نورپردازی داینامیک در Fable Legends

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
Lionhead به تازگی اولین تصاویر از محیط بازی و بخصوص نورپردازی داینامیک و پویای بازی Fable Legends منتشر کرده که توسط موتور گرافیکی Unreal Engine 4 برای پلتفرم XBOX ONE مراحل ساخت را به سر می برد. تصاویر بسیار از لحاظ بصری بسیار غنی و تماشایی هستند.


بنا بر گرفته های تیم سازنده، آن ها از همان اوایل قصد طراحی یک نورپردازی کامل و پویا را در محیط و دنیای بازی داشته اند. سیستم چرخش شب و روز به صورت کاملا پویا، اضافه کردن تنوع های زیادی به دنیای درون بازی، بهبودبخشی زیاد، پشتیبانی کامل تمامی اجسام و آبجکت ها در بازتاب و دریافت نور.
[source]
 

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
خب به کجا میشه رجوع کرد به درست بودنش ؟!
GI را ما میدونیم چی هست و چیکار میکنه و حتی میدونیم چیزه خیلی سنگینی هست ! ولی خب این خبر اونقدر مهم بوده که حتی خود اپیک امده گفته که Lionhead تونسته یه همچین کاری بکنه !

خیلی ساده میبینی Tim Sweeney که خودشون سازنده انجین هستند اومدند گفتند یه همچین اتفاقی افتاده ! چیزی که خودشون هم غافل بودند سر انجام دادنش چون فوق العاده سنگین اجرا میشده .

ببین اون آدم نمیاد از انجین بد بگه که ، این یه چیز واضحه .
یه کاری یه گروهی انجام داده اونم معلوم نیس دقیقا چیه و با چه فرایندی کار میکنه ، یه شخص دیگه هم( مثل همین آقا ) یه مطلبی رو گفته .همین
این کنارم چهار تا عکس نشون دادن . البته شاید من منظورمو بد گغته باشم .حرف من این بود که چیزی که اینا بعنوان Gi عرضه میکنن ، GI واقعی (مثل چیزی که تو ابزار هایی مثل Vray و Mental Ray هست) نیست .
منی دارم این حرفو میزنم که 8 ساله دارم 3D کار میکنم و سابقه کار تو 3 4 بازی بزرگ ایرانی رو داشتم .

محاسبه GI واقعی ، بسیار بسیار پیچیده و سنگین تر از اونیه که بشه بصورت Real-Time اجراش کرد.

____________________________________________
مهم نیس کسی لایک کنه یا نه ، مهم اینه که حرفمو زدم .
مهم اینه که میدونم چی میگم .
 
آخرین ویرایش:

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
بااااااااااشه
جدیدا تو بازی سنتر ، هرکسی که نمیتونه بحثی رو با اطلاعات خودش جلو ببره ، سریع میره یه متن انگلیسی ور میداره میاره تو فروم !!!
پسر خوب ، اول برو ببین این GI چی هست
چی نیس
از کجا اومده ، چطوری کار میکنه
مکانیزمش چطوریه
بعد بیا متن انگلیسی بذار.
سازنده خود انجین داره میگه سیستم جدیدی برای Real-Time Global Illumination ساختن با UE4 بعد شما زیر بار نمیری ؟
 

s-arash

کاربر سایت
May 19, 2011
1,173
ببین اون آدم نمیاد از انجین بد بگه که ، این یه چیز واضحه .
یه کاری یه گروهی انجام داده اونم معلوم نیس دقیقا چیه و با چه فرایندی کار میکنه ، یه شخص دیگه هم( مثل همین آقا ) یه مطلبی رو گفته .همین
این کنارم چهار تا عکس نشون دادن . البته شاید من منظورمو بد گغته باشم .حرف من این بود که چیزی که اینا بعنوان Gi عرضه میکنن ، GI واقعی (مثل چیزی که تو ابزار هایی مثل Vray و Mental Ray هست) نیست .
منی دارم این حرفو میزنم که 8 ساله دارم 3D کار میکنم و سابقه کار تو 3 4 بازی بزرگ ایرانی رو داشتم .

محاسبه GI واقعی ، بسیار بسیار پیچیده و سنگین تر از اونیه که بشه بصورت Real-Time اجراش کرد.

____________________________________________
مهم نیس کسی لایک کنه یا نه ، مهم اینه که حرفمو زدم .
مهم اینه که میدونم چی میگم .

در مورد این حرف آخر شما ابن یمین در گفتاوردش مطلب خوبی رو بیان می کنه:

آن کس که نداند و نداند که نداند - در جهل مرکب ابدالدهر بماند

البته گفتاورد ابن یمین در مورد خیلی از ایرانی ها صادقه
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
من فکر میکنم منظور این دوستمون amirsaman2 پردازش GI با تمام الگوریتم هاش به صورت سراسری باشه که خوب پردازش ریل تامش هم فوق العاده پیچده و سنگین هست ! ولی شخصاً چیزی که برام خیلی عجیبه اینکه تو GDC 2013 نمایشی که خود اپیک از UE4 بر روی ps4 داشت ، GI و یسری تکنیک های دیگه رو حذف کرده بود! بعد اینا چطوری تونستن GI به UE4 اضافه کنن اونم در شرایطی که X1 تا به الان چه رو کاغذ و چه تو عمل از PS4 ضعیف تر ظاهر شده!!
 

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
خیلی چیزا واقعا آشکار ، اما نمیدونم چرا بعضیا علاقه ای ندارن در مورد همه چیز درست فکر کنن ، ماها عادت کردیم چون طرف خارجیه هر چیزی که میگه درسته .
یه شخصی اون طرف دنیا که اصلا معلوم نیس طبق چه سندی داره حرف میزنه ، برگشته گفته با DX12 قدرت Xbox ONe از 50 تا 100 درصد:wallbash:افزایش پیدا میکنه . حرفی که از نظر من توهمی بیش نیس.
بر اساس منطق یه عده باید این حروف رو که از دهن یه خارجی اومده بیرون رو تماما قبول کرد . چرا ؟
چون اون خارجیه و از اونجایی که ما ایرانی ها علاقه ای به فکر کردن نداریم حرفش درسته .

این صنعت به من یکی تو این چند سال که بازی کردم کاملا نشون داده که کنار حقایقش کلی هم دروغ وجود داره

________________
بازم میگم نیاز به لایک کسی ندارم
البته تقصیر خودمم هست . کلا نباید این جور بحثا رو تو بازی سنتر راه انداخت
تو اگه میدونستی چی داری میگی نمیومدی تکنیک های "گرافیک Real-Time" رو با تکنیک هایی که برای "Pre-Rendered CG" ها تو این ابزار های Vray استفاده میشه رو مقایسه میکردی. این دوتا 2 مقوله جدا از هم هستند آقای با سابقه. اگر میدونستی چی داری میگی باید از لحاظ کیفیت مقایسه میکردی.
من چی میگم توچی میگی !!!
من از غرب حرف میزنم تو میگی شرق اونجوریه
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
ماها عادت کردیم چون طرف خارجیه هر چیزی که میگه درسته
شما چه اصراری داری بگی حرف Tim Sweeney اشتباه هست؟ والا طرف هر کسی نیست، رئیس Epic هست و روی ساخت UE به صورت کامل نظارت داره و از همه چیز ماجرا آگاه هست :D حالا شما فکر میکنی حرف Tim Sweeney اشتباه هست خب به صورت منطقی توضیح بدید چرا حرفش اشتباه هست. اینجوری بهتر میشه حرف شما رو قبول کرد تا اینکه گیر بدید به خارجی بودن طرف و لایک نکردن کامنت ها!!!
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
مهم اینه که میدونم چی میگم .
تو اگه میدونستی چی داری میگی نمیومدی تکنیک های "گرافیک Real-Time" رو با تکنیک هایی که برای "Pre-Rendered CG" ها تو این ابزار های Vray استفاده میشه رو مقایسه میکردی. این دوتا 2 مقوله جدا از هم هستند آقای با سابقه. اگر میدونستی چی داری میگی باید از لحاظ کیفیت مقایسه میکردی.
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
دقیقا قسمت حرفایی از amirsaman2 درسته ! یعنی من شخصا موافق هستم ! خیلی شیک و خلاصه مثال رو می زنم و دیگه تصمیم گیری با شخص خود شما !
اگر برگردیم به چند مدت قبل، این آقای پیتر مولینو (خالی بند) یه پروژه ای رو معرفی کردن به نام Project Milo که از قرار معلوم بعدا مشخص شُد که حرفای ایشون از روی باد هوا بوده و هست(!) همین !
حالا جالبیش این هست که هنوز هم بعضی از دوستان به این پروژه ایمان دارند و میگند که همچین چیزی عملی میشه ! :d نه آقا باور کنید نمیشه ! چون خود شخص جناب مولینو خواهان فروش اختیاری Kinect در باندل های کنسول Xbox ONE هستند ! :d در صورتی که پروژه زیبا و انقلابی (!)ایشون قرار بود بر روی همین دستگاه"انقلاب راه بنداز" عرضه بشود ! :)) اگر حرف های اخیری که در مورد کینکت رو زده خونده باشید منظور من رو می فهمید ! :d
خواستم این رو بگم که هر کسی میتونه در این دنیای وانفسا دروغ بگه و هیچی به هیچی هم نشه ! :d حالا چه می خواد توی صنعت گیم باشه، چه در طبقه ها و دیگر دسته ها ! :d یکم دوستان واقع بین باشند خیلی بهتره ! :d البته نمی خوام تکنولوژی بکاررفته در این بازی رو انکار کنم، نه ! منظور در مورد همین بحثی هست که شما راه انداختید ! اینکه پافشاری بر این دارید که هر حرفی سازنده و ناشران بازی بزنن، #Fact خالص هست ! جواب خیر است، همیشه اینطور که فکر می کنید نیست ! :d بهترین مثالی هم که در این مورد یادم اومد همین قضیه جناب مولینو بودش که شخصا حالم ازش بهم میخوره (!) والسلام ! :d
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
ببین اون آدم نمیاد از انجین بد بگه که ، این یه چیز واضحه .
یه کاری یه گروهی انجام داده اونم معلوم نیس دقیقا چیه و با چه فرایندی کار میکنه ، یه شخص دیگه هم( مثل همین آقا ) یه مطلبی رو گفته .همین
این کنارم چهار تا عکس نشون دادن . البته شاید من منظورمو بد گغته باشم .حرف من این بود که چیزی که اینا بعنوان Gi عرضه میکنن ، GI واقعی (مثل چیزی که تو ابزار هایی مثل Vray و Mental Ray هست) نیست .
منی دارم این حرفو میزنم که 8 ساله دارم 3D کار میکنم و سابقه کار تو 3 4 بازی بزرگ ایرانی رو داشتم .

محاسبه GI واقعی ، بسیار بسیار پیچیده و سنگین تر از اونیه که بشه بصورت Real-Time اجراش کرد.

____________________________________________
مهم نیس کسی لایک کنه یا نه ، مهم اینه که حرفمو زدم .
مهم اینه که میدونم چی میگم .


خب اگه منظورش شما کلی هست که قضیه فرق داره . به طور مثال هیچ احدی نمیتونه فیزیک را با جزئیات جهان واقعی شبیه سازی کرد ! امکانش زیر صفره !
یا مثلا تکنیک تسلیشن را هم نمیشه به طور کامل به کار برد اگه بخواد جزء به جزء تو محیط به کار بره که PC HIGH END که سحله ابر رایانه هم جلوش کم میاره .
ولی خب چیزی که میشه دید و جهان بازی را واقع گرا نشون بده GI داینامیک ساختن همینش هم کار بزرگی هست یعنی تکنولوژیش را ساختن و چه مقدار میخواد به کار بگیرن GI داینامیک را اون دیگه به توانایی کنسول ربط داره ولی اونقدری هست که بشه ازش لذت برد .

در نهایت خودت میبینی که مسئول خود اپیک از کاری که خودشون نتونستند با انجینشون بکنند از کار Lionhead شگفت زده شدند !
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
ببین اون آدم نمیاد از انجین بد بگه که ، این یه چیز واضحه .
یه کاری یه گروهی انجام داده اونم معلوم نیس دقیقا چیه و با چه فرایندی کار میکنه ، یه شخص دیگه هم( مثل همین آقا ) یه مطلبی رو گفته .همین
این کنارم چهار تا عکس نشون دادن . البته شاید من منظورمو بد گغته باشم .حرف من این بود که چیزی که اینا بعنوان Gi عرضه میکنن ، GI واقعی (مثل چیزی که تو ابزار هایی مثل Vray و Mental Ray هست) نیست .
منی دارم این حرفو میزنم که 8 ساله دارم 3D کار میکنم و سابقه کار تو 3 4 بازی بزرگ ایرانی رو داشتم .

محاسبه GI واقعی ، بسیار بسیار پیچیده و سنگین تر از اونیه که بشه بصورت Real-Time اجراش کرد.

____________________________________________
مهم نیس کسی لایک کنه یا نه ، مهم اینه که حرفمو زدم .
مهم اینه که میدونم چی میگم .

مشکل شما اینه که داری Real time رندرینگو با Pre-rendering مقایسه میکنی تو ریل تایم قرار نیست دقت و واقعیت گرایی دقیقا در حد یه فیلم سینمایی باشه که ، همینکه دقت در سطحی باشه که یه چیزی نزدیک به اون از لحاظ بصری ایجاد کنن کافیه که به نظرم همین الان تقریبا به این سطح رسیدن ، توی ریل تایم رندرینگ ممکنه اطلاعات تاثیر یه شعاع نور روی اجسام در معرض دید اطرافش حداکثر تا شعاع 1 متری هر 10 فریم یک بار با دقت خیلی خیلی پایین محاسبه بشه ولی شاید همونو تو Pre render بخوان با دقت در حد ذرات فتون نور (که امکان پذیر نیست) تا اجسام 500 متر دور تر محاسبه کنن حالا گذشته از اینکه حتی برای یه فیلم در سطح هالیوودم این دقت نیاز نیست ولی خلاصه کلام شما اومدی الان یه انجین ریل تایمو با Mental ray که ازش تو ساخت فیلم ماتریکس و هالک و جنگ ستارگان استفاده کردن مقایسه میکنی؟
معلومه فرصتی که پردازنده ها موقع پردازش یه CG از نظر زمانی دارن (هفته ها و شاید ماه ها) اجازه میده تمرکز و دقتی روی رندر انجام بشه که اگه به صورت ریل تایم بخواد اعمال بشه یه دونه Xbox one که هیچی کل Xbox one ـهایی که تا الان مایکروسافت فروخته رو هم بزاری شاید نتونن ریل تایم رندرش کنن خلاصه از این حرفا نزنید که خدارو خوش نمیاد.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دقیقا قسمت حرفایی از amirsaman2 درسته ! یعنی من شخصا موافق هستم ! خیلی شیک و خلاصه مثال رو می زنم و دیگه تصمیم گیری با شخص خود شما !
اگر برگردیم به چند مدت قبل، این آقای پیتر مولینو (خالی بند) یه پروژه ای رو معرفی کردن به نام Project Milo که از قرار معلوم بعدا مشخص شُد که حرفای ایشون از روی باد هوا بوده و هست(!) همین !
حالا جالبیش این هست که هنوز هم بعضی از دوستان به این پروژه ایمان دارند و میگند که همچین چیزی عملی میشه ! :d نه آقا باور کنید نمیشه ! چون خود شخص جناب مولینو خواهان فروش اختیاری Kinect در باندل های کنسول Xbox ONE هستند ! :d در صورتی که پروژه زیبا و انقلابی (!)ایشون قرار بود بر روی همین دستگاه"انقلاب راه بنداز" عرضه بشود ! :)) اگر حرف های اخیری که در مورد کینکت رو زده خونده باشید منظور من رو می فهمید ! :d
خواستم این رو بگم که هر کسی میتونه در این دنیای وانفسا دروغ بگه و هیچی به هیچی هم نشه ! :d حالا چه می خواد توی صنعت گیم باشه، چه در طبقه ها و دیگر دسته ها ! :d یکم دوستان واقع بین باشند خیلی بهتره ! :d البته نمی خوام تکنولوژی بکاررفته در این بازی رو انکار کنم، نه ! منظور در مورد همین بحثی هست که شما راه انداختید ! اینکه پافشاری بر این دارید که هر حرفی سازنده و ناشران بازی بزنن، #Fact خالص هست ! جواب خیر است، همیشه اینطور که فکر می کنید نیست ! :d بهترین مثالی هم که در این مورد یادم اومد همین قضیه جناب مولینو بودش که شخصا حالم ازش بهم میخوره (!) والسلام ! :d
آره خب مثال های زیادی میشه زد مثل نمایش رویایی CG بازی کیلزون 2 در نمایشگاه e3 2005 و صحبت های اجرای بازی های PS3 با رزولشن 4K و فرم ریت 120 و ......... !!! :|
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
خب اگه منظورش شما کلی هست که قضیه فرق داره . به طور مثال هیچ احدی نمیتونه فیزیک را با جزئیات جهان واقعی شبیه سازی کرد ! امکانش زیر صفره !
یا مثلا تکنیک تسلیشن را هم نمیشه به طور کامل به کار برد اگه بخواد جزء به جزء تو محیط به کار بره که PC HIGH END که سحله ابر رایانه هم جلوش کم میاره .
ولی خب چیزی که میشه دید و جهان بازی را واقع گرا نشون بده GI داینامیک ساختن همینش هم کار بزرگی هست یعنی تکنولوژیش را ساختن و چه مقدار میخواد به کار بگیرن GI داینامیک را اون دیگه به توانایی کنسول ربط داره ولی اونقدری هست که بشه ازش لذت برد .

در نهایت خودت میبینی که مسئول خود اپیک از کاری که خودشون نتونستند با انجینشون بکنند از کار Lionhead شگفت زده شدند !
منظور من نه منظور اون دوستمون !:d مهدی هم کامل توضیح داد .:d
راستی اعضای Lionhead همونایی نیستن که چندسال پیش یه Tech -Demo نشون دادن که یه تکنیکی مشابه مگاتکسچر ابداع کرده بودن؟:d

ویرایش:
خودشونن اینم لینک PDF :
http://miciwan.com/GDC2011/GDC2011_Mega_Meshes.pdf

اون زمان اینا داشتن رو Virtual Texturing و Real-Time global illumination solution کار میکردن !:d
 
آخرین ویرایش:

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
GI هیچ انجینی بطور واقعی داینامیک نیس (بهتره بگم حقیقی نیس) ، چیزی مثل dynamic global illumination که جدیدا باب شده Fake اند .
یه نظرم شما دو واژه داینامیک و فیزیکال روبا هم اشتباه کردی.
داینامیک یعنی ریل تایم محاسبه میشه و بیک نشده. توی دموهای UE4 هم نشون دادن هم بانس داشت هم کالربلید. وقتی هم که منبع نور و تکون میداد همه چی ریل تایم تغییر میکرد.
هیچ جا ادعا نکردن از لحاظ فیزیکی دقیق هست که شما شلوغش کردی.

منی دارم این حرفو میزنم که 8 ساله دارم 3D کار میکنم و سابقه کار تو 3 4 بازی بزرگ ایرانی رو داشتم .

اگر قبل از منم منم کردن مطلبو با دقت میخوندی این مشکلات پیش نمیومد.
 
آخرین ویرایش:

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
آره خب مثال های زیادی میشه زد مثل نمایش رویایی CG بازی کیلزون 2 در نمایشگاه e3 2005 و صحبت های اجرای بازی های PS3 با رزولشن 4K و فرم ریت 120 و ......... !!! :|
4K چیه؟ سطح این صحبت ها رو پایین ندارین، گفتن چهار بعدی و 120 فریم:x
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
منظور من نه منظور اون دوستمون !:d مهدی هم کامل توضیح داد .:d
راستی اعضای Lionhead همونایی نیستن که چندسال پیش یه Tech -Demo نشون دادن که یه تکنیکی مشابه مگاتکسچر ابداع کرده بودن؟:d

ویرایش:
خودشونن اینم لینک PDF :
http://miciwan.com/GDC2011/GDC2011_Mega_Meshes.pdf

اون زمان اینا داشتن رو Virtual Texturing و Real-Time global illumination solution کار میکردن !:d
اشتباهی ماله تو را نقل قول کردم :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر