اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
من انتظار ندارم با 400 دلار در حد High End PC پرفرمنس داشته باشن. فقط دارم میگم این حقیقت وجود داره و این نسل وضعیت کنسولا از نظر قدرت در قیاس با PCهای به روز بدتر از نسله قبله.

منظورم به تو نبود ! کلا یه دیدگاهی هست که میگه چون اون موقع اینطور بوده پس الان هم باید همونطوری میشد در صورتی که اصلا و ابدا امکانش نیست

احمد البته فکر کنم یه ایرادی به اون گرافایی که گذاشتی وارده. تا اونجایی که من متوجه شدم اون گرافا داره پرفورمنس کلی اون APU ها رو نشون میده در صورتی که تو کنسولا فقط از CPU ی اون APU ها استفاده شده و بخش GPU یه چیز کاملا جداست. البته شایدم من درست متوجه نشدم.

نه اونا رو گذاشتم تا تفاوت APU های AMD رو نشون بدم ، منظور این بود که AMD توانایی ساخت قویتر از این رو داشته اما سفارشش رو نگرفته
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
منظورم به تو نبود ! کلا یه دیدگاهی هست که میگه چون اون موقع اینطور بوده پس الان هم باید همونطوری میشد در صورتی که اصلا و ابدا امکانش نیست

این که صد در صد درسته. علتش هم همونه که خودت گفتی. من فقط میگم این حقیقت هست، در حالی که یه عده حاضر نیستن قبول کنن.
البته اگه ناتی داگ بتونه اون چیزی که توی E3 نشون داد رو حتی با 30 فریم روی PS4 ممکن کنه، من کلاً حرفام رو پس میگیرم :D
 

amir113

کاربر سایت
Feb 7, 2012
39
نام
INTEL
اصلا حرف cpu رو که نزن که وضعش که خیلی خرابه حتی خرابتر از اونی که من فکر میکردم هست:

amd athlon 5350
معماریش همون جگوار هست :
Jaguar (microarchitecture) - Wikipedia, the free encyclopedia

4 هسته ایی هست و فرکانس کاریش 2 گیگاهرتز.
مال کنسولها 8 هسته ایی هست و فرکانس پایینتر{1.6برای ps4 و 1.75برای x1}

AnandTech | The Desktop Kabini Review Part 1: AMD Athlon 5350 (AM1) Tested

AMD Athlon 5350 APU and AM1 Platform Review - Performance - 3DMark 06 CPU | 3DMark Vantage CPU


تنها امیدواری میتونه gpgpu باشه برای حل این مشکل که سونی روش زیاد حساب باز کرده.{gpgpu هم محدودیتهایی داره .همه کارهای cpu رو نمیشه با gpgpu جبران کرد}.


سونی نسل قبل واقعا ایده خوبی رو پیاده کرده بود .cell در واقع ترکیب خوبی بود. ppu نقش cpu رو بازی میکرد و spe ها نقشی شبیه یک واحدی مثل یک gpu مدرن {مثال گفتم وگرنه spe کلا فلسفش با gpu فرق میکنه و یک واحد کمکی به حساب میاد}برای همین gpgpu

بنظرم این نسل هم میتونستن کلا gpu اصلی رو از apu جدا کنن و خود cpu بعلاوه یه gpu ضعیف تر برای gpgpu میزاشتن{مثل کاری که الان اینتل داره میکنه بعلاوه cpu های جدید amd که به همراه یه گرافیک ضعیف داخل یه پک ساخته میشن }
و یه gpu پرقدرت فقط برای پردازش گرافیک .
اینطور راندمان بنظرم خیلی بالاتر میرفت.
بحت share مموری بین cpu و gpu هم قابل حل بود اگر این روش پیاده میشد.

ایکس باکس وان هم قبل از عرضه خبرهایی که میومد قرار بود دو تا gpu داشته باشه ولی خدا بگم چیکار اون کسی کنه که اومدن ایده کینکت اجباری رو گذاشتن وسط و هزینها رو مجبور شدن کم کنن.

متاسفانه الان رو pc این gpu داخل پک cpu اگر از کارت گرافیک جدا استفاده کنید برای بازی کلا بلا استفاده میمونه و حتی سازندها بخودشون زحمت یه اصلاح ساده هم نمیدن که عملیات سنگین gpgpu رو حداقل قسمتیش بندازن رو این گرافیک ضعیفتر تا کمکی باشه.اینطوری فیزیک بازیها خیلی بهتر میشد.
ولی رو کنسول اگه این مسئله رو پیاده میکردن بازیسازها مجبور بودن تمام توان کنسول رو بکار بگیرن.

همون یکسال پیش ما هزار بار گفتیم این APU AMD مشکلات زیاد ایجاد میکنه CPU پردازنده مرکزی خیلی ضعیفه . هیچ ارزونی بی حکمت نیست

ولی کنسول گیمرها مدام میگفتن خیر مارک سرنی خداوندگار دو عالمه خیلی هم خوبه و..... ما میگفتیم بابا به مارک سرنی ربطی نداره این تراشه AMD مناسب نیست

این گندکاری AMD وقتی مشخص میشه که شما توجه کنید این کنسولها سیستم عامل OS LOW LEVEL دارن من فکر کنم رو این سخت افزار کنسول ها اگه ویندوز 7 نصب کنیم حتی 2 فریم هم نمیگرفتن

در بازار PC GAMING هم همینه بیشتر از 98% پی سی گیمر ها از CPU INTEL استفاده میکنن چون میدونن چه خبره سمت AMD نمیرن

داستان ازین قرار بودکه"

سونی و ماکرو سافت نمیخواستن هزینه نهایی کنسول بیشتر از 400 دلار بشه تا هم قشر بیشتری بتونن کنسول خریداری کنن و هم اینکه محصولشون تو کشورهای مختلف مالیات ارزی کمتری بخوره

AMD زبون باز هم APU ارزون قیمت خودشو به این دو شرکت معرفی کرد . خوب اگه سونی میخواست CPU به INTEL سفارش بده و GPU به NVIDIA کارش سخت بود برای همین صلاح دید مستقیما با یه شرکت کار کنه و اون شرکت AMD بود

شما الان در نظر بگیرید PS4 با این میزان قدرت 230W مصرف داره شک نکنید سونی اگه با INTEL با NVIDIA 750TI کار میکرد مصرف نهایی کنسول کمتر از 60W میشد . (نمونه شو در کنسول جدید ASUS به واضح دیدید )

ای کاش سونی با INTEL.NVIDIA کار میکرد . حتی تصورشم رویایی بود که چه کنسول شاهکاری میشد نسل جدید با نهایت قدرت شروع میکردیم
حیف..

جالب بود. میشه یه OS نام ببری که اکثرش با اسمبلی و ... ساخته نشده باشه و با زبان های سطح بالا مثل C# و Python و .... ساخته شده باشه؟ کلا یه کلمه LOW LEVEL یاد گرفتی قرار نیست همه جا تکرارش کنی
yahoo_3.gif

پ.ن:
خودتم نفهمیدی چی گفتی وای بحال بقیه .
دوتا C# و Python یاد گرفتی قرار نیست همه جا تکرارش کنی
 
آخرین ویرایش:

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
OS LOW LEVEL
جالب بود. میشه یه OS نام ببری که اکثرش با اسمبلی و ... ساخته نشده باشه و با زبان های سطح بالا مثل C# و Python و .... ساخته شده باشه؟ کلا یه کلمه LOW LEVEL یاد گرفتی قرار نیست همه جا تکرارش کنی;)
پ.ن:
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
بهتره منتظر باشیم ببینیم ایده Cloud Compute مایکروسافت به کجا میرسه. اگر واقعاً بتونن این قابلیت رو توی بازیهایی مثل کرکداون و هیلو ۵ بکار بگیرن و اونم با همون کیفیتی که توی دموی بیلد ۲۰۱۴ نشون دادن (که یه pc رو زمینگیر میکرد) اون موقع وضعیت تا حدودی تغییر میکنه. فکر میکنم با توجه به سیاستهای اخیر مایکروسافت حتی اجازه استفاده از این تکنولوژی رو به سونی هم بدن؛ منتهی اول باید دید که این تکنیک چقدر میتونه مفید/اثرگذار/کاربردی باشه.

کلاد کامپیوت اینده گیمینگ هست به عقیده من ولی زیرساخت اینترنت عالی با لیتنسی خیلی خیلی کم میخواد که توی کشور های جهان اول هم همچین اینترنتی کم گیرمیاد وای به حال ما جهان سومی ها !!!!!

البته یکی از چیزهایی که بهش توجه داشتن همین پهنای باند و latency هست. بعیده این دو تا رو نادیده بگیرن چون اگر مناسب نباشه فراگیر شدن این تکنولوژی رو به تأخیر میندازه.
 
آخرین ویرایش:

Lord XONE

کاربر سایت
Nov 13, 2014
80
بهتره منتظر باشیم ببینیم ایده Cloud Compute مایکروسافت به کجا میرسه. اگر واقعاً بتونن این قابلیت رو توی بازیهایی مثل کرکداون و هیلو ۵ بکار بگیرن و اونم با همون کیفیتی که توی دموی بیلد ۲۰۱۴ نشون دادن (که یه pc رو زمینگیر میکرد) اون موقع وضعیت تا حدودی تغییر میکنه. فکر میکنم با توجه به سیاستهای اخیر مایکروسافت حتی اجازه استفاده از این تکنولوژی رو به سونی هم بدن؛ منتهی اول باید دید که این تکنیک چقدر میتونه مفید/اثرگذار/کاربردی باشه.
کلاد کامپیوت اینده گیمینگ هست به عقیده من ولی زیرساخت اینترنت عالی با لیتنسی خیلی خیلی کم میخواد که توی کشور های جهان اول هم همچین اینترنتی کم گیرمیاد وای به حال ما جهان سومی ها !!!!!
 

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
دوستان یه سوال.تاجایی که یادمه مارک سرنی تو یکی از کنفرانسا فکر کنم گیمز کام بود که گفت یه پردازنده سل درون ps4 هست که فعلا داره برای پردازش سیستم عامل استفاده میشه.ممکنه در اینده این پزدازنده در اختیار بازیسازا قرار بگیره؟:-/
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
دوستان یه سوال.تاجایی که یادمه مارک سرنی تو یکی از کنفرانسا فکر کنم گیمز کام بود که گفت یه پردازنده سل درون ps4 هست که فعلا داره برای پردازش سیستم عامل استفاده میشه.ممکنه در اینده این پزدازنده در اختیار بازیسازا قرار بگیره؟:-/

همچین چیزی صحت نداره

فقط گفته بود بازی سازی با PS4 راحته ولی استفاده از حداکثر قدرتش مثل بکارگیری سل سخته شاید شما این رو اشتباه متوجه شدید
البته یه پردازنده ARM برای پردازش پس زمینه روی PS4 هست که زیاد کارش مشخص نیست. شایعاتی من تو گف دیدم که ممکنه در آینده نزدیک سونی یکی از دو هسته مورد استفاده سیستم عامل رو برای استفاده تو بازیا آزاد کنه. شما در حد همون شایعه بهش نگاه کن
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
کنسول با PC فرق میکنه و نمیشه همینجوری با اعداد و ارقام مقایسش کرد همین نسل قبل تنها رم کنسولها 512 مگابایت بود که روی PC حتی نمیشه ویندوز 7 رو روش نصب کرد ولی بازیهای بسیار عالی مثل هیلو 4 و آنچارتد و تلوو و... دیدم

یک مثال سادش هم همین گوشی آیفون هست با یک CPU دو هسته ای و یک گیگ رم بازی ها رو بهتر و سریعتر از گوشی های اندوریدی با CPU چهار هسته ای 2.7 گیگاهرتزی و 3 گیگ رم اجرا میکنه این یعنی بهینه بودن
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
نظر من :
CPU ـهای دو کنسول به حد کافی قوی هستن به شرطی که از ظرفیتهاشون کامل و درست استفاده بشه ، همیشه همین بوده و خواهد بود هر تکنولوژی جدید که رونمایی میشه یک مدت زمانی رو احتیاج داره تا افراد تو استفاده از اون قابلیتها مجاب و زبده بشن و خیلی از ساختارهای قدیمی باید به شکل رادیکال تغییر کنن که البته زمان بر هست و این زمان به چشم افراد عادی کند به نظر میرسه ...
شرکتهایی که کنسول ساختن اسکول نیستن ، تایمی که برای تغییر نسل انتخاب شده دقیقا زمانی هست کنسول سازها به این نتیجه رسیدن که تکنولوژی به حد کافی برای تغییر یک نسل پیشرفت کرده.

HSA قابلیت آدرس دهی یکپارچه رو برای CPU و GPU فراهم میکنه که توانایی هسته های پردازشی (CPU) و هسته های محاسباتی (CUـهای GPU) رو به شکل جالبی ترکیب میکنه و راندمان رو بالا میبره ، CPU ـهای نسل جدید هم قدرت پردازش موازی بالایی دارن (به شکل کلاسیک) هم در صورت به کار گیری صحیح (HSA Enabled) راندمان وحشتناک بالایی ایجاد میکنن مثلا:

HSA-LibreOffice.png


شکل بالا:
A10-7850 وقتی تست بالا رو به صورت نرم افزاری (کلاسیک) محاسبه میکنه از Core i5 4670 ضعیفتر هست همون تست با استفاده از OpenCL روی A10 به دلیل وجود هسته های محاسباتی بیشتر بهبود پیدا میکنه اگر الگوریتمها به شکلی باشن که قابلیت HSA رو Enable کنن مدت زمان محاسبات به طرز وحشتناکی کاهش پیدا میکنه که دلیل اون افزایش راندمانی هست HSA با طرفند آدرس دهی یکپارچه بین CPU و GPU ایجاد کرده ...
یه نمونه دیگه A10 به صورت نرم افزاری از Core i3 ضعیفتر هست:


08-LibreOffice-Software.png



ولی همون تست زمانی که از قابلیت HSA پردازنده استفاده بشه:

10-LibreOffice-HSA.png


میبینید که قابلیت HSA روی پردازنده اینتل موجود نیست ولی روی A10 وجود داره زمانیکه کدها برای استفاده از این قابلیت نوشته شده باشن راندمان فوق العاده بالا میره و مدت زمان پردازش کاهش پیدا میکنه ...

تست بعدی Image transcoding ...
به تفاوت A10 7850 زمانیکه از HSA استفاده میکنه و زمانیکه به صورت کلاسیک پردازش میکنه دقت کنید:

Kaveri-HSA-Benchmarks-6_7_jpeg.png



حالا اتفاقی که داره میوفته این هست که فعلا برنامه های کاربردی خیلی کمی از این قابلیت استفاده میکنن و میشه گفت تو دنیای گیم تقریبا بازی ای وجود نداره که از قابلیت HSA استفاده کرده باشه چون فعلا عمومیت پیدا نکرده انجینها بر اساس روشهای کلاسیک نوشته میشن و خیلی مسائل دیگه ولی در آینده وضعیت اینطور نمیمونه دوتا کنسول این قابلیت رو دارن و بازی سازها دیر یا زود توجیح مالی پیدا میکنن و برنامه نویسی به این شیوه آموزش داده میشه و نتیجه اون رو خواهید دید.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
دوستان که به این مبحث Cpu وارد هستن یک مسله ای برای من سوال پیش امد الان Ps4 به صورت طبیعی کار میکنه کلا زیاد داغ میکنه میخواستم بدونم در دراز مدت تاثیر داره یا نه از لحاظه فنی ؟
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دوستان که به این مبحث Cpu وارد هستن یک مسله ای برای من سوال پیش امد الان Ps4 به صورت طبیعی کار میکنه کلا زیاد داغ میکنه میخواستم بدونم در دراز مدت تاثیر داره یا نه از لحاظه فنی ؟
حالا من متخصص CPU نتستم! :D اما تا جایی که اطلاع دارم سیستم تهویه PS4 طوری طراحی شده که تمامی حرارت موجود توی دستگاه رو بصورت خیلی کامل از دستگاه خارج میکنه. سیستم مکش دستگاه مهندسی بسیار خوبی داره که حتی اینا تونستن با وجود کوچک بودن ابعاد، منبع برق رو هم توی خود جعبه جا بدن و حرارتش رو تخلیه کنن. اگه اشتباه نکنم قبلا یه کنفرانس در مورد همین سیستم تهویه دستگاه داشت سونی که کامل توضیح میداد قضیه رو.
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,938
نام
آرتین
کنسول با PC فرق میکنه و نمیشه همینجوری با اعداد و ارقام مقایسش کرد همین نسل قبل تنها رم کنسولها 512 مگابایت بود که روی PC حتی نمیشه ویندوز 7 رو روش نصب کرد ولی بازیهای بسیار عالی مثل هیلو 4 و آنچارتد و تلوو و... دیدم

هیچ ربطی نداره ویندوز 7 حداقل 2 گیگ رم میخواد واسه اجرا نصف نیمه نزدیگ 1 گیگ 1.3 رو اشغال میکنه ولی OS کنسول نسل قبل 40 50 مگ بیشتر رم نمیخواست ربطی هم به بهینه بودن نداره یه بازی مثل Call of duty 4 تقریباً نزدیک به همون مقداری که رو PC رم اشغال میکرده یه ذره کمتر رو کنسول اشغال میکرد ! اوون بازی هایی هم که گفتی همون قدر رم واسشون کفایت میکرد ! تمام
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خوب سونی گویا SDK جدیدی رو برای PS4 در اختیار سازندگان بازی قرار خواهد داد که ویژگی های جالبی داره که خیلیاشون به این تاپیک مریوط نیست و من اشاره خیلی کوچیکی به دو تاشون دارم

قبل از لانچ PS4 ویدئویی منشر شده بود که نشون میداد میشه نورپردازی واقعی مثلا نور یک چراغ قوه رو با دوربین PS4 به داخل بازی آورد و روی بازی و اجسام اون نور انداخت و سایه ایجاد کرد. گویا با این SDK جدید این امکان اضافه خواهد شد.

PS4_SDK_2_22-670x395.jpg



تو تصویر هم مشخه کل اجسام واقعی هستن و نور تابیده شده هم واقعیه ولی دایناسور درواقع تصویری ست که نرم افزار اضافه کرده و نور واقعی سایه ایجاد کرده.

نکته بعدی که توسط SDK اضافه شده خیلی تصادفی مربوط میشه به بحث یکی دو صفحه ی اخیر

The optimized Physics simulation libraries included in the SDK have also been detailed. A combination of GPU and CPU physical simulations is provided. The CPU is used for simulating objects that require a fine control because they’re involved with the game’s logic. The GPU approach allows for large-scale simulations of objects not directly involved with the game’s logic. Both approaches can be used at the same time.

SDK جدید این قابلیت رو اضافه میکنه که GPU بتونه بار پردازشی فیزیک اجسام جامد و سخت رو که اتفاقا پردازش سنگینی هم داره از دوش CPU برداره.

PS4_SDK_2_27-670x421.jpg


The GPU physics simulation allows for large-scale implementations of rigid bodies, which are normally very costly in processing power. By using the compute shader, it can be made 10 times faster than what a CPU can do.


PS4_SDK_2_28-670x407.jpg


The demo showcased 1,000 rigid bodies simulated with the CPU, while the GPU managed to achieve a higher performance with 10,000. The demo was also repeated with 4,000 yellow ducks.

نکته قابل تامل اینجاست که با این روش تعداد اجسام پردازش شده توسط کنسول 10 برابر افزایش پیدا کرده.
با اینکه تعداد اجسام ده برابر شده پرفورمنس هم زیاد شده

PS4_SDK_2_30-670x398.jpg


PS4_SDK_2_31-670x396.jpg


PS4_SDK_2_33-670x397.jpg


Since the CPU and GPU share the virtual memory space, it’s also possible to easily pass data between the two. This allows to make GPU and CPU physics simulations work together with no issue.

این امکان وجود داره که CPU و GPU همزمان کار پردازش رو انجام بدن
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
قدم خوبیه.ولی چرا فقط 10 هزار تا؟
The demo showcased 1,000 rigid bodies simulated with the CPU, while the GPU managed to achieve a higher performance with 10,000. The demo was also repeated with 4,000 yellow ducks.

اینکه خیلی کمه.

بعدش ما میایم میگیم اگر سونی با انویدیا همکاری میکرد الان کلی جلوتر بود حداقل تو زمینه فیزیک بعد یه نفر میاد پای ps3 رو میکشه وسط.همون gpu پلی استیشن3 هم درسته اتحاد سایه زنی پشتیبانی نمیکرد ولی شما یه نگاه به نور پردازی gow3 و انچارتد3 و کیلزون3 و ..........میفهمی چه کیفیتی داره که اونم سونی مدیون انویدیا بود.

یه تست ساده فیزیک براتون میزارم از کیس خودم که کارت گرافیکش 760gtx هست و کمی قدرتش از gpu پلی استیشن4 بالاتر هست.توجه هم داشته باشید تو این تست 99 درصد بار روی gpu هست و عملا cpu کار خاصی نمیکنه.
05806926572606791551.jpg


همونطور که میبینید 100.000 صد هزار گلوله قرمز رنگ به صورت دینامیک در 60 فریم داره توسط gpu محاسبه و رندر میشه.
بعد برنامه نویسهای سونی کلی زحمت کشیدن و روی gpu شرکت amd فقط تونستن 10 هزار ذره رو در 60 فریم محاسبه و رندر کنن.

حالا فرق تکنولوژی انویدیا و amd رو ساده متوجه شدین؟
میدونید اگه همین gpu انویدیا داخل ps4 بکار رفته بود چه فیزیک و موارد اختصاصی دیگه رو شاهد بودیم؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر