PlayStation DriveClub [پست اول حتماً خوانده شود]

سوالات متداول برای این بازی، نوشته شده توسط FaRd!N:

سوال 1- وقتی میرم تو بازی دور صفحه تلویزیون یا مانیتورم نوار سیاه داره و تصویر کامل نیست؟

جواب: تنظیمات صفحه شما توی تنظیمات اصلی دستگاه درست نیست. برای درست کردن سایز تصویر (که داخل بازی هم اعمال میشه) به این صورت عمل کنید:

در منوی اصلی PS برید به قسمت Setting > بعد Sound and Scree> بعد Displaye Area Settings. از اونجا تصویر رو برابر با نمایش گرتون تنظیم کنید.


سوال 2- ریجن اکانت من متفاوت از ریجن بازیمه. مثلا ریجن اکانتم آمریکا (ریجن 1 ) هست اما ریجن بازیم 2 ـه. میتونم آپدیت های آب و هوا رو بگیرم؟

جواب: دانلود کردن آپدیت ربطی به ریجن دیسک نداره. آپدیت های آب و هوا دانلود خواهند شد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

سوال 3- شنیدم یه DLC مجانی دادن برای بازی که روی آپدیت پچ آب و هوا هست. اگر شرایط من مثل سوال 2 (سوال بالا) باشه میتونم از اونا استفاده کنم؟

جواب: استفاده از هرگونه DLC، چه این بازی چه بازی دیگه، چه مجانی چه پولی، مستلزم برابر بودن ریجن اکانت و ریجن بازی است. بدین صورت شما میتونید از آب و هوای بازی استفاده کنید اما قادر نخواهید بود از محتویات DLC استفاده کنید.

سوال 4- شرایط من مثل سوال 2 و 3 هست. آیا میتونم آنلاین بازی کنم؟ از اونجایی که DLC ها رو نتونستم بگیرم و برام فعال نیست، مشکلی پیش میاد؟

جواب: خیلی راحت میتونید به بازی آنلاین بپردازید و مشکلی از هیچ بابت نخواهید داشت. نقشه های جدید روی آپدیت برای همه و برای بخش آنلاین، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی اضافه میشن. فقط به ماشین های DLC دسترسی نخواهید داشت.

سوال 5- آیا این بازی بخش دو نفره داره؟

جواب: خیر. این بازی فقط بصورت تک نفره قابل بازی است. چه آنلاین، چه آفلاین.

سوال 6- آیا این بازی بخش Career داره؟

جواب: بله. بازی دارای Tour های تک نفره یا همون مرحله ای است.

سوال 7 - ماشین های جدید رو چطوری میتونم بدست بیارم؟

جواب: ماهانه 1 ترک و 1 ماشین بصورت مجانی داده میشه اما برای دسترسی به باقی ماشین ها یا باید دونه دونه خریداری بشن یا باید Season Pass باید خریداری بشه. اگر هم اقدام به خرید کردید، حتما ریجن بازی با ریجن اکانتتون باید یکی باشه. در غیراینصورت نمیتونید خرید ها رو انجام بدید. مگر اینکه اکانتی متناسب با ریجن بازی خود بسازید و خرید ها رو روی اون اکانت انجام بدید و با اکانت اصلی به بازی بپردازید.

این هم عکس روند DLC های بازی. هم مجانی و هم پولی:


************************************************

این بازی در روز 20 February در مراسم Playstation Meeting 2013 به صورت انحصاری برای کنسول PS4 معرفی شد . سازنده بازی Evolution Studios و ناشر آن Sony Computer Entertainment میباشد . سبک بازی همانطور که از اسم بازی بر می آید Racing می باشد و در بازی به Street Racing خواهیم پرداخت ! هنوز به این موضوع که گیم - پلی بازی مبنی بر Simulation یا Arcade خواهد بود اشاره نشده ولی با توجه به سطح جزییات بازی کفه ی Simulation بودن بازی سنگین تر است !

همونطور که در عکس ها میبنید مدلینگ ماشین های بازی به حداکثر خود رسیده و طبق صحبت های کارگردان بازی هیچ نکته ای از قلم نیافتاده ، همچنین شایان ذکر است که ایده ی ساخت یک بازی ریسینگ که در آن بازیکنان در تیم های مختلف با تمام تیم های موجود در دنیا قابلیت رقابت داشته باشند و بتوانند در هر جای دنیا بدون دسترسی به کنسولشان با هر Gadget ـی که در اختیار دارند تیم خود را مدیریت کرده ، قرار بگذارند و حریفان را به چالش بکشند ، 10 سال است که در استدیو سازنده وجود دارد و آنها منتظر فراهم شدن زمینه ها برای اجرا کردن ایده هایشان بوده اند که PS4 این امکان را برای آنها فراهم نموده و هم اکنون ما شاهد به وقوع پیوستن آن ایده هستیم . طبق گفته کارگردان بازی ، ما بازی را از دید اول شخص دنبال خواهیم کرد ، این موضوع که بازیکنان توانایی استفاده از نمای سوم شخص ( پشت ماشین ) را برای انجام بازی نداشته باشند برای گیمر های مبتدی خبر خوشایندی نخواهد بود ! باید منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه بود .

برای دانلود تیزر بازی از این لینک استفاده کنید .
 
Last edited by a moderator:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دوست عزیز اول کامنتی که من بهش جواب دادم بخون بعد حمله کن:-w

گرافیک بازی توی پیست چه ربطی به شبیه ساز بودن یا آرکید بودنش داره آخه!!!!!!!
بحث گرافیک بود و من گفتم چون بازی توی پیست هست گرافیک خوبی داره و اگه Openworld بود نمیتونست یه همچین گرافیکی ارائه بده!
بعد مثال PJ و FH زدم که بگم توی بازی های توی پیست هم بازی با گرافیک بالا داریم!

در نهایت هم شما دقت خودتو توی مطالعه بیشتر کنی نیازی به توضیحات اضافه هم نیست
اول این که اصلا به شما حمله ای نکردم و اگه این طور برداشت کردین خب دارین اشتباه میکنین و حمله چیه دوست عزیز و داریم با هم صحبت میکنیم .

و دباره گرافیک تو بازی های پیستی که چه ربطی به شبیه ساز بودن و یا نبودن داره خب ربط داره دوست عزیز و شما خب مثل این که یا اطلاع درستی ندارین و یا دقت نمیکنین !

تو بازی های شبیه ساز به خاطر این که خیلی باید به فیزیک ماشین و محاسبات فیزیک و این جور چیز ها باید توجه بشه خب به همین سو سازندگان مجبور هستن از افکت های گرافیکی بازی بزنن و تا بتونن فضای استفاده از سخت افزار و راندمان کاریش رو باز بذارن تا بخش فیزیک هم توجه کنن ! یعنی مجبور هستن یه بالانسی بین فیزیک و گرافیک به وجود بیارن و این دو بخش مجبور هستن فدای هم دیگه بشن به نوعی ! ولی تو بازی های نیمه آرکد سازندگان میتونن برن و به بخش گرافیک توجه ویژه تری بکنن و از قدرت سخت افزار بیشتر تو کار های گرافیکی بازی میتونن استفاده کنن و به همین خاطر هستش تو بازی های شبیه ساز سازندگان نمیتونن آب و هوای داینامیک بذارن ! به خاطر این که تو بازی های شبیه ساز اولویت ها جاهای دیگه هستش ! و از قدرت سخت افزاری باید جاهای دیگه ای استفاده کنن ...... پس ربط داره دوست عزیز این شبیه ساز بودن یا آرکید بودن !!!

و درباره این که اگه بازی Drive Club اپن ورد بود نمیتونست همچین گرافیک ارادئه بده خب معلومه که نمیتونست ارائه بده و اصلا چیز عجیبی نیست ! این بازی رو نمیشه با FH3 مقایسه کرد و اون بازی اپن ورد هستش و تو زمینه کاری خودش بی مانند هستش و فعلا هم رقیبی نداره ! اگه هم بشه گفت بهترین بازی این نسل تا این جا FH3 بوده واقعا هم همین طور بوده . و هیچ شکی توش نیست .

صحبت ما سر گرافیک بازی Drive Club بود که در این بخش حالا چه پیست باشه !! چه پیست نباشه !!! فعلا بهترین گرافیک ممکنه رو ارائه داده حالا به هر دلیلی ! ......

اون دو بازی PJ و FH واقعا هم گرافیک خوبی دارن و هر چقدر هم گرافیک داشته باشن به راحتی تو زمینه گرافیک از Drive Club عقب تر هستن و توضیحات رو دادم . کسی هم نگفت اون دو بازی بدن !!! اتفاقا خیلی هم عالین ولی فکتی که تو زمینه گرافیک Drive Club هست رو هیچ جوره نمیشه توجیح کرد ..... تو زمینه گرافیک واقعا پیشتازه بازی های ریسنیگ تا به این جا بوده . به خصوص بازی که قابلیت آب و هوای داینامیک داره که این آب و هوا داینامیکی که طراحی کردن هیچ بازی نتونسته حتی بهش نزدیک هم بشه ......
 
  • Like
Reactions: The End Of Ps

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
خب دوستان من اکثر بازی های ریسینگ نسل8 رو بازی کردم چ انحصاریX1 و چ انحصاری PS4
ولی تنها بازی ک هنوز هم نگهش داشتم همین DC.
بیشترین ساعات بازی آنلاینمم همین DC بوده.
لذت بردم و ازش راضیم ولی مشکلاتی هم داره

این آیدی منه: BloodyFOURButcher
خسته شدم از بس با این اجنبیا بازی کردم

موفق باشید
 

ari67

کاربر سایت
Jan 10, 2010
273
نام
آراد
مهمترین ضعف این بازی موتور ضعیف تخریب پذیری متشینهاست که سازنده به استفاده از متریال درت اکتفا کرده و عملا تصادف هیچ تاثیری روی عملکردماشینها نداره
که البته با توجه به آرکید بودن بازی تا حدودی قابل توجیه هست
 

Mr Robot

کاربر سایت
Sep 29, 2016
7
سلام دوستان میخواستم بدونم این بازی بدون season pass ارزش خرید داره؟
الان بازی 7.5 دلاره برای پلاس دارها و منم بدجوری هوس ریسینگ کردم
 

-7-

کاربر سایت
Sep 30, 2011
1,052
سلام دوستان میخواستم بدونم این بازی بدون season pass ارزش خرید داره؟
الان بازی 7.5 دلاره برای پلاس دارها و منم بدجوری هوس ریسینگ کردم
به نظر من بدون سیزن پس نه چندان
ولی با این قیمت قطعاً ارزش داره و هوش شما رو هم رفع می کنه
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
دوستان من شدید توی دریفت مشکل دارم نمیدونم هرکاری میکنم اون چیزی که میخوام نمیشه و یه مشکل دیگه هم با ماشینای هایپر دارم سرپیچ ها وقتی ترمز میکنم
و بعد که میخوام گاز بدم ماشین لیز میخوره واقعا عصاب خرد کن شده واسم.راه حلی چیزی؟
 

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
دوستان من شدید توی دریفت مشکل دارم نمیدونم هرکاری میکنم اون چیزی که میخوام نمیشه و یه مشکل دیگه هم با ماشینای هایپر دارم سرپیچ ها وقتی ترمز میکنم
و بعد که میخوام گاز بدم ماشین لیز میخوره واقعا عصاب خرد کن شده واسم.راه حلی چیزی؟
قبل پیچ گازو ول کن فرمونو بپیچون!!
بعضی وقتها همراه با ترمز
موفق باشید
 
  • Like
Reactions: sajadkh

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,085
نام
مــاکــان
دوستان من شدید توی دریفت مشکل دارم نمیدونم هرکاری میکنم اون چیزی که میخوام نمیشه و یه مشکل دیگه هم با ماشینای هایپر دارم سرپیچ ها وقتی ترمز میکنم
و بعد که میخوام گاز بدم ماشین لیز میخوره واقعا عصاب خرد کن شده واسم.راه حلی چیزی؟
در مورد دریفت چون زیاد بازی رو انجام ندادم نمیتونم کمکی کنم. اما این تو نت پیدا کردم خیلی خوب و راحت توضیح مبده، زیرش هم 2 تا ویدئو لینک میدم حتما ببین:
  • Enter the corner with speed from the outside (basically hug the outside of the track)
  • Tap the brake (L2, not Handbrake) as you start to turn into the corner
  • Hold the handbrake until you start drifting/get the angle your looking for
  • If going too fast, steer all the way into the corner and hold brake
  • Hold down R2 and finish the turn
  • Tap L2 and steer straight to finish it.
اما در مورد مشکلت با هایپرکارها که تو اکثر بازیها این مورد هست (بیش فرمانی)
یعنی سرعت و قدرت ماشین سرپیچ بیشتر از حدی هست که باید باشه، چرخهای عقب قدرت بیشتری دارن(اگه ماشین دیفرانسیل عقب باشه)، چسبندگی بیشتر دارن ولی چرخهای جلو نه، نتیجه اینکه ماشین دور خودش مچرخه.
راه حل پیچیدن با ماشینهائی که قدرت زیاد دارن اینه که بیشترین حجم ترمز رو قبل از اینکه بپیچی انجام بدی، بعنی توی پیچ ترمز نگیری.
البته ترمز رو هم نباید خیلی زیاد بگیری که چرخها قفل کنن و سر بخورن که باز نتیجه بدی داره.ترمز رو مثلا 70-80 درصد بگیر، سرعتت به حد قابل قبول که رسید آروم ول کن تریگر رو (خیلی هم نباید سرعت و قدرتت بیاد پائین که ماشین کم فرمانی براش پیش میاد، یعنی تو جهتی که تو میخوای ماشین نمی پیچه و ماشین به حاشیه پیست هدایت میشه) ، اگه اتومات هست که خودش دنده کم میکنه، اگه دستی میری که باید دنده کم کنی، میپیچی و وقتی فرمون ماشین صاف شد یعنی انحراف نداشت شروع میکنی به گاز دادن. این برای پیچ های خیلی تند هست.

سر پیچ های سریعتر ، حتی میتونی تا حدی گاز هم بدی موقع پیجیدن، بسته به پیچ و ماشین و بازی متغیر هست.
شرط اصلی این روش این هست که ترک یا پیست رو کامل بشناسی، تقریبا دستت باشه که کجا ترمز بگیری، این پیچ چقدر تند هست و...
این روشی هست که تو همه بازیها جواب میده، مثلا P.Cars که اکثر بچه ها مشکل دارن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: FaRd!N and sajadkh

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دوستان من شدید توی دریفت مشکل دارم نمیدونم هرکاری میکنم اون چیزی که میخوام نمیشه و یه مشکل دیگه هم با ماشینای هایپر دارم سرپیچ ها وقتی ترمز میکنم
و بعد که میخوام گاز بدم ماشین لیز میخوره واقعا عصاب خرد کن شده واسم.راه حلی چیزی؟
سجاد بطور کلی میتونم بگم هیچ کس نمیتونه دقیق راهنماییت کنه. باید خودت با تمرین یاد بگیری. ماشین ها هم با توجه به کلاس ها و نوعشون فرق دارن از هر نظر. اینقدر باید تمرین و تکرار کنی تا قلق ماشین دستت بیاد. شده بود که من بیشتر از 50 بار سر اولین پیچ ریست میزدم تا یاد بگیرم. یادمه سر مرحله دریفت پاگانی روزها تمرین کردم.
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
در مورد دریفت چون زیاد بازی رو انجام ندادم نمیتونم کمکی کنم. اما این تو نت پیدا کردم خیلی خوب و راحت توضیح مبده، زیرش هم 2 تا ویدئو لینک میدم حتما ببین:
  • Enter the corner with speed from the outside (basically hug the outside of the track)
  • Tap the brake (L2, not Handbrake) as you start to turn into the corner
  • Hold the handbrake until you start drifting/get the angle your looking for
  • If going too fast, steer all the way into the corner and hold brake
  • Hold down R2 and finish the turn
  • Tap L2 and steer straight to finish it.
اما در مورد مشکلت با هایپرکارها که تو اکثر بازیها این مورد هست (بیش فرمانی)
یعنی سرعت و قدرت ماشین سرپیچ بیشتر از حدی هست که باید باشه، چرخهای عقب قدرت بیشتری دارن(اگه ماشین دیفرانسیل عقب باشه)، چسبندگی بیشتر دارن ولی چرخهای جلو نه، نتیجه اینکه ماشین دور خودش مچرخه.
راه حل پیچیدن با ماشینهائی که قدرت زیاد دارن اینه که بیشترین حجم ترمز رو قبل از اینکه بپیچی انجام بدی، بعنی توی پیچ ترمز نگیری.
البته ترمز رو هم نباید خیلی زیاد بگیری که چرخها قفل کنن و سر بخورن که باز نتیجه بدی داره.ترمز رو مثلا 70-80 درصد بگیر، سرعتت به حد قابل قبول که رسید آروم ول کن تریگر رو (خیلی هم نباید سرعت و قدرتت بیاد پائین که ماشین کم فرمانی براش پیش میاد، یعنی تو جهتی که تو میخوای ماشین نمی پیچه و ماشین به حاشیه پیست هدایت میشه) ، اگه اتومات هست که خودش دنده کم میکنه، اگه دستی میری که باید دنده کم کنی، میپیچی و وقتی فرمون ماشین صاف شد یعنی انحراف نداشت شروع میکنی به گاز دادن. این برای پیچ های خیلی تند هست.

سر پیچ های معملی تر حتی میتونی تا حدی گاز هم بدی موقع پیجیدن، بسته به پیچ و ماشین و بازی متغیر هست.
شرط اصلی این روش این هست که ترک یا پیست رو کامل بشناسی، تقریبا دستت باشه که کجا ترمز بگیری، این پیچ چقدر تند هست و...
این روشی هست که تو همه بازیها جواب میده، مثلا P.Cars که اکثر بچه ها مشکل دارن.
اینکه گفتی سر پیچ ترمز نگیرم دقیقا همینکارو میکنم همین الان ترمزم در حدی میگیرم که ماشین در نره ولی به محض اینکه میخوام دوباره گاز بدم که سرعت بگیره ماشین دوباره میپیچه دور خودش یا میخوره تو در و دیوار.بابت دریفت مشکلم حل شد مرسی راهنمایی خوبی بود.الان که رفتم جلوتر و رسیدم به سوپرکارها بدترم شده باید سرعت بگیری یعنی اصلا نمیشه اگه بخوایی ترمز بگیری ازت رد میکنن مشکلم فقط پیچاست اگه بخوام یه سرعتی برم که بشه پیچید ازم رد میکنن اگه بخوام قبل پیچ ترمز بگیرم وقتی دوتا پیچ میوفتن کنار هم دوباره مجبورم چپ و راست کنم دسته رو و نیاز به گازه بازم لیز میخوره نزدیک ده بار رفتم ولی بازم نشده. :D
سجاد بطور کلی میتونم بگم هیچ کس نمیتونه دقیق راهنماییت کنه. باید خودت با تمرین یاد بگیری. ماشین ها هم با توجه به کلاس ها و نوعشون فرق دارن از هر نظر. اینقدر باید تمرین و تکرار کنی تا قلق ماشین دستت بیاد. شده بود که من بیشتر از 50 بار سر اولین پیچ ریست میزدم تا یاد بگیرم. یادمه سر مرحله دریفت پاگانی روزها تمرین کردم.
بیشتر از 10 دفه رفتم فردین وسط کار ریستارت هم میکنم اما بازم نمیشه سرپیچ ها خیلی راحت ازم میگذرن مخصوصا وقتی دوتا پیچ با زاویه مخالف هم کنارهم دیگه میوفتن
ویرایش:خب الان با کلی تلاش اول شدم :D ولی همچنان میخورم تو در و دیوار
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
ببین رفیق جان تو سوپر کارا فقط پورشه911 همین و بس
اما تو هایپرا از همشون بدتر مدل های کونیگ زگ آگرا و پاگانی ها هستن.بد جور رو مخن
پیشنهاد میکنم تو هایپرا
تو فراری لافراری
تو لامبور هردوتاش
مک لارن ک کمبودی نداره جز شتاب ک اونم تو مسیرهای پر پیچ و خم ب حساب نمیاد
در کل تمرین زیاد و امتحان اکثر ماشینا
هر مسیری قلق خاص خودشو داره
 

.:MEHRAN:.

کاربر سایت
Jun 28, 2012
265
نام
Mehran
اینکه گفتی سر پیچ ترمز نگیرم دقیقا همینکارو میکنم همین الان ترمزم در حدی میگیرم که ماشین در نره ولی به محض اینکه میخوام دوباره گاز بدم که سرعت بگیره ماشین دوباره میپیچه دور خودش یا میخوره تو در و دیوار.بابت دریفت مشکلم حل شد مرسی راهنمایی خوبی بود.الان که رفتم جلوتر و رسیدم به سوپرکارها بدترم شده باید سرعت بگیری یعنی اصلا نمیشه اگه بخوایی ترمز بگیری ازت رد میکنن مشکلم فقط پیچاست اگه بخوام یه سرعتی برم که بشه پیچید ازم رد میکنن اگه بخوام قبل پیچ ترمز بگیرم وقتی دوتا پیچ میوفتن کنار هم دوباره مجبورم چپ و راست کنم دسته رو و نیاز به گازه بازم لیز میخوره نزدیک ده بار رفتم ولی بازم نشده. :D

بیشتر از 10 دفه رفتم فردین وسط کار ریستارت هم میکنم اما بازم نمیشه سرپیچ ها خیلی راحت ازم میگذرن مخصوصا وقتی دوتا پیچ با زاویه مخالف هم کنارهم دیگه میوفتن
ویرایش:خب الان با کلی تلاش اول شدم :D ولی همچنان میخورم تو در و دیوار

داداش روندن سوپرکار خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکر میکنی.
قبل از هر پیچ چند تا پرچم قرمز هست،خوب؟ 10 متر قبل از پرچم اولی ترمز میگیری نگه میداری تا پرچم آخر .بسته به پیچ یا نصفه گاز میدی و خیلی تند بود اصلاً دستت رو R2 نره و میپیچی.پیچو رد کردی آروم آروم R2 رو فشار میدی که به ماشین شوک وارده نشه و تمام... یهو گازو تا ته نگیر اوکی؟ :D
 
  • Like
Reactions: sajadkh

robot.boy81

کاربر سایت
Dec 12, 2011
1,306
نام
Farzad
سلام دوستان.این تروفی lifer برای من باز نمیشه.بیشتر از دو هزار کیلومتر هم رانندگی کردم ولی هنوز هیچی.البته جدیدا هرچی رانندگی می‌کنم اون قسمت total distance driven by all member افزایش پیدا نمیکنه مشکلش چیه؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر