اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
FXAA تار نمیکنه یکم؟
چرا یه حالت بلوری به تصویر میده که تو FH1 بود :d
r261pfj8wo8zgp2s0nwb.jpg
اگه بتونن FXAA هم اضافه کنن شاهکار میشه :d
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
FH2 اولین بازی در این نسل هست که از Forward+ Rendering استفاده میکنه و با وجود اینکه Open World هست و 1080p/30fps ثابت اجرا میشه (البته باید صبر کرد نسخه کامل رو بررسی کنن) از 4xMSAA استفاده میکنه و طبق گفته کارگردان، بازی 1000+ منبع نور داینامیک رو ساپورت میکنه. البته The Order: 1886 هم از همین تکنیک استفاده میکنه و روی 1920x800/30fps با 4xMSAA اجرا میشه (http://blog.selfshadow.com/publications/s2013-shading-course/rad/s2013_pbs_rad_slides.pdf / Textile scanning acquisition on Vimeo). این تکنیک بر خلاف Deferred Rendering به مموری کمتری نیاز داره (برای 32MB کاملاً کافی هست بخصوص بدون 4xMSAA) و با سخت افزار AMD هم سازگاره و اگر منابع نوری از 1300-1500~ تا کمتر باشن عموماً سریعتر از Deferred Rendering عمل میکنه، شاید استفاده از 4xMSAA رو هم بشه گفت یکی از مزیتهای جانبی این تکنیک هست (بخاطر ویژگی‌هایی که داره). اگر بازیسازها ببینن که این تکنیک روی هر دو پلتفرم خوب جواب میده (که میده) احتمال داره تا آخر نسل شاهد بازیهای بیشتری با این تکنیک باشیم.
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
FH2 اولین بازی در این نسل هست که از Forward+ Rendering استفاده میکنه و با وجود اینکه Open World هست و 1080p/30fps ثابت اجرا میشه (البته باید صبر کرد نسخه کامل رو بررسی کنن) از 4xMSAA استفاده میکنه و طبق گفته کارگردان، بازی 1000+ منبع نور داینامیک رو ساپورت میکنه. البته The Order: 1886 هم از همین تکنیک استفاده میکنه و روی 1920x800/30fps با 4xMSAA اجرا میشه (http://blog.selfshadow.com/publications/s2013-shading-course/rad/s2013_pbs_rad_slides.pdf / Textile scanning acquisition on Vimeo). این تکنیک بر خلاف Deferred Rendering به مموری کمتری نیاز داره (برای 32MB کاملاً کافی هست بخصوص بدون 4xMSAA) و با سخت افزار AMD هم سازگاره و اگر منابع نوری از 1300-1500~ تا کمتر باشن عموماً سریعتر از Deferred Rendering عمل میکنه، شاید استفاده از 4xMSAA رو هم بشه گفت یکی از مزیتهای جانبی این تکنیک هست (بخاطر ویژگی‌هایی که داره). اگر بازیسازها ببینن که این تکنیک روی هر دو پلتفرم خوب جواب میده (که میده) احتمال داره تا آخر نسل شاهد بازیهای بیشتری با این تکنیک باشیم.
اتفاقا این F+ پرفورمنس رو افزایش میده، یعنی اینجوری نیست که بگیم Open-World بودن کار رو سخت می کنه:D
forward-eurographics-2012-13-638.jpg


forward-eurographics-2012-16-638.jpg
IQـه بازی Mind Blowingـه. یعنی وحشتناک خوشگله این بازی. 1 ساعت دمو رو بازی کردم بهترین تجربه نسل بعد بود.
فریم ثابت، ایمیج کوالیتی عالی، نورپردازی بی نقص. مدت ها بود یه بازی اینقدر به من حال نداده بود.
حالا که دیگه DF هم مهر تایید زده که بازی کوچکترین نقص فنی نداره.
تازه من اصلاً اهل بازیهای ریسینگ هم نیستم.
بینم میتونی کاری کنی پاشم برم همین الان یه X1 بگیرم یا نه:D
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
IQـه بازی Mind Blowingـه. یعنی وحشتناک خوشگله این بازی. 1 ساعت دمو رو بازی کردم بهترین تجربه نسل بعد بود.
فریم ثابت، ایمیج کوالیتی عالی، نورپردازی بی نقص. مدت ها بود یه بازی اینقدر به من حال نداده بود.
حالا که دیگه DF هم مهر تایید زده که بازی کوچکترین نقص فنی نداره.
تازه من اصلاً اهل بازیهای ریسینگ هم نیستم.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اتفاقا این F+ پرفورمنس رو افزایش میده، یعنی اینجوری نیست که بگیم Open-World بودن کار رو سخت می کنه:D
forward-eurographics-2012-13-638.jpg


forward-eurographics-2012-16-638.jpg

خب بنده هم عرض کردم به تعداد منابع نور و تعداد پلیگون‌ها (triangleها) و ... بستگی داره. اگر منابع نور از یک حدی بالاتر بره اونوقت Deferred Rendering کم هزینه‌تر میشه. در واقع باید یک بالانسی رو بین triangleها و تعداد منابع نور برقرار کنن تا بشه برتری Forward+ رو دید. من از این نظر گفتم "با وجود Open-World بودن" چرا که مدیریت داده‌ها و به نمایش در آوردن Draw Distance و LODها ... توی یک عنوان OW سخت تر هست، چون شما نمیدونید پلیر چند ثانیه بعد میخواد به کدوم منطقه بره و این کار رو سخت‌تر میکنه (Sucker Punch یک توضیحی در مورد سیستم مدیریت داده‌هاشون برای Infamous: SS داده بود در یکی از کنفرانسهاش).

در واقع با رعایت کردن یسری مسائل Forward+ میتونه بهتر باشه (برای یسری از عناوین خاص هم ممکنه محدودیت زا باشه) اما در هر صورت رندر کردن یک عنوان OW با هر کدوم از این تکنیک‌ها نسبت به یک عنوان غیر OW سنگین‌تر هست.

=========================

به نظر میرسه The Division روی PC از DX12 استفاده میکنه و بودن DX12 روی PC و XB1 کارشون رو وی این دو پلتفرم راحتتر کرده، Anders Holmquist:

[LTR]
DirectX 12 brings PC and Xbox development closer, which makes development easier and faster, allowing us to focus more on features,
“It also lets us work closer to “the metal”, the actual hardware, which means we can push performance and visual quality even more.
[/LTR]

The Division Technical Director: DirectX 12 Will Improve Performance & Visuals Of Xbox One/PC Games GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Halo 2: Anniversary's campaign currently runs at 30fps – but 343 promises it'll be 60fps at launch


patwikif6i1y1h15uyy1.jpg


Halo 2: Anniversary's campaign doesn't currently run at 60fps, but 343 Industries promises that the full game will hit its 60fps target come its release in November.
The single-player demo, which VideoGamer.com went hands-on with earlier this month, appeared to run closer to 30fps than the targeted 60fps, despite the multiplayer build appearing to achieve a fluid 60fps frame rate.
"We will be running at 60fps when we ship," executive producer Dan Ayoub told us when quizzed over the campaign's current frame rate. "What we're showing is obviously still work in progress and we're still doing a lot of optimisation. Pretty much every game in the Collection will run at 60fps."
[Halo 2: Anniversary's] engine is an evolution of the first Anniversary engine, which is basically two engines running at the same time and that's where we get the switch from

ماجرا از این قراره که نسخه ای که از کمپین Halo 2: Anniversary در دسترس بعضی سایتها قرار گرفته 60 فریم بر ثانیه اجرا نمیشده که دلیلش احتمالا سویچ کردن بازی بین گرافیک اصلی و نسخه ری مستر شده با زدن یک دکمه وسط بازی هست ولی تهیه کننده بازی گفته بازی موقع عرضه 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه... انجین بازی نسخه تکامل یافته اولین Anniversary هست و بازی در حقیقت دوتا انجین رو همزمان با هم اجرا میکنه.

Halo 2: Anniversary's campaign currently runs at 30fps – but 343 promises it'll be 60fps at launch - Halo: The Master Chief Collection for Xbox One News
 
آخرین ویرایش:

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
تکنیکال دایرکتور The Division گفته که DirectX 12 باعث افزایش کارایی و کیفیت گرافیکی بازی های Xbox One/PC میشه

“DirectX 12 brings PC and Xbox development closer, which makes development easier and faster, allowing us to focus more on features,” Anders Holmquist, who is the Technical Director of The Division said to GamingBolt. He also revealed that it will improve the performance and visual quality even further. “It also lets us work closer to “the metal”, the actual hardware, which means we can push performance and visual quality even more.”

- - -ویرایش - - -

حالا چرا این DirectX 12 واسه ps4 باعث افزایش کارایی و کیفیت نمی شه ولی برای....؟انحصاریه یا نه این DirectX 12؟؟؟
واسه مایکروسافته!
 
آخرین ویرایش:

Sterben

Shinu made
کاربر سایت
Dec 14, 2007
2,092
نام
هومن

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
Valhalla Game Studios | New news about Devil's Third!
مصاحبه Itagaki با فامیستو در رابطه با Devil's Third
بازی از E3 تا حالا,پیشرفت بزرگی کرده خصوصاً در گرافیک و انیمیشن و هر مرحله تغییراتی رو داشته.
نظر Itagaki در مورد Wii U
"ممکن است عجیب به نظر برسد اما Wii U سخت افزار و کتاب خانه بسیار منعطفی دارد.ما قادر به اضافه کردن توابع لازم به Wii U بودیم و قطعا این امر بسیار رضایت بخش بوده است.ما از Unreal Engine استفاده می کنیم و ده ها تغییر را در آن ایجاد کرده ایم."
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر