Project Cars 2 | PC

Project-Cars-2-Logo.png
Mc_Laren_650_S_GT3.jpg


Pcars Tpoic.png
تریلر معرفی :



سال 2015 درست 2 ماه بعد از ریلیز نسخه اول بازی، استودیو اعلام کرد به دنبال حامی مالی برای استارت پروژه نسخه بعدی بازی هست.در اون زمان صدای بخشی از بازیکنها بلند شد که چرا اینقدر زود نسخه بعد رو استارت زدید؟
جدای از اینکه اینکار برای استودیوها امری عادی هست که درست بعد از پایان ساخت پروژه بعدی رو شروع کنن، استودیوی SMS سکوت کرد و به هدفش که جمع آوری 7 میلیون یورو بود رسید.
حالا بعد از نزدیک به 18 ماه از اون تاریخ، Slighty Mad Studios نسخه جدید Project Cars رو معرفی کرده.

از جزئیات جدیدی که بازی اضافه شده بخش "رالی" هست، در واقع این بخش قرار بود در ورژن قبلی بازی هم حضور داشته باشه.
اما بازکینان حامی مالی ( کیک استارتر) از استودیو خواسته بودن که در نسخه اول تمرکز بر روی مسابقات روی آسفالت باشه و در ادامه این بخش رو اضافه کنن.
به نظر تصمیم درستی بود، چرا که برای پیاده سازی این نوع از بازی موتور فیزیک بازی باید دستخوش تغییر میشد.
چون با گل،جاده های خاکی و سرخوردن ماشین روبرو هستیم و این با فیزیک نسخه اول حور در نمیومد.

در ادامه میتونید جزئیات بیشتری از نسخه جدید رو مطالعه کنید.


graphic low.png
بر کسی پوشیده نیست که گرافیک در سری Project Cars یکی از مهمترین ارکان بازی هست، گرافیک نسخه اول بازی حتی الان هم جزو بهترین گرافیکها بین بازیهای ریسینگ هست.Pcars 1 در رزولوشن 4K گرافیک فک براندازی رو ارائه میده، حالا استودیو اعلام کرده که نسخه پیش رو از رزولوشن باورنکردنی 12K پشتیبانی میکنه!!!
Project_CARS_2_9.jpg

جدای از اینکه چه سیستمی توانائی اجرای بازی در چنین رزولوشنی رو داره، فکر به این که شاهد چه خروجی در این دقت تصویر خواهیم بود منجر به مغز درد میشه!

غیر از این مسئله تو این نسخه علاوه بر چمن تمام درختهای اطراف هم 3D خواهند بود.در نسخه قبلی بصورت تصادفی و بعضی پیستها این مورد رعایت شده بود ولی حالا تمام پیستها شامل درختهای 3D میشن.

البته شاید موقع رانندگی به چشم نیاد اما مثلا پیست "Nordschleife" رو در نظر بگیرید، میبینید که تک تک این مسائل ریز در انتقال فضاسازی مورد نظر تاثیر دارن.
nurburgring_low.jpg

همینطور تایید شده بازی در PS4 Pro و Scorpio دارای بهبودهای گرافیکی و فنی خواهد بود.

خب مقایسه مقدار این بهبودها در 2 کنسول بیهودست ،چراکه اسکورپیو هنوز معرفی نشده.



tc_torques low.png

مهمترین، مهمترین و باز هم مهمترین نکته تو هر بازی ریسینگ "فیزیک" هست.

این فیزیک هست که تعیین میکنه که یک بازی ریسینگ در کدام یک از دسته های آرکید، نیمه شبیه ساز (SimCade) و یا شبیه ساز (Simulator) قرار میگیره.
Untitlesdsdd.png

فیزیک نسخه قبل اگرچه بهترین فیزیک پیاده شده تو بازیهای ریسینگ شبیه ساز نبود اما بمراتب از رقبای
کنسولی خودش(GT , Forza) در امر شبیه سازی جلوتر بود.

اما این دلیل نمیشه که بگیم فیزیک P.Cars 1 بی نقص بود.

مخصوصا وقتی شما پای عناوینی مثل R3E , Assetto Corsa , Automobilista وشبیه سازهائی در این سطح وقت گذاشته باشید.


فیزیک بازی جاهائی عالی عمل میکرد و در ادامه در بعضی نقاط در حد بازیهای نسل هفتمی تنزل میکرد (در حد Shift 2).

اینها آدم رو متعجب میکرد که واقعا چرا؟

ماشینها خیلی میل به تماس با آسفالت داشتن، این مورد بعد از رد شدن از روی دست اندازها و کرب های پیست خودش رو نشون میداد، اما امان از وقتی که ماشین از یک حدی بیشتر بلند میشد!

کلا قوانین فیزیک دراین حالت نقص میشد!
hqdefault.jpg

اما این موارد کم پیش میومد، در نتیجه گیری کلی میشه برآیند بخش فیزیک بازی را روبه خوب توصیف کرد.

SMS اینبار با یک موتور فیزیک جدید برگشته که قرار هست همه اون ضعفها رو پوشش بده.

توضیح زیادی در مورد این انجین گفته نشده چون بازی هنوز در دست توسعه هست و راه زیادی تا ریلیز موند.

برسیم به بخش مخصوص دارندگان Wheel ها که همون FFB هست.

بخش تنظیمات FFB برای کسانی که "فرمانِ بازی" داشتن خودش یک هزارتوی تمام نشدنی بود.

گزینه های زیاد و تنظیمات گیج کننده از طرفی و بدست نیومدن نتیجه مورد انتظار خیلی فرسایشی بود و شما باید برای هر ماشین بطور جدا تنظیمات درست رو با سعی و خطی پیدا میکردید .
FFB_Calibration.jpg

اما در بحث FFB گفته شده که ساده سازیهای زیادی در این مورد انجام شده به علاوه تنطیمات پیشرفته ای برای کسانی که دوست دارن بهترین تاثیر رو از رفتار ماشینها توسط فرمان حس کنن.

از این رو میشه گفت P.Cars 2 هم داره راه DiRT4 رو میره.

بازی هم برای تازه کارها قابل بازی هست و هم قرار هست که هاردکورها رو به چالش بکشه.

امیدوارم که اینطور باشه.

xEfXs.png
در این نسخه بیش از 170 عدد ماشین تائید شده،سعی شده نقطه ضعف ورژن قبل که غیبت نامهای بزرگ اتوموبیل سازی بود تا حد زیادی جبران بشه.همونطور که میدونیم بطور 100 درصد برند پورشه در بازی حاضر هست.
به احتمال زیاد برندهای فراری و لامبورگینی و 100 البته استون مارتین هم در بازی حضور دارند .
Project_Cars_2_Aston_Martin_Vulcan.png

اتوموبیل هائی که تا حالا تائید شده:

باید یادآوری کنم که این لیست همه از ویدئوها ، عکس ها و مصاحبه هائی که از بازی پخش شده جمع آوری شده:
Honda / Acura NSX (road)
project-cars-2-aacura-nsx-jpg.173387


Aston Marin Vulcan
project-cars-2-aston-martin-vulcan-2-jpg.173388


Corvette C7.R
project-cars-2-corvette-c7r-jpg.173389


Corvette Z06
project-cars-2-corvette-z06-jpg.173390


McLaren 650S GT3
project-cars-2-mclaren-650s-gt3-jpg.173391


Mercedes AMG GT3
project-cars-2-mclaren-650s-gt3-mercedes-amg-gt3-jpg.173392


Mercedes AMG GT R
project-cars-2-mercedes-amg-gt-r-jpg.173393


Mercedes AMG C63 S Coupé
project-cars-2-mercedes-benz-amg-c63-jpg.173394


Nissan GTR GT3
project-cars-2-nissan-gt-r-gt3-mclaren-650s-gt3-jpg.173395


Ginetta G57
project-cars-ginetta-g57-jpg.173396

Ford F150 Funhaver
project-cars-2-ford-f150-funhaver-jpg.173397


Ford Focus WRC
project-cars-ford-focus-wrc-jpg.173398


Mini Countryman Rallycross
project-cars-2-mini-clubman-wrx-jpg.173410


Ford Sierra Cosworth
project-cars-2-ford-sierra-jpg.173407


Mitsubishi Lancer Evo
project-cars-2-mitsubishi-lanca-evo-jpg.173411


Mercedes A-Class
project-cars-2-mercedes-a-class-jpg.173409


BAC Mono
project-cars-2-bac-mono-jpg.173417


Ford Mustang
project-cars-2-ford-mustang-jpg.173418


Ford GT 2017
project-cars-2-2017-ford-gt-jpg.173419


Ferrari 288 GTO
project-cars-2-ferrari-288-gto-jpg.173424

Jaguar XJ220S
project-cars-2-jaguar-xj200s-jpg.173425


Lamborghini Huracan Super Trofeo
project-cars-2-lamborghini-hurac%C3%A1n-super-trofeo-jpg.173426


McLaren P1 GTR
project-cars-2-mclaren-p1-gtr-jpg.173427


McLaren P1
project-cars-2-mclaren-p1-jpg.173428


1973 Nissan Fairlady 240Z-G GTS-II
project-cars-2-nissan-240z-fairlady-jpg.173429


Pagani Zonda R
project-cars-2-pagani-zonda-r-jpg.173430


Porsche 935
Project CARS 2 Porsche 935 7 Moby Dick.jpg
Ford GT LM GTE
project-cars-2-ford-gt-lm-gte-jpg.173722


Nissan GT-R Nismo 2017
project-cars-2-nissan-gt-r-nismo-2017-jpg.173723

Aston Martin Vantage GTE (behind the Corvette)
astn_martin_vantage_GTE.jpg

Ford GT LM GTE
ss_da79b1c5700fcea14e9962a431984fe0653a3ae4.jpg
همینطور
  • McLaren F1 GTR
  • Pagani Huayra BC
  • BMW 320 Turbo Group 5
  • Ford Capri Zakspeed
  • Formula Ford
  • Porsche 918 Spyder
  • Ferrari La Ferrari
  • Arial Atom
  • KTM X-Bow
  • Volkswagen Polo WRC/WRX ؟
  • Lamborghini Veneno
  • Ford Escort (Mexico?)
  • Potentially entry level oval stockcar based on the 1990 Caper Monterrey from PC1
  • Audi R8

ggzJZ.png
مشکل اصلی کسانی که برای اولین بار P.Cars 1 رو اجرا میکردن و شاید همون 1 ساعت اول تبدیل میشد به آخرین تجربشون با بازی، مشکل هندلینگ (در واقع گیم پد) بود.

مخصوصا بازیکنانی که تجربه قبلیشون Forza بوده. سری Forza همیشه بهترین کنترل رو بر پایه گیم پد داشته و نه فرمان ، اما این در مورد P.Cars برعکس هست. بازی اونطور که با فرمانها قابل بازی هست با گیم پد میونه خوبی نداره. البته این مورد تا بخش زیادی با تنظیمات قابل رفع هست ولی اینجا هم تنظیمات کمی گیج کننده هست و در آخر شاید هر کسی نتونه اون نتیجه دلخواه رو بدست بیاره.
Project_CARS_21_620x349.jpg

استودیو تو مصاحبه هائی که تو این چند روز داشتن به این مشکل اذعان داشتن و تاکید کرن نزدیک به 2 سال هست که دارن روی این موضوع کار میکنن که بالانس خوبی بین گیم پد و Wheel ها بوجود بیارن.




audio_sound_waves_png_10_low.png

اگه بگیم بهترین و قویترین بخش از نسخه قبل مبحث صداگذاری بازی بود مبالغه نکردیم.

صداگذاری بازی بقدری خوب بود که اگه در نزدیکی کسی بودید که مشغول بازی بود و شما چشمانتون رو میبستید شاید با صدای گرفته شده از دوربین آنبورد مسابقات اشتباه میگرفتید.

استودیوی SMS با پروجکت کارز چندین مرتبه مبحث صداگذاری در بازیهای ریسینگ رو به جلو حرکت داد.

البته استودیوی SMS تو مبحث صداگذاری واقعا یک استودیوی پیشرو هست، چرا که اگر یادتون باشه حتی NFS Shift 2 هم صداگذاری خیلی خوبی داشت.

برای ملموس تر شدن قضیه میتونید این ویدئو رو ببینید که مقایسه صداگذاری بین Pcars , DriveClub و Forza 6 هست.
با این همه باعث نشده که استودیو به همین اکتفا کنه، Ian Bell رئیس استودیو اعلام کرده که صداگذاری بازی مجهز به انجین FMOD شده و اونها سخت مشغول کار روی صدابرداری ماشینهای جدید و انتقال صداهای ضبط شده عنوان قبلی به این سیستم هستن.

drone_low.png

امروزه تکنولوژی Laser Scaning در بازیهای ریسینگ به یک باید تبدیل شده.همونطور که میدونید تمام پیست ها در بازیهای
Asseto Corsa و همینطور Forza MotorSport 6 کاملا لیزراسکن شدن. این تکنولوژی پیست رو با دقت میلیمتری با تمام پستی پلندیها، دست اندازها، زاویه پیچ ها و هر خصوصیت دیگه ای که در دنیای واقعی دارن اسکن میکنه و در اختیار تیم سازنده میده. در نسخه اول P.cars فقط پیستهای داخل انگلستان با این تکولوژی اسکن شده بودن مثل سیلوراستون.
3d_scan_low.jpg

اما استودیو تائید کرده که که بدین منظور از تعداد زیادی پهباد (Drone) برای عکسبرداری هوائی پیستها استفاده کردن.این روش علاوه بر صرفه جوئی در هزینه ها، بدلیل وسعت جزئیاتی که از حاشیه پیست ها رو پوشش میده خیلی کاربردی تر هست. چرا که خروجی اون فقط اطلاعات قسمت آسفالت پیست رو پوشش نمیده، بلکه ساختمانها، درختها، نقطه دقیق دوربینهای حاشیه پیست و هر چیزی که در دنیای واقعی داخل پیست هست رو شامل میشه.
bristol.jpg


این نکته خیلی مهمی هست چرا که در بازیهای دیگه با اینکه داخل پیست لیزراسکن شده ولی حاشیه پیستها(مثل ساختمانها و...) هیچ شباهتی با دنیای واقعی نداره.

تفاوت حاشیه پیستها :
Tafavote_Hashieye_Pistha.jpg



P.Cars 2 دارای بیشترین تعداد پیست مسابقه نسبت به هر بازی دیگه ای روی کنسولهاست.
از این بابت دارای یک رکورد هست.
تعداد پیستهای تائید شده برای Project Cars 2 عدد 60 هست. احتمالا در این 60 عدد، Laoyut های مختلف هر پیست هم حساب شده.

png_weather_icons.jpg

این مورد نیاز به توضیح نداره، چرا که یکی از نقاط قوت نسخه قبلی همین تغییرات آب و هوا بود.
اما اینطور که از ویدئوها و مصاحبه ها برمیاد، این مورد در نسخه دوم قرار هست خیلی پیشرفت داشته باشه.

بازی هر 4 فصل سال رو پشتیبانی میکنه!
project_cars_2_review_ps4_4.jpg



از هوای کاملا آقتابی وصاف گرفته تا کولاک و برف وبارانهای سیل آسا.

حتی در تریلر بازی بارش برف در پیست هم مشاهده شده.

این مورد به تنوع هر چه بیشتر بازی و وجود چالش بیشتر در بازی کمک میکنه.

یکی از این چالش ها ی جالب میتونه تجربه پیست نوربرگ رینگ در آب و هوای برفی باشه!
norbergring_Snow_low.jpg

از موارد دیگر پیشرفت آب و هوا به تغییر جهت وزش باد اشاره کرد.

ازمهمترین پیشرفت این تغییرات، خصوصیت Live Track 3.0 هست.

سازندگان مکانیک سیالات رو به انجین بازی اضافه کردن، با کمک این ویژگی در اثر بارش باران، آب توسط پیست جذب میشه، بعد از اینکه سرریز شد، گودال های آب در پیست ایجاد میشه ونهایتا بیشتر آسفالت رو غرق آب میکنه.

نکته اصلی Live track 3.0 اینه که شما میتونید در هر پیستی با هر شرایطی بازی کنید: زمستان، تابستان،برفی، بارانی ، شب، روز، طوفانی... ولی شرایط پیست تغییر میکنه واین بازی رو چالش برانگیزتر میکنه.

برای مثال اوایل بازی ممکن پیست خشک باشه ولی چند دور مانده به پایان روی پیست پر بشه از چاله های آب.

پس باید استراتژی داشته باشید: چه لاستیکی استفاده کنم، کی برم به پیت استاپ و...




Multiplayer_logosu.png

میرسیم به مبحث مهم مولتی پلیر و مشکلات همیشگی این بخش از بازیهای آنلاین.

طبق انتظار بخش مولتی پلیر بازی دارای سرور اختصاصی نیست، چیز عجیبی هم نیست چون بازیهای خیلی پرخرج تر از این هم دارای چنین ویژگی نیستن.


تنها گزینه روی میز پروتوکل P2P میمونه که استودیو قول داده روی نت کد بازی به نحوی کار کنه که مشکلات این بخش به کمترین میزان برسه.


همینطور که میدونید P.Cars1 اولین بازی ریسینگی بود که مسابقات Esports رو حمایت میکنه. در نسخه دوم بازی از روز اول دارای این ویژگی هست.

9199978_orig.png


بدین منظور بازیکنها دارای مدارک رانندگی در درجات مختلف میشن و اجازه شرکت در Esports رو کسب میکنن.
Driver Rating System
مهمترین بخش این ویژگی این هست : بازیکنان یا بهتر بگم ترولرهائی که وسط مسابقه خلاف جهت میرن و باعث تصادف میشن و یا در همون پیچ اول سعی میکنن با زدن به ماشینهای کناری برای خودشون راه باز کنن نمرات منفی میگیرن و در Match Making فقط با افرادی مثل خودشون هم لابی! میشن.
این همون ویژگی هست که در GT Sport هم خواهیم دید (تائید شده) و به احتمال زیاد در Forza M. 7
مسلما بازیکنان کم اشتباه تر و حرفه ای تر هم با هم به مسابقه میپردازن و نگرانی از این بابت در بازی نخواهند داشت.
Online Championship


PCARS_2_Online_Championships_2.png


این بخش به بازیکنان اجازه میده تا مسابقات قهرمانی رو بصورت لیگ برگزار کنن که شامل چند دور میشه.
ادمین(برگزار کننده مسابقات) میتونه تنظیمات هر دور رو مشخص کنه، که شامل مدت زمان مسابقه، شرایط پیست (آب و هوا، روز یا شب ...) و برنامه زمانی میشه.
زمانی که شرایط این مسابقات مشخص شد، بازیکنها دعوت میشن و این اجازه رو دارن که تیم و ماشین مورد نظرشون رو قبل از شروع مسابقه انتخاب کنن.

PCARS_2_Online_Championships.png


در طی اتمام هر دور اطلاعات رده بندی تیم ها و راننده ها برای هر یک از شرکت کننده ها قابل دیدن هست، که خب پیگیری مسابقات رو خیلی راحت میکنه. با این توضیح که ادمین میتونه برنامه زمانی و تغییزات رو در هر زملنی میتونه انجام بده.
همه اینها با کمک سیستم رتبه دهی بازیکنها (Driver Rating System)، مسابفت رو خیلی هدفمند تر و همینطور یکدست تر میکنه.








htcvivevr1low.png

روی PC که خب از روز اول به احتمال زیاد از Oculus و Vive پشتیبانی میکنه، روی کنسولها استودیو داره شرایط رو برای استفاده از PSVR بررسی میکنه، چراکه مبحث خروجی کار خیلی مهم هست.
4743426_1_orig_low.jpg

اینکه بتونن تجربه کاملی از P.Cars2 رو اعم از فریم ریت، گرافیک ، تغییرات آب و هوا و... رودر PSVR پیاده کنن بطوری که به بازی لطمه وارد نشه ، خیلی چالش برانگیز هست.


در این بخش از مراحل توسعه بازی، استودیو امکانات زیادی رو برای بازی در نظر گرفته، از رالی گرفته تا مسابقات GT و فرمول ها.
نزدیک به 200 عدد خودرو، 60 عدد پیست مسابقه ،دوباره نویسی موتور فیزیک بازی ،آپدیت بخش صداگذاری و...
همه اینها نشان از عزم راسخ استودیوی SMS برای ریلیز یک بازی کامل از هز جهت رو داره.
اما نکته ای که زیاد ازش اطلاعاتی داده نشده، بخش "کریر" هست که در نسخه قبل هوادار و مخالفان زیادی داشت.
مطمئنا تو این ماه های زیاد به تاریخ ریلیز بازی، خبرهای زیادی از این بخش خواهیم شنید.

Project Cars 2 مطمئنا یک پیشرفت برای Ian Bell و استودیوی تحت فرماندهیش هست، اما اینکه اونها چقدر میتونن دل طرفدارها و احتمالا مخالفان رو با نسخه پیش رو بدست بیارن، زمان مشخص میکنه.

به نظر شخصی من، بازی دوباره همون فرمول نسخه قبل رو اینبار به نحو بهتری سعی در پیاده سازیش خواهد داشت.
همون کاری که GT و Forza انجام میدن، یعنی جذب بازیکنان کنسولی و در کنارش نیم نگاهی هم به هاردکور گیمرهای سبک شبیه ساز خواهد داشت. فرمولی که بطور 100 درصد در نسخه قبل عملی نشد ولی به احتمال زیاد با این نسخه اهداف مورد انتظار استودیو قابل دسترس خواهد بود.

جزئیات نسخه های مختلف بازی برای پیش خرید
خب بالاخره نسخه های مختلف برای Pre-Order بازی معرفی شد:
گیمرها میتونن بین 3 نسخه Ulta , Limited و Collector Edition یکیو انتخاب کنن.

Maclaren 720 S به عنوان نماد بازی انتخاب شده، و مدل واقعی تو سایز 1/12 از سایز واقعی این ماشین در پکیچ Ultra Edition از بازی برای فروش آماده هست.
این پک بصورت محدود تولید میشه و فقط 1000 نسخه تو دنیا توضیع میشه.
Project_CARS_2_Pre_Order_Ultra_Edition.jpg


نسخه Ultra علاوه بر اون شامل 2 عدد کتابچه، یک کلاه، یک عدد استیکر و Esport VIP Pass میشه.
Esport VIP Pass مشخص نیست دقیقا چیه، ولی مربوط به مسابقات E-Sport هت که بصورت لیگ/دوره ای برگذار میشه.
قیمت نسخه Ultra Edition حدود 470 دلار! هست.
================================

میمونه نسخه های کالکتور و لیمیتد که هر 2 پک شامل Japanese Car Pack و Motorsport Pack میشن:
Japanese Car Pack شامل این ماشینها میشه:

  • Nissan R32 Skyline Group A
  • Nissan 280ZX IMSA GTX
  • Honda Civic Type R
  • 2015 Honda 2&4 Concept Car
Motorsport Pack:
  • 1974 Jaguar E-Type V12 Group 44
  • Panoz Esperante GTR-1
  • 1991 Audi V8 DTM
  • 2016 Opel Astra TCR
Project_CARS_2_Pre_Order_Ultra_Edition.jpg


تفاوت Collector Edition با Ultra تو اینه که مدل Maclaren تو مالکتور به 1/43 از سایز واقعی کاهش پیدا کرده، همینطور کلاه و کتابچه طرحهای Maclaren 720S هم ازش حذف شده.
اما سیزن پس، استیل بوک،استیکر،Car Pass و VIP Pass سر جاشون باقی هستن.
قیمت نسخه کالکتور ادیشن 230 دلار هست.
================================
در آخر نسخه Limited Edition که در واقع هم قیمت بازی نهائی هست و فقط به خاطر پیش خرید شامل این موارد میشه:
Steel Book , استیکر و Japanese Car Pack

قیمت نسخه لیمیتد (60 دلار) مشخص شده که همون بازی اصلی هست.

Cars List
Open Wheel

2011 FORMULA A
2011 FORMULA ROOKIE
2015 FORMULA RENAULT 3.5
2018 FORMULA X
2016 FORMULA C

Vintage Open Wheel

1986 LOTUS TYPE 98T RENAULT
1977 LOTUS TYPE 78 COSWORTH
1967 LOTUS TYPE 49 COSWORTH
1970 LOTUS TYPE 49C COSWORTH
1972 LOTUS TYPE 72D COSWORTH
1963 LOTUS TYPE 25 CLIMAX
1967 LOTUS TYPE 51

Indycar

2016 DALLARA DW 12 CHEVY (OVAL)
2016 DALLARA DW 12 HONDA (ROAD COURSE)
2016 DALLARA DW 12 CHEVY (ROAD COURSE)
2016 DALLARA DW 12 HONDA (OVAL)

Vintage Indycar

1963 AGAJANIAN WATSON ROADSTER
1965 LOTUS TYPE 38 FORD
1968 LOTUS TYPE 56 FORD

Group 4

1981 BMW M1 PROCAR

Group 5

1978 BMW 320 TURBO GROUP 5
1977 PORSCHE 935/77
1980 FORD CAPRI ZAKSPEED GROUP 5
1979 PORSCHE 935/80
1984 NISSAN KDR30 SUPER SILHOUETTE
1982 NISSAN 280ZX IMSA GTX*

Group 6

1978 RENAULT ALPINE A442B
1977 PORSCHE 936 SPYDER

Group A

1991 AUDI V8 DTM**
1991 BMW E30 M3 GROUP A
1991 MERCEDES BENZ 190E 2.5-16 EVO2 DTM
1990 NISSAN SKYLINE GT-R (R32) GROUP A*
1988 FORD SIERRA RS500 COSWORTH GROUP A

Group C

1988 JAGUAR XJR-9
1988 JAGUAR XJR-9 (LE MANS VERSION)
1989 SAUBER C9 MERCEDES BENZ
1989 SAUBER C9 MERCEDES BENZ (LE MANS VERSION)
1988 NISSAN GTP ZX-TURBO
1989 NISSAN R89C
1989 NISSAN R89C (LE MANS VERSION)
1987 PORSCHE 962C
1988 PORSCHE 962C LANGHECK

GTO

1989 AUDI 90 QUATTRO IMSA GTO
1994 NISSAN 300ZX TURBO LE MANS
1997 FORD MUSTANG COBRA SCCA TRANSAM
TBA
1994 NISSAN 300ZX TURBO IMSA GTS
TBA

GT1

1997 MCLAREN F1 GTR LONGTAIL
TBA
1998 MERCEDES BENZ CLK-LM
1998 PORSCHE 911 GT1-98
TBA
1998 PANOZ ESPERANTE GTR-1**
1998 NISSAN R390 GT1 LONG TAIL

GTE

2015 ASTON MARTIN VANTAGE GTE
2016 FORD GT LM GTE
2016 BMW M6 GTLM
TBA
2015 CHEVROLET CORVETTE C7.R

GT3

2017 ACURA NSX GT3
2013 ASTON MARTIN VANTAGE GT3
2015 AUDI R8 LMS GT3
2015 AUDI R8 LMS GT3 ENDURANCE
2015 BENTLEY CONTINENTAL GT3
2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3 ENDURANCE
2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3
2016 BMW M6 GT3
2012 BMW Z4 GT3
2015 CADILLAC ATS-V.R GT3
2016 FERRARI 488 GT3
2012 GINETTA G55 GT3
2016 MCLAREN 650S GT3
2015 MERCEDES AMG GT3
2013 MERCEDES BENZ SLS AMG GT3
2016 NISSAN GT-R NISMO GT3
2016 PORSCHE 911 GT3 R
2016 PORSCHE 911 GT3 R ENDURANCE
TBA
TBA

GT4

2013 ASTON MARTIN VANTAGE GT4
2016 FORD MUSTANG RTR GT4
2016 PORSCHE CAYMAN GT4 CLUBSPORT MR
2012 BMW M3 GT4 E92
2012 GINETTA G55 GT4
TBA
2013 FORD MUSTANG BOSS 302R1
2016 KTM X-BOW GT4

GT5

2015 GINETTA G40 GT5

LMP 1

2014 AUDI R18 E-TRON QUATTRO
TBA
2014 MAREK RP339H
2016 RWD P30 LMP1

LMP2

2016 LIGIER JS P2 NISSAN
2016 LIGIER JS P2 HONDA
2016 LIGIER JS P2 JUDD
2016 RWD P20 LMP2
2013 MAREK RP219D
2013 ORECA 03 NISSAN

LMP3

2016 GINETTA LMP3
2016 LIGIER JS P3

LMP900

2002 AUDI R8 (LMP900)
TBA
2003 BENTLEY SPEED 8
TBA
1999 BMW V12 LMR

Vintage Prototype

TBA
1967 FORD GT40 MK. IV
1965 LOTUS TYPE 40 FORD

Touring Car

2012 BMW 320 TC (E90)
2016 MERCEDES AMG A45
2016 OPEL ASTRA **
2016 RENAULT MEGANE R.S

Vintage Touring Car & GT

1959 ASTON MARTIN DBR1/300
1973 NISSAN FAIRLADY 240ZG GTS-II
1974 JAGUAR E-TYPE V12 GROUP44**
TBA
1972 BMW 2002 STANCEWORKS EDITION
1972 FORD ESCORT MK1 RACING
1971 MERCEDES BENZ 300SEL 6.8 AMG
TBA
1952 MERCEDES BENZ 300SL (W194)

Road Cars

2017 MCLAREN 720S
2015 PORSCHE 918 SPYDER
TBA
TBA
2016 PORSCHE 911 GT3 RS
2014 MCLAREN P1
2014 RADICAL RXC TURBO
2016 FORD GT
TBA
2017 ACURA NSX
2016 PAGANI HUAYRA BC
2017 BAC MONO
1994 JAGUAR XJ220 S TWR
2010 PAGANI ZONDA CINQUE ROADSTER
2015 ASTON MARTIN VANTAGE GT12
2015 AUDI R8 V10 PLUS
2015 CHEVROLET CORVETTE C7 Z06
TBA
2016 MCLAREN 570S
1994 MCLAREN F1
2016 MERCEDES AMG GT R
2017 NISSAN GT-R NISMO (R35)
TBA
TBA
2011 BMW 1M STANCEWORK EDITION
2015 CATERHAM SEVEN 620 R
2017 CHEVROLET CAMARO ZL-1
2016 JAGUAR F-TYPE SVR
2015 KTM X-BOW R
2011 BMW 1-SERIES M COUPÉ (E82)
TBA
2015 FORD MUSTANG GT
2015 MERCEDES AMG A45 4MATIC EDITION 1
2016 MERCEDES AMG C63 COUPÉ S
2006 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION IX FQ-360
2012 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION X FQ-400
2013 AUDI A1 QUATTRO
2016 HONDA CIVIC TYPE-R (EURO SPEC)*
1999 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION VI T.M.E.
2014 RENAULT MEGANE R.S. 275 TROPHY-R
1973 BMW 2002 TURBO
1972 FORD ESCORT MK1 RS1600
2016 FORD F-150 RTR FUNHAVER
1966 FORD MUSTANG 2+2 FASTBACK
TBA

Track Day Cars

2015 ASTON MARTIN VULCAN
2016 GINETTA G57
2016 MCLAREN P1 GTR
2016 MITSUBISHI LANCER EVO VI SVA
2013 ZONDA ZONDA REVOLUCION
2011 RADICAL SR8 RX
2012 CATERHAM SP/300R
2015 HONDA 2+4 CONCEPT*
TBA
1999 NISSAN SKYLINE GT-R (R34) SMS-R
2011 RADICAL SR3 RS

WRX

2016 FORD FOCUS RS RALLYCROSS
2016 MINI COUNTRYMAN RX
2016 HONDA CIVIC COUPÉ GRX
2016 RENAULT MEGANE R.S. RALLYCROSS
2016 MERCEDES AMG A45 RALLYCROSS
2016 VOLKSWAGEN POLO RX SUPERCAR

RX Lites

2016 OMSE RX SUPERCAR LITE

Vintage RX

1972 FORD ESCORT MK1 RALLYCROSS

Miscellaneous

2015 MAZDA MX-5 RADBUL
2013 FORD FALCON FG (COTF)
2009 RENAULT MEGANE TROPHY V6
2015 RENAULT SPORT R.S. 01
2012 GINETTA G40 JUNIOR
2013 RENAULT CLIO CUP
2016 FORD FUSION STOCK CAR
2011 KART 100CC
 

Attachments

  • IFFW5.png
    IFFW5.png
    79.7 KB · مشاهده: 870
  • uvvgg.jpg
    uvvgg.jpg
    76.5 KB · مشاهده: 866
  • aiZnR.jpg
    aiZnR.jpg
    50.4 KB · مشاهده: 868
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,080
نام
مــاکــان
من کلا هربار بازی پیش خرید کردم بدبخت شدم.
بدترینهاش BF4 بود و بدتر از اون FH3.
اما برا PCars اصلا نگرانی ندارم، از ورژن قبل همیشه نسخه های بتا و حتی قبل بتا هم که تورنتش میومد هیچ مشکلی نداشته.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,080
نام
مــاکــان
گیم پلی از بازی تو آب و هوای بارانی و نمای کلاه راننده (Helmet) - Bac Mono -Sugo Racing Track


جالبه، بخشی ار پیست داره به شدت بارون میاد، بخش دیگه نم نم و یکجا کلا هوا آفتابی!
هر چه هم زمان میگذره آب و هوا عوض میشه.
LiveTrack 3.0 عالیه.

نکته جالب دیگش اینه که AI اشتباه میکنه و یکی یکی اسپین میشن و از پیست خارج میشن، لحظه تصادف هم خیلی با شخصیت راهشون رو باز میکنن:))
گیم پلی روی تنظیمات High ، با فریم بین 70 تا 80 ، روی این سیستم اجرا شده :

VGA : GeForce GTX 1060 3GB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz
RAM: 12 GB RAM
Resoloution : 1920 x 1080, 60Hz
OS : Microsoft Windows 10 Home

 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,728
نام
رضا.آ
هرچی فکر میکنم میبینم forza 7 حداقل از نظر گرافیک دو سر و گردن بالاتر از اینه . مشکل لیز خوردن و فیزیک ماشین هم تو ی ویدیو هست تو یکی نیست .
در کل باید منتظر بیلد نهایی موند .
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,940
نام
احمد
طرف داره با فرمان کشتی میگیره بلکه فقط بتونه ماشین رو کنترل کنه:| این سختی مزخرف و پیچ خوردن های الکی، و دور خود پیچیدن، نتنها تو نسخه یک بود بلکه تو سری شیف که بازی نسبتا شبیه سازی بود همین طور بود، هنوز خیلی مونده تو بحث هندلینک به سطح رقبایی مثل فورزا-GT یا حتی AC برسن. ولی در بقیه موارد بازی پیشرفت های چشمگیری داره:D
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
تو جاده بارونی دارن مسابقه می دن با سرعت بالا، انتظار دارید نچرخه ماشین واقعا؟ اگه آره به نظرم همون فورزا هورایزن و NFS بازی کنید بهتره:))
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,940
نام
احمد
تو جاده بارونی دارن مسابقه می دن با سرعت بالا، انتظار دارید نچرخه ماشین واقعا؟ اگه آره به نظرم همون فورزا هورایزن و NFS بازی کنید بهتره:))
با وجود شبیه ساز ها دیگه نباید FH-NFS و بقیه Racing ها رو بازی کنیم؟! داداش طرف مقابلت رو اشتباه گرفتی، دوم صرفا محیط بارونی رو مثال نزدم، گفتم سری بازی های قبل این استدیو مثل سری shift همین مشکل رو هم داره، PC هم همین طور، بعد خدایی یک دلیل بیار FH بازی نکنیم؟!:D:| در ضمن خودم یک از طرفدار های سرسخت این بازی هستم، بیشتر از بقیه شبیه ساز ها البته در کنار AC دوستش دارم:>
 

Eazy-E

کاربر سایت
Aug 29, 2016
617
نام
امیرعلی
چه جالب بود اون بخش هایی که ماشین میره رو چاله های بزرگ آب منحرف میشه و کنترل ماشین از دست طرف خارج میشه! مثل 3:12
و در مورد موضوع VS پراجکت کارز 2 و فورزا 7 که دوستان همش بحثش رو درست میکنن یک چیزهای کلی‌ای میگم تمومش میکنم برم :D
اول از همه درمورد فیزیک و هندلینگ و گرافیک که بحثش بالا درست شد. گرافیک باید بگم حداقلش اینکه رنگ بندی فورزا خیلی گرم تر از پراجکت کارزه و خب پراجکت کارز real تر میزنه! :D یک نکته ای هم که باید عرض کنم تو نسخه قبل پراجکت کارز پلیگان‌ها (و چمن ها ) مشکل داشتند و 2 بعدی بودند تقریبا که این مشکل تو فورزا 6 نبود ولی این چمن ها از تریلرهایی که منتشر شده به نظر میاد که درست شده نمونش این عکس!



در رابطه افکت قطرات بارون رو شیشه هم که هیچکدومشون نسبت به نسخه قبلیشون تغییر نکردن. در مورد افکت های بارون رو زمین هم که هردو پیشرفت داشتند اما تو این 2 موردی که گفتم نمیتونم بگم کدوم بهتره بهتره منتظر باشیم ببینیم متخصص ها موقع ریلیزشون ( یا یک ذره قبل و بعد چمیدونم :D) چی در این باره میگن! ریفلکس نور و ... هم که قطعا پراجکت کارز بهتره نسبت به قبل طبیعی تر شده میتونید تو ویدیو گیمپلی‌ها یا عکس‌هایی که تو تاپیک کنسولی گذاشتم ببینید.
خب از مبحث گرافیک میگذریم!
در رابطه با این لیز خوردن و ... خب این بازی شبیه سازه واکنش های اینطوری ماشین تو شبیه سازها طبیعیه DC یا NFS نیست که راحت کنترل کنیم:D البته تو نسخه قبل این مورد بیش از حد رو اعصاب آدم بود اما به نظر میاد تو این نسخه اوکی شده و خب کنترلرش بهتر شده!
هندلینگ هم در کل هم روی فرمون ها اوکیه هم روی کنترلر! رو کنترلر که نسخه قبل افتضاح بود یکی که AC بازی کرده باشه با کنترلر بعد اینم بازی کرده باشه قشنگ براش قابل درکه! :| اما این نسخه هم کنترل هم چرخش و واکنش فرمون با کنترلر اوکی شده ویدیو هاهم تقریبا اینو میگن! ولی توی فورزا میگن برعکس پراجکت کارز بود رو فرمون مشکل داشت هندلینگش حالا من چون بازی نکردم نمیتونم کامل نظر بدم حالا اینکه این مشکل پوشش داده شده یا نه موقع ریلیز معلوم میشه! در رابطه با فیزیک هم که لازم نیست ضعف های نسخه اول رو بگم همه میدونن چه افتضاحی بود اما قطعا این ضعف ها پوشش داده شده! از موقع تصادف واکنش هایی که ماشین ها میدن و از زمین بلند شدن ماشین (توی 26 ثانیه این ویدیو ببینید) که مخصوصا توی رالی کراس و تصادفات صدق میکنه ( نسخه یک ماشین خیلی به آسفالت علاقه داشت ازش جدا نمیشد میتونین با لایکن هایپراسپورت و سربالایی توی جاده کانادای نسخه قبل اینو امتحان کنین ببینید چه وضعی بود :D ) تا FBB و ...! حتی اون یارو توی inside sim racing میگفت اصلا با فیزیک نسخه اول حال نمیکرده اما طرفدار فیزیک پراجکت کارز 2 شده! به قول یان بل فیزیک و هندلینگ هیچ شباهتی به نسخه اول ندارن :D فیزیک فورزا هم که اصلا قابل مقیاس با این نیست هرچند که خیلی بهبود داشته نسبت به نسخه 6 /:)
و 100 البته یک نکته مثبت دیگه پراجکت کارز2 نسبت به فورزا 7 لایوترک 3.0 هستش! با این تکنولوژی چرخه شب و روز ( فورزا 7 نداره :p ) و سایه زنی دقیق و آب و هوای داینامیک پرمحتوا از بارون طوفانی و مه گرفته تا برف و و ... همه شرایط آب و هوایی با کلی رعایت جزئیات در ترک مانند خیس موندن و باقی موندن چاله چوله ها میتونه عوض بشه (نمونش تو یک گیمپلی از هوای افتابی شروع شد بعد بارون بعد برف شد و بعد دوباره بارون شد ) به ارمغان میان!
صدا هم که پراجکت کارز 2 با پیشرفت های زیاد از فورزا 7 بهتره اگه هم نگم که فورزا 7 صداش خیلی پیشرفت کرده کم لطفی کردم! لامصب صدای فورزا 7 هم خیلی پیشرفت داشته :D
و مورد بعدی کریر! یان بل گفته که مشکل کریر رو بر طرف میکنن و دارن روش کار میکنن حالا اینکه کریر خوبی قراره بشه یا نه هیچکس نمیتونه نظر قطعی بده تا ریلیز! ولی در یک کلام یحتمل فورزا 7 کریر بهتری نسبت به پراجکت کارز2 داره!
پ ن: اینم بگم که پراجکت کارز2 تنوع خیلی بیشتری نسبت به فورزا 7 داره درسته که فورزا 700 تا ماشین داره اما پراجکت کارز تنوعش شامل تمام شرایط آب و هوایی و فصلی، وجود 60 تا ترک، مسابقات 24 ساعته با real time و چرخه شب و روز، رالی کراس، مسابقه در زمین های برفی و وجود تمام کلاس های رانندگی و multi class! حالا اینا چیزهایی بود که ازش رونمایی کردن فعلا شاید بعدا چیزهای بیشتری هم باشه که رونمایی کنن :-"
حالا با این اوضاع به نظر خودم پراجکت کارز 2 بازی بهتری نسبت به فورزا 7 هستش اما دلیل نمیشه خودمون رو محدود کنیم، هردو رو باید بازی کرد و لذت برد :)
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,728
نام
رضا.آ
شبیه ساز تا اونجایی که راننده رالی رو به چالش بکشه شبیه سازه . برای پلیر عادی که بیشتر با دسته یا کیبورد بازی می کنه و به نسبت کمتر با فرمون ، شبیه ساز معنی نداره .
من ترجیح میدم بازی رو روی تنظیمات ارکیدی بزارم تا مثل pcars 1 سر هر پیچ فرمون 365 درجه بچرخونم شاید ماشین 5 درجه تغییر مسیر بده و تو دیوار نخوره .
بهتره هم تنظیمات ارکید و هم شبیه ساز رو داخل بازی لحاظ کنن . اما اونایی که ادعاشون میشه شبیه ساز بازن هم ، با این لیزلیزک بازی هیچ لذتی از بازی نمیبرن و فقط حرص میخورن .
 

Eazy-E

کاربر سایت
Aug 29, 2016
617
نام
امیرعلی
شبیه ساز تا اونجایی که راننده رالی رو به چالش بکشه شبیه سازه . برای پلیر عادی که بیشتر با دسته یا کیبورد بازی می کنه و به نسبت کمتر با فرمون ، شبیه ساز معنی نداره .
یعنی بازی ای مثل AC برای کنترلر کاملا بی ارزشه؟ اینطور که شما میگی چیزی بیشتر از محدود کردن بی‌دلیل نیست :D خب وقتی که بحث بعضی از زیر مجموعه های فیزیک مثل FFB میاد آره حتما باید فرمون هایی باشه که از FBB ساپورت میکنن! درستش هم اینه که با شبیه ساز با فرمون بازی بشه اما به این معنی نیست که اگه با کنترلر بازی میکنیم قیدشون رو بزنیم!
مهم ترین عامل شبیه سازی فیزیکه و اما فیزیک فقط که به FBB خلاصه نمیشه! واکنش و رفتار ماشین هست، تصادفات و دمیج ظاهری و مکانیکی هست، تایرمدل و Tire Deformation هست که همه داستانای خودشون رو دارن! تو پراجکت کارز 2 هم که خیلی خوب کار شدن :D
تازه علاوه بر اینا هندلینگ و صداگذاری هم هستن. هندلینگ برای کنترله و هرجقدر هم خب باشه پلیر لذتش رو میبره چه با فرمون چه کنترلر صداهم که فک برانداز :D

اما اونایی که ادعاشون میشه شبیه ساز بازن هم ، با این لیزلیزک بازی هیچ لذتی از بازی نمیبرن و فقط حرص میخورن .
همونطور که گفتم هندلینگ نسخه یک خیلی خوب نبود با کنترلر از فورزا و AC و GT هم بدتر بود و میتونستن خیلی بیشتر روش کار کنن و به سطح بالاتری برسونن! توی بارون هم آره اذیت میکرد یک سری اوقات! اما این نظراتی که شما داری مثل 360 درجه چرخوندن فرمون و 5 درجه تغییر مسیر دادن اون سایتی که کمترین نمره هم داده نداره :D ماشین توی هوای افتابی قابل کنترل هست تو بارون هم که اگه تایر مخصوص بارون باشه کنترل کردن راحت تر میشه و قابل تحمل کردن هست! البته اینا توی کنترلر بودا فرمون خوبه مشکل خاصی نداره!
حالا وقتی نسخه 2 هست و این ضعف‌ها پوشش داده شده کی بهشون فکر میکنه :-j
 
  • Like
Reactions: sadegh93

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,080
نام
مــاکــان
لیست تمام پیستهای مسابقه موجود در بازی منتشر شد:
اعداد جلوی نام پیستها نشون دهنده تعداد Layout های اون پیست هست که تو بازی قرار داره.
Autodromo Internacional do Algarve 1
Azure Circuit 1
Azure Coast 5
Bannochbrae Road Circuit 1
Circuit de Barcelona-Catalunya 3
Bathurst Mount Panorama 1
Brands Hatch 2
Brno 1
Cadwell Park 3
California Highway 5
Chesterfield Karting Circuit 1
Circuit of the Americas (COTA) 3
Daytona International Speedway 2
Daytona Rallycross 1
DirtFish 3
Donington Park 2
Dubai Autodrome 4
Dubai Kartdrome 1
Fuji 1
Glencairn Karting Circuit 6
Greenwood Karting Circuit 1
Lankebanen Rallycross (Hell) 1
Hockenheimring Classic 1
Hockenheimring 3
Hockenheimring Rallycross 1
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari Imola 1
Indianapolis Motor Speedway 2
Knockhill Racing Circuit 5
Knockhill Rallycross 1
Mazda Raceway Laguna Seca 1
Circuit de 24 Heures du Mans 2
Le Mans Karting International 1
Rallycross of Loheac 1
Long Beach Street Circuit 1
Lydden Hill 2
Mercedes-Benz Driving Events Ice Track 6
Mojave 5
Autodromo Nazionale Monza 2
Autodromo Nazionale Monza Historic 3
Nuburgring and Nordschleife 9
Motorsport Arena Oschersleben 3
Oulton Park 3
Red Bull Ring 3
Road America 1
Rouen Les Essarts 2
Ruapuna Park 5
Sakitto 4
Sampala Ice Circuit 1
Silverstone 4
Silverstone Classic 1
Snetterton 3
Sonoma Raceway 3
Circuit de Spa-Francorchamps 1
Circuit de Spa-Francorchamps Historic 1
Sportsland SUGO 1
Summerton Karting Circuit 3
Texas Motor Speedway 3
Watkins Glen International 2
Wildcrest Rallycross 2
Willow Springs International Raceway 2
Zhuhai International Circuit 1
Circuit Zolder 1

با این حساب PCars 2 نسبت به ورژن قبل تعداد 21 عدد پیست جدید داره که با احتساب Layout های مختلف میشه 44 عدد.
در آخر Pcars 2 بدون محاسبه تعداد layout های هر پیستها، دارای بیشترین تعداد پیست (60عدد ) در بین تمام بازیهای ریسینگ هست که به بهترین شکل ممکن اسکن و مدل سازی شدن.
 
آخرین ویرایش:

Eazy-E

کاربر سایت
Aug 29, 2016
617
نام
امیرعلی
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر