DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
61528926273150378352.png



28894997294179053665.jpg

DirectX 12: AMD bestätigt maximal Feature-Level 12_0 für GCN - ComputerBase

جالبه توی کارتهای سری HD7 فقط Bonaire یا همون 7790 که منتصب به GPU داخل Xbox one هست از DX12 در حد Feature Level پشتیبانی میکنه.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,286
نام
Afshin
این Feature level ـاش قضیش چیجوریه؟
1-11 ـو 0-11 ـو 0-12 اینا چه فرقایی داره؟

من خیلی حالیم نیست این چیزا :D
ولی چیزی که دستگیرم شده اینه که یه سری از ویژگی های DX12 هست که تو ورژن 12.1 موجود هست و توی 12.0 نیست(درست مثل DX 11.1 و DX 11.0 که یه تفاوتهایی داشتن).
حالا یه سری از کارتا (مثل کارتای با معماری GCNـه AMD) فقط همون DX 12.0 رو ساپورت میکنن. یه سری کارتا مثل سری 9XXـه NVidia هم فول ساپورت میکنن.
GPUـه موجود در XBox One هم تا سطح DX 12.0 ساپورت میکنه.

اینا چیزایی بود که من فهمیدم :D
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
من خیلی حالیم نیست این چیزا :D
ولی چیزی که دستگیرم شده اینه که یه سری از ویژگی های DX12 هست که تو ورژن 12.1 موجود هست و توی 12.0 نیست(درست مثل DX 11.1 و DX 11.0 که یه تفاوتهایی داشتن).
حالا یه سری از کارتا (مثل کارتای با معماری GCNـه AMD) فقط همون DX 12.0 رو ساپورت میکنن. یه سری کارتا مثل سری 9XXـه NVidia هم فول ساپورت میکنن.
GPUـه موجود در XBox One هم تا سطح DX 12.0 ساپورت میکنه.

اینا چیزایی بود که من فهمیدم :D

همه GCN ـها FL 12_0 رو ساپورت نمیکنن فقط کارتهایی که معماری GCN 1.1 و GCN 1.2 دارن

zsa0sjhg0ft4ygiiyzxb.jpg


سه تا FL تو DX 12.1 هست که معاری GCN 1.1/1.2 سخت افزار اونهارو نداره:
Volume-Tiled Resources
Conservative Rasterization
Rasterizer Ordered Views

اولی همون مگاتکسچر هست که تو نسخه جدید به صورت سه بعدی پشتیبانی میشه و پهنای باند و حافظه مورد نیاز رو کاهش میده
دومی با ساتفاده از الگوریتمهایی بار پردازشی آبجکتهای داینامیک رو کم میکنه
سومی تو رندر سایه ها کمک خیلی بزرگی میکنه.
 

123321

کاربر سایت
Jan 31, 2007
86
نام
1983
husd_hhh.jpg



خوب اینجور که از شواهد پیداست با استفاده از api جدید DirectX 12 دیگه مثل قدیم نیست که یه پردازنده چهار هسته ایی رده میانی 4790k بهترین گزینه باشه

و الان با توجه به تست های انجام شده DirectX 12 تاثیر بسزایی روی پردازنده های 6 هسته ایی در بازیهای تحت حمایت dx12 داره

البته اختلاف بین پردازنده های 6 و 8 هسته ایی خیلی کمه و این خرید 5820k توجیه میکنه

با توجه به اینکه مدت زیادی به انتشار ویندوز 10 dx12 باقی نمونده

بشخصه Core i7 5820k بهترین گزینه موجود برای بازیها dx12 میدونم
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
طبق تجربه تا تست های اصلی منتشر نشن همگام با تاریخ عرضه به شخصه منتظر می مونم البته witcher ثابت کرد کارت های سری 9 برای بازی هایی که باهاش هماهنگ بشن حتی در dx11 هم تاثیر زیادی داره اما به نظرم این امار زیادی شک بر انگیز هستن متاسفانه cpu جدید intel هم 4 هسته ای هست سری ddr4
 

psco

کاربر سایت
Jul 11, 2009
180
نام
PreMieR
I Love Microsoft

52305848827205839463.jpg

30454633496916569986.jpg


بعد از خبر تایید Gears of War Ultimate Collection و Killer Instict برای پلتفروم PC

Kudo Tsunoda گفته : مایکروسافت قصد داره با مجهز شدن PC GAMER ها به Windows 10 DirectX 12 (تا چند ماه اینده ) بازیهای بسیار بیشتری برای PC تایید کنه :excited::excited:

منبع:
Microsoft Will Announce More Xbox One Games Coming To The PC In The Next Few Months | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming
 
آخرین ویرایش:

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,156
نام
سبحان
52305848827205839463.jpg

30454633496916569986.jpg


بعد از خبر تایید Gears of War Ultimate Collection و Killer Instict برای پلتفروم PC

Kudo Tsunoda گفته : مایکروسافت قصد داره با مجهز شدن PC GAMER ها به Windows 10 DirectX 12 (تا چند ماه اینده ) بازیهای بسیار بیشتری برای PC تایید کنه :excited::excited:

منبع:
Microsoft Will Announce More Xbox One Games Coming To The PC In The Next Few Months | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming
Gears Ultimate Edition رو بخاطر خاطرات فراوون و مولتی پلیر جذابی که داره حتما اوریجینال تهیه میکنم
امیدوارم بقیه نسخه های Gears هم واسه pc بیان
بعید نیست که بعد یکی دو سال QB هم برای Pc بیاد:d
 

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
697
نام
Mehdy
راستش منم تا حدی گیج شدم....
تا اینجا که من از سایتهای مختلف فهمیدم اینه که همین سه قابلیت بالا رو هم فقط آخرین سری از کارتهای nvidia یعنی 970 و 980 ساپورت میکنند!!
ولی مهمترین تکنولوژی موجود در dx12 که همون دسترسی low level API که باعث انقلاب توی این feature شده رو تموم کارتهای که فقط dx12 رو ساپورت میکنند(جدا از تکنولوژی CGN یا kepler یا maxwell)در تموم کارتها وجود داره.... درسته؟؟
 

BOBBY ROODE

کاربر سایت
Feb 27, 2014
113
نام
ParsiGift
راستش منم تا حدی گیج شدم....
تا اینجا که من از سایتهای مختلف فهمیدم اینه که همین سه قابلیت بالا رو هم فقط آخرین سری از کارتهای nvidia یعنی 970 و 980 ساپورت میکنند!!
ولی مهمترین تکنولوژی موجود در dx12 که همون دسترسی low level API که باعث انقلاب توی این feature شده رو تموم کارتهای که فقط dx12 رو ساپورت میکنند(جدا از تکنولوژی CGN یا kepler یا maxwell)در تموم کارتها وجود داره.... درسته؟؟

فیوچر های 12.1 حالا حالا ها تو بازی نمیبینیم . . . عناوین محدودی که با UE 4.5 ساخته میشن که تایتل انویدیا هم هستن از ویژگی هاش استفاده میکنند . . . ( البته فعلا )

بازدهی DX12 در GCN به خاطر همکاری AMD و مایکروسافت در ساخت XB1 بیشتره

و سری 900 انویدیا از فیوچر های 12.1 پشتیبانی میکنند که نسبت به مابقی کاملتره

تمام
 
آخرین ویرایش:

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
697
نام
Mehdy
فیوچر های 12.1 حالا حالا ها تو بازی نمیبینیم . . . عناوین محدودی که با UE 4.5 ساخته میشن که تایتل انویدیا هم هستن از ویژگی هاش استفاده میکنند . . . ( البته فعلا )

بازدهی DX12 در GCN به خاطر همکاری AMD و مایکروسافت در ساخت XB1 بیشتره

و سری 900 انویدیا از فیوچر های 12.1 پشتیبانی میکنند که نسبت به مابقی کاملتره

تمام
این که بله...
عین همین قضیه رو توی DX11 هم داشتیم...dx11 به همراه window7 سال 2009 ارائه شد ولی اولین بازی که به معنای واقعی(نه در حد اسم) از تکنیکهای اون استفاده کرد crysis 3 بود که سال 2012 عرضه شد!!
این که هنوز به طور رسمی هم ارائه هم نشده!!!
+++
صحبت من الان اینجا سر قابلیت اصلی dx12 که توی پرفرومنس به معنای واقعی تاثیر داره بود توسط تمامی کارتهایی که فقط قابلیت پشتیبانی dx12 رو دارند پشتیبانی میشه...
 
آخرین ویرایش:

psco

کاربر سایت
Jul 11, 2009
180
نام
PreMieR
دوستان چقدر احتمال داره که بازی های انحصاری XB One برای ویندوز 10 هم عرضه بشه ؟
مثل Geras 4 و Horizon 2

خدمت شما عرض شود که چند روز پیش رئیس مایکرو سافت صراحتا اعلام کرد:
بازی‌های بزرگ مایکروسافت نقش پررنگ‌ تری در اینده‌ برای Windows 10 ایفا می‌کنند

ما بازی‌های ویدئویی را به عنوان بخشی از آینده‌ی ویندوز و به منظور افزایش جذابیت‌های این پلتفرم برای مشتریان خود دنبال می‌کنیم. ما ایکس‌باکس لایو و بازی‌های دسته‌اول خود را به صورت یکپارچه برای رایانه‌های شخصی، کنسول، موبایل و دستگاه‌های جدیدی مثل هولولنز عرضه خواهیم کرد


نمیشه به طور 100% گفت دقیقا چه بازیهای ( انحصاری ) مایکروسافت در اینده برای PC تایید میشن (اما چیزی که مهمه این اتفاق میوفته )

استریم کردن بازیها از کنسول بروی PC در واقع فقط بدرد دارندگان کنسول X1 میخوره هیچ فایده خاصی برای خوده PC GAMER هایی که ( کنسول ندارن ) نداره

شاید هزینه ساخت یه بازی انحصاری برای مایکروسافت میلیونها دلار اب بخوره ( درصورتی که این عنوان انحصاری روی XBOX ONE شاید خیلی بفروشه یک الی دو میلیون نسخه باشه. در صورتی که میتونه با انتشار عناوین خودش روی Windows 10 و همه گیر شدن XLIVE حتی تا 4میلیون نسخه فروش داشته باشه
درسته که ممکنه این روش به بفروش کنسول لطمه بزنه اما از طرفی باعث کسب در امد بیشتر افزایش فروش بازیهای انحصاریش و تعداد کاربرهای xlive میشه.

درکل اینا همش حدس گمانه . باید منتظر بود یکماه بیشتر تا انتشار WIN10 باقی نمونده
منبع:
Gamasutra - Games are key to Microsoft's 'broader vision for Windows,' says CEO

به هر حال زیاد دلتون خوش نباشه که بازیهای System Seller مثل GeOW یا HALO برای PC بیاد. در خوشبینانه‌ترین حالت بعد از چند سال و سرد شدن فروش بازیها شاید برای PC پورت بشه که البته اونم احتمالش زیاد نیست مثل نسل قبل
والا ما نه دلمونو خوش میکنیم و نه اصلا برامون اهمیتی داره که بخوایم منتظر چیزی باشیم

منبع مشخصه میتونید برید سخنان گهربار رئیس شرکت مایکروسافت مطالعه بفرمایید . ماهم طبق یه سری حدس گمان صحبت کردیم حالا این عناوین برای PC منتشرم نشن اتفاق خاصی نمیوفته

فعلا چیزی که مشخصه مایکروسافت تمام دغدغه ش اینه هر طور شده همه به ویندوز 10 ارتقاع بدن



 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر