PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,780
نام
نریمان
سلام دوستان، بازیو نصب کردم، آپدیت 1.23 هم نصب شده، ولی احساس میکنم فریم ریت بازی پایینه
قبل این بازی TLOU Remastered رو بازی کردم، احتمال داره بخاطر 60فریم بودنش چشمم عادت کرده باشه؟
دقیقا به همین دلیله. :D منم از Uncharted Collection اومدم سر این، خیلی خورد تو ذوقم. ولی نیم ساعت که بازی کنی چشمت عادت میکنه دیگه مشکلی نداری.:D
 

mmk2008

کاربر سایت
May 5, 2009
272
نام
ℳostaan
دقیقا به همین دلیله. :D منم از Uncharted Collection اومدم سر این، خیلی خورد تو ذوقم. ولی نیم ساعت که بازی کنی چشمت عادت میکنه دیگه مشکلی نداری.:D
حداقل روی ps4 pro یکم فریمو بالاتر میبردن خیلی خوب بود:D چشمام بد عادت شده
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,940
نام
احمد
امروز دانلود بازی تموم شد ..به خداوندی خدا تو عمرم همچین گرافیکی ندیده بودم، کیفیت چهره ها اصلا یک چیز باورنکردنی هست من کیفیت چهره ها رو تو اخرین ما دیده بودم که خیلی فوق العاده بودن ولی فکر نمیکردم این ناتی داگ اینقدر پیشرفت کنه...محیط بازی از بس جزئیات داره...واقعا این ناتی داگ عابروی بازی سازی هست...واقعا شاهکار ضنعت بازی سازی هست...گیم پلی بازی، شوتینگ بازی حتی نحوه راه رفتن کاراکتر ها شخصیت پردازی، محیط های بازی خیلی خیلی بزرگن...واقعا من در عجبم این ps4 چطور پردازش میکنه این همه جزئیات رو :| واقعا سازنده ها نشون دادن اگر از تخم درست باشن ببخشید;;);;) و وقت بزارند رو بازی اینجور بازی های تحویل میدن و اگر نزارند اسم نمیبرم یک بازی های مزخرفی میدن که ادم غربت نمیکنه بعد چند وقت یکمی ازشون جلو ببره واقعا هیچ وقت تو عمرم بعد از پلی دادن یک بازی اینقدر شاداب نبودم....یعنی سر تا پای بازی ادم نگاه میکنه معنی واقعی لذت رو درک میکنه:D;;)
 

magnolia2016

کاربر سایت
Oct 7, 2016
72
دوستان من تازه بازی رو گرفتم و تمومش کردم...کسی می دونه این بازی فیلم های پشت صحنه بازی رو داره یا نه...چون یادمه شماره سه بازی این فیلم ها رو داشت...!
 

Logical Gamer

کاربر سایت
Apr 25, 2017
18
سلام
دوستان تو مرحله ای که Nathan و Sam با Nadine تو چپتر 15 مبارزه میکنن . اونجایی که مارو از پنجره میندازه بیرون این خانوم محترم . وقتی میام تا سمت راست از لبه ها تا انتها و دیگه جایی نمیتونم برم . اونجا باید در اصل طناب بندازم و یجا رو بگیرم ( تو یوتیوب دیدم) اما برای من هیچ علامتی نمیاره.....سرچ کردم فهمیدم Glitch هستش و نمیدونم چه کنم....به نظرتون چه کاری میشه کرد ؟ چپتر رو هم از اول رفتم اما هیچی که هیچی
دوست عزیز مشکلتون حل شد ؟ منم همین مشکلو دارن الان، راه حلی پیدا کردین ؟
 

Zolpid

کاربر سایت
Apr 12, 2017
6
آقا هد شات چرا انقد سخته تو ٤. من ٣ رو ٧ بار و دو رو هنچنين فقط هد شات ميزدم اين اصلا نميشهبا كلت راحت هد ميزدمعصبانيم كرده
 
  • Like
Reactions: bruce

bruce

کاربر سایت
Nov 6, 2005
656
نام
مهران
دوست عزیز مشکلتون حل شد ؟ منم همین مشکلو دارن الان، راه حلی پیدا کردین ؟
آره باگ بوده , من دقت کردم دیدم اصلا طناب ندارم اونجا . چپتر قبلی رو از اول برو اما دموها و ... رو نزن بره و ببین .
من از چپتر قبلش باز رفتم مشکلم حل شد
 
  • Like
Reactions: Logical Gamer

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,786
من این بازیرو رو ps4 pro دارم میرم یه تلوزیون فورکا سونی هم دارم . بازیرو گزاشتم رو اچ دی ار ولی از تصویر به وجود امده اصلا خوشم نیامد . بازیم اپدیته .
 

mohsen2012

کاربر سایت
May 26, 2012
2,374
نام
mohsen
من این بازیرو رو ps4 pro دارم میرم یه تلوزیون فورکا سونی هم دارم . بازیرو گزاشتم رو اچ دی ار ولی از تصویر به وجود امدهاصلا خوشم نیامد . بازیم اپدیته .
بزار روی معمولی یا sdr اگر خوشتون نیومده
اگر کیفیت واقعی hdr رو میخوای تجربه کنی تلویزیونت رو عوض کن و یک 930e سونی بگیرید
 

ajabz

کاربر سایت
Jan 30, 2014
123
آقا میدونم بحث راجع به بازی خیلی وقت پیش تموم شده ولی من تازه بازی رو تموم کردم و هی تو مدت بازی فکر میکردم ناتان قراره آخر یه بلای سرش بیاد ته بازی و از اول که دیسک رو گذاشتم هی قصه این بنده خدا رو میخوردم که الحمدلله همه چی به خیر و خوبی تموم شد.:D
فقط یادمه اون اوایل ناتی داگ گفت که ناتان دیگه تو ادامه سری نخواهد بود و میگفتم شاید قراره یه بلایی سرش بیاد و حذف بشه الان که زنده ست چرا میخوان نباشه دیگه؟
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,786
بزار روی معمولی یا sdr اگر خوشتون نیومده
اگر کیفیت واقعی hdr رو میخوای تجربه کنی تلویزیونت رو عوض کن و یک 930e سونی بگیرید
من x850d دارم و hdr تو فیلم های جدید عالی هست ولی hdr تو انچارتد زیاد خوب کار نشده
 

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
من x850d دارم و hdr تو فیلم های جدید عالی هست ولی hdr تو انچارتد زیاد خوب کار نشده
اگه میخوای تفاوت hdr روی پرو مشخص بشه توصیه میکنم بازی horizon رو تست کنی.اونجا کاملا مشخصه..از بازیهای قدیمی نباید انتظار زیادی داشته باشی

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: ehsan M

Logical Gamer

کاربر سایت
Apr 25, 2017
18
دوستان کسی توی گرفتن تروفی peacful rolotion ( املاش یادم رفته:| ) مشکل نداشته ؟
باید چپتر 13 و 14 رو بدون کشتن یا دیده شدن بری
10 باره دارم میرم، ولی تروفی رو نمیده
دقیقا روی فیلم های youtube هم رفتم :-w
البته اپدیت نکردم هنوز
روی ورژن 1 هستم
گفتن اگه اپدیت کنی دیگه از گلیچ ها نمیتونی استفاده کنی:| مشکل از اپدیته ینی ؟؟
 
  • Like
Reactions: Ludens

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
دوستان کسی توی گرفتن تروفی peacful rolotion ( املاش یادم رفته:| ) مشکل نداشته ؟
باید چپتر 13 و 14 رو بدون کشتن یا دیده شدن بری
10 باره دارم میرم، ولی تروفی رو نمیده
دقیقا روی فیلم های youtube هم رفتم :-w
البته اپدیت نکردم هنوز
روی ورژن 1 هستم
گفتن اگه اپدیت کنی دیگه از گلیچ ها نمیتونی استفاده کنی:| مشکل از اپدیته ینی ؟؟
دقیقا باگ همین تروفی + ترژر ها بود گه نذاشت بازیو پلات کنم:D
 
  • Like
Reactions: Logical Gamer

Sherytto

کاربر سایت
Jul 26, 2011
1,906
نام
شروین
دوستان کسی توی گرفتن تروفی peacful rolotion ( املاش یادم رفته:| ) مشکل نداشته ؟
باید چپتر 13 و 14 رو بدون کشتن یا دیده شدن بری
10 باره دارم میرم، ولی تروفی رو نمیده
دقیقا روی فیلم های youtube هم رفتم :-w
البته اپدیت نکردم هنوز
روی ورژن 1 هستم
گفتن اگه اپدیت کنی دیگه از گلیچ ها نمیتونی استفاده کنی:| مشکل از اپدیته ینی ؟؟


من که با این تروفی مشکل گلیچ نداشتم فقط کمی این تروفی سخت هست ولی شک نکن با آپدیت خیلی از مشکلات حل میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر