PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
اگه 1% قرار باشه بازی به غیر از PS4 جای دیگه ای عرضه بشه استیمه.تازه اونم بعد از اینکه سونی شیره بازی رو از نظر اقتصادی روی PS4 کشید روی استیم با ناشری خودش منتشرش میکنه(شاید یکی دو سال بعد از انتشارش).چون IP این عنوان بنام سونی ثبت شده و امکانات ساختش همه جوره توسط سونی تهیه شده از جمله موتور بازیسازی و امکانات فنی
تا اونجایی که میدونم، صاحب اثر کوجیماس و سونی فقط ناشره، میتونن بعدا یه اسمی بزنن تنگ بازی و برا پلتفرمهای دیگه هم بدن. نینجاگیدن هم فکرکنم یه همچین وضعیتی داشت انحصاری اکس باکس بود ولی بعد با پسونند سیگما، برای پلی3 اومد
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
تا اونجایی که میدونم، صاحب اثر کوجیماس و سونی فقط ناشره، میتونن بعدا یه اسمی بزنن تنگ بازی و برا پلتفرمهای دیگه هم بدن. نینجاگیدن هم فکرکنم یه همچین وضعیتی داشت انحصاری اکس باکس بود ولی بعد با پسونند سیگما، برای پلی3 اومد
انجین بازی مال سونیه :| از اون نشونه های بازی تو هورایزن تشکر ویژه از کوجیما دیگه احتمال انحصاری بودن چند برابر میکنه حتی تو تریلرا بازی هم اسم سونی هست
-------------------
بنظر من که سونی دیگه کوجمیا رو قاپیده رفته یا دست کم برای این بازی اینطوریه پس دوستان بیخودی انتظار نسخه pc نکشن:p
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4 and PWLG

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
تا تایید نشه که چیزی مشخص نیست. درکل امیدوارم اینطور نشه:think:

دیگه چی تایید بشه؟ ناشر و صاحب IP سونی هست. و به همین دلیل امکانات ساخت رو هم بهشون دادن.
 

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
آره من فکر میکردم صاحب اثر کوجیماپروداکشنزه نه سونی، فکر میکردم سونی فقط ناشره
کلا باید بیخیالش شم ظاهرا :D
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
تا اونجایی که میدونم، صاحب اثر کوجیماس و سونی فقط ناشره، میتونن بعدا یه اسمی بزنن تنگ بازی و برا پلتفرمهای دیگه هم بدن. نینجاگیدن هم فکرکنم یه همچین وضعیتی داشت انحصاری اکس باکس بود ولی بعد با پسونند سیگما، برای پلی3 اومد
نه اطلاعاتت درست نیست.تو سایت kojimaproductions / خود سونی SIE و Trademarks Justia حق مالکیت معنوی(IP) Death Stranding رو بنام Sony Interactive Entertainment America LLC ثبت کردن.کلا صاحب IP فقط سونیه و ناشریش رو خودش به عهده داره , حالا اینکه فقط روی PS4 منتشر بشه یا نه به تصمیم سونی بستگی داره مثل Uncharted 4.

opg_emam-naghi-islamxsdg.jpg


Ninja Gaiden II فقط ناشری رو مایکروسافت به عهده داشت ولی صاحب IP بازم Koei Tecmo بود اما Death Stranding علاوه بر موتور بازیسازی و امکانات فنی هم ناشری و هم IP برای سونیه.
آره من فکر میکردم صاحب اثر کوجیماپروداکشنزه نه سونی، فکر میکردم سونی فقط ناشره
کلا باید بیخیالش شم ظاهرا :D
خدا رو چه دیدی شاید یه روزی سونی برای دل کوجیما هم که شده دستکم بزاره DS روی استیم منتشر بشه:D
 

PWLG

کاربر سایت
Feb 6, 2014
748
نام
Qeiji
نه اطلاعاتت درست نیست.تو سایت kojimaproductions / خود سونی SIE و Trademarks Justia حق مالکیت معنوی(IP) Death Stranding رو بنام Sony Interactive Entertainment America LLC ثبت کردن.کلا صاحب IP فقط سونیه و ناشریش رو خودش به عهده داره , حالا اینکه فقط روی PS4 منتشر بشه یا نه به تصمیم سونی بستگی داره مثل Uncharted 4.

opg_emam-naghi-islamxsdg.jpg


Ninja Gaiden II فقط ناشری رو مایکروسافت به عهده داشت ولی صاحب IP بازم Koei Tecmo بود اما Death Stranding علاوه بر موتور بازیسازی و امکانات فنی هم ناشری و هم IP برای سونیه.

خدا رو چه دیدی شاید یه روزی سونی برای دل کوجیما هم که شده دستکم بزاره DS روی استیم منتشر بشه:D
آره چند ساعت پیش یکی از دوستام گفت بهم ماجرا رو. ممنون به هرحال برای شفاف سازی

یادمه یه بار گفتن بزرگترین رقیب ما PCـه پس عمرا اگه بدنش تو استیم:D
 
  • Like
Reactions: YAKUZA_2

CEO KAZ HIRAI

کاربر سایت
Aug 18, 2014
27
بین عناوینی که در نسل 8 انجام دادم تنها MGS V بود که یه گیم پلی ساختارشکن و بشدت کارآمد ارائه داد.مبارزات تن به تن/انجام ماموریتها به شکل های گوناگون/گان پلی و هندلینگ بینظیرشون بهمراه آپگریدهای بسیار بدردبخور و هوش مصنوعی بسیار خوب دشمنا که گیمر رو تشویق میکنه بارها و بارها باهاشون درگیر بشه چیزی که بیشتر شرکتهای بازیسازی در این مورد پیشرفت آنچنانی نداشتن.

امیدوارم Death Stranding بتونه حتی از MGS V هم هوش مصنوعی بهتری ارائه بده تا بلکه شرکتهای دیگه بازیسازی با دیدن چنین سطحی بیشتر تشویق بشن بجای پرداخت بیش از اندازه روی گرافیک (که سالهاست بعنوان یه فاکتور تبلیغاتی استفاده میشه) روی هوش مصنوعی که ارزش گیم پلی رو بسیار بالا میبره کار کنن.
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,477
نام
آرش
شایعه شده که Emma Stone در Death Stranding حضور داره. از Mads Mikkelsen در این باره سوال پرسیدن، اونم گفته:
«نمی‌تونم در این مورد صحبت کنم ولی از این شایعه خوشم میاد. این یه شایعه‌ی دوست داشتنیه.»

Is Emma Stone Going to Star in Death Stranding?

پ.ن: کوجیما کلا علاقه‌ی زیادی به Emma Stone داره و حضورش توی بازی رو هم به صورت غیرمستقیم چندین بار tease کرده.

پ.ن 2: از به واقعیت پیوستن این شایعه بسیار مشعوف می‌شویم :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
جلسه‌ی کوجیما با بر و بچه‌های سونی :D احتمالا دارن واسه نمایش E3 آماده میشن :D (کمتر از 3 ماه مونده \m/)

large.jpg

مارک سرنی هم اون ته جلسه میبینید... تمام تلاششو کرده از کوجیما دورتر بشینه :D بدبختی اینه این سرنی هر کار بزرگی هم کرده باشه بازم وقتی میبینمش یاد Knack میوفتم :D و البته نسخه‌ی دومش :D:|
در کل اینکه اصلا تعجب نمی‌کنم دوباره یه تریلر دیگه از Death Stranding تو E3 ببینیم چون مطمئنم سونی هر فرصتی پیدا کنه، میاد روی Death Stranding و کوجیما تاکید می‌کنه و باهاش پز میده :D حتی اگه 1/10 مراحل ساختشم طی نشده باشه :D:|
من که نظرم اینه کلا یکی دو سال بیخیال کوجیما بشن و بزاره مراحل توسعه‌ی بازیشو حداقل تا یه جایی پیش ببره و بعدش با یه نمایش گیم‌پلی خفن و تاریخ عرضه بیان ملت رو هایپ مرگ کنن ولی اینطوری هم به گیمرا سخت می‌گذره و نمی‌تونن صبر کنن و هم کوجیما تمرکزش رو بجای خود بازی میزاره روی نمایش‌ها و ...
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
قیافه سرنی چرا این طوریه؟! :)) انگار بقیه در حال بحث و گفتگو بودن و سرنی هم اون گوشه برای خودش سرگرم کار بوده و یه دفعه فهمیده اینا میخوان عکس بگیرن و گفته بذارین منم باشم! :D
خدا بخیر کنه این Death Stranding رو با انجین Decima! دارم Horizon بازی میکنم و بعد از 10 ساعت بازی کردن همچنان توی شوک هستم که چطوری همچین چیزی با این گرافیک بنیان فکن و دنیای عظیم روی PS4 فقرا (نه Pro) اجرا میشه. :|
 

Silent Siren

کاربر سایت
Aug 31, 2014
207
نام
مهدی
قیافه سرنی چرا این طوریه؟! :)) انگار بقیه در حال بحث و گفتگو بودن و سرنی هم اون گوشه برای خودش سرگرم کار بوده و یه دفعه فهمیده اینا میخوان عکس بگیرن و گفته بذارین منم باشم! :D

بنده خدا همیشه از نظر توجه عموم بهش ظلم میشه. بیشتر اوقات سهم و نقش مهمی رو طی یه پروژه ایفا می‌کنه اما اونقدری که باید و شاید مورد توجه عموم و مدیا ها قرار نمیگیره. {البته حیطه کاریش زیاد هم جذاب نیست:D}.! تو پنل PSX بازی هم باتوجه به اینکه تو قضیه پیدا کردن موتور استودیو و اصن هدایت دوباره کوجیما به راه راست نقش اساسی و بزرگی داشته اما طی مصاحبه هیچکسی ازش نمیپرسید اصن خَرت به چن منه ؟:D...آخرشم تو 20 ثانیه پایانی تازه یادش افتادن {تازه اونموقع کارگردان دوربین فهمید اصن یه سرنی نامی داخل مصاحبس آوردش داخل کادر}، کوجیما گفت این همسفر و همقطار من تو سفرهام بوده. بغض کرده بود.
ولی خودشم میدونه خیلی دوسش میداریم:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر