با تکمیل شدن سنگ های بی نهایت یه مروری روی هر 6 تاش داشته باشیم. هر سنگ دارای 2 تا قابلیته یکی تحت عنوان Infinity Surge یکی هم Infinity Storm . که اولی به دفعات در حین بازی قابل استفاده ـس و دومی با پر شدن Gauge مخصوص فعال میشه و تا خالی شدن Gauge مربوطه تاثیرش پا برجاست :
POWER STONE
- همونطور که از اسمش مشخصه به طور کلی روی توانایی و قدرت کرکتر تاثیر گذاره. در حالت Surge هاله ی انرژی روی دست های کرکتر متمرکز میشه که در صورت کانکت شدن ضربه ، حریف روی دیوارهای طرفین استیج Bounce میشه که اجازه ی ادامه دادن کمبو رو به پلیر میده. همچنین توی این حالت میشه پروجکتایل ها رو هم از بین برد که برای دریافت نکردن چیپ دمیج میتونه موثر باشه.
- در حالت Storm دمیج کل تیم افزایش پیدا میکنه.
TIME STONE
- در حالت Surge با کمک سنگ زمان کرکتر میتونه قابلیت دش رفتن های invincible رو پیدا کنه که میشه به طرف دیگه ی حریف تلپورت کرد و برای میکس آپ ها از این قابلیت استفاده کرد یا حتی از پروجکتایل ها رد شد. این دش ها چه روی زمین چه روی هوا قابل انجامه.
- در حالت Storm ، ریکاوری ضربات حذف شده ، سرعت کرکتر بالاتر رفته و قابلیت اجرای کاستوم کمبوها ایجاد میشه. توی این حالت لینک کردن ضربات خیلی راحت تر انجام میشه.
SPACE STONE
- در حالت Surge به کمک این سنگ پلیر میتونه حریف رو به طرف خودش بکشه که برای کرکترهایی که سبک بازیشون از نزدیکه یا مقابل زونر های روو اعصاب مناسبه.
- در حالت Storm حریف داخل یک باکس قرار میگیره که قابلیت خروج از اون رو نداره.
REALITY STONE
- حالت Surge این سنگ به شدت برای زونینگ مناسبه. در این حالت هومینگ پروجکتایل هایی با سرعت آهسته ایجاد میشه که همونطور که از اسمش مشخصه شروع به تعقیب حریف میکنن که این قابلیت عبور از این پروجکتایل ها رو سخت میکنه. البته این پروجکتایل ها بعد از مدتی غیب میشن و از بین میرن.
- در حالت Storm با فشار دادن Attack Button نورهایی در امتداد صفحه ظاهر میشه که تاثیرات مختلفی بر روی حریف میذاره مثل : یخ زدن ، آتش گرفتن یا برق گرفتگی !
MIND STONE
- در حالت Surge این سنگ مثل کامند گرب عمل میکنه ، که در صورت موفق بودن در گرب کردن حریف ، کرکتر به حالت Stun میره که میشه بعد از اون روی حریف کمبو اجرا کرد. اما به خاطر دمیج اسکیلینگ ، کمبویی که بعد از این حالت اجرا میشه دمیج کمتری میده.
- در حالت Storm ، خط مخصوص Hyper به طور مداوم شروع به پر شدن میکنه ، که البته این پر شدن بعد از استفاده از یه level 3 hyper متوقف میشه.
SOUL STONE
- در حالت Surge ، قابلیت کم کردن سلامتی حریف ایجاد میشه، البته این در حالیه که به حریف چسبیده باشید.
- در حالت Storm این سنگ قابلیت احیا کردن یار Down شده رو با برگردوندن 20% از سلامتیش داره (به همین دلیله که توی این نسخه از بازی بعد از Down شدن بدن کرکتر ها داخل استیج باقی می مونه). در طی Storm ، هر دو کرکتر داخل استیج به صورت همزمان حضور دارن و با هر دو کرکتر میشه به حریف حمله کرد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که در صورت از دست دادن شرایط حمله و دریافت دمیج ، هر دو کرکتر قابلیت دریافت دمیج رو دارا هستن.
--------------------------------
بحث گیم پلی شد یه سری قابلیت هایی که اخیراً برای بازی معرفی شدن هم بهشون اشاره کنم. یکیش گاردی هست که با دو دکمه انجام میشه (کسایی که بلیزبلو بازی کرده باشن راحت تر متوجهش میشن) که این گارد (Advanced Guard) قابلیت برگردوندن پروجکتایل ها به طرف فرستنده ـش رو دارن.
قابلیت بعدی اینه که مشابه DMC که یه سری استایلیش پوینت داره که در صورت اجرای کمبوهای متنوع تر رنک بالاتر میره و هرچی ضربات تکراری باشه کم کم متوقف میشه یا کم میشه ، اینجا هم به اینصورته که توی بازی هر چی از یه ضربه یا کمبوی تکراری استفاده کنید و اسپم کنید به مرور از دمیجش کم میشه (chip damage staling system) یا اگه پشت بلاک حریف یه سری ضربه ی تکراری اسپم کنید بعد از چند بار چیپ دمیج دادن دیگه دمیج نمیده و همون چیپ دمیجش هم 0 میشه.