The Saboteur=>PC

The_Saboteur_CoverArt.jpg


The Saboteur
ناشر: Electronic Arts
سازنده: Pandemic Studios
تاريخ انتشار:Q3 2009
پلتفرم: PC , X360 , PS3
ژانر: Action

پيشنمايش زير را یکی از کاربران سایت پی سی ورد به اسم korokodil_avareh ترجمه كردن که من براتون میذارم.

The Saboteur Preview


شان دولین(Sean Devlin) همه چیز داشت. ماشینهای تندرو,زنهای زیبا, و منبع نامحدود سیگار!

سپس نازیها به پاریس حمله کردند و همه چیز او نابود شد.

به عنوان یکی از اعضای تیم ماشین سواریmorini, شان هیچگونه وابستگی به طرفین جنگ نداشت با این وجود خود را در میان حوادث تاریخی جنگ دید.

شان میداند که نازیها آدمهای بدی هستند اما به هر حال این جنگ او نبود تا زمانی که آن حمله غمبار نازیها صورت گرفت که باعث به وجود آمدن حس انتقام در او شد.این یک عصبانیت معمولی نبود چرا که در این حمله, شان دختری را که دوست میداشت از دست داد و از آن پس شروع به جنگ با آلمانها کرد.

در پایان این بازی شما روی قبر هیتلر نمیرقصید, در جنگ پیروز نمیشوید-شما فقط جنگ شخصی خود را انجام میدهید که حوادث آن در وسط فرانسه اشغالی میگذرد.

یازی خرابکار یک بازی در سبکOpen-World میباشد که حوادث آن در پاریس و حومه آن اتفاق میافتد. با اینکه در کنار ماموریتهای اصلی این بازی مقداری ماموریت جانبی وجود دارد اما چیزی که آشکار است این است که این بازی یک GTA نیست بلکه تم اصلی آن درون یک شهر اشغال شده در زمان جنگ جهانی توسط آلمانها است که بیشتر تم گانگستری دارد.

Saboteur-Game.jpg


زیاد غیر عادی نیست که در خیابانهای شهر پاریس قدم بزنید, یک سیگار بکشید, سرتون به کار خودتون باشد اما اگر گریه چند غیر نظامی را ببینید که آنها را مجبور کرده اند بر روی زانوهایشان بنشینند در حالی که یک افسر نازی آماده اعدام آنها توی خیابان است چه؟

درست است شما در این صحنه میتوانید مداخله کنید و جلوی اعدام آنها را بگیرید با اینکه شرکت PANDEMIC جزئیات کمی را به ما نشان داد و همچنین عکس العمل شان را در قبال این صحنه به ما نشان نداد. البته من به شما پیشنهاد بازی کردن schindlers list را نمیدهم ولی اتفاقات بدتر از این صحنه که در بازیهای ویدئویی میافتد در زندگی روزمره ما میگذرد.

960465-the_saboteur_09_super.jpg


البته نگران نباشید اکشن زیادی در این بازی منتظر شما است.


Pandemic گفته است که اکثر الهام گیریهای آنها برای این بازی از دو فیلم: Raiders of the lost ark و Die Hard میباشد.

اکثر صحنه های بازی خرابکار در حالت اکشن سوم شخص است که پس از هر درگیری, شما ,تفنگتان و مقداری زیادی جنازه نازیها باقی میماند.

اگر شما عکسها و ترایلرهای بازی را دیده باشید حتما متوجه شده اید که این بازی مانند بازیهای دیگر نیست. همه چیز در بازی سیاه و سفید است اما فکر نکنید که این یک حیله و تدبیر ناقص از طرف شرکت سازنده است بلکه یک وظیفه جالب را انجام میدهد.


هنگامی که بازی شروع میشود و هنوز نازیها به پاریس حمله نکرده اند همه چیز رنگی است. سیاه و سفید شدن حاکی از اشغال پاریس میباشد. دلگرمیهای مردم از پاریس از بین رفته است و نیروهای مقاومت فرانسه دیگر مقاومتی را نشان نمیدهند. پس به مردم امید و روحیه بدهید آنوقت خواهید دید که رنگهای سیاه و سفید شسته میشوند و همه چیز رنگی میشود.

البته حتی در بیشترین مناطق اشغال شده توسط نازیها مقداری رنگ وجود دارد.

شرکت Pandemic واقعا با سلیقه کار کرده است. اضافه کردن نورهای قرمز هنگامی که ابرهای سیاه رعد و برق میزنند یا رنگ زرد روشن که از انفجار یک نارنجگ دستی ساطع میشود همچنین از رنگها برای نشان دادن اشیا مهم و همچنین آیتمهای قابل استفاده در بازی استفاده شده است. همه این کارها با دقت زیاد و با سلیقه انجام شده است و من فکر میکنم که این بازی از لحاظ بصری کاملا تاثیر گذار خواهد بود.


saboteur_00.jpg


گیم پلی این بازی Third-Person Cover Shooter با کمی عناصر مخفی کاری است خوب این یعنی چه؟ یعنی این که در این بازی برای انجام هر ماموریت دو راه دارید. شما میتوانید به صورت مستقیم و با قدرت آتش تفنگهایتان حمله کنید یا اینکه به صورت مخفیانه به دل دشمن بزنید(که در قسمت حمله مخفیانه میتوانید تغییر لباس هم بدهید).در اولین نگاه Pandemic بر روی قسمت اکشن بازی تمرکز کرده بود بخاطر همین ما مقدار کمی از عناصر مخفیکاری این بازی را دیدیم. همچنین Pandemic تاکید کرد که مخفیکاری در این بازی یعنی راه آسان برای تمام کردن ماموریت و گفت که مانند بازیهای دیگر ما از سیستم آنها یعنی اگر لو رفتید بازی به پایان میرسد استفاده نکرده ایم. اگر شما در هنگام مخفی کاری لو رفتید دشمنان با هشدار و آژیر وجود شما را اطلاع میدهند و شما مجبورید که تاکتیک خود را در جنگ عوض کنید.



در طول دمویی که از بازی پخش شد pandemic دو ماوریت را به ما نشان داد. اولین ماموریت پس از پایان قسمت اول بازی بود. در این صحنه شان تا جایی که میتوانست تلاش میکرد تا از نبردها دوری کند اما چیزی اتفاق افتاد که فکر او را به سمت انتقام سوق داد اما قبل از اینکه انتقام بگیرد باید از آن مکان فرار میکرد او بدست نازیها اسیر شده و به کارخانه ی doppelsieg در خارج از پاریس منتقل شده. این کارخانه رقیب اصلی تیم Morini در مسابقات بود و همچنین تسلیحات نظامی برای نازیها میساخت.


شان همچنین آدمی اهل دعوا و مبارزه هم هست
در بازی مبارزات نزدیک هم وجود دارد که شامل حمله های سبک و سنگین میباشد و همچنین میتوانید دشمنان را نیز بگیرید همه این قابلیتها به نظر خوب میایند همچنین شما میتوانید به صورت مخفیانه به پشت سر نازیها بروید و گردن آنها را بشکنید. علاوه بر اینکار کارهای دیگری را هم میتوانید انجام دهید.

saboteur_02.jpg

اینطور نیست که همه جا سیاه و سفید باشد

خیلی زود دست شان به یک تفنگ میرسد و او میتواند با چاشنی بیشتری دشمنان خود را از پا درآورد. با وجود اینکه شان یک آدم سرسخت با سلامتی احیا شونده است اما او نمیتواند در محیط باز بماند و دشمنان را از پا درآورد. یادتان باشد او فقط قسمتی از شخصیت McClane در فیلم جان سخت است, اگر جایی از او را ببرید شروع به خون ریزی میکند!



در بازی سیستم پوشش گیری قرار داده شده است که تیر خوردن شما را به حداقل میرساند. خبر خوب در مورد این سیستم این است که سیستم پوشش گیری در بازی کاملا دینامیک و پویا کار شده است و استفاده از آن بسیار ساده میباشد. هنگامی که شما نزدیک دیوار میشوید کافی است که جهت دسته را رو به دیوار بدهید در این صورت کاراکتر بازی پوشش میگیرد. میخواهید از دیوار جدا شوید؟ کافی است جهت مخالف را فشار دهید. هدف اصلی این بازی بر اساس گفته های شرکت پرهیز از لحظاتی است که شما سعی در گرفتن پوشش دارید اما به علت مشکلات نمیتوانید و این لحظه ای است که توسط گلوله های دشمنان سوراخ سوراخ شده اید.


Pandemic همان شرکتی است که سری بازیهای مزدوران(Mercenaries) را ساخته است بنابراین آنها با اکشن سوم شخص open-world کاملا آشنا هستند اما در واقع این بازی من را به هیچ وجه به یاد مزدوران نمیاندازد نه تا زمانی که من آن را نگاه میکردم به خاطر اینکه نرمی و روان بودن خاصی در حرکات کاراکتر بازی میدیدم همچنین بازی از سیستم نشانه گیری call of duty برای دقت هرچه بیشتر استفاده کرده است. کل بازی مزدوران در مورد این بود که تا جایی که میتوانست برای شما دشمنان میفرستاد و عکس العمل شما را در برابر آن میخواست در حالی که بازی خرابکار بیشتر شبیه یک فیلم زیبا کار شده است. این بازی با این وجود یک بازی Open-World است یعنی برای رسیدن به یک ماموریت میتوانید از بین راههای مختلف یکی را انتخاب کنید اما تا آنجایی که ما دیدیم این بازی خیلی بهتر و تمیزتر از مزدوران کار شده است.

960465-the_saboteur_09_super.jpg

از پوششها استفاده کنید تا تیر نخورید

فرار از کارخانه ی Doppelsieg قسمت اعظم عناصر بازی را به ما نشان داد. مخفیکاری, تیراندازی و همچنین صعود و بالا رفتن. شان در این بازی از هرچیزی که به نظر قابل بالا رفتن باشد میتواند بالا برود. در کارخانه این مکانها فقط محدود به چند قسمت بیرونی کارخانه بود که بیشتر سعی میکرد تا فیزیک بازی را به شما آموزش دهد اما همین که به شهر پاریس برسید صدها ساختمان برای بالا رفتن خواهید یافت. مثل این است که این بازی اسمش:
Assassins Creed:WWII Edition باشد تنها تفاوتش این است که صعود شما خیلی سریعتر است. چیزی که مشخص است این است که عنصر بالا رفتن از ساختمانها برای تمام کردن چند ماموریت حتما مورد نیاز است همچنین برای گشتن شهر و انجام دادن ماموریتهای کناری به شما کمک شایانی میکند. همچنین در بازی ماموریتهای جایزه ای هم هستند که مستلزم ترکاندن و انفجار هستند.

Spawnkill-TheSaboteurDesignExtendedCut322-531.jpg


شان به وسیله یکی از ماشینهای موجود در نمایشگاه از کارخانه فرار میکند و به اطراف شهر میرود و در سر راهش چند بار با نازیها تصادف میکند تا اینکه به مکان امنی میرسد. اگر شما رانندگی دوست ندارید به جای نشستن در ماشین سرشار از رنگهای زیبا میتوانید تمام آن راه سیاه و سفید را پیاده بپیمایید که البته مسافتی بس طولانی است.

پس از پایان قسمت اول بازی آزادی بیشتری به شما داده میشود و مقداری از شهر پاریس برای گردش شما باز میشود. تمام مکانهای تاریخی و زیبای شهر پاریس با تشکر از Draw Distance عالی بازی قابل مشاهده است. با وجود اینکه یک رادار GPS دار را با خود حمل میکنید ممکن است هدایت شما در شهر با بالا گرفتن سرتان و نگاه کردن به محیط راحتتر باشد برج ایفل به عنوان مرجع شما در شمال شهر پاریس قرار گرفته است. تمام مکانهای ضروری شهر پاریس در این بازی بازسازی شده اند حتی Moulin Rouge هم در بازی وجود دارد. در حقیقت مرکز فرماندهی شما دقیقا در طول خیابان معروف Cabaret قرار گرفته است.


دومین قسمتی از بازی که Pandemic به ما نشان داد مقداری جلوتر در بازی بود بعد از اینکه شان توانست خودش را به عنوان یک قهرمان معرفی کند. نازیها یک توپ درون شهر قرار داده بودند و آماده شلیک به طرف اعضای گروه مقاومت بودند همه چیز به شما بستگی دارد که در زمان مشخص شده خودتان را به آن توپ برسانید و آن را نابود کنید. بالاخره هرچه باشد شما یک خرابکار هستید!

در حالی که برای انجام دادن این ماموریت مقداری عنصر مخفیکاری لازم است اما شرکت Pandemic هنوز نمیخواست که همه جزییات مخفیکاری را نشان دهد.

پس در عوض ما به حالت نبرد مستقیم رفتیم. هنگامی که من این بازی را با Assassins Creed مقایسه کردم واقعا کار درستی بود چون در این قسمت شما مثل بازیهای دیگر با نازیهای احمقی که از دالانها به شما حمله میکردند طرف نبودید . توپ مورد نظر در بالای یک ساختمان بلند قرار داشت برای رسیدن به آنجا شما ابتدا باید از یک ساختمان بالا بروید و پس از پریدن از روی پشت بامهای متعدد در حالی که در سر راهتان نازیها را نابود میکنید و در این کار از تفنگ تک تیرانداز خود نیز استفاده میکنید به جلو بروید البته باید مراقب نازیهایی که به تفنگ آتش افکن مجهز هستند باشید همچنین آنهایی که آر پی جی دارند.

saboteur6.jpg

شهر پاریس بدون نیکوتین بیمزه است!!!

بخاطر اینکه مسائل برای شما مقداری سختر بشود تایمری در این ماموریت شروع به شمارش معکوس کرد. بله بله میدونم شمارش معکوسها همیشه عذاب آور بودند اما اکشن این بازی آنقدر سریع است که 10 دقیقه ای که به شما وقت داده شده برای رسیدن و منفجر کردن توپ بسیار زیاد است خصوصا این که شما میتوانید دانشمند نازی را که شمارش معکوس را انجام میدهد از راه دور با تفنگ تک تیر خود بکشید و در این لحظه است که زمان ناپدید میشود. البته با این وجود شما هنوز باید خود را به نزدیک آن توپ برسانید و مواد منفجره را کار بگذارید البته با این تفاوت که دیگر نگران تمام شدن وقت نیستید.


کشتن نازیها و منفجر کردن توپ آنها دستاوردهای خودش را دارد. هنگامی که شما در بازی به جلو میروید در قسمت رادار خود قسمتی است که درجه شناسایی شما را نشان میدهد چیزی مانند کار ستاره ها در GTA پس از انفجار توپ نازیها این درجه به 4 افزایش پیدا میکند در این حین بالن هوایی نازیها آمده و نیروهای بیشتری به بازی اضافه میکند.

ماموریتهای بازی خرابکار عموما اینگونه طراحی شده اند که شما ابتدا بدون صدا وارد مکانی میشوید, کار خود را انجام میدهید(معمولا منفجر کردن چیزی) و سپس با یک فرار پر سرو صدا و کشتار از آنجا فرار میکنید. البته سیستم شناسایی شما هم عادلانه کار شده است پس از افزایش آن شما میتوانید با خارج شدن از محیط چشمک زن درجه شناسایی خود را صفر کنید.
الان حدودا نزدیک به 2 سال از اولین تیزر تبلیغاتی بازی خرابکار میگذرد. و من فکر میکنم که بازی کاملا خوش ساخت و خوش سلیقه بازگشته است من دیگر نمیدانم چه انتظاری از این بازی باید داشته باشم, اکشنها و صحنه هایی که در بازی دیدم واقعا من را تحت تاثیر قرار داد.

بازی خرابکار بهتر از سایر بازیهای Pandemic به نظر میرسد حداقل روی XBOX30/PC . و باید ببینیم که نسخه این بازی که قرار است روی PS3 پورت بشود میتواند همان کیفیتهای تصویری را داشته باشد یا نه.

منبع:IGN.COM
 

senator55

کاربر سایت
Oct 7, 2009
596
نام
علی
سلام.
من این گیم رو وقتی بازی کردم تا وسطای بازی رفتم و از منوی pause سیو کردم ....
اما الان که رفتم دوباره سیومو load کردم اما از اول بازی اومد (no mission) ...
چیکار کنم .....
کسی سیو درست داره ...
(اگه کسی سیو کاملش روهم بگذاره ممنون میشم .)
 

arman405

کاربر سایت
Jun 29, 2007
216
سلام.
من این گیم رو وقتی بازی کردم تا وسطای بازی رفتم و از منوی pause سیو کردم ....
اما الان که رفتم دوباره سیومو load کردم اما از اول بازی اومد (no mission) ...
چیکار کنم .....
کسی سیو درست داره ...
(اگه کسی سیو کاملش روهم بگذاره ممنون میشم .)

دوست عزیز سیو برای اول هر مرحله هست بقیه در طول یک مرحله فقط برای زمانی هست که داری بازی میکنی.

اما وقتی بیرون میای میره اول هر مرحله.

اول بازی هم سیو وقتی میشه که شما به 3 ماه قبل میرید اگر قبل از اون سیو کنید سیوی ایجاد نمیشه.

اما اگر بعد از اینکه به 3 قبل رفتید و سیو نشد مشکل چیز دیگه هست.
 

MOSTAFA VI

کاربر سایت
Oct 24, 2007
1,131
منم بازی رو تموم کردم، واقعا تا ته بازی لذت بردمو خسته نشدم چون ماموریتاش متنوعن و اصلا آدمو خسته نمیکنن، فقط چندتا اشکال داره که کیفیت بازی رو کمی پایین آورده:
1.کنترل وسایل نقلیه بسیار بده چون همشمون یک جور کنترل دارن حتی تانک هم مثل یه خودرو کنترل میشه
2.فیزیک وسایل نقلیه زیره صفره، هر چقدر یه ماشین زپرتی رو به درو دیوار بکوبید هیچ تغییری در ظاهرش ایجاد نمیشه
3.دود حاصل از انفجار نارنجک و بمب در یه لحظه ایجاد و در همون لحظه هم از بین میره
4.هدف گیری با سلاح دوربین دار کاملا بدقلق و اعصاب خوردکنه و کلا هدفگیری نرم و روون نیست
5.گرافیک رو هم که دیگه همه میدونن، همون بهتر که همه بازی تا آخر سیاه و سفید بود........


ولی به همه Open World بازها توصیه میکنم حتما این بازی رو امتحان کنن چون هم سرگرم کنندس و هم تا به حال بازی Open World در WWII ندیدیمه و این یک بازی جدیده
 

senator55

کاربر سایت
Oct 7, 2009
596
نام
علی
1.کنترل وسایل نقلیه بسیار بده چون همشمون یک جور کنترل دارن حتی تانک هم مثل یه خودرو کنترل میشه
2.فیزیک وسایل نقلیه زیره صفره، هر چقدر یه ماشین زپرتی رو به درو دیوار بکوبید هیچ تغییری در ظاهرش ایجاد نمیشه
3.دود حاصل از انفجار نارنجک و بمب در یه لحظه ایجاد و در همون لحظه هم از بین میره
4.هدف گیری با سلاح دوربین دار کاملا بدقلق و اعصاب خوردکنه و کلا هدفگیری نرم و روون نیست
5.گرافیک رو هم که دیگه همه میدونن، همون بهتر که همه بازی تا آخر سیاه و سفید بود........
ولی به همه Open World بازها توصیه میکنم حتما این بازی رو امتحان کنن چون هم سرگرم کنندس و هم تا به حال بازی Open World در WWII ندیدیمه و این یک بازی جدیده
با شما موافقم .....
این که گفتی یــــعنی چـــــه ؟؟؟
 

diddle

کاربر سایت
Dec 9, 2005
61
سلام.
من بازی رو نصب کردم و کرک GameCopyWorld رو که بچه ها پیشنهاد داده بودنو کپی کردم. ولی وقتی بازی رو اجرا میکنم یه صفحه سفید میاد و هنگ میکنه. کسی میدونه مشکل از کجاست؟

کارت گرافیکمم 8800GT انویدیاست.
ورژن درایور : 191.07
 

senator55

کاربر سایت
Oct 7, 2009
596
نام
علی
سلام.
من بازی رو نصب کردم و کرک GameCopyWorld رو که بچه ها پیشنهاد داده بودنو کپی کردم. ولی وقتی بازی رو اجرا میکنم یه صفحه سفید میاد و هنگ میکنه. کسی میدونه مشکل از کجاست؟

کارت گرافیکمم 8800GT انویدیاست.
ورژن درایور : 191.07

سلام .
شما اگه از سالم بودن کرک کاملا مطمئنید ...!!!!!... باید کارتتو آپدیت کنی. ..
برای دانلود آپدیت به اینجا برو ..
منم مشکا شما رو داشتم ولی با کرک پیشنهاد شده و آپدیت گرافیک (البته مال من Ati radeon بود ) مشکلم حل شد ..
 

senator55

کاربر سایت
Oct 7, 2009
596
نام
علی
سلام.
من بازی رو نصب کردم و کرک GameCopyWorld رو که بچه ها پیشنهاد داده بودنو کپی کردم. ولی وقتی بازی رو اجرا میکنم یه صفحه سفید میاد و هنگ میکنه. کسی میدونه مشکل از کجاست؟

کارت گرافیکمم 8800GT انویدیاست.
ورژن درایور : 191.07

سلام .
شما اگه از سالم بودن کرک کاملا مطمئنید ...!!!!!... باید کارتتو آپدیت کنی. ..
برای دانلود آپدیت به اینجا برو ..
منم مشکل شما رو داشتم ولی با کرک پیشنهاد شده و آپدیت گرافیک (البته مال من Ati radeon بود ) مشکلم حل شد ..
 

diddle

کاربر سایت
Dec 9, 2005
61
شما اگه از سالم بودن کرک کاملا مطمئنید ...!!!!!... باید کارتتو آپدیت کنی. ..

نمیدونم والا همینجا بچه ها گفته بودن کرک سالم برای کسایی که انویدیا دارنه.
 

Amino-Danger

کاربر سایت
Mar 15, 2009
1,014
نام
Амин
دوستان ويندوز عوض كردم سيوم پريد كسي هست سيو رو بهم بده؟البته كاملشو نميخوام اون قسمتي رو ميخوام كه بايد با ماشين مسابقه توي فاصله 1 دقيقه 45 ثانيه بري توي مسابقه!اونجاشو ميخوام ممنون
 

senator55

کاربر سایت
Oct 7, 2009
596
نام
علی
سلام .
من این بازی بالاخره انجام دادم ....
فوق العاده بود ...
یه شاهکار که مثل gta تو ذهن من موند ....
انشاءالله 2 ـشم بیاد ...
ولی من تو 3ساعت 25% رفتم ...
راستی میشه برام محل برج ایفل رو تو نقشه قرمز کنید و عکس کنید و بفرستید ...
تو این بازی open world زیبا اونم تو پاریس باید یه سری به برج ایفل زد ......
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر