازید و یا با آنها بازیرو طی کنید که درنوع خودش سرگرم کننده و جالب هست که درکنار بخش آفلاین میتواند شمارا ساعت ها سرگرم کند

Divinity_Original_Sin_Eurogamer_Preview_4.jpg.jpg

url

خوشبختانه برخلاف سری قبل ما شاهد گرافیکی چشم نواز و خوبی در این عنوان هستیم از نورپردازی و تکسچر های محیط گرفته تا طراحی مکانها همه به صورت حرفه ای و جالب طراحی شده Engine این قسمت In House بوده و طراح آن مانند نسخه قبل Farhang Namdar.به قول سازندگان این انجین قدرتمند توانایی ساختن محیط های مختلف و درست کردن ایتم های گوناگون با جزئیات را برای ما فراهم ساخته,اگر کمی درباره این حرف و بازی مقایسه ای انجام دهیم میبینیم همچین حرف بی ربطی نیست. نسخه قبل توسط انجین Gamebryo ساخته شده بود بر خلاف نسخه جدید محیط های آن در خیلی از جاها تکراری میشد ولی در این قسمت نه تنها این مشکل حل شده بلکه به یکی از مزایای بازی هم اضافه شده.طراحی شخصیت ها لباس ها سلاح ها به شدت زیبا و جذاب بنظر میرسند همچنین همه ی اینها در کنار با یک فریم دهی خوب و بدون مشکل طرف هستیم NPC ها و شخصیت ها در یک صحنه ممکنه خیلی زیاد بشند اما هیچگونه Drop Frame در اینجور صحنه ها دیده نمیشه.یکی از مشکلاتی که در خیلی از جاها مطرح شده لودینگ اول بازی هست که بسیار سرسام آور و خسته کننده است چون شما باید حداقل 2 دقیقه برای لودینگ تکسچر ها و محیط صبر کنید البته ممکنه در سیستم های ضعیف بیشتر هم بشه در کل گرافیک این بازی درحد یک عنوان RPG درخور بوده و تحسین فراوانی به آن شده. Alpha این نسخه در 7 ماه پیش منتشر شده بود گرافیک بازی در Alpha در حد متوسط بود در طی این زمان به یکی از بهترین گرافیک ها در همسبک های خودش تبدیل شده.

Divinity-Original-Sin.jpg

موسیقی و صداگذاری بازی هم مانند نسخه قبل توسط آقای Kirill Pokrovsky ساخته و تهیه شده.او قبلا در گروه Aria فعالیت چندین ساله داشته,و توسط عنوان The Led Wars که در سال 1998 منتشر شده وارد صنعت گیم شده او در این سالها تجربه های مختلفی در سری Divinity کسب کرده و در همه این سری به قول معروف گل کاشته او در این عنوان در جای جای بازی یک آهنگ در نظر گرفته, در طی انجام بازی شما موسیقی های قشنگ و مختلفی رو میتوانید با سبک های گوناگون تجربه کنید غیر از اینکه گوش دادن به آنها لذت خاصی به همراه دارد جو سازی قشنگی هم انجام میدهد که به محیط بازی روح میبخشد درواقع بهتره بگیم او تمام تجربه اش رو در این بازی پیاده کرده خیلی هم تاثیرگذار بوده.او با سازهایی مانند ویالون و پیانو و ... آثاری خلق کرده که حتی اگر عنوان DOS هم یادمون بره موسیقی زیباشو اما شاید به خاطر داشته باشیم

DOSCA_0009.jpg


نتیجه گیری:DOS نه تنها یک RPG خوبی برای طرفداران RPG باز هست بلکه عنوان قابل قبولی و قشنگی برای طرفداران این سری محسوب میشود با توجه به Kickstar بودن این عنوان و موفقیت های گوناگون مانند کسب متای 88 میتواند ساعت ها شمارا سرگرم کند و تابستان جالبی پر از خاطره برای شما بسازد اگر دنبال RPG Classic و عنوانی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت میگردید DOS میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد

DOS برای PC 30 june به صورت انحصاری منتشر گردید و با کسب متای 88 جز بهترین های RPG های امسال جای گرفت.

امتیاز=9


OS X Windwos=30june

SteamOS Linux:TBA.Comingsoon

موفق و پایدار باشید
 
آخرین ویرایش:

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
خیلی عالی بود آقا, فوق العاده مطلب مفیدی بود :x
aleeeeeeki :d
کسی اینو اریجینال نداره به مناسبت عید تازه گذشته بده به ما,تو استیم گرونه هنوز, اینجور بازیا رو کپی خور کردن درست نیست ارزششون بیشتر این حرفاست :d
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
خیلی عالی بود آقا, فوق العاده مطلب مفیدی بود :x
aleeeeeeki :d
کسی اینو اریجینال نداره به مناسبت عید تازه گذشته بده به ما,تو استیم گرونه هنوز, اینجور بازیا رو کپی خور کردن درست نیست ارزششون بیشتر این حرفاست :d

برو kinguin با 17 یورو میشه خرید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر