نگاهی به Wasteland 2

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
wasteland2boxart.jpg


inXile در فبریه ی پارسال اعلام کرد که قرار است بودجه ی ساخت بازی را از طریق Kickstarter بدست آورند. این استودیو که باقی مانده های Interplay در آن قرار دارند، سازنده ی عنوان نخست Wasteland می باشد.
اما Wasteland 2 چیست؟ Wasteland 2 نسخه ی بعدی بازی ای است که پایه گذار RPG آخرالزمانی بر روی کامپیوتر بود. قسمت اول آن در سال 1988 عرضه شد و مورد ستایش بسیاری قرار گرفت، طوریکه منبع الهام سری بازی های پرطرفدار Fallout شد. همچنین این بازی برای اولین بار به شما اجازه میداد تا پارتی خود را (4 کاراکتر اصلی) مجزا کنید. موفقیت های بازی در حدی بود که سایت IGN آن را جزو 25 بازی برتر تاریخ بازی های PC معرفی کرد.
trans.gif
جریانات Wasteland در جنوب غربی آمریکا اتفاق افتاد. در این دنیای خطرناک و آخرالزمانی (Post - Apocalypse)، شما در نقش رنجرها (Rangers) بازی میکردید. رنجرهای ماجراجو در طی بازی ارتقا میافتند، مهارت های جدیدی یاد میگرفتند و تجهیزاتی نو پیدا می کردند. همه ی این ها برای آن بود که با چالش رودرروی خود روبه رو شوند.همچنین بازی شامل داستانی قوی بر پایه ی انتخابات شما بود. حال Wasteland 2 قرار است که تمام این خصوصیات را برگردانده و آن را وارد مرحله ی جدیدی کند.




چیز زیادی در مورد داستان این نسخه گفته نشده است. اما در دمویی که به تازگی نمایش داده شد، میتوان نشانه هایی از درگیری های گروه های مختلف در بازی پیدا کرد.جایی که هر گروهی سعی دارد تا مردم را مجاب کند که آن ها محافظان بهتری هستند. شما در این بازی گروه رنجرها را به عهده می گیرید.این گروه شامل 7 نفر است که 4 نفر آن را میتوانید کنترل کنید. مدت ها پس از انفجار هسته ای، حال دوره ی جدیدی در حال وقوع است. رنجرها قبل از آن فکر میکردند که تنها بازماندگان این منطقه هستند، اما به تدریج با صاف شدن هوا و کمرنگ شدن گرد و قبار ناشی از تشعشعات هسته ای، آن ها سیگنال های واضح تری را دریافت کردند. یکی از این سیگنال ها از طرف Agricultural Center است که درخواست کمک میکنند. آن ها مورد حمله ی موجودات آن منطقه قرار گرفته اند.
این دمو هم قسمتی از این منطقه را به نمایش میگذارد. این مرحله توسط Nathan Long نوشته شده و Chris Avellone طراح آن بوده است.



گیم پلی بازی همانطور که در تصویر میبینید، همانند یک RPG کلاسیک با دروبین Isometric میباشد. در گوشه ی سمت چپ بالا میتوانید کاراکترهای قابل کنترل خود را مشاهده و انتخاب کنید. عکس هر کاراکتر قابل تغییر است، طوریکه شما میتوانید آن را یا از کامپیوتر خود وارد کنید و یا از عکس های پیش ساخته ی بازی بهره مند شوید. User Interface بازی یا UI (و یا HUD) قابلیت سفارشی سازی را به شما میدهد. شما میتوانید تمامی محتویات صحنه را تکان داده و آن را به مکان دلخواه خود جابجا کنید. در گوشه ی سمت چپ پایین شاهد Action bar هستیم. این قسمت شامل خیلی از امکانات گیم پلی بازی از جمله اسلحه، AP، سرعت حرکت و ... میباشد. در سمت راست آن میتوان Skill bar را مشاهده کرد. این بخش شامل مهارت های (Skills) شما می شود. شما می توانید از 30 مهارت موجود در بازی، 6 تای آن را برای هر کاراکتر خود به صورت سفارشی در آنجا قرار دهید. و در آخر به Flavor Text میرسیم که نقش توضیحات بازی را بر عهده دارد.
پس از نگاهی به UI بازی، در این قسمت ما اولین درگیری خود را با دشمن خواهیم داشت. مبارزات بازی (Combat) از سیستم Turn - Based (مبارزات نوبتی) پیروی میکند. اما قبل از وارد شدن به سیستم مبارزات، شما می توانید از Perception (آیکن شماره ی 4) برای دیدن مهارت ها و احتمالا اطلاعات دشمن استفاده کنید. همچنین این عمل باعث می شود تا محدوده ی دید دشمن خود را مشخص کرده و آن جا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به مبارزه وارد شوید یا نه. پس از شروع شدن درگیری، شما با یک سیستم Hexademical روبه رو میشوید. در این سیستم زمین بازی به 6 ضلعی هایی تغییر پیدا می کند (میتوانید نمایش این 6 ضلعی ها را روشن یا خاموش کنید) که راه رفتن در هرکدام از این 6 ضلعی ها، یک AP از شما کم خواهد کرد. AP نشان دهنده ی Action Point شما در یک نوبت از مبارزه با دشمن میباشد. بالای اسلحه ای که در اختیار دارید، میتوانید مقدار APای که برای یک نوبت تیراندازی استفاده میشود را مشاهده کنید. اما دمیج یا آسیبی (Damage) که شما به دشمنان وارد میکنید متغیر است. برای مثال فاصله ی شما با دشمن، اندازه، سرعت و نزدیکی آن ها می تواند در تاثیرگذاری شما دخیل باشد. همچنین باید مواظب جایگیری یارهای خودی باشید چرا که ممکن است تیر هم گروهیانتان به یکدیگر برخورد کند! ( Friendly Fire در بازی وجود دارد)
کاورگیری نیز نقش مهمی در بازی دارد. اگر در زمان درگیری با دشمن، شما در کاور قرار داشته باشید، امکان خطا رفتن (Miss) ضربه ی دشمنان زیاد است. نکته ی دیگر در مورد مبارزات بازی این است که دشمنان به صدا حساس میباشند، پس اگر در قسمتی تیراندازی بی هدف بکنید، دشمنان بازی به آن جذب خواهند شد.
Attributeهای بازی (ویژگی ها) شامل Strength ،Perception ،Luck ،Intelligence ،Charisma ،Expertise و Speed است. Expertise در این بازی ترکیب Agility و Dexterity می باشد. همچنین مقدار جون کاراکترها به Strength شما بستگی دارد، به دلیل اینکه افزایش Strength مقدار Constitution (یا همان جون شما) را بالا می دهد.
همانطور که گفته شد حدود 30 مهارت در بازی وجود دارد و شما می توانید هر یک از کاراکترهای خود را با تعدادی از آ« ها مجهز کنید. اگر کاراکتر خاصی در طی بازی، از مهارت های مشخصی استفاده کند، مهارت آن فرد ارتقا می یابد. اما موانعی که شما در طول بازی با آن مواجه می شوید هم سخت و سختتر خواهند شد. در برخی اوقات استفاده از مهارتی که به ظاهر ممکن از کارساز باشد، کاری را از پیش نمی برد. برای مثال، در باز کردن یک در، معمولا مهارت Pick Lock مورد استفاده قرار میگیرد، اما ممکن است لازم باشد آن در را خراب کنید!



پنجره دیالوگ های بازی همانطور که در عکس میبینید، دارای دو لیست می باشد. در لیست سمت چپ می توانید کلمات کلیدی ای را ببینید که تنها برای آن شخص اهمیت دارد. اما در سمت راست، کلمات کلی تری را خواهید دید که بیشتر افراد آن منطقه می توانند پاسخی به آن بدهند (برای مثال شرح وضعیت منطقه در این لیست جا میگیرد) همچنین شما قابلیت آن را دارید که کلماتی را در قسمت زیر دیالوگ های کاراکترها تایپ کنید. این قسمت برای آن تعبیه شده است که اگر در میان دیالوگ های شخصیت ها، گاها کلمه ی خاصی را ببینید که ندانید (برای مثال اسم یک شخصیت در نسخه ی قبلی بازی) آن را در اینجا تایپ کنید تا طرف مقابل توضیحاتی در رابطه با آن بدهد.
از پنجره ی دیالوگ ها به قسمت Flavor Text میرویم. همانطور که گفته شد نقش توضیحات بازی بر عهده ی این قسمت است. بیشتر اشیا و اشخاص و چیزهای بازی دارای توضیحاتی میباشند. شما می توانید با استفاده از Perception، توضیحات چیزهای هایلایت شده را مشاهده کنید. این قسمت بیشتر به اطلاعات جانبی بازی میپردازد که میتواند در بسیاری از مواقع مفید واقع شود. برای مثال نظر کاراکترها در مورد فعل و انفعالات محیطی در این بخش نوشته می شود. گاهی اوقات این متن ها می تواند کمک کوچکی به شما بکند و گاهی فقط جنبه ی سرگرمی را برای شما دارد.
دوربین بازی نیز همانند دوربین های Isometric قدیمی ثابت نخواهد بود. شما قابلیت چرخاندن آن به جهت های مختلف را دارید تا کنترل کاملی بر روی کاراکترهای خود داشته باشید. هرچند که ممکن است در بعضی مواقع این کار زیادی نیاز به تنظیم دستی داشته باشد.
در پایان دمو، نمی توان از آهنگ سازی فوق العاده ی بازی که کار Mark Morgan ( آهنگساز بازی های Fallout 1 , 2 و Planescape: Torment) گذشت. با وجود او، اتمسفر بازی حس هیجان و تاریکی را به شما بهتر القا می کند. این دمو نوید یک بازی بسیار خوب را میدهد ، هرچند که هنوز تا پایان ساخت بازی خیلی مانده است و مشکلاتی در این دمو از جمله کار نکردن Mini Map، صداگذاری ناقص، افکت های ناقص و ... به چشم میخورد. اما با وجود سازندگان خلاق بازی که هر کدام آن ها آثار به یادماندنی ای در کارنامه ی خود دارند، نمی توان نگران بود.
هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای بازی معین نکرده اند، اما احتمال عرضه ی آن در اواخر امسال و یا اوایل 2014 زیاد است.

ترجمه شده توسط خودم در Baziwood
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر