مشروح کنفرانس "آینده خارق العاده PC گیمینگ" در PAX East

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
76888593979706214076.jpg


دیروز در نمایشگاه PAX East شهر بوستون کنفرانس بسیار جالبی تحت عنوان "آینده خارق العاده PC گیمینگ" برگذار شد که در آن به بحث پیرامون اینکه در آینده چه چیزهایی از PC گیمینگ می توان انتظار داشت صحبت شده است.
افرادی که سخنرانی را انجام داده اند عبارتند از:
- بنیانگذار Oculus VR آقای Palmer Luckey
- Creative Director بازی Planetside 2 آقای Matt Higby
- Creative Director بازی Star Citizen آقای Chris Roberts
- مسئول بازاریابی فنی شرکت Nvidia آقای Tom Petersen
- سردبیر تحریریه PC Gamer آقای Evan Lahti به عنوان مدیر در کنفرانس
کنفرانس با یک سری نوشته که به مانند سرود ملی PC گیمینگ است آغاز شد و در ادامه موارد مهم تری ذکر شد:
PC گیمینگ باز، قدرتمند و انعطاف پذیر است که که امکان ماد سازی هم برای آن وجود دارد. این مهم فقط به یک اندازه برای در بر گرفتن تمامی نیازها نیست این پلتفرم عظیم ترین محیط آزمایشات دنیای گیمینگ و ایده های اصیل را شامل می شود. هیچ پلتفرم دیگری وجود ندارد که قیمت، تنوع، قدرت و عملکرد PC را داشته باشد.
سخنرانی با آقای Petersen آغاز شد و ایشان معتقند که آینده PC گیمینگ بیش از پیش به سمت Cloud محور بودن خواهد آمد با این امکان که بازی هایتان را به هر جایی از طریق PC خود Steam کنید و اینطور نباشد که در زیر زمین بنشینید مگر اینکه خودتان بخواهید. آقای Petersen می گویند که آینده طوری خواهد شد که کیفیت بی نظیر PC گیمینگ را می توان بر روی هر دستگاهی آورد. آقای Luckey در پاسخ به این موضوع، با مسرت ایده های ذکر شده را خوش بینانه توصیف می کنند.از آنجایی که تقاضا در بازار موبایل بالا است، آقای Petersen گفته اند که Nvidia تلاش خواهد کرد تا PC گیمینگ را بر روی هر دستگاهی ارائه کند.
آقای Roberts دلیل علاقه خود به PC گیمینگ را دریافت بهترین تجربه ممکن اعلام می کنند و سخت افزار همیشه در حال تغییر آن کمک خواهد کرد تا کارهایی را انجام دهد که در گذشته ممکن نبوده. بدون اینکه صبر کنند تا یک کنسول به پایان عمر 6 تا 7 ساله خود برسد. او می خواهد در زیر زمین یا اداره خود به همراه قدرتمندترین ماشین ممکن باشد که البته به Cloud آن هم به خاطر مشکلات سروری زیاد باور ندارند. ایشان زیبایی Star Citizen در کیفیت 4K را می خواهند بر روی یک دستگاه با توانمند تجربه کنند در حالی که چنین چیزی بر روی موبایل و یا با Steam کردن ممکن نخواهد بود.

36193422617639061377.jpg


در رابطه با بحث رزولوشن 4K آقای Petersen گفته اند که قیمت مانیتورهایی که از این حالت پشتیبانی می کنند در حال پایین آمدن است. به همین دسترسی به چنین کیفیتی بیشتر خواهد شد و انجام آن با چندین مانیتور چیز غیر ممکنی نخواهد بود.
آقای Higby بحث را این طور ادامه می دهند که سخت افزار PC بزرگترین چالش برای بازی سازانی است که بر روی این پلتفرم مشغول هستند و تنوع بسیار بالا در شخصی سازی سخت افزار آنها را به زور وادار می کند تا به میزان دیوانه واری تنظیمات مختلف قرار دهند اما در عین حال همین مورد است که علاقه را به کار بر روی PC افزایش می دهد.
آقای Roberts می گویند که شرکت مایکروسافت راه های زیادی را در عرصه کیفیت PC گیمینگ به وجود آورده است و با وجود Mantle و DirectX 12 ایشان خرسند هستند که می شود حداکثر بهره را از سخت افزار موجود ببرند زیرا این مورد خیلی بد است که یک PC قدرتمند داشته باشید اما نتوانید از آن مانند کنسول نهایت بهره را ببرید. از طرف دیگر شما می توانید تا حد امکان به سخت افزار نزدیک باشید و به میزان کافی کار را ارتقاء دهید. PC گیمینگ همیشه بسیار بزرگ بوده و حضور داشته است و به همین دلیل ایشان درک نمی کنند که چرا یک عده آن را پلتفرم خطاب نمی کنند زیرا آقای Roberts همیشه معتقد بوده اند که PC یک پلتفرم است و آن بزرگترین پلتفرم. فقط آنطور که باید تیترهای خبری مانند کنسول ها نداشته است. بازی World of Warcraft قطعا بیشتر از هر بازی دیگری در طول تاریخ در آمد بیشتری به همراه داشته است حتی از برترین عناوین کنسولی.
آقای Higby ذکر کرده اند که استفاده از بازی ها به صورت پایرت پایین آمده و دلیل آن هم آنلاین شدن عناوین مختلف و تجارت جدید بر روی پلتفرم ها است که باعث می شود یک کمپانی بازی PC نسازد. آقای Roberts با این موضوع موافقند و از توضیع بازی ها به صورت دیجیتالی به عنوان یک نکته مثبت برای سازندگان یاد می کنند که این میان هم دست دلالان کوتاه خواهد شد هم بازار پایرت.
آقای Petersen با آمار و ارقام بحث را ادامه می دهند و می گویند که طی برآوردهای Nvidia، سالیانه 24 میلیار دلار از PC گیمینگ در آمد کسب می شود که شامل فروش، دانلود دیجیتالی، microtransaction و اشتراک ها می شود.
آقای Luckey می گویند که مشکل چند سال اخیر از این بوده که سازندگان بیش از اندازه بر روی fidelity گرافیک تمرکز می کرده اند تا اینکه latency را کاهش دهند. ایشان معتقندکه اگر یک بازی خوب ساخته شود، نیازی به یک بنچمارک جادویی نیست که 60 فریم بر ثانیه داشته باشید. بازی های بسیار زیادی وجود دارند که چنین میزان فریمی را دارا هستند اما نمانده اتفاق عجیب در آن میفتد که همراه آن صدها میلی ثانیه latency ایجاد می شود. ایشان نمی دانند که واقعا مردم چگونه این بازی ها را تحمل می کنند.
آقای Petersen باز هم بحث را به سمت مایکروسافت بردند و از آنجایی که آنها همکار دیرینه Nvidia هستند منابع زیادی را در PC گیمینگ قرار می دهند اما هنوز یک سری چیزها هستند که بایستی درست شود و DirectX 12 می خواهد همین کار را انجام دهد. با این حال کارهای بسیار زیادی حتی فراتر از DX12 می توان انجام داد.

41904299200678448137.jpg

در رابطه با کاهش فروش PC که آمار آن از شرکت هایی نظیر Dell منتشر می شود، آقای Roberts می گویند که این مورد هیچ گونه تاثیری بر PC گیمینگ ندارد و بازیکنان اکنون دارند سیستم های خود را میسازند به جای آنکه از چنین کمپانی های خرید کنند. آمار این تولید کنندگان قابل قبول نیست و فروش در قطعاتی نظیر کارت گرافیک و مادر بودر نحفته است. آقای Petersen این موضوع تایید می کنند و می گویند که Nvidia به این آمارها توجه دارد و با اینکه بازار PC تکان نمیخورد یا حتی کاهش می یابد، قسمت بازی ها به هیچ وجه آسیبی ندیده و قوی تر هم دارد می شود. PC گیمینگ از دید Nvidia یک پلتفرم تلقی می شود و هم اکنون 26 میلیون نفر از GeForce Experience بهره مند هستند.
در رابطه با SteamOS هم آقای Higby معقتند که PC می تواند یک جا در اتاق نشیمن داشته باشد اما عده ای هنوز ترجیح می دهند که پشت میز قرار گیرند. SteamOS ظرفیت بازی ها بر روی PC و اینکه چه قابلیت هایی دارند را گسترده تر خواهد کرد و آقای Higby فقط متعجب هستند که تولد یک سیستم open source مخصوص گیمینگ چرا انقدر دیر صورت گرفت.
در بخش سوال و جواب نیز نکاتی اشاره شده که نگاهی به آنها می اندازیم:
* آقای Chris Roberts آینده PC گیمینگ را 64 بیت می بینند. Star Citizen به صورت 64 بیت اجرا خواهد شد و اسطوره ای به نام 32 بیت مانع از پیشرفت سازندگان می شود.
* آقای Higby ارتقای SSD را ارزان و موثر خطاب کرده اند که در گیمینگ تاثیر بسزایی دارد.
* آقای Petersen توضیح داده اند هوش مصنوعی در بازی ها تغییرات بسیاری به خود خواهد دید و GPU ها به ماشین های یادگیری واقعی تبدیل خواهند شد و در آینده با هوش مصنوعی مبارزه خواهیم کرد که خودمان آن را تعلیم داده ایم و با دیگران متفاوت است.
* آقای Petersen مشکل Cloud را در پهنای باند downstream نمی داند و این موضوع در upstream نفهته که در مقایسه با Stream یک فیلم سینمایی متفاوت است.
در صورتی که تمایل دارید کنفراس را به صورت کامل مشاهده کنید می توانید از طریق این لینک اقدام کنید. نظر شما درباره وضعیت فعلی PC گیمینگ و آینده آن چیست؟
Dualshockers
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
حرف شما کاملا متین است.
ولی خداییش ادونچرهای PC حرف نداره. اصلا خوره ادونچر هست. اون قدیما Syberia و Post Mortem و Neverhood بود. هنوزم اینجور بازیا روی PC هست؟

اره داداش از وقتی که indie و steam رونق پیدا کرده بازی های adventure هم خدا رو شکری رونق دارن. بعد از سال ها tim schafer تونست یه بازی adventure بده...شرکتی مثل daedalic هم هست که فقط adventure میزنه این روزا!
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
Is it possible to master a DVD with 720HD high-definition video? - Ask Different


توی دهات ما که اینطوریه، توی Metropolis شما DVD ها 4K هم پشتیبانی میکنن احتمالا...

اقا شما رو فرمت DVD حتما باید HD ذخیزه کنی و حتما هم dvd player هم که برای این کار طراحی نشده پخشش کنه !!!! یعنی از یه چیزایی میخواید برای بحث کردن استفاده کنید که ادم خنده اش میگیره ( خوبید خووووووب)
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
اره داداش از وقتی که indie و steam رونق پیدا کرده بازی های adventure هم خدا رو شکری رونق دارن. بعد از سال ها tim schafer تونست یه بازی adventure بده...شرکتی مثل daedalic هم هست که فقط adventure میزنه این روزا!
عزیز من ، بنده شما رو خیلی وقته میشناسم ، شاید شما تو فنلاند اونقدر گرانی و دوشواری داشته باشی که نتونی همچین خرج هایی کنی و میلیونی pc ببندی ، ولی از اونجایی که اینطرف همه چی عالیه ، یکه ، دوشواری نداریم اینجا ، همه دستشون تو جیبشون میره شایدم بیشتر ، ملت سیستم های میلیونی میبندن ، از نون شبشون میزنن ، ازدواج نمیکنن اما pc میخرن کنسول میخرن ،
خودتو داری خسته میکنید، چند صفحه داری جلو میای ولی فایده نداره .
یک شاعر آلمانی هست که گفته
باید از چیزی کاست تا به چیزی افزود .
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
عزیز من ، بنده شما رو خیلی وقته میشناسم ، شاید شما تو فنلاند اونقدر گرانی و دوشواری داشته باشی که نتونی همچین خرج هایی کنی و میلیونی pc ببندی ، ولی از اونجایی که اینطرف همه چی عالیه ، یکه ، دوشواری نداریم اینجا ، همه دستشون تو جیبشون میره شایدم بیشتر ، ملت سیستم های میلیونی میبندن ، از نون شبشون میزنن ، ازدواج نمیکنن اما pc میخرن کنسول میخرن ،
خودتو داری خسته میکنید، چند صفحه داری جلو میای ولی فایده نداره .
یک شاعر آلمانی هست که گفته
باید از چیزی کاست تا به چیزی افزود .
والا منم 2 سال اینجا با بدبختی درس خوندم شبا میرفتم روزنامه پخش میکردم تا خرجم جور شه، حالا خدا رو شکری یه حقوق مناسب میگیرم در حدی که تونستم یه سیستم خوب ببندم خیلی هم خفن نیست کلا شد 900 یورو.
اونجا هم من زیاد با شما موافق نیستم، بالاخره بر و بچ گیمر هستن عشقشون هست با سختی هم شده سعی میکنن یه کنسولی pc ای جور کنن ، هر کی هم داره همه رو بگیره نوش جونش ولی کلا این بحث های بی منطق باعث شده هیچ وقت تاپیک ها به جایی نرسن. من همیشه سعی کردم بی طرفانه و بدون غرض جواب بدم ولی متاسفانه جو اینجا فقط شده فن بازی و بی منطقی.
من دلم میخواد برگرده به سال 2008 که اینجاتازه اومدم...
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
من از این تاپیک و اونایی که داخلش پست میدن در عجبم!من به این نتیجه میرسم که با 4 سال Dota بازی کردن وقتم رو تلف کردم یه آقایی از راه میرسه اعصابش خورد میشه!!!
خب وقتم رو تلف نکردم به قول یکی دیگه به توشه آخرتم اضافه کردم بازی کردم!بنده رو این حساب گفتم که زمانی که بازی میکردم اعصابم به شدت خرد میشد مخصوصا این آخریا و یجورایی عادت کرده بودم به این بازی!بعدش که دوباره رفتم دور کنسولام و کلی لذت بردم فهمیدم که اشتباه میکردم!این نظر منه و تجربه منه که بیان کردم.دلیلی نداره اینجا کسی داغ کنه و یقه خودشو جر بده!مثلا یکی بیاد بگه من 4 سال عمرمو حروم کردم پای PS3 نشستم من بیام بگم داغ کردم؟به PS3 که ناموسمه توهین کردی؟نه آقا نظر هرکی واسه خودش مهمه و محترم به زور هم نمیشه عقاید خود رو به کسی القا کنیم
حالا نظر شخصی من اینه که کنسول واسه بازی بهتره و خیلی سر تره از Pc واسه بازی!!!!!دقت کنید که نظر شخصی منه. دلیلی نداره هی بیاین پست منو نقل قول کنین و بگین pc 4000 دلاری داریم و فلان و به امان

حالا بریم سروقت PC Gaming و Console Gaming
زمانی که بنده میام میگم کنسول واسه بازی بهتره دلیل دارم که میگم
زمانی که یه کنسول به بازار عرضه میشه اکثر شرکت های بازی سازی تمرکز میکنن روی نسل جدید کنسول ها که برای اونا بازی بسازن اگه که انحصاری باشن که بالطبع با کیفیت بهتر نسبت به مولتی پلتفرم ها از آب بیرون میاد مولتی پلتفرم ها هم که عرضه میشن نسخه کنسول ها به بهترین نحو ممکن روی کنسول ها با نوجه به توان کنسول اجرا میشن و در pc با قابلیت شخصی سازی گرافیک با توجه به سخت افزار کامپیوترتون.حالا اون شرکت بازی سازی که واسه pc نمیاد یه نسخه مجزا بسازه و با گرافیک بالاتر و جلوه های بصری بهتر.این بازی تقریبا با نسخه کنسولی یکی هست.وقتی هم صحبت از انحصاری های PC میشه.خب اون شرکتی که بازی رو ساخته به امید سودی که از این بازی بهش برسه که نمیاد بازی رو با بالاترین گرافیک ممکن و سیستم های 4000 دلاری وفق بده.طبیعتا برای فروش بیشتر یه حداقل سیستم مورد نیازی براش تعیین میکنه که کسایی هم که سیستم قدیمی تر دارن بتونن استفاده کنن.الانم در حال حاضر بازی آنچنانی وجود نداره که این سیستم های قدرتمند رو به چالش بکشه و از حداکثر توانشون برای رندر این بازی ها استفاده کنه.چند سال پیش یه بازی Crysis 1 اومد که خیلی گرافیک و جلوه های بصری جالبی داشتو منم بازی کردم و تمومش کردم ، چند سال بعد هم Crysis 2 رو روی X360 تموم کردم و خدایی لذتی که از Crysis 2 بردم خیلی بیشتر بود و این بخاطر این بود که همیشه توی Crysis 1 افت فریم داشتم مخصوصا توی باس فایت آخر ولی توی Crysis 2 با فریم ثابت بازی کردم.حالا اگه بعضی از دوستان برای رزولوشن 4K میخوان بحثش جداست.اول اینکه بازی باید از این رزولوشن پشتیبانی کنه دوم اینکه بازی کردن با این رزولوشن نیازمند یه نمایشگر چه TV چه مانیتور هست که ماشالله قیمتش سرسام آوره و هرکسی توان خرید رو نداره
یه مورد دیگه هم هست اونم اینکه تنوع سخت افزار Pc های مختلف فوق زیاده!یعنی Ram و مادربورد های مختلف و متفاوت و گرافیک های مختلف از برند های مختلف!خب هر شرکت بازی سازی که نمیتونه بیاد بشینه با این همه سخت افزار متنوع بازیا رو بهینه کنه.پس ممکنه شاهد افت فریم یا هر نوع مشکلی روی برند های بعضی سخت افزار ها باشیم ولی شما هرجا برید مشخصات کنسول X یکی هست و شرکت بازی سازی میتونه به بهترین نحو بازی رو با کنسول هماهنگ کنه
اینا دلایل من واسه این بود که بود واسه اینکه کنسول بهتره واسه بازی و بازم میگم نظر شخصی منه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر