بررسی بازی Snake Pass - مثل یک مار فکر کن !

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341

مثل یک مار فکر کن !




سازنده : sumo digital


ناشر : sumo digital


پلتفرم (ها) : xbox one , ps4 , pc, switch


سبک : معمایی , سکو بازی


تاریخ انتشار : Mar 28, 2017



بازی Snake معروف گوشی های نوکیا را به خاطر دارید ؟ بازی که در اکثر گوشی های قدیمی نوکیا بود و خیلی ها از آن خاطره های خوشی دارند . Snake Pass بازی هست که توسط Sumo Digital ساخته شده و مشابه Snake نوکیا کاراکتر اصلی آن یک مار هست که توسط بازیکن کنترل می شود. سبک این بازی معمایی و سکو بازی (یا همان پلتفرمر) می باشد , بازیکن باید با کنترلر مار و همچنین با همراهی پرنده ای زیبا تلاش کند تا تکه های مختلف از آیتم هایی را بدست آورد تا بتواند هر مرحله را به اتمام برساند.

1.jpg
داستان :

داستان در این بازی در مورد از بین رفتن آرامش در مکانی به نام Haven Tor هست , مار داستان ما باید با کمک و همراهی پرنده ای کوچک به نام noodle به دنبال سنگ های قدیمی خاصی بگردد تا بتواند دوباره دروازه های جادویی را فعال کند و سپس از این طریق قدرت افسانه ای Haven Tor را باز گرداند و دنیای بازی به آرامش برسد. می توان گفت که داستان بازی پیچیدگی خاصی ندارد و ساده هست , البته باید توجه کرد که این سبک بازی چندان نیاز به داستان پیچیده ای ندارد.


گیم پلی :

نسخه ای از بازی که ما به بررسی آن می پردازیم مربوط به کنسول Nintendo Switch می باشد . بخش خیلی مهم در این بازی را می توان گیم پلی این بازی دانست , در این بازی همانطور که گفته شد بازیکن کنترل یک مار را بر عهده دارد , کنترل این مار با کنترل اکثر کاراکتر های مختلف در دنیای بازی ها متفاوت است, به صورت خلاصه بازیکن باید سعی کند شبیه به یک مار فکر کند ! فیزیک حرکت این مار واقعا شبیه به یک مار واقعی هست ! اما نحوه اصلی کنترل این مار بدین صورت است که با استفاده از دکمه ZR مار رو به جلو حرکت می کند و با آنالوگ سمت چپی می توان سر مار را به سمت چپ و راست حرکت داد و با استفاده از دکمه A سر مار به سمت بالا می آید که برای بالا رفتن از موانع مثل یک پله مناسب هست , با استفاده از دکمه ZL می توان به مار کمک کرد که خود رو محکم به دور یک لوله بچسباند و در واقع می توان گفت که سنگینی بیشتری پیدا می کند . پرنده داخل بازی می تواند کمک کننده برای نگه داشتن دم مار باشد و کمک به بالا رفتن مار از موانع داخل بازی کند . شاید جالب به نظر برسد که یک مار را واقعا شبیه به یک مار کنترل میکنید و می توان فیزیک خوب بازی را مورد تحسین قرار داد اما باید توجه کرد که همین نحوه کنترل در مواردی دشوار می شود و حتی خیلی سخت !

2.jpg

هدف گیم پلی در بازی جمع آوری یکسری از سنگ های قدیمی نورانی هست تا دروازه جادویی در هر مرحله فعال بشود تا بتوان مرحله را به اتمام رساند , در کل می توان گفت هدف گیم پلی جمع آوری آیتم است , آیتم هایی مثل سکه طلایی و حباب های آبی رنگ و سنگ هایی که گفته شد. بازی شامل 15 مرحله با 4 محیط مختلف هست که شاید به نظر کم برسد اما باید هم به قیمت بازی توجه کرد و هم آیتم های قابل جمع آوری که گفته شد که این آیتم ها می تواند ارزش تکرار بازی را بالاتر ببرد.

در بازی دشمن یا موجود هوشمندی که مانع پیشروی شما بشود وجود ندارد و این را می توان نکته منفی دانست , زیرا این امر می تواند باعث شود که هیجان بازی کم بشود .


گرافیک :


این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده است که یکی از بهترین موتور هایی هست که می توان با آن گرافیک های زیبا و طبیعی خلق کرد , همانطور که گفته شد ما در این نقد به بررسی نسخه ی Nintendo Switch این بازی پرداخته ایم. این کنسول در حالت داک بازی را با رزولیشن 1200 در 675 اجرا می کند و در حالت قابل حمل با رزولیشنی در حدود 844 در 475 اجرا می شود. این کنسول بازی را در اصل به صورت 30 فریم اجرا می کند , در اکثر مواقع پایداری فریم در بازی خوب هست اما بعضی مواقع که خیلی کم رخ می دهد بازی کمی کند می شود . متسفانه تصویر بازی چه در حالت داک و چه قابل حمل کمی مات به نظر می رسد. در حالت کلی با توجه به قدرت این کنسول بازی خوب به نظر می رسد.

3.jpg

اگرچه بازی از لحاظ گرافیک فنی مشکلات یا کاستی هایی دارد اما گرافیک بازی از لحاظ هنری بسیار زیبا هست, ترکیب رنگ ها واقعا مناسب و زیبا هست و به صورت کلی شاد هست. تنوع گرافیکی دنیای های مختلف بازی هم خوب هست.



موسیقی و صدا گذاری:

صدا گذاری در این بازی برای مار به خوبی صورت گرفته , برای مثال وقتی که نزدیک است مار از یک مکانی پرت شود صدایی خاصی می دهد که نشان دهنده ی ترس آن هست , همچنین صدا گذاری پرنده و صدای تند تند بال زدن آن هم به خوبی کار شده است. در مجموع افکت های صدا گذاری نظیر صدای گرفتن آیتم ها و ... قابل قبول می باشد.

4.jpg

موسیقی منو و موسیقی داخل مراحل به زیبایی کار شده و تنوع نسبتا خوبی هم دارد , موسیقی در هر مرحله متناسب با حال و هوای آن مرحله می باشد.


جمع بندی:

باتوجه به قیمت نسبتا کم این بازی و گیم پلی جالب و چالش بر انگیز , این بازی را می توان در مجموع یک بازی سرگرم کننده برای افرادی که به بازی هایی معمایی و همچنین جنگل و طبیعت علاقه دارند دانست. این بازی به خصوص برای اشخاصی که با بازی مار نوکیا خاطره دارند یک بازی خاطره انگیز می تواند باشد. البته بازی کاستی هایی هم دارد مثل سخت بودن کنترل مار در یکسری از قسمت های بازی و هیجان نسبتا کم در بازی و به خصوص کند بودن روند گیم پلی ! اما از طرف دیگر زیبا بودن گرافیک هنری این بازی و موسیقی های زیبا و فیزیک خوب این بازی را هم باید در نظر گرفت.




نکات مثبت :

گرافیک هنری زیبا.

موسیقی و صدا گذاری خوب.

فیزیک جالب بازی.


نکات منفی:

کند بودن روند گیم پلی.

کیفیت مات تصویر (نسخه Nintendo Switch )

سخت بودن بیش از حد کنترل مار در یکسری از قسمت های بازی.


امتیاز:

گیم پلی: 7 از 10

گرافیک: 7.5 از 10

داستان: 7 از 10

موسیقی و صدا گذاری : 8 از 10

امتیاز نهایی : 7.2 از 10

نکته : وزن گیم پلی در نمره 5 از 10 , داستان و گرافیک در مجموع 4 از 10 و موسیقی و صدا گذاری هم 1 از 10 می باشد.

بررسی شده توسط @sadegh93
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر