Mass Effect: Andromeda

1emz_gpm20idtl0zleq7zvh1n_%28copy%29.jpg


Developer: BioWare
Publisher: Electronic Arts
Platforms: Xbox One, PS4, PC
Genre: Action Role Playing
Release Date: Q1 2017

تـولــیــد:

بعد از پایان سه گانه ی Mass Effect، در نوامبر 2012 بود که توئیت Casey Hudson به عنوان کارگردان تریلوژی، اولین شایعات را رقم زد.
"ما در حال طراحی مس افکتی کاملا جدید هستیم. شما دوست دارید چه چیزی را در آن ببینید؟"
طولی نکشید که BioWare در 12 نوامبر 2012 تایید کرد که نسخه ی جدیدی از ME را با انجین خانگی استدیوی DICE، یعنی Frostbite 3 -مشابه Dragon Age: Inquisition- در دست ساخت دارد.
در مارس 2013، نمایشگاه PAX East کیسی هادسن تایید کرد که ساخت نسخه ی جدیدی در فرانچایز آغاز شده است.
روز 18 ژوئن 2013 بود که Yanick Roy با توئیتی در جواب کاربر Shinobi602 تایید کرد که بازی مکانیزیم هایی را از Dragon Age: Inquisition قرض خواهد گرفت.
7 نوامبر 2013 که به روز N7 Day برای طرفداران مس افکت معروف است اولین تصاویر از تولید بازی به شکل اف-اسکرین منتشر شد.
اما در E3 2014، روز نهم June بود که ساخت بازی به طور رسمی بدون هیچ عنوانی تایید شد.
با توجه به صحبت های Chris Priestly که community manager بایوور است، آن ها دوست نداشتند مردم شماره ی بعدی را با نام Mass Effect 4 بشناسند.
Yanick Roy رئیس استدیوی منترال تاکیید کرد که سه گانه به پایان رسیده و کار بر روی داستانی کاملا جدید آغاز گشته است.
در E3 2014 بود که ویدئویی مفهومی و بسیار کوتاه از مراحل اولیه ی بازی منتشر شد.
January 19 تایید شد که 200 نفر بر روی بازی کار می کنند و تاریخ انتشار 2016 خواهد بود.
نهایتا در 15 ژوئن 2015 بود که Mass Effect: Andromeda به طور رسمی در کنفرانس خبری EA E3 2015 معرفی شد.
BioWare توضیح داد: "ما می دانستیم که می خواهیم با یک پایه متشکل از بهترین قطعات عناوین گذشته ی سری شروع کنیم.
دنیای جدید هیجان انگیز، شخصیت های بزرگ و اکشنی درگیر کننده.
ما می خوایم تعریف شما از آنچه که از Mass Effect بعدی میخواهید، را گسترش دهیم."
در تاریخ 18 ژوئن، تایید شد که هواداران سری برای اطلاعات بیشتر باید تا پایان سال 2015- احتمالا N7 Day- منتظر بمانند.
در روز N7 Day 2015، تیزری کوتاه از بازی به نمایش درآمد که پیام خداحافظی شپرد با طرفداران را به همراه داشت. همچنین سه کانسپت آرت جدید نیز به نمایش گذاشته شد.
اخیرا دو تن از اعضای مهم تیم ساخت بازی، یعنی مدیر ارشد توسعه بازی و نویسنده اصلی بایوور مونترال را ترک کردند. بازی با تاخیری چند ماهه در سه ماهه اول سال 2017 عرضه خواهد شد.

اطلاعات کلی:

— عنوان بازی شماره نداره و با پسوند Andromeda شناخته میشه.
— در ابتدا قرار بود بازی نام Mass Effect: Beyond رو یدک بکشه.
— بازی در دنیایی متفاوت با تریلوژی قبلی و در کهکشان آندرومدا جریان داره.
— وظیفه ی اصلی ساخت بازی به عهده ی شعبه ی مونترال بایوور هست.
— شعب دیگه ی BioWare هم توی ساخت بازی کمک می کنن.
— برای گشت و گذار Mako از شماره ی اول سری برگشته.
— خبری از شخصیت های تریلوژی قبلی نیست و بازی چندین سال بعد از اتفاقات سه گانه روایت میشه.
— ساخت بازی از اوایل 2013 به طور جدی شروع شده.بازی از انجین Frostbite استفاده می کنه.
— وجود نژاد Salarian تایید شده.
— بازی تمرکز زیادی روی بخش "گشت و گذار" و همچنین "شخصی" سازی داره.
— مثل شماره های قبل، رومنس توی بازی وجود داره.
— مدیر خلاق تولید پروژه اعتقاد داره آندرمدا بهترین و بزرگ ترین شماره ی ME خواهد بود.
— احتمالا سیستم آب و هوای پویا وجود داره.
— بازی دارای داستانی در گیر کننده مثل شماره های قبلی خواهد بود.
— سیستم مبارزات شبیه به نسخه ی سوم هستش.
— تیم سازنده ی بازی 200 نفر را شامل می شود.
— بازی داری بخش مولتی پلیر همکاری خواهد بود.
— سیستم هایی از Dragon Age: Inquisition در Andromeda حضور خواهند داشت.

شایعات مربوط به داستان بازی


Ark Theory


kim_106880_%28copy%29.jpg




خطر اسپویل شدید

قسمت اول | تئوری Ark

سال 2148


اتفاقات ما قبل تریلوژی:
بشریت با یافتن بقایای پنهان یک نژاد کهن بر روی مریخ، به اطلاعات این نژادی باستانی و پیشرفته که 50,000 سال قبل زندگی می‌کردند دست می‌یابد. نام این موجودات «Prothean»ـها است.
درحالی که خیلی از موضوعات کشف نشده باقی می‌مانند ولی انسان‌ها می‌توانند به تکنولوژی FTL و Mass Effect دست پیدا کنند.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
در همین حین باستان‌شناسان نشانه‌ها و سرنخ‌هایی را ردگیری و دنبال می‌کنند که درنهایت آن‌ها را به سمت ARK راهنمایی می‌کند.


سال 2149


اتفاقات ما قبل تریلوژی:
قمر پلوتو، «Charon» در حالی کشف می‌شود که در واقع یک Mass Relay پوشانده شده با یخ است.
بشریت مس‌ریلی را فعال کرده و اولین موج سفرهای اکتشافی به «Arcturus System» آغاز می‌گردد. در سال‌های بعدی انسان‌ها به اکتشافات خود ادامه می‌دهند و به ساخت کلونی در سیستم‌های ستاره‌ای می‌پردازند.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
باستان‌شناسان به سفرهای متعددی برای کشف محل دقیق Ark ادامه می‌دهند تا موفق به کشف محل آن می‌شوند.
چون درک درستی از مفاهیم Protheanـها وجود ندارد، Ark به صورت یک معمای بزرگ باقی می‌ماند. تلاش‌ها همچنان برای مخفی باقی ماندن پروژه ادامه دارد.

سال 2157



اتفاقات ما قبل تریلوژی:
زمانی که Turianـها، انسان‌ها در حال تلاش برای فعال سازی Relay 314 می‌بینند، در این امر مداخله کرده و این کش‌مکش باعث آغاز The First Contac War می‌شود. اینجاست که Citadel Council وارد عمل شده و خیلی زود جنگ را پایان می‌دهد.
بشریت وارد انجمن کهکشانی شده و سفارتی را در سیتادل به دست می‌آورد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
اکتشافات مرتبط با Ark به بن‌بست برخورد می‌کند و هدف وجود Ark و عملکردش برای 28 سال به صورت راز باقی می‌ماند.

25 سال بعد... سال 2183


اتفاقات مس‌افکت 1:
حمله به Eden Prime فرمانده شپرد را متوجه رهگیری Specter خیانت‌کار یعنی Saren می‌کند. در اتفاقات بعدی شپرد با مکاشفه متوجه وجود ریپرها می‌شود.
قدرت سیتادل و نیروهای ارشد Alliance وجود ریپرها رو رد می‌کنند.
شپرد در حمله‌ای که توسط سفینه‌ای ناشناس به نرماندی رخ میده، جان خود را از دست می‌دهد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
تعداد محدودی از نیروهای ارشد ارتش Alliance به رهبری Admiral Hackett اخطار شپرد را جدی می‌گیرند.
Hackett تیمی خبره از دانشمندان Asari, Turian و Salarian جمع کرده تا تحقیق روی Ark رو ادامه بدهند. پروژه به صورت فوق محرمانه ادامه پیدا می‌کند.


قسمت دوم | تئوری Ark
سال 2185


اتفاقات مس‌افکت 2:
شپرد به وسیله پروژه‌ای با نام لازاروس توسط سربروس، برای مقابله با «Collector»ـها احیا می‌شود.
شپرد کشف می‌کند که Collectorـها برای ریپرها کار می‌کنند.
وی به لیارا کمک می‌کند تا «Shadow Broker» را شکست داده و این امر باعث می‌شود لیارا اطلاعات مهمی را به دست آورد رو آن‌ها را در اختیار شپرد بگذارد.
شپرد Collectorـها را شکست می‌دهد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
با منابع بدست آمده از طریق شکست Shadow Broker، لیارا برای پیروزی بر ریپرها تلاش می‌کند و ارتباطش را با Admiral Hackett حفظ می‌کند.

سال 2186 | شش ماه اول


اتفاقات پس از مس‌افکت 2:
شپرد به «Bahak System» سفر کرده و در آن‌جا دانشمندانی را می‌بیند که مشغول فعال سازی «Alpha relay» هستن؛ ریلی‌ای که سرعت ورود ریپرها به کهکشان راه شیری را افزایش می‌دهد.
شپرد ریلی را نابود و در نتیجه سرعت ریپرها را کاهش می‌دهد ولی یکی از کلونی‌های «Batarian»ـها در این بین نابود می‌شود.
لیارا کلیدهای رمزنگاری را در یکی از معابد Protheanـها در سیاره Kahje پیدا می‌کند.

سال 2186 | جولای به بعد


اتفاقات مس‌افکت 3:
حمله ریپرها آغاز می‌گردد و زمین اولین قربانی آن‌هاست.
به خواست «اندرسن»، شپرد زمین را ترک می‌کند تا تمام کهکشان را برای مقابله با ریپرها و جلوگیری از انتقراض متحد سازد. اما قبل از این کار، Hackett از شپرد می‌خواهد که به مریخ سفر کند.
در یکی از مراکز تحقیقاتی مریخ، شپرد دوباره لیارا را ملاقات می‌کند.
لیارا از کلیدهای رمزنگاری برای رمزگشایی طرح ساخت «Crucible» استفاده می‌کند.
شپرد و تیمش به متحد کردن نژادهای کهکشان و جمع‌آوری منابع برای ساخت Crucible، که در حقیقت سلاحی ابداع شده توسط Protheanـها برای مقابله با ریپرهاست ادامه می‌دهند.
پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
Admiral Hackett، کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات به دست آمده از Protheanـها را در اختیار دانشمندان Ark می‌گذارد.
در ادامه به تحقیقات سرعت داده شده و کشف می‌شود که در حقیقت Ark یک گذرگاه به کهکشان آندرومدا است!
اطلاعات خیلی سریع و همچنان به صورت محرمانه در اختیار شورای سیتادل و نیروهای ارشد Alliance قرار می‌گیرد و به آن‌ها توضیح داده می‌شود که از این طریق راه فراری برای جلوگیری از مقابله مستقیم با ریپرها فراهم شده است.
Ark Contingency یا به اختصار ARKCON، به عنوان گزینه‌ آخر در صورت شکست شپرد و Crucible شکل می‌گیرد. ARKCON با استفاده از کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات Protheanـها، موفق به فعال سازی Ark می‌شود.
اولین موج اکتشافات با اسم «Pathway Initiative» شروع می‌شود که به بررسی امن بودن مسیر و امکان ایجاد کلونی در مقصد می‌پردازد.


قسمت سوم | تئوری Ark

اوایل سال 2186/اواخر 2187


اتفاقات مس‌افکت 3:

سربروس از این‌که شپرد به ماهیت Catalyst پی ببرد جلوگیری می‌کند.
Thessia به دست نیروهای ریپر سقوط می‌کند.
عدم دانش پیرامون چگونگی کامل کردن Crucible باعث می‌شود تا آینده کهکشان تیره و تار به نظر رسد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:

پس از عدم موفقیت شپرد در نجات Thessia، آساری Counselor طی سخنانی می‌گوید: «آن‌ها در حال آماده سازیِ طرحی برای استمرار تمدن هستند!»
صحبت‌های بالا به Ark Contingency اشاره دارد.
ARKCON به صورت محرمانه به گردآوری ناوگان، سفینه‌های محل زندگی، کشتی‌های مخصوص زراعت، منابع اولیه مورد نیاز، سیستم‌های لازم برای ساخت و ساز و هرآنچه که برای پایه‌گذاری یک تمدن جدید در کهکشان آندرومدا لازم است، مشغول می‌شود.

اتفاقات مس‌افکت 3:

شپرد مرکز فرماندهی سربروس را می‌یابد و متوجه می‌شود که Catalyst همان Citadel است.
Admiral Hackett نیروهای متعددی را از سراسر کهکشان برای نبرد پایانی در مقابله با ریپرها گرد هم می‌آورد.
ریپرها سیتادل را به زمین انتقال می‌دهند تا بتوانند کنترل و دفاع بیشتری روی آن داشته باشند.
شپرد فرماندهی نیروهای سطح لندن را برای باز پس‌گیری سیتادل به دست می‌گیرد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:

طی نبرد پایانی ناوگان متعلق به ARKCON به شکل آماده باش درمی‌آید، تا در صورت پیروزی نیروهای ریپر کهکشان را ترک کند.

ساعات پایانی مس‌افکت 3

اتفاقات مس‌افکت 3:

درگیری در خیابان‌های لندن شدت می‌گیرد.
ارتباط با شپرد قطع شده و نیروهای Alliance تصور می‌کنند که وی مرده است.
نیروهای ریپر در نبرد پیروز می‌شوند.

شروع (؟) اتفاقات آندرومدا:

به ناوگان ARKCON دستور داده می‌شود تا از طریق سیستم آرک، از راه شیری فرار کنند.

اتفاقات مس‌افکت 3:

شپرد به طرز معجزه آسایی زنده می‌ماند و Crucible را فعال می‌سازد.

اتفاقات همزمان آندرومدا:

Ark نابود می‌شود و سیستم ارتباطی از بین می‌آورد، در نتیجه مسیر بازگشتی برای ARKCON به راه شیری باقی نمی‌ماند.

اتفاقات پس از تریلوژی

اتفاقات پس از مس‌افکت 3:

تصمیمات بازیکن در نقش شپرد، سرنوشت راه شیری را مشخص می‌کند.
هرچند این تصمیمات و آینده راه شیری -با توجه به نابودی آرک- برای ناوگان ARKCON و شخصیت اصلی آندرومدا به صورت راز باقی می‌ماند.

اتفاقات مس‌افکت آندرومدا:

Pathfinder Initiative موفق به کشف خانه‌ای جدید برای بازماندگان جنگ با ریپرها می‌شود.
شخصیت جدید فشارهای زیادی را ناشی از رها کردن خانواده و دوستان خود در راه شیری و بی‌خبری از سرنوشت آن‌ها متحمل می‌شود.
بعضی از بازماندگان، ریپرها را پیروز و برخی دیگر تمدن راه شیری را پیروز جنگ می‌دانند، هرچند که هیچ وقت از سرونوشت کهکشان خانه خود با خبر نخواهند شد.



شـایـعــات:

واقع بازی در Helius Cluster اتفاق می افتد. خوشه ای که 100 منظومه ی خورشیدی در کهکشان آندرومدا را شامل می شود.
شما در نقش Pathfinder در فاصله ی زمانی و مکانی دور از اتفاقات تریلوژی قبلی و تصمیمات شپرد، برای ایجاد کردن خانه ای جدید برای بشریت عاظم خوشه ی Helius می شوید.
زمانی که شما در این منظومه های خورشیدی گسترده (چیزی تقریبا 4 برابر سایز Mass Effect3) به کاوش می پردازید، منابع جمع می کنید و کلونی می سازید؛ با بی رحمی سرزمین های رام نشده و خطر نژاد های بیگانه روبرو می شوید.
برای ادامه ی حیات و گسترش کلونی ها در این فضای وحشی شما احتیاج دارید تا زراد خانه، خدمه و کشتی خود را گسترش داده و با استراتژی و بر قراری اتحاد با دیگران، در برابر این دشمنان قدرتمند ایستادگی کنید.
در ادامه ی راه شما با بقایای یک نژاد قدرتمند و مرموز روبرو می شوید، که این بقایا، کلید دستیابی به تکنولوژی فراموش شده در این قسمت از کهکشان خواهد بود.
زمانی که شما کشف می کنید که این بقایا از چه نژادی بوده اند و به راز خرابه های تمدن آن ها دست میابید به مسابقه ای خشونت آمیز برای پیدا کردن منبع تکنولوژی فراموش شده، که تایین کننده ی آینده ی بشریت است، کشیده می شوید.
جست و جو کردن منظومه ها و سیارات برای یافتن منابع و بلوپرینت های تکنولوژی نژاد فراموش شده، به شما کمک می کند تا تجهیزات و سلاح های بهتری بسازید.
نظیر بهبود دادن زره پا برای پرش های جت پکی، اپگرید کردن cryo-beam(همان توپ لیزری معروف ME) برای هدف قرار دادن دشمنان یا وارد کردن آسیب منطقه ای.
زمانی که شما زرادخانه و منابع پایه ی خود را ساختید و افزایش دادید، قادر خواهید بود تا عمیق تر در منظومه های خورشیدی خطرناک کاوش کنید و به منظومه هایی با منابع اولیه بیشتر دست یابید.
در طول داستان 7 عضو همراه خواهید داشت.
هر عضو، شخصیت به خصوص و توانایی های خاص خود را دارد که به شما انتخاب های استراتژیکی را جهت همراه کردن دو تن از آن ها با خود، در طی مراحل می دهد.
برای مثال، Cora، توانایی ایجاد یک سپر بایوتیک را دارد که کسی در داخل آن را از خطرات خارجی حفظ می کند ولی همچنان به اعضای داخل اجای تیراندازی به بیرو نرا می دهد.
اعضای تیم شما همواره در کنار شما رشد می کنند و در بخش های مختلف: سلاح، توانایی های و ابزار قابل ارتقاع هستند.

شــایـعات جـدیدتر:

  • ترکیب بندی گروه همانند سه نسخه قبلی است: شما در نقش شخصیت اصلی و دو نفر از همراهانتان.
  • دو تن از همراهانتان را یک زن بلوند ریز نقش و یک «Krogan» تشکیل می‌دهند. [مشابه چیزی که در تریلر E3 دیده شد.]
  • شما در نقش «Pathfinder» بازی خواهید کرد.
  • ماموریت و هدف اصلی یافتن خانه‌ جدیدی برای بشریت است.
  • نژادهای دیگر نیز در بازی حضور خواهند داشت.
  • شما و همراهانتان از «جت‌پک» استفاده می کنید که نقش موثری در گشت و گذار در محیط بازی دارد.
  • «Omni tool» حالا دارای تعامل‌های کاربردی بیشتری شده‌ است. برای مثال؛ قابلیت ایجاد سپر دفاعی در مبارزات افزوده شده است.
  • اسلحه مشابه سری قبلی هستند.
  • جزئیات و کیفیت بالای انیمیشن‌‌های صورت و مدل شخصیت‌ها، از موراد پیشرفت رندرینگ بازی است.
  • «کاورها» تخریب پذیر هستند.
  • سفینه جدید طراحی کاملا متفاوتی نسبت به «نرماندی» دارد. «Mako» در طبقات پایین‌تر قابل مشاهده است و اتاق ویژه‌ای برای Pathfinder در نظر گرفته شده.
  • مراحلی با عنوان «Strike» از داخل سفینه قابل مدیریت هستند.
  • اتاق جلسه برای تعامل با همراهان وجود خواهد داشت.
  • Mako تا حدودی مشابه تریلر E3 است ولی به نظر می‌رسد که قابلیت شخصی سازی داشته باشد.
  • شخصی سازی کرکترها شامل زره، کلاه و موارد متعددی می‌شود.
  • «گلگسی مپ» سنتی وجود نخواد داشت و سفر به سیارات مختلف با کنترل سفینه به صورت اول شخص صورت می‌گیرد.
  • «FTL drive» برای سفرهای سریع استفاده می‌شود.
  • علایمی برای راهنمایی بازیکن وجود خواهد داشت.
  • دشمنان بیگانه اصلی، چیزی ما بین «Vorcha» و «Collectors» هستند.
  • در نسخه‌های اولیه ساخت، دشمنان از سفینه‌های «سربروس» خارج می‌شدند، هر چند به نظر می‌رسد در بازی اصلی شاهد چنین موضوعی نباشیم.



افراد کلیدی تیم سازنده:


Yanick Roy | BioWare Montréal
سابقه ی 6 سال فعالیت در شعبه ی مونترال و کمک به پایه گذاری و گسترش آن
مدیر ارشد پروژه ی Mass Effect در سال 2006


Chris Wynn | Senior Development Director
مدیر ارشد توسعه ی بازی. کسی که تلاش می کنه همواره خلاقیت تیم حفظ بشه
بیشتر از 15 سال سابقه ی توی گیمینگ. همکاری با مایکروسافت و Epic Games
تهیه کننده ی GeoW 3 و تهیه کننده ی ارشد GeoW: J


Mac Walters | Director
نزدیک به 10 سال سابقه ی کار روی فرانچایز Mass Effect
بیشتر از 10 سال سابقه ی نویسندگی، نویسندگی ارشد و کارگردان روایت در BioWare
سابقه ی کار روی 4 عنوان AAA با متای متوسط 92
دستیار نویسنده ی Mass Effect 2 و نویسنده ی ارشد Mass Effect 3


Fabrice Condominas | Producer
سابقه ی Designe و تهیه کنندگی.
تهیه کننده ی Mass Effect 3: Omega و تشکیل دهنده ی تیم خلاق برای شعبه ی منترال
سابقه ی فعالیت روی ME3/بخش مولتی/DLCـها و پشتیبانی تیم هنری شخصیت های Inquisition
سابقه ی Lead Designe در EA و LucasArts


Ian Frazier | Lead Designer
طراح، کارگردان خلاق و رهبر پروژه ی بزرگ بعدی Big Huge Games قبل از فروپاشی
طراح ارشد Kingdoms of Amalur: Reckoning
تهیه کننده و طراح ارشد Dawn of War: Soulstorm


Joel MacMillan | Art Director
6 سال سابقه ی طراحی هنری و 4 سال سابقه ی انیماتوری سینمایی ارشد
انیماتور ارشد سینمایی روی پروژه ی مس افکت2
انیماتور و انیماتور سینمایی ME و Dragon Age


Mike Gamble | Producer
سابقه ی 6 سال تهیه کنندگی برای فرانچایز Mass Effect
تهیه کننده ی دو DLC محبوب ME: تهیه کننده ی ارشد Lair of the Shadow Broker و دستیار تهیه Citadel
سابقه ی کار با بازی های Unreal Tournament, Neverwinter Nights و Oblivion
تهیه کنندگی برای EA
I live and breathe Mass Effect-


Chris Schlerf | Lead Writer
نویسنده ی ارشد عنوان Halo 4


کـانسپت های N7 Day سال 2015:



کـانسپت های N7 Day سال 2014:



تصــاویـر تریلر E3 سال 2015:



________________

مقایسه ی تریلر CG از Mass Effect 3 با تریلر In-Engine از Mass Effect: Andromeda:



.Technology has opened up so many doors for us. For comparison, doing this scene in engine vs CG for ME3
Michael Gamble-

1446915180419.png


تاپیک در حال بروز رسانی ...
 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
فعلا بیخیال انیمیشن‌ها بشید! :D:| مشکلات نگران‌کننده‌تری هست :|
بیشتر افرادی که بازیو تجربه کردن نظرشون خیلی مثبت نبوده متاسفانه و به بخش‌های مختلفی از بازی ایراد گرفتن. چند جا دیدم به دیالوگ‌ها و کلا Writing ایراد گرفتن یا مثلا از شخصیت‌پردازی، صداپیشگی، ماموریت‌های فرعی و رابط کاربری خوششون نیومده. در کل Reactionها اون چیزی که من انتظارشو داشتم رو نشون نمیده. اون سیستم اسکنی که یکی از دوستان اشاره کرد رو هم چند جا دیدم که بهش اشاره شده و میگن که خیلی بازی رو کند و خسته‌کننده کرده، حالا تا چه حد صحت داره رو نمی‌دونم...
کلا الان یه جو منفی پیرامون بازی هستش که امیدوارم فقط از اثرات این انیمیشن‌ها باشه نه مشکلات مهمتر.

پ.ن: اینکه میگید با 5 یا 10 ساعت تجربه نمیشه کیفیت کلی بازیو سنجید رو قبول دارم ولی اگه بازی نتونه توی این زمان (که اصلا هم کم نیست!) مخاطبشو جذب کنه واقعا خیلی راحت میشه ازش به عنوان یه مشکل اساسی یاد کرد...حالا هر چقدر هم که در ادامه بازی فوق‌العاده باشه بازم تاثیر منفی خودشو روی تجربه‌ میزاره.
 

Mr. Children

کاربر سایت
Sep 24, 2013
1,287
اصلا مسئله انیمیشن صورت انقدرا هم مهم نیست. داستان و شخصت ها هستن که خیلی مهمن. منکه از ابتدا هم خیلی هایپ نبودم براش. امیدوارم نتیجش هر چی که هست جا برای یه ادامه ی خوب مثل مس افکت 2 بزارن براش.
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
فعلا بیخیال انیمیشن‌ها بشید! :D:| مشکلات نگران‌کننده‌تری هست :|
بیشتر افرادی که بازیو تجربه کردن نظرشون خیلی مثبت نبوده متاسفانه و به بخش‌های مختلفی از بازی ایراد گرفتن. چند جا دیدم به دیالوگ‌ها و کلا Writing ایراد گرفتن یا مثلا از شخصیت‌پردازی، صداپیشگی، ماموریت‌های فرعی و رابط کاربری خوششون نیومده. در کل Reactionها اون چیزی که من انتظارشو داشتم رو نشون نمیده. اون سیستم اسکنی که یکی از دوستان اشاره کرد رو هم چند جا دیدم که بهش اشاره شده و میگن که خیلی بازی رو کند و خسته‌کننده کرده، حالا تا چه حد صحت داره رو نمی‌دونم...
کلا الان یه جو منفی پیرامون بازی هستش که امیدوارم فقط از اثرات این انیمیشن‌ها باشه نه مشکلات مهمتر.

پ.ن: اینکه میگید با 5 یا 10 ساعت تجربه نمیشه کیفیت کلی بازیو سنجید رو قبول دارم ولی اگه بازی نتونه توی این زمان (که اصلا هم کم نیست!) مخاطبشو جذب کنه واقعا خیلی راحت میشه ازش به عنوان یه مشکل اساسی یاد کرد...حالا هر چقدر هم که در ادامه بازی فوق‌العاده باشه بازم تاثیر منفی خودشو روی تجربه‌ میزاره.
حرف دل منو زدی. مشکل انیمیشن فقط یکی از مشکلات بازیه. رایتینگ بازی اصلا دلچسب نیست. همین که روند بازی تو ساعات اولیه مجذوب کننده نیست حداقل برای منتقدها پسندیده نیست و قطعا ازش به عنوان نکته ی منفی یاد میکنن. ترسم از اینه که این در کنار مشکلات انیمیشن و نویسندگی و معرفی اولیه ی شخصیت ها و سیستم اسکن عذاب آور و ... باعث بشه متای بازی زبونم لال به 80 نرسه. حالا برای من که فن بازی هستم متا مهم نیست اما برای خیلیا مهمه و ممکنه تو فروش بازی تاثیر بزاره و عواقب بعدی.
تازه یه کمپینی هم راه انداختن که white peopleها ظاهرا بازی رو قراره تحریم کنن! ظاهرا یکی از کارمندای بایوویر توئیت های نژادپرستانه علیه سفیدپوستا فرستاده. یکی دوتا هم نه، خیلی بیشتر! بعد ملت از بایوویر درخواست کردن که اخراجش کنه! اما جوابی نگفتن. یه سری یوتیوبرها رو دیدم که از هوادارانشون خواستن بازی رو تحریم کنن!
کلا فضای دور و بر بازی فعلا خیلی مساعد نیست.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
حرف دل منو زدی. مشکل انیمیشن فقط یکی از مشکلات بازیه. رایتینگ بازی اصلا دلچسب نیست. همین که روند بازی تو ساعات اولیه مجذوب کننده نیست حداقل برای منتقدها پسندیده نیست و قطعا ازش به عنوان نکته ی منفی یاد میکنن. ترسم از اینه که این در کنار مشکلات انیمیشن و نویسندگی و معرفی اولیه ی شخصیت ها و سیستم اسکن عذاب آور و ... باعث بشه متای بازی زبونم لال به 80 نرسه. حالا برای من که فن بازی هستم متا مهم نیست اما برای خیلیا مهمه و ممکنه تو فروش بازی تاثیر بزاره و عواقب بعدی.
تازه یه کمپینی هم راه انداختن که white peopleها ظاهرا بازی رو قراره تحریم کنن! ظاهرا یکی از کارمندای بایوویر توئیت های نژادپرستانه علیه سفیدپوستا فرستاده. یکی دوتا هم نه، خیلی بیشتر! بعد ملت از بایوویر درخواست کردن که اخراجش کنه! اما جوابی نگفتن. یه سری یوتیوبرها رو دیدم که از هوادارانشون خواستن بازی رو تحریم کنن!
کلا فضای دور و بر بازی فعلا خیلی مساعد نیست.
اقا این حرف ها رو ببخیال شما بازی رفتی جلوتر یکم بیشتر توضیح یده از فضای ماموریت های جانبی و این اسکن
 

reach usa

کاربر سایت
Dec 28, 2009
1,209
نام
hassan
پس اگه اینطور باشه بیخود نبوده این اواخر چپ و راست یه سری کارمند اعم سازنده این سری از بایوور رفتن !! حتما نمیخواستن تو این گند سهیم باشن البته اگه خراب کرده باشن
نکته خنده دار هم نژاد پرستی علیه سفید پوستها بوده !! اولین باره میشنوم علیه سفیدها این برنامه پیاده شده
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
آقا بازی رو کنسول هم امده؟ یا فقط رو PC هست؟
بازی هنوز عرضه رسمی نشده، همه این مطالبی که نوشته شده هم برای تجربه 10 ساعته EA Access هست (PC و X1). البته من امروز دیدم که بازی برای X1 و PS4 تو ایران موجود شده! :D
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
فعلا بیخیال انیمیشن‌ها بشید! :D:| مشکلات نگران‌کننده‌تری هست :|
بیشتر افرادی که بازیو تجربه کردن نظرشون خیلی مثبت نبوده متاسفانه و به بخش‌های مختلفی از بازی ایراد گرفتن. چند جا دیدم به دیالوگ‌ها و کلا Writing ایراد گرفتن یا مثلا از شخصیت‌پردازی، صداپیشگی، ماموریت‌های فرعی و رابط کاربری خوششون نیومده. در کل Reactionها اون چیزی که من انتظارشو داشتم رو نشون نمیده. اون سیستم اسکنی که یکی از دوستان اشاره کرد رو هم چند جا دیدم که بهش اشاره شده و میگن که خیلی بازی رو کند و خسته‌کننده کرده، حالا تا چه حد صحت داره رو نمی‌دونم...
کلا الان یه جو منفی پیرامون بازی هستش که امیدوارم فقط از اثرات این انیمیشن‌ها باشه نه مشکلات مهمتر.

پ.ن: اینکه میگید با 5 یا 10 ساعت تجربه نمیشه کیفیت کلی بازیو سنجید رو قبول دارم ولی اگه بازی نتونه توی این زمان (که اصلا هم کم نیست!) مخاطبشو جذب کنه واقعا خیلی راحت میشه ازش به عنوان یه مشکل اساسی یاد کرد...حالا هر چقدر هم که در ادامه بازی فوق‌العاده باشه بازم تاثیر منفی خودشو روی تجربه‌ میزاره.

اینطور که من دیدم بیشترش مثبت بوده، چند نمونه :

All in all, I can't wait to continue on later today. It was pretty addictive, and as a Mass Effect fan that loved the trilogy and was hoping this would turn out well, I'm so relieved. It's Mass Effect. 100%.


Also side note, the music in general is fucking awesome. Lots of synth, some bass. Oozes a bit of ME1.

I played 3 hours of Mass Effect: Andromeda - Thoughts so far

played about 4hrs and am now commanding the Tempest. Just landed on the first planet.

I can honestly say I am enjoying the game so far. I think the environments and lighting look rather nice playing on pc. The first planet map seems massive as well, so lots to explore

combat is fun especially jet packing around.
music is also good.

While some of the facial animations can look a bit weird from time to time, it has in no way stopped me from enjoying the game

I think the backlash against this game due to the animations is ridiculous imo.

def buy for me.

I'm about six hours into the trial, mostly on the game's single player and I must say that I am really enjoying it so far. I will say that I'm sad you couldn't simply customize the two default Ryders with a few adjustments in the character creator. I really wanted to do what I did for ME1-3 and that was change the female character's hair to red and maybe make some small adjustments. You can't do that here, which was a bummer, so I just kept it defaulted to the regular Ryder.

There are some glaring plot loopholes but maybe those will be explained as the game progresses. I'm also down on the first planet once you're able to freely explore and wow, it's rather impressive. Even on Medium settings for most everything I'm quite happy with how the game looks. I'm sure I'll be even more happy once I get my new video card and crank things up.

There are some clipping issues here and there but I haven't seen anything too egregious yet. There are also just a few issues with depth of field in some cases, namely when talking to others. It's very clear where the "outlines" for the DoF to kick in are located on some models/world geometry. I did see how to replicate that weird issue with the bow legged running animation that popped up (just run and spam alternate left and right strafe), but it's not something that will pop up when playing normally.

I also really feel as though the lip sync animations (with default female Ryder at least) are actually pretty damn good. I'd put them above Horizon since Horizon's lip syncing, in many cases, just came across as odd (clenched teeth talking, little lip movement, etc.). I've not seen any of that "nootnoot" thing that popped up in that gif. It seems as though emotions are convincingly shown on character's faces. There might have been a few amusing animation moments but it's really nowhere near as bad as some gifs make it out to be.

I also noticed that the eyes don't seem as bad as some videos show either? I'm on PC so maybe that makes a difference? There are some lighting conditions and some characters that make it so the eyes appear quite white. Other times they look a lot closer to the initial reveal with the more muted white tones. I'm sure there will be some modders out there that completely overhaul all of the eyes anyway, but for now they really don't seem to be as bad as some images I've seen.

As for multiplayer: It's still a lot of fun. It's somehow more frantic than the MP in ME3, which is honestly fine with me.


I've played for about an hour now and I'm quite enjoying it so far. My main gripe is that the check points seem to be incredibly unfair. I had just completed an optional objective, then got killed like a minute later and now I have to complete that optional objective all over again because the game didn't think it'd be necessary to save that progress. Other than that and the terrible CC, I'm really enjoying myself, though. So far, I haven't been too bothered by the facial animations, either. They don't look great, obviously, but they weren't as bad as I had feared and I haven't found them to be distracting or immersion-breaking so far.

Loving my time in game so far, game is extremely ME1 feels, very minor flaws are here and there but nothing that has detracted from my experience or sense of awe in exploration. Andromeda feels like Mass Effect, and that delicious sense of the unknown and wonder is here in droves.

If I could liken the game to anything so far, I would say it feels like Goonies mixed with Full House mixed with Event Horizon, with the best shooter combat in any RPG ever. It's not without flaws, but many of the things that have been meme'd till death or bickered over aren't ringing true for me...and it's stunning.

I'm playing in 4K upscaled (1080p render) and it's 60FPS 99% of the time on mostly high settings, and it has frakking HDR10 support (which I never knew was in it going in, what a surprise!), that 'An HDR video is playing' came up with 4K upscale options and shit... fidelity heaven right here on my KS8000. The UI was definitely designed for controller play, so that suits me and my Elite controller for sure, I can see how KB+M people would not be digging it, however.

The game is absolutely gorgeous on PC, I can say that much (and lip sync and animations are good: much, much better than Horizon's NPCs, on a par with Aloy for what it's worth). Story and Characters are solid af (albeit a bit of a slow burn), so if you had worries there: don't, it's in good shape. One thing I will say, the overall tone is much lighter than the trilogy, which I personally find refreshing coming fresh out of my millionth Insanity run...ME3 always brings a Vanguard down with that bittersweet sauce.

Detailed thoughts incoming after my 10 hours are up, half-way there: so back to it I go!


Played a few hours of it and the feeling once your on the citadelesque main base is astonishing, your fighting to survive and I love that. It opens up once you get your ship and start exploring the planet and mining and everything else, building an empire feels great. Side quests are interesting, and fun definitely has a witcher 3 feel in that regard. Only down side is I am stuck on a Glyph puzzle which I have no idea how to beat.

after the first couple hours, I'm honestly not sure where all the negativity is coming from. It feels like Mass Effect to me, with a bit of a bump in visual quality. ME games have always been a bit Janky and that is still the case here but its not that bad at all.

animations are a little stiff, but a big improvement over ME3. I guess people forget just how terrible the animations were in the original trilogy. Facial animations are definitely a bit dated, not much improved over ME3, but not bad enough to be a major problem imo. The Character Creation tools are worse than the old games, that I can confirm.

The writing is very much in line with previous ME games so far. A bit stilted but still engaging.

I like how most of the UI disappears when you holster your weapon. Makes for good exploration.

with a 970/6700k/16gb ram I'm getting 50-60fps on the first planet with the High preset

After putting a few hours into it I'm hyped again. I love it. Scott Ryder is growing on me and it's the same Mass Effect we know and love including the janky animations. The animations don't look that bad when you're actually playing the game in front of you. Combat is really nice and visuals are awesome on PC. Backto hyping it AAA
 

Shameless One

کاربر سایت
Mar 10, 2017
113
نام
طارق عبدالعزیز
پس اگه اینطور باشه بیخود نبوده این اواخر چپ و راست یه سری کارمند اعم سازنده این سری از بایوور رفتن !! حتما نمیخواستن تو این گند سهیم باشن البته اگه خراب کرده باشن
نکته خنده دار هم نژاد پرستی علیه سفید پوستها بوده !! اولین باره میشنوم علیه سفیدها این برنامه پیاده شده

این یارو کلا خیلی درگیره
CpH3WtHWEAAABDS.jpg
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
حرف دل منو زدی. مشکل انیمیشن فقط یکی از مشکلات بازیه. رایتینگ بازی اصلا دلچسب نیست. همین که روند بازی تو ساعات اولیه مجذوب کننده نیست حداقل برای منتقدها پسندیده نیست و قطعا ازش به عنوان نکته ی منفی یاد میکنن. ترسم از اینه که این در کنار مشکلات انیمیشن و نویسندگی و معرفی اولیه ی شخصیت ها و سیستم اسکن عذاب آور و ... باعث بشه متای بازی زبونم لال به 80 نرسه. حالا برای من که فن بازی هستم متا مهم نیست اما برای خیلیا مهمه و ممکنه تو فروش بازی تاثیر بزاره و عواقب بعدی.
تازه یه کمپینی هم راه انداختن که white peopleها ظاهرا بازی رو قراره تحریم کنن! ظاهرا یکی از کارمندای بایوویر توئیت های نژادپرستانه علیه سفیدپوستا فرستاده. یکی دوتا هم نه، خیلی بیشتر! بعد ملت از بایوویر درخواست کردن که اخراجش کنه! اما جوابی نگفتن. یه سری یوتیوبرها رو دیدم که از هوادارانشون خواستن بازی رو تحریم کنن!
کلا فضای دور و بر بازی فعلا خیلی مساعد نیست.
در مورد این قضیه رایتینگ, به نظرم هدف خود Bioware هم بوده که شخصیت های مختلف سبک تر و کلا داستان ملایم تری داشته باشیم, طبیعی هست که وقتی رایتینگ سبک تر باشه احساس نزدیکی کمتری هم داره. اما امیدوارم دیگه جوری نکرده باشن که تا آخر بازی جوک و خنده باشه. یکی دو تا ماموریت این حالت فان رو دارن, اما بعید بدونم Tone بازی جدی تر نشه. Bioware بهتر از اینا بلده بابا. :D
اما این قضیه First Impression رو من کلا در مورد بازی مخالفم, DA هم تا شش هفت ساعت اول چیز خاصی ارائه نمیداد, اما جزو بهترین های این نسل و نسل قبل محسوب میشه. کلا رویکرد Bioware نسبت به سرعت روایت مخصوص خودش, و خیلی آهسته هست. یه سری بازی ها هستن حتی تو 10 ساعت اول نمیشه بازی رو یاد گرفت, با این حال خیلی موفقن. به نظرم حداقل تا زمان عرضه و تجربه باید صبر کنیم قبل نظر قطعی دادن. :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
شروع بازی همزمان با شماره دوم هست ولی مثل اینکه 600 سال می خوابن تا برسن به آندرومدا.
واسه خودم سواله چرا خبری از ریپر ها با اون همه تکنولوژی و امکانات در آندرومدا نیست؟!
اونوقت از کجا در عرض ۶۰۰ سال رفتن اندرومدا ؟ با چه سرعتی ؟
اگه از میلک وی رفته باشن که من میرم تو افق محو میشم .
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
در مورد این قضیه رایتینگ, به نظرم هدف خود Bioware هم بوده که شخصیت های مختلف سبک تر و کلا داستان ملایم تری داشته باشیم, طبیعی هست که وقتی رایتینگ سبک تر باشه احساس نزدیکی کمتری هم داره. اما امیدوارم دیگه جوری نکرده باشن که تا آخر بازی جوک و خنده باشه. یکی دو تا ماموریت این حالت فان رو دارن, اما بعید بدونم Tone بازی جدی تر نشه. Bioware بهتر از اینا بلده بابا. :D
الان نویسنده اصلی بازی کیه؟ :D Christopher Schlerf داستان نویس این شماره بود که یک سال پیش از Bioware جدا شد، ولی بعدش گویا Drew Karpyshyn رو برگردوندن که نمیدونم برای ME: A بوده یا نه. اگه همین Drew Karpyshyn نویسنده اصلی باشه به شخصه خیالم راحته، کارش درسته :D
 

Mir7anA

کاربر سایت
Oct 28, 2008
837
نام
Maj!D
اونوقت از کجا در عرض ۶۰۰ سال رفتن اندرومدا ؟ با چه سرعتی ؟
اگه از میلک وی رفته باشن که من میرم تو افق محو میشم .
پست اول رو بخوني بد نيست. يه چيزي هم به اسم مس ريلي هست تو بازي:-?
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
بازی هنوز عرضه رسمی نشده، همه این مطالبی که نوشته شده هم برای تجربه 10 ساعته EA Access هست (PC و X1). البته من امروز دیدم که بازی برای X1 و PS4 تو ایران موجود شده! :D

سایت دنلودها که نسخه PC رو گذاشته! البته PC من یحتمل اینو درست اجرا نمیکنه و باید رو کنسول بخرم. برای همین پرسیدم ببینم رو کنسول هم هست یا نه.
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
در مورد این قضیه رایتینگ, به نظرم هدف خود Bioware هم بوده که شخصیت های مختلف سبک تر و کلا داستان ملایم تری داشته باشیم, طبیعی هست که وقتی رایتینگ سبک تر باشه احساس نزدیکی کمتری هم داره. اما امیدوارم دیگه جوری نکرده باشن که تا آخر بازی جوک و خنده باشه. یکی دو تا ماموریت این حالت فان رو دارن, اما بعید بدونم Tone بازی جدی تر نشه. Bioware بهتر از اینا بلده بابا. :D
اما این قضیه First Impression رو من کلا در مورد بازی مخالفم, DA هم تا شش هفت ساعت اول چیز خاصی ارائه نمیداد, اما جزو بهترین های این نسل و نسل قبل محسوب میشه. کلا رویکرد Bioware نسبت به سرعت روایت مخصوص خودش, و خیلی آهسته هست. یه سری بازی ها هستن حتی تو 10 ساعت اول نمیشه بازی رو یاد گرفت, با این حال خیلی موفقن. به نظرم حداقل تا زمان عرضه و تجربه باید صبر کنیم قبل نظر قطعی دادن. :D
آره قبول دارم. الان که این 2 - 3 ساعت باقی مونده از اکسس رو هم بازی کردم بازی تازه داره خودشو میگیره. tone بازی جدیه، اما این وسط جوک های meh هم هستن، منو یاد نویسندگی گیرز آو وار 4 میندازه.
در کل نظر نهایی بعد از تموم شدن 10 ساعت به عنوان فن بی کله ی بازی: به شدت منتظرم خود بازی آنلاک بشه و تو محیط های بازی غرق شم (محیط ها واقعا قشنگ طراحی شدن) همین الان دلم تنگ شده برا بازی :D
اما جدا از فن بودن میتونم درک کنم کسایی رو که با سری آشنایی نداشته باشن و بزنن بازی رو بترکونن. مخصوصا منتقدهایی که میخوان نقد کنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر