PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
یعنی قشنگ دقت کنید میشه تک تک نشونه های مگس رو اینور اونور از جاهایی که طرف آمارش رو درآورده پیدا کرد :D الان داشتم توئیت این Archillect رو چک می کردم این عکسو دیدم :

j61_ddt4h01v0aawkow.jpg

به غایت مطمئنم خود Patriot ـه :D
 
  • Like
Reactions: KingAmir and h0p3

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
اقا انصافا این تئوری ها چیه؟:D
همون موقع که فنتوم پین اومده بود و مشخص شد که بازی ناقصه و... فنای بازی یه ساب ردیت تشکیل دادن به اسم NBGO که توش انواع و اقسام تئوری ها را میدادن و برای پیدا کردن چپتر ۳ و... کدای بازیو شخم میزدن و... شعبه ایرانیش NBGO هم دست ما بود:D میومدیم تیوری خفنای اونجا را تو MGS V SPOILER THREAD به اشتراک می گذاشتیم و خیلی وقتا چه بحثای شدیدی می کردیم(اخرم تاپیکو قفل کردن و الا من که خودم ول کن نبودم:D).اون زمان خیلی چیزای جالبی پیدا شد و به خیلی چیزا رسیدیم که کل ماهیت بازیو زیر سوال می برد :D یعنی طوری بود که تمام دلایلی که برای یه موضوع ارایه می شد کاملا محکم و درست بود و رد خور نداشت.اما اما اما مشکل این بود که وقتی به خود بازی مراجعه می کردی هیچ نشانه قطعی از اون تیوری ها پیدا نمی کردی.
جریان DS هم دقیقا همینه.خیلی از تیوری ها که فنای بازی (بخونید فنای کوجیما) میدن و ارتباطات جالبی که پیدا می کنن صرفا حاصل deep thinking شون هست و در عمل قضیه خیلی ساده تر از این حرفاست. واقعیت همون چیزیه که به وضوح جلو چشممون هست.

پ.ن: این جریان اینکه کوجیما همه را سر کار گذاشته و... خیلی خیلی قدیمی تر از این حرفاست. توی NBGO بهش می گفتیم ruse cruise. اولین جرقه هاش هم برمیگرده به گیم اواردز ۲۰۱۵ که گفته می شد کوجیما میاد و چپتر۳ فنتومو معرفی می کنه. بعد از این گفتن کوجی پرو جدیدی وجود نداره و کوجیما هنوز داره تو کونامی کار می کنه و... این اواخر میگفتن کوجیما داره سروایو را میسازه و بعد از اون گیم جریان DS=MGS0 و...
به شخصه ۳ ساله منتظرم یکی از این اکتشافات ملت در مورد کوجیما و بازیاش اتفاق بیافته. اما تا حالا که خبری نبوده!
 

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
این‌که متال گیر توی بازی‌های بعدی کوجیما هنوز ادامه داره توش شکی نیست. کلش همون بحث Meme هست که توی تاپیک E3 هم گفتم. ولی تهش همون میمه. یعنی هیچ MGS0 یا سرکار گذاشتن و Chapter 3ای درکار نیست. این شباهت‌ها صرفاً برای نشون دادن ادامه‌دار بودن اون مفهوم هست. شاید هم فقط حالت ایستراگ داشته باشن.
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
پارت سوم مگس 0 تئوری :D خدایی این همه شباهت و ارتباط رو دیگه نمیشه اسمشو اتفاقی گذاشت :D

کل محتویات ویدئو یه طرف ادیتش یه طرف. لامصب یه جو خفنی درست میکنه با موزیکاش آدم دلش نمیاد باورش نشه. :))
فقط یه سوال من هنوز ارتباط این قضایا با Archillect رو درست نفهمیدم، چه چیز مهمی داره این صفحه توییتر که تا پست میذاره تو ویدئوش هم میاره؟
Capture+_2018-05-24-22-31-12-1.png
یه نکته جالب فک کنم ایشون همون محمد حسین جعفریان زومجی باشه. :D
 
  • Like
Reactions: KingAmir

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
کل محتویات ویدئو یه طرف ادیتش یه طرف. لامصب یه جو خفنی درست میکنه با موزیکاش آدم دلش نمیاد باورش نشه. :))
فقط یه سوال من هنوز ارتباط این قضایا با Archillect رو درست نفهمیدم، چه چیز مهمی داره این صفحه توییتر که تا پست میذاره تو ویدئوش هم میاره؟
View attachment 88037
یه نکته جالب فک کنم ایشون همون محمد حسین جعفریان زومجی باشه. :D

اول به نظر میومد که یه صفحه ی توئیتر معمولیه ولی وقتی چک کردن دیدن یه باته که هر 10 دقیقه یه عکس میذاره و عکس ها اکثرشون با DS مرتبط هستن ! احتمالاً از طرف کوجیما باید باشه :D
 
  • Like
Reactions: Ludens

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
تهش همون مگس 0 ـه :D هیچ شکی توش نیست همه ی این تریلر ها هم یه سری ویدئوی مفهومی بوده :D یه چیز خیلی عظیم تر از اتفاقی که سر MGS V افتاد :D

من نمیتونم باور کنم DS همون MGS یا حتی SHs باشه و کونامی فقط به خاطر اجرای ایده های کوجیما حاضر به قبول این همه فحش و بد و بیراه و افت سهام شده باشه! ضمن اینکه بالاخره DS هرچی که هست IP ایش مال سونیه نه کونامی.

اینکه بین DS و کارهای قبلی تشابهاتی وجود داره به هیچ عنوان اثبات نمیکنه DS همون بازی هاست. پیدا کردن آرک تایپ های مشترک تو کارهای همه نویسنده ها یه چیز کاملا ملموس و مشترکه. در این حد که حتی میشه گفت بیشتر نویسنده ها تو کارهای مختلفشون یک ایده واحد رو در اشکال مختلف بازآفرینی میکنن. حتی یه شاخه از زبان شناسی به اسم گراماتولوژی وجود داره که از این منظر نشانه ها رو بررسی میکنه. بحث کلی هم اینه که هیچ ایده اورجینالی وجود نداره و اگه بتونیم همه ایده ها رو واکاوی کنیم (دیکانستراکشن ژاک دریدا) در نهایت به یک سری Trace ها میرسیم که مارو به سمت یک سری ایده دیگه هدایت میکنه. و آفرینش ادبی درست در لحظه ای هست که سعی میکنیم اون ایده رو مال خودمون بکنیم و با ارایه دادن به یک شکل جدید یک اثر متفاوت خلق کنیم.

در نتیجه هرکسی که بیاد DS رو اینقدر دقیق و موشکافانه تحلیل کنه میتونه به ایده های یکسان و واحدی برسه که قبلا تو کارهای قبلی کوجیما دیده شده. از Snatcher گرفته تا MGS و P.T. حتی میتونه خیلی از این تشابهات ناخودآگاه باشه و توی سر کوجیما ایده های ثابتی وجود دارن که تو هر اثر اون رو به یک شکل جدید خلق میکنه. مثلا این مفهوم یکبار به شکل داستان Sorrow نمود پیدا میکنه و یکبار چیزی که تو DS دیدیم. منتها اینجا چون خود کوجیما هم آدم مرموزی هست و علاقه عجیبی به طرح معما داره باعث میشه مردم هم با دقت بیشتری کارهاش رو بررسی کنن و هم از کوچک ترین چیزی انتظار نماد و معنا عمیق تر داشته باشن.

در مجموع به نظر من تمام این تحلیل ها و بررسی های فوق دقیق و جالبی که انجام شده و میتونه ارتباط های انکار ناپذیری رو کشف کنه بیشتر از اینکه نشون بده DS به قولی همون MGS0 هست، داره نشون میده کوجیما چطور فکر میکنه و ایده هاش از کجا میان و چطور دوباره و دوباره بازآفرینی میشن!!

این نظر منه، مسلما تو DS خیلی موتیف ها و المان ها مشترک با کارهای قبلی کوجیما رو خواهیم دید و کوجیما کامل تبدیل به یک آدم جدید با یک عالم ایده جدید نمیشه! بالاخره DS هم از دنیای ذهنی ایشون امده بیرون و همون رنگ و بو رو داره، اما به این معنی نیست که مثلا MGS0 ـه! این تحلیل ها منو بیشتر یاد کشف رمزهای رائفی پور طور میندازه، پر از سند و مدرک های در ظاهر دقیق و عالمانه اما در باطن پوچ و بی معنی.
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
من نمیتونم باور کنم DS همون MGS یا حتی SHs باشه و کونامی فقط به خاطر اجرای ایده های کوجیما حاضر به قبول این همه فحش و بد و بیراه و افت سهام شده باشه! ضمن اینکه بالاخره DS هرچی که هست IP ایش مال سونیه نه کونامی.

اینکه بین DS و کارهای قبلی تشابهاتی وجود داره به هیچ عنوان اثبات نمیکنه DS همون بازی هاست. پیدا کردن آرک تایپ های مشترک تو کارهای همه نویسنده ها یه چیز کاملا ملموس و مشترکه. در این حد که حتی میشه گفت بیشتر نویسنده ها تو کارهای مختلفشون یک ایده واحد رو در اشکال مختلف بازآفرینی میکنن. حتی یه شاخه از زبان شناسی به اسم گراماتولوژی وجود داره که از این منظر نشانه ها رو بررسی میکنه. بحث کلی هم اینه که هیچ ایده اورجینالی وجود نداره و اگه بتونیم همه ایده ها رو واکاوی کنیم (دیکانستراکشن ژاک دریدا) در نهایت به یک سری Trace ها میرسیم که مارو به سمت یک سری ایده دیگه هدایت میکنه. و آفرینش ادبی درست در لحظه ای هست که سعی میکنیم اون ایده رو مال خودمون بکنیم و با ارایه دادن به یک شکل جدید یک اثر متفاوت خلق کنیم.

در نتیجه هرکسی که بیاد DS رو اینقدر دقیق و موشکافانه تحلیل کنه میتونه به ایده های یکسان و واحدی برسه که قبلا تو کارهای قبلی کوجیما دیده شده. از Snatcher گرفته تا MGS و P.T. حتی میتونه خیلی از این تشابهات ناخودآگاه باشه و توی سر کوجیما ایده های ثابتی وجود دارن که تو هر اثر اون رو به یک شکل جدید خلق میکنه. مثلا این مفهوم یکبار به شکل داستان Sorrow نمود پیدا میکنه و یکبار چیزی که تو DS دیدیم. منتها اینجا چون خود کوجیما هم آدم مرموزی هست و علاقه عجیبی به طرح معما داره باعث میشه مردم هم با دقت بیشتری کارهاش رو بررسی کنن و هم از کوچک ترین چیزی انتظار نماد و معنا عمیق تر داشته باشن.

در مجموع به نظر من تمام این تحلیل ها و بررسی های فوق دقیق و جالبی که انجام شده و میتونه ارتباط های انکار ناپذیری رو کشف کنه بیشتر از اینکه نشون بده DS به قولی همون MGS0 هست، داره نشون میده کوجیما چطور فکر میکنه و ایده هاش از کجا میان و چطور دوباره و دوباره بازآفرینی میشن!!

این نظر منه، مسلما تو DS خیلی موتیف ها و المان ها مشترک با کارهای قبلی کوجیما رو خواهیم دید و کوجیما کامل تبدیل به یک آدم جدید با یک عالم ایده جدید نمیشه! بالاخره DS هم از دنیای ذهنی ایشون امده بیرون و همون رنگ و بو رو داره، اما به این معنی نیست که مثلا MGS0 ـه! این تحلیل ها منو بیشتر یاد کشف رمزهای رائفی پور طور میندازه، پر از سند و مدرک های در ظاهر دقیق و عالمانه اما در باطن پوچ و بی معنی.

این چیزایی که میگی اکثراً پلاس خودم می دونیم :D مسئله ی DS خیلی فراتر از این حرفهاس که مثلاً بگیم یه ایده اومده به یه شکل دیگه نمایش داده شده یا فلان و فلان و فلان تشابهات هست ، اصن مسئله تشابهات نیست به هیچ وجه ! مسئله اینه که بازی همه جوره رد پای یه ادامه رو توی خودش داره :D و گرنه اون تشابهات و اینا که مسئله ای نیست اصن اکثر اوقات نویسنده یا خالق اثر میاد عمداً یه سری تشابهات به عنوان امضای خودش حالا آشکار یا هیدن توی کار قرار میده ، این بحثش جداس و اصن وارد مباحث این تئوری نمیشه :D
 
  • Like
Reactions: MHJJ and KingAmir

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
اگه حتی ds ارتباطی با mgs پیدا کنه چه برسه به اینکه متالگیر باشه ! از مورد انتظار ترین بازی ۲۰۱۹ برای من تبدیل به بی اهمیت ترین بازی ۲۰۱۹. میشه !
همون بودجش رو میدادن یه کیلزون در حد شادو فال میساختن بهتر بود ! اگه این اتفاق بیفته !


اقا انصافا این تئوری ها چیه؟:D
همون موقع که فنتوم پین اومده بود و مشخص شد که بازی ناقصه و... فنای بازی یه ساب ردیت تشکیل دادن به اسم NBGO که توش انواع و اقسام تئوری ها را میدادن و برای پیدا کردن چپتر ۳ و... کدای بازیو شخم میزدن و... شعبه ایرانیش NBGO هم دست ما بود:D میومدیم تیوری خفنای اونجا را تو MGS V SPOILER THREAD به اشتراک می گذاشتیم و خیلی وقتا چه بحثای شدیدی می کردیم(اخرم تاپیکو قفل کردن و الا من که خودم ول کن نبودم:D).اون زمان خیلی چیزای جالبی پیدا شد و به خیلی چیزا رسیدیم که کل ماهیت بازیو زیر سوال می برد :D یعنی طوری بود که تمام دلایلی که برای یه موضوع ارایه می شد کاملا محکم و درست بود و رد خور نداشت.اما اما اما مشکل این بود که وقتی به خود بازی مراجعه می کردی هیچ نشانه قطعی از اون تیوری ها پیدا نمی کردی.
جریان DS هم دقیقا همینه.خیلی از تیوری ها که فنای بازی (بخونید فنای کوجیما) میدن و ارتباطات جالبی که پیدا می کنن صرفا حاصل deep thinking شون هست و در عمل قضیه خیلی ساده تر از این حرفاست. واقعیت همون چیزیه که به وضوح جلو چشممون هست.

پ.ن: این جریان اینکه کوجیما همه را سر کار گذاشته و... خیلی خیلی قدیمی تر از این حرفاست. توی NBGO بهش می گفتیم ruse cruise. اولین جرقه هاش هم برمیگرده به گیم اواردز ۲۰۱۵ که گفته می شد کوجیما میاد و چپتر۳ فنتومو معرفی می کنه. بعد از این گفتن کوجی پرو جدیدی وجود نداره و کوجیما هنوز داره تو کونامی کار می کنه و... این اواخر میگفتن کوجیما داره سروایو را میسازه و بعد از اون گیم جریان DS=MGS0 و...
به شخصه ۳ ساله منتظرم یکی از این اکتشافات ملت در مورد کوجیما و بازیاش اتفاق بیافته. اما تا حالا که خبری نبوده!

فن ها همینطورین وقتی زیادی درگیر چیزی میشن ! میخوان یه چیزایی کشف کنن که اصلا وجود نداره و وارد Illogical theory میشن ! حالا تو ویدئو گیم زیاد از این چیزا نیست ! ولی تو کمیک و انیمه تا دلت بخواد من از این چیزا دیدم ! خصوصا ناروتو یارو یه اتفاق کاملا ساده رو انچنان تعریف و تفسیر میکرد و ربطش میداد به دنیای واقعی و بعد میزد به فلسفه و الهیات و میرفت تا انتهای زمان و بر میگشت تا بیگ بنگ ! قشنگ ادم حس میکرد فرداست که صور اسرافیل تو شیپورش بدمه ! هر چی هم میگفتی اینا چیه میگید ! یه انیمه است ! بشین فردا قسمت بعدش میاد معلوم میشه چی قراره بشه اینا چیه سر هم بندی کردین !
اوبیتو دست تو دماغش میکرد اینا میشستن تفسیرش میکردن که شاید یه جوتسو باشه یا یه ایلوژن تکنیک ! به خدا قسم
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
این چیزایی که میگی اکثراً پلاس خودم می دونیم :D مسئله ی DS خیلی فراتر از این حرفهاس که مثلاً بگیم یه ایده اومده به یه شکل دیگه نمایش داده شده یا فلان و فلان و فلان تشابهات هست ، اصن مسئله تشابهات نیست به هیچ وجه ! مسئله اینه که بازی همه جوره رد پای یه ادامه رو توی خودش داره :D و گرنه اون تشابهات و اینا که مسئله ای نیست اصن اکثر اوقات نویسنده یا خالق اثر میاد عمداً یه سری تشابهات به عنوان امضای خودش حالا آشکار یا هیدن توی کار قرار میده ، این بحثش جداس و اصن وارد مباحث این تئوری نمیشه :D

مشکل اینجاست که شما ایده های مشترک رو میبینید ولی تفاوت ها رو نه! ستینگ DS، حال و هواش، شخصیت ها، همه چیزش زمین تا آسمون با MGS فرق داره! دنیای MGS یه چیز نیمه رئال نظامی با حضور ربات ها و انواع و اقسام تکنولوژی های عجیب و غریبه. همه چیز در عین فانتزی بودن در نهایت یه درون مایه رئال داره. کارکترهای سرباز های جنگن، تسلیحات پیشرفته دارن و حتی خود داستان و پلات هم باز توی یه بستر کاملا رئال اتفاق میفته، فقط اینکه کوجیکا با ابتکارات خودش و وارد کردن ایده های عجیب غریب، مثل ارتباط با جهان مرده ها (Sorrow) و نانو ماشین ها و .... بهش چاشنی فانتزی رو اضافه کرده تا خشک و جدی نباشن. اما DS واقعا یه چیز دیگه است! البته که یه سری المان های کوجیمایی تو بازی هست که از دنیای MGS و سایر کارهای امده اما در کل هیچیش ربطی به MGS نداره! به نظر من همه این ایده ها ماحصل افکار سازنده هاشون هست. تا الان من حداقل سه مدل تحلیل مختلف برای DS دیدم که همشون هم انقدر استدلال های دقیقی میارن که در اون لحظه چاره ای نداری جز اینکه باور کنی! یکی میگه DS در واقع همون SHs هست، یکی میگه MGS0 و یکی هم میگه هرچی نشون داده هجو کونامی.

چیزی که نزدیک به واقعیته اینه که ممکنه داستان DS یا اصلا خود ایده ای باشه که برای SHs داشت و یا ترکیبی از اون و ایده شماره بعدی MGS.

بعد حالا یه سوال، DS کلا چجوری قراره MGS0 باشه؟ یعنی ادامه معنویه؟ یا اینکه بعدا میگن اسم کاملش MGS0:DS بود؟ این وسط کونامی چی میشه؟ سونی چی میگه؟ به این چیزاش هم فکر کردید؟
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,957
نام
آریا
این چیزایی که میگی اکثراً پلاس خودم می دونیم :D مسئله ی DS خیلی فراتر از این حرفهاس که مثلاً بگیم یه ایده اومده به یه شکل دیگه نمایش داده شده یا فلان و فلان و فلان تشابهات هست ، اصن مسئله تشابهات نیست به هیچ وجه ! مسئله اینه که بازی همه جوره رد پای یه ادامه رو توی خودش داره :D و گرنه اون تشابهات و اینا که مسئله ای نیست اصن اکثر اوقات نویسنده یا خالق اثر میاد عمداً یه سری تشابهات به عنوان امضای خودش حالا آشکار یا هیدن توی کار قرار میده ، این بحثش جداس و اصن وارد مباحث این تئوری نمیشه :D
دلیل این قضیه به شخصیت کوجیما برمیگرده!
به جز چیزهایی که ماکان گفت، خود کوجیما هم کرم داره دیگه. توی آثار خیلی از کارگردان ها و بازیسازها که دقیق بشیم، شباهت های جالبی دیده میشه. ولی قضیه به مغز اینا برمیگرده که تراوشاتش تبدیل به این آثار شده و خیلی وقت ها دست خودشون نیست که این شباهت ها ایجاد بشه یا نشه. ولی کوجیما خودش هم دوست داره ملت رو بازی بده! :D یکی مثل اسپیلبرگ روانی نیست که ملت رو سر کار بذاره، ولی کوجیما میخواد با جنگولک بازی و اشارات مختلف کاری کنه که برای ملت معما درست بشه و درگیر این ماجرا بشن. مثلاً بعید نیست توی تریلر بعدی Death Stranding، یه کاراکتری بیاد جلوی دوربین بگه ?Kept You Waiting, Huh و بعدش یه طوفانی توی اینترنت راه بیفته و ملت کلی تئوری خفن درست کنن که این یارو یکی از کلون های ناشناخته Big Boss هست و...! در نهایت هم اون کاراکتر یه سرباز معمولی در نقش فرعی باشه که همون اول بازی میمیره! همچین جونوری هست کوجیما! :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
مشکل اینجاست که شما ایده های مشترک رو میبینید ولی تفاوت ها رو نه! ستینگ DS، حال و هواش، شخصیت ها، همه چیزش زمین تا آسمون با MGS فرق داره! دنیای MGS یه چیز نیمه رئال نظامی با حضور ربات ها و انواع و اقسام تکنولوژی های عجیب و غریبه. همه چیز در عین فانتزی بودن در نهایت یه درون مایه رئال داره. کارکترهای سرباز های جنگن، تسلیحات پیشرفته دارن و حتی خود داستان و پلات هم باز توی یه بستر کاملا رئال اتفاق میفته، فقط اینکه کوجیکا با ابتکارات خودش و وارد کردن ایده های عجیب غریب، مثل ارتباط با جهان مرده ها (Sorrow) و نانو ماشین ها و .... بهش چاشنی فانتزی رو اضافه کرده تا خشک و جدی نباشن. اما DS واقعا یه چیز دیگه است! البته که یه سری المان های کوجیمایی تو بازی هست که از دنیای MGS و سایر کارهای امده اما در کل هیچیش ربطی به MGS نداره! به نظر من همه این ایده ها ماحصل افکار سازنده هاشون هست. تا الان من حداقل سه مدل تحلیل مختلف برای DS دیدم که همشون هم انقدر استدلال های دقیقی میارن که در اون لحظه چاره ای نداری جز اینکه باور کنی! یکی میگه DS در واقع همون SHs هست، یکی میگه MGS0 و یکی هم میگه هرچی نشون داده هجو کونامی.

چیزی که نزدیک به واقعیته اینه که ممکنه داستان DS یا اصلا خود ایده ای باشه که برای SHs داشت و یا ترکیبی از اون و ایده شماره بعدی MGS.

بعد حالا یه سوال، DS کلا چجوری قراره MGS0 باشه؟ یعنی ادامه معنویه؟ یا اینکه بعدا میگن اسم کاملش MGS0:DS بود؟ این وسط کونامی چی میشه؟ سونی چی میگه؟ به این چیزاش هم فکر کردید؟

خب مسئله اینه فکر میکنیم خیلی چیز از DS می دونم ولی اصل قضیه اینه که در واقع هیچی از DS نمی دونیم ! (توی اون توئیتره هم یه همچین چیزی بود) اطلاعات ما از DS الان همونقدریه که از تریلر اول فانتوم پین بود که اصن معلوم نبود چیه ! یه نهنگ ازز توی هوا ضاهر میشد و اسب تک شاخ میومد و شیر تو شیری بود :D
جواب سوالا بسته به درست بودن این تئوری ها داره از ادامه ی معنوی بگیر تا وسط بودن کونامی و ... :D

دلیل این قضیه به شخصیت کوجیما برمیگرده!
به جز چیزهایی که ماکان گفت، خود کوجیما هم کرم داره دیگه. توی آثار خیلی از کارگردان ها و بازیسازها که دقیق بشیم، شباهت های جالبی دیده میشه. ولی قضیه به مغز اینا برمیگرده که تراوشاتش تبدیل به این آثار شده و خیلی وقت ها دست خودشون نیست که این شباهت ها ایجاد بشه یا نشه. ولی کوجیما خودش هم دوست داره ملت رو بازی بده! :D یکی مثل اسپیلبرگ روانی نیست که ملت رو سر کار بذاره، ولی کوجیما میخواد با جنگولک بازی و اشارات مختلف کاری کنه که برای ملت معما درست بشه و درگیر این ماجرا بشن. مثلاً بعید نیست توی تریلر بعدی Death Stranding، یه کاراکتری بیاد جلوی دوربین بگه ?Kept You Waiting, Huh و بعدش یه طوفانی توی اینترنت راه بیفته و ملت کلی تئوری خفن درست کنن که این یارو یکی از کلون های ناشناخته Big Boss هست و...! در نهایت هم اون کاراکتر یه سرباز معمولی در نقش فرعی باشه که همون اول بازی میمیره! همچین جونوری هست کوجیما! :D
اینکه توش شکی نیست :D ولی آخه این همه ارتباط با مگس خیلی عجیبه :D حالا قبلاً که فقط مگس می ساخت آره ، ولی اینکه الان DS انقدر ربط داره به مگس برام عجیبه :D چی بگم والا :D بهترین کار همانا صبر کردن تا E3 و مشخص شدن قضیه ـس :D
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
پارت سوم مگس 0 تئوری :D خدایی این همه شباهت و ارتباط رو دیگه نمیشه اسمشو اتفاقی گذاشت :D


این رو من همین الان دیدم، پارتای قبلیشم چندوقت پیش دیده بودم، نمیدونستم بقیه دوستان هم میبینن :D !
تئوری های اون یکی یوتیوبره پیتون اسنیک هم دیدم اما این LEVEL کاراش کلا چند نسل جلوتر از پیتونه :D

من جدی سر این تئوری دیگه واقعا نمیتونم به چیز دیگه ای جز MGS0 فکر کنم ! هر جور ارتباطی که آدم فکرش رو میکنه وجود داره بین MGS و DS ! دیگه خیلی ترسناک داره میشه قضیه.
جالب ترین نکته برای من اینه که اون شخص J کیه؟ توی لیست سازنده های MG Survive هم بود...
اون body snatcher ها هم شدیدا میخوردن به اون مانسترای ds ......
فقط 2 هفته و نیم مونده تا روشن شدن حقیقت :D
 
  • Like
Reactions: KingAmir and Kainé

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
دلیل این قضیه به شخصیت کوجیما برمیگرده!
به جز چیزهایی که ماکان گفت، خود کوجیما هم کرم داره دیگه. توی آثار خیلی از کارگردان ها و بازیسازها که دقیق بشیم، شباهت های جالبی دیده میشه!
کوجیما عاشق فرضیه چینیِ ملته ، ولی اگه به آثار بقیه هم نگاه کنیم میبینیم از این مدل نزدیکترم داریم ، اوئدا خودش اعتراف میکنه که قصدم تکرار نیست ولی این اتفاق ناخواسته در مرحله ساخت اتفاق میافته ، نمونش بازی جدیدشه ، خودم چون دیدم اون کسی که توی محراب نشسته شبیه بازی ICO ه ، ویدئو رو با فرضیه عکس انتخاب کردم بیراهم نیس خیلی شبیهه ! . با اینکه خود اوئدا گفته این بازی هیچ شباهتی به بازیای قبلیم نداره بازم ملتِ عشق تئوری ول کن ماجرا نیستن و مثل خوره میمونه توی تنشون که این اتفاقات بی دلیل نیست !

بنظرم الان که داریم بحثشو میکنیم بهتره یه جا خاتمه پیدا کنه . حالا هر چقدر میخواد اذامه داشته باشه ، تاپیک روندش شده MGS تا DS ! ، فرضیه خوبه هیجان انگیزم هست ، نه تا این حد که از موضوع اصلی خارج بشه و بازیهای دیگه تحت الشعاعش قرار بگیرن .
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
میکلسن گفته بعضی قسمتای بازی ممکنه به همکاری بین بازیکنا نیاز داشته باشه. موقع دیدن تریلرا کواپ و آنلاین و این حرفا آخرین چیزیه که به ذهن آدم میرسه. :D
Death Stranding is about 'global player collaboration', confirms Mads Mikkelsen - here's why that might be significant | GamesRadar+
احتمالا یه چیزیه مثل nuclear disarmament .لول:D
 
  • Like
Reactions: KingAmir and Ludens

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر