کمپانی «EA» استدیوی «Visceral Games» را خواهد بست

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
کمپانی EA اعلام کرد استدیوی «Visceral Games» سازنده‌ی سری «Dead Space» را خواهد بست. این استدیو بر روی عنوانی اکشن ماجراجویی بر اساس دنیای «Star Wars» کار می‌کرد.

visceral-games-e1508276332931.png

آقای «Patrick Soderlund» نائب رئیس استدیوهای جهانی EA در این رابطه گفت :« استدیوی «Visceral Games» روی عنوانی خطی بر پایه‌ی داستانی در دنیای «Star Wars» کار می‌کرد. در حین ساخت، ما از بازیکن‌ها راجع به اینکه چه چیزهایی براشون مهمه و باعث میشه به این بازی علاقه‌مند بشن نظر می‌گرفتیم. این عنوان هنوز هم تجربه‌ی بصری فوق‌العاده و شخصیت خودش رو در دنیای «Star Wars» حفظ خواهد کرد ولی ما تصمیم گرفتیم بازی رو وسیع‌تر کنیم و دست بازیکن‌ها رو بیشتر باز بزاریم که این کار رو با استفاده از قابلیت موتور «Frostbite» و هسته‌ی المان‌هایی که تا اینجا ساخته شده انجام میدیم تا ماجراجویی با عمق بیشتر و اکتشافی وسیعتر رو در اختیار بازیکنان قرار بدیم.»

گرچه یکی از عوارض جانبی این اتفاق بسته شدن استدیوی «Visceral Games» خواهد بود، طبق گفته‌ی کمپانی EA آن‌ها سعی خواهند کرد تا جای ممکن اعضای تیم را به استدیوهای دیگر این شرکت منتقل کنند. وظیفه‌ی ساخت ادامه‌ی این عنوان بر عهده‌ی استدیوی «EA Vancouver» قرار گرفته است.

همچنین این عنوان که برای سال مالی ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده بود با تاخیر مواجه خواهد شد. آقای سادرلاند گفت:« ما بازه‌ی زمانی جدیدی رو در نظر داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.»

اینطور که به نظر می‌آید ممکن است خانم «Amy Hannig» که کارگردانی این عنوان بر عهده داشت دیگر در ساخت این عنوان نقشی نداشته باشد و طبق گفته‌ی شخصی از کمپانی EA آن‌ها در حال مذاکره با خانم هنیگ در رابطه با اقدام بعدی او هستند.

استدیوی «Visceral Games» که ابتدا به عنوان «EA’s Redwood Shores» شناخته می‌شد در سال ۲۰۰۹ و بعد از انتشار عنوان «Dead Space» در سال ۲۰۰۸، به «Visceral» تغییر نام داد.این استدیو سازنده‌ی عناوینی چون سری «Dead Space» و «Army of Two» و عنوان‌هایی بر اساس سری‌های «James Bond» ،«Lord of the Rings» و «The Godfather» بوده است همچنین این استدیو آخرین عنوان خود با نام «Battlefield Hardline» را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.

Read the whole post here.
 

homayoon k2

کاربر سایت
Oct 14, 2012
1,706
گور بابای این کمپانی سودجو............ما استار وارز می خواستیم چی کار:| ما Dead space می خواستیم:|
وقتی حرفه یه استدیو تو یه چیز دیگست و برداری بدی بتلفیلد درست کنه می شه همین:|
خشتکشون پرچم:D
منظورم EA ــس:D
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
EA یکی از موفق ترین شرکت هاست، و دلیل موفقیتشونم همین تصمیمات بجایی هست که میگیرن، متاسفانه گیمرها از جنبه ی تجاری پروژه ها خبر ندارن و سریع فحش میدن به شرکت، توی هر پروژه ای توی هر صنعتی شما پروژت جواب نبده تعطیل میشی تخته میشی میری، به همین سادگی، و همه ی کمپانی های بزرگ استدیو تخته کردن و از لحاظ تجاری دیدن تصمیم درستیه، از سونی گرفته تا مایکروسافت و یوبی و بقیه ... یه چیز عادی تو کسب وکار هست

درضمن، همه ی شرکت ها دنبال سودن، کسی به خاطر منوشما کار نمیکنه، کسب و کار = پول.

اینم بگم، همین EA "شیطان" رسما مقرون به صرفه ترین سرویس رو درحال حاضر ارائه میده؛ Origin/EA Access
 

arnino

کاربر سایت
Jun 15, 2012
1,495
نام
آرمین ریاضی
خیلی عجیبه میگید منتظره دد اسپسید
تا ابد هم سیکوئل بسازن ینی اوکید؟ بسه دیگه
دد اسپیس با همین 3 تا شماره اش خوب بود ... لازم نیست 10 بار بسازن و حسابی گند بزنن بهش تا دیگه علاقه ای بهش نداشته باشیم
 
  • Like
Reactions: Ulfric

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
کمپانی EA خودش این بلا رو سر این استدیو در آورد و حالا این استدیو Visceral Games شد مقصر ؟؟؟!!! و EA اونم EA شد پاک و بی گناه ??!!!

کمپانی EA مدتی هستش که رفته به همون سیاست های نسل ششم به قبلش و همین طور داره دیگه آهسته آهسته میره به طرف بازی های آنلاین ! و کم اشتباه نکرده در این سال ها !

همین کمپانی بازی بتلفیلد هاردلاین رو داد به استدیو Visceral Games که هیچ سر رشته ای ساخت این بازی نداشت . همین کمپانی بود که سر نسخه سوم DEAD Space کاری کرد بازی مد چرت و پرت کواپ داشته باشه و چه میدونم فاکتور های آنلاین محور داشته باشه و بازی در یک قسمت هاییی اکشن بشه و دستورات از بالا بود که به این استدیوی Visceral Games داده شده بود . افت نسخه سوم این بازی هم مقصر اصلی ناشر بازی بود که دستوراتی داده بود همگی اشتباه بودن و به ضرر بازی شد .

سری Dead Space هم به نظر من پتانسیل ادامه رو داشت و به خصوص خیلی دوست داشتم برای نسل هشتم یه شماره ازش ببینم و سازندگانش هم خیلی دوست داشتن این کار رو بکنن و قبلا هم گفته بودن .

هر کمپانی مشخصه که باید سود کنه تا زنده بمونه ولی یه چیزی هستش به نام اهمیت دادن به گیمر ها و خلاقیت و پول پرست بودن یا نبودن یه کمپانی ! میشه با سیاست های درست و اهمیت دادن به گیمر ها و احترام به گیمر ها هم پیشرفت کرد !! طرز فکر یه سری دوستان مثل این طرز فکر اقتصاد داخلی ایران هستش و خود رو های ایرانی که دارن به ما انداخته میشن و خودرو سازی های ایرانی هم که دارن فرت و فرت پول به جیب میزنن خب الان بیایم از کارشون دفاع کنیم ؟؟! یه سری کمپانی ها هستن شورش رو در میارن و EA از این کار ها کلا تا دلتون بخواد زیاد کرده !

این کمپانی به نظر من در نسل هفتم سیاست های به مراتب بهتر و درست تری داشت و من دقیقا یادمه مدیریتش عوض شده بود در نسل هفتم گفته بودن از این به بعد کیفیت بازی های ما برامون مهمه و رنج کیفی بازی هامون رو بهش خیلی اهمیت میدیم و کلا سیاست هاشون در نسل هفتم عالی بود و نتیجش رو هم دیدن ! این کمپانی هر پیشرفت چشمگیری داشته و اوجی که گرفت بیشتر و بیشتر مدیون مدیرانی هستش که در نسل هفتم اومده بودن وگرنه این نسل هشتم که دارین میبینید چه بلایی به سر ایپی هاشون داره یکی یکی میاد و بازی بزرگشون مس افکت هم بد ضربه ای خورد از این نظر و حتی سری فیفا هم در این نسل از لحاظ کیفیت افت محسوسی داشته نسبت به نسل قبل .

همین کمپانی Takw Two که ناشر بزرگی هستش و هم سود میکنه و هم سیاست های درست حسابی داره و هم به گیمر ها اهمیت میده این ناشر .

بسته شدن استدیوی Visceral Games واقعا خبر بدی بود و باز هم یکی دیگه از استدیو هایی که پتانسیل بالایی داشت به خصوص بازی های ترسناک دیگه نابود شد و از بین رفت ....

همه بازی ها هم که خدا رو شکر دارن Open World میشن :|:-& و سازندگان یه مپ بزرگ و یه چند تا درخت وخونه و اسلحه و قابلیت آپگرید اسلحه تو بازی میذارن و یه چند تایی وسیله نقلیه برای این ور اون ور رفتن و ده برو که رفتیم و بزن و بکش و لول رو ببر بالا و ......
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,541
نام
Mehrdad
همه در جریان هستند که تصمیم های تجاری با خواسته بازار شاید فرق داشته باشه و حتی این فرق نیاز باشه! اما از ان طرف هم همه در جریانند که EA چه کمپانی پول پرست شارلاتانیه. طرف nfs رو انلاین کرد. از nfs hot pursuit psone رسوندش به nfs 2015 ps4 !
2 تا استاروارز انلاین با بودجه بالا در جریان داره هنوز یه سینگل داستانی نساخته. حالا خیلی به قدیم و بلاهایی که سر کامند کانکوئر و جنرالز اینا اورد نریم! یعنی یه کتیبه میشه از حرکت های رو مخ EA تهیه کرد.
اینم از وضعیت الان. اینا بدون امی هنینگ دد اسپیس 1/2 ساخته بودند خصوصا 2 که واقعا یک گیم بدون نقص بود. حتی دانته که یک کلون از گاد اف وار های قدیمی بود هم من دوست داشتم! چه قدر دلمون رو برای بازی های بعدیشون صابون زده بودیم!

جدا از این ها. خودم بار ها گفتم قبلا. که به نظرم EA بازی هاش از نظر مکانیزم ساخت و گیم پلی و گرافیک فراتر از خوب هستند. واقعا خوبند. که اونم برمیگرده به موتور خوب و قوی و همچنین هنر و تلاش بازی ساز هاش. نه مدیران شکم گنده پول دارش!!
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
حرف زدن قشنگه، کوبیدن کله گنده ها قشنگه، "یوبی پول پرست ببین چی کار کرد" "ایی ای فلان فلان شده استدیوها رو میبنده" و حرفایی ازین قبیل

ولی عمل مهمه، هرکسی میتونه پشت کیبورد بشینه ی مشت حرفای تکراری مرسوم لایک-بگیر بزنه ولی واقعیت یه چیز دیگس

چرا میرن سمت آنلاین؟ چرا لوت باکس ها اینقدر درآمدزایی دارن؟ چرا راکستار کمتر بازی میسازه و چسبیده به GTA Online و مایکروترنزکشن و پول پارو میکنه؟ دلیلش جز خود ما گیمرها هستیم؟ بازار براساس تقاضا کار میکنه! ما گیمرهاییم که از بازیای سینگل حمایت نمیکنیم فارغ از این که چقدر توپ باشن ، ما گیمرهاییم که میریم سمت بازیای آنلاین ، ما گیمرهاییم که نزدیک 1000 ساعت صرف بازی آنلاین میکنیم ولی از ی بازی سینگل توپ حمایت نمیکنیم ، ما گیمرهاییم که باعث میشیم کله گنده های صنعت ریسک نکنن و برن سراغ آنلاین و تضمینی سود کنن، فک کردین ساخت یه بازی AAA چقدر هزینه بر هست؟ همین دد اسپیس 2 نزدیک 60 میلیون خرجش شده و با وجود فروش 4 میلیون نسخه ایش بازم سود نکرده! چرا رفتن سمت آنلاین و اکشن؟ چون گیمرها اکشن رو به Horror ترجیح میده ....و و و ...
دلیلیش خود ماییم، رو راست باشیم با هم، این همه خبر میاد از فروش کم بازیای سینگل پلیر

دیس آنرد 2 یکی از بهترین مخفی کاریای نسل هست = فروش کم

دیس اکس = فروش کم

Prey = فروش کم

بایوشاک اینفینیت = فروش کم

هیتمن = فروش کم

Alien Isolation = فروش کم

تایتن فال 2 = فروش کم (حالا بگیم این تقصیر ایی ای بود)

و و و ....عملا Immersive sim ها پول درنمیارن، سود هم داشته باشن مطمئنا در حد بازیای آنلاین نیست

یا همین Nioh که انحصاری پلی 4 بود، بازی ک در کنار بلادبرن جز بهترین انحصاریای این نسل کنسول محبوبتون بود، چند نفرتون خریدین؟ اجاره و تعویض نمیگم! چند نفرتون خریدین؟ (حالا ببین این دستنی 2 رو چند نفر خریدن!)

با همه اینا، نمیگم بازیای سینگل پلیر سود ندارن و فلان، ولی ریسکی هستن ... حالا این ریسک اگه یه فرنچایز محبوبی مثل آنچارتد باشه که ی کله گنده ای مثل سونی پشتشه کمتر میشه (هرچند اینم از آنلاینش پول درمیاره) ولی بازم آنلاین هم ریسکش کمتره و هم درآمدزایی بیشتری داره ...دلیلشم تقاضای بازار هست، دلیلش ماها هستیم

"Consumers are less willing to pay $60 for a boxed game and instead choose titles with a steady stream of new content," the report said. "Publishers seek to meet these expectations and have adopted a 'games as a service' model, releasing fewer titles over time while keeping players engaged longer with regular updates and add-ons."

Mircrotransactions and DLC have tripled the value of the game industry

پس بجای این که بچسبید به این که چرا فلان شرکت فلان استدیو رو تخته کرد و بهش فحش بدید، برید بازیای اون استدیو رو بخرید حمایت کنید تا همچین وضعیتی پیش نیاد

و منصف باشید، ایی ای و یوبی و همه کله گنده ها سیاست بد داشتن، ولی همینا صنعت رو نگه داشتن، همینا پشت بهترین بازی های صنعت بودن ... سیاه و سفید نگا نکنید، و حمایت هم یادتون نره، عمل یادتون نره، حرف زدن راحته.

درضمن، پرفروشترین بازی های سال 2016 :

Call of Duty: Infinite Warfare
Battlefield 1
The Division
NBA 2K17
Madden NFL 17
Grand Theft Auto V
Overwatch (no Battle.net sales)
Call of Duty: Black Ops III
FIFA 17
Final Fantasy XV

9تاشون آنلاین، 9 تاشون!
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
کمپانی EA خودش این بلا رو سر این استدیو در آورد و حالا این استدیو Visceral Games شد مقصر ؟؟؟!!! و EA اونم EA شد پاک و بی گناه ??!!!

کمپانی EA مدتی هستش که رفته به همون سیاست های نسل ششم به قبلش و همین طور داره دیگه آهسته آهسته میره به طرف بازی های آنلاین ! و کم اشتباه نکرده در این سال ها !

همین کمپانی بازی بتلفیلد هاردلاین رو داد به استدیو Visceral Games که هیچ سر رشته ای ساخت این بازی نداشت . همین کمپانی بود که سر نسخه سوم DEAD Space کاری کرد بازی مد چرت و پرت کواپ داشته باشه و چه میدونم فاکتور های آنلاین محور داشته باشه و بازی در یک قسمت هاییی اکشن بشه و دستورات از بالا بود که به این استدیوی Visceral Games داده شده بود . افت نسخه سوم این بازی هم مقصر اصلی ناشر بازی بود که دستوراتی داده بود همگی اشتباه بودن و به ضرر بازی شد .

سری Dead Space هم به نظر من پتانسیل ادامه رو داشت و به خصوص خیلی دوست داشتم برای نسل هشتم یه شماره ازش ببینم و سازندگانش هم خیلی دوست داشتن این کار رو بکنن و قبلا هم گفته بودن .

هر کمپانی مشخصه که باید سود کنه تا زنده بمونه ولی یه چیزی هستش به نام اهمیت دادن به گیمر ها و خلاقیت و پول پرست بودن یا نبودن یه کمپانی ! میشه با سیاست های درست و اهمیت دادن به گیمر ها و احترام به گیمر ها هم پیشرفت کرد !! طرز فکر یه سری دوستان مثل این طرز فکر اقتصاد داخلی ایران هستش و خود رو های ایرانی که دارن به ما انداخته میشن و خودرو سازی های ایرانی هم که دارن فرت و فرت پول به جیب میزنن خب الان بیایم از کارشون دفاع کنیم ؟؟! یه سری کمپانی ها هستن شورش رو در میارن و EA از این کار ها کلا تا دلتون بخواد زیاد کرده !

این کمپانی به نظر من در نسل هفتم سیاست های به مراتب بهتر و درست تری داشت و من دقیقا یادمه مدیریتش عوض شده بود در نسل هفتم گفته بودن از این به بعد کیفیت بازی های ما برامون مهمه و رنج کیفی بازی هامون رو بهش خیلی اهمیت میدیم و کلا سیاست هاشون در نسل هفتم عالی بود و نتیجش رو هم دیدن ! این کمپانی هر پیشرفت چشمگیری داشته و اوجی که گرفت بیشتر و بیشتر مدیون مدیرانی هستش که در نسل هفتم اومده بودن وگرنه این نسل هشتم که دارین میبینید چه بلایی به سر ایپی هاشون داره یکی یکی میاد و بازی بزرگشون مس افکت هم بد ضربه ای خورد از این نظر و حتی سری فیفا هم در این نسل از لحاظ کیفیت افت محسوسی داشته نسبت به نسل قبل .

همین کمپانی Takw Two که ناشر بزرگی هستش و هم سود میکنه و هم سیاست های درست حسابی داره و هم به گیمر ها اهمیت میده این ناشر .

بسته شدن استدیوی Visceral Games واقعا خبر بدی بود و باز هم یکی دیگه از استدیو هایی که پتانسیل بالایی داشت به خصوص بازی های ترسناک دیگه نابود شد و از بین رفت ....

همه بازی ها هم که خدا رو شکر دارن Open World میشن :|:-& و سازندگان یه مپ بزرگ و یه چند تا درخت وخونه و اسلحه و قابلیت آپگرید اسلحه تو بازی میذارن و یه چند تایی وسیله نقلیه برای این ور اون ور رفتن و ده برو که رفتیم و بزن و بکش و لول رو ببر بالا و ......

خیلی جالبه برام شما همیشه EA رو همه جا میکوبید در عین حال T2 رو بالا میبرید. در حالی که 2K که زیر مجموعه T2 هست گندی نبوده که نزده باشه و شما حرف از احترام به مشتری میزنید ! یکسری از شاهکارهای 2K در نسل هشتم رو براتون لیست میکنم.

  1. اول از همه سراغ NBA 2K 18 بریم جایی که رقیب نداره اینقدر پرداخت های درون برنامه ایی برای بخش کریر مانند گذاشته که صدای همه در امده تا حدی که بعضی سایت ها فقط و فقط به خاطره پرداخت های درون برنامه به بازی نمرات زرد و قرمز دادند.
  2. شاهکار Maifa 3 که رو دیگه هیچکس فراموش نکرده ؟ اینکه بازی ذره ای به ریش سری پایبنده نبوده، در طراحی مراحل پیس اف شتی بیشتر نیست میگذرم ولی اینکه بازی شصت دلاری در بدو عرضه اونقدر باگ داره که در بعضی جاها غیر قابل بازی هست هم احترام به مشتریه ؟ دقیقا نکته ای که EA رو به اون متهم میکنید به خود 2K برمیگرده و به تقلید کورکورانه از GTA سری مافیا رو به یک بازی جهان باز بی معنی تبدیل کرده
  3. ساخت بازی بی ارزش تمام انلاین battleborn که فقط به خاطر سودجویی بیشتر توسعه داده شد که البته خداروشکر شکست خورد
  4. بازی تمام انلاین evolve که یکی از مورد انتظارترین بازیهای نسل بود رو به خاطره سودجویی و عدم احترام به مشتری نصف بیشتر بازی رو برید و در DLC ها جای داد و البته خداروشکر این بازی هم شکست خورد
از مواردی مثل اینکه Xcom 2 از لحاظ بستر داستانی عملا توهین به کسایی بود که نسخه قبلی رو تجربه کرده بودند میگذریم.
یک نکته هم بگم راک استار درسته زیر مجموعه T2 محسوب میشه ولی اینکه چه تصمیمی برای بازیهاش کاملا مستقل و خودمختار هست. که البته همین راک استار هم کم از قدرتش استفاده نکرده مثل مسخره کردن PC gamer ها برای GTA V و اینکه هنوز Agent در حال ساخته و ...

حالا شما EA رو متهم میکنید که هدفش کاملا بر روی بازیهای انلاین هست در حالی که واقعیت عکس این مورد رو نشون میده و EA به بخش تکنفره بازیها هم هرچند کمتر توجه میکنه. برای مثال از Titanfall 2 شروع کنیم عنوانی که از ابتدا بر پایه مولتی بنا شده بود ولی EA و استدیو ریسپاون یک بخش داستانی برای نسخه دوم درنظر گرفتند که اتفاقا نظر خیلی ها رو جلب کرد.
یا BF1 که جز سه فرانچایز بزرگ شوتر اول شخص هست، EA و Dice در حالی که اصلا نیاز نبود یک بخش داستانی برای این بازی درنظر گرفتند که جدا از نواقصش در کل خوب بود و اینکه همه ی ناشرها به سمت بازیهای شوتر اول شخص تخیلی و فانتزی حرکت میکردند ولی این EA بود ریسک کرد و جنگ جهانی اول رو به تصویر کشید
همین الان برای NFS Payback بخش داستانی داره در حالی که تمام ریسینگ های چندین سال اخیر فاقد بخش داستانی بودند
و حتی برای بازیهای ورزشی که اصلا نیاز نیست هم EA بخش داستانی اورده مثل Fifa و madden... خیلی جالبه EA همه جا متهم میشه در حالی که دوستمون اشاره کردند همین EA سرویس مقرون به صرفه Access رو اجرا کرده...

دوتا منظور داشتم از نوشته هام اول اینکه T2 اصلا اون بتی که شما ساختی نیست و کم ایراد بهش وارد نیست و اگر نشد اشکال بیشتری بهش وارد کنیم برای اینکه نسبت به EA تولیداتش محدودتر هست

دوم اینکه EA هم به اون شیطان صفتی که شما نشون میدی نیست و درسته اواخر نسل هفتم و اوایل نسل هشتم بازیهای بشدت نا امیدکننده ای عرضه کرد ولی در حال حاضر وضعیت خیلی بهتری نسبت به کمپانی محبوب دل شما داره
 

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
در رابطه با اون دوستمون که جوری حرف میزد انگار تموم بازیای انلاین مشکل دار و چرتن شما بازی انلاین علاقه نداری بازی نکن فکتم صادر نکن!همین اورواچ بعنوان یه بازی تمام انلاین بازی سال شد نشون داد بازی انلاین الان نه تنها طرفداراش هزاران برابر بیشتر شده بلکه کیفیتشم خوب باشه مورد تحسین بقیس!
الان اکثر بازیای تک نفره محدوده به 8 تا 10 ساعت گیم پلی اونم 60 دلار!(سازنده مجبور نیست PVP بچپونه تو بازی تا موفق بشه بیاد سیستمی مثل شدو اف وار بزاره(جدای نواقصش) که بازیکن ترغیب بشه بعد تموم کردن خط داستانی بشینه اونو بازی کنه مثل دیابلو 3 که انلاین اجباری نداره ولی PVE زیادی داره و هنوزم که هنوزه کلی بازیکن داره)!
وقتی طرف میبینه بازار بازیای انلاین داغه و میتونه بازی بخره یسال سرگرم بشه مسلمه فروش و سود بازیای انلاین میره بالا!بازیای انلاین موفقی همین چندسال اخیر داشتیم مثل PUBG اورواچ bf1 دستینی1و2 رنبو6 و خیلیای دیگه که من گیمرو حداقل 1 سال و حداکثر چندین سال دارن سرگرم میکنن دیوانم استفادشون نکنم؟حالا سیستم پول داخل بازی بحثش جداس هیچکدوم از این بازیا شمارو مجبور نمیکنن اینکه یکی داغونه و نمیتونه pvp بازی کنه نندازه گردن چیزای دیگه!
تو همین چندسال بازی سینگلی که خوب بفروشم کم نداشتیم بهترین نمونه هورایزن که تازه IP جدید بود منتهی خوش ساخت بود و نتیجشم دید!بازی بدون مشکل با ارزس تکرار ساخته بشه چه محیط باز چه خطی چه انلاین چه غیر انلاین فروش و موفقیت خودشو داره!وقتی سازنده کم کاری میکنه تقصیر خریدار نیست که جذب نمیشه و فروش فلان بازی افت میکنه!
 
  • Like
Reactions: R.I.P

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
خیلی جالبه برام شما همیشه EA رو همه جا میکوبید در عین حال T2 رو بالا میبرید. در حالی که 2K که زیر مجموعه T2 هست گندی نبوده که نزده باشه و شما حرف از احترام به مشتری میزنید ! یکسری از شاهکارهای 2K در نسل هشتم رو براتون لیست میکنم.

  1. اول از همه سراغ NBA 2K 18 بریم جایی که رقیب نداره اینقدر پرداخت های درون برنامه ایی برای بخش کریر مانند گذاشته که صدای همه در امده تا حدی که بعضی سایت ها فقط و فقط به خاطره پرداخت های درون برنامه به بازی نمرات زرد و قرمز دادند.
  2. شاهکار Maifa 3 که رو دیگه هیچکس فراموش نکرده ؟ اینکه بازی ذره ای به ریش سری پایبنده نبوده، در طراحی مراحل پیس اف شتی بیشتر نیست میگذرم ولی اینکه بازی شصت دلاری در بدو عرضه اونقدر باگ داره که در بعضی جاها غیر قابل بازی هست هم احترام به مشتریه ؟ دقیقا نکته ای که EA رو به اون متهم میکنید به خود 2K برمیگرده و به تقلید کورکورانه از GTA سری مافیا رو به یک بازی جهان باز بی معنی تبدیل کرده
  3. ساخت بازی بی ارزش تمام انلاین battleborn که فقط به خاطر سودجویی بیشتر توسعه داده شد که البته خداروشکر شکست خورد
  4. بازی تمام انلاین evolve که یکی از مورد انتظارترین بازیهای نسل بود رو به خاطره سودجویی و عدم احترام به مشتری نصف بیشتر بازی رو برید و در DLC ها جای داد و البته خداروشکر این بازی هم شکست خورد
از مواردی مثل اینکه Xcom 2 از لحاظ بستر داستانی عملا توهین به کسایی بود که نسخه قبلی رو تجربه کرده بودند میگذریم.
یک نکته هم بگم راک استار درسته زیر مجموعه T2 محسوب میشه ولی اینکه چه تصمیمی برای بازیهاش کاملا مستقل و خودمختار هست. که البته همین راک استار هم کم از قدرتش استفاده نکرده مثل مسخره کردن PC gamer ها برای GTA V و اینکه هنوز Agent در حال ساخته و ...

حالا شما EA رو متهم میکنید که هدفش کاملا بر روی بازیهای انلاین هست در حالی که واقعیت عکس این مورد رو نشون میده و EA به بخش تکنفره بازیها هم هرچند کمتر توجه میکنه. برای مثال از Titanfall 2 شروع کنیم عنوانی که از ابتدا بر پایه مولتی بنا شده بود ولی EA و استدیو ریسپاون یک بخش داستانی برای نسخه دوم درنظر گرفتند که اتفاقا نظر خیلی ها رو جلب کرد.
یا BF1 که جز سه فرانچایز بزرگ شوتر اول شخص هست، EA و Dice در حالی که اصلا نیاز نبود یک بخش داستانی برای این بازی درنظر گرفتند که جدا از نواقصش در کل خوب بود و اینکه همه ی ناشرها به سمت بازیهای شوتر اول شخص تخیلی و فانتزی حرکت میکردند ولی این EA بود ریسک کرد و جنگ جهانی اول رو به تصویر کشید
همین الان برای NFS Payback بخش داستانی داره در حالی که تمام ریسینگ های چندین سال اخیر فاقد بخش داستانی بودند
و حتی برای بازیهای ورزشی که اصلا نیاز نیست هم EA بخش داستانی اورده مثل Fifa و madden... خیلی جالبه EA همه جا متهم میشه در حالی که دوستمون اشاره کردند همین EA سرویس مقرون به صرفه Access رو اجرا کرده...

دوتا منظور داشتم از نوشته هام اول اینکه T2 اصلا اون بتی که شما ساختی نیست و کم ایراد بهش وارد نیست و اگر نشد اشکال بیشتری بهش وارد کنیم برای اینکه نسبت به EA تولیداتش محدودتر هست

دوم اینکه EA هم به اون شیطان صفتی که شما نشون میدی نیست و درسته اواخر نسل هفتم و اوایل نسل هشتم بازیهای بشدت نا امیدکننده ای عرضه کرد ولی در حال حاضر وضعیت خیلی بهتری نسبت به کمپانی محبوب دل شما داره
درباره کوبیدن EA ؟؟!! و در ادامه کمپانی محبوب دل من ؟؟؟!!!! :-/ ( والا 2K و به خضوض راکستار و ناشر این دو تا یعنی Take Two محبوب دل خیلی ها هستن و اگه محبوب دل من هست آره هست و RDR 2 میاد محبوب دل من و این و آن رو نشون میده که بازی ساختن و ساپورت کردن به چی میگن راکستار اومد GTA ساخت و یه بخش داستانی آفلاین دیوانه وار مثل همیشه تحویل همه داد و در کنارش بخش آنلاین عالی هم گذاشت و همه دارن بازی میکنن این بخش آنلاینش رو هر چی سود هم میکنه راکستار از این بخش نوش جونش ! چون هم بخش آفلاین عالی داد و در کنارش بخش آنلاین عالی ! آره عزیز Take Two و زیر مجموعه هاش محبوب دل من هستن تا زمانی که به شعور من توهین نکنن !! من اصلا مشکلی ندارم که بگم این ناشر و زیر مجموعه هاش محبوب دل منن !! مثل زمانی که کپکام و کونامی محبوب دل من بودن ! به خصوص در نسل ششم ! این محبوب دل من خب تغییر میکنه با توجه به کارایی که میکنن ولی برای یه سری این محبوب دل همیشه میمونه !!! حتی اگه آشغال تحویلشون بده ! هر چند که EA اصلا بازی هاش آشغال نیستن و من اصلا چنین نظری ندارم ! بتلفیلد 1 عالی بود و دستشون درد نکنه و.... ) این کمپانی یعنی EA نسل قبل از دید من یکی از بهترین ها بود ! سری فیفا رو به اوج سوند و نسل قبل یکی از بهترین نسل های ورزشی حداقل برای من بود و نسل بی نظیری بود و فیفا تو نسل قبل شاهکار تمام بود و با قدرت شروع کرد و با قدرت هر چه تمام تر تمام کرد و کمپانی EA کلی بازی عالی دیگه ساخت و منتشر کرد و یکی از دیگری بهتر ......

درباره اون NBA 2K 18 هم اون بازی انقدر شاهکاره من هیچ حرف اضافه ای دربارش نمیزنم و اون پرداخت های درون برنامه ایش هم که صد در صد اصلا کار اصلا درستی نبود و صد البته اون پرداخت های درون برنامه ایش هم در بعضی از قسمت هاش بود ( شما مشخصه که اصلا اون بازی رو انجام ندادی و فقط یه چیزی شنیدی و همین نسخه جدید NBA 2K18 کلی تغییرات و تحولات تو بخش های مختلفش داشت و ترول کردن اون بازی واقعا اعتماد به نفس میخواد ! این بازی در نسل هشتم که زد NBA Live رو با خاک یکسان کرد و با کیفیت ترین بازی ورزشی نسل هشتم بوده بدوه هیچ شکی .از شاهکار های 2K میخوای بگی همون مافیا 3 بله فاجعه تمام بود و اصلا خوب کار نکرد ) و انقدر NBA 2K18 کامله من صحبتی دربارش نمیکنم ! و بعد پرداخت های درون برنامه ای ؟ نیست EA نداره ؟ و نیست خیgd کمپانی های دیگه ندارن ! کار به شدت مسخره ای هستش که هر کسی انجام بده واقعا مزخرف تمامه !

درباره کمپانی Take Two هم بازم حرف اضافه ای نمیزنم و صد البته یه سری صحبت ها کردم و هیچ کمپانی و استدیویی مقدس نیست و صد در صد همین ناشر هم اشتباهتی کرده و یه سری بازی ها مثل همین مافیا 3 فاجعه از آب در اومد و اشتباهاتی داشته ولی یکی از با ثبات ترین کمپانی ها در نسل های اخیر بوده و اصلا صحبت اضافه ای دربارش نمیکنم و کارنامش مشخصه . بتی هم ساخته نشده ولی تو همین نسل هشتم با این که محدود تر کار کرده و میکنه و خواهد کرد ولی در کل بازم خوب کار کرده و بازی جدیدش هم به نام RDR2 میاد و .......

شما هم داری نظرت رو میگی و منم نظرم رو !! فکتی رو هیچ کدوم از حرف های ما نیست و کمپانی EA چه قبول داشته باشی و چه نداشته باشی رفته به سمت آنلاین ! و داره این موضوع رو شدتش رو هم بیشتر و بیشتر میکنه .

اصلا هم نگفتم آنلاین بده و کسی حرف تو دهن من نذاره و آنلاین عالیه ولی بخش آفلاین نباید فدای آنلاین بشه که خب در این نسل هشتم میشه گفت شده ! خیلی از کمپانی ها هم در این نسل هستم خوب کار نکردن و کلا نسل خوبی نبود و خب دلایل زیاد هست و ......

بعد راکستار مستقل و خود کاره !!!؟؟؟ خب مشخصه که این طوریه ولی نه از دید شما دوست عزیز و نه اون طور که شما فکر میکنی !!! شما خودت جواب خودت رو دادی !! همین Take Two چنین اجازه ای بهشون داده و دستشون رو باز گذاشته ولی کملا زیر نظرشون داره و کیفیت بازی ها رو کنترل میکنه و شما فکر کنم خبر نداری که بازی RDR سه سال در دست ساخت بود و بعد از خود Take Two ناظر فرستادن و بازی رو تست کردن و دیدن بازی اون چیزی که باید میشده ، نشده و کل بازی رو دستور دادن بریزن دور و از دوباره بسازن ! اولین بازی ورزشی نسل هشتمی تمام عیار هم خود 2K Sport در همون اول نسل دادن بیرون و قشنگ مشخص بود برنامه ریزی درست و دقیقی دارن برای نسل هشتم !

کمپانی Take Two کارش مشخصه و شعارش هم مشخصه و صحبت های مدیرانش هم مشخص صد در صد هر کمپانی اشتباهاتی هم داره و سر مافیا 3 واقعا افتضاح عمل شد و هم استدیوی سازنده و هم ناشرش مقصر بودن ) شما میگی Ea این نسل هم عالی بوده خب باشه از دید شما بوده و از دید من کارنامش کاملا متوسط بوده ......

یکم دیگه RDR 2 میاد و کل صنعت گیم رو تحت تاثیر خودش قرار میده عزیز ! آخه Take Two کجا و EA کجا !!!؟؟ داستان داره میره سر مقایسه این دو کمپانی فکر کنم !! که اصلا هدف من این نبود ! به قول خودت یکی کار هاش زیاد تره و یکی دیگه کار هاش محدود تر و کلا سیاست هاشون با هم فرق داره و منم دقیقا نظرم همینه و شما گاهی جواب خودت رو خودت میدی !

حالا اصلا کاری به اون نیدفور اسپید و همیشه آنلاین بودنش و خیلی کارای دیگشون اصلا کاری ندارم !

حتی EA همون دایس رو هم اجازه نمیدن برن ادامه battlefield bad company رو بسازه ! دایس کارش درسته و هیچ بحثی توش نیست و در ضمن سر همین بتلفید 1 دهن دایس سرویس شد تا مدیران Ea رو مجاب کنه که برن به سمت جنگ جهانی اول و تمامی مصاحبه هاشون هست و خوندین دیگه ؟؟!! یادتون هست که ؟ دایس میگفت بریم سمت جنگ جهانی اول و مدیران Ea اصلا زیر بار نمیرفتن و دایس با بدبختی اینا رو مجاب کرد که برن سمت جنگ جهانی اول !

درباره شاهکار والا صحبتی نکنیم بهتره و EA تو این کار ها ید طولایی داره و اون بلایی که EA سر بازی فوتبال آمریکایی 2K Sport آورد رو که تو کتاب گینس باید بنویسن ( داستان چی بود ؟؟؟ چون خیلی ها شاید خبر نداشته باشن از دوباره این جا میگم ! یه زمانی EA فوتبال آمریکایی میداد و بازیش فروش عالی تو آمریکا داشت و این بازی به شدت در آمریکا طرفدار داره و تبلیغات زیادی روش میشه خب 2K هم اومد وسط و همین بازی فوتبال آمریکایی رو داد بیرون ! و چی شد ؟ هیچی !! انقدر بازیش عالی بود زد بازی فوتبال آمریکایی EA Sport رو با خاک یکسان کرد ! درست مثل بازی بسکبتال الانش !! بعد چی شد ؟ هیچی ! EA Sport نرفت کیفیت بازیش رو بالا ببره و یا موتور گرافیکی و فیزیکش رو عوض کنه ! نه این کار ها رو نکرد ! خب چی کار کرد ؟ بله دوستان EA رفت کل لایسنس فوتبال آمریکایی رو خرید و دیگه نذاشت 2K Sport بازی فوتبال آمریکایی بده بیرون و EA بدین صورت تونست با قدرت تمام به کارش ادامه بده:)) ) و از این شاهکار ها تا دلت بخواد زیاد کرده .

و در ضمن شما خودت بحث رو کشوندی این جا و من اصلا بحث رقابت و مقایسه دو کمپانی نبود و فقط یه مثال خلاصه ای از یه کمپانی با ثبات در نسل های مختلف زدم و معلومه که همین ناشر یعنی Take Two اشتباهاتی داشته ولی یکی از با ثبات ترین کمپانی ها در نسل های مختلف بوده و مثل کونامی احمق و کپکام احمق و خیلی از کمپانی های دیگه نبوده که تو نسل های مختلف عملکردهاشون نوسانات زیادی داشته باشه و EA به نسبت نسل قبل عملکردش از دید من متوسط بوده و نسل قبل یعنی نسل هفتم عملکردشون فرا تر از عالی بود ( انقدر EA نسل قبل عالی بود و من یکی رو با کار هاش خوشحال کرد این نسل انتظارات بیشتری ازش داشتم که نشد ولی خب اکثر کمپانی ها عملکرد ضعیف تری نسبت به نسل قبل داشتن و این صحبت های تعصب و این چیزا والا من دیگه تو سنی نیستم که بخوام به این چیزا اصلا فکر کنم ) . کونامی که ول معطله و رفته تو خواب ! کپکام هم به نسبت از نسل قبل بهتر کار کرده . صحبتم و بحثم درباره بازی های آنلاین و آفلاین ببین به کجا رفت !!!! :| هر چند نا خوداگاه این بحث ها به هر حال به هم ربط داره و عملکرد ناشر ها و خیلی موارد دیگه مثل یه زنجیر به هم متصل هستن .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mohsen2012

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
درباره کوبیدن EA ؟؟!! و در ادامه کمپانی محبوب دل من ؟؟!! :| ( والا راکستار و ناشرش محبوب دل خیلی ها هستن و اگه محبوب دل من هست آره هست و RDR 2 میاد محبوب دل من و این و آن رو نشون میده که بازی ساختن و ساپورت کردن به چی میگن راکستار اومد GTA ساخت و یه بخش داستانی آفلاین دیوانه وار مثل همیشه تحویل همه داد و در کنارش بخش آنلاین عالی هم گذاشت و همه دارن بازی میکنن این بخش آنلاینش رو هر چی سود هم میکنه راکستار از این بخش نوش جونش ! چون هم بخش آفلاین عالی داد و در کنارش بخش آنلاین عالی ! آره عزیز Take Two و زیر مجموعه هاش محبوب دل من هستن تا زمانی که به شعور من توهین نکنن !! من اصلا مشکلی ندارم که بگم این ناشر و زیر مجموعه هاش محبوب دل منن !! مثل زمانی که کپکام و کونامی محبوب دل من بودن ! به خصوص در نسل ششم ! این محبوب دل من خب تغییر میکنه با توجه به کارایی که میکنن ولی برای یه سری این محبوب دل همیشه میمونه !!! حتی اگه آشغال تحویلشون بده ! ) این کمپانی یعنی EA نسل قبل از دید من یکی از بهترین ها بود ! سری فیفا رو به اوج سوند و نسل قبل یکی از بهترین نسل های ورزشی حداقل برای من بود و نسل بی نظیری بود و فیفا تو نسل قبل شاهکار تمام بود و با قدرت شروع کرد و با قدرت هر چه تمام تر تمام کرد و کمپانی EA کلی بازی عالی دیگه ساخت و منتشر کرد و یکی از دیگری بهتر ......

درباره اون NBA 2K 18 هم اون بازی انقدر شاهکاره من هیچ حرف اضافه ای دربارش نمیزنم و اون پرداخت های درون برنامه ایش هم که صد در صد اصلا کار اصلا درستی نبود و صد البته اون پرداخت های درون برنامه ایش هم در بعضی از قسمت هاش بود ( شما مشخصه که اصلا اون بازی رو انجام ندادی و فقط یه چیزی شنیدی و همین نسخه جدید NBA 2K18 کلی تغییرات و تحولات تو بخش های مختلفش داشت و ترول کردن اون بازی واقعا اعتماد به نفس میخواد ! این بازی در نسل هشتم که زد NBA Live رو با خاک یکسان کرد از شاهکار های 2K میخوای بگی همون مافیا 3 بله فاجعه تمام بود و اصلا خوب کار نکرد ) و انقدر اون بازی کامله من صحبتی دربارش نمیکنم ! و بعد پرداخت های درون برنامه ای ؟ نیست EA نداره ؟ و نیست خییل کمپانی های دیگه ندارن ! کار به شدت مسخره ای هستش که هر کسی انجام بده واقعا مزخرف تمامه !

درباره کمپانی Take Two هم بازم حرف اضافه ای نمیزنم و صد البته یه سری صحبت ها کردم و هیچ کمپانی و استدیویی مقدس نیست و صد در صد همین ناشر هم اشتباهتی کرده و یه سری بازی ها مثل همین مافیا 3 فاجعه از آب در اومد و اشتباهاتی داشته ولی یکی از با ثبات ترین کمپانی ها در نسل های اخیر بوده و اصلا صحبت اضافه ای دربارش نمیکنم و کارنامش مشخصه . بتی هم ساخته نشده ولی تو همین نسل هشتم با این که محدود تر کار کرده و میکنه و خواهد کرد ولی در کل بازم خوب کار کرده و بازی جدیدش هم به نام RDR2 میاد و .......

شما هم داری نظرت رو میگی و منم نظرم رو !! فکتی رو هیچ کدوم از حرف های ما نیست و کمپانی EA چه قبول داشته باشی و چه نداشته باشی رفته به سمت آنلاین ! و داره این موضوع رو شدتش رو هم بیشتر و بیشتر میکنه .

اصلا هم نگفتم آنلاین بده و کسی حرف تو دهن من نذاره و آنلاین عالیه ولی بخش آفلاین نباید فدای آنلاین بشه که خب در این نسل هشتم میشه گفت شده ! خیلی از کمپانی ها هم در این نسل هستم خوب کار نکردن و حتی Take Two هم شرکت های زیر دستش مثل راکستر و 2K روشون تاثیر گذاشته و به نسبت نسل قبل بازی کم تر دادن ولی خب RDR 2 میاد و میبینید که کمپانی به چی میگن !

بعد راکستار مستقل و خود کاره !!!؟؟؟ خب مشخصه که این طوریه ولی نه از دید شما دوست عزیز و نه اون طور که شما فکر میکنی !!! شما خودت جواب خودت رو دادی !! همین Take Two چنین اجازه ای بهشون داده و دستشون رو باز گذاشته ولی کملا زیر نظرشون داره و کیفیت بازی ها رو کنترل میکنه و شما فکر کنم خبر نداری که بازی RDR سه سال در دست ساخت بود و بعد از خود Take Two ناظر فرستادن و بازی رو تست کردن و دیدن بازی اون چیزی که باید میشده ، نشده و کل بازی رو دستور دادن بریزن دور و از دوباره بسازن ! اولین بازی ورزشی نسل هشتمی تمام عیار هم خود 2K Sport در همون اول نسل دادن بیرون و قشنگ مشخص بود برنامه ریزی درست و دقیقی دارن برای نسل هشتم !

کمپانی Take Two کارش مشخصه و شعارش هم مشخصه و صحبت های مدیرانش هم مشخص صد در صد هر کمپانی اشتباهاتی هم داره و سر مافیا 3 واقعا افتضاح عمل شد و هم استدیوی سازنده و هم ناشرش مقصر بودن ) و کلا بیخیال مقایسه EA و Take Two بشیم مشخصه ! شما میگی Ea این نسل هم عالی بوده خب باشه از دید شما بوده و از دید من کارنامش کاملا متوسط بوده ......

یکم دیگه RDR 2 میاد و کل صنعت گیم رو تحت تاثیر خودش قرار میده عزیز ! آخه Take Two کجا و EA کجا !!!؟؟ داستان داره میره سر مقایسه این دو کمپانی فکر کنم !! که اصلا هدف من این نبود !

حالا اصلا کاری به اون نیدفور اسپید و همیشه آنلاین بودنش و خییل کارای دیگشون اصلا کاری ندارم !

حتی EA همون دایس رو هم اجازه نمیدن برن ادامه battlefield bad company رو بسازه ! دایس کارش درسته و هیچ بحثی توش نیست و در ضمن سر همین بتلفید 1 دهن دایس سرویس شد تا مدیران Ea رو مجاب کنه که برن به سمت جنگ جهانی اول و تمامی مصاحبه هاشون هست و خوندین دیگه ؟؟!! یادتون هست که ؟ دایس میگفت بریم سمت جنگ جهانی اول و مدیران Ea اصلا زیر بار نمیرفتن و دایس با بدبختی اینا رو مجاب کرد که برن سمت جنگ جهانی اول !

درباره شاهکار والا صحبتی نکنیم بهتره و EA تو این کار ها ید طولایی داره و اون بلایی که EA سر بازی فوتبال آمریکایی 2K Sport آورد رو که تو کتاب گینس باید بنویسن ( داستان چی بود ؟؟؟ چون خیلی ها شاید خبر نداشته باشن از دوباره این جا میگم ! یه زمانی EA فوتبال آمریکایی میداد و بازیش فروش عالی تو آمریکا داشت و این بازی به شدت در آمریکا طرفدار داره و تبلیغات زیادی روش میشه خب 2K هم اومد وسط و همین بازی فوتبال آمریکایی رو داد بیرون ! و چی شد ؟ هیچی !! انقدر بازیش عالی بود زد بازی فوتبال آمریکایی EA Sport رو با خاک یسکان کرد ! درست مثل بازی بسکبتال الانش !! بعد چی شد ؟ هیچی ! EA Sport نرفت کیفیت بازیش رو بالا ببره و یا موتور گرافیکی و فیزیکش رو عوض کنه ! نه این کار ها رو نکرد ! خب چی کار کرد ؟ بله دوستان EA رفت کل لایسنس فوتبال آمریکایی رو خرید و دیگه نذاشت 2K Sport بازی فوتبال آمریکایی بده بیرون و EA بدین صورت تونست با قدرت تمام به کارش ادامه بده:)) ) و از این شاهکار ها تا دلت بخواد زیاد کرده ...... و در ضمن شما خودت بحث رو کشوندی این جا و من اصلا بحث رقابت و مقیاسه دو کمپانی نبود و فقط یه مثال خلاصه ای از یه کمپانی با ثبات در نسل های مختلف زدم و معولمه که همین ناشر اشتباهاتی داشته ولی یکی از با ثبات ترین کمپانی ها در نسل های مختلف بوده و مثل کونامی احمق و کپکام احمق و خیلی از کمپانی های دیگه نبوده که تو نسل های مختلف عملکردهاشون نوسانات زیادی داشته باشه و EA به نسبت نسل قبل عملکردش از دید من متوسط بوده و نسل قبل عالی بود . کونامی که ول معطله و رفته تو خواب ! کپکام هم به نسبت از نسل قبل بهتر کار کرده . صحبتم و بحثم درباره بازی های آنلاین و آفلاین ببین به کجا رفت !!!! :| هر چند نا خوداگاه این بحث ها به هر حال به هم ربط داره و عملکرد ناشر ها و خیلی موارد دیگه مثل یه زنجیر به هم متصل هستن .

شما همیشه یکسری حرف هارو پشت سر هم به صورت کلی مطرح میکنید و خب من در عوض سعی کردم با مثال پاسخ بدم که کمپانی T2 نسبت به تعداد خروجی هاش کم به شعور مخاطبین توهین نکرده. بازیهایی مثل battleborn، evolve و Maifa 3 و حتی NBA 2K 18 که مخاطب های خود این بازی تو اینترنت کلی سر و صدا راه انداختند که باعث شده منی که به قول شما مخاطب این بازی نیستم هم از گندکاریهای 2K با خبر بشم و در سمت مقابل کلی از دستاورد های EA در زمینه بازیهای مولتی پلیر و سینگل پلیر در این یکی دوسال اخیر صحبت کردم که مسله مهم برای شما اینکه سازنده های BF1 تحت فشار مدیران ارشد بودند !!!


و نکته اخر شما درباره رابطه راک استار و T2 دچار سوتفاهم شدید! راک استار از اون چیزی که شما فکر میکنی خیلی مستقل تر هست و اجازه اش دست کسی نیست که مدیران ارشد T2 بخوان اجازه ساخت بازی ایی رو بهشون بدند یا نه! در حدی که یک خط از کدهای این کمپانی در بازیهای دیگه T2 استفاده نمیشه مستقل هست. کمپانی T2 بیشتر مثل یک کمپانی هولدینگ میمونه برای مثال قابل لمس تر activision blizzard رو میتونیم با T2 مقایسه کنیم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: incoming and H^D^

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
حرف زدن قشنگه، کوبیدن کله گنده ها قشنگه، "یوبی پول پرست ببین چی کار کرد" "ایی ای فلان فلان شده استدیوها رو میبنده" و حرفایی ازین قبیل

ولی عمل مهمه، هرکسی میتونه پشت کیبورد بشینه ی مشت حرفای تکراری مرسوم لایک-بگیر بزنه ولی واقعیت یه چیز دیگس

چرا میرن سمت آنلاین؟ چرا لوت باکس ها اینقدر درآمدزایی دارن؟ چرا راکستار کمتر بازی میسازه و چسبیده به GTA Online و مایکروترنزکشن و پول پارو میکنه؟ دلیلش جز خود ما گیمرها هستیم؟ بازار براساس تقاضا کار میکنه! ما گیمرهاییم که از بازیای سینگل حمایت نمیکنیم فارغ از این که چقدر توپ باشن ، ما گیمرهاییم که میریم سمت بازیای آنلاین ، ما گیمرهاییم که نزدیک 1000 ساعت صرف بازی آنلاین میکنیم ولی از ی بازی سینگل توپ حمایت نمیکنیم ، ما گیمرهاییم که باعث میشیم کله گنده های صنعت ریسک نکنن و برن سراغ آنلاین و تضمینی سود کنن، فک کردین ساخت یه بازی AAA چقدر هزینه بر هست؟ همین دد اسپیس 2 نزدیک 60 میلیون خرجش شده و با وجود فروش 4 میلیون نسخه ایش بازم سود نکرده! چرا رفتن سمت آنلاین و اکشن؟ چون گیمرها اکشن رو به Horror ترجیح میده ....و و و ...
دلیلیش خود ماییم، رو راست باشیم با هم، این همه خبر میاد از فروش کم بازیای سینگل پلیر

دیس آنرد 2 یکی از بهترین مخفی کاریای نسل هست = فروش کم

دیس اکس = فروش کم

Prey = فروش کم

بایوشاک اینفینیت = فروش کم

هیتمن = فروش کم

Alien Isolation = فروش کم

تایتن فال 2 = فروش کم (حالا بگیم این تقصیر ایی ای بود)

و و و ....عملا Immersive sim ها پول درنمیارن، سود هم داشته باشن مطمئنا در حد بازیای آنلاین نیست

یا همین Nioh که انحصاری پلی 4 بود، بازی ک در کنار بلادبرن جز بهترین انحصاریای این نسل کنسول محبوبتون بود، چند نفرتون خریدین؟ اجاره و تعویض نمیگم! چند نفرتون خریدین؟ (حالا ببین این دستنی 2 رو چند نفر خریدن!)

با همه اینا، نمیگم بازیای سینگل پلیر سود ندارن و فلان، ولی ریسکی هستن ... حالا این ریسک اگه یه فرنچایز محبوبی مثل آنچارتد باشه که ی کله گنده ای مثل سونی پشتشه کمتر میشه (هرچند اینم از آنلاینش پول درمیاره) ولی بازم آنلاین هم ریسکش کمتره و هم درآمدزایی بیشتری داره ...دلیلشم تقاضای بازار هست، دلیلش ماها هستیم

"Consumers are less willing to pay $60 for a boxed game and instead choose titles with a steady stream of new content," the report said. "Publishers seek to meet these expectations and have adopted a 'games as a service' model, releasing fewer titles over time while keeping players engaged longer with regular updates and add-ons."

Mircrotransactions and DLC have tripled the value of the game industry

پس بجای این که بچسبید به این که چرا فلان شرکت فلان استدیو رو تخته کرد و بهش فحش بدید، برید بازیای اون استدیو رو بخرید حمایت کنید تا همچین وضعیتی پیش نیاد

و منصف باشید، ایی ای و یوبی و همه کله گنده ها سیاست بد داشتن، ولی همینا صنعت رو نگه داشتن، همینا پشت بهترین بازی های صنعت بودن ... سیاه و سفید نگا نکنید، و حمایت هم یادتون نره، عمل یادتون نره، حرف زدن راحته.

درضمن، پرفروشترین بازی های سال 2016 :

Call of Duty: Infinite Warfare
Battlefield 1
The Division
NBA 2K17
Madden NFL 17
Grand Theft Auto V
Overwatch (no Battle.net sales)
Call of Duty: Black Ops III
FIFA 17
Final Fantasy XV

9تاشون آنلاین، 9 تاشون!
دوست عزیز اگر یک بازی سینگل پلیر قوی داسته باشه مطمن باش فروش زیادی هم میکنه.نمونه زیاد داریم.مثل سری god of war یا بازی هورایزون ویچر 3وخیلی مثالهای دیگه.
به نظرم کمپانی ها نمیخوان هزینه زیادی برای بخش تکنفره بازی ها بکنن.نمونش همین بازی شیطان درون 2!!!انیمیشنهای ضعیف.گرافیک متوسط.داستان معمولی.
 
  • Like
Reactions: Jack cooper

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
شما همیشه یکسری حرف هارو پشت سر هم به صورت کلی مطرح میکنید و خب من در عوض سعی کردم با مثال پاسخ بدم که کمپانی T2 نسبت به تعداد خروجی هاش کم به شعور مخاطبین توهین نکرده. بازیهایی مثل battleborn، evolve و Maifa 3 و حتی NBA 2K 18 که مخاطب های خود این بازی تو اینترنت کلی سر و صدا راه انداختند که باعث شده منی که به قول شما مخاطب این بازی نیستم هم از گندکاریهای 2K با خبر بشم و در سمت مقابل کلی از دستاورد های EA در زمینه بازیهای مولتی پلیر و سینگل پلیر در این یکی دوسال اخیر صحبت کردم که مسله مهم برای شما اینکه سازنده های BF1 تحت فشار مدیران ارشد بودند !!!


و نکته اخر شما درباره رابطه راک استار و T2 دچار سوتفاهم شدید! راک استار از اون چیزی که شما فکر میکنی خیلی مستقل تر هست و اجازه اش دست کسی نیست که مدیران ارشد T2 بخوان اجازه ساخت بازی ایی رو بهشون بدند یا نه! در حدی که یک خط از کدهای این کمپانی در بازیهای T2 استفاده نمیشه مستقل هست. کمپانی T2 بیشتر مثل یک کمپانی هولدینگ میمونه برای مثال قابل لمس تر activision blizzard رو میتونیم با T2 مقایسه کنیم
شما هم دیدی که صحبت هایی که کردی بخشیش رو خودم هم قبول داشتم و هیچ بحثی توش نیست و صحبت های من رو هم باید کمی روش فکر کرد و گفتم هیچ کمپانی قدیس نیست ولی خب یه سری کمپانی ها هستن در زمان هایی این حرص و طمعشون قشنگ بیشتر نمود پیدا میکنه . مشکل دوستان اینه که تک تک صحب هاشون رو فکر میکنن درسته ! شما مثال های درستی زدی درباره مافیا 3 و .... ولی در کنارش EA هم کم عوضی بازی در نیاورده .

سر همون RDR من به شما توضیح دادم و گفتم بازی RDR رو که سه سال در دست ساخت بود رو ریختن دور ! این مقاله لعنتی سال ها پیش تو یه مجله بازی بود که من خریده بودم و مقاله عالی بود و داستان های پشت پرده تیک تو و راکستار رو داشت میگفت دوست گرامی من و من از خودم در نیاوردم که ! میگم از تیک تو انقدر بهشون فشار آوردن بازی رو دستور دادن و ریختن دور و دوباره سازی کردن . چون Take Two به شدت به کیفیت اهمیت میده و حالا این مثال مافیا 3 رو میای میزنی و کلا Take Two به بخش راکستار وحشتناک اهمیت میده و فشار روی کیفیت براشون خیلی مهمه ! البته این فشار روی بخش ورزشی 2K Sport هم هست به خصوص استدیوی Visual Concepts .حالا این وسط اشتباهاتی میشه ! بله میشه و شکی توش نیست ولی داریم از ثبات کلی در چند نسل حرف میزنیم .........

و سیاست گذاری های کلان این دو زیر مجموعه از طریق Take Two اعمال میشه و بازم مثال بزنم و شما باز هم فکر نکنی این کمپانی محبوب دل من که صد در صد هست ولی قدیس من نیست و میشه ازش انتقاد کرد و کلا از هر چیزی باید انتقاد کرد درباره همین پرداخت های درون برنامه ای مدیران ارشد Take Two دستور داده بودن که بازی های 2K Sport و یه سری بازی های دیگه این داستان در نسخه های جدید بیشتر بشه:| که بعد با واکنش هوادارن مواجه شدن قشنگ عقب نشینی کردن ! اینا هم قدیس نیستن ! اصولا پول وسط بیاد و بعدش قدرت وسط بیاد تا نظارتی در کار نباشه و قانون درست حسابی و فیدبکی و چیزی در کار نباشه و فشاری در کار نباشه هر ارگان و کمپانی و مجموعه ای از راه خودش دور میشه و فاسد میشه و خودش رو گم میکنه . همین اکتی و EA که منم باهاشون کلی خاطره دارم و من نسل قبل رو مدیون EA Sport هستم به خاطر فیفا های شاهکاری که دادن و کلی لذت بردم پس همین کمپانی هم در نسل هفتم محبوب دل من بود و اونم چه محبوب دلی دوست گرامی من !! و همین طور با اون DEAD Space یعنی زندگی کردم در نسل قبل و عجب شاهکاری بود یعنی .

راکستار قدرتمنده ولی زیر سایه Take Two ( عزیز راکستار زیر مجموعه Take Two هستش ! یعنی صاحب راکستار Take Two هستش ) حالا راکستار قدرتمنده ؟؟ مشخصه که قدرتمنده ولی داری شما رو چیزی پافشاری میکنی که اصلا شوکه کنندست . سایت تیک تو :Arrowd:


درباره NBA 2K18 مخاطب هاش عصبانی بودن از همون بخش پرداخت های درون برنامه ای و حق داشتن و درست هم میگفتن ولی صحبت از کیفیت کلی خود بازی بود که به طرز دیوانه کننده ای عالی هستش ! پرداخت های درون برنامه ای تو یه مد جهان باز بودش که مدی تازه هستش و اون جا دیگه زیادی پولکی بود این مد و طرفدار هاش چنین انتظاری نداشتن از اون مد ! اون بازی انقدر مد داره که اصلا بگذریم .....
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شما هم دیدی که صحبت هایی که کردی بخشیش رو خودم هم قبول داشتم و هیچ بحثی توش نیست و صحبت های من رو هم باید کمی روش فکر کرد و گفتم هیچ کمپانی قدیس نیست ولی خب یه سری کمپانی ها هستن در زمان هایی این حرص و طمعشون قشنگ بیشتر نمود پیدا میکنه . مشکل دوستان اینه که تک تک صحب هاشون رو فکر میکنن درسته ! شما مثال های درستی زدی درباره مافیا 3 و .... ولی در کنارش EA هم کم عوضی بازی در نیاورده .

سر همون RDR من به شما توضیح دادم و گفتم بازی RDR رو که سه سال در دست ساخت بود رو ریختن دور ! این مقاله لعنتی سال ها پیش تو یه مجله بازی بود که من خریده بودم و مقاله عالی بود و داستان های پشت پرده تیک تو و راکستار رو داشت میگفت دوست گرامی من و من از خودم در نیاوردم که ! میگم از تیک تو انقدر بهشون فشار آوردن بازی رو دستور دادن و ریختن دور و دوباره سازی کردن . چون Take Two به شدت به کیفیت اهمیت میده و حالا این مثال مافیا 3 رو میای میزنی و کلا Take Two به بخش راکستار وحشتناک اهمیت میده و فشار روی کیفیت براشون خیلی مهمه ! البته این فشار روی بخش ورزشی 2K Sport هم هست به خصوص استدیوی Visual Concepts .حالا این وسط اشتباهاتی میشه ! بله میشه و شکی توش نیست ولی داریم از ثبات کلی در چند نسل حرف میزنیم .........

و سیاست گذاری های کلا این دو زیر مجموعه از طریق Take Two اعمال میشه و بازم مثال بزنم و شما باز هم فکر نکنی این کمپانی محبوب دل من که صد در صد هست ولی قدیس من نیست و میشه ازش انتقاد کرد و کلا از هر چیزی باید انتقاد کرد درباره همین پرداخت های درون برنامه ای مدیران ارشد Take Two دستور داده بودن که بازی های 2K Sport و یه سری بازی های دیگه این داستان در نسخه های جدید بیشتر بشه:| که بعد با واکنش هوادارن مواجه شدن قشنگ عقب نشینی کردن ! اینا هم قدیس نیستن ! اصولا پول وسط بیاد و بعدش قدرت وسط بیاد تا نظارتی در کار نباشه و قانون درست حسابی و فیدبکی و چیزی در کار نباشه و فشاری در کار نباشه هر ارگان و کمپانی و مجموعه ای از راه خودش دور میشه و فاسد میشه و خودش رو گم میکنه . همین اکتی و EA که منم باهاشون کلی خاطره دارم و من نسل قبل رو مدیون EA Sport هستم به خاطر فیفا های شاهکاری که دادن و کلی لذت بردم پس همین کمپانی هم در نسل هفتم محبوب دل من بود و اونم چه محبوب دلی دوست گرامی من !! و همین طور با اون DEAD Space یعنی زندگی کردم در نسل قبل و عجب شاهکاری بود یعنی .

راکستار قدرتمنده ولی زیر سایه Take Two ( عزیز راکستار زیر مجموعه Take Two هستش ! یعنی صاحب راکستار Take Two هستش ) حالا راکستار قدرتمنده ؟؟ مشخصه که قدرتمنده ولی داری شما رو چیزی پافشاری میکنی که اصلا شوکه کنندست . سایت تیک تو :Arrowd:


درباره NBA 2K18 مخاطب هاش عصبانی بودن از همون بخش پرداخت های درون برنامه ای و حق داشتن و درست هم میگفتن ولی صحبت از کیفیت کلی خود بازی بود که به طرز دیوانه کننده ای عالی هستش ! پرداخت های درون برنامه ای تو یه مد جهان باز بودش که مدی تازه هستش و اون جا دیگه زیادی پولکی بود این مد و طرفدار هاش چنین انتظاری نداشتن از اون مد ! اون بازی انقدر مد داره که اصلا بگذریم .....


درباره اینکه هر ناشری یک دوره ای عوضی بازی دراورده منم با شما هم نظرم و اصلا از یکی دو سال اول نسل هشتم EA نمیتونم دفاع کنم چون اصلا قابل دفاع نیست. اما در حال حاضر EA وضعیت مطلوبی داره و نمیشه درباره گذشته بهش خرده گرفت وگرنه سونی هم که الان محبوبترین ناشر محسوب میشه هم دوره های بدی داشته مثل باقی ناشرها

درباره راک استار و Take Two که اف تاپیک هم شده شما درست میگی Take Two صاحب Rockstar هست ولی اصلا به این معنی نیست هر چی امی و نهی بخواد انجام بده.

رابطه راک استار با T2 مثل رابطه Xbox با مایکروسافت و یا مثلا Dice با EA نیست. بلکه راک استار استقلال قانونی خیلی بیشتری داره به صورتی که میتونه از در اختیار قراردادن دستاوردهای فنی ش به باقی بخش های کمپانی مادر T2 اجتناب کنه که همین کار هم میکنه. و اصلا اون قدرت امر و نهی ایی که شما فکر میکنی به راک استار از سمت T2 وارد نیست. اگر به این بحث شرکتهای هلدینگ بیشتر علاقه مند بودین میتونیم تو پروفایل ادامه بدیم.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
بحثا انقدر طولانیه که حس خوندن نیست:-" اما اول بحث یکی گفت هر شرکتی دنبال سوده و ما گیمرها از جنبه تجاری نگاه نمیکنیم و ...
میگیم حرف شما صحیح...اما همین اسم SW خودش به تنهایی فروش بازی رو تضمین نمیکنه؟ اگر قرار به ضرردهی اینا بوده باید قبل تر از این حرفا میبستن، نه الان که چشم بسته میشه گفت بازیی که دارن میسازن حتما سود ده خواهد بود:-"
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,309
نام
مــاکــان
مطمئنا بازی از اولش خیلی ضعیف بوده که اواسط کار امی هنینگ بهشون اضافه شده، ولی خب مثل اینکه وجود بانو هم نتونسته تاثیری که باید رو بزاره.
ببینید بازی چی بوده که کارگردان صاحب سبک و نویسنده خیلی خوبی در حد هنینگ نتونسته کارو جمع کنه.
ویزرال بعد اون 2 تا D.Space و تا حدودی D.inferno عملا مرده بود، اعضای اصلی هم که رفته بودن، یکسریشون که الان دارن COD میسازن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر