مدیرعامل «Take-Two» : عناوین تکنفره داستان محور نمرده اند

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
هفته گذشته در نمایشگاه «E3» , شاهد معرفی موج جدیدی از بازی های چندنفره برای پلتفرم های محتلف بودیم. شرکت هایی همچون «Bethesda Softworks» که به خاطر عناوین تکنفره خود به محبوبیت خاصی بین بازیکنان دست یافته اند نیز تمایل زیادی برای عرضه محصولات خود برای این بازار پرسود نشان داده اند. مدیر عامل شرکت «Take-Two» در مصاحبه ای که با وبسایت «Gamesbeat» داشت , از اهمیت وجود بخش داستانی قوی در بازی ها سخن گفت.



jzar_zelnickmedia_mg_0925.jpg



طبق اظهارات «Strauss Zelnick» , او ارزش زیادی برای بخش داستانی در عناوین مختلف قائل بوده و نظریه اینکه عناوین تکنفره در حال مردن هستنتد را قبول ندارد. «Zelnick» در ادامه گفت: در صنعت ممکن است افردا زیادی از این گونه عقیده ها برخوردار باشند. برخی معتقد هستند که همه چیز باید یک بازی بتل رویال ورایگان باشند تا بتواند به سوددهی برسد. در حالی که اصلا این چنین نیست. من فکر میکنم بیشتر ناشرین و سازنده ها به سود قسمت چند نفره و زمان ساخت کمتر آن ها توجه کرده و نمیخواهند با سختی های ساخت کاراکتر ها و داستان درخور مواجه شوند. این گونه رویکرد نسبت به ساخت بازی به هیچ عنوان جوابگو نخواهد بود. هنگامی که ما «GTAV» را عرضه کردیم بخش آنلاینی برای آن در کار نبود و مردم جذب بخش تکنفره این عنوان شدند و این بخش باعث جذب شدن مردم برای بخش چندنفره نیز شد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این عناوین در حال مردن هستند وجود ندارد. چراکه مردم هنوز هم در حال تجربه «GTAV» هستند.

Read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
مدیرای T2 دخالتی رو عملکرد دو تا شرکت زیر نظرشون Rockstar و 2K ندارن. از همین زلنیک تو جلسه های گزارش مالی T2 تا جایی که من اطلاع دارم چند بار در مورد RDR2 رو PC پرسیدن که یک بارشو یادمه در مورد درآمد خوبشون رو PC گفته بود و آخر حواله داده بود Rockstar و اینکه تو کار سازنده دخالت نمی کنن.

منظور اینکه هر کدوم از دو شرکت Rockstar و 2K اگه بخوان بازی چند نفره یا تک نفره ای رو معرفی کنن قطعا اینا جلوشو نمی گیرن و اعتقادات خودشونو پیاده نمی کنن.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اگه به فروشه که بیایم هر سال امثال COD و Pokemon رو گوتی اعلام کنیم چکاریه :D MGS V یه بازی ناقص و پر از مراحل تکراریه که اگه هر اسم دیگه‌ای جز کوجیما پشتش بود متاش دور و بر 80 می‌چرخید. حالا چپتر 2 که همه ازش مینالن رو کاری نداریم.من یادمه توی چند ساعت اول بازی توی 3 ماموریت مختلف دقیق توی 1 پایگاه و از توی 1 اتاق باید یه زندانی رو نجات میدادم :)) البته فقط یکیشون ماموریت اصلی بود، ولی در هر حال بازی موفق شد تعریف جدیدی رو از تکراری بودن ارائه بده :D
فروش بیش‌تر از هر چیزی به مارکتینگ و اسم برند ربط داره (البته اخیرا توییچ هم نقش مهمی ایفا میکنه :D). مافیا 3 رو داشتیم با اینکه از لحاظ کیفی افت وحشتناکی داشت، اگه درست یادم باشه از انتظارات هم بهتر عمل کرد. اینکه چون بتزدا عملا از DOOM به بعد بازی‌هاش رو بازاریابی نکرد (و ولفنشتاین یه شوتر اول شخص بدون مولتی‌پلیره) بازی از لحاظ مالی شکست خورد، دلیل به ضعیف بودنش نیست.


کلا یک کلمه هست درباره MGS V "تکرار" میشه! چندسال گذشته ولی شما هوش مصنوعی یادگیرنده ایی که MGSV داشت رو در چنتا بازی دیگه دیدی؟ ازادی عملی که MGSV در پیشبرد همون مراحل تکراری داشت چنتا بازی دیگه بهش رسیدند؟ از ده ها گجت مختلف گرفته و همراه های متفاوت که کل گیمپلی رو زیر و رو میکردند، اب و هوای داینامیک و ... کمبت بی نقص و گیمپلی شصت فریم و ...

به ولله ماهم قبول داریم MGSV ناقص هست و قربانی سیاست کلی کونامی بابت خروج از تجارت بازیهای AAA شد ولی اگر این بازی کامل میبود که متاش از اینم بالاتر میرفت!

درباره فروش کاشکی که یک دور پست من رو اول میخوندی! واضح گفتم بازی تا چند ماه اول اینقدر فروش داشته (هایپ و مارکتینگی که شما اشاره کردی) و بعد از گذشت چندسال اینقدر هم به فروشش اضافه شده. جایی که دیگه هایپ و اسم و رسم کوجیما دیگه برای کسی اهمیت نداره و کیفیت یک بازی تضمین کننده فروشش در طولانی مدت هست، مثل بازی Alien Isolation تو فروش اولیه با مارکتینگ خوبی که داشت موفق عمل نکرد ولی به واسطه اینکه بازی واقعا خوب و باکیفیت بود فروشش اوج گرفت تاحدی که بعدها سگا اعلام رضایت کرد از فروش بازی

اما ولفنشتاین 2 هم بگم بازی اگر خوب باشه (که اون متای 88-89 یعنی عالی) فروشش رو میکنه، همونطوری که پابجی بدون برند و هایپ و هیچ تبلیغات خاصی فروشش رو کرد و در عرض کمتر از یکسال به فروش 30 میلیون نسخه ایی رسید و الان خبر امده 50 میلیون هم رد کرد چون حرفی برای گفتند داره!
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
کلا یک کلمه هست درباره MGS V "تکرار" میشه! چندسال گذشته ولی شما هوش مصنوعی یادگیرنده ایی که MGSV داشت رو در چنتا بازی دیگه دیدی؟ ازادی عملی که MGSV در پیشبرد همون مراحل تکراری داشت چنتا بازی دیگه بهش رسیدند؟ از ده ها گجت مختلف گرفته و همراه های متفاوت که کل گیمپلی رو زیر و رو میکردند، اب و هوای داینامیک و ... کمبت بی نقص و گیمپلی شصت فریم و ...

به ولله ماهم قبول داریم MGSV ناقص هست و قربانی سیاست کلی کونامی بابت خروج از تجارت بازیهای AAA شد ولی اگر این بازی کامل میبود که متاش از اینم بالاتر میرفت!

درباره فروش کاشکی که یک دور پست من رو اول میخوندی! واضح گفتم بازی تا چند ماه اول اینقدر فروش داشته (هایپ و مارکتینگی که شما اشاره کردی) و بعد از گذشت چندسال اینقدر هم به فروشش اضافه شده. جایی که دیگه هایپ و اسم و رسم کوجیما دیگه برای کسی اهمیت نداره و کیفیت یک بازی تضمین کننده فروشش در طولانی مدت هست، مثل بازی Alien Isolation تو فروش اولیه با مارکتینگ خوبی که داشت موفق عمل نکرد ولی به واسطه اینکه بازی واقعا خوب و باکیفیت بود فروشش اوج گرفت تاحدی که بعدها سگا اعلام رضایت کرد از فروش بازی

اما ولفنشتاین 2 هم بگم بازی اگر خوب باشه (که اون متای 88-89 یعنی عالی) فروشش رو میکنه، همونطوری که پابجی بدون برند و هایپ و هیچ تبلیغات خاصی فروشش رو کرد و در عرض کمتر از یکسال به فروش 30 میلیون نسخه ایی رسید و الان خبر امده 50 میلیون هم رد کرد چون حرفی برای گفتند داره!
جدا؟ پابجی یکی از بزرگترین مارکتینگ های اجرا شده توسط استریمر هارو در تاریخ بازی های کامپیوتری داشت. فقط بقال سر کوچه ما براش تبلیغ مستقیم نکرد. بعد Auidence هدف پابجی خیلی فراگیر تر از بازی هایی هست که دارین مثال میزنین. بنابر حرف شما یه بازی مثل Okami که یکی از بهترین های تاریخ هست هیچ ارزشی نداره چون نه زمان خودش و نه ریمسترش خوب نفروخت.
در مورد کیفیت Wolf 2 هم واقعا هیچ حرفی ندارم بگم. :D اما اثبات اینکه یکی از بهترین شوتر های چند سال اخیر هست واقعا کار سختی نیست. فکر کنم نظر غلط خودمون رو به عنوان فکت ارائه ندیم بهتر باشه. صرفا بگیم از فلان بازی خوشم نمیاد چون سلیقم بش نمیخوره.
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
کلا یک کلمه هست درباره MGS V "تکرار" میشه! چندسال گذشته ولی شما هوش مصنوعی یادگیرنده ایی که MGSV داشت رو در چنتا بازی دیگه دیدی؟ ازادی عملی که MGSV در پیشبرد همون مراحل تکراری داشت چنتا بازی دیگه بهش رسیدند؟ از ده ها گجت مختلف گرفته و همراه های متفاوت که کل گیمپلی رو زیر و رو میکردند، اب و هوای داینامیک و ... کمبت بی نقص و گیمپلی شصت فریم و ...

به ولله ماهم قبول داریم MGSV ناقص هست و قربانی سیاست کلی کونامی بابت خروج از تجارت بازیهای AAA شد ولی اگر این بازی کامل میبود که متاش از اینم بالاتر میرفت!

درباره فروش کاشکی که یک دور پست من رو اول میخوندی! واضح گفتم بازی تا چند ماه اول اینقدر فروش داشته (هایپ و مارکتینگی که شما اشاره کردی) و بعد از گذشت چندسال اینقدر هم به فروشش اضافه شده. جایی که دیگه هایپ و اسم و رسم کوجیما دیگه برای کسی اهمیت نداره و کیفیت یک بازی تضمین کننده فروشش در طولانی مدت هست، مثل بازی Alien Isolation تو فروش اولیه با مارکتینگ خوبی که داشت موفق عمل نکرد ولی به واسطه اینکه بازی واقعا خوب و باکیفیت بود فروشش اوج گرفت تاحدی که بعدها سگا اعلام رضایت کرد از فروش بازی

اما ولفنشتاین 2 هم بگم بازی اگر خوب باشه (که اون متای 88-89 یعنی عالی) فروشش رو میکنه، همونطوری که پابجی بدون برند و هایپ و هیچ تبلیغات خاصی فروشش رو کرد و در عرض کمتر از یکسال به فروش 30 میلیون نسخه ایی رسید و الان خبر امده 50 میلیون هم رد کرد چون حرفی برای گفتند داره!
هوش مصنوعی رو قبول دارم کاملا :D اما آزادی عمل رو فقط MGS V نداره، همین Dishonored 2 و نسخه‌ی آخر Hitman بدون داشتن N تا گجت و اسلحه‌ی مختلف اینقدر آزادی عمل توی پیشبرد مراحل دارن که آدم نمیدونه از کدوم راه بره :D مراحل a crack in the slab و clockwork mansion توی Dishonored 2 و sapienza توی Hitman به جرات 3 تا از بهترین لول‌دیزاین‌های نسل رو دارن. اما هر دو تاشون متای کمتری از MGS V دارن. نمره‌ی آزادی عمل و هوش مصنوعی 93 یا 95 نیست، مخصوصا وقتی با یه بازی ناقص و تکراری طرف باشیم که حتی خیلی از فن‌های سرسخت نسخه‌های قبلم ازش شاکین.
دقیقا واسه همین امثال پابجی اسم Twitch رو آوردم. این روزا هر بازی‌ای توی توییچ بترکونه و به قولی fun to watch باشه میفروشه. پابجی که هیچ، حتی یه آشغالی مثل Hello Neighbour هم بخاطر استریمرها بالای 500 هزار نسخه فروخته. حالا پابجی که هیچی به قول کاوه فقط بقال سر کوچه استریمش نمیکرد :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
جدا؟ پابجی یکی از بزرگترین مارکتینگ های اجرا شده توسط استریمر هارو در تاریخ بازی های کامپیوتری داشت. فقط بقال سر کوچه ما براش تبلیغ مستقیم نکرد. بعد Auidence هدف پابجی خیلی فراگیر تر از بازی هایی هست که دارین مثال میزنین. بنابر حرف شما یه بازی مثل Okami که یکی از بهترین های تاریخ هست هیچ ارزشی نداره چون نه زمان خودش و نه ریمسترش خوب نفروخت.
در مورد کیفیت Wolf 2 هم واقعا هیچ حرفی ندارم بگم. :D اما اثبات اینکه یکی از بهترین شوتر های چند سال اخیر هست واقعا کار سختی نیست. فکر کنم نظر غلط خودمون رو به عنوان فکت ارائه ندیم بهتر باشه. صرفا بگیم از فلان بازی خوشم نمیاد چون سلیقم بش نمیخوره.

من صرفا پابجی رو مثال نزدم و تو همون پست به بازی زیبای Alien isolation هم اشاره کردم که شما نادیده اش گرفتید!

در کل حق با شماست من و دویست میلیون گیمر دیگه که استقبالی از ولفنشتاین 2 نکردیم نباید نظرمون رو درباره یکی از برترین بازیهای شوتر چندسال اخیر به عنوان فکت ارائه بدیم :pensive:

هوش مصنوعی رو قبول دارم کاملا :D اما آزادی عمل رو فقط MGS V نداره، همین Dishonored 2 و نسخه‌ی آخر Hitman بدون داشتن N تا گجت و اسلحه‌ی مختلف اینقدر آزادی عمل توی پیشبرد مراحل دارن که آدم نمیدونه از کدوم راه بره :D مراحل a crack in the slab و clockwork mansion توی Dishonored 2 و sapienza توی Hitman به جرات 3 تا از بهترین لول‌دیزاین‌های نسل رو دارن. اما هر دو تاشون متای کمتری از MGS V دارن. نمره‌ی آزادی عمل و هوش مصنوعی 93 یا 95 نیست، مخصوصا وقتی با یه بازی ناقص و تکراری طرف باشیم که حتی خیلی از فن‌های سرسخت نسخه‌های قبلم ازش شاکین.
دقیقا واسه همین امثال پابجی اسم Twitch رو آوردم. این روزا هر بازی‌ای توی توییچ بترکونه و به قولی fun to watch باشه میفروشه. پابجی که هیچ، حتی یه آشغالی مثل Hello Neighbour هم بخاطر استریمرها بالای 500 هزار نسخه فروخته. حالا پابجی که هیچی به قول کاوه فقط بقال سر کوچه استریمش نمیکرد :D

هوش مصنوعی و ازادی عمل بخشی از بزرگیهای MGSV بود که من مثال زدم! خوبیهای این بازی خیلی بیشتر از این حرفاست مثل همون سکانس تاثیرگذار در مادربیس که مجبور میشیم سربازهای زیردستمون رو بکشیم، و روندی که باعث شده به اون سکانس تاثیرگذار برسیم همه قابل بحث هست.

ولی در کل به نظرم این بحث رو به پایان ببریم بهتره چون شما و یکسری بتزدا فن ها حاضرید اسمون رو به زمین بیارید ولی قبول نکنید مشکلات ولفنشتاین 2 به عنوان یک بازی سینگل پلیر شدید هست :think:

هدف از پست دادن این بود به دو ضعف بزرگ بازیهای سینگل پلیر مقابل مولتی پلیر (هوش مصنوعی و طراحی محیطها) اشاره کنم که بشدت نادیده گرفته شدند. یکی از دلایل موفقیت پابجی که البته شما و کاوه خان نادیده میگیرن این موضوع رو و قطعا به توییچ ربطش میدین :D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
کاری ندارم که راکستار همچنان بازی تک نفره میسازه و میگه نمردن، ولی این زلنیک چند وقت پیش این رو هم گفته بود:

Red Dead Redemption 2 Will Have Microtransactions

میخوام بگم آره. حتی راکستار هم خواسته یا ناخوسته مجبوره یه درآمد دیگه هم از توی بخش آنلاینش در بیاره. زلنیک نسل قبل گفته بود ساخت برای برای نسل بعد (نسل حاضر) اینقدر هزینه بر میشه که یه سری از صنعت بازی کنار میرن (روی صحبتش هم با THQ مرحوم بود) و دیدیم که همینطور هم شد.
دوباره میخوام بگم که مطمئنا بازی های تک نفره نمردن، اما بیشتر بازی ها مجبورن برای این زنده موندن، یه بخش آنلاین زورکی هم که شده، بزارن و یه درآمد هم از اینور داشته باشن که بتونن بازی بعدیشون رو بسازن. یه جورایی بخش تک نفره و چند نفره با هم عجین شدن.
 
  • Like
Reactions: sajjad++

Killua Zoldyck

卍解・天鎖斬月
Gold User
Aug 30, 2014
169
نام
امیر
واقعا اگه fortnite وجود نداشت اين حرف ها زده ميشد ؟؟
مثال ميزنم titanfall 2 كه تقريبا بهترين مولتي عرضه شده تو نسله از نظر نمره، چقدر فروخته؟؟
بعد gta v و gow چطوري فرونتن و دارن ميفروشن هنوز
كلا ما چندين گروه گيمر داريم يه عده فقط يه بازي انجام ميدن كه معمولا f2p هست يا ارزون مثل پليراي dota lol cs و اكثر پليراي بليزارد اينا جامعشون بزرگه واسه همين مردم فك ميكنن خبريه درحالي كه مخاطب سولو فك نكنم حداقل تا ٢٠ سال به حدي برسه كه سازنده ها بيخيالش شن
مايكرو هم كه زياد مولتي مولتي ميكرد تهش نينجا رو خريد
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
بحث مولتی پلیر و اضافه شدن به بازیای تک نفره فقط جذب مخاطب جدید و بیشتر نیست ! بحث بازار دست دوم و دست به دست شدن هم هست که سازنده بتونه بازیش رو مدت طولانی تری از این بازار و مخاطبان پنهان دور نگه داره !
مثلا من ویچر ۳ و لاست گاردین خودم رو دست ده نفر از دوستام دادم ولی اورواچم رو از دو متری خودم دور نمیکنم !

همین الان انچارتد ۴ رو احتمالا ۳۰ میلیون نفر بازی مرده باشن ولی فقط حدود ۱۰ میلیون نسخه فروخته !
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
کاری ندارم که راکستار همچنان بازی تک نفره میسازه و میگه نمردن، ولی این زلنیک چند وقت پیش این رو هم گفته بود:

Red Dead Redemption 2 Will Have Microtransactions

میخوام بگم آره. حتی راکستار هم خواسته یا ناخوسته مجبوره یه درآمد دیگه هم از توی بخش آنلاینش در بیاره. زلنیک نسل قبل گفته بود ساخت برای برای نسل بعد (نسل حاضر) اینقدر هزینه بر میشه که یه سری از صنعت بازی کنار میرن (روی صحبتش هم با THQ مرحوم بود) و دیدیم که همینطور هم شد.
دوباره میخوام بگم که مطمئنا بازی های تک نفره نمردن، اما بیشتر بازی ها مجبورن برای این زنده موندن، یه بخش آنلاین زورکی هم که شده، بزارن و یه درآمد هم از اینور داشته باشن که بتونن بازی بعدیشون رو بسازن. یه جورایی بخش تک نفره و چند نفره با هم عجین شدن.
بخش انلاین مطمنا زورکی نمیشه خیلی تلاش هم شده مثلا همون Tomb rider یا Ac ولی به جایی نرسیدن اتفاقا استودیو ها کمتر میتونن رو هر دو تممرکز کنن و مثالش زیاده بازی های AAA که بخش انلاین ندارن و صرفا سینگل محوره ولی اونایی که میزارن مثل راکستار یا ناتی داگ واقعا بخش انلاین سرگرم کننده و با کیفیتی هست
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
من صرفا پابجی رو مثال نزدم و تو همون پست به بازی زیبای Alien isolation هم اشاره کردم که شما نادیده اش گرفتید!

در کل حق با شماست من و دویست میلیون گیمر دیگه که استقبالی از ولفنشتاین 2 نکردیم نباید نظرمون رو درباره یکی از برترین بازیهای شوتر چندسال اخیر به عنوان فکت ارائه بدیم :pensive:



هوش مصنوعی و ازادی عمل بخشی از بزرگیهای MGSV بود که من مثال زدم! خوبیهای این بازی خیلی بیشتر از این حرفاست مثل همون سکانس تاثیرگذار در مادربیس که مجبور میشیم سربازهای زیردستمون رو بکشیم، و روندی که باعث شده به اون سکانس تاثیرگذار برسیم همه قابل بحث هست.

ولی در کل به نظرم این بحث رو به پایان ببریم بهتره چون شما و یکسری بتزدا فن ها حاضرید اسمون رو به زمین بیارید ولی قبول نکنید مشکلات ولفنشتاین 2 به عنوان یک بازی سینگل پلیر شدید هست :think:

هدف از پست دادن این بود به دو ضعف بزرگ بازیهای سینگل پلیر مقابل مولتی پلیر (هوش مصنوعی و طراحی محیطها) اشاره کنم که بشدت نادیده گرفته شدند. یکی از دلایل موفقیت پابجی که البته شما و کاوه خان نادیده میگیرن این موضوع رو و قطعا به توییچ ربطش میدین :D
Alien Isolation که خودتونم گفتین در آغاز فروش خوبی نداشت اصلا و پس از مدتی به فروش مدنظر رسید. بماند که تخفیف های خیلی سنگینی هم پس از مدت کوتاهی از انتشار خورد.
آخه تحلیل شما واقعا درست نیست. :D بنا به حرف شما مثلا بازی مثل RE7 حدود 10 میلیون نسخه فروخته، پس با این حساب 190 میلیون نفر ازش استقبال نکردن و شکست خورده.:D و اینکه فروش خوب اصلا نشان دهنده کیفیت خوب نیست. صرفا اینو نشون میده که بازی چقدر با سلیقه گیمر خاضر سازگار هست و چقدر تو مارکتینگ موفق شده. ده ها مثال میشه آورد که با وجود کیفیت فوق العاده فروش خوبی نداشتن. از Okami بگیر تا Dishonored 2 و Titanfall و Dead Space و Sunset Overdrive و Gravity Rush و بازی های دیگه.
نمیدونم مشکل شما دقیقا با ولف چیه، اما جزو معدود بازی هایی هست که در چیزی که میخواد ارائه بده واقعا کم ایراد هست. شاید از سبک و رویکردش خوشتون نیاد، اما ایراد فنی گرفتن براش اصلا کار آسونی نیست.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
هوش مصنوعی یادگیرنده ایی که MGSV
هوش مصنوعی یاد گیرنده چیه دیگه؟ اینکه هدشات بزنی کلاه سرشون می کنن واقعا کار خفنی نیست. درسته باعث میشه پلیر راه های مختلفی رو مجبور بشه انجام بده ولی خوب اینکه بیای روشی که پلیر داره باهاش حال می کنه رو ببندی کار مزخرفیه به نظرم. هوش مصنوعی یاد گیرنده میشه مثلا drivatar یا این آنتی چیت VACNet والو توی بازی ها.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر