به طور مشخص در طول 10 سال کذشته بازی های کامپیوتری در صنایع و مشاغل دیگر نیز استفاده شدن اند. بعضی جراحان از بازی استفاده میکنند تا عمل های پیچیده را تمرین کنن، به بیماران PTSD کمک میشود و حتی پارسال در Assassin’s Origin مد Discovery به عنوان یک پلتفرم آموزشی در نقاط مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود احتمالات گوناگونی که بازی های کامپیوتری به وجود می آورند جای تعجب نیست که بازی بعدی Media Molecule یعنی Dreams که امکان ساخت بازی را فراهم میکند نیز در همین راستا پیش برود. بهترین تعریفی که برای Dreams استفاده میشود، انجین قابل دسترسی ساخت بازی است. شما میتوانید هر بازی از RPG تا پلتفرمر را در آن با استفاده از ابزاری که Media Molecule آن را "برنامه نویسی تصویری" (Visual Programming) مینامد، خلق کنید.
Media Molecule اعتقاد دارد که چون در Dreams به جای کد از منو و اسلاید استفاده میشود، باعث میشود تا پلتفرمی مناسب برای بچه هایی باشد که علاقه به ساخت بازی دارند. تیم سازنده بازی به طور مشخص با گروه دخترانه Girlguiding در UK در ارتباط بوده تا نیم میلیون دختر جوان بتوانند بازی بسازند. Siobhan Reddy کارگردان و رئیس استودیو در این مورد میگوید:
"Girlguiding هیچوقت در زمینه بازی سازی حضور نداشته اند چون مبانیه پایه ای وارد شدن به صنعت سخت است. اینکه تعدادی دختر را به یک اتاق ببرید تا از یک برنامه پیچیده استفاده کنند سخت است. در حالی که با Dreams در یک ساعت میتوان چیزی ساخت"
این اولین باری نیست که استودیو وارد مباحث آموزشی میشود. سری قبلی Media Molecule یعنی Little Big Planets نیز در مدارس و کالج ها به نوعی مورد استفاده قرار گرفت که استودیو هرگز در موردش فکر نکرده بود. Gem Abdeen مدیر توسعه استودیو در این مورد میگوید:
"زمانی که اولین بار از دید آموزشی به Little Big Planet نگاه کردیم، کمی سورپرایز کننده و در عین حال گیج کننده بود. مطمئن نبودیم که چه معلم های و چطور میخواهند از آن استفاده کنند. یکی از مواردی مشخصی که معلم ها در مورد LBP دوست داشتند فیزیک بود. یا معلم تاریخی که زندگی "هنری هشتم" را در بازی نمایش داد. با Dreams هم فکر میکنم تا وقتی مورد استفاده قرار نگیرد نتوانیم همه چیز را بدانیم. ولی مطمئنیم تجربه ای است که در موارد متفاوتی میتواند استفاده شود"
Abdeen همچنین Dreams را با استفاده بچه ها از Ipad مقایسه میکند و بیان میکند: "جوان های امروزه جوری بزرگ میشوند تا منطق را فرا گیرند" به خاطر اینکه چنین تکنولوژی هایی از سنین پایین مورد استفاده قرار میگیرند، بنابراین زبان مورد استفاده Dreams برای افراد آشنا خواهد بود. در مورد کالج ها از همین حالا علاقه برای قرار دادن پروژه در برنامه های تحصیلی وجود دارد. تیم برای معرفی Dreams به آمریکا سفر کرد و افراد حاضر، بسیار از احتمالاتی که در آن میتوان به وجود آورد بسیار به وجد آمدند:
"کارها به قدری ساده شده بودند که یک دانشجو دختر به گریه افتاد و یا زمانی که John Beech (Level Designer بازی) به راحتی یک صحنه را درست و پاک کرد شخص دیگری از خوشحالی گریه کرد. انقدر راحت میتوانید هرچیز را تغییر دهید که دیگر لازم نیست ببینید چقدر وقت صرف شده یا برای تغییر باید زمان گذاشت"
Media Molecule معتقد است که Dreams ابزاری بسیار مناسب برای آموزش است. البته احتمالا آن به همین یک مبحث ختم نمیشود. در زمان حضور ما (Gameinformer) در استودیو گفته شد که یکی از اعضای تیم، برای اجرای بهتر برنامه مراسم عروسیش را بازی استفاده کرده است. آرتیست ها و بازی ساز ها میتوانند از Dreams برای نمایش توانایی های خود و ساخت پشتوانه استفاده کنند. Media Molecules امید بسیاری دارد که حتی افرادی که بازی نمیکنند بتوانند از این پروژه در مشاغل مرتبط خود استفاده کنند. البته این بیانیه و تفکری جاه طلبانه است، اما استودیو بازخوردهای زیادی از خارح صنعت بازی داشته. وضعیت به نوعی بوده که استودیو تصمیم گرفته تا کمی اهداف را کم کند و تمرکز را بر روی به پایان رساندن و عرضه Dreams بگذارد.
Source
Media Molecule اعتقاد دارد که چون در Dreams به جای کد از منو و اسلاید استفاده میشود، باعث میشود تا پلتفرمی مناسب برای بچه هایی باشد که علاقه به ساخت بازی دارند. تیم سازنده بازی به طور مشخص با گروه دخترانه Girlguiding در UK در ارتباط بوده تا نیم میلیون دختر جوان بتوانند بازی بسازند. Siobhan Reddy کارگردان و رئیس استودیو در این مورد میگوید:
"Girlguiding هیچوقت در زمینه بازی سازی حضور نداشته اند چون مبانیه پایه ای وارد شدن به صنعت سخت است. اینکه تعدادی دختر را به یک اتاق ببرید تا از یک برنامه پیچیده استفاده کنند سخت است. در حالی که با Dreams در یک ساعت میتوان چیزی ساخت"
"زمانی که اولین بار از دید آموزشی به Little Big Planet نگاه کردیم، کمی سورپرایز کننده و در عین حال گیج کننده بود. مطمئن نبودیم که چه معلم های و چطور میخواهند از آن استفاده کنند. یکی از مواردی مشخصی که معلم ها در مورد LBP دوست داشتند فیزیک بود. یا معلم تاریخی که زندگی "هنری هشتم" را در بازی نمایش داد. با Dreams هم فکر میکنم تا وقتی مورد استفاده قرار نگیرد نتوانیم همه چیز را بدانیم. ولی مطمئنیم تجربه ای است که در موارد متفاوتی میتواند استفاده شود"
Abdeen همچنین Dreams را با استفاده بچه ها از Ipad مقایسه میکند و بیان میکند: "جوان های امروزه جوری بزرگ میشوند تا منطق را فرا گیرند" به خاطر اینکه چنین تکنولوژی هایی از سنین پایین مورد استفاده قرار میگیرند، بنابراین زبان مورد استفاده Dreams برای افراد آشنا خواهد بود. در مورد کالج ها از همین حالا علاقه برای قرار دادن پروژه در برنامه های تحصیلی وجود دارد. تیم برای معرفی Dreams به آمریکا سفر کرد و افراد حاضر، بسیار از احتمالاتی که در آن میتوان به وجود آورد بسیار به وجد آمدند:
"کارها به قدری ساده شده بودند که یک دانشجو دختر به گریه افتاد و یا زمانی که John Beech (Level Designer بازی) به راحتی یک صحنه را درست و پاک کرد شخص دیگری از خوشحالی گریه کرد. انقدر راحت میتوانید هرچیز را تغییر دهید که دیگر لازم نیست ببینید چقدر وقت صرف شده یا برای تغییر باید زمان گذاشت"
Media Molecule معتقد است که Dreams ابزاری بسیار مناسب برای آموزش است. البته احتمالا آن به همین یک مبحث ختم نمیشود. در زمان حضور ما (Gameinformer) در استودیو گفته شد که یکی از اعضای تیم، برای اجرای بهتر برنامه مراسم عروسیش را بازی استفاده کرده است. آرتیست ها و بازی ساز ها میتوانند از Dreams برای نمایش توانایی های خود و ساخت پشتوانه استفاده کنند. Media Molecules امید بسیاری دارد که حتی افرادی که بازی نمیکنند بتوانند از این پروژه در مشاغل مرتبط خود استفاده کنند. البته این بیانیه و تفکری جاه طلبانه است، اما استودیو بازخوردهای زیادی از خارح صنعت بازی داشته. وضعیت به نوعی بوده که استودیو تصمیم گرفته تا کمی اهداف را کم کند و تمرکز را بر روی به پایان رساندن و عرضه Dreams بگذارد.
Source