Torch Bearer

کاربر سایت
Feb 13, 2010
93
نام
حمید
این بتمن کامیکترین ببتمن سینماست. بین شخصیت های لیگ عدالت جویان فیلم بنظرم بتمن و اکوامن بسیار به کامیک ها نزدیکن (البته بیشتر ملاک من انیمیشن سریالی لیگ عدالت جویانه). اما یک ایرادی که میتونم بگیرم از بتمن اینه که همیشه نقش مغزمتفکر گروه رو داره مثلا تو خیلی از جنگ ها میبینی سوپرمن میجنگه فلش داره خودشو تیکه پاره میکنه واندروومن سرش خورده به دیوار و میبینی بتمن اصلا نیست! یکهو متوجهی میشی با یه حرکت خیلی هوشمندانه بتمن میاد و دشمنو به زانو میشونه یا مثلا به بقیه هشدار میده که اینکارو بکنن و نقطه ضعف دشمن اینه. بتمن اشنایدر کله خراب بود! حرکتاش هوشمندانه نبود، فقط میخواست سوپرمنو نابود کنه، خون جلو چشماشو گرفته بود، مغز نداشت درصورتی که بتمن اصلا از روی احساسات عمل نمیکنه. بتمن تو لیگ معمولا حرف اخرو میزنه و با اینکه ممکنه همه علیه او باشن (تو نظر و ایده دادن) اما اخرش مجبور میشن با نظر او موافق بشن:D. درکل حضور بتمن تو لیگ عدالت جویان بسیار جذاب میکنه قضیه رو.

اینو دقیقا داری درست میگی، و خب این تاکید داستان فیلمه که این وضعیت روحی خراب بتمن ویژگی کلیش نیست و به خاطر اتفاقات اخیر پدید اومده.
بتمنی که 20 سال تو گاتم بوده،با خلافکارا مبارزه کرده، هیچ وقت تسلیم نشده، حالا میبینه یک خطری از آسمون اومده که میتونه کل دنیا رو به راحتی نابود کنه. به خاطر همین احساس ناتوانی میکنه و ارزش کل کارایی که در گذشته کرده براش هیچ میشه و اون دیدگاه نیهیلیستی رو پیدا میکنه:
Bruce Wayne: Criminals are like weeds, Alfred; pull one up, another grows in its place.
به خاطر همین حس ناتوانیشه که خشن میشه و به جون خلافکارا اهمیت نمیده. گرچه هیچ کسو مستقیما نمیکشه (فقط برای کشتن سوپرمن تلاش و برنامه ریزی میکنه) ولی خب به این که خلافکارا چقدر زیر دستش آسیب ببینن اهمیت نمیده.
Alfred: That’s how it starts, sir. The fever, the rage, the feeling of powerlessness that turns good men cruel.
Homeless Man: [to Clark] There’s new kind of mean in him. He is angry and he’s hunting.

و خب به خاطر این که پتانسیل خطر همچین موجودی رو دیده (در نبرد پایان من آف استیل) تصمیم میگیره که جلوی این خطرو بگیره. و به منطق و عقل (آلفرد) هم گوش نمیده:
Alfred: You’re gonna go to war. He is NOT our enemy!
Bruce Wayne: That son of a bitch brought the war to us. Count the dead, there’s thousands of people. What’s next, billions? He has the power to wipe out the entire human race and if we believe that there’s even a one percent chance that he is our enemy we have to take it as an absolute certainty, and we have to destroy him.
و معتقده که کل کارای قبلیش در برابر این یکی بی فایده بودن:
This may be the only thing I do that matters.

از طرف دیگه این بتمن کسیه که رابین رو از دست داده (زره سوخته‌ی رابین) و مرگ اون هم روش تاثیر بدی گذاشته. به خصوص که لکس لوتر هم داره با فرستادن نامه‌هایی براش (You let your family die) اونو بیشتر و بیشتر تحریک و عصبانی میکنه.
تصمیم میگیره سوپرمنو بکشه، و تا او ن لحظه‌ی "مارتا" هم پیش میره. و علت این هم که با شنیدن این اسم بیخیال میشه این نیست که اسم مادرشون یکیه (هروقت میبینم کسی همچین ادعایی میکنه فقط به این نتیجه میرسم که اصلا به فیلم توجه نکرده) بیخیال کشتن سوپرمن میشه چون در لحظه‌ی مرگ پدر و مادر خودش هیچ کاری از دستش برنمیومد و در اوج ناتوانی کشته شدن پدر و مادرش به دست جو چیل رو دید.
حالا تو این لجظه هم دید که سوپرمن عملا نمیتونه جلوی مرگ مادرشو بگیره و داره در نهایت ناتوانی کشته شدنشو میبینه، و بروس اونجا متوجه شد که خودش به جو چیل تبدیل شده. و برای همین با نفرت به نیزه ای که ساخته بود نگاه کرد و بعد هم پرتش کرد.
و فداکاری سوپرمن در آخر فیلم هم روش تاثیر گذاشت و باعث شد دیدگاه قبلیشو کنار بذاره:
Bruce Wayne: Men are still good. We fight, we kill, we betray one another, but we can rebuild. We can do better. We will. We have to.
و:
I failed him in life. I won't fail him in death.
در واقع مرگ مارتا و توماس وین تولد بتمن بود، و مرگ سوپرمن تولد دوباره‌ی بتمن

پ.ن: همه‌ی اینایی که گفتم از دیالوگای خود فیلم بود، و برای فهمیدنشون نیاز به خوندن هیچ کمیکی نیست. پس این که بگیم برای فهم فیلم باید حتما کمیک خونده باشید به نظرم بهانه‌س برا بیننده‌های تنبلی که به فیلم توجه نمیکنن (یا نمیخوان توجه کنن :-")
به خاطر همین تغییر روحیه‌ی بتمن هم هست که فضای فیلمای بعدیشون روشنتره. حتی قبل از اکران BVS هم گفته شده بود که BVS قراره تیره ترین و سنگین ترین فیلممون باشه و بعد از اون سبکتر میشن. حالا ممکنه یکی فکر کنه بعد از "شکست" BVS میخوان از مارول تقلید کنن، نظرش محترمه :D
 

Irisviel Ackerman

کاربر سایت
Aug 26, 2011
3,338
نام
امیر
بحث کردن با کسی که اطلاعاتش از کمیک بتمن و لیگ عدالت زیر صفره به هیچجا نمی‌رسه دوستان از تریلر لذت ببرین بجا هدر دادن وقتتون.
تو ایران زیادن کسایی که یا سه گانه نولانو دیدن و ادعای دانشمند بودن تاریخ DC رو دارن یا کافیه اسم DC بیاد که بکوبونن فیلمو.نمونش سایت مضخرف Spidey که چهارتا بچه دور هم جمع و دارن تریلر فیلمو مسخره میکنن اسم خودشونم گذاشتن کارشناس.
این که خیلی کاربراش سنش شون زیاد نیست و بعضا سطحی و مسخره نظر میدن رو کاملا قبول داره ولی خوب همه هم اونجور نیستن توشون هست آدم های خوب و منطقی و درست میدن. ولی متاسفانه تو پست تریلر لیگ عدالت بیشتر نوع اولش موجوده . برخورد هم داشتم با یکی شون. یکی از کاربر ها مثل من تریلر رو پسندیده بود از کاربرهای قدیمی اونجا هم هست اتفاقا مسئولیتی هم تو سایت داره فک کنم. من ریپلایش کردم و یه کلام گفتم داشتی فلش رو ؟! به نظر ازرا میلر بری آلن (فلش) خوبی برامون به نمایش بگذاره . بعد یه کاربر دیگه مث چی چریده وسط و جواب سوالی رو داده که هیچ ربطی بهش نداشته و من از کس دیگه پرسیدم !
برگشته میگه : دقیقا چی رو باید میداشتیم ؟؟ چرا شما دی سی فن ها انقدر زود جوگیر میشید؟ من که حالم از ازرا میلر بهم میخوره!! :|
یا یکی دیگه یه جا دیگه برشگته گفته بود وارنر و فاکس و سونی کلا یه فیلم کمیک بوکی عالی و شاهکار داشتن (شوالیه تاریکی , لوگان و مرد عنکبوتی 2 ) بقیه یا متوسط بودن یا خراب کردن اساسی! ولی مارول همه فیلم هاش یا شاهکار بوده یا فیلم های بسیار خوب و تقریبا عالی! :|
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: arash1996

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
اینو دقیقا داری درست میگی، و خب این تاکید داستان فیلمه که این وضعیت روحی خراب بتمن ویژگی کلیش نیست و به خاطر اتفاقات اخیر پدید اومده.
بتمنی که 20 سال تو گاتم بوده،با خلافکارا مبارزه کرده، هیچ وقت تسلیم نشده، حالا میبینه یک خطری از آسمون اومده که میتونه کل دنیا رو به راحتی نابود کنه. به خاطر همین احساس ناتوانی میکنه و ارزش کل کارایی که در گذشته کرده براش هیچ میشه و اون دیدگاه نیهیلیستی رو پیدا میکنه:
Bruce Wayne: Criminals are like weeds, Alfred; pull one up, another grows in its place.
به خاطر همین حس ناتوانیشه که خشن میشه و به جون خلافکارا اهمیت نمیده. گرچه هیچ کسو مستقیما نمیکشه (فقط برای کشتن سوپرمن تلاش و برنامه ریزی میکنه) ولی خب به این که خلافکارا چقدر زیر دستش آسیب ببینن اهمیت نمیده.
Alfred: That’s how it starts, sir. The fever, the rage, the feeling of powerlessness that turns good men cruel.
Homeless Man: [to Clark] There’s new kind of mean in him. He is angry and he’s hunting.

و خب به خاطر این که پتانسیل خطر همچین موجودی رو دیده (در نبرد پایان من آف استیل) تصمیم میگیره که جلوی این خطرو بگیره. و به منطق و عقل (آلفرد) هم گوش نمیده:
Alfred: You’re gonna go to war. He is NOT our enemy!
Bruce Wayne: That son of a bitch brought the war to us. Count the dead, there’s thousands of people. What’s next, billions? He has the power to wipe out the entire human race and if we believe that there’s even a one percent chance that he is our enemy we have to take it as an absolute certainty, and we have to destroy him.
و معتقده که کل کارای قبلیش در برابر این یکی بی فایده بودن:
This may be the only thing I do that matters.

از طرف دیگه این بتمن کسیه که رابین رو از دست داده (زره سوخته‌ی رابین) و مرگ اون هم روش تاثیر بدی گذاشته. به خصوص که لکس لوتر هم داره با فرستادن نامه‌هایی براش (You let your family die) اونو بیشتر و بیشتر تحریک و عصبانی میکنه.
تصمیم میگیره سوپرمنو بکشه، و تا او ن لحظه‌ی "مارتا" هم پیش میره. و علت این هم که با شنیدن این اسم بیخیال میشه این نیست که اسم مادرشون یکیه (هروقت میبینم کسی همچین ادعایی میکنه فقط به این نتیجه میرسم که اصلا به فیلم توجه نکرده) بیخیال کشتن سوپرمن میشه چون در لحظه‌ی مرگ پدر و مادر خودش هیچ کاری از دستش برنمیومد و در اوج ناتوانی کشته شدن پدر و مادرش به دست جو چیل رو دید.
حالا تو این لجظه هم دید که سوپرمن عملا نمیتونه جلوی مرگ مادرشو بگیره و داره در نهایت ناتوانی کشته شدنشو میبینه، و بروس اونجا متوجه شد که خودش به جو چیل تبدیل شده. و برای همین با نفرت به نیزه ای که ساخته بود نگاه کرد و بعد هم پرتش کرد.
و فداکاری سوپرمن در آخر فیلم هم روش تاثیر گذاشت و باعث شد دیدگاه قبلیشو کنار بذاره:
Bruce Wayne: Men are still good. We fight, we kill, we betray one another, but we can rebuild. We can do better. We will. We have to.
و:
I failed him in life. I won't fail him in death.
در واقع مرگ مارتا و توماس وین تولد بتمن بود، و مرگ سوپرمن تولد دوباره‌ی بتمن

پ.ن: همه‌ی اینایی که گفتم از دیالوگای خود فیلم بود، و برای فهمیدنشون نیاز به خوندن هیچ کمیکی نیست. پس این که بگیم برای فهم فیلم باید حتما کمیک خونده باشید به نظرم بهانه‌س برا بیننده‌های تنبلی که به فیلم توجه نمیکنن (یا نمیخوان توجه کنن :-")
به خاطر همین تغییر روحیه‌ی بتمن هم هست که فضای فیلمای بعدیشون روشنتره. حتی قبل از اکران BVS هم گفته شده بود که BVS قراره تیره ترین و سنگین ترین فیلممون باشه و بعد از اون سبکتر میشن. حالا ممکنه یکی فکر کنه بعد از "شکست" BVS میخوان از مارول تقلید کنن، نظرش محترمه :D
این حرف هات کاملا درسته. من تصدیق میکنم.مرسی که اینهمه با جزئیات بیان کردی. دلیل اینکه توی فیلم به مراتب گذری میخوره به زندگی گذشته ی بروس و حس رنج از دست دادن خانوادش درامدی بود برای صحنه ی اخر مواجه با سوپرمن و رسیدن به جمله معروفه "مارتا رو نجات بده":D. اما بنظر من پرداخت فیلم برای این موضوع اصلا خوب نبود. بهم ریخته بود بهمین خاطر خیلی ها معترضند. دوم اینکه با اینکه تمام دلیل هایی که اوردی کاملا برای تحول شخصیتی منطقی هست اما بنظرم اخرین نفری که باید روی زمین تغییر کنه بتمنه!(نگاهی کنید به انیمیشن justice league: doom که چطوری حتی برای زمانی که خودش هم ممکن بود خطری برای زمین باشه نقشه داشت!) اصلا پایه ی شخصیت بتمن همین خونسردیشه و یکی از دلایلی که شخصیت قوی ای داره در بین لیگ عدالت جویان همین خونسردی و اشراف به موضوع بدور از احساساته که معمولا هم دستش میندازن تو لیگ به خاطر این بی احساسی خاصی که داره. شاید با کشتن دشمن ها توسط بتمن بتونم کنار بیام(که جدیدا توی یدونه از انیمیشن سینماییش هم دیدم جوکر رو کشت! و حتی تو سری انیمیشن سریالی لیگ عدالت جویان هم تمرکزی خاصی روی این خصوصیت شخصیتی بتمن نداشتند) ولی اصلا نمیتونم قبول کنم بتمن بنابر هر دلیلی به شخصیتی متحول بشه که عقل و منطق رو بذاره کنار سوا از اینکه حالا هزارتا مشکل داشته باشه. ولی با تمام این احوال بخاطر اینکه فیلم در هر صورت میخواست بتمن رو در مقابل سوپرمن قرار بده و با توجه به فیلمنامه های سطحی که فیلم های ابرقهرمانانه دارند (که منم اصلا انتظار پیچیدگی ندارم) میتونم برای یک پیش درامد این تحول شخصیتی رو قبول کنم و در ادامه امیدوارم همینطور که گفتی بتمن دوباره به همون شخصیت اصلیش بازگرده

پ.ن: الان یادم اومد ممکنه خیلی ها هم دیده باشن ولی این ویدیو از جیمی کیمل رو حتما ببینید. صحنه ای حذف شده از فیلم BVS عالیه:D
 
آخرین ویرایش:

yonestm

کاربر سایت
Dec 13, 2010
4,914
نام
U-N-3-S
سلام دوستان :D

من علاقه شدید به سبک کمدی داشتم خیلی سریال و فیلم دیدم .
از Friends و HIMYM و Big bang و Modern falimy و ....
اما میدونید که سبک کمدی تو سریال و فیلم کلا دیگه نابود شده و شاهد اشغال هایی مثل Office cherismas party و .... هستیم .
سریال ها هم کلا با صدای خنده لایو ادیونس زنده هستن اونو قطع کنن کلا نابود میشه ...

تا اینکه زدم تو کار stand up کمدی .... واقعا بهتون بگم زندگیم تباه شده بود قبل از اون ... یعنی 20 مین Dave Chappelle میارزه به 20 فیلم ادام سندلر :D
مشکل استند اپ اینه لینکاش به بدبختی گیر میاد ... و زیرنویس هم نداره :D
2 تا استند اپ کمدی جدید Dave Chappelle اپلود کردم :
شماره 1
شماره 2

برای این 2 تا netflix حدود 60 میلیون دلار ناقابل داده اقا شپل :D تازه با کریس راک هم قرارداد بستن .
بعد از ایشون حتما برنامه های Gabriel Iglesias یا همون فلافی رو هم ببینید خیلی خوبه .. :D
اگه استقبال شد چنتا دیگه هم میزارم :D
 

BatiGoal

-_____-
کاربر سایت
Nov 6, 2012
3,330
نام
Mohammad
سلام دوستان :D

من علاقه شدید به سبک کمدی داشتم خیلی سریال و فیلم دیدم .
از Friends و HIMYM و Big bang و Modern falimy و ....
اما میدونید که سبک کمدی تو سریال و فیلم کلا دیگه نابود شده و شاهد اشغال هایی مثل Office cherismas party و .... هستیم .
سریال ها هم کلا با صدای خنده لایو ادیونس زنده هستن اونو قطع کنن کلا نابود میشه ...

تا اینکه زدم تو کار stand up کمدی .... واقعا بهتون بگم زندگیم تباه شده بود قبل از اون ... یعنی 20 مین Dave Chappelle میارزه به 20 فیلم ادام سندلر :D
مشکل استند اپ اینه لینکاش به بدبختی گیر میاد ... و زیرنویس هم نداره :D
2 تا استند اپ کمدی جدید Dave Chappelle اپلود کردم :
شماره 1
شماره 2

برای این 2 تا netflix حدود 60 میلیون دلار ناقابل داده اقا شپل :D تازه با کریس راک هم قرارداد بستن .
بعد از ایشون حتما برنامه های Gabriel Iglesias یا همون فلافی رو هم ببینید خیلی خوبه .. :D
اگه استقبال شد چنتا دیگه هم میزارم :D
فقط مرحوم جرج کارلین... اصلا حرفایی میزنه که انگار خودم دنبالشون میگشتم به یکی بگم:|
 

Torch Bearer

کاربر سایت
Feb 13, 2010
93
نام
حمید
این حرف هات کاملا درسته. من تصدیق میکنم.مرسی که اینهمه با جزئیات بیان کردی. دلیل اینکه توی فیلم به مراتب گذری میخوره به زندگی گذشته ی بروس و حس رنج از دست دادن خانوادش درامدی بود برای صحنه ی اخر مواجه با سوپرمن و رسیدن به جمله معروفه "مارتا رو نجات بده":D. اما بنظر من پرداخت فیلم برای این موضوع اصلا خوب نبود. بهم ریخته بود بهمین خاطر خیلی ها معترضند. دوم اینکه با اینکه تمام دلیل هایی که اوردی کاملا برای تحول شخصیتی منطقی هست اما بنظرم اخرین نفری که باید روی زمین تغییر کنه بتمنه!(نگاهی کنید به انیمیشن justice league: doom که چطوری حتی برای زمانی که خودش هم ممکن بود خطری برای زمین باشه نقشه داشت!) اصلا پایه ی شخصیت بتمن همین خونسردیشه و یکی از دلایلی که شخصیت قوی ای داره در بین لیگ عدالت جویان همین خونسردی و اشراف به موضوع بدور از احساساته که معمولا هم دستش میندازن تو لیگ به خاطر این بی احساسی خاصی که داره. شاید با کشتن دشمن ها توسط بتمن بتونم کنار بیام(که جدیدا توی یدونه از انیمیشن سینماییش هم دیدم جوکر رو کشت! و حتی تو سری انیمیشن سریالی لیگ عدالت جویان هم تمرکزی خاصی روی این خصوصیت شخصیتی بتمن نداشتند) ولی اصلا نمیتونم قبول کنم بتمن بنابر هر دلیلی به شخصیتی متحول بشه که عقل و منطق رو بذاره کنار سوا از اینکه حالا هزارتا مشکل داشته باشه. ولی با تمام این احوال بخاطر اینکه فیلم در هر صورت میخواست بتمن رو در مقابل سوپرمن قرار بده و با توجه به فیلمنامه های سطحی که فیلم های ابرقهرمانانه دارند (که منم اصلا انتظار پیچیدگی ندارم) میتونم برای یک پیش درامد این تحول شخصیتی رو قبول کنم و در ادامه امیدوارم همینطور که گفتی بتمن دوباره به همون شخصیت اصلیش بازگرده

اون انیمیشنی که میگی احتمالا Dark Knight Returns نیست؟ :D البته تو اون هم جوکرو نمیکشه، گردنشو تا مرز شکستن میچرخونه ولی در لحظه‌ی آخر به خودش میاد و رهاش میکنه. و جوکر خودش گردنشو یکم بیشتر تاب میده که بمیره و قتلش بیفته گردن بتمن :D
و البته این که بتمن BVS بر اساس همون بتمن کمیک Dark Knight Returns ساخته شده. یک بتمن پیر، خسته، کوفته شده از سال‌ها درگیری و شکست و با وضعیت روانی نه چندان درست و درمون.
این که بگیم "بتمن هیچ وقت نباید تغییر کنه" مثل اینه که بگیم بتمن هیچ وقت از هیچ حریفی شکست نمیخوره. ویژگی بتمن این نیست که هیچ وقت شکست نمیخوره، ویژگی بتمن اینه که حتی اگه شکست بخوره باز هم برمیگرده و تسلیم نمیشه. به همین شکل بتمن حتی اگر با مشکلات ذهنی و روانی هم دست و پنجه نرم کنه ممکنه تا لب جنون بره ولی همیشه برمیگرده. در واقع جذابیت بتمن و اصلا اون قانون "no killing" ش به همینه که با وجود همه‌ی فشار ذهنی و روانی ای که روش هست و هر روز و هر لحظه به کشتن نزدیکه و فکر میکنه، هیچ وقت تسلیم نشه و همیشه مقاومت کنه. حتی اگر تا لب مرز بره.
انیمیشن Crisis on Two Earth رو احتمالا دیده باشی، توش Villain داستان، یک ورژن معکوس از جاستس لیگه به اسم Crime Syndicate که از یک جهان موازی میاد و اعضاش هرکدوم به نوعی مشابه یکی از اعضای جاستس لیگن. یک جایی از داستان بتمن به Owlman نسخه‌ی معکوس خودش میگه:
Batman:There is a difference between you and me. We both looked into the abyss. But when it looked back at us... you blinked.
که اشاره ایه به این جمله‌ی نیچه:
“Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you.”
بتمن بیشتر از هر کاراکتر دیگه ای با تاریکی و جنون دست و پنجه نرم میکنه، و باید همیشه مراقب باشه که خودش تبدیل به چنین موجودی نشه. اتفاقا تعدادی از دشمنانش هم بر اساس همین محور طراحی شدن. این که بتونن بتمن رو به جنون بکشونن.
جوکر تو خیلی از داستان هاش و به خصوص Killing Joke کلا درباره‌ی همین موضوع صحبت میکنه، Mad Hatter و Scarecrow و The Black Glove کلا بر همین اساس کار میکنن.
و از طرف دیگه این که بتمن همیشه با پارانویا و مشکلات روانی دست و پنجه نرم میکنه (حتی تاحدی که باعث بشه همراهان خودشو از خودش دور کنه، یا اصلا بهشون اعتماد نداشته باشه) محوریت داستان های زیادی بوده و هست. کلا فرنک میلر و دنیس اونیل و گرنت موریسون (که جزو مهمترین و بزرگترین نویسنده های بتمن هم هستن!) داستان های زیادی با این محوریت دارن. (که جزو بهترین و آیکانیک ترین داستان هاش هم هستن)
نکته‌ای که باید در مورد اون انیمیشن‌های BTAS و جاستس لیگ بهشون توجه کنیم اینه که اونا با همه‌ی جدیتشون در قالب یک اثر کودکان ساخته شدن. به خاطر همین در نشون دادن چنین مواردی دستشون بسته تره و خیلی نمیتونستن رو چنین مواردی تاکید کنن. اما با این وجود تو همون سریال انیمیشنی بتمن (که بازم نسبتا به شدت تیره و تاریک و بزرگسالانه‌س!) اپیزودی مثل Dreams in Darkness به جنون و توهمات بتمن میپردازه.
در ادامه امیدوارم همینطور که گفتی بتمن دوباره به همون شخصیت اصلیش بازگرده
تغییر در روحیات بروس وینو از همین دو تا شات نمادین میشه فهمید:
1. نگاه به گذشته‌ی تلخ و زره سوخته‌ی رابین
bvs-robin-costume-wide-143705.jpg
2. نگاه به زره فلش، آینده‌ی روشن و پرامید
justice-league-movie-image-batman-flash-costume-600x312.jpeg

من آف آستیل و BVS پر ان از اینجور نمادها و استعاره هایی که به موازات یا متضاد همدیگه قرارمیگیرن و معنای بالاتری رو میرسونن.

(نگاهی کنید به انیمیشن justice league: doom که چطوری حتی برای زمانی که خودش هم ممکن بود خطری برای زمین باشه نقشه داشت!)
تو داستان Batman RIP که گروه Black Glove تقریبا موفق میشن شخصیتشو نابود کنن و به جنون بکشوننش شخصیت دوم بکاپش فعال میشه تا بتونه همچنان مبارزه کنه :D
Batman of Zur-En-Arrh رو گوگل کن :D

پ.ن: الان یادم اومد ممکنه خیلی ها هم دیده باشن ولی این ویدیو از جیمی کیمل رو حتما ببینید. صحنه ای حذف شده از فیلم BVS عالیه:D
کلا "درگیری" و "تنفر" بین جیمی کیمل و مت دیمن که این ویدیو هم بهش ربط پیدا میکنه یک داستان طولانی و خنده دار داره، کل ویدیوهاشونو ببینید واقعا از چندین فیلم و سریال کمدی حال حاضر جذاب‌تره:D
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
حیث المجموع بهنظرم این دهه تا اینجای کار قابل مقایسه با دهه قبل نیست،و شایدم دهه قبلی هم غیر قابل مقایسه با دهه 90... منظورم اینه شاهد زوال سینما هستیم! :D متاسفانه دیگه اون طمع چند سال پیش برا فیلم دیدن رو ندارم، و نمی دونم سینمای شرق و اروپا توو چه وضعیتی ان، و ظاهر قضیه اینه سینما داره غرق آب میشه از بلاک باستر های سوپرهیرویی،که بر حسب تصاذف به نظرم ناب ترین و نخبه ترینشون مجموعه ایه که به صورت سریال داره در حال حاضر پخش میشه،نه یه اثر روی پرده سینما! legion حداقل تا اینجای کار آبروداری (از منابع کامیکی... و ایتکه کارای نولان رو کلا فاکتور بگیریم بهتره) کرده و چه ارجاعات شاعرانه ای از مدیوم تری گیلیام و صد البته کوبریک می کنه (اینم یادمون نره فرویدیسم داره فواران می کنه و چه خمیر مایه ی دل نشینی! )
سلام علیکم:D
بله درست میگید، منم حس میکنم که اون کیفیت و کمیت در کنار هم رعایت نمیشه و این موضوع یه مقدار آدمو نا امید میکنه ولی اگه یه مقدار سطح انتظار رو بیاریم پایین و بعد جستجو و تحقیق کنیم که چرا اینطوری شده (البته خودتون احتمالا واقفید) بهتر میتونیم کنار بیایم با این قضیه و از فیلم های حاضر هم لذت ببریم.
نکته ی اول که به ذهنم میرسه و شما هم گفتید، تعداد زیاد فیلم های سوپرهیرویی هست. هالیوود از همون موقع که تکنولوژی پیشرفت واقعی کرد (انقلابی که جنگ ستارگان تو دهه هفتاد به راه انداخت منظورمه، هم بعد فنی و هم کشوندن مخاطب به سینما) شروع به تولید فیلم های سوپرهیرویی کرد و بتمن برتون و سوپر من ها (مخصوصا دو شماره اولش که شاهکارند از منظر وفاداری به کمیک ها) اولین فیلم ها بودند، بعد با اشباع شدن و تولید مزخرف هایی که چپ و راست تولید میشد از کاپیتان آمریکا و چهارشگفت انگیز تا سوپرگرل و ...) کلا استودیو ها از خیر ساختنش گذشتن تا استاد سینگر اومد و با ایکس من ها جان دوباره داد و به جز اینکه یه داستان کمیک بوکی عالی با شخصیت های دوست داشتنی و جلوه های ویژه خوب دور هم جمع کرد یه بعد انسانی تر بهشون داد (درگیری ایکس من ها هم با خودشون و هم با جامعه چون متفاوتند) و این شروع مسیری بود که کارگردان های شناخته شده تر به این مسیر بیان (مثل سم ریمی با دو فیلم اول مرد عنکبوتی و ادامه اش با سه گانه نولان و فیلم اول مرد آهنی و این اواخر هم که ددپول) در کل این همه نوشتم:D برا اینکه بگم الان و توی این دوره درسته به نظر اشباع شده یه مقدار ولی هنوز هم میشه نشست و لذت برد چون بیشتر این فیلم ها علاوه بر پایداری به فرمولی که سینگر اوایل هزاره جدید و یه مقدار قبل ترش برتون به وجود آورده بودن، کمابیش یکسان موندن و اگه سطح انتظاراتمون رو مثل همون سال های پیشین حفط بکنیم میشه هنوز لذت برد (اینجا باید بگم که باید سه گانه ی نولان رو به جد از این رویه جدا کرد و توی یه بحث دیگه نقد و بررسی کرد چون به کل توی این مسیز کلی فیلم های ابرقهرمانی نیست)
نکته ی دوم درباره ی دهه نود هست، به نظرم بعد از هیچکاک و سرجیو لئونه و اون دوره ی طلایی هالیوود، پنج نفر بودن (و هنوزم هستن:D) که پایه های سینمایی که الان داریم میبینم رو پایه گذاشتن:برایان دی پالما،جورج لوکاس،استیون اسپیلبرگ،اسکورسیزی و کاپولا. اینا در وهله ی اول به شدت عاشق سینما بودن و به نظرم توی بهترین دوره ی تاریخ سینما به بلوغ رسیدن، از طرفی دوران طلایی هالیوود رو توی جوونی و نوجوونی شون دیده بودن و بعدشم جنگ ویتنام و جنگ سرد و مسایلی که توی اون دوران روی جامعه آمریکا تاثیر گذاشته بود رو درک کردن و البته موچ نوی سینمای اروپا هم تاثیر گذار بوده تا حدی و خلاصه اینکه جورج لوکاس و اسپیلبرگ پایه های بلاک باستر های امروزی و اسکورسیزی و کاپولا هم شخصیت پردازی و داستان سرایی رو به اوج رسوندن و دی پالما هم بین این چهار نفر قرار میگیره. بعد یه دفعه این ریسک پذیری این پنج نفر توی امتحان کردن سبک ها و ژانر های مختلف میاد روی نسل بعدی این فیلمسازا تاثیر میذاره مثل کامرون و برتون و بقیه ... و اوجش میشه اواسط دهه هشتاد و دهه نود که فوران این حرکته. توی قرن جدید با پیشرفت تکنولوژی (به لطف پیترجکسون عزیز) و به طبع ساخته شدن فیلم های بزرگتر با ریسک کمتر که هم منتقدا تا حدودی راضی بودن و هم تماشاگرا کمتر شاهد اون حجم از فیلم های متفاوت و ساختار شکن بودیم. البته این وسط ظهور فستیوال هایی مثل ساندس یا South By Southwest و ونکوور و ... که فیلم های مستقل و کوچک رو پشتیبانی می کنن یه مقدار فضا رو برای ادامه ی اون حرکت انقلابی دهه 80 و 90 باز گذاشته
در کل این همه نوشتم:D که بگم میشه نشست جاستیس لیگ و کاپیتان آمریکا رو دید و مطمئن بود فیلم هایی مثل Hell Or High Water و Manchester By The sea هم وجود دارن، به نظرم یه تکاملی هست که سینما داره پشت سر میذاره و قطعا تو آینده این تعادل بیشتر حفظ میشه
درباره ی سینمای اروپا هم خودش یه بحث خیلی مفصل میطلبه:D چه آلانش و چه تاثیر گذاریش تو خود سینما و هالیوود
ببخشید خیلی زیاد شد:D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
من چند ساله از اکثر فیلمهای سوپر هیرویی فیلم تریلرهاش رو نگاه میکنم و دیگه حوصلم نمیشه خود فیلم رو نگاه کنم lol تریلر اول JL به نظرم خوب نبود ولی این یکی جالب بود و اگه زک اسنایدر تصمیم بگیره به جز صحنه های اکشن رو بقیه قسمت های فیلم هم وسواس نشون بده احتمالا فیلم خیلی خوبی میشه :D
 
  • Like
Reactions: Alkazar and jhoobin

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
534
نام
مسعود
بالاخره نشستم rouge one رو دیدم.
نمی دونم چطور این فیلم اسم جنگ ستارگان رو یدک میکشه ولی اینقدر بد بود.
صحنه های اکشن فیلم هم چنگی به دل نمیزد. یکی از اون فیلم هایی بود که دوست داشتم زود تموم بشه و حوصله دیدنش تا انتها رو نداشتم.
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
حرفم جواب به شما نیست، شما راحت باش. کامنتتو ریپلای کردم که بر اساسش حرفمو بزنم:
دقیقا به خاطر همینه که معتقدم اون تریلوژی نولان بدترین نوع اقتباس سینماییه.
برای مثال اقتباس پیتر جکسون از ارباب حلقه‌ها رو ببینید، هم برای کسایی که قبلش کتاباشو خوندن جذابه (حالا یک درصدی فن خیلی هاردکور هستن که معتقدن اون یونیورسو خوب به تصویر نکشیده و اقتباس خوبی نمیدوننش، از جمله خونواده‌ی خود تالکین:D) و هم این که خیلی ها مثل من و افرادی هم سن و سال خودم بدون آشنایی قبلی اون فیلما رو دیدیم و علاقه مند شدیم و رفتیم سراغ کتابای منبعشون.
ولی از این طرف این تریلوژی رو داریم که باعث شده خیلی از افراد تازه وارد که شروع آشناییشون با اون بوده اینجوری در برابر سورس متریال جبهه بگیرن.
البه نمیدونم شاید هم مشکل از نولان نیست و از فن‌هاش باشه.
پ.ن: چرا ما باید بعد از تریلر جاستس لیگ در حال صحبت درباره‌ی نولان باشیم آخه؟ :|

من به بحث نولان و بتمنتون کار ندارم، ولی سطح ادبی، استایل نویسندگی و هزار چیز دیگه ی کتاب های Tolkien رو لطفا با سطح نویسندگی چیپ کامیک ها مقایسه نکنید. (فانتزی رو با کامیک مقایسه نکنید، اون یک سبک ادبی هست)
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
من به بحث نولان و بتمنتون کار ندارم، ولی سطح ادبی، استایل نویسندگی و هزار چیز دیگه ی کتاب های Tolkien رو لطفا با سطح نویسندگی چیپ کامیک ها مقایسه نکنید. (فانتزی رو با کامیک مقایسه نکنید، اون یک سبک ادبی هست)
کمیک های sandman، watchmen و بهترین کار های بتمن مثل killing joke یا کمیکی مثل FABLE ، اینا واقعا چیپ هستن؟
 

Torch Bearer

کاربر سایت
Feb 13, 2010
93
نام
حمید
من به بحث نولان و بتمنتون کار ندارم، ولی سطح ادبی، استایل نویسندگی و هزار چیز دیگه ی کتاب های Tolkien رو لطفا با سطح نویسندگی چیپ کامیک ها مقایسه نکنید. (فانتزی رو با کامیک مقایسه نکنید، اون یک سبک ادبی هست)
شما یا اصلا نمیدونی کمیک چیه و تو عمرت کمیک نخوندی، یا اگر خوندی کمیک خوب نخوندی که داری همچین حرفی میزنی.
فانتزی رو هم با کمیک مقایسه نکردم. اصلا قابل مقایسه نیستن اینا. یکیشون ژانره (و میتونه تو هر مدیومی باشه) اون یکی یک مدیوم (و میتونه هر ژانری داشته باشه). همون طور که کمیک فانتزی داریم مثلا.
حرفت مثل اینه که بگی سای-فای رو با فیلم مقایسه نکنید :|
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
شما یا اصلا نمیدونی کمیک چیه و تو عمرت کمیک نخوندی، یا اگر خوندی کمیک خوب نخوندی که داری همچین حرفی میزنی.
فانتزی رو هم با کمیک مقایسه نکردم. اصلا قابل مقایسه نیستن اینا. یکیشون ژانره (و میتونه تو هر مدیومی باشه) اون یکی یک مدیوم (و میتونه هر ژانری داشته باشه). همون طور که کمیک فانتزی داریم مثلا.
حرفت مثل اینه که بگی سای-فای رو با فیلم مقایسه نکنید :|

خوب حالا که طبق معمول اینجا یکی چیزی میگه سری یکی دیگه در جوابش میگه چون ندیدی، بازی نکردی یا نخوندی پس چیزی نمیدونی منم همینجوری جواب میدم. شما هم پس کلا آثار ادبی رو نخوندین که سطحشون رو با کامیک بوک مقایسه میکنین. من اینجا نه طرفداره فیلم های پازل وار نولان هستم و نه علاقه ای به کامیک و فیلماش دارم، ولی اینکه یکی بیاد از اقتباس آزاد کامیک بوک فیلم خوب بسازه و یکی دیگه بگه اصلا وفاداری به کامیک نبوده و بخواد خوندن کامیک رو اینقدر بالا ببره که اونو به درجه ای از ارزش برسونه که انگار کامیک بوک آخرین مرحله هست و بقیه فقط در مدیوم سینما میتونن نزدیکش بشن، کاملا مضحک به نظر میاد. کامیک بوک ها آثار فاخر ادبی نیستن که چون یکی تو اقتباسش تم هایی فراتر از "سوپرهیرو بودن" رو گذاشته بخوای اونو زیر سوال ببری که اصلا کامیک بوکی نیست. مثال ساده تر بخوام بزنم فیلم Birdman هست با اینکه اون از مدیوم سینما سوپرهیروهاش رو برداشته، ولی فرض کنین به جای سینما از کامیک بوک برداشته بود. بحث کلی من اینکه اقتباس از Lord of the rings (من trilogy و Hobbit رو انگلیسی خوندم محض اینکه تو نقل قول بعدی باز موضوع دیگه ای باز نشه) اقتباس از یک اثر ادبی هست، ولی اقتباس از کامیک بوک، اقتباس از کامیک بوک هست، سطح این 2 مورد رو با هم مقایسه نکنید.

کمیک های sandman، watchmen و بهترین کار های بتمن مثل killing joke یا کمیکی مثل FABLE ، اینا واقعا چیپ هستن؟

آره خوب طبیعتا نویسنده های بزرگ قبل اینکه آثار شکسپیر و جین آستن و چارلز دیکنز و ... رو بخونن میرن کامیک بوک های watchman رو میخونن شاید به درک بالاتری نسبت به زندگی برسن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر