The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,276
نام
مهدی
از این سبک بازیا خوشم نمیاد دیگه اینم کرایش کردم که فقط ببینم میکامی با برگردنش چیکار کرده!:D
اتفاقا سبک اینجور بازی هان خدان:D من عاشق اینجور بازی ها هستم ولی وقتی بازیشو گرفتم خیلی گرافیکش داغون بود و اون نوارسیاه پایین صفحه بدجور دلمو زد کلا بعد از نیم ساعت بیخیالش شدم.اما 3 روز پیش 5 دقیقه از تریلر گیم پلی نسخه ی دوم بازی اومد اگر ندیدی ببین یعنی به قدری عالی بود اونم با گرافیک بالا، اتمسفر خوفناک ، محیط های جذاب ، گیم پلی روان ،فریم ریت ثابت که تا الان مو به تنم سیخ مونده :D به خاطر این گفتم تا قبل از عرضه بازی حتما نسخه اول رو بگیرم تا اخر برمش که با ارامش خیال نسخه دوم رو شروع کنم :D
 

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
اتفاقا سبک اینجور بازی هان خدان:D من عاشق اینجور بازی ها هستم ولی وقتی بازیشو گرفتم خیلی گرافیکش داغون بود و اون نوارسیاه پایین صفحه بدجور دلمو زد کلا بعد از نیم ساعت بیخیالش شدم.اما 3 روز پیش 5 دقیقه از تریلر گیم پلی نسخه ی دوم بازی اومد اگر ندیدی ببین یعنی به قدری عالی بود اونم با گرافیک بالا، اتمسفر خوفناک ، گیم پلی روان ،فریم ریت ثابت که تا الان مو به تنم سیخ مونده :D به خاطر این گفتم تا قبل از عرضه بازی حتما نسخه اول رو بگیرم تا اخر برمش که با ارامش خیال نسخه دوم رو شروع کنم :D
نسخه اولش بیشترین چیزی که تو ذوق زد کنترل دوربین و شوتینگش بود که از نظر من افتضاح بود!ولی خب جو و داستانش خوب بود و ویدیو جدیده نسخه دومم انگاری حسابی ضعفهای بازیو جبران کردن!
ولی کلا از اینجور بازیا چندوقتی میشه خوشم نمیاد حالا دوش اومد شاید کرایه کردم باز تست کنم:D
 
  • Like
Reactions: ps34

Deadmau5

Joel Thomas Zimmerman
کاربر سایت
Mar 12, 2014
1,359
جواب هر دو سوالم رو ندادی :D
به ورژن اخر بازی رو اپدیت کنم یا اگر نکنم فرقی نداره؟؟
محیط های بازی خوب هستن؟
اپدیت فک کنم مال افت فریم باگه+ اگر اشتباه نکنم بازی فول اسکرین میکنه چون بازی بالا و پایینش سیاهه میدونی منظورم چیه ؟:D
محیط هاش اره خوبه:D
 
  • Like
Reactions: ps34 and mohamada

mohamada

کاربر سایت
May 30, 2011
1,365
نام
محمد
اپدیت فک کنم مال افت فریم باگه+ اگر اشتباه نکنم بازی فول اسکرین میکنه چون بازی بالا و پایینش سیاهه میدونی منظورم چیه ؟:D
محیط هاش اره خوبه:D
ینی اپدیت کنیم اون تصویر فول اسکرین میشه واقعا؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

emad-360

کاربر سایت
May 20, 2014
737
نام
عمادالدین
اقایون دوستان عزیز درود و عرض ادب
.
بچه ها برای شماره دوم کسی تاپیک نزده ؟؟!!! اگر زده لینک اش رو بدید لطفا چیزی نمونده دیگه <:-P:x
 

Persona.Q

Don't Listen To Ondore's Lies
کاربر سایت
Jun 8, 2014
816
نام
محمد
اولیشو که من خیلی دوس داشتم کلا با همه دی ال سی هاش بازیو 100 % کردم ولی عکسای نسخه دومو دیدم همچین به دلم ننشست حالا بیاد ببینیم چی میشه..
 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,276
نام
مهدی
سلام.
بچه ها من الان نسخه اول بازی رو خریدم و به ورژن اخرشم که 5 گیگ بود اپدیت کردم.سوالم اینه کدوم گزینه و نوشته رو توی تنظیمات باید غیر فعال کنم که نوارهای سیاه بالا و پایین صفحه حذف بشن؟؟؟
 
  • Like
Reactions: sorrowful

sorrowful

کاربر سایت
Feb 12, 2014
188
نام
Mohammad
سلام.
بچه ها من الان نسخه اول بازی رو خریدم و به ورژن اخرشم که 5 گیگ بود اپدیت کردم.سوالم اینه کدوم گزینه و نوشته رو توی تنظیمات باید غیر فعال کنم که نوارهای سیاه بالا و پایین صفحه حذف بشن؟؟؟
تو قسمت Graphic گزینه Leterbox رو باید Disable کنی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Kratos93 and ps34

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,276
نام
مهدی
بازی رو الان تموم کردم عجب شاه کاری بود.
مسخره هست بخوام راجع به بازی ای که خیلی وقته عرضه شده و نسخه دومش تا 24 روز آینده میاد نظری و نقدی کنم اما من همون روز اول عرضش خریدمش اما به خاطر گرافیک فنی داغونش و گان پلی بد و خطوط سیاه بالا و پایین صفحه نتونستم بیشتر از نیم ساعت تحملش کنم.یادتون باشه تمام بازی هایی که توی اون بازه ی زمانی عرضه شد مثل فارکرای4 بتل4 کال اف گوست همین evil within و... همشون هم برا نسل7 اومدن هم برای نسل8 و این مساله باعث شد از نظر گرافیکی تا حدی بسوزن و سازنده ها به خوبی نتونن وقت بزارن برای استفاده از قدرت گرافیکی نسل8.
چند هفته پیش تریلر 5 دقیقه گیم پلی نسخه دوم evil eithin اومد و چه از نظر گرافیک چه محیط چه هرچیز دیگه ای به قدری عالی بود که به خودم گفتم من حتما باید نسخه اول رو تجربه کنم و قید گرافیک پایینش رو بزنم تا چند روز پیش که نسخه اول رو خریدم و هر مرحله هم که میرفتم دست نوشته های و نوت های بازی رو کامل میخوندم که داستان رو درک کنم.داستانش خیلی عمقی هست و بدون خوندن نوت ها نمیشه فهمیدش و مطمنا دلیل نمرات کم بازی به جز گرافیک ضعیفش همین واضح نبودنه داستانه.اپدیت 1.06 هم خیلی به گان پلی و فریم ریت و حذف خطوط سیاه صفحه موثر بود.
چپتر 10 بازی هم سخترینش بود همچنین طولانی.
واقعا بازیش معرکه بود و داستان و مراحل و از همه مهم تر محیط پردازی بینظری داشت. به شدت منتظر نسخه دومه بازیم.
.................
دوستان فقط من متوجه نشدم چه بلایی سر پرستار تیمارستان تاتیانا که پیشش save میکردیم اومد ! کسی میتونه بهم بگه؟؟ جلومون بود بعد اگهیشو خوندیم که گم شده بعد غیب شد.اخر بازیم که بهوش اومدیم اثری ازش ندیدم.توی وان افرادی که کشته شده بودن در طول داستان رو توی وان نشون دادن.تاتیانا نبود و لزلی هم که فرار کرده بود (به نظرم رویک نفوذ کرده بود توی جسمش)اما فقط ما میدیدیمش و بقیه پلیس که نمیدیدن.
بازی خیال در خیال بود چون ما در پایان اول در دنیای واقعی بیدار میشیم بعد دوباره به خواست کیدمن از هوش میریم بعد دوباره در وان تیمارستان بهوش میایم!
 
آخرین ویرایش:

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
@ps34

در رابطه با داستان مقالات زیر را بهت پیشنهاد میدم بخونی

تحلیل و موشکافی داستان بازی The Evil Within - زومجی

تفسیر داستان مخوفِ «شیطان درون»

http://pstrophy.ir/the-evil-within/

و در رابطه با قسمت دوم

هرآنچه که باید از داستان The Evil Within 2 بدانید

و در رابطه با تاتیانا :

ایشون تو قسمت دوم هم در اتاق سیو حضور دارن.خوشکل تر هم شده!:))
 

AM!R

کاربر سایت
Sep 10, 2011
5,059
نام
AmiR
بازی رو میخوام فردا از دوستم بگیرم.
میخوام بدونم چقدر آپدیت داره؟
و اینکه آپدیتش چقدر واجبه ؟ یعنی تاثیر بسزایی روی گیم پلی بازی داره یا خیلی مشهود نیس؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر