اون آپدیتی که شما میگی از اول قرار بوده محتوای اصلی بازی باشه ولی برای لانچ آماده نشده، من بعید میدونم به راحتی بشه به عنوانی که مثلا چرخه شب و روز داینامیک نداره با یه آپدیت همچین چیزی اضافه کرد
واقعا میشه اینکارو کرد، حتی اگه بخوان میتونن انجین رو هم عوض بکنن، حداقل در مورد آب و هوا که تو DC همه دیدن، در مورد چرخه شب و روز و... هم اگه انجین محدودیتی خاصی (مثل انجین AC نداشته باشه ) میشه اینکارو انجام داد، حتی میشه بازی رو برپایه دایرکت ایکس بالاتر بهینه کرد و بروز کرد (نمونش رو تو PC داریم).
حالا من دقیق نمیدونم GTS نسبت به GT6 چقدر پیشرفت داشته، ولی اون چیزی که تو تاپیکش خوندم خیلی ها ناراضی بودن، امیدوارم سری FM هم هیچ وقت تبدیل به یه عنوان صرفا آنلاین نشه و همین راهی که در پیش گرفته رو ادامه بده، البته با پیشرفت بیشتر و حتی الامکان چرخه عرضه 3 ساله. در مورد پیشرفت های تخصصی (!) هم معمولا هر چیزی باشه نزدیک به زمان عرضه میگن، نمایش های اولیه صرفا روی محتوا و امکانات بصری تمرکز داره
GTS فوقالعاده پیشرفت داشته، اون نارضایتیها هم همش مربوط به نداشتن کریر هست، وگرنه تو هرجنبه ای جهش فوق العاده داشته بازی.
بقیش که هم نظریم
بعدش یه نکته هم باید در نظر بگیریم،
به نظر من که T10 اگه بخواد میتونه یه بازی واقعا شبیه ساز بسازه، یعنی خیلی نزدیک به واقعیت (نسبت به FM) ولی آیا فن های سری واکنش مثبتی به این قضیه نشون میدن؟ این رو هم باید در نظر گرفت و نمیشه یهو بازی رو کوبید و از اول ساخت، اونم عنوانی که معمولا تو سطح خیلی بالایی قرار داشته و طرفدارهای خاص خودش رو داشته. به هر حال اگه تغییرات قراره خیلی کلی باشه بهترین کار عرضه شدن تحت یک عنوان جدید هست، به شخصه FM رو همین جوری که هست بیشتر دوست دارم
100 درصد ، اگه
T10 نتونه پس کی میتونه؟
منم هیچ جا نگفتم که
T10 باید اینکارو بکنه! یعنی بیخیال طرفدارهای چند میلیونی بشه و تمرکز کنه رو هاردکور ریسرها (واژه من درآوردی
) و درآخر به فروش مورد نظرش نرسه.
صحبت از محتوای جدید و نوآوری بود، تاکید کردم برای بازی ریسینگ محتوا و نوآوری یعنی اون مسائلی مثل هندلینگ، فیزیک بهتر (به معنی شبیه ساز شدن صرف نیست) و...
رزولوشن و اینها دلیل محکمی برای ارائه نسخه جدید نیست، بماند که خیلی از بازیهای سالانه یا 2 سالانه الان همین پیشرفتهای فورزا 7 رو هم ندارن.
اما همه این مشکلات همونطور که خودتم گفتی بخاطر دوره نزدیک ریلیز بین نسخه ها هست،با کمی مدیریت بهتر میشه درصد بیشتری از گیمرها راضی باشن.
این که دوست داری یکی مثل یاماووچی ۵-۶ سال معطلت کنه حرف های چیپ هم بزنه که اره ما فلان مدل سازی کردیم که دو نسل دیگه هم جواب بده برای این که هی زمان بخره اخرشم بخش افلاین و کمپین درست حسابی هم بازیش نداره عجیبه ! خیلیا GT به همون کمپینش علاقه دارن مثل فن های قدیمیش که نظراتشونم هست تو اون تایپک ولی اینور قضیه فرق میکنه استودیو T10 به قدری گسترده و بزرگ شده که مدل سازی ماشینا همه اماده برای انتقال به FH و ریسینگ های ارکیدشون یعنی کای کارشون جلو هست هر سال وقتی نمیخواد صرف مدل سازی صرف کنن
بالاتر نوشتم، من کجا گفتم T10 هم باید 5-6 سال طرفدارها رو منتظر بزاره و... اون استودیو که از اونور بوم افتاده!
باقیش اگه بخوام بنویسم تکراری میشه، اما در مورد اون قسمت بلد شده، این منطق که چون همه چی آمادست، مدلهارو داریم، انجین بروز داریم پس باید هر 2 سال بازی بدیم و خودمون رو تکرار کنیم؟
حالا شاید این برای بازیهائی تو سبک دیگه جواب بده، اما خدائیش تو ریسینگ این حرکت اشتباهیه، چون با چیزهائی سروکار داریم که خواه ناخواه تکرار میشن، ماشینهای تکراری، پیست های تکراری، فیزیک/هندلینگ و... تکراری.
پس چی میتونه تغییر ایجاد کنه؟
رزولوشن، آب و هوا، ساپورت Esport و...
اصلا مقایسه بازی انجام نمیدم، کما اینکه در مورد GTS هم انجام ندادم، فقط یک نگاه به PCars 2 بکنید که چقدر نسبت به ورژن قبل نوآوری داشته (حالا توعمل خوب یا بد)، به اون میگن نوآوری و محتوای جدید.
منطق اینو میفهمم که Forza 5 باید برای لانچ ریلیز میشد، نسخه 6 رو هم میفهمم که باید برای جبران ضعف نسخه پنجم ریلیز میشد، اما وجود نسخه هفتم اینقدر زود با وجود قدرت و کیفیت نسخه 6 رو نمیفهمم.
نسل اگه 2019 تموم بشه (اگه!) ما توی یک بازه 5 یا 6 ساله ، 4 نسخه از Forza motosport داشتیم، واقعا نیاز هست؟