اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
ویدیو صرفا به نمایش میذاره و نتیجه گیری به عهده خود کاربر هست و من خودم زیاد فنی نیستم اما چیزی که به چشم دیدم تو یکسری موارد مثل مدل سازی، انیمیشن ها و ... تقریبا برابر بودند ولی مثلا تخریب پذیری محیط خدای جنگ کاملا سرتر بود
از نظر انیمیشن که قشنگ 3 نسل تفات دارن. به صورت کلی هم GoW کلا توی یک لول دیگه‌ای هست. کافیه ویدئو رو با رزلوشن بالا ببینید. هر بازی رو با GTX 1080ti روی آخرین جزئیات رو رزولوشن 4K سوپرسمپل کنی خوب بنظر میاد.
 

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
Ryse (PC Ultra) vs God of War (PS4 Pro) 4K Details Comparison


این ویدیو رو ببینید فوق العاده است از هر دوجهت یکی اینکه کرایتک برای لانچ تایتل x1 چه گرافیکی بهم زد و دوم اینکه سانتا مونیکا در کنار اون گرافیک چه گیمپلی خفنی تدارک دیده
واقعاً عالی بود،گرافیک رایز حیرت انگیز بود در زمان خودش، رایز هم بازی قشنگی بود حیف که سازنده ها کم کاری کردن و کم تنوع ساختن بازی رو
و البته مقداری هم تقصیر کینکت شد.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خوب تحلیل DF هم از دیتروید منتشر شد متاسفانه خستم و الان واقعا انرژی ندارم کلش رو بازتاب بدم اینجا ان شالله اگر دوستان زحمتش رو نکشیدن فردا تکمیل میکنم ولی فعلا برای خالی نبودن عریضه

بازی 1080 نیتیو روی کنسول بیس و 4k چکر برد روی پرو هست. فرمودن بازی بشدت گرافیک زیبایی داره. جمله ای بکار بردن که فرض کنین قدرتی که هورایزن و GOW رو بشکل اپن ورلد ممکن کرده در اختیار یه بازی خطی قرار بگیره. نتیجه واقعا خیره کنندست. دیترویت از تکنیک PBR اسفاده میکنه. نورپردازی فوق العادست. ادامه دادن که جزییات خیلی خیره کنندست طوری که در کمتر بازی میشه نمونش رو پیدا کرد. کاراکترها بسیار پرجزییات هست و تعداد پولیگون ها دقیق اشاره نشده ولی اشاره کردن که خیلی بالاست. موشن کپچر و حالت انیمیشن ها مثال زدنیه. مخصوصا حالت چشمها برعکس هوی رین در نسل قبل خیلی باورپذیره. AA از نوع TBAA هست که موفق شده تصاویر خیلی تروتمیزی بوجود بیاره. در نهایت هم درآوردن یه بارون طبیعی تو بازیها خیلی مشکله از اونجایی که QD نسل قبل با هوی رین بنچمارک این زمینه محسوب میشده این نسل هم توقعات بالا بوده خوشبختانه حتی از سطح توقعات هم بالاتر رفتن و تونستن بهترین افکت بارون تا این لحظه رو تو یه بازی به نمایش بزارن.
کلا موارد زیاده ایشالا بقیه باشه برای فردا.
پ.ن غلطات املایی و نگارشی رو نادیده بگیرین فردا ویرایش میکنم.ب با تشکر
 

Breakdown

کاربر سایت
Mar 24, 2016
170
مقايسه رو من نديدم ولي اگر مقايسه كات سينهاست كه كلا معتبر نيست چون كات سينهاي رايز پري رندرن و ريل تايم نيستن. اگر گيم پلي هست كه حالا بعدا ميبينم:D
رایز همه کات سیناش پیری رندر نیست بعضیاش ریل تایمه کات سینای gow ریل تایم نیستن و پیری رندرن
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
رایز همه کات سیناش پیری رندر نیست بعضیاش ریل تایمه کات سینای gow ریل تایم نیستن و پیری رندرن
God of war همش تو يه تيك و بدون كات اجرا ميشه . اصلا كات سين به اون صورت معنايي نداره وقتي دوربين هيچ صفحه سياه -لودينگ يا كات نداره.همه چيز به صورت ريل تايم دنبال ميشه
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
رایز همه کات سیناش پیری رندر نیست بعضیاش ریل تایمه کات سینای gow ریل تایم نیستن و پیری رندرن
بابا برید یوتیوب حداقل نگاه کنید بازیو، کلا کات نمی خوره هیچ جای بازی و Seamless ترین بازی ـه که وجود داره. پری-رندر کجا بود؟
به نظر من خفن ترین قسمت GOW از نظر تکنیکی همینه. اون گرافیک و تخریب پذیری و اینا خیلی مهم نیس برام، فقط یکی بهم بگه اینا چطور وسط بازی لود می کنن و فریم ریت کم نمی شه؟ 8 گیگ رم اونقدری نیست که کل بازی رو لود کنی از همون اول. واقعا انجین خفنی ساختن لعنتی ها:D
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,811
نام
نریمان
فقط یکی بهم بگه اینا چطور وسط بازی لود می کنن و فریم ریت کم نمی شه؟ 8 گیگ رم اونقدری نیست که کل بازی رو لود کنی از همون اول. واقعا انجین خفنی ساختن لعنتی ها:D
ترفند های مختلفی وجود داره مثلا یکیش که حتی تو GoW های قدیمی هم ازش استفاده میکردن اون در هایی هست که باید پشت سر هم یه دکمه رو فشار بدی تا باز بشه. دو واقع اونجا محیط بعدی در حال لود شدنه. یه مدل دیگش به سبک بازی های ND هست که پارتنرت رو Boost میکنی تا بره برات یه آیتم بیاره یا زمانی که میخواید یه در رو با هم باز کنید و اون میره اون سمت در و در رو نگه میداره تا تو بیای.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
فقط یکی بهم بگه اینا چطور وسط بازی لود می کنن و فریم ریت کم نمی شه؟ 8 گیگ رم اونقدری نیست که کل بازی رو لود کنی از همون اول. واقعا انجین خفنی ساختن لعنتی ها:D

دقیقا برای منم همین سواله! چطوری اینکارو میکنن؟

ما الان تو پروژه خودمون که با UE4 هست چون حجم مرحله بزرگه و بعد بیلد لایت و بیک کردن سایه ها حجم بیلد دیتا میره بالای 2 گیگ (و تو پک کردن باید حتما بیاریمش زیر 1 گیگ) مجبوریم از Level Stream استفاده کنیم، من شخصا 6 ماهه دارم روی این لول استریم کار میکنم بهترین و اپتیمایزترین چیزی که بهش رسیدم اینه که مجض استفاده درجا 20 فریم میفته:D تو فروم های عنرین (عوض آنریل) هم که پرسیدم خود استاف هاشون میگفتن دیگه این اپتیمایزترین حالت ممکنه و از اساس UE4 قدرت بیشتری نداره!! تازه با سیستمی که من دارم روش کار میکنم و خیلی خفنه! کلا این لول استریمی که اینا نوشتن یه چیز تک و جدیده! بدون تیک و استاتر و افت فریم مرحله هارو میریزن از تو رم بیرون جدید میارن! واقعا کار خفنیه. در ظاهر ممکنه ساده به نظر برسه اما در عمل اینطور تمیز دراوردنش ترسناکه.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
دقیقا برای منم همین سواله! چطوری اینکارو میکنن؟

ما الان تو پروژه خودمون که با UE4 هست چون حجم مرحله بزرگه و بعد بیلد لایت و بیک کردن سایه ها حجم بیلد دیتا میره بالای 2 گیگ (و تو پک کردن باید حتما بیاریمش زیر 1 گیگ) مجبوریم از Level Stream استفاده کنیم، من شخصا 6 ماهه دارم روی این لول استریم کار میکنم بهترین و اپتیمایزترین چیزی که بهش رسیدم اینه که مجض استفاده درجا 20 فریم میفته:D تو فروم های عنرین (عوض آنریل) هم که پرسیدم خود استاف هاشون میگفتن دیگه این اپتیمایزترین حالت ممکنه و از اساس UE4 قدرت بیشتری نداره!! تازه با سیستمی که من دارم روش کار میکنم و خیلی خفنه! کلا این لول استریمی که اینا نوشتن یه چیز تک و جدیده! بدون تیک و استاتر و افت فریم مرحله هارو میریزن از تو رم بیرون جدید میارن! واقعا کار خفنیه. در ظاهر ممکنه ساده به نظر برسه اما در عمل اینطور تمیز دراوردنش ترسناکه.
والا به خدا! من مثل شما حرفه ای نیستم و تفننی واسه Fun کار می کنم، ولی تو همون یونیتی و یه بازی شدیدا ساده که کلا شاید 2 مگ Asset داشت جرات نداشتم وسط بازی چیزی رو لود کنم و آبجکت جدیدی درست کنم، همشو Object Pool می کردم. ولی خوب اینکه بخوای کل بازی رو لود کنی واسه GOW ممکن نیست. امیدوارم اینا تو GDCـی چیزی یه صحبتی کنن در موردش:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and benjohn

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
حالا کاری به رایز و گاد ندارم ولی سری mgs خیلی ساله داره ریل تایم اجرا میشه تمام بازی
منظور صرفا ریل تایم بودن نیست وگرنه از دوران NES هم کات سینها ریل تایم بودن نمونه خیلی بارزش سری Ninja Gaiden که با سخت افزار سی سال پیش اتفاقا خیلی سینماتیک هم بود. مسئله اینه که در GOW شما اصلا چیزی بنام کات سین نداری. تماما در داخل گیم پلی بازی روایت میشه. و دوربین به اصطلاح کات نمیخوره. به بیان ساده تر در طول کل بازی از دقیقه صفر تا زمانی که تیتراژ آخر بازی رو ببینید یک دوربین دنبال کاراکترها و و ازشون فیلم میگیره. این نکته هست که GOW رو استثنایی کرده وگرنه کات سین ریل تایم چیز جدیدی نیست.

پ.ن

ترلیر دوم TLOU PII هم دقیقا همینطوری بود و از اول تا آخرش کات نخورد. بعید نیست نوتی هم بخواد چنین کاری بکنه. البته تریلر اول کات میخورد ولی هممون میدونیم اولین تریلر بازیها نوتی قرار نیست تو بازی باشه و صرفا جنبه نمایش داره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر