Metro 2033 | PC

Metro 2033
=============================
Developer: A4 Games
Publisher: THQ
Genre: Sci-Fi FPS
Platform: PC - X360
Release Date: 16 March 2010
ESRB: 18​

Metro-2033.jpg

مترو 2033
================
داستان بازی در متروهای شهر مسکو و آینده ای آخرالزمانی را بازگو می کند. مردان و زنانی که به عنوان نجات یافتگان جنگهای بشریت ,مسئولیتی سنگینی بر دوش آنان گذاشته شده و سرنوشت بشریت به دستان آنان افتاده.
در سال 2033 بر اساس اتفاقات ناگواری که بوجود میاید , جهان دچار یک ویرانی عظیم می شود و سطح زمین به یک بیابان مسموم تبدیل می شود. شما در نقش Artyom , یکی از بازماندگان این حادثه ی ناگوار که زیر زمین چشم به جهان گشوده اید , وظیفه دارید که خود را به سیستم مرکزی مترو رسانده و بقیه ی انسان ها را از اتفاق ناگواری که در حال وقوع هست , باخبر کنید...​

نکاتی از بازی:
=====================
++Metro 2033 یک بازی اکشن ترسناک با مایه های RPG است
++داستان بازی براساس رمان Metro 2033 نوشته ی Dmitry Glukhovsky ساخته شده
++در ابتدا پسوند The Last Refuge برای بازی در نظر گرفته شده بود که با درخواست ناشر برداشته شد
++موتور بازی همان موتور بازی Shadow of Chernobyl یعنی X-Ray است که بهبود داده شده - البته بعضی می گویند که خود شرکت 4A Games از موتور خودش برای این بازی استفاده کرده
++موتور بازی از قابلیت PhysX پشتیبانی می کند
++پشتیبانی از قابلیتهای DirectX 11​

وبسایت رسمی بازی :
http://www.metro2033game.com/en

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy

galaxy0020

کاربر سایت
Nov 27, 2008
168
اینم یه سری توضیحات در مورد بازی که توی یه سایت دیگه دیدم گفتم اینجا هم بزارم خالی از لطف نیست
cover-metro.jpg




اگر طرف‌دار ادبیات روسیه باشید، احتمالا اسم کتاب مترو 2033 را شنیده‌اید. این کتاب تصویری خیالی از روسیه در سال 2033 را روایت می‌کند که در آن مردم پس از گذشت 20 سال از یک انفجار اتمی ‌در شبکه‌ی قطار‌ زیرزمینی مسکو زندگی می‌کنند.

935091_20091029_790scre.jpg

جالب است بدانید دمیتری گلاکوسکی نویسنده‌ی مترو 2033 این کتاب را در سال 2004 به‌طور رایگان در اینترنت منتشر کرد. این رمان علمی‌-تخیلی که به‌طور موشکافانه‌ای به بررسی جامعه‌ی کنونی روسیه می‌پردازد در سال 2005 به صورت چاپی درآمد و تا‌کنون بیش از 400 هزار نسخه فروش داشته. این در حالی است که تعداد خواننده‌های آن‌لاین مترو 2033 به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد.
در بازی، شما در نقش جوانی بیست ساله به نام آرتیوم (Artyom) بازی می‌کنید که درست قبل از انفجار اتمی‌بزرگ به دنیا آمده و تقریبا تمام عمر خود را در زیر‌زمین سپری کرده. در بیست سال گذشته هیچ هواپیمایی پرواز نکرده، هیچ قطاری به حرکت در نیامده و هیچ صدایی از امواج رادیو و تلویزیون منتشر نشده است. هم‌چنین خاطرات آرتیوم از دنیای بیرون آشفته است و چیزی از پدر و مادرش به یاد نمی‌آورد.
آرتیوم در ایستگاه مترو Exhibition زندگی می‌کند. وظیفه‌ی او آگاه کردن توده‌ی مردم در ایستگاه‌های دیگر از خطر موجودات جهش یافته است. هر ایستگاه مترو به شهری کوچک با با زیرساخت‌های سیاسی و اجتماعی خود تبدیل شده است. Exhibition یک جامعه‌ی زیرزمینی دموکرات است که کم و بیش در صلح به سر می‌برد، اما با ادامه‌ی داستان کم‌کم به حکومت دیکتاتور پشت پرده پی‌ می‌برید و حتی فرصت پیدا می‌کنید شب‌ها سری به دنیای مرموز بیرون بزنید.
جزییات زیادی در بازی به چشم می‌خورد. هر لحظه ممکن است زمین زیر پای شما خالی شود، بنابراین باید راه امن را انتخاب یا روی کمک هم گروهی‌تان برای نجات جان‌تان در لحظه‌ی آخر حساب کنید. نورپردازی‌ها دیدنی است، به‌طوری که در مسیرهای پر‌پیچ و خم زیرزمینی ابتدا سایه‌ی سیاه دشمن‌ها روی دیوار نقش می‌بندد و سپس سر و کله‌ی خودشان پیدا می‌شود. برای چک کردن نقشه‌ی چیزی مثل PDA ندارید بلکه یک تکه کاغذ را در دست می‌گیرید و با نور چراغ قوه به زحمت، جزییات آن را می‌بینید. هم‌چنین با زدن ماسک ضد گاز به صورت، دیدتان محدود می‌شود و صداها تغییر می‌کند. چنین ویژگی‌های ظریف اما تاثیرگذار در مترو 2033 زیاد به چشم می‌خورد.
در دنیای زیرزمینی زندگی موج می‌زند؛ بچه‌ها می‌دوند و با هم بازی می‌کنند، عده‌ای دور آتش جمع شده‌اند و کسی برای‌شان گیتار می‌زند و حتی چند نفر پشت درهای بسته با هم پچ‌پچ می‌کنند.
به گفته‌ی THQ ناشر مترو 2033، در این بازی تیراندازی اول‌شخص به‌طور گسترده از فناوری PhysX استفاده شده است و هم‌چنین جلوه‌های گرافیکی زیادی مبتنی بر DirextX9، DX10 و در بلندمدت DX11 در بازی گنجانده شده است. PC پلتفرم اصلی بازی مترو 2033 است، اما نسخه‌ی Xbox 360 دست کمی‌از PC ندارد.
تاکنون بازی‌هایی مثل Fallout 3 و Stalker زندگی انسان پس از انفجار بمب اتمی‌را روایت کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد مترو 2033 می‌تواند از سایه‌ی این بازی‌های کله‌گنده خارج شود و گلیم خود را از آب بیرون بکشد.
 
  • Like
Reactions: Augustus

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
این حرفاتون رو از کجا میارید خدا میدونه!
من یه جا خوندم این بازی برای کارتهای انویدیا انحصاری شده درسته؟
لینک همون "یه جا" که خوندی هم بده.

اسپانسر هم مثل همیشه اینجوری هست که بازی با کارت های nVidia سازگاری بیشتری خواهد داشت و فریم ریت بهتری خواهید گرفت و احتمال بسیار زیاد بازی از قابلیت nVidia PhysX بهرمند خواهد بود.
 

semejpc

کاربر سایت
Dec 26, 2008
1,605
نام
سهیل
من یه جا خوندم این بازی برای کارتهای انویدیا انحصاری شده درسته؟
فرض کن بگن فلان بازی برای X360 و PC(nvidia(
میاد


-------
من هم به این بازی امید زیادی دارم
امیدوارم سر نسخه‌ی پی‌سی بلا ملایی نیاد!
 

pedramstalker

کاربر سایت
Jan 7, 2010
926
نام
پدرام
فرض کن بگن فلان بازی برای X360 و PC(nvidia(
میاد

آقا شرمنده یادم افتاد تو کجا خوندم: توی فروم گیم اسپاد یکی از اعضا نوشته بود .
بعد هم من که نگفتم 100% حرفم درسته .. اینو به صورت سوالی پرسیدم که ببینم اون چیزی که خوندم احتمال 1 در 1000 راست بوده یا نه؟ حالا چرا شما اینقدر منو دست میندازی ؟ ای بابا:confused:
تازه مگه قرار نبود Alan wake برا ویستا انحصاری بشه (البته اونروزی که قرار بود برا پی سی هم بیاد) خوب پس اونم میشدbox360 and pc vista windows!!!!
 
آخرین ویرایش:

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
تازه مگه قرار نبود Alan wake برا ویستا انحصاری بشه (البته اونروزی که قرار بود برا پی سی هم بیاد) خوب پس اونم میشدbox360 and pc vista windows!!!!
اون Halo 2 بود که انحصاری ویستا بود اونم فقط برای تبلیغات.
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
اون Halo 2 بود که انحصاری ویستا بود اونم فقط برای تبلیغات.
اتفاقا منم شنیده بودم که alan wake واسه یکی از ویندوزها انحصاری بود خدا بیامرز!نمیدونم ویستا بود یا 7 که اگر الان بازم بخواد انحصاری بمونه واسه یکی از سیستم عامل ها(به فرض اومدنش رو PC)معلومه که اون سیستم عامل 7 خواهد بود
دقت کنید گفتم اگر قرار باشه انحصاری باشه!
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,231
نام
امیرحسین
عنوانه جالبیه ولی یه ذره زیادی Stalker می زنه...:confused:
اکثر سایتا خیلی ازش تعریف کردن به خصوص این Idiot Gamer Network کلی باش حال کرده...
ولی کاشکی یه دوتا تاخیر بخوره یکم زیاد افت فریم داره...
البت کلا روسها حالشونه یه 2-3 سال تاخیر بزنن تنگ بازی...:biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر