PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,994
نام
آریا
این قضیه زمان باید خیلی مهم باشه توی بازی. :D به جز لیندسی واگنر که توی عکس پیر هست و آخر تریلر جوون، اون بنده خدا توی تریلر قبلی هم در عرض 2 ثانیه کلی پیر شد!
شاید این نوزادها هم ربطی به همین ماجراهای تغییرات زمان داشته باشن.

209m_sadxcv.jpg
 

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,783
نام
حامد
این قضیه تئوری زمان و اینا خیلی داره پیچیده میشه.
"Sam, if one of those things eats you it'll trigger a void. You'll come back, sure, but the surrounding area will still be a crater."
اون نوزاد توی رحم کیه؟ یه تئوری دارم که اون خود سم هست. اگر به تریلر های قبل هم نگاه بندازیم همین معلوم میشه. در سکانس هایی که سم توی اون مواد سیاه غرق شده انگار دوباره به دنیا میاد.
دوستش هم پشت رادیو بر همین موضوع تاکید داره.
"You'll come back, sure,"
ولی منظور از خلاء چیه؟
هر بار که کسی توسط اون سیاهی بلعیده میشه میره با دنیای بعدی. سم که اونجا گیر اون سیاهی میفته میره توی بُعد بعدی دنیا که اون عکس لیندسی (فرضا مادرش) جوون هست و بهش میگه دیر کردی.
اون قسمتی هم که میگه : میتونی ببینیشون؟ میگه نه حسشون میکنم.
دقیقا هم همون نوزاد داره با اون حسگر محل اون موجودات رو نشون میده.
 
آخرین ویرایش:

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
الان داشتم تریلر اول بازی رو میدیدم یه موضوعی رو متوجه شدم. تو تریلر اول، روی دست سم فقط یدونه از این ضربدرها (ستاره‌ها :D) هست. ولی تو تریلر آخر اگر دقت کنید می‌بینید که پایین انگشتاش یه ضربدر کشیده شده که یه اسکلت هم پایینش هست. حدس میزنم این موضوع مربوط به دفعات مردن سم میشه و هربار که تو بازی کشته بشیم، یه علامت رو دستمون میاد. :-?
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
عاشق اوناییم که فک میکنن بازی قراره سیمولیشن کولبری باشه یا یه چیز ساده و جمع و جوره که باید بار اینور اونور ببری :D یعنی اونهمه تریلرای قبلی و جنگ و معما و هزارتا چیز عجیب و غریب + استفاده از اینهمه بازیگر ، فقط برای باربریه :D از همینجا درود می فرستم بهتون :D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
عاشق اوناییم که فک میکنن بازی قراره سیمولیشن کولبری باشه یا یه چیز ساده و جمع و جوره که باید بار اینور اونور ببری :D یعنی اونهمه تریلرای قبلی و جنگ و معما و هزارتا چیز عجیب و غریب + استفاده از اینهمه بازیگر ، فقط برای باربریه :D از همینجا درود می فرستم بهتون :D
من اتفاقا فکر میکنم یه 200 ساعتی برای 100% کردن سرگرم کنه:D mgsv که با اون همه ناقصی و جریانا عجله ای منتشر شد من نزدیک 150 ساعت دارم :D اینو که کامل بهش آزادی عمل دادن دیگه 200+ رو رد میکنه به نظرم:D طراحی هنری محیط های بازی فوق العاده کار شده. رو 4k چیز عجیب غریبی میشه:bash:
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
بعد این تریلر کسی در مورد داستان ایده جدیدی نداره؟:D

من شخصا از این تریلر خیلی خوشم امد چون برخلاف نمایش های قبل به جای طرح سوال هدفش جواب دادن به بیشتر سوالات بود. الان دیگه خیلی چیزها روشن شدن.
 

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,178
عاشق اوناییم که فک میکنن بازی قراره سیمولیشن کولبری باشه یا یه چیز ساده و جمع و جوره که باید بار اینور اونور ببری :D یعنی اونهمه تریلرای قبلی و جنگ و معما و هزارتا چیز عجیب و غریب + استفاده از اینهمه بازیگر ، فقط برای باربریه :D از همینجا درود می فرستم بهتون :D
اقااا عالییی بود همین کولبری ...=))=))=))=))=))
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
به خدا کوجیما آدم مرضیه بعد از نشون دادن محیط زیبا و گل و بلبل یهو رفت رو اون صحنه کندن ناخن قشنگ رید تو حالم :D
تو مصاحبه با جف کیلی هم گفت زمانی که 12 -13 سال بوده علاقه خاصی به این خانوم داشته :D آی شیطون
 

PRINCE.OF.IRAN

کاربر سایت
May 27, 2014
364
چیزی که توی تریلر جدید این بازی دیده نشد ، این بود که اگه دقت کنید دیگه چیز عجیب جدیدی ندیدیم! یعنی هر چیز عجیب از فلسفه و دنیای بازی که در این تریلر بود رو قبلا تو تریلر های قبلی دیده بودیم و اینجا باز تکرار شدن
حالا این یعنی چی؟
یعنی چیز عجیب و غریب و فلسفه بافی های مرموز دیگه ای توی بازی نیست و هرچه درباره جهان عجیب بازی لازم باشه کوجیما به ما نشون داده و فقط مونده بیان ارتباط و علت این المان های عجیب بازی توسط کوجیما که قاعدتا دیگه فاصله زیادی باهاش نداریم و کوجیما بزودی از بازی رمز گشایی خواهد کرد و همینطور قائدتا نمایش گیم پلی بازی هم به طبع اون نزدیک خواهد بود :)
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
در ژانویه ۲۰۱۶ او هیچ چیز نداشت اما زمانی که مارک سرنی (Mark Cerny) او را به یک تور تکنولوژی برد، گوریلا کل موتور گرافیکی‌اش را به او داد. واقعا موضوع غیر قابل تصوری است و او از بابت آن بسیار بسیار سپاسگذار است. هیچ کدام از این‌ها بدون موتور گرافیکی Decima امکان پذیر نبود. در همین حوالی، او از نورمن ریداس درخواست کرد که با او همکاری کند و او هم قبول کرد. یکی از نکات اصلی و ویژگی‌های بارز Death Stranding “ارتباط‌ها” هستند و کوجیما نیز آن را به یک طناب تشبیه کرده است. او احساس می‌کند که به لطف همین شرایط و ارتباط‌هایی که ایجاد شده، این بازی را ساخته است.

ترجمه گیمفا عرفان رحیمی

این تیکه مصاحبه رو که خوندم اشک تو چشام جمع شد و بیشتر از قبل از کونامی متنفر شدم ! شرم نداشتن اینا؟؟؟

کوجیما اشاره کرد که با نمایش تریلری جدید از گیم‌پلی این بازی سعی بر این داشته که بخشی از گیم‌پلی این بازی را برای بازی‌بازان به نمایش در بیاورد و به سوالات بسیاری در این زمینه پاسخ دهد. علاوه بر این وی با نمایش این تریلر سعی بر معرفی دو قهرمان زن این بازی نیز داشته است

هدف تریلر این بوده نه همه چیز بازی
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خیلی چیزا توی همین تریلری که به ظاهر چیزی نداشت معلوم میشه ! مثلاً این قضیه زمان ظاهراً به بارون ربطی نداره ! بارونه به نظر بارون اسیدیه که روی عکس میوفته و روی دست سم هر دو رو می سوزونه ولی نکته ی عجیبش اینه که با این همه بارون و اینا رودخونه هه آبش دوشواری نداره :-? اون قضیه ی گذر زمان و پیر شدن و اینا به نظر میاد مال همون موجودیه که جای دست هاش میاد روی زمین ! هر جا جای اون دست ها میاد گیاه از توی زمین در میاد رشد میکنه و می پوسه ، که دختره هم اشاره میکنه زمان رو فست فوروارد میکنن اون جک و جونورا ! توی تریلرهای قبلی اون یارو پیر میشه هم ظاهراً به خاطر همین موجوداس نه بارون :-?
واسه همینه که به نظر اون نوزاد ها رو حمل میکنن ! به نظر میرسه اون نوزاد ها کلون های هر کسی هستن که وقتی گیر اون موجود سیاه ها میوفتن ، تایم فست فوروارد میشه و خود طرف پیر میشه و می میره ولی از اونور نوزاده هم فست فوروارد میشه و میشه همون ورژن بالغ طرف قبل از گیر افتادن. احتمالاً واسه همینه برمیگردن از همونجا ولی خب ظاهراً بعد از مُردن به هر حال اون انفجاره رخ میده و محیط اطراف منهدم میشه. کلاً قضیه داره جالب میشه :-?
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
بابا خواهشا اینقدر این کوجیما رو شاخ نکنید چی بابا این بازی با این تریلرهای بی سر و ته مضخرفش
مجبورتون کردن پست بدین اینجا؟ تاپیک بازی انتظار داری بگیم عجب بازی آشغالی میشه؟ مشکلی دارین میتونین تاپیک رو باز نکنین.
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
خیلی چیزا توی همین تریلری که به ظاهر چیزی نداشت معلوم میشه ! مثلاً این قضیه زمان ظاهراً به بارون ربطی نداره ! بارونه به نظر بارون اسیدیه که روی عکس میوفته و روی دست سم هر دو رو می سوزونه ولی نکته ی عجیبش اینه که با این همه بارون و اینا رودخونه هه آبش دوشواری نداره :-? اون قضیه ی گذر زمان و پیر شدن و اینا به نظر میاد مال همون موجودیه که جای دست هاش میاد روی زمین ! هر جا جای اون دست ها میاد گیاه از توی زمین در میاد رشد میکنه و می پوسه ، که دختره هم اشاره میکنه زمان رو فست فوروارد میکنن اون جک و جونورا ! توی تریلرهای قبلی اون یارو پیر میشه هم ظاهراً به خاطر همین موجوداس نه بارون :-?
واسه همینه که به نظر اون نوزاد ها رو حمل میکنن ! به نظر میرسه اون نوزاد ها کلون های هر کسی هستن که وقتی گیر اون موجود سیاه ها میوفتن ، تایم فست فوروارد میشه و خود طرف پیر میشه و می میره ولی از اونور نوزاده هم فست فوروارد میشه و میشه همون ورژن بالغ طرف قبل از گیر افتادن. احتمالاً واسه همینه برمیگردن از همونجا ولی خب ظاهراً بعد از مُردن به هر حال اون انفجاره رخ میده و محیط اطراف منهدم میشه. کلاً قضیه داره جالب میشه :-?
اون نوزاده تایید شده که فقط یدونست :D و اینطور نیست که هرکسی نوزاد خودشو داشته باشه....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر