اینترنت از فردا تفکیک قیمت می شود

ashk@n

کاربر سایت
Jul 7, 2011
872
نام
Ashkan
علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد تفکیک پهنای باند اینترنت داخلی و خارجی از 15 اسفند 1395 اعلام کرد که با اختیاری که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داد، دستورالعمل تفکیک پهنای باند داخلی و خارجی هفته ی پیش امضاء و ابلاغ شد تا روش تفکیک مشخص شد.

به گفته ی عمیدیان، در مرحله ی اول همه ی اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه موظف شده اند تا سایت های دارای ترافیک داخلی را به کاربران اعلام کنند تا در صورت استفاده کاربران از این سایت ها، 50 درصد تخفیف نسبت به قیمت اینترنت بین الملل دریافت کنند.

در مرحله ی بعدی و تا اردیبهشت 96، علاوه بر تفکیک ترافیک داخلی و خارجی، ترافیک هایی که از ixpها(مراکز تبادل ترافیک داده) عبور کرده یا عبور نمی کند نیز تفیک خواهد شد.

رئیس رگولاتوری گفت که اپراتورها برای اجرای این تفکیک مشتاق هستند؛ زیرا می خواهند از شرکت ارتباطات زیرساخت تخفیف بگیرند و پس از آن به مشتریان خود تخفیف بدهند که این دستورالعمل به طور روشن فرایند را مشخص کرده است.

معاون وزیر ارتباطات درباره ی تغییرات ایجاد شده برای کاربران از 15 اسفند و گزارش اپراتورهای متخلف به رگولاتوری توضیح داد: «در روز 15 اسفند اپراتورهای اینترنت ثابت و سیار، سایت هایی را به عنوان سایت های پر ترافیک و دارای ترافیک داخلی اعلام می کنند. در این روز از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همه ی ترافیک داخلی که از IXP به سمت اپراتورها می رود، به عنوان ترافیک داخلی محسوب می شود.»

او ادامه داد: «کاربران نیز برای تست کیفی سرویس های دریافت شده از سوی اپراتورها، با ابزارهای تست سرعت و پهنای باند که در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است، می توانند سرعت و کیفیت سایت های داخلی را بسنجند؛ اگر در نهایت 50 درصد تخفیف در استفاده از سایت های داخلی برای آنها اعمال نشده بود موضوع را به رگولاتوری اعلام کنند تا این سازمان با اپراتورهای خاطی برخورد کند.»
منبع: zoomit
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر