اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
ضمن تشکر از زحمتتون بابت ترجمه
این قسمت
PS4's on-paper technical advantage has been proven beyond

میشه:

برتری تکنیکی PS که روی کاغذ بود به اثبات رسیده


نه اینکه برتریش روی کاغذه.

مجددا تشکر میکنم و فقط چون دیدم منظور جمله تفاوت داره این رو نوشتم. :)
همینطوری سریع ترجمه کردم زیاد تو جمله ها دقت نکردم. درسته منظورش اینه برتری ای که ps4 روی کاغذ داشت در این یک سال به اثبات رسید. ممنون دوست عزیز.
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
سازنده dying light تایید کرده بازی روی هر دوتا کنسول نسل جدید 1080 با 30 فریم قفل اجرا میشه با smaa 2tx
درباره xo هم گفته که اخرین sdk که برای xo اومده یه api جدید داره که کمک کرده خیلی از esram بهتر استفاده کنن.

Xbox One December SDK Update Allows More eSRAM Control, New API Improves eSRAM Performance GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

Dying Light Uses SMAA T2X on PS4/Xbox One, Locked 30 FPS Ensures Fluid Experience GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
همه میدونیم که هر دو کنسول PS4 و Xone از CPU ی هشت هسته ای تقریبا مشابهی استفاده میکنن. تا قبل از این تصور میشد که 6 هسته در هر دو کنسول به بازیها اختصاص داره و 2 هسته هم به پردازش پس زمینه و سیستم عامل. اما DF گزارش کرده که مایکروسافت تا به الان اجازه میداده که 50 تا 80 درصد از توان هسته ی هفتم هم در اختیار بازیاسازان قرار بگیره و این شاید دلیل این باشه که تو برخی از بازیها اندکی پرفورمنس وان بهتر بوده

Up until recently, both Xbox One and PlayStation 4 have reserved two entire CPU cores (out of eight available) in order to run the background operating system in parallel with games. Since October, Microsoft has allowed developers access to 50 to 80 per cent of a seventh processing core - which may partly explain why a small amount of multi-platform titles released during Q4 2014 may have possessed performance advantages over their PS4 counterparts in certain scenarios.

قبلا هم مایکروسافت 10 درصد از توان GPU رو که در اختیار کینکت بود آزاد کرده بود ولی در مورد آزادسازی هسته ی CPU خبری منتشر نشده بود
حالا باید دید سونی هم در آینده اجازه استفاده بیشتر بازیسازان از منابع کنسولی رو میده یا خیر
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
همه میدونیم که هر دو کنسول PS4 و Xone از CPU ی هشت هسته ای تقریبا مشابهی استفاده میکنن. تا قبل از این تصور میشد که 6 هسته در هر دو کنسول به بازیها اختصاص داره و 2 هسته هم به پردازش پس زمینه و سیستم عامل. اما DF گزارش کرده که مایکروسافت تا به الان اجازه میداده که 50 تا 80 درصد از توان هسته ی هفتم هم در اختیار بازیاسازان قرار بگیره و این شاید دلیل این باشه که تو برخی از بازیها اندکی پرفورمنس وان بهتر بوده



قبلا هم مایکروسافت 10 درصد از توان GPU رو که در اختیار کینکت بود آزاد کرده بود ولی در مورد آزادسازی هسته ی CPU خبری منتشر نشده بود
حالا باید دید سونی هم در آینده اجازه استفاده بیشتر بازیسازان از منابع کنسولی رو میده یا خیر

هنوز سال اولیم بزارین یه دوسال بگزره بعد انتظار استفاده بیشتر داشته باشن با همین هم بازی درست درمون هنوز نساختن چه برسه به قدرت بیشتر هم بخوان .:|
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
هنوز سال اولیم بزارین یه دوسال بگزره بعد انتظار استفاده بیشتر داشته باشن با همین هم بازی درست درمون هنوز نساختن چه برسه به قدرت بیشتر هم بخوان .:|

موضوع اصلااین نیست. فکر کنم منظور پست رو بد متوجه شدی

تحلیل شخصی:

سازندگان کنسول از همون سال اول تمام منابع رو آزاد نمیکنن. مثل نسل قبل که مثلا 120 مگ رم مورد استفاده سیستم عامل PS3 تو سال 2009 به 50 مگ کاهش پیدا کرد. ولی گویا این نسل مایکروسافت برای اینکه عقب افتادگی خودش رو حداقل کمتر کنه داره به آب و آتیش میزنه منابعی که شاید باید تو سال دوم یا حتی سوم آزاد میشدن رو داره تو سال اول آزاد میکنه. ولی سونی فعلا دست به چنین کارایی نزده.

خوب اینکه مشخصه اما بازیساز ها هم حتما بهش فشار اوردن وگرنه خودش متوجه نیست الان ازاد کنه 3 سال دیگه چیکار میخواد کنه ؟ مشخصا اشتباه این حرکت برای سال اول تا سوم .

فکر نمیکنم بحث فشار بازیسازا باشه. کنسولای نسل جدید با دورنمای استفاده از GPGPU و HumA طراحی شدن. فعلا بازیسازا دارن به همون روش قدیمی کار میکنن و این جور آزادسازیا درمان موقتی هستن
خود ثرنی قبل از رلیز PS4 گفته بود که انتظار دارن که تو سال سوم بازیسازا به روش جدید روی بیارن. اونموقع دیگه فکر نمیکنم یه هسته CPU اونم نصفش خیلی به حساب بیاد. اونجا دیگه هر چه هست تعداد CU هاست و میزان قدرت GPU هایی هر دو کنسول دارن
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
موضوع اصلااین نیست. فکر کنم منظور پست رو بد متوجه شدی

تحلیل شخصی:

سازندگان کنسول از همون سال اول تمام منابع رو آزاد نمیکنن. مثل نسل قبل که مثلا 120 مگ رم مورد استفاده سیستم عامل PS3 تو سال 2009 به 250 مگ کاهش پیدا کرد. ولی گویا این نسل مایکروسافت برای اینکه عقب افتادگی خودش رو حداقل کمتر کنه داره به آب و آتیش میزنه منابعی که شاید باید تو سال دوم یا حتی سوم آزاد میشدن رو داره تو سال اول آزاد میکنه. ولی سونی فعلا دست به چنین کارایی نزده.

خوب اینکه مشخصه اما بازیساز ها هم حتما بهش فشار اوردن وگرنه خودش متوجه نیست الان ازاد کنه 3 سال دیگه چیکار میخواد کنه ؟ مشخصا اشتباه این حرکت برای سال اول تا سوم .
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
این پست دوستمون living dead رو قیچی میکنم اینجا:
مثل اینکه آپدیت چند ماه پیششون این امکان رو فراهم مکینه تا با حذف NUI (که همون API کینکت هست) بین 50 تا 80% از هسته هفتم CPU هم برای بازیها در دسترس باشه. یعنی XB1 با غیر فعال کردن Kinect/NUI میتونه 4.5% از توان GPU و بین 50-80% از توان پردازشی هسته هفتم CPU رو به بازیها اضافه کنه. روند به روز شدن API هم نشون میده که هنوز DX12 بطور کامل روی کنسول پیدا نشده (یا اصلاً پیاده نشده) و الان فقط یسری دمو از این قابلیتها رو روی XB1 میشه استفاده کرد.

Tiled resources تا اکتبر 2014 بصورت preview بوده، مدل مورد استفاده در DX12 برای descriptor tableها هم از اکتبر تازه فعال شده (که البته خود مدل DX12 توی این مدت تغییراتی داشته و احتمالاً این تغییرات روی XB1 هم اعمال میشن، چون گفتن دارن برای مدل DX12 آماده میشن). حتی چیزی مثل Asynchronous compute رو هم تازه ماه مارس اضافه کردن (چیزی که اینفیموس ازش استفاده میکرده رو همزمان با لانچ این بازی روی XDK اضافه کردن).

Latencyـه eSRAM برای GPU هم تقریباً نصف DDR3 هست (کمترین حالتش) و این احتمالاً میتونه توی یسری از شرایط کمک کنه.
http://forum.bazicenter.com/thread90788/page38/#post3591754
این هسته هفتم رو هم ماه اکتبر باز کردن, مشخصا بازی هارو توی دوماه نمیسازن که کسی بخواد از این منابع استفاده کرده باشه.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF نسخه بتای Halo 5 رو برسی کرده
منتها ذکر دو نکته لازمه بازی در مرحله ی آلفا نمیدونم بتا تو یه همچین چیزیایی هست :d هنوز یه سال تا بیلد نهایی فاصله داره. دوما فقط بخش مالتی هست و خبری از سینگل نیست

In terms of overall optimisation, there's still the best part of a year left to significantly improve matters before the Autumn release. In a series first, Halo 5 is launching with 60fps set as its target frame-rate from the get-go. It's an ambitious objective given the push for a visual overhaul too, and right now it mostly hits the mark. However, dips to the low end of 50fps are an issue with too many enemy Spartans on-screen - especially noticeable on the winding Regret stage. Meanwhile, tearing is introduced during these drops too, cutting into the top third of the screen, though hard to notice given that this is above its HUD (which, curiously, is also rendered at 720p).


رزولوشن بازی 720 هست و 60 فریم منتها در جاهایی که اسپارتان زیاد باشه ممکنه تا طرفای 50 هم افت کنه

That we're seeing frame-rate drops at all could be construed as a bit a of a worry, particularly given that we're only playing on medium-sized, vehicle-free, 4v4 slayer matches - where 16-player (or higher) big team battles are on the fans' checklist for the final product. Indeed, bearing in mind the 720p resolution, the appearance of any frame-rate problems at all is rather surprising. Well, in mitigation, it's important to stress that we are dealing with pre-production code here, and based on our observations, the idea that the GPU is to blame for the frame-rate dips may be off-beam.


DF اضافه میکنه یه مقدار این افت فریم نگرانشون میکنه چون اولا بازی فعلا 720 هست دوما 4VS4 میباشد و همینطور از خودرو هم فعلا تو بازی خبری نیست و با توجه به انتظاراتی که در زمینه مالتی 16 بازیکنه و..... وجود داره یه مقدار جای نگرانی وجود داره
 

Lord XONE

کاربر سایت
Nov 13, 2014
80
DF نسخه بتای Halo 5 رو برسی کرده
منتها ذکر دو نکته لازمه بازی در مرحله ی آلفا نمیدونم بتا تو یه همچین چیزیایی هست :d هنوز یه سال تا بیلد نهایی فاصله داره. دوما فقط بخش مالتی هست و خبری از سینگل نیست



رزولوشن بازی 720 هست و 60 فریم منتها در جاهایی که اسپارتان زیاد باشه ممکنه تا طرفای 50 هم افت کنه



DF اضافه میکنه یه مقدار این افت فریم نگرانشون میکنه چون اولا بازی فعلا 720 هست دوما 4VS4 میباشد و همینطور از خودرو هم فعلا تو بازی خبری نیست و با توجه به انتظاراتی که در زمینه مالتی 16 بازیکنه و..... وجود داره یه مقدار جای نگرانی وجود داره

به نظر من 60فریم هرچقدر هم که خوب و مهم باشه اگر IMAGE QUALITY خوب نباشه خروجی تصویر اصلا به دل نمیشینه
Io3sF.jpg


YSuXo.jpg

امیدوار هستم چون بازی توی مرحله BETA هست شاهد افت فریم توی مپ های کوچک و تعداد پلیر پایین اون هم توی رزولیشن 720 هستیم ، به نسبت مد هایی مثل BIG TEAM BATTLE که واقعاً حجم پلیر ها و محیط خیلی بزرگتر هست همونجوری هم که DIGITAL FOUNDRY هم اشاره کرده .

به شخصه اگر تاکید داشته باشن روی فریم 60 و رزولیشن 1080 بعید میدونم 343 اینبار بتونه بنچمارک اراعه بده .
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
DF رو ولش کنی میره طرح های مفهومی رو هم آنالیز میکنه چه برسه به بتا.البته "60FPS" و 720 چندماه قبل تایید شده بود و خبر جدیدی نیست.
کلا نورپردازی بازی چیز جالبیه...این پستی که 100% پسته خودمه رو قیچی میکنم اینجا:d
همین یک عکس چیزی داره که هیلو 4 نداشته و نه تنها تکنیکی هست هنری هم هست. نور ES روی اسپارتان افتاده و سایه هم تواید کرده. حالا نمیگم قراره هر نوری توی بازی اینطوری باشه ولی خیلی از منابع نور داینامیک هستن و سایه تولید میکنن. یا تکنیک SSR استفاده شده که اصلاً توی هیلو 4 نبود. سایر چیزها هم هستن که تو چند پست قبلی گفتم.
http://8pic.ir/images/rh2c1pbacck4ayemz51i.jpg
اینجا هم اشاره کرده:
Tourists of Halo 5's updated engine will enjoy its new light rendering tech. The game's particle effects look especially gorgeous and are sparingly used, and each surface in the game diffuses light in different ways.
jpg


مدل ها هم پرچزییات طراحی شدن
Modelling on Spartans is also meticulously handled – the lighting once again bringing out a soft, toned quality to the red-dyed armour materials here.
jpg


this time it's easier to catch smaller details, such as the divots and creases to the glove's grip.
فرمودن که جزییات رو راحت میشه میشه تشخیص داد مثل چروک شدن چرم دستکش ها
jpg


بازیکنا سایه های عالی تولید میکنن
players produce impressive dynamic shadows while indoors. The new ambient occlusion also fills in the gaps in amongst scenery, such as the yellow railings on the left.
http://images.eurogamer.net/2013/ar....jpg/EG11/resize/600x-1/quality/90/format/jpg
با اینکه نورپردازی بی رغیبه ولی گیم پلی رو تغییر نمیده(!)
Halo 5's lighting is standout, but adds little to the gameplay itself. Many of the core mechanics hold over from previous Halo games intact, and technical advances are mostly applied to the visual layer over the top.
In a series first, Halo 5 is launching with 60fps set as its target frame-rate from the get-go. It's an ambitious objective given the push for a visual overhaul too, and right now it mostly hits the mark.
فرمودن که 60FPS با توجه به افزایش کیفیت بصری یک حرکت جاه طلبانه بوده
 

MEHRAN ARBABI

کاربر سایت
Aug 20, 2011
1,767
نام
mehran
DF نسخه بتای Halo 5 رو برسی کرده
منتها ذکر دو نکته لازمه بازی در مرحله ی آلفا نمیدونم بتا تو یه همچین چیزیایی هست :d هنوز یه سال تا بیلد نهایی فاصله داره. دوما فقط بخش مالتی هست و خبری از سینگل نیست



رزولوشن بازی 720 هست و 60 فریم منتها در جاهایی که اسپارتان زیاد باشه ممکنه تا طرفای 50 هم افت کنه



DF اضافه میکنه یه مقدار این افت فریم نگرانشون میکنه چون اولا بازی فعلا 720 هست دوما 4VS4 میباشد و همینطور از خودرو هم فعلا تو بازی خبری نیست و با توجه به انتظاراتی که در زمینه مالتی 16 بازیکنه و..... وجود داره یه مقدار جای نگرانی وجود داره
16 بازیکن تو اون مپ ها کوچولو؟؟؟ خیلی زیاد هست که بازی از بالانس بودن در نمیاد؟
 

MEHRAN ARBABI

کاربر سایت
Aug 20, 2011
1,767
نام
mehran
Big Team Battle

مپ های این مد با باقیه مد ها فرق داره
اشتباه از من بود:d
ویديو های بازی ر دنبال میکردم خدایی خیلی بالانس بود فوق العاده از بازی خوشم اومده
امیدوارم بازی نهایی 60 فریم باشه لذتی که یه fps با فریم 60 داره خیلی بیشتر از 30 فریم هست :d
 

ljmd

کاربر سایت
Oct 19, 2014
77
اینکه از فریم بزنیم به خاطر گرافیک بهتر اصلا جالب نیست به نظرم
اگر این جوری فکر کنیم و اولویت به گرافیک بدیم جای گیم پلی پس میشه از رزولوشن هوش مصنوعی اندازه محیط بازی و کلا گیم پلی زد تا گرافیک بهتر داشت نتیجه میشه یه چیزی مثل همین نمایش های order
خود من با شناختی که از ناتی دارم بعید میدونم از فریم بزنن یرای گرافیک
همین نمایش گیم پلی ماه قبل u4 نشون میده چه قدر ناتی داگ به گیم پلی بها میده و از گیم پلی برای گرافیک نمیزنه
من که از گیم پلی u4 لذت بردم نمایشش عالی بود
حالا فکرکنین اون گیم پلی 60 فریم هم بشه دیگه واویلا :d
خدا رو شکر اکثرا کسانی که ps4 دارن نسخه ریمستر تلو رو تجربه کردن و دیدن تجربه یک بازی رو 60 فریم چه قدر لذت بخش
امید وارم دراکمن و استرلی به حرف ایشون گوش نکنن و 60 فریم بازی رو بیرون بدن :d
مثلا همین halo 5 دیدید با 60 فریم شدن چه قدر اون گیم پلی بسیار خوبش عالیتر شده
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر