DOOM 4 امشب معرفي خواهد شد

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
با سلام

بلاخره اتظارها به پايان رسيد بثسدا رسما اعلام كرد كه بازي DOOM4 كه احتمالا توسط انجين id TECH 5 ساخته خواهد شد در ساعت 7 امشب به وقت EST (شرق آمريكا) معرفي خواهد شد.

حال پرسش اينجاست كه آيا تريلري نيز از بازي خواهيم ديد يا صرفا بايد به معرفي بازي و شايد تاريخ عرضه دل خوش كنيم؟




kqzoytk6mk93ml13j1uq.jpg




آبديت

با كمك و همكاري بچه هاي گف اطلاعات جديد ليك شد:

اسم بازي دوم 4 نيست و بسادگي DOOM بدون هيچ پسوند و يا پيشوندي خواهد بود
بازي در بيرون يك موسسه تحقيقاتي در سطح مريخ آغاز مي شود.
نمايش امشب بيشتر بر مبارزات تمركز داشت
بازي همانند سلف خود وابسته به حركات سريع خواهد بود. سبك بازي هم Run and Gun است.
بخشي از مبارزات تن به تن است.
بازي بر اساس انجين id Tech 6 ساخته شده


Marty خاطرنشان كرد كه بازي در واقع نوعي ريبوت از نسخه ي اصلي است.

“Doom is an origin game, about fast, FAST paced combat. It’s about amazing guns and blood and gore and gibs. It’s the Doom game that we want to make and what you want to play.”


اين بدين معناست كه برخلاف دوم3 بازي بسيار خشن و سراسر خون و خونريزي خواهد بود.

همينطور ايشان اضافه كردند كه دشمنان در بازي بسيار غير قابل پيش بيني هستند و رفتار ديوانه واري دارند.

همينطور بازي بسيار Fast-Paced است آنطور نيست كه كناري بايستيد و منتظر باشيد تا درجه سلامتتان پر شود

البته با توجه به نمايش بازي كه بر روي PC اجرا شده است. سبك گرافيكي بازي بسيار شبيه نسخه ي سوم است.

مبارزات با مشت و سلاح سرد نيز مانند نسخه هاي قديمتر بازي در آن وجود دارد.

مانند بازي مورتال كمبت نوعي Fatality نيز در بازي موجود است

در ادامه مارتي ادعا ميكند كه بازي در هر دو كنسول نسل جديد به صورت 1080/60 اجرا ميشود


با تشكر از دوست خوبم آريا ( دايناسور)

تا وقتی خودمون چیزی نبینیم که نمیشه نظر داد، ولی اطلاعات عالی به نظر میرسن! این طور که مشخصه از Doom 3 فاصله گرفته و بیشتر به سمت نسخه های کلاسیک رفته که خبر خیلی خوبیه.
Hell Knight هم توی نمایش بازی دیده شده که یکی از معروف ترین دشمن های سری Doom هست:

w8f10ujsgfz77aiaxfoh.png
gci1iv2509j35lzdrldp.jpg


همچنین Revenant هم در دمو دیده شده. این دفعه jetpack هم دارن!

gq32tqbuxihxm9c38ska.jpg
2e0u8u2g9kfacgmxb2it.jpg


و البته جناب Mancubus تپل!
biggrin1.gif
مثل اینکه صحنه مرگ بسیار فجیعی هم داره و دل و روده ـش از خرخره ـش میریزه بیرون!
biggrin1.gif
توی نسخه های کلاسیک هم یادمه بنده خدا خیلی ناجور میمرد!

fb2o8ipvvwq4scvyuhi7.jpg
9pwy0uzkap6e6z5yglw2.jpg


گفته شده که اسلحه های خیلی زیادی توی بازی وجود داره که بعضی از اون ها هم Big (بزرگ) هستن!
biggrin1.gif
اشاره به BFG9000 دوست داشتنی! شاتگان دولول و ... هم که هستن. اره برقی هم همین طور!
yahoo_8.gif
راکت لانچر هم هست و با شلیک به دشمن، نیمه بالایی و پایینی دشمن بیچاره از هم جدا میشه! پلاسما رایفل هم مثل همیشه وجود داره.
احتمالاً اسلحه ها حالت دوم هم داشته باشن. حداقل شاتگان که این طوری بوده و حالت دومش باعث میشه انرژی ذخیره بشه و یک جا کلی تیر بزنه.
بشکه های قابل انفجار هم زیاد وجود دارن. چیزی که یکی از شناسنامه های Doomهای کلاسیک بود و توی Doom 3 هم کم و بیش وجود داشت.
یکی از ویژگی های بازی اینه که میشه جونورها رو با اسلحه ناکار کرد و بعد با لگد زد کله ـشون رو ترکوند!
قطع شدن عضو هم در بازی وجود داره. مثلاً یه جا Doom Guy (کاراکتر مظلوم و بی نام و نشان Doom) میره دست یه جسدی رو قطع میکنه تا بتونه باهاش اسکن کنه و در باز بشه. یه جورایی حکم همون کلیدها و کارت های زرد و قرمز و آبی و اینا رو داره. جک جونورها هم با شلیک اسلحه های قوی مثل شاتگان تیکه تیکه میشن و اعضا و جوارح (!) اون ها از هم جدا میشه. البته دشمن هم میتونه از این کارها بکنه! مثلاً یه تیکه نشون دادن که یکی از جونورها اومد بازوی بازیکن رو کند و انقدر کتکش زد تا مُرد!
biggrin1.gif

بازی در زمینه ضربات و حملات نزدیک (Melee) به نظر میرسه از Brutal Doom (معروف ترین Mod برای Doomهای کلاسیک) الهام گرفته و از این موارد زیاد خواهیم داشت.
بازی به شدت خونین هست. یه جایی از بازی هم یک روبات (روبات نظافت چی مثلاً
biggrin1.gif
) میاد که خون های روی زمین رو پاک کنه ولی موفق نمیشه!
biggrin1.gif

بخش های ترسناک و بسته مثل Doom 3 هم در بازی وجود داره که شامل مواردی مثل غارهای مریخ میشه.
در نهایت هم دمو با نمایش همون موجودی که توی تیزر اولیه دیدیم تموم میشه، موجودی که قاعدتاً کسی نیست جز Cyberdemon عزیز!
همون طور که گفته شده، انجین بازی id Tech 6 خواهد بود که به توی مراسم به شوخی گفتن id Tech 666.
biggrin1.gif

دو تا از بهترین موارد بازی هم برمیگرده به بسته های سلامتی که از دشمن ها میریزه بیرون و البته امکان حمل همه اسلحه ها با همدیگه! عالیه! اصلاً دوست نداشتم شاهد این باشیم که توی Doom فقط بشه 2،3 تا اسلحه حمل کرد.
دشمنان هم میتونن تله پورت کنن به سبک نسخه های قبلی. یعنی احتمالاً یه دفعه یه جرقه ای زده بشه و دشمن بریزه بیرون.
HUD بازی روی کلاهخود بازیکن نمایش داده میشه، نه یک HUD خشک و ثابت.
سرعت بازی خیلی بالا هست و دویدن و پرش های دوتایی و ... باعث میشه حرکات بازیکن خیلی نرم باشه. کمی آروم تر از Doomهای کلاسیک، ولی به مراتب سریع تر از Doom 3.
یکی از مراحلی که نشون داده شده حالتی آتشفشان مانند و پر از لاوا و جرقه های آتیش و ... داشته، اون یکی مرحله هم حالتی جهنمی داشته و شبیه Doom 64 بوده. قطعات بدن انسان ها هم گوشه و کنار آویزون بودن.
مثل اینکه خبری از ریلود شدن اسلحه ها نیست.
صدای باز شدن درها مثل نسخه های کلاسیک هست.
yahoo_8.gif
(البته این رو توی تیزر فهمیده بودیم.)
دشمنان انسان مانند (احتمالاً زامبی جماعت) قیافه های خیلی ناجور و ترسناکی دارن.
دشمنان نسبت به نحوه برخورد تیرها واکنش های مختلفی نشون میدن. اره برقی هم اون ها رو به شکل های مختلفی تیکه پاره میکنه و انیمیشن های متفاوتی دارن.
صداگذاری خیلی سنگین و شدید هست. موسیقی ها هم تاریک هستن. خبری از موسیقی های متال هم نیست. (کاش بود)
به نظر میرسه جک جونورها حاصل آزمایشات UAC هستن.
yahoo_2.gif

خبری از کمک توسط NPCها نیست.
گرافیک بازی خیلی خوب و با جزییات زیاد هست، ولی حیرت انگیز هم نیست. البته به مراتب بهتر از Rage و Wolfenstein: The New Order هست. در مجموع از نظر بصری به خوبی تونستن حال و هوای ترسناک و صنعتی سری Doom رو با نورها و سایه های جالب ترکیب کنن.
بازی بخش مولتی پلیر هم خواهد داشت و برای PC, PS4, X1 عرضه میشه. در کنسول ها هم به صورت 1080p/60fps خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:

.MARSHAL.

کاربر سایت
May 29, 2012
119
نام
سیاوش
Doom 3 تنها بد شانسیه بزرگی که آورد این بود که توی سالی اومد که Half life 2 هم اومد:d، یعنی هاف لایف اینقدر بزرگ و عالیه که پس لرزه هاش بعد از 10 سال هنوزم داره دنیای گیم رو میلرزونه، هنوزم نمیشه توی ژانر شوتر هر بازی ای رو باهاش مقایسه کرد. ولی از نظر من Doom 3 دقیقا همون چیزی بود که باید میبود، واقعا Doom همیشه همین بوده آخه، زنده کردن یه بازی مثل Doom !&2 میشه دقیقا بازی ای مثل Doom 3 . شکل مدرنش همین میشه، نسخه های کلاسیک هم توی دوره ی خودشون دو تا مولفه داشتن، ترس و یه run & gun محض. هر تغییری توی بازی صدای فن ها رو درمیاورد، بعد من همیشه Doom 3 رونه تنها یه بازیه خوب میدونم بلکه حتی توی ژانر خودش یه بازیه فوق العاده عالی میدونم چون همون بازیرو یه تیم 20 یا 25 نفره ساختن، منظورم تیم ساخت و توسعه هست، تستر و ناشر و.... رو کاری ندارم، اینا با 20 یا 25 نفر بازی ای ساختن که توی بعد گرافیک توی سال 2004 غوغا کرد، هنوزم با یکی دوتا ماد میشه گرافیکشو با عناوین امروزی مقایسه کرد، از بعد صوتی و صداگذاری هم همینطور، شما نگاه کنید بعد از DOOM 3 بازی های FPS Horror دوباره جون گرفتن، قبلش چند تا بازی میشه توی سبک Doom نام برد؟ من یادم نمیاد ، ولی بعدش بازی ای مثل Fear اومد ، بازی های مثل condamed ( البته خیلی شاید نشه به حساب آوردش ولی مولفه های اولیشون یکیه ) ، Prey و یا حتی Call of Cthula رو میه نام برد و.... نمیگم Doom باعث این کار شد ولی باعث شد سازنده ها با دیدن doom یه نیم نگاهی به این سبک بندازن که حتی بعضیاشون شاهکارهایی مثل FEAR رو ساختن.
Doom 3 تنها دلیلی که بعضیا بهش ایراد میگیرن دقیقا همینه، قیاس با HL2 و اینکه رویکرد بازی توی بعد گیم پلی دقیقا رویکرد دهه ی 90 بوده، وگرنه Doom همیشه از وقتی که من یادمه همین بوده.

موافقم؛ ولی در این مورد من بیشتر از Half-Life 2 بازی Riddick: Escape From Butcher Bay رو مقصر میدونم! چرا؟ چون Riddick در ماه June یعنی چند ماه قبل از DOOM 3 (که در ماه آگوست منتشر شد) ریلیز شد ولی Half-Life 2 در ماه نوامبر یعنی چند ماه بعد از DOOM 3 منتشر شد پس میشه گفت HL2 تاثیری در نظر منتقدینی که بازی رو نقد کرده بودند نداشته؛ از طرفی سال 2004 سال تب و تاب و فوران سبک FPS و انواع و اقسام ایده های نوآورانه در این سبک بود، اگر به تاریخچه اون سالها نگاه کنید میبیند که انواع بازی های FPS در حوالی اون سال منتشر شدند (چه قبل از ریلیز DOOM 3 و چه بعد از اون) که هرکدوم به نوعی میخواستند جهش بزرگی رو در این سبک ایجاد کنند مثل نسخه اول Far Cry که در ماه مارچ ریلیز شده بود و انصافا هم شاهکار بود، اما Riddick واقعا نقطه انفجار این تحولات (البته قبل از ظهور HL2 ) در اون زمان بود یک شاهکار به تمام معنا که تماما هوش و هواس منتقدین رو به سمت خودش برده بود و اگر به نقدها و متای بازی هم نگاه کنید متای Riddick روی 90 ولی متای DOOM 3 روی 87 هست و این نشون دهنده تاثیر گذاری بالای این بازی برروی نظر منتقدین در اون زمان هست! دقیقا یادم هست که در اون موقع اشارات مختلف و مقایسه های عجیب غریبی بین Riddick و DOOM در اون زمان در سایت های مختلف انجام میشد که در نوع خودش جالب بود. هنوز هم اگر سرچ کنید احتمالا چند تا از این مقایسه ها رو میتونید پیدا کنید...

xco5rbttkxt17sfo16bt.jpg



در مورد ایرادهایی که از DOOM 3 گرفته شده بود هم اگر نظرات مختلف رو کنار هم بگذارید متوجه تناقضات عجیب و غریب مختلفی میشید؛ بعضی ها بازی رو کاملا دنباله رو نسخه های کلاسیک و فاقد نوآوری های لازم برای یک FPS مدرن در سال 2004 میدونستند که درواقع این از همون اثرات تحولات سبک FPS در سال 2004 بود و بعضی ها هم کاملا برعکس نظری 180 درجه مخالف داشتند و معتقد بودند که بازی از ریشه های خودش فاصله گرفته و زیادی مدرن شده بوده! هنوز هم اگر در اینترنت جستجو کنید انواع نقد ها و ویدئوهای مقایسه ای مختلف رو دقیقا با همین تناقض ها پیدا میکنید...

اما در مجموع به نظر من هم DOOM 3 همون چیزی بود که باید می بود، یعنی وقتی خودم رو جای سازنده ها میگذارم و تمام المان های ژانر و ساختاری که این فرنچایز باهاش رشد کرده رو کنار هم میگذارم میبینم که کار سازنده ها واقعا شاهکار بوده! و به سختی میشه اینو زیر سوال برد. طبق گفته منابع مختلف DOOM 3 تا اوایل سال 2007 بیش از 3.5 میلیون نسخه فروش کرده بوده و در مجموع یکی از موفق ترین (شاید هم موفق ترین) ساخته id تا به امروز بوده و هست. وقتی به نسخه های قبلی نگاه کنیم به راحتی میشه دید که DOOM 3 یک جهش خیلی خوب چه در زمینه Art Design و اتمسفر و چه در زمینه تکنولوژی و گرافیک بوده و با پایبند بودن به روح و اصالت گذشته به بهترین شکل پیشرفت های خودش رو به نمایش گذاشت. DOOM II دیزاینر هایی مثل Sandy Petersen، American McGee و Shawn Green رو داشت، در نسخه سوم هم Tim Willits به نظرم ضمن پایبند بودن به طراحی های گذشته بازهم به خوبی از عهده دیزاین و کارگردانی بازی براومد، البته خب مطمئنا فقط Tim Willits نبوده و Art Designer های فوق العاده ای مثل Adrian Carmack و Kevin Cloud که از اولین نسخه بازی با این فرنچایز همراه بودند و صد البته خود John Carmack هم بیشترین تاثیر رو مثل گذشته در موفقیت شماره 3 داشتند.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
خیلی عالی گفتی، یعنی کاملا با تک تک حذفات موافقم، نسخه ی 3 این بازی قربانی زمان انتشار شد، فقط همین، از دید من به هیچ طریق دیگه ای نمیشد این بازی رو بازسازی کرد به جز همین نسخه ی 3، id software برای نسخه ی 3 واقعا دچار بحران بود، هم درگیری های داخلی هم اینکه واقعا ساخت نسخه ی جدید Doom خیلی ریسک بالایی داشته و داره، اگه هر گونه تغییری توی مکانیسم بازی میدادن فن ها صداشون در میومد، اگه نمیدادن انگ کهنگی و باقی موندن توی دهه ی 90 بهشون میخورد.
در کل به نظر من DOOM 3 تاثیری رو که باید توی صنعت میذاشت گذاشت، نه به اندازه ی نسخه های اولیه چون انقلاب در اون حد دیگه ممکن نیست، ولی خیلی از معادلات روز اون موقع رو جا به جا کرد، بیشتر از لحاظ تکنیکی (انقلاب Doom 3 گرافیکی و صوتی بود واقعا، هنوزم موقع بازی کردن مشهوده) و تا حدمطلوب گیم پلی و دادن روح تازه به ژانر Horror FPS . سال 2004 golden age ژانر FPS بود، واقعا بیشتر بازی های اون سال توی پیشبرد این ژانر کمک کردن، یه بازی هایی مثل HL 2 و Riddick سهم زیادتر و بازی هایی مثل Doom 3 هم سهم کمتر، ولی همگی تاثیر گذار بودن.
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
بعد از مدتها دوباره BFG رو نصب کردم. هنوز 3 رو شروع نکردم ولی 1 و 2 رو چندتا مرحله رفتم جلو. واقعا چه اتمسفر بی نظیری داره. بعد از این همه سال و با اینکه چندین سال پیش اینا رو بازی کردم توی مراحل 1 و 2 هر دو شماره چند جا بود که از ترس از جا پریدم. یعنی یه بازی با این گرافیک اگر چنین اتمسفری داشته باشه که بعد این همه سال چنین حس و حالی به آدم بده فقط در موردش میشه یه چیزی گفت : "شاهکار". ساخت همچین شاهکاری فقط از جان کارمک بر میاد.
 

homayoon k2

کاربر سایت
Oct 14, 2012
1,706
منتظر هیچ گونه ویدئویی از بازی نباشید...چون در زمان نمایش سخت گیری های زیادی اعمال شده و هیچ کس نتونسته چیزی برای عکاسی یا فیلمبرداری ببره داخل:((
اگر تونسته بودن همون روز به اینترنت درز می کرد
 

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
من فکر کنم که id Software از فاش شدن نسخه ی آلفای Doom 3 درس گرفته. البته جان کارمک گفت که زیاد بهشون صدمه نزده.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
این تاپیک شاید مرتبط ترین بود که پیدا کردم، پس همین رزورکت میکنم :))
ویدئوی گیم پلی از Doom 4 که کنسل شد + نمایش یک سری محتوا که به Doom 2016 راه پیدا نکردن:

 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
این تاپیک شاید مرتبط ترین بود که پیدا کردم، پس همین رزورکت میکنم :))
ویدئوی گیم پلی از Doom 4 که کنسل شد + نمایش یک سری محتوا که به Doom 2016 راه پیدا نکردن:

Doom 4 عجب فاجعه ای بوده. راه 3 رو ادامه می داده. رسما Deadspace اه اول شخص ساخته بودن.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
Doom 4 عجب فاجعه ای بوده. راه 3 رو ادامه می داده. رسما Deadspace اه اول شخص ساخته بودن.
نمیدونم همین ورژن بود یا نه ولی فاجعه بزرگتری میشد اگه از اون ورژنی که شبیه Call of duty داشتن میساختن نمایش بدن.
البته اینی هم که Noclip نشون داد جدید نبود ولی خب با این کیفیت و بدون صداگذاری تا حالا نداشتیم.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
این تاپیک شاید مرتبط ترین بود که پیدا کردم، پس همین رزورکت میکنم :))
ویدئوی گیم پلی از Doom 4 که کنسل شد + نمایش یک سری محتوا که به Doom 2016 راه پیدا نکردن:

جالبه داشتم دوم 1 دهخ 90 الان بازی می کردم اومدم ازش بیرون دیدم تاپیک زیر خاکی کشیدی بالا:D
این دمو که خیلی قدیمی از زمانیم که منتشر شد کلی طرفدار براش پیدا شد که چرا بازی به این خوبی رو کنسلش کردید انصافا هم برای زمان خودش خیلی چیز خوبی بوده
Doom 4 عجب فاجعه ای بوده. راه 3 رو ادامه می داده. رسما Deadspace اه اول شخص ساخته بودن.
اشتباه نکنید دوم 3 کلی طرفدار داره یه سبک جدیدی بود و انصافا بازی خوبی هم بود الان کلی مد برای دو های قدیمی هست تا سبک گرافیکش رو شبیه 3 بکنه
یک عده از 3 اما خوششون نمیاد چون ترسناک شده و خوب روندشم کند بعید نیست دوم بعدی بره توی حال و هوای شماره 3
اما یک عده هم مشابه من کلا دوم دوست دارن دوم در زمین دوم در فضا دوم در تاریکی دوم در حوزه غیر علمیه قم دوم مذهبی دوم اخوندی هر چی باشی می پسندیم:D
کلا یک سم جدیدی منتشر شده که همه چیز رو با انرین 5 دارن بازسازی می کنن به دوم 3 هم رسیده
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر