PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,418
يكمى فكر كنيد قبل پست دادن خوبه ...
كسى انتظار نداره Playthrough همه افراد مثل دمو بشه ، حرف اينه كه دمو داشته سطح هوش مصنوعى ١٠٠ رو نشون ميداده ولى بازى نهايى ٧٠ بوده ، اون دوستمون Red dead هم همينو گفت حالا باز شما دچار بدفهمى ميشيد ميگيد اسكريپت شده و فلان ، كى اسم اسكريپت اورد اصن ؟ حرف اينه كه دمو انيميشن x و y و z و تعامل هوش مصنوعى آنچنانى رو نشون ميداده و تو بازى نهايى هيچكدوم وجود نداشته ، كسى ام نگفت بخاطر اين قضيه لست بازى بديه ، اين يه ايراد تبليغاتى و بازاريابى هست كه دمو متفاوت نشون بدن . يعنى واقعا يه نفر بايد چقد دچار طرفدارى و تحريف شناختى بيش از حد باشه تا متوجه نشه يك سرى انيميشن ها و تعامل هاى هوش مصنوعى توى بازى نهايى وجود نداشت " وجود نداشت يعنى در هيچ قسمتى وجود نداشت نه فقط در مرحله هتل " اين قضيه يا ناشى از فن بازى بيش از حده يا اينكه واقعا يادتون رفته لست چطورى بود نيازه دوره كنيد يبار :D

پ.ن : ناموصا فازتون چيه نفهميديد اون دوستمون شوخى ميكنه راجب ويچر ؟؟؟ :D
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
بابا ول کنید ویچرو! ببینید چه فن آرتای خفنی داره میاد بعده تریلر! :D;))

پ.ن: موزیک اول تریلر هم خیلی خوب بود!
@Akiba آقا اگه احیانا قصد آپدیت کردن پست اول رو داشتی آهنگه رو هم اضافه کن :D خدا خیرت بده. :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
جالبه یه سری دارن زور میزنن با فکت های خودشون تاریخ رو یادآوری کنن ، بد نیست یه کم تاریخ رو برای خودشون یادآوری کنن :

The Last of Us does a phenomenal job of making each and every enemy feel human. Every life taken has weight and each target feels unique and alive. It’s hard not to think about some of the older folks in particular, ones that remember the real world, lived in it, and were once normal
Unlike your human adversaries, who often work together, audibly communicate, plan their actions, and practice self-preservation, The Infected attack with reckless abandon, with absolutely no regard for their safety and with every intention of killing you

حالا باز یکی بیاد بگه باگ و فلان ، یکی بگه فکر کنید به 70 و 100 و 90 و ... :D Nice Try
توصیه میکنم انرژیتون رو نگه دارید برای PART II :D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
جالبه یه سری دارن زور میزنن با فکت های خودشون تاریخ رو یادآوری کنن ، بد نیست یه کم تاریخ رو برای خودشون یادآوری کنن :

The Last of Us does a phenomenal job of making each and every enemy feel human. Every life taken has weight and each target feels unique and alive. It’s hard not to think about some of the older folks in particular, ones that remember the real world, lived in it, and were once normal
Unlike your human adversaries, who often work together, audibly communicate, plan their actions, and practice self-preservation, The Infected attack with reckless abandon, with absolutely no regard for their safety and with every intention of killing you

حالا باز یکی بیاد بگه باگ و فلان ، یکی بگه فکر کنید به 70 و 100 و 90 و ... :D Nice Try
توصیه میکنم انرژیتون رو نگه دارید برای PART II :D
دقیقا چیزیه که خودم تو این چند روزه همش تو فکرشم. تلو شاید اولین بازی هست که تک تک دشمنا رو که دخلشونو میاری حس کشتن یک انسان رو بهت میده. حالا حس تنفر شفقت عذاب وجدان شعف همه هست. حتی یادمه یه سریا میگفتن رومون نمیشه جلوی الی کسی رو بکشیم. این خودش نشون میده نوتی داگ چقدر در زمینه Humanise کردن این NPC ها موفق عمل کرده
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,418
جالبه یه سری دارن زور میزنن با فکت های خودشون تاریخ رو یادآوری کنن ، بد نیست یه کم تاریخ رو برای خودشون یادآوری کنن :

The Last of Us does a phenomenal job of making each and every enemy feel human. Every life taken has weight and each target feels unique and alive. It’s hard not to think about some of the older folks in particular, ones that remember the real world, lived in it, and were once normal
Unlike your human adversaries, who often work together, audibly communicate, plan their actions, and practice self-preservation, The Infected attack with reckless abandon, with absolutely no regard for their safety and with every intention of killing you

حالا باز یکی بیاد بگه باگ و فلان ، یکی بگه فکر کنید به 70 و 100 و 90 و ... :D Nice Try
توصیه میکنم انرژیتون رو نگه دارید برای PART II :D

جالبه كه كلا از اولش دارى جواباى بى ربطى ميدى ، ينى يكى ميگه دمو با بازى فرق داشت بعد مياى ميگى نه لست هوش مصنوعيش عاليه ، مگه من گفتم عالى نيست ؟!!!
راجب پارت دو هم صفحه قبل دليل اوردم كه چرا دمو مثل بازى نهايى خواهد بود و مشكل دمو نسخه اول تكرار نخواهد شد .
در كل كسى كه رو چيزى تعصب داره رو با يكى دو تا پست نميشه تغيير داد و منم همچين انتظارى ندارم ...
 

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,519
نام
Iman
ولی من تو نسخه اول روی PS4 هم این مشکل هوش مصنوعی دشمنان رو داشتم که الی رو اصلا نمیدیدن و خیلی راحت جلوشون رژه میرفت! واقعا افتضاح بود. تعجبم میکنم همچین باگ بزرگی رو تو بازی آخرم درست نکردن!
 
  • Like
Reactions: Forza Xbox

Alireza717

کاربر سایت
Aug 12, 2016
1,519
ولی من تو نسخه اول روی PS4 هم این مشکل هوش مصنوعی دشمنان رو داشتم که الی رو اصلا نمیدیدن و خیلی راحت جلوشون رژه میرفت! واقعا افتضاح بود. تعجبم میکنم همچین باگ بزرگی رو تو بازی آخرم درست نکردن!
این اصلا باگ نبود
عمدا اینجوری طراحی شده بود
چون که اگه الی هم نیاز به مخفی کاری داشت تجربه گیمر اونجوری که باید نمیشد
مثل اترئوس توی God of war که نیاز به مراقبت کریتوس توی نبرد ها نداره
 

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,519
نام
Iman
این اصلا باگ نبود
عمدا اینجوری طراحی شده بود
چون که اگه الی هم نیاز به مخفی کاری داشت تجربه گیمر اونجوری که باید نمیشد
مثل اترئوس توی God of war که نیاز به مراقبت کریتوس توی نبرد ها نداره
عمدا؟! تجربه گیمر؟؟! :| دشمنا دنبالت بودن یارو الی رو میدید هیچ واکنشی نشون نمیداد چه عمدی بود؟
خب میخواستن عمدی کاری کنن هر وقت توی مرحله ای دشمنی میومد تو کد الی مینوشتن که بره خودش رو یه جایی قایم کنه ولی وقته قراره تو مبارزات کمکت کنه که نمیشه اینجوری باشه.
اتفاقا خب اگه الی هم مثل جوئل دیده میشد که تجربه بهتر و واقع گرایانه تری بهت میداد که. اینکه مجبور باشی از الی مراقب کنی (که کل اساس و منطق بازی هم همین بود) فکر نمیکنی بهتر بود؟
 

R@OUF

کاربر سایت
Aug 15, 2014
260
نام
رئوف
این اصلا باگ نبود
عمدا اینجوری طراحی شده بود
چون که اگه الی هم نیاز به مخفی کاری داشت تجربه گیمر اونجوری که باید نمیشد
مثل اترئوس توی God of war که نیاز به مراقبت کریتوس توی نبرد ها نداره
دقیقا.
شما خودت فرض کن روی درجه سختی Hard به بالا مهمات واقعا کمتر پیدا میشد.حالا با این وضع بصورت مخفیانه داری از دشمنا قایم میشی که یکی بخواد الی رو ببینه و موقعیتت لو بره:| قشنگ بالانس بازی رو نابود میکردن اگه Npc ها قرار بود به الی عکس العمل نشون بدن.اینم در نظر بگیرین که بازی اول از همه برای PS3 در نظر گرفته شده بود و اگه چنین چیزی بهش اضافه میکردن باید محیط ها و هوش مصنوعی رو بطور کامل تغییر میدادن که با توجه به معماری تقریبا قدیمی شده ی PS3 تو سال 2013 طبیعی بود که اینکار رو نکردن.
حالا باز بعضی ها بیان بگن بازی هوش مصنوعیش ایراد داره و پای ویچر(آخه واقعا ویچر؟! :| ) رو میکشونن تو تاپیک:|
 

Blood Brothers

کاربر سایت
Sep 7, 2012
1,519
نام
Iman
دقیقا.
شما خودت فرض کن روی درجه سختی Hard به بالا مهمات واقعا کمتر پیدا میشد.حالا با این وضع بصورت مخفیانه داری از دشمنا قایم میشی که یکی بخواد الی رو ببینه و موقعیتت لو بره:| قشنگ بالانس بازی رو نابود میکردن اگه Npc ها قرار بود به الی عکس العمل نشون بدن.اینم در نظر بگیرین که بازی اول از همه برای PS3 در نظر گرفته شده بود و اگه چنین چیزی بهش اضافه میکردن باید محیط ها و هوش مصنوعی رو بطور کامل تغییر میدادن که با توجه به معماری تقریبا قدیمی شده ی PS3 تو سال 2013 طبیعی بود که اینکار رو نکردن.
حالا باز بعضی ها بیان بگن بازی هوش مصنوعیش ایراد داره و پای ویچر(آخه واقعا ویچر؟! :| ) رو میکشونن تو تاپیک:|
من واقعا نمیفهمم چجوری این حرف برای خودتون حتی منطقی ـه که چون بازی سخت میشه (!) الی باید مثل روح باشه تو بازی و کسی نبیندش.
در هر صورت شاید شما اینجوری میپسندی ولی برای من این سختی که میگین جذابیت بازی رو بیشتر میکرد. حداقل انتظار داشتم تو نسخه PS4 این مورد بهبود پیدا کنه..
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خدایی حرفی ندارم هر شخص ثالثی پستا رو بخونه میفهمه حرفای کی غیر منطقی و شعار گونه هست ...
اون بی ربط هم به عنوان توهین یا بی احترامی نگفتم واقعا حس کردم یه سری جوابایی میدی که ارتباطی به سوالای مطرح شده نداره
بهرحال من حس کردم شما تعصب داری رو tlou شاید اشتباه برداشت کردم ...
خودم که واقعا این بازی برام مهمه و عکسش همیشه رو دیوار اتاقمه و... ولی به این معنی نیست بیام از ایرادایی که خیلی واضح میبینم چشم پوشی کنم و طرفداری و ...
من الان هیچی به غیر از DMC5 برام مهم نیست :D هیچ وقت هم بی دلیل حرفی رو نمیزنم ، اگر هم چیزی میگم در موردش دیدم، خوندم ، دنیالش گشتم و جوابش رو پیدا کردم که توضیحش میدم و گرنه بیکار نیستم بخوام یه ساعت چیزی رو که پایه و اساسی نداره توضیح بدم! واقعاً یه کم به چیزایی که میگید هم دقت کنید ، واقعاً هیچ دلیلی نداره وقتی PART II داره میاد کسی پاشه از روی تعصب از شماره ی قبلی که 5 سال پیش اومده و تا الان هم فروشش رو کرده و تموم شده دفاع کنه
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,418
خب میخواستن عمدی کاری کنن هر وقت توی مرحله ای دشمنی میومد تو کد الی مینوشتن که بره خودش رو یه جایی قایم کنه ولی وقته قراره تو مبارزات کمکت کنه که نمیشه اینجوری باشه.

قطعا حالت ایده آلش این بود که الی جاهایی که لازمه خودش پشت کاور قایم بشه ، ولی چون در این حد هوش مصنوعی تو اون زمان ممکن نبوده ترجیح دادن به کل اسپات شدن الی رو بردارن تا گیمپلی خراب نشه ، سر همین قضیه من تو آنچارتد 4 خیلی به رفتار همراها دقت میکردم و دیدم که واقعا خودشون کاری نمیکردن که در معرض اسپات شدن قرار بگیرن ، پس قطعا تو لست 2 هم شاهد همچین مشکلی نخواهیم بود ( البته اگه اصن همراهی باشه :D).
 
  • Like
Reactions: R@OUF

Alireza717

کاربر سایت
Aug 12, 2016
1,519
عمدا؟! تجربه گیمر؟؟! :| دشمنا دنبالت بودن یارو الی رو میدید هیچ واکنشی نشون نمیداد چه عمدی بود؟
خب میخواستن عمدی کاری کنن هر وقت توی مرحله ای دشمنی میومد تو کد الی مینوشتن که بره خودش رو یه جایی قایم کنه ولی وقته قراره تو مبارزات کمکت کنه که نمیشه اینجوری باشه.
اتفاقا خب اگه الی هم مثل جوئل دیده میشد که تجربه بهتر و واقع گرایانه تری بهت میداد که. اینکه مجبور باشی از الی مراقب کنی (که کل اساس و منطق بازی هم همین بود) فکر نمیکنی بهتر بود؟
مثلا چی میشد وسط باس والکری god of war جون باس اخرش بود و والکری یهو میرفت اترئوس میزد و اون میمرد و دوباره باید از اول بازی میکردی؟ اون موقع بهتر بود؟
یا تو همین لست با کلی برنامه ریزی از جلوی دشمن رد میشی بعد یهو وقتی طرف برمیگرده الی از جلوش رد میشه و لو می رفتی؟
بازیه زندگی واقعی نیست که
با این منطق بخوایم پیش بریم جوئل هم وقتی تیر میخوره به پاش باید یه ماه صبر کنه تا خوب بشه :|
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
ولی من تو نسخه اول روی PS4 هم این مشکل هوش مصنوعی دشمنان رو داشتم که الی رو اصلا نمیدیدن و خیلی راحت جلوشون رژه میرفت! واقعا افتضاح بود. تعجبم میکنم همچین باگ بزرگی رو تو بازی آخرم درست نکردن!
دلیلش به خاطر کمبود قدرت PS3 بوده ، اون حجم انیمیشن و AI و Path های مختلفی که برای دشمن ها رسم کرده بودن که کل سوراخ سمبه های محیط رو بگردن و ... دیگه اجازه نمیداده که بیان یه همچین چیزی برای الی بذارن. با یه سخت افزار نامحدود آره میشه خیلی کارا کرد :D ولی PS3 دیگه رسماً شیره ـش کشیده شده بوده و با تمام چیزایی که توی تلو استفاده کردن بازی 30 فریم رو هم به زور میداده :D واسه همین کلاً حساسیت AI نسبت به الی رو off کردن رفته :D خودشون هم توضیح کیدن که چقدر با کمبود حافظه و محدویت های PS3 رو برو بودن و با کلی فشرده سازی و ... بازم مجبور بودن از خیلی چیزا بزنن:

h4qk_2222.jpg

n1w_222.jpg

agl4_333.jpg


خودت حجم دیتای توی یه صحنه یا محیطهایی که AI پوشش میده رو توی عکس ببین :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر