امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,970
نام
احمد
DriveClub

به عنوان کسی که طرفدار سرسخت بازی های Racing-Sim هست، این بازی در همون برخورد اول منو شگفت زده کرد، گیم پلی بازی نفس گیر و به معنای واقعی چالشی هست، جزئیات در بازی بیداد میکنه، فیزیک اب و هوای بازی خارق العادست، جزئیات پیست ها باور کردنی نیست، بافت های بازی بشدت سنگین هستند، در عوض میبینیم بازی به هیچ وجه افت فریم، و مشکلاتی از این جور نداره، این بازی رو باید یک مدل دیگه از سبک بازی های Racing در نظر گرفت، و بنده احتمال میدم هیچ وقت قدرت گرافیکی و جزئیاتی که در این بازی رفته رو هیچ استدیوی دیگه نتونه بشکنه، چون این بازی سبکش با بقیه سیم و ریس ها فرق میکنه و اصولا اون سبک ها هم تجربه بهترین شبیه سازی ممکن رو میدن، ولی شامل جزئیاتی هیولایی به این شکل نمیشن، یا مثل FH شامل بهرتین تجربه ریسینگ میشن ولی بازم همچین جزئیاتی به خاطر گستردگی زیاد ندارن! هندلینگ بازی روان، و سخت است، جزئیات ماشین ها بالاترین چیز ممکن در این سلسله سبک هاست،لیست ماشین هاش هم کامل هست، تخریب پذیری ماشین ها بد نیست، خوب هم نیست، بنده خیلی خوشم میومد با سرعت بالای 170 تا با یک درخت برخورد کنم ماشین میشد یک قوطی:D طراحی منو ها و چلنج ها عالی هستن، و همین چلنج ها ارزش تکرار بازی رو بالا میبرند، قسمت کلاب ها و فرستادن چلنج ها و دریافت چلنج ها و بخش مولتی بازی هم در حد خودش عالی هست، منو های بازی هم خیلی خوشن برای خودشون.:D
نمره من به بازی
10/10
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
3073863-91u%2Bicgysll._sl1500_.jpg


کلا سونی هر انحصاری ای میسازه تو یه سری زمینه ها شاهکار خلق میکنه . این بازی نیز شامل این زمینه میشه . گرافیک بازی که بنچمارک نسل هستش و به نظر من بالاترین گرافیک تاریخ رو تا الان داره . موسیقی بازی هم بسیار دلنواز و دلنشینه . داستان سرایی بازی و کارگردانی بازی بسیار با دقت انجام شده و تا آخرای بازی به هیچ وجه نمیشه داستان رو حدس زد .سیستم مبارزات بازی دلچسبه و نبردها نفس گیر از اب دراومده .
شخصیت پردازی بازی زیاد جالب نیست و به جز خود Aloy و اون پیرزن نقش منفی قبیله شخصیت دلنشینی تو بازی وجود نداره . نقشه بازی با اینکه بزرگ هستش اما از نظر محتوا و در قیاس با ویچر 3 حرفی برای گفتن نداره . ماموریت های فرعی بازی خوب کار شدن و به ریسکشون میرزن . البته بعد از چند ساعت بازی کمی خسته کننده میشه که اونم با دیدن محیط های بازی قابل چشم پوشه .
گِریلا گیمز با توجه به اولین تجربشون تو این سبک یه بازی فوق العاده خلق کردن ، که البته با کمی صرف وقت بیشتر میشد هایپ رو تا سقف بچسبونن .
امتیاز : 9
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
Horizon: Zero Dawn 8.5/10

نکات مثبت:
مبارزات نفس گیر
درجه ی سختی بازی
اپگرید های مناسب
گرافیک عالی
صداگذاری مناسب
فیزیک و انیمشن های نرم و عالی
HDR فوق العاده

نکات منفی:
تکراری شدن بازی بعد از چندین ساعت
جارو برقی سیار
داستان کاملا قابل پیش بینی و قابل حدس
سکانس ها و دیالوگ های تکراری و نخ نما
ایده ی جالب اما بسیار غیر واقعی

بازی با داستانی هیجانی و گنگ و غیر واقعی شروع می شود و از همان ابتدا نفس گیر بودن مبارزات بازی به بازیباز نشان می دهد نکته ای که در ادامه بارز ترین نکته برای ادامه ی بازی برای شما به حساب می اید. گرافیک بازی بسیار عالی و شاید بهترین تا به امروز باشد فریم بازی کاملا ثابت و همان چیزی است که از گوریلا انتظار می رفت.
گرافیک و فیزیک بازی در بالاترین سطح ممکنه قرار دارد تا صدای وحشتناک ps4 pro با تمام وجود به رخ شما بکشاند.
شاید گشت و گذار و پیدا کردن ایتم و انجام ماموریت ها در سبک rpg امری طبیعی باشد اما اینکه بخواید مشابه یک جاروبرقی سیار مدام در حال جمع کردن source باشید اصلا ایده ی جذابی به نظر نمی رسید تا جایی از خود می پرسید چند هزار بار دیگه باید دکمه ی مثلث را بفشارم.
نکته ی عحیب دیگر در بازی حتما همه می دانند که در زمان قدیم دو نوع مبادله ی کالا با کالا یا با سکه صورت می گرفته اما اینکه کسی از شما هم سکه بخواهد هم کالا ان هم هر کالای خاصی برای یک کالا قطعا بسیار عجیب و غیر منطقی به نظر می رسید موردی که در بازی کاملا وجود دارد موردی که بارها شما را از خرید محروم می نماید هر چند که شما پول مورد نظر ان هم جمع کرده باشید.
متاسفانه داستان بازی کاملا قابل حدس می باشد و پس از چند ساعت بازی به راحتی تا اخر ان را خودتان بیان می کنید خبری هم از دیالوگ ها فوق العاده witcher یا صحنه های احساسی خوب نیست شاید چند صحنه ان هم بسیار کلیشه ای که بارها در فیلم های قدیمی شاهد ان بوده اید.
مورد اخر هم که توجه همه را به خود جلب کردن شکست ربات های بسیار غول پیکر با تجهیزات انسان های نخستین یا همان تیر و کمان و گرز هست که قطعا جای تامل دارد ربات هایی که شاید برای نابودی ان ها نیاز به بمب اتم دارید اما با فرض محال ان را هم قبول می کنیم.
در کل به دلیل تنوع خوب گرافیک بالا و اکشن نفس گیر عالی امتیاز 8.5 برای بازی در نظر گرفتم که هر چند نواقصی ریز یا درشت زیادی در بازی حضور دارند اما در مجموع با بازی خوش ساختی طرف هستیم که امیدوارم در نسخه ی بعدی شاهد چنین کم کاری هایی نباشیم.
 

emperaturs

کاربر سایت
Aug 1, 2015
886
نام
Joel
Mass effect andromedia

این بازی جزو تاپ لیست های من برای امسال بود ولی متاسفانه انتظارات رو برآورده نکرد . چون زمان عرضه مشکلات زیادی داشت گذاشتم بعد یه مدت که آپدیت براش اومد و مشکلاتش کم شد گرفتم . در کل به نظرم بازی متوسطی هست و بعد از آپدیتها مشکل حرف زدن و باگهای بازی تقریبا حل شده . داستان و گیم پلی بازی هم خوبه و ارزش یک بار تموم کردن رو داره . من ظرفیت سه خریدم و به همون قیمت خرید هم فروختمش .

امتیاز 8/10
 

kohyar

کاربر سایت
May 19, 2014
61
The last of us
باز هم زامبی .باز هم شهر متروکه . باز هم دست های پشت پرده . تکرار این سبک داستانها از اویل 2 به این طرف . نمره 6/10
 

mikelwar

کاربر سایت
Jul 25, 2012
1,171
نام
ALI
The last of us
باز هم زامبی .باز هم شهر متروکه . باز هم دست های پشت پرده . تکرار این سبک داستانها از اویل 2 به این طرف . نمره 6/10
شما پس درواقع نباس هیچ بازی رو پلی کنی دیگه چون مثلا باید بگی
بازم ماشین بازی، بازم تعقیبو گریز بازم سرعت چیزی که از need for speed شروع شد
بازم شوتر ، بازم تفنگ، بازم تیر اندازی بازم بزن و پیش رو سبکی که از call of duty 1 شروع شده
بازم شمشر ، بازم نقش افرینی بازم جادو بازم داستان پردازی های قوی سبکی که الهام گرفته از خیلی از بازی های گذشته است
بازم بکش بکش ، بازم مبارزات سریع ، بازم داستان های سر راست ، بازم باس فایت های گولاخ سبکی که اصالتا Devil May Cry شروع شده
و.......
نظر شما مثل نظر همه دوستان متین ولی حرف شما غیر منطقی ترین حرفیه که تا حالا زده شده!!!! اگه شما از بازی ای خوشتون نمیاد دلیل نمیشه که کل خاندان صنعت بازی رو با خاک یکسان کنید:-??
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
The last of us
باز هم زامبی .باز هم شهر متروکه . باز هم دست های پشت پرده . تکرار این سبک داستانها از اویل 2 به این طرف . نمره 6/10

پنچ مسئله مبهم تو نظرتون وجود داره که باعث میشه نتونم قبولش کنم !

1- خبری از زامبی و چیزای تخیلی تو the last of us نیست !
2- شهر ها همچینم متروکه نبودن ! انسان ها کاملا حضور پررنگ و فعالی در شهر ها داشتن و زندگی توشون جریان داشت به شکل و شمایل داستان بازی
3- هیچ دست پشت پرده ای تو داستان بازی در کار نیست و همه چیز روئه روئه ! دقیقا این دست های پشت پرده کجان و مشغول چه کاری بودن تو بازی که ما ندیدیم !!

موارد بالا یه مقداری میتونه بیانگر این باششه که شما داستان بازی رو کامل متوجه نشدید!

4- چرا اویل 2 ؟؟ یعنی قبل از دو ما از این دست داستان ها نداشتیم ... یعنی اویل 2 دنباله رو راه بازی ها قبل از خودش نیست و تافته جدا بافته است ؟؟

5- یعنی اگه یه بازی موضوع و سبک تکراری داشته باشه ....دیگه سطح کیفی داستان ، روایت ،شحصیت پردازی، گیم پلی ،لول دیزاین و و و مهم نیست و همون مسئله اولی کفایت میکنه که ما یه شت بندازیم روی بازی و ازش رد شیم !! دقیقا این چه ایرادی داره ؟؟
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
Yakuza-0-660x330.jpg

Yakuza 0

معمولا این روزها نه زیاد وقت میکنم بازی بکنم و نه زیاد فرصت دارم چیزی بنویسم ولی دلم نیومد در مورد این بازی چیزی ننویسم.

داستان : داستان بازی به جرات یکی از بهترین آثار این نسل هست. در یاکوزا بیشتر با یک داستان به صورت انیمه ها طرف هستین. داستان بازی مثل یک سریال بلند هستش که در طول بازی شکلهای مختلفی به خودش میگیره و روحش مدام در حال تغییره. اما مهمترین نکته متمایزکننده در مورد بازی تعداد شخصیت های زیادی هست که بازی برای نقل داستان وارد خودش میکنه و از این هم واهمه ای نداره چون قراره به بهترین شکل هرکدوم را معرفی بکنه. هر کاراکتر به شدت شخصیت پردازی عالی و باورپذیر و متمایزی در بازی داره. هر نفری که توی Yakuza خلق شده به صورت کلی از دیگری متمایزه و رفتار و خصوصیات منحصر به خودش را داره که بعد از شناخت اون شخصیت، بر اساس رفتارش تقریبا میتونین تخمین بزنین که چه تصمیمی در کدوم صحنه میگیره. تنها ایراد داستان بازی شروع آهسته اون هست که تا چپتر 2-3 زمان میبره که گیمر را درگیر بکنه. در مورد سایر چیزها توضیح نمیدم چون نمیخام اسپویل بشه.

گیم پلی : گیم پلی یاکوزا هم باز منحصر به فرده.تقریبا هیچ بازی مشابه به اون الان دیگه وجود خارجی نداره.به جز مبارزات که هسته گیم پلی بازی را تشکیل میده بازی یک دوجین موراد برای بازی کردن جلوی گیمر میذاره که برای انجام همه اونها به ساعت ها نیازه. دو Side Quest اصلی بازی به قدری جذاب هستن که بعضی وقت باعث میشه روند داستانی را کنار بگذارین و ساعتها مشغول انجام اون بشین. هرچه قدر Gwent در Witcher عالی بود اینجا هم دو Side Quest اصلی به همون اندازه جذاب هستن. مواردی مثل بیلیارد، بت فایتنیگ، کلوپهای رقص، کاراوکه، کلوپهای دوست دختریابی، کلوپهای تماشای فیلم های اونجوری،آرکید با بازیهای قدیمی سگا، باولینگ و دارت فقط یک سری از مینی گیم هایی هست که بازی در اختیار گیمر میذاره و هرکدوم ساعتها میتونه شما را مشغول کنه. به قول منتقد Angry Joe بیلیارد یاکوزا برای خودش یک بازی مستقل میتونه باشه. دقیقا جایی که حس میکنید بازی دیگه نمیتونه چیز جدیدی رو بکنه همیشه یاکوزا یک چیزی برای ارائه داره. سبک های مختلف برای مبارزات وجود داره که هرکدوم هم کلی آپگرید دارن.تازه جایی که فکر میکنید به سبک مبارزات کاملا مسلط شدید و همه آپگریدها را باز کردین یک سبک مبارزه جدید باز میشه که به کل گیم پلی مبارزات بازی را دگرگون میکنه. حالا به این کلی سلاح سرد و گرم موجود در بازی را هم اضافه بکنید تا متوجه بشین که مبارزات بازی از بازیهای بزرگ فایتینگ هیچ کم و کسری نداره (بیخود نیست در صدر درخواست کاراکتر مهمان برای تکن کازوما قرار داره). خلاصه به لحاظ محتوای بازی یاکوزا قطعا یکی از غنی ترین بازی های نسل هست. من خودم با حدود 65 ساعت بازی کردن تنها تونستم 47 درصد موارد موجود در بازی را تا الان بازی کنم (خط داستانی بازی را تموم کردم). گرچه یک سری مشکلات کوچیک مثل مشخص نکردن اسم مناطق در نقشه در روند بازی وجود داره که تقریبا فکر کنم همه متوجه بشن و اکثرا جالبه که در نسخه 6 برطرف شدن .

گرافیک : گرافیک بازی برای یک بازی میان نسلی که موتور اون براساس PS3 ساخته شده خوب هست. بازی با رزولوشن 1080P و به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه. گرافیک کات سین های بازی به صورت In Engine اجرا میشه و به شدت بهتر از گرافیک Ingame هست. گرافیک یاکوزا 0 گرچه در حد بازی های روز نیست ولی طوری هم نیست که اذیت کنه و بعد از درگیر شدن در بازی عملا به چشم نمیاد.گرچه کیفیت Cut Scene های اصلی به قدری خوب هست که هرکدوم را با علاقه تماشا کنید.

صداگذاری : بازی یک بخش دیگه و باز یک عملکرد عالی برای تیم بازی. یاکوزا صداگذاری انگلیسی نداره و کل بازی به زبان ژاپنی با زیرنویس انگلیسی هست. گرچه زبان بازی را مستقیم متوجه نمیشین ولی کیفیت صداگذاری کاراکترها به قدری خوب هست که کاملا اونها را باور پذیر میکنه.یاکوزا یکی از بهترین تطبیق های صدا با حرکات دهان را بین بازی های اخیر داره. موسیقی های پخش شده هم با جو بازی بسیار هم خوانی داره.در کل به لحاظ صداگذاری بازی بسیار عالی عمل میکنه و تنها ایراد عدم صداگذاری Side Quest های بازی هست که احتمالا به خاطر محدودیت تیم و تعداد زیاد Side Quest ها بوده.ولی خب گفتم در نسخه 6 که مخصوص PS4 ساخته شده این مشکل گویا برطرف شده.

امتیاز : 9.5/10

بازی برای من یکی از بهترین عنوانی هست که این نسل تا اینجا بازی کردم چرا که منی که اصلا وقت و حوصله بازی کردن ندارم را اینقدر پای خودش نشونده. یاکوزا شاید ژاپنی ترین بازی نسبتا بزرگی هست که هنوز ساخته میشه. روح بازی های ژاپنی که تا سالهای 2005 شاهد اون بودیم در بازی جریان داره. من به شدت بازی را به همه توصیه میکنم، به خصوص به علاقه مندان به بازیهای ژاپنی.

در ضمن توصیه میکنم این نقد Angry Joe را هم تماشا بکنید که خالی از لطف نیست.
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
Until dawn
چند سال پیش یه عنوانی تحت اثر پروانه ایی ساخته شد(2004)خوب یادمه پشت کنکور بودم و سی دیش رو از رو زمین دیدم و خریدم و کلا کفم برید وقتی دیدمش!
بگذریم...
خیلی ها پیشنهاد دادن این مدت که موفق نشدم دیسک بازی رو بگیرم
ولی از قدیم
میگن مفت باشه کوفت باشه اما این یکی انصافاً فرق میکنه و تا واسه پلاس مجانی شد رفتم تو کارش:D

اولین نکته برای شروع بازی اینه که شب اونم اتاق تاریک و عین من بچسبید به مانیتور و هدفون رو بندازین رو گوش ها و بله شروع...
توضیح راجب داستان بازی و شخصیت هاش واسه آون معدود نفراتی که موفق به تجربه ی بازی نشدن اسپویله پس فقط یه اشاره میکنم به سبک و سیاق عنوان که ژانر وحشت و دلهره رو عالی انتقال میده.
همچنین از معدود گیم هاییه که صداگذاری تا حدی نظرمو به خودش جلب کرده که همه جا تعریفش رو دادم.
همینطور بازم اشاره کنم به رکن اصلیه عنوان یعنی اثر پروانه ایی که خیلی عالی به اجرا در اومده و تصمیمات شدیدا تاثیر گذار هست تا جایی که حتی امکان این هست که تمامیه نفرات رو قبل از اتمام بازی به فنا دهید:D
8/10


 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
The last of us
باز هم زامبی .باز هم شهر متروکه . باز هم دست های پشت پرده . تکرار این سبک داستانها از اویل 2 به این طرف . نمره 6/10
البته می دونم اینجا نظر شخصی معنایی نداره و اگه نظری بدی مخالف جمع n بار نقل قول میشی و به بیسوادی و نفهمی محکوم میشی ولی بازم باید بگم یه جورایی باهات موافقم داستان تکراری و کلیشه ای و گیم پلی که نصف بیشترش فقط راه رفتن و حرف زدن با الیه برای منم جالب نبود امتیاز من 5/10:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
والا ده ها منتقد ، میلیون ها گیمر کور بودن ... دچار جهل و نادانی یا هیپنوتیزم شدن ... و فرق خوب و بد رو نمیفهمن ... حالا چند تا فرستاده از عرش الهی فرود اومدن تا چشمان بشریت رو به روی حقیقت باز کنن ! جالبه که اکثر رسولان هم تو bc فرود اومدن !

اون گیم پلیی که نصف بیشترش راه رفتنه (که نبود) از اصول پایه و قطعی یه بازی سوروایوره که تو اون زمان باید به جمع اوری مهمات و ابزار اختصاص بدی ... بازی h&s که نیست هر ثانیه یه لشکر بیاد و با تاب دادن شمشیر وسطشون لذت ببری که ... بازی سوروایور این شکلی در بهترین حالت تهش یه اویل 6 از اب در میاد.
اخه داستان کلیشه ای (حالا تکراریش رو نمیدونم از کدوم وحی الهی دریافت کردید ) حالا یکی بیاد به من بگه چه مشکلی وجود داره که یه داستان از کلیشه ها بهره برده باشه ؟؟؟ و بعد از اون ایرادات این داستان کلیشه ای رو برامون روشن کنه ! فقط امیدوارم مثل اون دوست روان شناس سرمایه دارمون از یوتیوب بازی رو ندیده باشید !

فقط یه نکته اضافه کنم ... ریویو مجله امپایر در مورد بازی کلیشه ها

The Last Of Us is not just the finest game that Naughty Dog has yet crafted and an easy contender for the best game of this console generation, it may also prove to be gaming’s Citizen Kane moment – a masterpiece that will be looked back upon favourably for decades.

خدا وکیلی بزارید کنار این حس خود متمایز نمایی رو !
 

Deus EXX

کاربر سایت
May 22, 2015
132
والا ده ها منتقد ، میلیون ها گیمر کور بودن ... دچار جهل و نادانی یا هیپنوتیزم شدن ... و فرق خوب و بد رو نمیفهمن ... حالا چند تا فرستاده از عرش الهی فرود اومدن تا چشمان بشریت رو به روی حقیقت باز کنن ! جالبه که اکثر رسولان هم تو bc فرود اومدن !

اون گیم پلیی که نصف بیشترش راه رفتنه (که نبود) از اصول پایه و قطعی یه بازی سوروایوره که تو اون زمان باید به جمع اوری مهمات و ابزار اختصاص بدی ... بازی h&s که نیست هر ثانیه یه لشکر بیاد و با تاب دادن شمشیر وسطشون لذت ببری که ... بازی سوروایور این شکلی در بهترین حالت تهش یه اویل 6 از اب در میاد.
اخه داستان کلیشه ای (حالا تکراریش رو نمیدونم از کدوم وحی الهی دریافت کردید ) حالا یکی بیاد به من بگه چه مشکلی وجود داره که یه داستان از کلیشه ها بهره برده باشه ؟؟؟ و بعد از اون ایرادات این داستان کلیشه ای رو برامون روشن کنه ! فقط امیدوارم مثل اون دوست روان شناس سرمایه دارمون از یوتیوب بازی رو ندیده باشید !

فقط یه نکته اضافه کنم ... ریویو مجله امپایر در مورد بازی کلیشه ها

The Last Of Us is not just the finest game that Naughty Dog has yet crafted and an easy contender for the best game of this console generation, it may also prove to be gaming’s Citizen Kane moment – a masterpiece that will be looked back upon favourably for decades.

خدا وکیلی بزارید کنار این حس خود متمایز نمایی رو !
یکی بازی کرده نظرش گفته به تو چه ربطی داره ؟توذهنت نمیگنجه یه نفر بازی دوست نداشته باشه مشکل از خودته برو مشکل حل کن منم بازی کردم خوشم نیومد
 
  • Like
Reactions: vaan 2

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
یکی بازی کرده نظرش گفته به تو چه ربطی داره ؟توذهنت نمیگنجه یه نفر بازی دوست نداشته باشه مشکل از خودته برو مشکل حل کن منم بازی کردم خوشم نیومد

اولا هنوز نمیدونی اینجا فرومه؟ ... اگه نمیخوای کسی نقل قولت کنه ... یا جوابی به چرندیاتی که نقل میکنی بده ! بهتره تو ذهن خودت نگهش داری تا روی اعصاب دیگران هم پیاده روی نکنی !
دوما ، حتی مقدسات هم قابل نقد هستن ... ولی با ادله درست و کامل و بی ایراد ! نه چند تا کلمه کلیشه ای و نخ نما ، نسخه همه چیز رو بپیچی و در اخر با اضافه نظر شخصی بهش اعتبار و مصونیت بدی !
شما اول مفهوم فروم رو مطالعه کن عزیز من ... بعد بیا من انم که رستم بود پهلوان بازی در بیار
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر