به نامِ پدر

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
تمام عمرم تلاش کردم بی توجه نباشم ، زن ها و بچه ها میتونن بی دقت باشن ، ولی مردها نه ! ، (دیالوگ فیلم پدرخوانده)

پدر بودن و حس مسئولیت پذیری نسبت به خانواده برای کسی که هنوز وارد مقوله ی پرفرازونشیبِ زندگی نشده هر چقدر هم قابل درک باشه ، اون عشقی که پدر نسبت به فرزند خودش داره رو ، نمیتونه با تمام وجود باورپذیر کنه برای خودش .
دنیای سینما سالها تلاش کرد تا تقابل این احساس زیبا با مخاطب رو به بهترین شکل ممکن به نمایش بزاره و به موفقیتهای خیلی خوبی هم دست پیدا کرد . ولی در این بین دنیای بازیها برای مردمی که گیم روکنار گذاشته بودن به اقتضای سن ، یا مورد خطاب قرار دادن صرفا دنیای سرگرمی ، قسمت هیجان انگیزتری برای ترغیب شدن به تجربه ی دوباره ی بازیها امکان پذیر نبود ، تا دیوید کیج معجونی رو به این صنعت اضافه کرد ، احساسات ، دیوید کیج در مصاحبه خودش اعلام کرد کسانی که هم سنو سال خودم هستند معمولا گیمو کنار گذاشتن ، دوس دارم تجربه ی عمیقتری نسبت به گیم و سرگرمی داشته باشن و کاری کنم که دوباره به این صنعت برگردن .
استارت این کار باعث تغییرو تحولی عظیم در دنیای بازیها در امر شخصیت پردازی ، داستان محور بودن و تحسین سینما دوستان برای شاهکارهایی دیگر بود .
تا امروز که این صنعت به موفقیتی بیش از سرگرمی دست پیدا کرده .

بازی TLOU با پرداخت عمیق به رابطه ی پدر و فرزندی و دقت به جزییات واقع گرایانه ، تونست نظر خیل عظیمی از مردم رو به خودش جلب کنه .
رابطه ی عمیقی که تا آخرین لحظه ی زندگی جدا ناشدنیه ، دردهایی که تا پایان همراه شما بود ، و حسی که تا به اون موقع تجربش نکرده بودید . حس پدر بودن .

کاری که نیل دراکمن و تیمش با این شاهکار کردن چیزی فراتر از بازیسازی بود ، و برای صنعت بازیسازی سمبلی از شگفتیو درس .
طوری که بارلوگ برای GOW بعدی به دنبال رابطه ی عمیق بین پدرو پسر همانند TLOUه

مورد بسیار موفق بعدی HZD ه که این رابطه رو به شکلی نمادین بیان میکنه .

هر ۳ شاهکار هستن و تقابل رابطه ی پدرو فرزندی رو بهترین شکل ممکن نمایش میدن . حتی با وجود اینکه گاو جدید نیومده ، روی کارهای کوری نباید تردیدی به دل راه داد .
این ۳ ، مثلثی رو تشکیل دادن ، که میشه اینطور نامگذاریشون کرد .

عشق
این عکس نیاز بود توی اسپویل باشه
fgll_maxresdefault.jpg

ناجی

lc4j_hzd_aloy_blog_rust.jpg


تعهد

6y85_screenshot_20.jpg


بنظرم جای همچین تاپیکی خالی بود تا این ۳ شاهکار به واسطه ی ارج نهادن به حرمت این پدران با ریشِ سفیدشون :D کنار هم باشنو تجلیلی ازشون بکنیم .

JOEL
ROST
KRATOS
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر