آیا وضعیت Crytek بحرانی است؟

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
cryengine-3.jpg



حتما اخبار چند روز گذشته پیرامون وضعیت بحرانی Crytek و عدم پرداخت حقوق های کارکنانش را شنیده‌اید, هر چند که در آخر Crytek هرگونه ورشکستگی یا مشکل مالی را رد کرد اما به نظر میرسد اوضاع کمی متفاوت است.

10 نفر از کارکنان سابق و کنونی Crytek در طی گزارشی به صورت ناشناس به Kotaku گفته‌اند که نه تنها Crytek حقوق کارکنان خود را نمیدهد بلکه 100 نفر نیز تاکنون Crytek را ترک گفته‌اند. بازی های مختلفی کنسل شده و نسخه‌ی بعدی عنوان Ryse که در مراحل ابتدایی قرار داشته نیز منتفی شده هر چند که شرکت هنوز به کارکنان قول آینده‌ی بهتری را می‌دهد اما هنوز چک‌های حقوق نقد نمیشوند. یکی دیگر از مشکلات کارکنان عدم رابطه و تعامل نزدیک استدیو‌های مختلف Crytek است.
کارکنان مزبور منشاء مشکلات را تغییر رویه Crytek به سمت بازی‌های Free-to-playای مانند Haunt یا Warfare دانسته که باعث مشکلات مالی عدیده‌ای شده‌اند:
ما به جای اینکه تمرکز خود را برروی هدف و هسته‌ی اصلی شرکت که عرضه موتور گرافیکی و همچنین عناوین خلاقانه برای PC بوده است, بگزاریم مدام به دنبال اهداف مختلف رفتیم و در آخر نیز به نوعی دنباله‌رو شرکت های دیگر شدیم. این عامل تنها باعث خستگی ما و طرفدارنمان شد.
از طرفی در گزارش سایت Kotaku آمده است که چند تن از مهره‌های کلیدی استدیوی Crytek UK نیز از آن جا را ترک کرده اند و این مورد در کنار جدایی سایر کارکنان میتواند تاثیر خود را در عنوان تازه معرفی شده این شرکت یعنی Homefront بگزارد.

1
2

Update:


امروز منبعی معتمد و از کارکنان Crytek Shanghai تایید کرد که Ryse 2 در دست ساخت بوده و همچنین Microsoft نیز به دنبال خرید این ip از Crytek بوده است اما مذاکرات به بن‌بست میرسد. همچنین این منبع تایید کرده است که حقوق‌های آن‌ها پرداخت نشده و به تعویق افتاده است.
از طرفی منبعی دیگر به Eurogamer گفته است که شکست Warface از اصلی‌ترین دلایل این بحران بوده و رشد بیش از حد کارکنان این شرکت, یعنی چیز بین 900 تا 950 کارمند, باعث تشدید اثر ساخت ناموفق Ryse 2 شده است.

حال سوال اصلی این است که آیا Crytek از پس این مشکلات بر می آید؟ گفته‌ها حاکی است حتی ممکن است Crytek به فروش برسد.

منبع

Update 2:

طبق آخرین گزارشات از طرف سایت Kotaku، کارگردان Homefront آقای Zala پروژه را ترک و همچنین مدیر تولید و مدیر استدیو آقایان Harris و Hilton نیز از استدیو رفته‌اند. می‌توان نتیجه گرفت استدیو عملا هیچ مدیریتی ندارد. به استناد گزارش منتشر شده کارکنان هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و وضعیت "برای مدت طولانی" ادامه پیدا کرده است.

منبع
 
آخرین ویرایش:

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
متاسفانه کرایتک خعلی عجولانه و غیرمنطقی شروع به رشد کرد و سعی کرد تو هر ضمینه و سبکی دست بذاره...طی کمتر از 8سال اعضاشو به 800 نفر رسوند، درحالی که بزرگترین استودیوهای شرکتای بزرگ اینقدر عضو ندارن!!
کرایتک میتونست مثل cd red projectجای این جینگولک بازیا بچسبه به جایی که توش تخصص داره و با حفظ کامیونیتی pc امروز با همون کراسیسش بازار fpsها رو حکمرانی کنه...ولی افسوس که یرلی و دوستان خعلی احمقن.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,555
نام
Mehrdad
نتیجه گیری اینکه اقایون تا میتونید از بازی های پیش رو لذت ببرید و البته پایرت نکنیم که تنها دلخوشیمون داره بین میره:-??:(
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
Downfall کرایتک از همون روزی شروع شد که گفتن واسه کنسول بازی می سازیم :D به قولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. کرایسیس که افت شدیدی کرد بعد از نسخه دوم و نیازی به صحبت در مورد Ryse هم نیست.
F2P هم Foundation خاص خودش رو می خواد. به سود کلان رسیدن توی این سبک به یه برنامه بلند مدت نیاز داره. Valve الان مثلا خیلی راحت میاد TF2 رو F2P می کنه یا Dota2 میسازه این بازی ها قبلا آزمایش خودشون رو پس دادن یا از طرفی یه بازی مثل League of Legends که میشه گفت درآمد مولتی میلیونی برای Riot Games داره توی سال 2014، یه شبه اینجوری نشده... با برنامه ریزی بلند مدت از سال 2008 مثلا به این هدف رسیدن.
Crytek سعی کرد با یک دست چند هندونه برداره و متاسفانه این تصمیم آخر و عاقبت خوبی براشون نداشته اینجوری که مشخص شده.

در مورد بازی های F2P و AAA حقیقت اینه گیمرهای امروزی اکثریت ویژگی های مالتی پلیر خیلی براشون مهم هست، کشور زیبای خودمون رو در نظر نگیرید که به خاطر مشکلات اینترنتی خیلی کم ملت دنبال آنلاین بازی کردن هستن، باید با حقیقت رو در رو شد، نمیشه گفت بازی های آنلاین آینده این صنعت هستن... باید گفت بازی های آنلاین در حال حاضر در کنار بازی های تکنفره AAA ماهیت صنعت گیم رو تشکیل میدن. حالا اینجا حق انتخاب هست هم برای گیمر هم برای استدیو و ناشر
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
شوخی میکنی؟ من از Dota خوشم نمیاد؟ حدود 3 سال من فقط Dota بازی کردم (از 6.39 تا 6.52)... اما من در هر صورت من اینو به هیچوجه به یه تجربه ناب سینگل پلیر مثل HL ترجیح نمیدم. چیزی که خود گیب هم بهش اعتراف کرده که Valve دیگه مثل قبل قرار نیست اون جور بازی بسازه.

فقط این دوتا؟

TF
CS
Dota 2
L4D (تقریبا بوده. و 3 هم F2P میشه در نهایت)

متاسفانه بازی ها چیزی بیشتر از یه گیم پلی و مکانیزم معتاد کننده هستن. بازی آرت استایل میخواد، بازی داستان میخواد، بازی موسیقی میخواد، بازی VA میخواد، بازی کرکتر عمقی برای تعامل میخواد. بازی نوآوری میخواد که فراگیر شدن F2P داره همشون رو نابود میکنه.
حالا L4D 2 رو میگیم چند روز مجانی شد میگرفتیش تا همیشه داشتیش، ولی CS چرا دیگه؟ مگه پولی نیست؟:|
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,010
نام
محمد امین
من جای کرایتک بودم هر کی تو استودیو من در رابطه با گیم پلی کار می کرد رو می انداختم بیرون چون واقعا ضعف بازی های کرایتک فقط گیم پلی هست
شایدم داره همین کارو میکنه
 

S@eed VN

کاربر سایت
Jun 12, 2014
44
نام
سعید
خودشون که کلا اینو رد کردن و گفتن شایعه بوده و ما داریم رو عنوانهای خوبی کار میکنیم و همچنین وضعیت لیسانس و سفارش موتور گرافیکی CryEngine خوبه
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,577
نام
حسین
مشکل کرایتک یکی گیم پلی بازی هاشه یکی بازار یابی موتورشه ، موتور به این غولی داشته باشه بعد سر و تهش بولشتی مثل s:gsباش ساخته بشه
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,371
نام
Majid
مشکل کرایتک یکی گیم پلی بازی هاشه یکی بازار یابی موتورشه ، موتور به این غولی داشته باشه بعد سر و تهش بولشتی مثل s:gsباش ساخته بشه
کلی با خودم درگیر شدم بفهمم s:gs چیه :|
منظورت Sniper: Ghost Warrior ـه؟ :| :D

بعدشم حالا چون بازی بدی باهاش ساخته شده چه ربطی به کرایتک داره؟ :D
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,452
نام
آریا
کلی با خودم درگیر شدم بفهمم s:gs چیه :|
منظورت Sniper: Ghost Warrior ـه؟ :| :D

بعدشم حالا چون بازی بدی باهاش ساخته شده چه ربطی به کرایتک داره؟ :D

خود بازي كرايسيس كه با كراي انجين ساخته شده رو هركسي دوست نداره
بعلاوه بازي استايپر هم اومد و همه رو از اين موتور دلسرد كرد
و قسمت بد ماجرا اينه كه انمي فرانت هم اومد و گند زد به افتخارات اين موتور :|
الان من يونيتي رو به اين ترجيح ميدم


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
خود بازي كرايسيس كه با كراي انجين ساخته شده رو هركسي دوست نداره
بعلاوه بازي استايپر هم اومد و همه رو از اين موتور دلسرد كرد
و قسمت بد ماجرا اينه كه انمي فرانت هم اومد و گند زد به افتخارات اين موتور :|
الان من يونيتي رو به اين ترجيح ميدم


Sent from my iPhone using Tapatalk
با آنریل انجین هم یه افتضاحی به اسم Turok ساختن، تقصیر epic بوده حتما ؟ :D
مشکل این انجین اینه که بازی خیلی بزرگی این انجین رو لایسنس نکردن... همه بازی هایی که باهاش ساخته شدن به جز Crysis همه بازی های دسته چندم بودن.
Crysis هم گیم پلیش خیلی سلیقه ای هست دقیقا ربطش به انجین چیه من نمی فهمم.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
با آنریل انجین هم یه افتضاحی به اسم Turok ساختن، تقصیر epic بوده حتما ؟ :D
مشکل این انجین اینه که بازی خیلی بزرگی این انجین رو لایسنس نکردن... همه بازی هایی که باهاش ساخته شدن به جز Crysis همه بازی های دسته چندم بودن.
Crysis هم گیم پلیش خیلی سلیقه ای هست دقیقا ربطش به انجین چیه من نمی فهمم.

یه عده هستن ضعف گیم پلی رو ناشی از انجین می دونن:D بعد هم نظرات کارشناسی راجع به کامنت های دیگرون می دن:D
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,577
نام
حسین
کلی با خودم درگیر شدم بفهمم s:gs چیه :|
منظورت Sniper: Ghost Warrior ـه؟ :| :D

بعدشم حالا چون بازی بدی باهاش ساخته شده چه ربطی به کرایتک داره؟ :D
خوب من کاری به بد بودن بازی ندارم
اتفاقا مقصر اصلی کرایتک که چنین موتور خوب و قدرتمندی داره ولی نمی تونه براش بازار یابی کنه 4 تا شرکت و استدیو پدر و مادر دار بازی درست و حسابی باهاش درست کنن خودشم ازش درامد زایی کنه مثلUE که خیلی فراگیره

افتضاحی به اسم Turok
Turokافتضاح بود؟:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر