هیروشی یامائوچی، مردی برای تمام فصول

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
هیروشی یامائوچی، رییس هیئت مدیره ی اسبق نینتندو، مردی بود عجیب، با زبانی سلیس و گزنده. وی چندین سیاست برای نیتنندو اخذ کرد که بسیار عجیب بودند. درین لیست میخواهیم آنان را برشماریم.

4- از سی دی رام متنفر بود. "گیمرها لود تایم سریع را به فضای بیشتر ترجیح میدهند" این باور یامائوچی بود. وی سر همین قضیه با اسکوایر، سازنده ی سری فاینال فانتزی، به خصم افتاد و طرفداران جی آر پی جی را "بازنده، کسانی که در زیرزمین خانه ی خود مینشینند و بازیهای کند بازی میکنند" خواند. وی همچنین طرفداران سونی را "افرادی که موهای خود را قهوه ای کرده و در دیجیتال دیستریکت توکیو وقت میگذرانند|" خواند.

3- وی پسر عمویش را از نیتندو اخراج کرد. همه میدانیم که نیتندو در اواخر قرن 19 به عنوان یک کارخانه ی ساخت کارت پاسور، توسط پدر بزرک یامائوچی، پایه گذاری شد. اوا در سال 1949، وقتی هیروشی رییس شد، گفت که فقط او باید تنها یامائوچی در نیتندو باشد پس پسرعمویش را اخراج کرد، و همچنین چند صد کارمند و کارگر معترض کارخانه را!

2- وی هیچوقت کنترلر کنسول به دست نگرفت. وقتی هنک راجر بازی رومیزی مورد علاقه ی یامائوچی، گو را برای نیتندو ساخت، یامائوچی عوض اینکه خودش بازی کند، به یکی از منشیانش گفت که برایش حرکات را انجام دهند! همچنین وی تیم بیس بال سیتل مرینرز را خریده بود اما هیچوقت یک بار هم به بازیهای آنها نرفت. گرچه شایعه است که وی روی گیم بوی، گهگاهی یک دست تتریس میزد.

1- وی بسیار خودکامه بود. قبل از اینکه نیتندو ان ای اس را وارد بازار کند، و قب از آن، گیم اند واچ، یامائوچی سرویس تاکسی، اغذیه، هتلهای عشق، و... را محک زده بود. وی همچنین در سال 2004 گفت گفته بود که "گیمرها علاقه ای به بازیهای بزرگ، با گرافیک عظیم و داستان جذاب ندارند. بلکه، آنها میخواهند از بازی خود لذت ببرند. پس عرضه ی کنسول کار اشتباهیست." و دو سال بعد، نیتندو وی را عرضه کرد، که اچ دی نبود، و بسیار از کنسولهای زمان خود عقب ماند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر