Multi Platform Assassin's Creed: Odyssey

mvmn_ac_odysey_header.jpg

Title: Assassin's Creed Odyssey
Developer: Ubisoft Quebec
Publisher: Ubisoft
Platforms: PC - PS4- Xbox One
Release Date: 5 Oct 2019
Meta Score: TBD
System Requirements
Minimum Requirements

OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD FX 6300 @ 3.8 GHz, Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz, Ryzen 3 - 1200
Video: AMD Radeon R9 285 (2GB VRAM with Shader Model 5.0) or NVIDIA GeForce GTX 660
Memory: 8GB RAM
Resolution: 720p
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: Low
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers


Recommended Specification

OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD FX-8350 @ 4.0 GHz, Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz, Ryzen 5 - 1400
Video: AMD Radeon R9 290X (4GB VRAM or more with Shader Model 5.0) or better or NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) – See supported list*
Memory: 8GB RAM
Resolution: 1080p
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: High
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers


Recommended 4K Configuration

OS: Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD Ryzen 1700X @ 3.8 GHz, Intel Core i7 7700 @ 4.2 GHz
Video: AMD Vega 64, NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB VRAM with Shader Model 5.0)
Memory: 16GB RAM
Resolution: 4K
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: High
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
در سال 2017 پس از استراحت یک ساله سری محبوب Assassin's Creed شاهد بازگشت این سری با بازی Assassin's Creed Origins بودیم. بازی که بسیازی از المان های سری را دگرگون ساخت و مسیر جدیدی در پیش روی سری قرار داد. حال یکسال پس از عرضه موفق Origins مجدد عنوان جدیدی در سری با نام Assassin's Creed Odyssey معرفی شد، عنوانی که قرار است ما را به زمانی قبل از داستان Origins، یعنی حدود 400 الی 500 سال قبل از میلاد مسیح در سرزمین یونان ببرد. در نگاه اول این عنوان بسیار مشابه با Origins به نظر می رسد، اما آیا همه المان های آن اینطور است و تنها شاهد تغییر در مکان و زمان خواهیم بود؟! در جواب باید بگویم که خیر، بازی از لحاظ ظاهری از همان انجین و فرمول استفاده می کند، اما تک تک المان ها دچار تغییر و بهبود شده اند، از وجود Ability در مبارزات، تا مسیر RPG شدن به معنای واقعی. به منظور درک بهتر این تغییرات و اساس کلی بازی، اطلاعات مهم بازی را در بخش زیر مطالعه کنید.


اطلاعات بازی

  • دوره زمانی بازی حدود 400 الی 500 سال قبل از میلاد مسیح، در دوران طلایی یونان است.
  • نقشه بازی شامل کل کشور یونان خواهد بود که بسیار متنوع تر از مصر باستان است. از فضاهای سرسبز تا کوه های برفی و دریاهای پهناور. همچنین وسعت این نقشه دو برابر نقشه عظیم Origins خواد بود که در نوع خود بی نظیر است.
  • شخصیت اصلی بازی برای اولین بار در سری قابل انتخاب است. شخصیت مرد با نام Alexios و شخصیت زن با نام Kassandra از کارکترهای قابل انتخاب بازی هستند. با وجود این انتخاب، سیر داستانی دو شخصیت یکسان خواهد بود.
  • شخصیت بازی از خانواده Spartaهاست، اما در کودکی طی یک حادثه نامعلوم از خانواده ترد می شود و تنها چیزی که برای او باقی می ماند نیزه شکسته Leonidas، پادشاه Spartaها (که از اجداد شخصیت اصلی نیز است) خواهد بود.
  • خبری از Templarها نیست و به نظر شخصیت منفی بازی با نام Cultist شناخته می شود که گویا اشاره به گروه تندرو مذهبی خواهد داشت.
  • شخصیت بازی از یک Mercenary پایین رده شروع خواهد کرد و تا بالاترین رتبه های Spartanها پیش خواهد رفت.
  • در بازی به دنبال پیدا کردن قسمت تاریک گذشته و کودکی خود خواهید بود.
  • المان های RPG بازی نسبت به Origins یک و شاید چند پله ارتقا پیدا کرده اند. علاوه بر درخت مهارت، Loot و Level Up شخصیت و موارد دیگر که در بازی قبل وجود داشت، برای اولین بار شاهد وجود Abiltyها، قابلیت انتخاب در مکالمات و تاثیر بر روند داستان، ایجاد روابط احساسی بین شخصیت ها و ... خواهیم بود.
  • ماموریت ها مانند بازی قبل در کل نقشه بازی پراکنده شده اند و به ماموریت های اصلی و فرعی دسته بندی می شوند. به غیر از این دو دسته، فعالیت های جانبی دیگری نیز بنا به فضا در بازی وجود خواهند داشت.
  • همچنان Eagle Vision جای خود را به عقابی با نام Ikarus داده است که از لحاظ قابلیت ها به نظر فرق چندانی با Senu نخواهد داشت. همچنین نام Ikarus اشاره به فرزند یکی از خدایان باستان یونان دارد که آرزوی پرواز کردن داشت.
  • سیستم Navigation بازی ادامه راه Origins خواهد بود و خبری از Mini Map نیست.
  • همانطور که بالاتر ذکر شد، نقشه بازی کل کشور یونان را پوشش خواهد داد و شامل شهرهای بزرگ، روستاها، دریاهای وسیع، معبدهای مخفی و ... است
  • پوشش گیاهی با توجه به فضا در بازی قرار گرفته است. همچنین اکوسیستم جانوری نیز همچنان در بازی وجود خواهد داشت.
  • تا به حال تنها وسیله نقلیه نشان داده شده اسب است و معلوم نیست آیا خبری از سایر مرکب ها خواهد بود یا خیر!
  • اسلحه های بازی مانند Origins به دو دسته کلی Range و Melee دسته بندی می شوند. اما اینبار Abilityها (مانند Spartan Kick) بازیکن را در مبارزات همراهی می کنند.
  • مبارزات ادامه دهنده همان سیستم جدید پیاده شده در Origins خواهد بود، باز هم آزادانه می توانید سلاح خود را به حرکت در آورید و زمان بندی، فاصله، سرعت و قدرت سلاح از فاکتورهای مهم خواهند بود.
  • برخی از نمادهای بازی مانند Leap of Faith همچنان در بازی وجود دارند، اما برخی جای خود را به چیز دیگری داده اند که جلوتر اشاره خواهد شد.
  • بخش زمان حال در بازی وجود خواهد داشت و ادامه دهنده داستان Layla Hassan خواهد بود. از نظر وسعت، بزرگ تر از Origins خواهد بود، اما همچنان تمرکز اصلی بر روی داستان Alexios/Kassandra است. همچنین بازی قابلیتی را در اختیار بازیکن قرارخواهد داد تا هر زمان که خواست به زمان حال بیاید و بازی شما را مجبور به این کار نخواهد کرد.
  • هیچ گونه بخش Multiplayer در بازی وجود نخواهد داشت.
  • از قابلیت های مخفی کاری چیز زیادی گفته نشد، با این حال به نظر تغییرات چندانی در آن صورت نگرفته است.
  • از لحاظ افسانه ها، بسیار بیشتر از Origins به آن ها پرداخته خواهد شد و با موجودات گوناگونی روبرو خواهیم شد. دیدار و یا روبرو شدن با خدایان باستان نیز دو از انتظار نخواهد بود.

و اما مواردی که نسبت به شماره قبل و برخی در کل سری جدید خواهند بود.

  • تا به اینجا خبری از Hidden Blade نخواهد بود و جای خود را به نیزه شکسته Leonidas داده است. این نیزه علاوه بر ایفای نقش جایگزین Hidden Blade برای مخفیانه به قتل رساندن، در مبارزات بسیار کاربری است و بسیاری از Abilityهای موجود به آن مربوط می شوند.
  • لباس و Armor به بخش های جدا از هم تجزیه شده اند و بازیکن قابلیت انتخاب هر تکه از آن را خواهد داشت (مانند AC Unity)
  • Assassination در حال حرکت به بازی اضافه شد که در بازی Origins وجود نداشت.
  • برای اولین بار در سری قابلیت انتخاب در مکالمات و وجود پیش آمد ها را در سری خواهید داشت. البته مواردی که بر اساس تاریخ باشند تغییر نخواهند کرد، اما سرنوشت شخصیت ها توسط بازیکن رقم می خورد.
  • برای اولین بار در سری چندین پایان در بازی وجود خواهد داشت
  • برای اولین بار در سری امکان ایجاد روابط عاطفی بین شخصیت های مختلف وجود خواهد داشت و حتی محدود به روابط عادی و مستقیم نخواهد شد.
  • برای اولین بار در سری همه مکالمات به صورت Cut Scene خواهند بود و راهی مانند The Witcher 3 را طی خواهد کرد.
  • بیش از 30 ساعت Cut Scene در بازی وجود خواهد داشت
  • با وجود جملات مشابه دو شخصیت Alexios و Kassandra در شرایط یکسان، شاهد تفاوت در نحوه بیان و انیمیشن های صورت خواهیم بود.
  • Naval Combats نقش بسیار پررنگی در بازی خواهند داشت و تنها محدود به چند ماموریت نخواهد شد.
  • موجودات دریایی متنوعی وجود خواهند داشت و شنا کردن در آب با حضور کوسه ها اصلا امن نخواهد بود.
  • برای اولین بار در سری کشتن NPCها موجب Desync شدن شما از بازی نخواهد شد و به جای آن سیستمی مانند Wanted Level سری GTA در بازی پیاده ساری شده است.
  • برای اولین بار در سری شاهد مبارزات عظیم با وجود 300 نفر خواهیم بود.
Post Launch & Season Pass Content

d8n_zanrvdbo22m11.jpg


Story Arc 1: Legacy of the First Blade
This first episodic adventure will link Assassin’s Creed: Odyssey and Assassin’s Creed: Origins. Players will fight alongside the first hero to wield the iconic hidden blade while learning why the Assassins choose to fight from the shadows. Starting December 2018, episodes will be released approximately six weeks apart.

Story Arc 2: The Fate of Atlantis
In the second story arc, players will confront godly creatures and uncover the secrets of the legendary sunken city. In a surprising saga filled with twists and turns, players will get even closer to Greek mythology and the First Civilization. Coming spring 2019, episodes will be released approximately six weeks apart.

Assassin's Creed III Remastered
Ignite the American Revolution as Connor, the master assassin born of the beauty and the brutality of 18th century America

اگر علاقه مند به بازی هستید، حتما سایت رسمی بازی را هم چک کنید:
Assassin's Creed Odyssey on PS4, Xbox One, PC | Ubisoft (US)

همینطور اگر می خواهید در در مورد تنوع محیطی فوق العاده بازی بیشتر بدانید, حتما حتما لینک زیر را بررسی کنید:
Assassin's Creed Odyssey World Map - Ancient Greece | Ubisoft (US)

تصاویر بازی
odku_ac_odyssey_footer.jpg


 
آخرین ویرایش:

godofwar3

کاربر سایت
Jul 10, 2008
694
نام
حسین
دوستمون که بالا توضیح داد درباره تنظیمات بازی، گرافیک بازی هم با توجه به زمان ساخت ویچر و نسخه های قبلی اساسین به مراتب درب و داغون تره! اصلا انیمیشن های بازی به شکل وحشتناکی مزخرفه! یعنی انیمیشن هاش حتی از اورجینز که خودش نسبت به یونیتی یه عقب گرد کامل بود هم عقب گرد تر شده! یه بار از اون مجسمه زئوس برو بالا عمق فاجعه رو میبینی!
ولی اینکه شما نسخه های قبلی اساسین رو دوست نداشتی، خب یعنی کلا اساسین باز نیستی و از بازی اساسین خوشت نمیومده!

حالا من که چیزی درباره لول آپ نگفتم نمیدونم چیو برداشت کردی؟
عمده مشکل من توی این بازی، کاهش شدید و مسخره اساسین بودن هست و بیشتر یه جنگجو شده! هوش مصنوعی بازی شدیدا پائینه، تو یه غار رفتم با مشعل تا پشت سرباز رفتم و اصلا متوجه حضور من نشد! چه طوری ممکنه؟ یعنی تغییر نور رو تو غار حس نمیکنن؟ بعد برام سوال شده اصلا توی یه غار چرا باید یه سرباز پشت به یه بوته وایساده باشه منتظر یکی بره اساسینش کنه؟ بعد Hunter ها از چندین متری متوجه حضور ما میشند! بالانس نیست بازی.
لول آپش هم مسخره است، تو لول 4 هستی هانتر لول 5 عمرا بتونی شکستش بدی، ولی وقتی شدی لول 5 میری با دوتا ضربه نصفش میکنی عین اورجینز! یعنی شخصیت بازی به خاطر یه لول از پس شخصیت دیگه بر نمیاد؟
انیمیشن بالارفتن از در و دیوار بازی شدیدا مشکل داره، از مجسمه زئوس برو بالا، دستشو یه جاهایی میگیره که اصلا معلوم نیست کجاست! یه سری تخته سنگ هارو وقتی میخواد بره بالا یه فاصله ای میوفته و کرکتر یهو کشیده میشه بالا و رسما گند میزنه به اون حس پارکور بازی، صدای شخصیت مرد بازی واقعا رو مخه! اصلا نتونستم برم. با شخصیت زن بازی هم که نمیشه زیاد ارتباط بر قرار کرد بعضی از رفتاراش و دیالوگاش قشنگ معلومه برای همون شخصیت مرد بوده، فقط صدا و چهره شخصیت عوض شده!

اما درباره بحث شیرین 10 نفر یه کله کشتن! خب شما حتما برو یه سر یونیتی بازی کن از لحظه استارت یه کله تلاشتو بکن ملت رو بکشی ببینم چند بار کشته میشی! یونیتی، یکی از بهترین اساسین ها بوده تو این نسل ( اکثر کم کاری های بازی به خاطر عجله یوبی برای عرضه بازی بود ) توی یونیتی تو عمرا بتونی با یه سری گارد ها درگیر بشی و بدون استفاده از ابزار مختلف جون سالم به در ببری! در نهایتش اینه که یا کشتی میشی یا باید فرار کنی یعنی رسما یکی از اساسین ترین بازی هایی بود که این نسل بازی کردم!



---------------
ادیسه شاید یه بازی خوبی باشه! ولی اصلا یه اساسین خوب نیست!
من نزدیک 60 ساعت اورجینز بازی کردم ( نسخه ی اصلی رو تازه بدون DLC ها که اونام کرک شد تازه امروز بازی میکنم )، الان ادیسه رو که بازی میکنم، چیز جدیدی تو بازی نمیبینم که بخوام اون میزان شور و اشتیاق داشته باشم بجز اینکه یه مد رو بازی نصب کردم ویچر 3 رو آوردن تو محیط اساسین که همینم باعث شده یه بخش هایی از بازی بره پ خودش!
من تمام اساسین ها را بازی کردم حتی اون نسخه ویتا و اون 3 تا انیمیشنی ها را اون یونیتی هم چند بار تمام کردم انقدر قشنگ بود ولی بازم نظر من ادییسه نسخه کامل شده اریجین هست و بهترین اون قبلیها زمان خودشون خوب بودن اون مدلی دیگه نمیسازن اونها هم به فکر جیبشون هستن ایجوری بیشتر فروش داره
 
  • Like
Reactions: Assassin's Creed

METRO_2034

کاربر سایت
Oct 29, 2010
2,826
کلا گیم پلی این عنوان به شدت رو مخه منه
با شمشیر باید نزدیک ۱۰۰ ضربه بزنیم تا بعضیاشون طلف بشن اللخصوص این بونتی هانترهایی که میان شکارت کنن
کاش سطح بازی سخت تر میشد و هوش مصنوعی پیشرفت میکرد به جای اینکه مجبورت کنه ده دقیقه به یه دشمن ضربه بزنی

یه جا کارو اشتباه داری میری پس. گیم پلی هیچ مشکلی نداره و خیلی هم عالیه.

من نهایتا با 5 ضربه هر کس رو میزنم.
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
آره منم کریتیکال رو گرفتم که F رو نگه میداری ولی خب موضوعی که هست اینه که شما حوصله داشتی رفتی فول لول گرفتی
این روند برای منی که نه وقت و نه حوصله انجام چنین کاری رو نداره یه مشکل محسوب میشه :D اللخصوص وقتی تو کف داستانش میمونی
چاره ای نیست باید رو سطح Easy بازی رو تموم کنم بره
دیگه بازی rpg شده تقریبا بهتره جای اینکه خلاف جهت آب شنا کنی طرفش شنا کنی side mission های خوبی هم داره :D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,889
نام
محمد حسین
پچ 1.3 اومده فعلا Patch Note ندادن ولی گفته میشه خیلی از کرش های ناگهانی رو برطرف کردن در ضمن AVX رو هم اضافه کردن ....
در اصل avx رو حذف کردن

دزدی به سبک انویدیا پرفرمنس اکثر بازیا به عمد توی درایور جدید کاهش یافته حالم بهم میخوره ازش دیگه برن بمیرن
این اتفاق جدیدی نیست،انویدیا همیشه بعد از دو سال از عرضه گرافیک شروع میکنه با درایورهاش ،گند زدن به کیفیت کارت. اینو بارها خودمون تیت کردیم.که گرافیکها تو یه بازی با درایوردو سال پیشش فریم بهتری میداد تو بازی ای که تازه عرضه شده بود.
 
آخرین ویرایش:

idahadi21

کاربر سایت
Sep 8, 2008
1,930
نام
هادی
شما نگاه کن با سخت افزار شیش سال پیش ی بازی مثل همین اساسین ادیسی با تنظیمات مدیوم 1080 رو کنسولا اجرا میشه با همون سخت افرار اون سال 720 رو PC هم شاید اجرا نشه واقعا سیاست کثیفی هستش :-& حالا بازیا جدید رو دست کاری کنن ی چیزی بازیا قدیمی رو دیگه چیکار دارن کثافتا :-&
البته کنسول با pc فرق میکنه . دلیل نمیشه همون سخت افزار فریم یکسانی بده.
اگه قرار بود فرقی نباشه که همه pc میگرفتن مرض ندارن که . فلسفه کنسول هزینه کم با بازده بالاست .
 
آخرین ویرایش:

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,091
نام
پوریا

دزدی به سبک انویدیا پرفرمنس اکثر بازیا به عمد توی درایور جدید کاهش یافته حالم بهم میخوره ازش دیگه برن بمیرن
بحث خیلی آف تاپیک میشه ولی موندم حرف کی رو باور کنم. این آقا موقع ریلیز درایور 411 تست کردن و مشکلی نبوده. خواهشا نگید ایشون clickbait هستن و ... چون مطمعنه.
این اتفاق جدیدی نیست،انویدیا همیشه بعد از دو سال از عرضه گرافیک شروع میکنه با درایورهاش ،گند زدن به کیفیت کارت. اینو بارها خودمون تیت کردیم.که گرافیکها تو یه بازی با درایوردو سال پیشش فریم بهتری میداد تو بازی ای که تازه عرضه شده بود.
یه نفر دیگه هم با یه کارت 780 و 4 تا درایور تست کردن و مشکلی نبوده.
NVIDIA gimping benchmarks: GTX 780 tested {322.21 vs. 353.62 vs. 376.33 vs. 398.36 vs. 411.70}

فکر کنم باید خودم روی سیستم ام یه تست بزنم که کاملا مطمعن بشم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: rahyarpaul

soltanmasoud

کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,758
نام
Masoud

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,091
نام
پوریا
البته فکر کنم ورژن 416.34 میگن بد شده ...
گفتم موقع ریلیز درایور 411 تست کردن و انگار یه باگی بوده که بعدا برطرف شده. شاید دوباره همین مشکل پیش اومده. ولی در مورد کارت 780 که به بحث میخوره. کارت سال 2013 ریلیز شده و اگه این حرف نرف کردن با درایور صحیح بود که باید ما یه چیزی میدیدم.
 

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,091
نام
پوریا
فرقش استفاده از سطح API پایین تر و رم یکپارچست ولی جفتشون تماما از یـ معماری استفاده میکنن DX12 خفن ماکرو (مثلا) هم که عرضه شده ولی میبینم با اومدن کارت گرافیکای جدید سیستمای پیشنهادی داره همینجوری بالاتر میره و الی اخر


اینکه 411 هستش این ویدئو که من گذاشتم چنلش تا قبلش اصلا چیزی در مورد کاهش راندمان نگفته بود ولی الان تازه 416 رو تست کرده دیده ای دل غافل 10 فرم کاهش داشته !
میدونم منظورتون چی بود میخواستم بگم که توی درایور یه باگی بوده که شاید برگشته. ولی چطور 780 نرف نشده که هیچ، یه خورده افزایش فریم هم داشته. خیلی دوس دارم چند تا ویدیوی دیگه هم ببینم که آیا با درایور 416 کارت های قدیمی نرف میشن یا نه. کاش با 416.34 هم تست کرده بود.

پ.ن: این بحث خیلی آف تاپیک هست. اگه کسی میدونه که برای اینحور بحث ها تاپیکی هست لطفا بهم بگه. ممنون
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر