Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
فكر نكنم انقدر بد باشه ! جو تاپيك چند ماه قبل عرضه و دو هفته بعد عرضه كه خيلي بدتر بود و كلي از اين مقايسه ها
ایشون فقط اومد یه تیکه بندازه که FF بده پرسونا خوبه، برید پرسونا بازی کنید. لول.
اگه به جو تاپیک باشه، 6 ماه پیش اینجا جنگ بود.
 

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
با بقیه صحبت هاتون کاری ندارم چون نظر شخصیتونه(البته اینم که منشن کردم نظر شخصیتونه:D)
اما این قسمت...ریعلی؟ حالا به 12 کار ندارم چون حرف و حدیث سرش زیاده. ولی 7 نسبت به 10 تو چه چیزی ضعیف تره دقیقا؟ این جمله بهترین گرافیک بازیای rpg هم زیادی خنده داره:D کاملا یجور توجیه برا دل خودتونه.چون اون موقع(اوایل 2000) تمرکز غول های نقش افرینی روی CRPG ها بوده. همونطور که سال 2000 ما بالدور گیتس 2 را داشتیم جزو بهترین نقش آفرینی هاست و فاینال فانتزی 10 نه تنها به گرد پاش در زمینه داستانسرایی و گیمپلی(البته از بن فرق دارن. اما هر کدوم تو سبک خودشون) و... نمیرسه، بلکه حتی FF7 هم خیلی راحت به چالش کشیده میشه. در کل ارزش ffx جای خود، اما حرف های شما بزرگنماییه.
جدا از اون اگه میخوای تو بازیا داستانی ببینی که به معنای واقعی بی نظیر و تکرار نشدی و غنی باشه، Planescape: torment را بازی کن.

FF13 هم از نظر من یه سر و گردن از 15 بهتره. مشکلات گیمپلی 13 به کنار، کنار داستان فاجعه 15 که به زور انیمه و فیلم و دی ال سی دارن ماله می کشنش، داستان فاینال 13 مثل یه شاهکار بی بدیل می مونه.

همین که شما میگی FF13 از 15 بهتره، مشخص می کنه که کاملا داری دل خودت رو توجیه می کنی.

در طول این همه سال و در این همه فاینال فانتزی ای که اومده، ضعیف ترینش همین FF13 بوده. از همون Lightning اسکلت برقی بگیر تا بقیشون (Sazh نفرت انگیز) و الی آخر. تازه میگی داستانش شاهکار بوده. دیگه چه جوکی قشنگ تر از این جوکی که گفتی.
یه زن زشت و نی قلیون (لایتنینگ) این همه قدرت داشته باشه. خخخ جمع کن بابا. :))=))
قیافش رو هم که از روی Cloud ورداشتن Copy/Paste کردن و فقط رنگ مو و یکی دو تا گزینه ناچیز رو Edit کردن و به اصطلاح شده یه شخصیت جدید. اگه Oerba Yun Fang شخصیت اصلیش بود، مطمئنا کمتر مورد انتقاد قرار می گرفت چون انصافا قیافه و هیکلش خیلی بهتر از لایتنینگ بود. لایتنینگ هیکلش مثل یه پسره. یه پسر معمولی هم نه. یه پسری که دچار سوء تغذیه است.

اسم Baldur's Gate 2 رو آوردی؟ مثلا خیال می کنی فقط خودت بازیش کردی؟

ضمن این که اسمشو آوردی که مثلا بیای بگی از لحظ گرافیکی از FFX بهتره؟
سرچ کردن بلدی؟ توی گوگل اینو سرچ کن:
Baldur's Gate 2 Screenshot

بعد به گزینه Images برو. همونجا فورا ضایع میشی.

شاید هم میخواستی بگی که از لحاظ داستان و شخصیت پردازی بهتره؟ نظر شخصی خودته و این رو هم مد نظر داشته باش که حتی نمره اش هم از FFX کمتره و حتی توی سایت GOG هم امتیاز آنچنان شاخی بدست نیاورده.

Final Fantasy X بقدری بازی خوبیه که شرکت سازنده میاد و نسخه Remastered اونو بیرون میده که برای گیمرهای قدیمی تجدید خاطره بشه و گیمرهای جدید هم که اغلب اونا (مثل شما) از فاینال فانتزی 13 با سری بازی های فاینال فانتزی آشنا شدن، با FFX هم آشنا بشن.

بنده خودم بجز UGC توی GGn (بعید میدونم بشناسیش) سال هاست که عضو هستم و اونجا Gaming God هستم (مقدار دانلود و آپلود و دریافت که به حداکثر برسه) و بازی های قدیمی رو مثل کف دستم میشناسم.

فکر می کنی فقط خودت Planescape Torment رو بازی کردی؟

موضوع FFVII و FFX یه موضوعیه که توی چند خط نمیشه تفاوتشون رو توضیح داد.

FFVII شخصیت های خفنی مثل Sephiroth و Cloud داره. نسخه های وابسته به اون هم شخصیت های خوبی مثل Vincent Valentine و Genesis و Zack Fair داره.

اونا نقاط قوت FFVII هستن و در اون موارد حرف هایی برای گفتن داره و بخاطر همونا معروف شده.

حالا نقاط ضعف: بقیه شخصیت هایی که نام نبردم از بازی FFVII کنسول PS1 و بازی های وابسته به اون (برای مثال Dirge of Cerberus از PS2 و Crisis Core از PSP) و حتی شخصیت های فرعی در انیمیشن Advent Children نقطه ضعفش هستن. اصلا غول درست و حسابی ای هم نداره.

من اصلا نمی دونم شما FFVII کنسول PS1 رو بازی کردین یا خیر.
یه مورد شما نشون بده که غول خفنی در حد غول های FFX داشته باشه. حالا گرافیکش به کنار (چون در زمان PS1 بوده و انتظار زیادی ازش نمیره) =P~

ضمنا بخاطر امثال شما اومدم و گفتم چه بازی هایی رو بازی کنین که وقتتون با بازی های متوسط تلف نشه.

The Witcher (یک تا سه) بازی کنید. NieR Automata بازی کنید. Bloodborne بازی کنید. Skyrim بازی کنید. Dark Souls بازی کنید.

همش هم به ژانر RPG نچسبین. Tekken 7 بازی کنید. Forza بازی کیند. Destiny بازی کنید. Gran Turismo بازی کنید.
Outlast (شماره یک و دو) بازی کنید. Fatal Frame (شماره های یک تا سه) بازی کنید. Halo بازی کنید.

تعصب الکی روی فاینال فانتزی نداشته باشید که متاسفانه سال هاست که از اوج فاصله گرفته.
موفق باشید


با بقیه صحبت هاتون کاری ندارم چون نظر شخصیتونه(البته اینم که منشن کردم نظر شخصیتونه:D)
اما این قسمت...ریعلی؟ حالا به 12 کار ندارم چون حرف و حدیث سرش زیاده. ولی 7 نسبت به 10 تو چه چیزی ضعیف تره دقیقا؟ این جمله بهترین گرافیک بازیای rpg هم زیادی خنده داره:D کاملا یجور توجیه برا دل خودتونه.چون اون موقع(اوایل 2000) تمرکز غول های نقش افرینی روی CRPG ها بوده. همونطور که سال 2000 ما بالدور گیتس 2 را داشتیم جزو بهترین نقش آفرینی هاست و فاینال فانتزی 10 نه تنها به گرد پاش در زمینه داستانسرایی و گیمپلی(البته از بن فرق دارن. اما هر کدوم تو سبک خودشون) و... نمیرسه، بلکه حتی FF7 هم خیلی راحت به چالش کشیده میشه. در کل ارزش ffx جای خود، اما حرف های شما بزرگنماییه.
جدا از اون اگه میخوای تو بازیا داستانی ببینی که به معنای واقعی بی نظیر و تکرار نشدی و غنی باشه، Planescape: torment را بازی کن.

FF13 هم از نظر من یه سر و گردن از 15 بهتره. مشکلات گیمپلی 13 به کنار، کنار داستان فاجعه 15 که به زور انیمه و فیلم و دی ال سی دارن ماله می کشنش، داستان فاینال 13 مثل یه شاهکار بی بدیل می مونه.

@BoxBox
فاینال 14 بازی بی نظیری هست(شده:D) جای خود؛ مشکل اینه که عموم فن بیس ff بازیای MMO سری را حساب نمی کنن:D

من برا همین اشتراک ماهیانش نگرفتم:((:((:((

فقط ادعاهای چرت و تعدادی هذیون. من نسخه Enhanced Edition همین Baldur's Gate 1 و Baldur's Gate 2 رو توی PC بازی کردم و آشغال محض بودن. اون قسمتش که میگی "از بن فرق دارن" از این لحاظ درسته که Baldur's Gate بدرد چاه مستراح میخوره.

توی Baldur's Gate 1 اومدم بازیو شروع کنم و از همون اولش شخصیت هاش روی هم بودن (باگ) و اصلا نمیشد اونا رو تکون داد. آشغال به تمام معنا.
توی شماره دومش هم یک ساعت از وقت ارزشمندم رو براش گذاشتم و اونم گیمپلی مزخرفی داشت. توی سلقیت لابد ریدن که عاشق بازیش شدی و با FFX حال نکردی.

بازی Shadow Hearts 1 PS2 سگش میارزه به بازی آشغال دروازه بالدور که معلوم نیست از چیش خوشت اومده و با کجاش حال کرده ای.

از FF7 PS1 هم که ظاهرا دفاع میکنی ، خودت یک دقیقه نمیتونی بشینی پاش چون گرافیک و گیمپلی آشغالی داره و به ضرب و زور انیمه Advent Children و Remake های متعدد سعس دارن روی اون ماله بکشن.

یک Remake واسه FF10 ساخته بشه همه این تازه به دوران رسیده هایی که مخالفش هستن و طرفدار FF13 هستن میان ادعا میکنن که از قدیم طرفدار FF10 بوده اند و سریع تغییر جبهه میدن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ludo

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
اتفاقا من Xiii رو خیلی دوست داشتم فقط با قیافه ی بعضی از کاراکتر هاش مشکل داشتم ((مخصوصا sazh میدیدمش گوشت تنم آب میشد)) ولی در کل عالی بود :D

یادمه اون زمان هم که Vii و X و Xii بازی میکردم همه بد میگفتن فقط من بودم که خوشم اومده بود:) هرکسی یه سلیقه ای داره منم از 99% بازیایی که توی این انجمن درموردش صحبت میشه اصلا خوشم نمیاد عین همون 99% شم بازی کردم ولی فقط 10 دقیقه تونستم تحملشون کنم ولی نمیام توی تاپیکش ازش بد بگم :)

الان همین Xiv از همه ی سری های فاینال فانتزی زیبا تره ولی همه بازی نکرده بد میگن ازش بخاطر همون ضربالمثل معروفه گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت بو میده! =))
نگران نباشید تا میلیونی پلیر داره هیچ وقت اشتراک ماهیانش رو بر نمیدارن :))

خوبه که به بازی های آنلاین هم دسترسی داری. :-bd

بنده که در مورد FFXIV نظری ندادم و تا بازیش نکنم هم نظری نخواهم داد. :-"
کلا با وضعیت فعلی اینترنت ایران، نمیتونم زیاد سمت بازی های آنلاین برم. مگه بازی هایی که نسبت به اونا شناخت قبلی داشته باشم و قبلا بازیشون کرده باشم. مثل League of Legends و Tekken

اما در کل نسبت به فاینال فانتزی های جدید هیچ حس ذوق و هایپی ندارم.

(راستی در مورد پست قبلی که گفتم لایتنینگ زشت است و قیافش رو از روی Cloud ورداشتن، یه وقت کسی دچار سوء تفاهم نشه که منظور من اینه که Cloud هم زشته.
اتفاقا Cloud چهره زیبایی داره. اما اون Copy/Paste بصورت ناشیانه صورت گرفته و روی لایتنینگ نتونسته اونطوری که سازندگان بازی مدنظر داشته اند، جواب بده)

--------------------------

ویرایش:

ظاهرا وضعیت FFXIV خوبه و باید در اسرع وقت امتحانش بکنم چون:

Most Played MMORPG Games of 2016 - IGCritic
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ludo

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
اينكه ff از اوج فاصله گرفته رو فكر نكنم يه نفرم تو دنيا باشه كه قبول نداشته باشه ! ولي اون حرفا در مورد ١٣ شوخي بود ديگه ! دوربين مخفي نبود !!؟
 

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
اينكه ff از اوج فاصله گرفته رو فكر نكنم يه نفرم تو دنيا باشه كه قبول نداشته باشه ! ولي اون حرفا در مورد ١٣ شوخي بود ديگه ! دوربين مخفي نبود !!؟

دقیقا با کدوم قسمتش مشکل دارین؟ بصورت مورد به مورد بگین که جواب بدم.

FFXIII فقط توی نسخه اولیه اش نمره خوبی گرفت که اونم نه از سایت های معروف و بلکه از سایت هایی که اغلب اونا اسم های آشنایی ندارند:

Final Fantasy XIII
 
  • Like
Reactions: Ludo

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
دقیقا با کدوم قسمتش مشکل دارین؟ بصورت مورد به مورد بگین که جواب بدم.

FFXIII فقط توی نسخه اولیه اش نمره خوبی گرفت که اونم نه از سایت های معروف و بلکه از سایت هایی که اغلب اونا اسم های آشنایی ندارند:

Final Fantasy XIII
در طول این همه سال و در این همه فاینال فانتزی ای که اومده، ضعیف ترینش همین FF13 بوده. از همون Lightning اسکلت برقی بگیر تا بقیشون (Sazh نفرت انگیز) و الی آخر. تازه میگی داستانش شاهکار بوده. دیگه چه جوکی قشنگ تر از این جوکی که گفتی.
یه زن زشت و نی قلیون (لایتنینگ) این همه قدرت داشته باشه. خخخ جمع کن بابا. :))=))
و دنباله
ضمن اينكه فكر نميكنم ign و گيم اينفورمر و پلي استيشن افيشال ها و مابقي بي اعتبار گم نام باشن !

اينكه باور به اين داشته باشيم x از y بهتره يه بحثه !
اين كه بگيم x من بهترينه و بي نقصه و y شما يه اشغال بي ارزشه اصلا بحث نيست ،گرايش شخصي بس پايه اساسه
كه بدبختانه به شكل عجيبي تو كاميونيتي فاينال فانتزي اين طرز فكر ريشه دونده

البته خوشحال ميشدم در مورد وانيل و سارا هم نظرتون رو ميخوندم
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
در طول این همه سال و در این همه فاینال فانتزی ای که اومده، ضعیف ترینش همین FF13 بوده. از همون Lightning اسکلت برقی بگیر تا بقیشون (Sazh نفرت انگیز) و الی آخر. تازه میگی داستانش شاهکار بوده. دیگه چه جوکی قشنگ تر از این جوکی که گفتی.
یه زن زشت و نی قلیون (لایتنینگ) این همه قدرت داشته باشه. خخخ جمع کن بابا. :))=))
و دنباله
ضمن اينكه فكر نميكنم ign و گيم اينفورمر و پلي استيشن افيشال ها و مابقي بي اعتبار گم نام باشن !

اينكه باور به اين داشته باشيم x از y بهتره يه بحثه !
اين كه بگيم x من بهترينه و بي نقصه و y شما يه اشغال بي ارزشه اصلا بحث نيست ،گرايش شخصي بس پايه اساسه
كه بدبختانه به شكل عجيبي تو كاميونيتي فاينال فانتزي اين طرز فكر ريشه دونده

البته خوشحال ميشدم در مورد وانيل و سارا هم نظرتون رو ميخوندم

Playstation Official که نمیاد بگه بازی بدتر شده که بخواد ضرر کنه.

شما داری FFX رو با FFXIII مقایسه می کنی؟

باشه و حرفی نیست.

همین IGN که به FFXIII امتیاز 89 داده به FFX امتیاز 95 داده. اینم مدرک که یه وقت نگی داره گرایش شخصی رو قاطی مسئله می کنه:

Final Fantasy X

حالا IGN درست میگه یا شما؟ IGN با بنده هم نظر است یا با شما؟

Game Informer رو مثال میزنی؟

ورداشته به FFXIII امتیاز 93 داده اما به FFX امتیاز 98 داده که مدرکش در همون لینک قبلی موجوده.

خوبه که لااقل این دو تا سایت رو قبول داری وگرنه می گفتی فقط همین یک کاربر در دنیا هست که میگه FFX بهتره.

حالا خودت توی اون دو صفحه دقت کنی، موارد بیشتری هم هست که می تونی ببینی.

-----------

و اما در مورد (وانيل و سارا):

شخصیت های نسبتا خوبی هستن. نه اینکه فکر کنی از خانم های FFX و FFXII بهتر هستن و به هیچ عنوان بهتر نیستن و در واقع خانم های FFX و FFXII خیلی بهتر هستن.

اما با این حال (وانیل و سارا) هم از لایتنینگ بهتر هستن. یعنی اگه یکی از اونا شخصیت اصلی بود، باز انتقادات من از FFXIII کمتر میشد. هر چند که Oerba Yun Fang از اون دو تا چهره بهتری برای شخصیت اصلی شدن داره. چهره جدی و کاریزماتیک و خوبی داره.
 
  • Like
Reactions: Ludo

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
Playstation Official که نمیاد بگه بازی بدتر شده که بخواد ضرر کنه.

شما داری FFX رو با FFXIII مقایسه می کنی؟

باشه و حرفی نیست.

همین IGN که به FFXIII امتیاز 89 داده به FFX امتیاز 95 داده. اینم مدرک که یه وقت نگی داره گرایش شخصی رو قاطی مسئله می کنه:

Final Fantasy X

حالا IGN درست میگه یا شما؟ IGN با بنده هم نظر است یا با شما؟

Game Informer رو مثال میزنی؟

ورداشته به FFXIII امتیاز 93 داده اما به FFX امتیاز 98 داده که مدرکش در همون لینک قبلی موجوده.

خوبه که لااقل این دو تا سایت رو قبول داری وگرنه می گفتی فقط همین یک کاربر در دنیا هست که میگه FFX بهتره.

حالا خودت توی اون دو صفحه دقت کنی، موارد بیشتری هم هست که می تونی ببینی.

-----------

و اما در مورد (وانيل و سارا):

شخصیت های نسبتا خوبی هستن. نه اینکه فکر کنی از خانم های FFX و FFXII بهتر هستن و به هیچ عنوان بهتر نیستن و در واقع خانم های FFX و FFXII خیلی بهتر هستن.

اما با این حال (وانیل و سارا) هم از لایتنینگ بهتر هستن. یعنی اگه یکی از اونا شخصیت اصلی بود، باز انتقادات من از FFXIII کمتر میشد. هر چند که Oerba Yun Fang از اون دو تا چهره بهتری برای شخصیت اصلی شدن داره. چهره جدی و کاریزماتیک و خوبی داره.
من مقايسه كردم ؟؟؟ اصلا نياز به گفتن نيست كه x نه فقط بهتر از ١٣ ، يكي از بهترين بازي هاي تاريخه ! نه فقط سري فاينال
حرف من اينه كه براي اثبات بهتر بودن بازي ديگه نيايم بازي ديگه تخريب كنيم ! ١٣ شايد شاهكار نبود ولي بدون شك بازي عالي بود !

ضمن اينكه من خودم ffxii فنم شديد.!
 

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
من مقايسه كردم ؟؟؟ اصلا نياز به گفتن نيست كه x نه فقط بهتر از ١٣ ، يكي از بهترين بازي هاي تاريخه ! نه فقط سري فاينال
حرف من اينه كه براي اثبات بهتر بودن بازي ديگه نيايم بازي ديگه تخريب كنيم ! ١٣ شايد شاهكار نبود ولي بدون شك بازي عالي بود !

ضمن اينكه من خودم ffxii فنم شديد.!

از نام کاربری شما فهمیدم که فن FFXII هستین و اتفاقا بازیش بسیار عالیه. اگه FFX برای من Perfect بحساب میاد، FFXII هم برام بسیار عالی بحساب میاد و ارزش بازی کردن رو شدیدا داره و به کسی که احیانا بازیش نکرده، توصیه می کنم X و XII رو از دست نده.

این خبر رو خوندین؟

'Final Fantasy XV' Is The Best One Since 'FFX'

مال زمانی است که FFXV تازه منتشر شده بود. عنوان خبر چی میگه؟

میگه:

فاینال فانتزی 15 ممکنه از زمان فاینال فانتزی 10 تا الان بهترین باشه.

یه پیش بینی کرده بوده. مهم اینه که نویسنده مطلب داره میگه که FFX بهترین بوده و احتمال داده که شاید FFXV بتونه یه عنوان عالی دیگه باشه و بتونه در حد FFX عرض اندام کنه.

که دیدیم نتونست و FFXII تنها عنوانی بود که بعد از FFX تونست در RPG بترکونه.

---------------

در مورد FFXIII حرف من اینه که اگه لایتنینگ شخصیت فرعی بود و هر کس دیگه ای بجای اون شخصیت اصلی بود، می تونست بازی بهتری باشه. ولی با در نظر گرفتن این که لایتنینگ شخصیت اصلیه و این همه قدرتی که بهش متاسفانه داده اند و یک تنه از پس Behunivelze برمیاد، بازیش در بهترین حالت میشه گفت که متوسط است.

حالا Destructoid رو که همه میشناسن (همه گیمرها)
به FFXIII نمره 40 از 100 داده. می دونین چرا؟

همین 2 خط بالاتر گفتم.
 
  • Like
Reactions: Ludo and vaan 2

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
همین که شما میگی FF13 از 15 بهتره، مشخص می کنه که کاملا داری دل خودت رو توجیه می کنی.

در طول این همه سال و در این همه فاینال فانتزی ای که اومده، ضعیف ترینش همین FF13 بوده. از همون Lightning اسکلت برقی بگیر تا بقیشون (Sazh نفرت انگیز) و الی آخر. تازه میگی داستانش شاهکار بوده. دیگه چه جوکی قشنگ تر از این جوکی که گفتی.
یه زن زشت و نی قلیون (لایتنینگ) این همه قدرت داشته باشه. خخخ جمع کن بابا. :))=))
قیافش رو هم که از روی Cloud ورداشتن Copy/Paste کردن و فقط رنگ مو و یکی دو تا گزینه ناچیز رو Edit کردن و به اصطلاح شده یه شخصیت جدید. اگه Oerba Yun Fang شخصیت اصلیش بود، مطمئنا کمتر مورد انتقاد قرار می گرفت چون انصافا قیافه و هیکلش خیلی بهتر از لایتنینگ بود. لایتنینگ هیکلش مثل یه پسره. یه پسر معمولی هم نه. یه پسری که دچار سوء تغذیه است.

اسم Baldur's Gate 2 رو آوردی؟ مثلا خیال می کنی فقط خودت بازیش کردی؟

ضمن این که اسمشو آوردی که مثلا بیای بگی از لحظ گرافیکی از FFX بهتره؟
سرچ کردن بلدی؟ توی گوگل اینو سرچ کن:
Baldur's Gate 2 Screenshot

بعد به گزینه Images برو. همونجا فورا ضایع میشی.

شاید هم میخواستی بگی که از لحاظ داستان و شخصیت پردازی بهتره؟ نظر شخصی خودته و این رو هم مد نظر داشته باش که حتی نمره اش هم از FFX کمتره و حتی توی سایت GOG هم امتیاز آنچنان شاخی بدست نیاورده.

Final Fantasy X بقدری بازی خوبیه که شرکت سازنده میاد و نسخه Remastered اونو بیرون میده که برای گیمرهای قدیمی تجدید خاطره بشه و گیمرهای جدید هم که اغلب اونا (مثل شما) از فاینال فانتزی 13 با سری بازی های فاینال فانتزی آشنا شدن، با FFX هم آشنا بشن.

بنده خودم بجز UGC توی GGn (بعید میدونم بشناسیش) سال هاست که عضو هستم و اونجا Gaming God هستم (مقدار دانلود و آپلود و دریافت که به حداکثر برسه) و بازی های قدیمی رو مثل کف دستم میشناسم.

فکر می کنی فقط خودت Planescape Torment رو بازی کردی؟

موضوع FFVII و FFX یه موضوعیه که توی چند خط نمیشه تفاوتشون رو توضیح داد.

FFVII شخصیت های خفنی مثل Sephiroth و Cloud داره. نسخه های وابسته به اون هم شخصیت های خوبی مثل Vincent Valentine و Genesis و Zack Fair داره.

اونا نقاط قوت FFVII هستن و در اون موارد حرف هایی برای گفتن داره و بخاطر همونا معروف شده.

حالا نقاط ضعف: بقیه شخصیت هایی که نام نبردم از بازی FFVII کنسول PS1 و بازی های وابسته به اون (برای مثال Dirge of Cerberus از PS2 و Crisis Core از PSP) و حتی شخصیت های فرعی در انیمیشن Advent Children نقطه ضعفش هستن. اصلا غول درست و حسابی ای هم نداره.

من اصلا نمی دونم شما FFVII کنسول PS1 رو بازی کردین یا خیر.
یه مورد شما نشون بده که غول خفنی در حد غول های FFX داشته باشه. حالا گرافیکش به کنار (چون در زمان PS1 بوده و انتظار زیادی ازش نمیره) =P~

ضمنا بخاطر امثال شما اومدم و گفتم چه بازی هایی رو بازی کنین که وقتتون با بازی های متوسط تلف نشه.

The Witcher (یک تا سه) بازی کنید. NieR Automata بازی کنید. Bloodborne بازی کنید. Skyrim بازی کنید. Dark Souls بازی کنید.

همش هم به ژانر RPG نچسبین. Tekken 7 بازی کنید. Forza بازی کیند. Destiny بازی کنید. Gran Turismo بازی کنید.
Outlast (شماره یک و دو) بازی کنید. Fatal Frame (شماره های یک تا سه) بازی کنید. Halo بازی کنید.

تعصب الکی روی فاینال فانتزی نداشته باشید که متاسفانه سال هاست که از اوج فاصله گرفته.
موفق باشید
=)) =)) =)) دارم خودمو توجیه می کنم؟=)) =)) =))جناب من FFXV را نقد کردم و نقدش توی متاکریتیک ثبت شده. اون ۱۵ زباله را ما اینجا شب تا صبح برا اومدنش لحظه شماری می کردیم.وقتی اومد جوری نابود بود که بچه های قدیمی فروم ریج زدن=)) ۱۳ هر چیش بد بود حداقل یه بازی کامل بود.۱۵ نه تنها یه بازی به شدت ناقصه، بلکه همینی هم که داره ارایه میده پر مشکله.
لایتنیگ نی قلیون:)) سز:)) من این قسمتو واقعا نمیخوام جواب بدم=))
میگم یه بار دیگه بخون چی نوشتم. نوشتم در قیاس با 15 یه شاهکاره. و واقعا هم هست. تو 13 حداقل اتو لاگ ها را بخونی دستت میاد چی به چیه. تو 15 شما خودتم بکشی با کمک ویکی و... از تئوری و حدث فراتر نمیری.
ری اکشن من موقع خوندن توضیحاتتون در باره لایتنیگ: =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) از خنده میخوام زمینو گاز بگیرم. جدا از طراحی لایتنینگ که چطوری هست، بی معنی ترین نحوه ایراد گرفتن از یه بازی اینیه که شما داری میگی.
شما هم بالدور گیتسو بازی کردی دیگه؟ تورمنتو بازی کردی دیگه؟ بعد تورمنتیو که حجم متناش، جزییات و... اش از مجموع داستان و دیالوگ های کل سری FF بیشتره داری با FFX مقایسه می کنی؟ ریعلی؟ بهترین نقش افرینی های تاریخو زیر سوال میبری؟ بازیهایی که حتی تا حالا هم مثلشون نیومده؟
جدا از اون خوبی شما؟ کجای دنیا گرافیک jrpg سوم شخص را با CRPG ایزومتریک مقایسه می کنن؟ :| :| :|
الان معیار من شده GOG? یا متاکریتیک؟(هر چند بماند که توی متاکریتیک بالدور 2 از فاینال 10 امتیاز بیشتری داره) معیار من میزان اثر گذاری بازیه. دارک سولز 1 متا 88 داره ولی الان تو لیست اج بهترین بازی تاریخه.
گیمرهایی که سری را از هر قسمت شروع کرده باشن قاق نیستن. اگه بخوان میرن قبلیارو بازی می کنن. حالا شرکت چه بخواد ریمستر کنه چه نکنه.
الان شما داری شخصیت های FF 7 را با کاراکترای FF 10 زیر سوال میبری؟:| با تیدوس؟:| یکی از تو دیوار ترین کاراکترای کل سری(طبق نظر فن بیس FF) . جالبه همین لایتنینگ که انقدر مسخره داری زیر سوالش میبری محبوبیتش از تیدوس بیشتره=))
FF7 ریمستر شده همین الان توی PSN به قیمت 15 دلار موجود هست.
جدیدا معیار خوب بودن بازیا شده غول؟:| ریعلی؟:| آر یو کیدینگ می؟::|
به خاطر امثال من اومدی گفتی چه بازیایی را بازی کنیم که وقتمون تلف نشه؟:| شما اصلا اطلاعات خاصی درباره بازیسنتر داری؟ میدونی تنها سایت ایرانی هست کهنقداش توی متاکریتیک ثبت میشه؟ و منم عضو تحریریه این سایتم؟ و با توجه به سطح و میزان اطلاعاتم در زمینه ویدیو گیم تونستم عضو بشم. الان شما داری به من میگی برم اسکایریم و بلادبورن و سولز بازی کنم؟:|
FFXIII فقط توی نسخه اولیه اش نمره خوبی گرفت که اونم نه از سایت های معروف و بلکه از سایت هایی که اغلب اونا اسم های آشنایی ندارند:

Final Fantasy XIII
=)) =)) =))
جدیدا گیم رادار،پلی استیشن افیشال مگزین،گیم اینفورمر،وندال انلاین،وان آپ،یوروگیمر، پلی استیشن افیشال مگزین انگلیس،گیم اسپای، چیت کد سنترال،PSU، IGN، gametrailers، play uk ، گیم اسپات و... شدن سایت های نا اشنا=)) =)) =)) حالا خوبه نمرات کامل 13 از 15 بیشتره:))
Playstation Official که نمیاد بگه بازی بدتر شده که بخواد ضرر کنه.
مگه بازی ارث پدرشه که بخواد ضرر کنه؟:|

بعد شما اومدی امتیازای 10 و 13 را گذاشتی کنار هم میگی این بده اون خوبه؟:| اصلا حواست هست که کی چه بازیو ساخته و کی و ساخته و تحت نظر کی ساخته و تو چه دوره بازی منتشر شده؟:|
فاینال 13 از 10 بهتر نیست به کنار، ولی شما هم شور را از مزه بردی دیگه.

نکته خیلی جالبی که میبینم اینه که شما علایق شخصی خودتو داری به پای مشکلات کاراکتر مینویسی=))
این خبر رو خوندین؟

'Final Fantasy XV' Is The Best One Since 'FFX'

مال زمانی است که FFXV تازه منتشر شده بود. عنوان خبر چی میگه؟

میگه:

فاینال فانتزی 15 ممکنه از زمان فاینال فانتزی 10 تا الان بهترین باشه.

یه پیش بینی کرده بوده. مهم اینه که نویسنده مطلب داره میگه که FFX بهترین بوده و احتمال داده که شاید FFXV بتونه یه عنوان عالی دیگه باشه و بتونه در حد FFX عرض اندام کنه.

این خبرو ما همون روز منتشر شدن پوشش دادیم. برای زمان عرضه هم نیست یه مدت قبل از عرضه هست. یادم نمیاد دقیقا کی ولی اگه اشتباه نکنم تو پاییز بود.
نویسنده مطلب به هیچ وجه نمیگه FFX بهترین بوده. FFX اخرین فاینالی هست که عموم فن ها ازش راضی بودن. و الا قبل از فاینال 10، ما FF IX را داریم که خیلی از فن های هاردکور FF اونو اخرین فاینال عالی میدونن و معتقد بازیای بعد از اون از 10 گرفته تا 15(14 را فاکتور میگیریم:D) از دم زباله اند. که اتفاقا داریم تو همین فوروم از این دوستان که دلایلی بسیار درست و منطقی(البته به نوبه خودش) هم دارن برای حرفشون.
واقعا برام جالبه که شما ده را بالاتر از 4 شاهکار FF 7,6,8,9 قرار میدی.
که دیدیم نتونست و FFXII تنها عنوانی بود که بعد از FFX تونست در RPG بترکونه.
این جمله واقعا بی معنیه.

در مورد 12 هم عالی بودنش جای خود، اما فن بیس FF زمان عرضه چندان راضی نبودن ازش (بماند که دوستان گندشو در اوردن رسما)
در مورد FFXIII حرف من اینه که اگه لایتنینگ شخصیت فرعی بود و هر کس دیگه ای بجای اون شخصیت اصلی بود، می تونست بازی بهتری باشه. ولی با در نظر گرفتن این که لایتنینگ شخصیت اصلیه و این همه قدرتی که بهش متاسفانه داده اند و یک تنه از پس Behunivelze برمیاد، بازیش در بهترین حالت میشه گفت که متوسط است.

حالا Destructoid رو که همه میشناسن (همه گیمرها)
به FFXIII نمره 40 از 100 داده. می دونین چرا؟
الان Destructoid شد مرجع کل و حرفش شد سند؟
و یعنی شما واقعا کل ایراد بازیو از لایتنینگ میدونی و کل بازیو به خاطر یه کاراکتر زیر سوال میبری؟:| :| :|

پ.ن: انصافا دفاع کردن از FF13 بعضی وقتا مثل جنگ میمونه. بازی اون چیزی که باید نشده، حالا میان هر چی ایراد راه و بی راه و درست و غلط هست را میبندن به ناف بازی. گندش در اومد دیگه. اه.
 

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
اصلا در حدی نیستی که بخوام پست سطح پایینت رو نقل قول بگیرم.

بنده لینک و مدرک دادم که نشون میداد با سند حرف میزنم.

شما بعنوان یه کاربر (مشتری) عادی توی متاکریتیک نظری دادی که اصلا کار شاخی بحساب نمیاد و هر کسی میتونه اونجا نظر بده.

این قدر شکلک =)) هم گذاشتی که آدم فکر می کنه مشکل خاصی داری که باید درمان بشه.

بدون سند و مدرک حرف زدی و فقط نظر شخصی خودت و یه عالمه شکلک گذاشتی که مثلا خواستی جواب منو بدی؟

نوشتی: "یعنی شما واقعا کل ایراد بازیو از لایتنینگ میدونی و کل بازیو به خاطر یه کاراکتر زیر سوال میبری؟"

یعنی به نظر خودت انتخاب یک شخصیت مناسب برای یک بازی چیز کم اهمیتیه؟ اونم یه شخصیتی که قراره این همه قدرت داشته باشه؟
میخوای خودت رو شخصیت اصلی MGS بعدی بکنن؟ چطوره؟ خوبه؟ در اون صورت شاهکاره؟ نه؟

حالا یه مقایسه هایی بین 13 و 15 هم داشتی. ببین 15 رو منم نگفتم شاهکاره و اصلا هم نیست اما شخصیتی مثل لایتنینگ نداره که روی مخ باشه. شخصیتی مثل Sazh هم نداره که نفرت انگیز باشه. ایراد 13 یکی دو تا نیست.
البته این درسته که گفتین امتیاز 15 از 13 کمتره.

چیزی که توی FF ها متداول است اینه که یک گروه به پیروزی میرسه و نه یک فرد (لایتنینگ رو میگم که یه تنه پیروز میشه)

این سنت شکنی ایراد بزرگیه. ایراد وقتی بزرگ تر میشه که شخصیتی که این کارو می کنه، در حد یه شخصیت فرعی هم نباشه.
حالا آمار محبوبیتش رو از کجاتون درآوردین، اون دیگه بماند.
خوش باشی. همون FFXIII رو این قدر بازی کن که موهات مثل دندون هات سفید بشن. من اگه توصیه ای کردم برای خودت بود.

البته این جواب رو دادم که بقیه بخونن وگرنه شما که با اون طرز جواب دادنت مشخصه که از همه لحاظ کم آوردی.


موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
اصلا در حدی نیستی که بخوام پست سطح پایینت رو نقل قول بگیرم.

بنده لینک و مدرک دادم که نشون میداد با سند حرف میزنم.

شما بعنوان یه کاربر (مشتری) عادی توی متاکریتیک نظری دادی که اصلا کار شاخی بحساب نمیاد و هر کسی میتونه اونجا نظر بده.

این قدر شکلک =)) هم گذاشتی که آدم فکر می کنه مشکل خاصی داری که باید درمان بشه.

بدون سند و مدرک حرف زدی و فقط نظر شخصی خودت و یه عالمه شکلک گذاشتی که مثلا خواستی جواب منو بدی؟

حالا یه مقایسه هایی بین 13 و 15 هم داشتی. ببین 15 رو منم نگفتم شاهکاره و اصلا هم نیست اما شخصیتی مثل لایتنینگ نداره که روی مخ باشه. شخصیتی مثل Sazh هم نداره که نفرت انگیز باشه. ایراد 13 یکی دو تا نیست.

چیزی که توی FF ها متداول است اینه که یک گروه به پیروزی میرسه و نه یک فرد (لایتنینگ رو میگم که یه تنه پیروز میشه)

این سنت شکنی ایراد بزرگیه. ایراد وقتی بزرگ تر میشه که شخصیتی که این کارو می کنه، در حد یه شخصیت فرعی هم نباشه.

جمع کن بابا. خوش باشی. همون FFXIII رو این قدر بازی کن که موهات مثل دندون هات سفید بشن. من اگه توصیه ای کردم برای خودت بود.

البته این جواب رو دادم که بقیه بخونن وگرنه شما که با اون طرز جواب دادنت مشخصه که از همه لحاظ کم آوردی.


موفق باشی
اصلا در حدی نیستم که پست سطح پایینمو نقل قول کنی؟ یا بذار برات اصلاح کنم:
جوابی نداری که بخوای نقل قول کنی . یک ساعت وقت خودمو تلف کردم که جوابت را بدم که بعد بیای این جواب مسخره و بچگانه را بهم بدی؟
دقیقا مدارک شما کجاست؟ انتخاب گزینشی از بین منابعی که یکی دو تا هم نیستن؟
به عنوان یک مشتری(فرد) عادی توی متاکریتیک نظر دادم؟ خوبی شما؟
لینک زیر، لیست نمرات افیشال فاینال فانتزی 15 هست.
Final Fantasy XV
بازش کن. برو تا برسی به اولین نمره 70 که متعلق به بازیسنتره. read the full article را بزن تا نقد اصلیو برات باز کنه. اسکرول کن بیاد پایین. اسم نویسنده را میبینی؟ شاخ شد الان؟ در ضمن اونم کار شاق هست و نه شاخ. برای اطلاعات نقد پرسونا 5 را هم من انجام دادم.
هیچ خوش ندارم حرف های شما را که بوی مسخرگی و ترول میده به صورت درست جواب بدم. همونطور جواب دادم که جواب داده بودید. درست هم صحبت کنید لطفا.
بدون سند و مدرک حرف زدم؟:| که جواب تو را بدم؟:| میخوای لینک سایت برات طومار کنم تا ببینی مدرک دارم یا نه؟
نوشتی: "یعنی شما واقعا کل ایراد بازیو از لایتنینگ میدونی و کل بازیو به خاطر یه کاراکتر زیر سوال میبری؟"

یعنی به نظر خودت انتخاب یک شخصیت مناسب برای یک بازی چیز کم اهمیتیه؟ اونم یه شخصیتی که قراره این همه قدرت داشته باشه؟
والا معیارهای شما را نمیدونم ولی به عنوان منتقد به من یاد دادن که کاراکتر و کاراکتر دولوپمنت، بخش کوچکی از یه مجموعه بازی را تشکیل میده. یعنی بالفرض اگه یه بازی افتضاح ترین و نچسب ترین کاراکترهای ممکن را هم داشته باشه، مکسیمم 1 نمره ازش کم میشه. مسئله اینه که این میزان نفرت شما از پروتاگونیست 13 و مثلا سز، چیزی نیست که عمومیت داشته باشه و نظر شخصی شما هست و نمیشه به عنوان یه فکت قبولش کرد. همونطور که لایتنینگ محبوب ترین شخصیت زن کل سری توی ژاپن هست(http://kotaku.com/poll-the-top-five-most-popular-final-fantasy-heroines-1791601755 ) و حتی انقدر محبوبه که تو رای گیری برای حضور توی سری کینگدام هارتس رتبه دوم را اورد. بازم میگم این نظری که درباره لایت داری نظر شخص خودت هست و بعد این همه سال گشتن تو انواع و اقسام فروم های خارجی ندیدم کسی اینطور نظری بده که لایت را در حد کاراکتر فرعی بدونه.:|


اول که حرف شما بی معنیه از بن. البته انتظاری هم ندارم. وقتی خودت میگی کلا 3 روز 13 را تحمل نکردی، پس چیزی از داستانش نمیدونی و داری از روی باد هوا نظر میدی و در نظر خودت فکت صادر می کنی. اصلا نمیدونی که ته 13 چی شد و چه اتفاقی افتاد و چرا x توی 13-2 نیست و y هست و...
دقیقا کجا لایتنینگ یه تنه پیروز شده؟
یه نوکی از 13 زدی بعد رفتی 13-2 دیدی عه کاراکترا نیستن، لایتنینگ هم از همون اول انقدر خفن شده ، از روی همین داری هیت می ورزی.
بعد حتی بالفرض که این سنت شکسته شده باشه، چرا این سنت شکنی ایراده؟ چون شما دوست نداشتی و خوشت نیومده؟ لول
برای بار دوم تاکید می کنم درست صحبت کنید. نیازی هم نیست به من توصیه کنید. توصیه هاتون ارزونی خودتون.
اگه تمایل داشتید در کمال ادب و احترام و با مدرک بحث می کنیم. اما اگه قراره با همین نسق بریم جلو، به جای خوبی نمیرسیم.
تاپیک هم خیلی وقتی خوابیده و بیشتر دوستانی که باید سر نمیزنن دیگه. متاسفانه یه چند ماهی دیر اومدی شما.
سلامت باشی:)
 

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
اصلا در حدی نیستم که پست سطح پایینمو نقل قول کنی؟ یا بذار برات اصلاح کنم:
جوابی نداری که بخوای نقل قول کنی . یک ساعت وقت خودمو تلف کردم که جوابت را بدم که بعد بیای این جواب مسخره و بچگانه را بهم بدی؟
دقیقا مدارک شما کجاست؟ انتخاب گزینشی از بین منابعی که یکی دو تا هم نیستن؟
به عنوان یک مشتری(فرد) عادی توی متاکریتیک نظر دادم؟ خوبی شما؟
لینک زیر، لیست نمرات افیشال فاینال فانتزی 15 هست.
Final Fantasy XV
بازش کن. برو تا برسی به اولین نمره 70 که متعلق به بازیسنتره. read the full article را بزن تا نقد اصلیو برات باز کنه. اسکرول کن بیاد پایین. اسم نویسنده را میبینی؟ شاخ شد الان؟ در ضمن اونم کار شاق هست و نه شاخ. برای اطلاعات نقد پرسونا 5 را هم من انجام دادم.
هیچ خوش ندارم حرف های شما را که بوی مسخرگی و ترول میده به صورت درست جواب بدم. همونطور جواب دادم که جواب داده بودید. درست هم صحبت کنید لطفا.
بدون سند و مدرک حرف زدم؟:| که جواب تو را بدم؟:| میخوای لینک سایت برات طومار کنم تا ببینی مدرک دارم یا نه؟

والا معیارهای شما را نمیدونم ولی به عنوان منتقد به من یاد دادن که کاراکتر و کاراکتر دولوپمنت، بخش کوچکی از یه مجموعه بازی را تشکیل میده. یعنی بالفرض اگه یه بازی افتضاح ترین و نچسب ترین کاراکترهای ممکن را هم داشته باشه، مکسیمم 1 نمره ازش کم میشه. مسئله اینه که این میزان نفرت شما از پروتاگونیست 13 و مثلا سز، چیزی نیست که عمومیت داشته باشه و نظر شخصی شما هست و نمیشه به عنوان یه فکت قبولش کرد. همونطور که لایتنینگ محبوب ترین شخصیت زن کل سری توی ژاپن هست(http://kotaku.com/poll-the-top-five-most-popular-final-fantasy-heroines-1791601755 ) و حتی انقدر محبوبه که تو رای گیری برای حضور توی سری کینگدام هارتس رتبه دوم را اورد. بازم میگم این نظری که درباره لایت داری نظر شخص خودت هست و بعد این همه سال گشتن تو انواع و اقسام فروم های خارجی ندیدم کسی اینطور نظری بده که لایت را در حد کاراکتر فرعی بدونه.:|


اول که حرف شما بی معنیه از بن. البته انتظاری هم ندارم. وقتی خودت میگی کلا 3 روز 13 را تحمل نکردی، پس چیزی از داستانش نمیدونی و داری از روی باد هوا نظر میدی و در نظر خودت فکت صادر می کنی. اصلا نمیدونی که ته 13 چی شد و چه اتفاقی افتاد و چرا x توی 13-2 نیست و y هست و...
دقیقا کجا لایتنینگ یه تنه پیروز شده؟
یه نوکی از 13 زدی بعد رفتی 13-2 دیدی عه کاراکترا نیستن، لایتنینگ هم از همون اول انقدر خفن شده ، از روی همین داری هیت می ورزی.
بعد حتی بالفرض که این سنت شکسته شده باشه، چرا این سنت شکنی ایراده؟ چون شما دوست نداشتی و خوشت نیومده؟ لول
برای بار دوم تاکید می کنم درست صحبت کنید. نیازی هم نیست به من توصیه کنید. توصیه هاتون ارزونی خودتون.
اگه تمایل داشتید در کمال ادب و احترام و با مدرک بحث می کنیم. اما اگه قراره با همین نسق بریم جلو، به جای خوبی نمیرسیم.
تاپیک هم خیلی وقتی خوابیده و بیشتر دوستانی که باید سر نمیزنن دیگه. متاسفانه یه چند ماهی دیر اومدی شما.
سلامت باشی:)

این همه سال گشتی؟

پس لابد درست نمیگشتی.

والله همین الان سرچ زدم و سریع اینجا رو یافتم که رتبه لایتنینگ 35 است:

The Best Final Fantasy Characters of All Time

همین گمون کنم برات کفایت کنه. حالا بفرض که Official باشی. خدا که نیستی. آفیشال هم اشتباه میکنه.
مگه نمیبینی که یکی 100 میده و یکی 60 و 70 و 40؟
همشون هم آفیشال هستن. اما مگه همه اونا درست فکر می کنن؟ چیزی که توی یه سایت میگی هم باز در نهایت تجربه شخصی خودت رو اونجا نوشتی دیگه. نکنه میخوای بگی رای گیری کردی و اون مطلب رو نوشتی؟
نظر شخصی خودت بوده. جالبه که بالای نظر تو از طرف سایت های معتبر، تعداد زیادی نظر هست که برخلاف نظرت بوده. نظرت اون پایین صفحه بوده.
تازه توی لینکی که دادی، Destructoid به FFXV نمره 90 داده. یادت هست به FFXIII چند داده بود؟ 40 داده بود.
الان شما معتبری یا Destructoid؟ متاسفانه ایرانی ها خیلی سریع جوگیر میشن.

لایتنینگ توی آخریش (Lightning Returns) یه تنه پیروز شده. البته اون شماره رو بهش نمره پایین تری دادند که دیگه داستان یه بازی رو بیش از حد غیر واقعی در نیارن و شوره قضیه رو در نیارن.

بنده درست صحبت می کنم و شما شکلک های متعددی گذاشته بودی که اتفاقا همونا بوی مسخره کردن میدادند.
از مقام خودت سوء استفاده نکن.
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
این همه سال گشتی؟

پس لابد درست نمیگشتی.

والله همین الان سرچ زدم و سریع اینجا رو یافتم که رتبه لایتنینگ 35 است:

The Best Final Fantasy Characters of All Time

همین گمون کنم برات کفایت کنه. حالا بفرض که Official باشی. خدا که نیستی. آفیشال هم اشتباه میکنه.
مگه نمیبینی که یکی 100 میده و یکی 60 و 70 و 40؟
همشون هم آفیشال هستن. اما مگه همه اونا درست فکر می کنن؟ چیزی که توی یه سایت میگی هم باز در نهایت تجربه شخصی خودت رو اونجا نوشتی دیگه. نکنه میخوای بگی رای گیری کردی و اون مطلب رو نوشتی؟
نظر شخصی خودت بوده. جالبه که بالای نظر تو از طرف سایت های معتبر، تعداد زیادی نظر هست که برخلاف نظرت بوده. نظرت اون پایین صفحه بوده.

لایتنینگ توی آخریش (Lightning Returns) یه تنه پیروز شده. البته اون شماره رو بهش نمره پایین تری دادند که دیگه داستان یه بازی رو بیش از حد غیر واقعی در نیارن و شوره قضیه رو در نیارن.

بنده درست صحبت می کنم و شما شکلک های متعددی گذاشته بودی که اتفاقا همونا بوی مسخره کردن میدادند.
از مقام خودتون سوء استفاده نکن.
یعنی لیست سایت رنکر که از هر موضوع توش میشه 60 تا لیست مشابه پیدا کرد، و میزان کردیتیبلیتیش مشخص نیست، از لیست افیشال خود اسکوئر انیکس معتبر تره؟ اون لینکی که من دادم مربوط به رای گیری انجام شده توسط اسکوئر انیکسه. نه سایت رنکر و n تا سایت مشابه.
افیشال هم اشتباه می کنه. کاملا درسته این حرف. اما در مورد چیزایی که شما هم میگی صادقه. از کجا معلوم اون که 40 داده اشتباه نکرده؟ چون بالفرض هم عقیده شماست حرفش درسته؟ خب از نظر من نیست.
فقط یه فرق بین افیشال و غیر افیشال هست، اونم اینه که افیشال از رو دلش نقد نمی کنه؛ داستانو با معیارهای یه داستان اصولی می سنجه و گیمپلی را با معیارهای گیمپلی استاندارد. نه میاد ارزش باس فایت را بی اندازه ببره بالا، نه یه بازی را به خاطر یه کاراکتر میزنه زمین. افیشال حتی اگه از کاراکتر خوشش نیاد نمیاد پرودنشو کلا ببنده، بلکه میاد میبینه که اون کاراکتر دولوپمنت و... اش چقدر بر اساس اصوله.
نظرم اون پایین صفحه بوده؟:| اصلا دقت کردی که بر اساس نمره لیست شدن سایتا؟ من اگه 100 میدادم میرفت اول لیست، 40 هم میدادم میرفت اخر. الان یعنی خواستی یه جوری توجیه کنی؟!
شما LR را انصافا چقدر بازی کردی؟ اصلا میدونی جریانش چیه؟ حتی همونجا هم این چیزی که شما میگی نبود.
بالاتر گفتم چیزی که در جواب خودم دیدم ترول بود و ترول را با ترول جواب دادم.
از مقام خودم هم به هیچ وجه سو استفاده نمی کنم.
موفق باشید.
 

Tidus & Shayne

کاربر سایت
Jun 27, 2017
468
نام
بهنام
@Oakenshield


سایت رنکر دقیقا از هر موضوعی فقط یک نظرسنجی داره. نیازی نیست ادعایی کنی که همه میدونن دروغه.
تیدوس هم غلطه بی سواد جان. تلفظش تایدِس است بی سواد جان. خودت از تو دیوارترین کاربران این انجمنی که فورا از تیم تحریریه اخراجت کردن چون اطلاعاتت در حد صفره.
لایتنینگ اسهال استفراغ انقدر محبوبه که تو رای گیری برای حضور توی سری کینگدام هارتس رتبه دوم را آورد؟
تایدس بدون نیاز به حضور در نظرسنجی در کینگدم هارتس 1 بود. کجای کاری آقای توی دیوار که ویژگی خودتو به تایدس نسبت میدی؟
این هم مقایسه تایدس و کلود watch?v=Rvw3C1TV3lI که شما میتونی معلوماتت رو بالا ببری و ببینی که اگه با هم مبارزه کنن قطعا تایدس برنده میشه.

وقتی میگم نظرت پایین صفحه بوده، منظورم اینه که نظرت مخالفان زیادی از طرف سایت های معتبر داشته (یعنی میگی همشون احساسی عمل کردن؟) نه این که احیانا بخاطر کیفیت 100 در 100 پایین نظرت در پایین صفحه بوده. این رو امیدوارم حداقل الان که توضیح دادم، متوجه شده باشی.

یه عادت بدی داری که منابع و مطالب خودت معتبر هستن.

کسی که برات منبع دیگه ای میاره، منبعش معتبر نیست و از دید شما، نویسنده اون منبع ورداشته احساسی عمل کرده.

دیگه واقعا ندونستی چی بگی و اون حرف رو زدی.

توی لینک Kotaku که دادی، نظر کاربر Ozma رو هم بخون. قشنگ زده تو خال.

این بحث فایده ای نداره و بهتره هر کدوم از ما "راه خودش رو بره".

موفق باشی و هر چقدر دلت میخواد 13 و سکوئل هاش رو بازی کن. 50 بار هم از اول تا آخر اونا رو برو.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر