از چی به چی رسیدیم!!!!!!!!!

*LEGEND*

کاربر سایت
Jun 12, 2018
12
نمیدونم این تایپک اصلا تایپک درستی هست یا اینکه اصلا ارزش درست شدن داشت یا نه؟؟ ولی بعضی وقتا بازی های چند سال پیش رو که با الان مقایسه می کنم واقعا تاسف می خورم.تاسف از این بازی هایی مثه cod و assassins creed و خیلی بازی های دیگه ذارن به کجا میرن.؟ یه زمانی وقتی می گفتن کالاف جدید اومده به زور پول تو جیبی هامو جم می کردم که برم بخرمش . نمیدونم واقعا چی شد که یهو شرکت های بازی سازی فقط به فکر جیبشون شدن و بازی ها رو بدون یه داستان درست و یه کاراکتر دوست داشتنی می سازن؟ البته مقصر اصلی گیمر ها هستن که با وجود اینکه می دونن بازی خوبی نیس می خرن و حمایت می کنن و سال بعد هم داستان باز ادامه پیدا می کنه. سر تون رو درد نیارم فقط خواستم چنتا عکس از شاهکار های بازی بزارم که ببینیم از چی به چی رسیدیم!!(به مرور اپدیت میشه)

Assassins-Creed-The-Ezio-Collection.jpg 19099.jpg call-of-duty-modern-warfare-2-call-of-duty-call-duty-wallpaper.jpg 91da55753cecf9a93a8f7b9776069496.jpg cod_blops_4_keyart.jpg
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
نمیدونم این تایپک اصلا تایپک درستی هست یا اینکه اصلا ارزش درست شدن داشت یا نه؟؟ ولی بعضی وقتا بازی های چند سال پیش رو که با الان مقایسه می کنم واقعا تاسف می خورم.تاسف از این بازی هایی مثه cod و assassins creed و خیلی بازی های دیگه ذارن به کجا میرن.؟ یه زمانی وقتی می گفتن کالاف جدید اومده به زور پول تو جیبی هامو جم می کردم که برم بخرمش . نمیدونم واقعا چی شد که یهو شرکت های بازی سازی فقط به فکر جیبشون شدن و بازی ها رو بدون یه داستان درست و یه کاراکتر دوست داشتنی می سازن؟ البته مقصر اصلی گیمر ها هستن که با وجود اینکه می دونن بازی خوبی نیس می خرن و حمایت می کنن و سال بعد هم داستان باز ادامه پیدا می کنه. سر تون رو درد نیارم فقط خواستم چنتا عکس از شاهکار های بازی بزارم که ببینیم از چی به چی رسیدیم!!(به مرور اپدیت میشه)

اینکه میفرمایید یهو شرکت های بازی ساز به فکر جیب شون شدن کلا حرف اشتباهیه، ینی 10 15 سال پیش به فکر جیبشون نبودن و فقط برای رضای گیمرا بازی میساختن؟!! سازنده ها همیشه به فکر جیبشون بودن و هستن و خواهند بود
مشکل اصلی ذائقه مخاطب عام هست که همیشه بخش اعظمی از مخاطبارو شامل میشه و در نتیجه بخش اعظمی از پولی که به جیب سازنده ها میره رو تامین میکنه، در نتیجه این خواسته و سلیقه مخاطبین عام هست که مشخص میکنه بازیا به چه سمت برن، گرافیک های سنگین و جذاب، محیط اپن ورلد، آزادی عمل زیاد، گیم پلی آسون و سینمایی و ... از جمله همین مواردی هست که مخاطب عام میطلبه و سازنده ها هم به سمت این موارد میرن که داریم نمونشو توی بازیای جدید میبینیم
این مسئله توی سینما و تلویزیون هم وجود داره، نگاه کنید ببینید فیلمای پرفروش یک دهه اخیر چه سبک فیلمایی هستن، خب پس اینکه سینما پر شده از ابر قهرمانا با جلوه های ویژه فوق سنگین و داستانای آبکی بازم جای تعجبی نداره
اینا چیزایین که اکثر بیننده های هم عصر ما میپسندن!!
 

*LEGEND*

کاربر سایت
Jun 12, 2018
12
اینکه میفرمایید یهو شرکت های بازی ساز به فکر جیب شون شدن کلا حرف اشتباهیه، ینی 10 15 سال پیش به فکر جیبشون نبودن و فقط برای رضای گیمرا بازی میساختن؟!! سازنده ها همیشه به فکر جیبشون بودن و هستن و خواهند بود
مشکل اصلی ذائقه مخاطب عام هست که همیشه بخش اعظمی از مخاطبارو شامل میشه و در نتیجه بخش اعظمی از پولی که به جیب سازنده ها میره رو تامین میکنه، در نتیجه این خواسته و سلیقه مخاطبین عام هست که مشخص میکنه بازیا به چه سمت برن، گرافیک های سنگین و جذاب، محیط اپن ورلد، آزادی عمل زیاد، گیم پلی آسون و سینمایی و ... از جمله همین مواردی هست که مخاطب عام میطلبه و سازنده ها هم به سمت این موارد میرن که داریم نمونشو توی بازیای جدید میبینیم
این مسئله توی سینما و تلویزیون هم وجود داره، نگاه کنید ببینید فیلمای پرفروش یک دهه اخیر چه سبک فیلمایی هستن، خب پس اینکه سینما پر شده از ابر قهرمانا با جلوه های ویژه فوق سنگین و داستانای آبکی بازم جای تعجبی نداره
اینا چیزایین که اکثر بیننده های هم عصر ما میپسندن!!
اولا که شما درست می گید شرکت ها قبلا هم به فکر جیبشون بودن(چش بسته غیب گفتید. عاشق چشو ابرو من و شما که نیستن!!!!) اما یه چیز درست تحویل می دادن بعد جیبشون رو پر می کردن. براشون مهم بود که در کنار پول دراورن یه شاهکار هم خلق کنن. دوما اگر این بازیایی الان دارن ساخته می شن سلیقه عام هست پس این همه نقد و نارضایتی از بازی ها چیه؟؟؟؟ یعنی عام میپسنده که cod فقط مولتی داشته باشه؟؟ نه اینو شرکت های بازی سازی میپسندن که پول دراورن رو براشون اسون میکنه. تازه کم تر هم هزینه می کنن. البته این هم که شما می گید زیاد بی ربط نیس وبی مشکل اصلی هم نیس. شرکت ها الان چند سالی میشه که دیگه به حرف گیمر ها گوش نمیدن.
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,101
اولا که شما درست می گید شرکت ها قبلا هم به فکر جیبشون بودن(چش بسته غیب گفتید. عاشق چشو ابرو من و شما که نیستن!!!!) اما یه چیز درست تحویل می دادن بعد جیبشون رو پر می کردن. براشون مهم بود که در کنار پول دراورن یه شاهکار هم خلق کنن. دوما اگر این بازیایی الان دارن ساخته می شن سلیقه عام هست پس این همه نقد و نارضایتی از بازی ها چیه؟؟؟؟ یعنی عام میپسنده که cod فقط مولتی داشته باشه؟؟ نه اینو شرکت های بازی سازی میپسندن که پول دراورن رو براشون اسون میکنه. تازه کم تر هم هزینه می کنن. البته این هم که شما می گید زیاد بی ربط نیس وبی مشکل اصلی هم نیس. شرکت ها الان چند سالی میشه که دیگه به حرف گیمر ها گوش نمیدن.

حتما عام میپسنده که امثال cod و فارکرای و اسسین کرید این همه فروش میکنن
و الا سازنده عقلش میرسه ایده ای که فروش نکنه رو تحویل یوزرا نده
 
  • Like
Reactions: Natural Killer

mehran3500

کاربر سایت
Feb 23, 2008
489
نام
master
خیلی درست می فرمایند. الان این اساسینه ار پی جی یعنی چی .البته ملاک فروشه تا وقتی ملت عام جهانی نابخرد شاهکاری مثل ولوشتاین 2 را نمی خرند اوضاع همینه. البته بازی پارسال کال آو بسیارخوب بود اما کالآو بلکس تمام آنلاین!!!!. خدا بخیرکند چند وقت دیگه را.
 

*LEGEND*

کاربر سایت
Jun 12, 2018
12
حتما عام میپسنده که امثال cod و فارکرای و اسسین کرید این همه فروش میکنن
و الا سازنده عقلش میرسه ایده ای که فروش نکنه رو تحویل یوزرا نده
خب وقتی می بینه که باز با این که چرت و پرت می سازه هی فروش می کنه باز هم ادامه میده . در ضمن شما فقط اینو به من بگو که اگه این عام هست این همه نقد از cod black ops4 و assassins creed odyssey چیه؟؟؟؟ دلیل پر فروش بودن هم دلیل محکمی برای اینکه سلیقه عام اینه نیس. همه می گن بده ولی باز می رن می گیرن.. اگه یه سال سمت cod یا assassins نرن اون وقت شرکت هایی مثه یوبی سافت و اکتیویژن حساب کار دستشون میاد. باز هم می گم سلیقه عام این نیس . یه نگا به نظر های همین کاربرای بازی سنتر بکنی متوجه می شی
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

*LEGEND*

کاربر سایت
Jun 12, 2018
12
خیلی درست می فرمایند. الان این اساسینه ار پی جی یعنی چی .البته ملاک فروشه تا وقتی ملت عام جهانی نابخرد شاهکاری مثل ولوشتاین 2 را نمی خرند اوضاع همینه. البته بازی پارسال کال آو بسیارخوب بود اما کالآو بلکس تمام آنلاین!!!!. خدا بخیرکند چند وقت دیگه را.
درسته ملاک فروشه ولی اینم بدون دوست عزیز که فروش پراید هم از مازاراتی بیشتره ولی ایا این به این معنیه که مازاراتی بده؟؟ نه پس فروش زیاد لزوما به معنی خوب بودن نیس
 

mehran3500

کاربر سایت
Feb 23, 2008
489
نام
master
درسته ملاک فروشه ولی اینم بدون دوست عزیز که فروش پراید هم از مازاراتی بیشتره ولی ایا این به این معنیه که مازاراتی بده؟؟ نه پس فروش زیاد لزوما به معنی خوب بودن نیس
داداش منم همینگفتم اساسین بازی بدی شده ملت میخرن چون ...
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

R@OUF

کاربر سایت
Aug 15, 2014
260
نام
رئوف
منم کاملا با شروع کننده ی تاپیک موافقم.
متاسفانه بازی ها اون قابلیت خاص بودنشون (یجورایی Originality شون) رو از دست دادن و اکثر المان های بازی ها شبیه هم شده.نمونش ببینید چند تا بازی قابلیت آپگرید کردن یا جهان باز بودن رو به خودشون اضافه کردن.از اون طرف چند تا بازی AAA نو آوری یا ایده جدید دادن؟ یا IP جدید بودن؟ این نسل هم که ماشالله از هر 5 تا بازیش یکیش ریمستره.
البته ممکنه دلیلش هزینه های زیاد بازی ساختن یا ریسک نکردن شرکت ها برای ساختن بازی جدید(منظورم از جدید اینه که مثل بقیه تکراری نباشه) باشه.
بعید میدونم این روند تغییر پیدا کنه ولی امیدوارم که نسل بعد دیگه اینطوری نباشه:D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
درسته ملاک فروشه ولی اینم بدون دوست عزیز که فروش پراید هم از مازاراتی بیشتره ولی ایا این به این معنیه که مازاراتی بده؟؟ نه پس فروش زیاد لزوما به معنی خوب بودن نیس
داخل کردن مقایسه پراید و مازراتی در مقایسه مثلا اساسین و ولف اشتباه هست....... .

پراید بیشتر میفروشه چون انحصاری درش هست و قیمتها هم بسیار متفاوته و در نهایت خریدار مجبور هست بره سمت پراید.

ولی در مورد اساسین و ولف، نه انحصاری وجود داره(هر دو در شرایط برابر در اختیار خریدار هستند) و نه تفاوت قیمتی وجود داره......پس اینکه اساسین بیشتر میفروشه نشون میده که تمایل مخاطب عام به اینطور بازیها بیشتر(بازیها ی انلاین محور و اپن ورلد با المانهای نقش آفرینی)
این مساله تو اکثر صنایع هست و محدود به بازی و سینما هم نمیشه.......تقریبا 90 درصد صنایع دنیا رو شامل میشه

این سلیقه اکثرا مخاطبای عام (اکثریت خریدارا) هست که جهت میده به بازار...... در نتیجه تا وقتی سلیقه اونا اینطوریه سخت بشه تغییری رو مشاهده کرد(به جز چند تا سازنده پردل و جرات و شدیدا خلاق)

اینکه میفرمایید یهو شرکت های بازی ساز به فکر جیب شون شدن کلا حرف اشتباهیه، ینی 10 15 سال پیش به فکر جیبشون نبودن و فقط برای رضای گیمرا بازی میساختن؟!! سازنده ها همیشه به فکر جیبشون بودن و هستن و خواهند بود
کاملا درسته ولی از وقتی بازی صنعت شده این رویکرد شدیدتر شده

مثلا زمان doom یا halflife1 و...... شرکتای بازیسازی کوچیک بودن و هییت مدیره و سهامدارا رقمای خیلی درشتی رد و بدل نمیشد زیر دستشون(چه هزینه چه سود) و در نتیجه دست سازنده ها بازتر و استرسها هم کمتر بود.
ولی الانکه به یه صنعت تبدیل شده و صحبت ا زخرج های چند ده میلیونی و سودهای چند صد میلیونی هست ناشرا و سهامدارا اجازه مانور بشدت کمتری میدن به سازنده ها....

این اصلم باز تو اکثر صنایع هست.


.
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,516
نام
حسین
البته بازی خوب همین الان کم ساخته نمیشه یه نگاه به بازی های استدیو های سونی بکنید علاوه بر اینکه پسرفت نکردن اینه که پیشرفت هم کردن
اکتی یه سگی داره به نام cod تو خیابون هر ماشینی رد میشه میدونه دنبالش این سگه رو اون زمان سینگل پلیر مد بود سینگل خوب میساخت الانم که دیدن بازی مثل پابجی و فروتنایت فروش کرده افتادن دنبال اینا و فردا یه بند و بساط دیگه
یوبی هم که خودشم دیگه نمیدونه داره چی میسازه از بس که شر کرده اساسینو
این دو بازی مصداق بارز میلک کردنن ولی بازی خوبم خداییش الان کم نیست منتهی بازی های داستان محور کم شدنه بیشتر سلیقه ها و پول سمت انلاین رفته که خوب خداییش تجربه انلاین لذت بخشی هم هست
 

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
اینکه میفرمایید یهو شرکت های بازی ساز به فکر جیب شون شدن کلا حرف اشتباهیه، ینی 10 15 سال پیش به فکر جیبشون نبودن و فقط برای رضای گیمرا بازی میساختن؟!! سازنده ها همیشه به فکر جیبشون بودن و هستن و خواهند بود
مشکل اصلی ذائقه مخاطب عام هست که همیشه بخش اعظمی از مخاطبارو شامل میشه و در نتیجه بخش اعظمی از پولی که به جیب سازنده ها میره رو تامین میکنه، در نتیجه این خواسته و سلیقه مخاطبین عام هست که مشخص میکنه بازیا به چه سمت برن، گرافیک های سنگین و جذاب، محیط اپن ورلد، آزادی عمل زیاد، گیم پلی آسون و سینمایی و ... از جمله همین مواردی هست که مخاطب عام میطلبه و سازنده ها هم به سمت این موارد میرن که داریم نمونشو توی بازیای جدید میبینیم
این مسئله توی سینما و تلویزیون هم وجود داره، نگاه کنید ببینید فیلمای پرفروش یک دهه اخیر چه سبک فیلمایی هستن، خب پس اینکه سینما پر شده از ابر قهرمانا با جلوه های ویژه فوق سنگین و داستانای آبکی بازم جای تعجبی نداره
اینا چیزایین که اکثر بیننده های هم عصر ما میپسندن!!

بنظر من حرف شما 2 حالت داره

1- یا دارید سفسطه میکنید ( اگر بدونید سفسطه چیه )
2- یا کا تازه گیمر شدید نمیدونید گیم واقعی و فرق گیم الان و گذشته در چیه
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر