PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,524
کسی زوم کست سایت زوم جی رو دیده؟ آیا دث استرندینگ همان سایلنت هیل است؟!
ایده از زومجی نیومده ، تحلیل مال سایت خارجیه . رده این فرضیه ،
اون بازی اسمش سایلنت هیل بود این بازی اسمش DSه :))!! ، چیزایی که از رادیو شنیده میشه تفکر کوجیما برای سایلنت هیل جدید رو نشون میده که فقط برزخی نیس ، کوجیما ایده ای که داره برای هر دو مشخصه ماورالطبیعست ، چاشنی همون ایده رو ، حالا با دست باز اومده به شکلی دیگه و دلخواهش پیاده کرده در بازی DS ، ولی اون نیست جز بازیگرش .
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,825
نام
مهراد
ایده از زومجی نیومده ، تحلیل مال سایت خارجیه . رده این فرضیه ،
اون بازی اسمش سایلنت هیل بود این بازی اسمش DSه :))!! ، چیزایی که از رادیو شنیده میشه تفکر کوجیما برای سایلنت هیل جدید رو نشون میده که فقط برزخی نیس ، کوجیما ایده ای که داره برای هر دو مشخصه ماورالطبیعست ، چاشنی همون ایده رو ، حالا با دست باز اومده به شکلی دیگه و دلخواهش پیاده کرده در بازی DS ، ولی اون نیست جز بازیگرش .

میدونم باو اینارو چه به ایده پردازی و تفکر و تفحس در تریلر های استاد کوجیما ... دوتا مک بوک دادن دستتشون از اون رو میخونن اینقدر هم تند تند صحبت میکنن انگار تو اتاق باهم نشستن اصلا انگار نه انگار که جلوی دوربینن!!!
 

milahi

کاربر سایت
May 15, 2017
197
میدونم باو اینارو چه به ایده پردازی و تفکر و تفحس در تریلر های استاد کوجیما ... دوتا مک بوک دادن دستتشون از اون رو میخونن اینقدر هم تند تند صحبت میکنن انگار تو اتاق باهم نشستن اصلا انگار نه انگار که جلوی دوربینن!!!
این موضوع Death Stranding و Silent Hills یک سال پیش مطرح شد ویدیوهاش توی چیزتیوب هست. کلا سایت ضعیفی هست و خیلی از کاراشون آبکیه
 
  • Like
Reactions: SiminSecret

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
زوم کست سایت زومجی رو ببینید مختون سوت میکشه!
من دیدم و راستش واقعا بهت زده شدم، ولی یه جوری حس میکنم محاله آخه یه همچین چیزی . ساخت یک بازی در یک همچین ابعادی یکم شبیه فانتزی میمونه. ولی خب انصافا و جدا اگر یک همچین بک گراند خفنی پشت ساخت این بازی باشه باید کلا به فلسفه وجودی خلقتمون هم شک کنیم، وقتی یک اینترتینمت اینشکلی تو رو در یک دنیای دروغ و مجهولیات میزاره واقعا بنیان فکری آدم نسبت به فلسفه زندگی واقعی کلا دگرگون میشه دیگه:-?:D:D. و اگر یک درصد هم این فرضیه ها راست باشه بدون چون و چرا میشه death stranding رو عظیم ترین پروژه صنعت بازی های ویدئویی در چهارچوب عمق فکری ، تبلیغات، جنجال و هایپ برانگیزی و سورپرایز مخاطبین قلمداد کرد. من که حقیقتا خاطرم نیست یک همچین scale عظیم تبلیغاتی پشت بازیه خاصی باشه. خلاصه واقعا چی توی سر این کوجیما هست رو فقط شیطون میدونه و بس.
 

N!ma

کاربر سایت
Sep 13, 2011
2,465
نام
نیما
من دیدم و راستش واقعا بهت زده شدم، ولی یه جوری حس میکنم محاله آخه یه همچین چیزی . ساخت یک بازی در یک همچین ابعادی یکم شبیه فانتزی میمونه. ولی خب انصافا و جدا اگر یک همچین بک گراند خفنی پشت ساخت این بازی باشه باید کلا به فلسفه وجودی خلقتمون هم شک کنیم، وقتی یک اینترتینمت اینشکلی تو رو در یک دنیای دروغ و مجهولیات میزاره واقعا بنیان فکری آدم نسبت به فلسفه زندگی واقعی کلا دگرگون میشه دیگه:-?:D:D. و اگر یک درصد هم این فرضیه ها راست باشه بدون چون و چرا میشه death stranding رو عظیم ترین پروژه صنعت بازی های ویدئویی در چهارچوب عمق فکری ، تبلیغات، جنجال و هایپ برانگیزی و سورپرایز مخاطبین قلمداد کرد. من که حقیقتا خاطرم نیست یک همچین scale عظیم تبلیغاتی پشت بازیه خاصی باشه. خلاصه واقعا چی توی سر این کوجیما هست رو فقط شیطون میدونه و بس.
دقیقا اگه این اتفاقات اکثرش درست در بیاد با بزرگترین پروژه ی تاریخ بازی های ویدیویی طرفیم:D ولی به نظرم وقتی بازی بیاد و دیسکو تو دستگاه قرار بدیم هم سورپرایزای خفنی ممکنه غافلگیرمون کنه:D یکی از دوستان گفته بود ممکنه یهو دیسکو بزاری بازیو اجرا کنی صفحه سیاه شه ps4 ریستارت شه یه welcome to silent hill pt رو نمایش بده این کارا از کوجیما با توجه به شخصیتش بعید نیست این مرد یه دیوونه ی نابغس! :D گرچه هم ممکنه همه ی این فرضیات غلط باشه و با یه ip کاملا جدید طرف باشیم که هیچ ربطی به این قضایا نداشته باشه.
قشنگ هممون رو بازیچه خودش کرده :D
 
  • Like
Reactions: uriel and SoRoS

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,021
من خودم خیلی واسه کوجیما احترام قائلم به خاطر ساخت سری MGS به بهترین شکل ممکن(به جز V) اما به شخصه امیدوارم کوجیما اون مسخره بازی هایی که سر MGSV در آورد درمورد صدای اسنیک و مستقل بودن TPP از MGS و سرکار گذاشتن طرفدارا با نشون دادن یه داستان جعلی توو تریلر ها که آخرم اونجوری تحویلمون داد بازی ای رو که می تونست الماس سری باشه،سر DS در نیاره چون حداقل شاید اونموقع جالب بوده باشه ولی الان دیگه واقعاً لوس شده اینکارا(البته بگذریم از اینکه کونامی هم کم مقصر نبود سر MGSV) نتیجه اش هم میشه بوجود اومدن تئوری های عجیبی که به هر چیزی در هر کجای دنیا ربطش میدن که شاید جذاب به نظر بیاد اما واقعاً اگر DS به کونامی و MGS یا SH ربط داشته باشه برای اعتبار هیچ کدوم خوب نیست امیدوارم DS یه ip ـه جدید و مستقل باشه و به چیزی جز خودش ربط نداشته باشه :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,572
نام
mohammad
من همه ی این چیزارو دیدم... خوب نشون میده کوجیما چه ذهن مریضی داره...
من متاسفانه سری mgs رو به دلیل علاقه شخصی بازی نکردم... از اون ادم هایی هم نیستم که طرف بیست سالشه جوری حرف می زنه انگار همراه بند نافش یه نسخه mgs بوده...:D
اما از وقتی اولین نمایش tpp رو دیدم... خیلی خوشم اومد... و هر تریلری که میومد منو بیشتر تحریک می کرد بیام سمتش... تریلر ها یکی از یکی خفن تر...
ولی اخر سر اون کوجیمایی که من کاراشو دنبال نمی کردم... ولی می دونستم به یکسری اصول خودش پایبند هست. مثلا بیاد صحنه های سینمایی رو کم کنه... از اون طرف بیاد مثلا چون عده زیادی میرن سمت عناوین RS بیاد بیابون به خورد ملت بده... نمی تونستم بپذیرم...:D
اینارو گفتم... که بگم فقط امیدوارم بازی نهایی نهایت کات سین ها همین تریلر ها نباشه و بعد تو بیابون و کویر کور قدم نزنیم فقط...:D
لطفا نیاید بگید این بازی هایی که کویر و جنگل و دشت و بیابونه پشتش داستان قرار گرفته...:D به شخصه به نظرم سازنده ای که بازی خطی بده اما پر از محیط های متنوع کارش شرف داره تا اونی که چون بازی های OW فروش می کنن همچین توهینی به مخاطب بکنند:D(ملت یا حتی منتقد به خاطر وسعت نقشه امتیاز نمیدن یا خوششون نمیاد... هربازی که با توجه به بازی بیشترین ازادی عمل رو در اختیارشون قرار میده رو دوست دارند...)(این مورد هم بگم اشتباه برداشت نشه بعضی از عناوین می طلبه که محیط جنگلی و دشتی باشه مثل همین زلدا که بهترین استفاده رو ازش کردند... ولی اینکه تفکر بوجود بیاد بازی های OW تحت هر شرایطی خوبن پس بیایم یه محیط ساده به خورده ملت بدیم این توهینه دیگه:D)(با کوجیما کار ندارما ولی نمی دونم چرا این توجیه های داستانی فقط برای بیابون و کویر و جنگل هست... نه شهر:D جای خر کردن ملت بگید ساخت شهر به اون وسعت خیلی زمان بره... چرا بهونه الکی میارید:D)
ــــــــ
همین تریلر هایی که کوجیما منتشر می کنه... مدت زمانی که باید صرف ساخت اینا بشه خیلی بیشتر از اون تریلر هایی هست که اکثر ناشر ها نمایش میدن... همین فکر کردن به اینکه چطوری مخاطبت رو فریب بدی و بازی بدی از ادم انرژی و وقت می بره...
امیدوارم این قضیه وقتی تموم شد... محصول نهایی به دستمون رسید... فکر نکنیم که اگه این انرژي رو جای سفر و این مسخره بازی ها صرف بازی میشد محصول نهایی محصول خاص تری میشد... از الان من میگم هر چی باشه بازی خوب میشه... ولی همونطور که می دونید ما عناوینی که متای بالای 90 کسب می کنن کم نداریم ولی همشون تبدیل به بازی خاص نمیشن...
ارزو می کنم اونچیزه خفنی که تو ذهنمون ازش ساختیم محصول نهایی باشه... نه مثله...!!!!!!!!!!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
این همه هجمه بر علیه Mgs v تو این تاپیک واقعا نارواست! درسته اثر نهایی با فانتزی خیلی هامون متفاوت بود و مخصوصا اون تویست پلات اخر کار که اگر نبود شاید نظر خیلیها درباره بازی فرق میکرد ولی تو نسل هشت تا الان ریز و درشت صنعت گیم(بجز راک استار) بازیهاشون رو منتشر کردند و من اکثر بازیهای تاپ رو انجام دادم واقعا به جرات میگم بین اونایی که بازی کردم روی دست mgs v تو لول دیزان ندیدم.

اگر V جهان باز شد به خاطر پرفروش بودن این سبک نبود به خاطر این بود که گیمپلی این نسخه میطلبید بازی جهان باز باشه و فکر کردید کوجیما خودش نمیخواست یک محیط شلوغ و خیلی پویا مثل GTA داشته باشه؟ چرا میخواست ولی محدود بود نشون به اون نشون که وقتی GTA V امد گفت: من از بازی خودم نا امید شدم. یعنی واقعیت رو درک میکرد و میدونست باید چی بسازه ولی محدودیت ها براش زیاد بود.

در کل جوری رفتار نکنیم که یکی MGS V رو بازی نکرده باشه فکر کنه این نسخه پیس اف شتی بیش نبوده
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
این همه هجمه بر علیه Mgs v تو این تاپیک واقعا نارواست! درسته اثر نهایی با فانتزی خیلی هامون متفاوت بود و مخصوصا اون تویست پلات اخر کار که اگر نبود شاید نظر خیلیها درباره بازی فرق میکرد ولی تو نسل هشت تا الان ریز و درشت صنعت گیم(بجز راک استار) بازیهاشون رو منتشر کردند و من اکثر بازیهای تاپ رو انجام دادم واقعا به جرات میگم بین اونایی که بازی کردم روی دست mgs v تو لول دیزان ندیدم.

اگر V جهان باز شد به خاطر پرفروش بودن این سبک نبود به خاطر این بود که گیمپلی این نسخه میطلبید بازی جهان باز باشه و فکر کردید کوجیما خودش نمیخواست یک محیط شلوغ و خیلی پویا مثل GTA داشته باشه؟ چرا میخواست ولی محدود بود نشون به اون نشون که وقتی GTA V امد گفت: من از بازی خودم نا امید شدم. یعنی واقعیت رو درک میکرد و میدونست باید چی بسازه ولی محدودیت ها براش زیاد بود.

در کل جوری رفتار نکنیم که یکی MGS V رو بازی نکرده باشه فکر کنه این نسخه پیس اف شتی بیش نبوده
اتفاقا این همه هجمه بر علیه V کاملا هم رواست. این بازی خیلی مشکلات داشت که به لطف اسم کوجیما و البته دوز و کلک ها و ماسمالی هاش دیده نشد. V با فانتزی های طرفدارها فرق نداشت. با چیزایی که خود کوجیما نشون میداد هم فرق داشت. این داستان سقوط رییس بزرگ بود؟ بازی با جملاتی مثل in outher heaven men become demon پرزنت شد اما کجای این بازی OUTER HEAVEN را دیدیم؟ اصلا کجای بازی men become demon را دیدیم؟ پلات توییست ته بازیم دیگه اوج شاهکار استاد بود که به تنهایی داستان متال گیر ۱ و ۲ را زیر سوال برد(جالبه که خود این مثلا پلات توییست از لحاظ تایم بندی وقایعش هم مشکل داره)
این جهان باز شدنی که شما میگید بازی میطلبید اینطور باشه در نهایت به مسخره ترین نحوو باعث تکراری شدن بازی شد. یعنی عملا بعد از مرحله 31 همه چیز بوی تکرار می گرفت و جالبه که خود مراحل هم تکرار مراحل قبلی بودن.
محدود بودن کوجیما بیشتر تو پول حروم کردن خودشه . چطور CDPR با 60 میلیون بودجه نه تنها محدود نبود بلکه به بهترین نحو ویچر 3 را ساخت و طرفدارها را هم سر کار نگذاشت، بعد استاد کوجیما با 80 میلیون بودجه نتونست حتی بازیو کامل کنه؟

V بازی عالیی هست اما به هیچ وجه به اون خوبی که کوجیما خواست نشون بده نیست.

پ.ن: این جریانات کوجیما و کونامی را هم من همشو از برم. کونامی انقدر تو کار کوجیما دخالت نداشته که مخل بازی ساختنش بشه(البته به جز ۵-۶ ماه اخر)
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اتفاقا این همه هجمه بر علیه V کاملا هم رواست. این بازی خیلی مشکلات داشت که به لطف اسم کوجیما و البته دوز و کلک ها و ماسمالی هاش دیده نشد. V با فانتزی های طرفدارها فرق نداشت. با چیزایی که خود کوجیما نشون میداد هم فرق داشت. این داستان سقوط رییس بزرگ بود؟ بازی با جملاتی مثل in outher heaven men become demon پرزنت شد اما کجای این بازی OUTER HEAVEN را دیدیم؟ اصلا کجای بازی men become demon را دیدیم؟ پلات توییست ته بازیم دیگه اوج شاهکار استاد بود که به تنهایی داستان متال گیر ۱ و ۲ را زیر سوال برد(جالبه که خود این مثلا پلات توییست از لحاظ تایم بندی وقایعش هم مشکل داره)
این جهان باز شدنی که شما میگید بازی میطلبید اینطور باشه در نهایت به مسخره ترین نحوو باعث تکراری شدن بازی شد. یعنی عملا بعد از مرحله 31 همه چیز بوی تکرار می گرفت و جالبه که خود مراحل هم تکرار مراحل قبلی بودن.
محدود بودن کوجیما بیشتر تو پول حروم کردن خودشه . چطور CDPR با 60 میلیون بودجه نه تنها محدود نبود بلکه به بهترین نحو ویچر 3 را ساخت و طرفدارها را هم سر کار نگذاشت، بعد استاد کوجیما با 80 میلیون بودجه نتونست حتی بازیو کامل کنه؟

V بازی عالیی هست اما به هیچ وجه به اون خوبی که کوجیما خواست نشون بده نیست.

پ.ن: این جریانات کوجیما و کونامی را هم من همشو از برم. کونامی انقدر تو کار کوجیما دخالت نداشته که مخل بازی ساختنش بشه(البته به جز ۵-۶ ماه اخر)

دوز و کلک چی ؟ MGS V یکی از عمیق و روون ترین گیمپلی های نسل و به جرات میگم یکی از بهترین طراحی مراحل و ازادی عمل هارو داره. کوجیما در اولین تجربه اش تو ارائه ازادی عمل به مخاطب خیلی جاها پا رو از راک استار هم فراتر گذاشت میشه دوز و کلک؟

از بخشهای داستانی بگذریم، میگم که گیر همه همش برمیگرده به عدم حضور big boss وگرنه اکثر این ایرادات داستانی رو نمیگرفتید چون خیلی چیزها تو بازی مطرح شد مثل ساخت outer heaven و سقوط big boss و...

اما درباره هزینه های بازی چون متری میشه بحث کرد کوجیما اگر 80 میلیون دلار خرج MGS V کرد فقط برای ساخت این بازی نبود برای ساخت fox engine ایی بود که روز اول شما بشینی یک تجربه فول اچ دی شصت فریم داشته باشی نه ویچری که اچ دی با کلی داونگرید گرافیکی 24 فریم اجرا میشد و یکسال بعد تازه به اندازه حجم خوده بازی پچ باگ گیری میدادند! حالا اینکه cd red project حتی از دولت لهستان هم برای ساخت بازی کمک مالی گرفته و هزینه بازیسازی تو اون مناطق چقدر از ژاپن و امریکا کمتر هست بماند. در ضمن کل بودجه ویچر سه 81 میلیون دلار بوده.

کوجیما با 80 میلیون دلار فاکس انجینی رو توسعه داد که اینده کونامی به رو عنوان یکی از بزرگترین بازیسازهای دنیا داشت تضمین میکرد ولی مدیران کونامی به دنبال ساخت بازیهای موبایلی رفتند. حتی کازو هیرایی مدیرعامل سونی هم تو یکی از مصاحبه هاش اشاره کرد که شرکای ژاپنی سونی مسیرشون رو گم کرده بودند و به دنبال ساخت بازیهای موبایلی و کوچیک رفتند. که البته هنوز برای کونامی این مسله صادقه.
اگر کونامی درهارو به سمت ساخت بازیها بزرگ نمیبست الان با گیمپلی mgs داشتیم بتل رویال میزدیم و همه قربون صدقه استاد میشدیم که چقدر اینده نگر بوده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر