مصاحبه و دلایل فروخته شدن Respawn

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
درود

خبر مصاحبه سایت VentureBeat با Vince Zampella (رئیس استودیو Respawn) و Patrick Soderlund (معاون اجرایی EA) است:


دیروز در خبری اعلام شد که EA استودیو سازنده Titanfall یعنی Respawn را با قراردادی که ارزش آن میتواند تا 455 میلیون دلار برسد، خریداری کند. خبری که واکنش های مثبتی را در بین طرفداران Titanfall و Respawn به همراه نداشت. بسیاری از افراد پس از اتفاقات Visceral نگران تکرار مجدد آنها اینبار برای Respawn هستند. هرچند EA تقریبا مجبور شده به ازای هر کارمند استودیو حدود مبلغ 2.2 میلیون دلار پرداخت کند (205 کارمند). در نتیجه هزینه داده شده زیاد شاید منطقی به نظر نرسد که همچین نتیجه گیری هایی از این خرید شود.

البته Kotaku از طریق منابع خود اعلام کرده بود که اولین پیشنهاد را شرکت کره ای Nexon ناشر Titanfall بر روی موبایل ارائه کرده بود و EA در حدود 30 روز فرصت داشت در صورت تمایل اقدام پرداخت بیشتر و خرید استودیو کند. مسئله که EA آن را قبول کرد و ترجیح داد استودیو را بخرد و به مجموعه خود اضافه کند.

aq5_2f97a74100000578-3372643-image-a-3_1450917904211.jpg

VentureBeat: خیلی فکر کردم که اولین سوال خودم رو تو بهترین حالت ممکن بپرسم. آیا Respawn مشغول ساخت بازی برای Oculus VR هست و این یعنی EA مجبور شده وارد ساخت بازی های VR بشه؟

Vince Zampella: بله ما هنوز داریم بازی Oculus رو میسازیم. بهتره ادامش رو Patrick جواب بده که مجبور شدن یا نه

Patrick Soderlund: نه من فکر نمیکنم مجبور شدیم. همیشه گفتیم که ما به VR اعتقاد داریم. ما Star Wars رو برای VR عرضه کردیم که هنوز یکی از بهترین تجربه ها هست. این نشون میده که میتونین به جای دمو های کوچیک، بازی های بزرگتر بسازین. پروژه های دیگه ای هستن که هنوز مرحله اولیه و پروتوتایپ قرار دارن و بازیه Respawn بزرگترین بازیی هست که در این زمینه ما داریم میسازیم. نمیدونم چرا همه میگن ما مقابل VR هستیم ؟ اینطور نیست.


VentureBeat: از دید هر دوی شما چرا خرید الآن داره اتفاق می افته؟

Vince Zampella: خب ما به عنوان یه استودیو (مستقل) برای مدت زیادی با هم همکاری داشتیم. و من احساس میکردیم که حالا باید تو صنعت چی کار کنیم ؟ چطوری قدم بزرگتری برداریم تا بازی های بهتری بسازیم؟ از دید Respawn این عاقلانه ترین کار در جهت پیشرفت بود.

Patrick Soderlund: از دید EA هم نظر ما با Vince یکی هست. برای ما مسئله مهمی بودیم که بتونیم به همکاریمون با دو تا از بهترین تیم های دنیا در Respawn ادامه بدیم. همینطور روابط بسیار خوبی هم با استودیو داشتیم. در نتیجه این کار برای ما طبیعی بود. هیچ مسئله پیچیده دیگه ای در میون نیست.


VentureBeat: آیا اتفاقی در ساخت بازی ها داره میفته که همچین قرار داد هایی امکانشون بیشتر میشه؟

Vince Zampella: برای رقابت، و برای ساخت بازی های بزرگتر، ما به منابع بیشتری احتیاج داریم. EA سابقه و تجربه خوبی در سرویس های آنلاین داره و ما هم میبینیم که صنعت ما داره به این سمت حرکت میکنه. در نتیجه میتونیم از این تجربه خیلی چیزا یاد بگیریم.


VentureBeat: بازی برای Oculus یه IP جدید هست. این مسئله براتون مهمه؟

Vince Zampella: البته به وجود آوردن یک تجربه نوآوری اینجا بیشتر مد نظرمون بوده. ولی بله ساخت IP جدید مهمه.

z11c_patrick+soderlund+electronic+arts+debuts+new+efmjgu3mq-fl.jpg

VentureBeat: همین به تازگی EA استودیو Visceral رو تعطیل کرد. این نگرانتون نکرد ؟ Vince در مورد آینده چطور؟

Vince Zampella: نه به هیچ وجه

Patrick Soderlund: فکر میکنم مهمه دوباره که مسئله Visceral رو باز کنیم. این یه تصمیم در جهت ساخت بازی بود. مسئله هیچ ارتباطی به Respawn و این خرید نداشته.

Vince Zampella: ما باید یه استودیو موفق باشیم. همونجوری که زمان مستقلی استودیو موفق بودیم. ما باید مدام پیشرفت کنیم تا به موفقیت های بیشتری برسیم.


VentureBeat: مستقل بودن چه نکات مثبت و منفی داشت؟

Vince Zampella: همیشه یه حالت بالانس و تعادل داره. همیشه باید نگران امنیت و پایه های استودیو باشین. چطور بازی های جدید بسازین در حالی که بازی های قدیمی رو حفظ میکنین. من به شخصه نگران نیستم. اینجا هنوز آزادی خلاقیت وجود داره. بنابراین ما به هر دو دنیا دسترسی داریم.

Patrick Soderlund: وقتی که شما داخل استودیو های EA مثل Dice و Bioware و EA Vancouver کار کرده باشین، میدونین که آزادی عمل و خلاقیت همیشه وجود داره. فرهنگ های متفاوتی در نقاط مختلفی دارن. اینا دلایلی هستن که باعث میشه این استودیو ها عنوان های موفقی خلق کنن. ما نمیخوایم این چیزا رو عوض کنیم. برعکس میخوایم مواردی که باعث موفقیت هستن و فوق العاده، رو حفظ کنیم. یکی از دلایلی که Respawn رو میخریم به خاطر همین موارد هست و اینکه حالت وجودیه خود استودیو.

Vince Zampella: در نهایت این یه قرارداد با EA هست و ما باید بتونیم به خوبی باهم همکاری کنیم.


VentureBeat: آیا Patrick برای EA مهم هست که دست بالا رو در سبک شوتر اول شخص داشته باشه؟

Patrick Soderlund: خب EA شرکت بزرگی هست. ما میخوایم تو تمام سبک ها پیشتاز باشیم. صادقانه بگم (خرید) فقط در مورد FPS نیست. ما میخواستیم با یکی از همکارانمون بیشتر نزدیک باشیم. شریکی که براش احترام زیادی قائل هستیم. شریکی که اگر باهم باشیم خیلی بهتر از زمانی که مستقل بودیم میتونیم باهم کار کنیم. Vince به عنوان یکی از مدیران تیم من، گزارش بهم میده. و همینطور Vince میتونه روی بقیه پروژه های EA هم نظارت داشته باشه که چیزه خوبیه.


VentureBeat: مسلما طرفدارها و فن ها عکس العمل به این خبر نشون میدن. کنجکاوم بدونم که چه انتظاری از این عکس العمل ها دارین؟

Vince Zampella: ببینین در نهایت ما همچنان Respawn هستیم و همون بازی هایی رو میسازیم که قبل از خریده شدن مشغولشون بودیم. حتی بهتر از اونها. هرکسی که طرفدار ما هست، باید به تصمیمی هم که گرفتیم هم اعتماد داشته باشن. چون ما فکر میکنیم این بهترین کار برای Respawn بوده.

1r76_titanfall-2-e3-2016-official-04.jpg

VentureBeat:آیا میتونین بگین که این خرید آینده درخشانی برای Titanfall به وجود میاره؟

Vince Zampella: این مسئله آینده Titanfall رو عوض نمیکنه. به جز اینکه منابع بیشتری در اختیارمون قرار میگیره. فقط میشه انتظار مسائل مثبت از این خرید داشت. ما نمیخوایم به خاطر این قرارداد مسیر بازی رو به طرز عجیبی عوض کنیم. ولی وجود این منابع بیشتر میتونه بازی رو بهتر کنه.


VentureBeat: آیا امکانش هست که بیشتر از یک استودیو روی Titanfall کار کنن ؟

Vince Zampella: ما هنوز در این موارد بحث نکردیم. اما اگر ایده درستی ارائه بشه، چرا که نه.


VentureBeat: مذاکرات چه مدت در جریان بوده ؟ مسئله جدیده یا از خیلی وقت پیش شروع شده؟

Patrick Soderlund: خب ما برای مدت زیادی شریک بودیم. این صحبت ها همیشه وجود داشته. اما الان زمانی بود که احساس کردیم همچین تغییری برای هر دو طرف مناسبه.


Source
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اول بابت ترجمه مفصل تشکر جزییات زیادی داشت

دوم نمیدونم چرا اینقدر این خرید EA بازخورد منفی داشته ! ریسپان همینطوری برای ساخت دو تا بازی دیگه با EA برنامه داشته + اینکه از هم اول هم با EA کار کردند

در نهایت EA این استدیو رو میخرید بهتر بود یا nexon که چه میدونم روی بازیهای موبایلی فعالیت میکنه یا روی بازیهای moba و از این دست چیزا ...
 

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
ممنون بابت ترجمه خوبتون!
من بیشتر دوست دارم برن یه شوتر مدرن بسازن و فعلا بیخیال تایتان فال بشن. :-"
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,347
نام
مــاکــان
این تیم نزدیک به 20 سال هست که داره شوتر میسازه، فکر میکنم بازی استاروارزی که دارن میسازن بهترین فرصت هست که استعداد خودشون تو سبکهای دیگه هم بتونن بروز بدن.
فراستبایت برا تایتانفال کاملا دیوانه کنندست،تنها ضعف بازی بنظرم همین گرافیک متوسطش هست.
این استودیو واقعا کارش درسته، اگه تیم دایس با بتلفیلدها رو بزاریم کنار(داره کار خودش رو میکنه)، ریسپاون سالهاست که خط دهنده اصلی سبک شوتر اول شخص هست.
 
  • Like
Reactions: king of north

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,037
نام
سهند
به شخصه حالا حالاها از ریسپاون تایتانفال دیگه ای نمیخوام . اما تصور یه تایتانفال با موتور فراستبایت خیلی خفنه .
به استار وارز و دنیاش هیچ علاقه ای ندارم .کلا ازینکه EA استودیوهاش رو تحمیل به ساخت استار وارز میکنه زیاد خوشم نمیاد .دلم میخواد یه شوتر نوآورانه در یک دنیایی که تابحال تو هیچ بازی ای نبوده ببینیم ازشون .
 

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
این تیم نزدیک به 20 سال هست که داره شوتر میسازه، فکر میکنم بازی استاروارزی که دارن میسازن بهترین فرصت هست که استعداد خودشون تو سبکهای دیگه هم بتونن بروز بدن.
فراستبایت برا تایتانفال کاملا دیوانه کنندست،تنها ضعف بازی بنظرم همین گرافیک متوسطش هست.
این استودیو واقعا کارش درسته، اگه تیم دایس با بتلفیلدها رو بزاریم کنار(داره کار خودش رو میکنه)، ریسپاون سالهاست که خط دهنده اصلی سبک شوتر اول شخص هست.
میشه چندتا از بازیایی که باهاش به سبک شوتر اول شخص خط دادن رو بگی؟
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,347
نام
مــاکــان
میشه چندتا از بازیایی که باهاش به سبک شوتر اول شخص خط دادن رو بگی؟
اعضای اصلی استودیو همونائی هستن که مدال افتخار ساختن، بعدها Call of duty و بعد هم تایتانفال که Cod های بعد اون ازش کپی کردن.
COD 2 که تحول بزرگی تو این سبک بود، وقتی هم مدرنش کردن باز هم تا MW 2 بهترین بودن.
اینقدر خوب بودن که حتی کسی نمیتونست کارشون کپی کنه.
اگه صنعت بازیسازی به یک استودیو (اگه Dice بزاریم کنار) در مورد سبک اول شخص جنگی بدهکار باشه، اون همین Respawn هست.
 
  • Like
Reactions: masoud101

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
اعضای اصلی استودیو همونائی هستن که مدال افتخار ساختن، بعدها Call of duty و بعد هم تایتانفال که Cod های بعد اون ازش کپی کردن.
COD 2 که تحول بزرگی تو این سبک بود، وقتی هم مدرنش کردن باز هم تا MW 2 بهترین بودن.
اینقدر خوب بودن که حتی کسی نمیتونست کارشون کپی کنه.
اگه صنعت بازیسازی به یک استودیو (اگه Dice بزاریم کنار) در مورد سبک اول شخص جنگی بدهکار باشه، اون همین Respawn هست.
خیلی سخته که بگیم وینسزامپلا وجیسون وست کال اف دیوتی رو ساختن البته اینکه تو اون دوره زمانی نقشای مهمی داشتن تو اینفنتی وارد درسته، در مورد سری مدال که خیلی خیلی سختره چون نقششون کمرنگ تر بوده مخصوصا تو دوران اوج سری، در اینکه مدال اف هانر و کال اف دیوتی هم خط دادن به سبک fps تو برهه هایی از زمان شکی نیست اما چیزی که میشه گفت واقعاً تولید ریسپاون هست همون تایتان فال هست که میشه گفت نهایتا به سری جدید کال اف خط داده نه بیشتر
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,347
نام
مــاکــان
خیلی سخته که بگیم وینسزامپلا وجیسون وست کال اف دیوتی رو ساختن البته اینکه تو اون دوره زمانی نقشای مهمی داشتن تو اینفنتی وارد درسته، در مورد سری مدال که خیلی خیلی سختره چون نقششون کمرنگ تر بوده مخصوصا تو دوران اوج سری، در اینکه مدال اف هانر و کال اف دیوتی هم خط دادن به سبک fps تو برهه هایی از زمان شکی نیست اما چیزی که میشه گفت واقعاً تولید ریسپاون هست همون تایتان فال هست که میشه گفت نهایتا به سری جدید کال اف خط داده نه بیشتر
من هرگز نگفتم این 2 نفر، صحبت از اعضای اصلی و تیم کردم.
گفتم این تیم بیش از 20 سال که دارن کار میکنن،از اون اول که MOH برا Dreamworks میساختن، میشه گفت همون تیم اومدن Cod برا اکتیویژن ساختن.
تیمشون بزرگتر شد نتیجه شد COD 2 و MW 1&2 بعدش هم سرگل های استودیو باهم اومدن به Respawn.
در مورد دوران MOH و COD ها که بحثی توش نیست، همینطور اگه قبول داری Respawn با TF تونسته به پرفروش ومهمترین ترین عنوان FPS که COD باشه خط بده، دیگه جای چه صحبتی هست؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر