10 بازی برتر جنگ جهانی دوم

MaTt

کاربر سایت
Dec 31, 2008
377
نام
حمید
سبک بازی های اکشن اول شخص مملو از عنوان های متفاوت با فضاها ، موضوعات و داستان های متنوع است. بدون شک یکی از پرطرفدارترین موضوعات، که بازی های زیادی را نیز شامل می شود ، جنگ جهانی دوم و آنچه یا به واقعیت در پیرامون آن رخ داد یا آنچه ساخته ذهن خلاق طراحان بازیست ، می باشد. درباره این موضوع خاص، می توان چندین مقاله نوشت اما هدف ما در این مقاله تعیین 10 بازی برتر اکشن اول شخص با موضوع جنگ جهانی دوم است:


1- Medal OF Honor: Pacific assault
attachment.php

همواره دو مورد اساسی مد نظر بازیسازان این شاخه بوده که یکی گیم پلی زیبا و روان و دیگری روح و داستان بازی و قهرمان پروری است. در این نسخه از سری مدال افتخار، روح و قهرمان پروری از هر نسخه دیگر این سری و شاید بتوان گفت از سایر بازی های با موضوع مشابه، بهتر کار شده بود . هنگامی که این نکته با گیم پلی جذاب همیشگی سری مدال افتخار کنار هم قرار گرفتند توانستند جذاب ترین بازی جنگ جهانی در زمان خود را خلق نمایند.

نکته دیگری که این بازی را بالاتر از سایر بازی های جنگ جهانی قرار می دهد، تنوع در مراحل آن است. بازیباز در طی روند این بازی مجبور نبود فقط با دشمنان روی زمین مبارزه کند بلکه نبرد های فوق العاده جذاب دریایی و هوایی را نیز در پیش روی داشت و همین موضوع از یکسان و تکراری شدن بازی برای مخاطب جلوگیری می کرد.


2- Call Of Duty
attachment.php

درست است! نسخه اول این سری جذاب رتبه دوم این لیست را دارد ، چراکه اگر کمی به گذشته بازگردیم خواهیم دید این نسخه در زمان خود توانست توجه بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کرده و پایه گذار سری جدید که قابل رقابت با مدال افتخار یکه تاز باشد را بدهد. در واقع ورود موفق این سری و مطرح شدن آن بعنوان یکی از دو قطب بازی های جنگ جهانی ، بدلیل درخشش نسخه اول آن بود.

این بازی بر خلاف سایر بازی های جنگ جهانی ، نه تنها در حالت انفرادی بسیار عالی بود بلکه با وجود اینکه تمهیدات چندانی برای تحت شبکه بودن آن نسبت به بسیاری دیگر از بازی ها اندیشیده نشده بود ، زمانی محبوب بازیبازان گیم نت ها بود و در آن دوره پس از CS بهترین بازی اکشن در شبکه های LAN به شمار می آمد.


3- Medal Of Honor: Allied assault
attachment.php

چه کسی از بین بازیبازان با سابقه می تواند خاطرات خود با اولین نسخه این بازی را فراموش کند. در حقیقت این بازی را می توان اولین حضور درخشنده جنگ جهانی دوم در قالب اکشن اول شخص نامید.تقریبا هیچ بازیبازی نبود که در آن زمان این بازی را انجام نداده باشد و حتی عده زیادی این تجربه بدیع را بار ها بر روی دستگاههای خود تکرار کردند.

گیم پلی این بازی فوق العاده روان بی حاشیه و جذاب بود و به همین دلیل نیز توانست رضایت اکثریت بازیبازان را به خود جلب کرده و آن ها را در انتظار نسخه های بعدی بگذارد.



4- Call Of Duty: World At War
attachment.php

درست است که ابتدا باید از عنوان های با سابقه تر شروع کرد اما هیچ راهی نیست که این شاهکار بین 5 بازی برتر هر لیستی در رابطه با جنگ جهانی دوم نباشد. انتظار یک بازیباز از بازی که خریداری می کند چیست؟ گیم پلی جذاب؟ گرافیک فوق العاده زیبا و روان؟ روند عالی و متنوع؟

باید گفت هر آنچه می توان از یک بازی انتظار داشت در این نسخه از سری موفق COD دیده می شد. و این در حالیست که خیلی ها عوض شدن شرکت سازنده را نشانه خوبی نمی دانستند و امید چندانی به این بازی نداشتند. اما با انتشار آن به همگان ثابت شد که یکی از بهترین بازی های عمرشان را پیش روی دارند.



5- Brothers In Arms: Road to hill 30
attachment.php

این بازی که شباهت زیادی به یک فیلم درام جنگ جهانی دوم داشت با حضور موفق خود توانست پایه گذار سری جدیدی در مورد جنگ جهانی دوم شود که طرفداران خاص خود را دارد. به جرات می توان گفت بهترین نکته این بازی و در کل سری BIA ، قرار دادن بازیباز در نقش فردی است که در مورد شخصیت او و رابطه اش با سایر دوستان و هم گروهی های خود صحبت های زیادی در طی داستان بازی می شود و در حقیقت شخصیت پروری بازی بسیار قوی است.



6- Return to castle Wolfenstein
attachment.php

این بازی تجربه ای به مراتب متفاوت با سایر بازی ها را به تصویر کشید. بر خلاف سایر بازی های جنگ جهانی که حقیقت محوری و بر اساس اتفاقات واقعی بودن را نوعی امتیاز به حساب آورده اند ، این عنوان به جنبه های دیگر جنگ جهانی و فعالیت های هیتلر پرداخت و عنصر تخیل را در این فعالیت ها کاملا واضح به تصویر کشید. در این بازی بیش از اینکه شما با سربازان هیتلر رو به رو شوید ، هیولاهای عجیب و غریب ساخته دانشمندان وی را پیش روی خود می دیدید.

همین دگرگونی باعث شد تا این عنهوان بتواند خود را کاملا از سایرین جدا کند . البته باید گفت گیم پلی و روند این بازی فوق العاده جذاب بود و توانست توجه بسیاری را به خود جلب نماید.



7- Battle Field 1942

attachment.php

سری BF مشمول موضوع جنگ جهانی دوم شد یا اینکه شامل این مضوع ؟ باید گفت مورد دوم به نظر منطقی تر می رسد زیرا نسخه های متفاوت سری BF در مورد موضوعاتی متفاوت بوده اند که حتی سال های آینده را نیز شامل می شود . پس می توان گفت جنگ جهانی دوم یکی از موضوعاتی بود که شرکت EA برای این سری تحت شبکه و فوق العاده پر طرفدار خود به سراغ آن رفت و توانست نبرد تحت شبکه را برای مخاطبان خود ، در این قالب نیز به نحوی جذاب به تصویر بکشاند.

Battle Field 1942 در زمان خودقوی تری بازی تحت شبکه با موضوع جنگ جهانی به شمار می رفت.



8- Call Of duty 2
attachment.php

باید گفت درست است که این بازی اشکالاتی را نیز داشت اما گرافیک فوق العاده زیبا و روان آن و همین طور روند همیشه جذاب و جاری بازی باعث شد تا رتبه 8 این لیست در اختیار آن قرار گیرد.



9- Brothers In Arms: Hell's Highway
attachment.php

در این نسخه از سری BIA نکته ای دیده می شد که در واقع کمبود نسخه های پیشین را جبران می کرد. همواره این سری به خلوت بودن بیش از حد و تدایی نکردن کشمکش های فراوان در یک میدان نبرد واقعی ، متهم می شد. اما در این نسخه همانگونه که از نام آن پیداست (بزرگراه جهنمی) مراحلی نیز وجود داشت که تعداد دشمنان در یک بازه زمانی به نسبت صحنه های نبرد در نسخه های پیشین بسیار بیشتر می شد.

داستان بازی نیز بسیار شبیه به یک فیلم شده بود و صحنه های غم انگیزی نیز در آن وجود داشت.



10- Wolfenstein 3D
attachment.php

می رسیم به آخرین بازی این لیست که شاید برای عده بسیاری آشنا نباشد و حتی ناشناخته به نظر بیاید. اما در نام Return to castle Wolfenstein که دقت کنید متوجه آن خواهید شد که کلمه Return نشان دهنده نسخه ای پیشین است.

Wolfenstein 3D نه تنها از اولین بازی های جنگ جهانی به شمار می رود ، بلکه جزو ابتدایی ترین عنوان های سبک اول شخص نیز به حساب می آید.


حمید فقیهی




 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    35.5 KB · مشاهده: 205
  • 2.jpg
    2.jpg
    39.1 KB · مشاهده: 209
  • 3.JPG
    3.JPG
    26.8 KB · مشاهده: 206
  • 5.jpg
    5.jpg
    21.5 KB · مشاهده: 207
  • 6.jpg
    6.jpg
    82.5 KB · مشاهده: 206
  • 7.jpg
    7.jpg
    14.7 KB · مشاهده: 194
  • 8.jpg
    8.jpg
    17.6 KB · مشاهده: 198
  • 9.jpg
    9.jpg
    35.6 KB · مشاهده: 196
  • 10.jpg
    10.jpg
    72.8 KB · مشاهده: 201
  • 4.jpg
    4.jpg
    22.3 KB · مشاهده: 207

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
ممنون حمید جان
من خ.دم یکی از علاقه مندان بازیهای جنگ جهانی دوم و وخصوصا سری Cod هستم و بسیار بسیار از این مقاله تو لذت بردم
موفق باشی
 

MaTt

کاربر سایت
Dec 31, 2008
377
نام
حمید
هــــــــآ... اون CoD 2 احتمالا جاش اشتباه شده ها :D باید اول میبود :-".


سلام،

CoD 2 بازی خوبی بود هم از نظر گرافیک و هم روون بودن گیم پلی! ام اشکال اساسی اون تکراری بودن و یکنواخت بودن روند بازی بود! دلیل این یکنواختی هم این بود که فقط روی زمین و با پای پاده باید مبارهز می کردیم! حتی به ندرت تا جایی که یادم میاد سوار واسل جنگی می شد و اون ها رو کنترل می کرد. چه برسه به هواپیما و قایق.:-"
 

jeyowich

کاربر سایت
Oct 4, 2006
355
نام
م.مهدي
Medal OF Honor: Pacific assault هم به نظرم واقعا شاخ نبوده به اون صورت. هر چند قبلش خیلی دلم میخواست یه همچین چیزی ساخته می شد.
درسته که bia کلا خیلی خلوت ـه نسبت به دوتا رقیب دیگش . اما دیدگاهش متفاوت بوده.
مثل کماندوز که اصلا اسمی ازش برده نشده و شاید فقط اول شخص مد نظر بوده .

ممنون
 

MaTt

کاربر سایت
Dec 31, 2008
377
نام
حمید
Medal OF Honor: Pacific assault هم به نظرم واقعا شاخ نبوده به اون صورت. هر چند قبلش خیلی دلم میخواست یه همچین چیزی ساخته می شد.
درسته که bia کلا خیلی خلوت ـه نسبت به دوتا رقیب دیگش . اما دیدگاهش متفاوت بوده.
مثل کماندوز که اصلا اسمی ازش برده نشده و شاید فقط اول شخص مد نظر بوده .

ممنون


منم قبول دارم که bia متفاوت هست! تو هر مقاله یا نقدیم که ازش یاد کردم این رو گفتم و خودم واسه همون دوسش دارم.


این لیست فقط مخصوص بازی های اکشن اول شخص هستش! وگرنه جای عنوان های زیادی با سبک های دیگه وجود داره.
 

Ezio721

کاربر سایت
Jun 17, 2018
1
سلام من دنبال یه بازی هستم ولی اسمش رو نمیدونم امیدوارم بتونیم کمکم کنین
یه بازی تفنگی اول شخصه که درمورد جنگ جهانیه دو شخصیت قابل بازی تو داستان اصلی داره که میشه هر دوشون رو کنترل کرد یکیشون سفید پوسته که یه تفنگ اسنایپر داره و اون یکی سیاه پوسته وای یه تفنگ سنگین مثل مسلسل دستی داره لطفا اگه اسمش رو بلدید بهم بگین.
 

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
شماره 1 و 4 بنظر من که چرت بودن. توسط سازنده های اصلی سری ساخته نشده بودن و هیچ نوآوری هم نداشتن! اون زمان من یادمه هر بازی جنگ جهانی دومی که میومد محال بود با خودش نوآوری تو گیمپلی هم نیاورده باشه. ولی بقیه بازیهای لیست فراتر از عالی هستن.
البته جای خالی Commandos: Men of Courage و Company of Heroes هم بشدت تو لیست احساس میره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر