Multi Platform Resident Evil 7

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 24, 2017
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. Xbox One

Resident Evil 7 جدیدترین عنوان از این سری است که به طور رسمی در کنفرانس E3 سونی معرفی شد.

بازی توسط کپکام و با استفاده از موتور گرافیکی جدید به نام RE Engine ساخته شده است.
بازی در تاریخ January 24, 2017 برای هر سه پلتفرم PC ,Xbox One ,PS4 عرضه خواهد شد.
بازی از ماه دسامبر سال 2014 در حال ساخت بوده است.
گفتنی است دارندگان نسخه PS4 علاوه بر بازی به وسیله کنترلر میتوانند از Playstation VR برای بازی و تجربه کردن کل عنوان استفاده کنند.
برخلاف عناوین قبلی این بار RE7 به صورت اول شخص خواهد بود.داستان بازی پس از حوادث Resident Evil 6 و در ایالت لویزیانا آمریکا در اطراف عمارتی متروک اتفاق خواهد افتاد.
شخصیت و کاراکتر اول بازی کاملا فردی جدید است. بدین معنا که هیچ کدام از شخصیت های معروف و قهرمانان سری قبل نخواهد بود.

سازندگان بازی وعده بازگشت به ریشه های دلهره آور این سری و همچنین تجربه ای خاص و نو در بین عناوین Survival Horror را با استفاده از تکتیک های صوتی و جلوه های ویژه گرافیکی که به لطف استفاده از موتور جدید Re Engine فراهم شده را به طرفداران این بازی داده اند.به گونه ای که بیشترین تمرکز سازنده های بروی اتمسفر و جو بازی عنوان شده است.

دموی قابل بازی این عنوان که پیش زمینه ای برای بازی اصلی خواهد بود هم اکنون تنها برای دارندگان PSN PLUS از طریق PSN Store قابل دانلود است.
بنا بر اعلام کپکام دموی انتشار یافته بخشی از عنوان نهایی نخواهد بود.در عنوان اصلی شما بازی را با شخصیتی متفاوت آغار خواهید کرد.
این عنوان برای پیش خرید به صورت دو نسخه معمولی( 59$) و (Deluxe Edition (79$ در PSN Store قرار گرفته است.
افرادی که بازی را از طریق Psn Store پیش خرید کنند یک تم ویژه رایگان و Survivor Pack DLC رو دریافت خواهند کرد.
همچنین نسخه Deluxe Editon دارای دو محتوای اضافه خواهد بود که به مرور زمان منشر خواهند شد. اولین Add On شامل چهار داستان فرعی کوتاه,دومین هم شامل یک اپیزود کامل داستانی خواهد بود.

لینک دانلود تریلر 720P :
http://4upld.com/2ngUb

walkthrough دموی منتشر شده اختصاصی بازی سنتر (با تشکر از
Bahram)
http://www.bazicenter.com/videos/102
 
Last edited by a moderator:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
و یک سوال قضیه این دوتا DLC با اسم Banned Footage Vol.1 و 2 که اماده نصب امده چه طوری هست داستانیه یا نه از این بخش های حالت بقا و از این دست چیزا ؟ :D
چند تا داستانی داره که خیلی هم البته نکته خاصی ندارن. اما خود بازی پیشنهاد کرده که بعد از پایان نسخه اصلی، این dlc هارو بازی کنید.
 

mostafaamiri

کاربر سایت
Feb 3, 2012
793
نام
مصطفی
خب منم امروز بازی رو تموم کردم.
آشنایی من با این سبک از طریق resident evil 3 بود و بهترین بازی هست که تا حالا بازی کردم (نه از لحاظ حرفه ای.. بخاطر خاطراتی که باهاش دارم و حسی که تو اون سن و سال بهم داد.)
از لحظه ای که فهمیدم شماره 7 قراره اول شخص باشه ازش نا امید شدم و میدونستم که اویل نصف ارزشش به زاویه دوربینشه. خلاصه بازی رو شروع کردم به جرات میتونم بگه حتی یک درصد هم احتمال نمیدادم که اینقدر از این بازی خوشم بیاد.
یکم که بازی میکنی دیگه اصلا حواست نیست به دوربین و میری تو دنیای بازی و همش دوست داری ادامه بدیو...
گرافیک خیلی خوب -داستان نسبتا جالب - گیم پلی کلاسیک اویلی!! و اتمسفر دوست داشتنیش باعث شد که برای من از خیلی از نسخه های چند سال اخیر بهتر باشه.
اگر کسی از طرفدارای قدیمی مثل من هنوز به خرید این بازی شک داره به نظر من همین فردا بره و بازی رو بخره و به فکر دوربین نباشه.
البته هنوزم معتقدم که اویل باید با دوربین سوم شخص باشه!!!
بازی بی ایراد هم نبود ولی خوبی هاش بیشتر بود و 100 درصد ارزش بازی کردن رو داره
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خب منم امروز بازی رو تموم کردم.
آشنایی من با این سبک از طریق resident evil 3 بود و بهترین بازی هست که تا حالا بازی کردم (نه از لحاظ حرفه ای.. بخاطر خاطراتی که باهاش دارم و حسی که تو اون سن و سال بهم داد.)
از لحظه ای که فهمیدم شماره 7 قراره اول شخص باشه ازش نا امید شدم و میدونستم که اویل نصف ارزشش به زاویه دوربینشه. خلاصه بازی رو شروع کردم به جرات میتونم بگه حتی یک درصد هم احتمال نمیدادم که اینقدر از این بازی خوشم بیاد.
یکم که بازی میکنی دیگه اصلا حواست نیست به دوربین و میری تو دنیای بازی و همش دوست داری ادامه بدیو...
گرافیک خیلی خوب -داستان نسبتا جالب - گیم پلی کلاسیک اویلی!! و اتمسفر دوست داشتنیش باعث شد که برای من از خیلی از نسخه های چند سال اخیر بهتر باشه.
اگر کسی از طرفدارای قدیمی مثل من هنوز به خرید این بازی شک داره به نظر من همین فردا بره و بازی رو بخره و به فکر دوربین نباشه.
البته هنوزم معتقدم که اویل باید با دوربین سوم شخص باشه!!!
بازی بی ایراد هم نبود ولی خوبی هاش بیشتر بود و 100 درصد ارزش بازی کردن رو داره

منم دقیقا همین حس رو داشتم. نمیدونم این بازی چه جادویی داره که اصلا ازش سیر نمیشم. امروز برای بار سوم بازی رو تموم کردم اونم روی درجه Madhouse ولی بازم دلم میخواد بازی کنم. (دو تا تروفی مونده بگیرم :D ) واقعا از انجام این بازی لذت بردم.

پ.ن: با توجه به کامنتها اکثر کسانی که از این شماره بازی راضی بودن همون افرادی هستن که آشنایی اونها با سری برمیگری به یکی از نسخه های کلاسیک 1 و 2 و 3 و اکثر اونهایی هم که راضی نیستن افرادی هستن که از نسخه 4 و 5 به بعد با سری آشنا شدن و یا کلا نسخه 7 رو بازی نکردن و فقط از روی چند تا تریلر میان و ابراز مخالفت میکنند :D
 

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
منم دقیقا همین حس رو داشتم. نمیدونم این بازی چه جادویی داره که اصلا ازش سیر نمیشم. امروز برای بار سوم بازی رو تموم کردم اونم روی درجه Madhouse ولی بازم دلم میخواد بازی کنم. (دو تا تروفی مونده بگیرم :D ) واقعا از انجام این بازی لذت بردم.

پ.ن: با توجه به کامنتها اکثر کسانی که از این شماره بازی راضی بودن همون افرادی هستن که آشنایی اونها با سری برمیگری به یکی از نسخه های کلاسیک 1 و 2 و 3 و اکثر اونهایی هم که راضی نیستن افرادی هستن که از نسخه 4 و 5 به بعد با سری آشنا شدن و یا کلا نسخه 7 رو بازی نکردن و فقط از روی چند تا تریلر میان و ابراز مخالفت میکنند :D
والا من همه شو بازی کردم نریمان جان اما این یکی از همه شون پایین تره بخصوص تو داستان ک الویت اصلی منه تو سری اویل.فقط ی بار زدم اونم بخاطر داستانش...
ارزش تکرار نداره متاسفانه
 

Coffee Addicted

Better be careful The killer might be near
کاربر سایت
Dec 19, 2006
1,278
والا من همه شو بازی کردم نریمان جان اما این یکی از همه شون پایین تره بخصوص تو داستان ک الویت اصلی منه تو سری اویل.فقط ی بار زدم اونم بخاطر داستانش...
ارزش تکرار نداره متاسفانه
البته جسارت نباشه اما بازی کردن یه چیز به یاد داشتن اون بازی و فراموش نکردن اون لحضات چیز دیگه ای هست
من فقط پیشنهاد تجربه ی دوباره ی Resident evil remastredرو میدم تا ببینید چقدر شباهت دارند
 
  • Like
Reactions: Democracy

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
والا من همه شو بازی کردم نریمان جان اما این یکی از همه شون پایین تره بخصوص تو داستان ک الویت اصلی منه تو سری اویل.فقط ی بار زدم اونم بخاطر داستانش...
ارزش تکرار نداره متاسفانه
از همه پایین تره؟ جدی؟
الان داستان شماره ششم چه نکته‌ای داشت؟ یا شماره پنجم؟
یادم تو شماره پنجم این قدر یک سری از دیالوگ ها سطحی بود که تا چند هفته من و دوستم به دیالوگ تو بازی می‌خندیدیم. شماره ششم هم که کلا از لحاظ داستانی تعطیل بود. انگار سعی کرده بودن به زور همه چیز تو دنیا بازی کنن.
حداقل تو این شماره داستان یک چیدمان کامل دنبال می‌کنه. به صورت کاملا مرموز شروع میشه و در پایان بازی هم به بهترین شکل ممکن به اتمام میرسه.
من فکر می‌کنم مشکل شما شخصیت‌های جدید و فاصله از شخصیت‌های اصلی سری نه داستان.


حالا میخوای از هفت تعریف کنی دیگه داستان قدرتمند شماره 5 و دیالوگ های فلسفی البرت وسکر تو شماره 5 را پایین نیار.کاری به ان یک سری دیالوگ هام ندارم.

در رابطه با شماره 6 هم باهات مخالفم اما حوصله توضیح ندارم.اما حداق سبک روایت داستان که یاد اور شماره 2 بود.داستان شماره 6 اگر یک سری مواردش جذف میشد و همون ها را پرورش داده بودن از اونی هم که هست بهتر بود.

در واقعا برخی داستان های اضافی به واسطه ی گیم پلی به وجود امده بود.

به هر حال میخوای صبح تا شب تعریف کنی بکن اما دیگه ارزش های یک بازی مثل رزیدنت اویل 5 را از برخی جنبه ها که واقعا تو ان میدرخشه زیر سوال نبر.
خوش‌بختانه منم حوصله توضیح ندارم. تو انجمن نظر شخصیمو می‌تونم بیان کنم و حتی می‌تونم دیالوگ های بین شوا و کریس تا صبح اینجا نقد کنم و زیر سوال ببرم.
 
آخرین ویرایش:

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,792
یه چند ساعتی فعلا بازی کردم..تجربه بسیار خوبی بود تا این لحظه..البته من از ساعت 12 شب به بعد با ایرفون و تاریکی مطلق و بدون صدا بازی میکنم که جذابیت بازی بسیار بالا میره..و بر خلاف بعضی ها که تو روز روشن جلو 100 نفر بازی میکنن رو حالت easy بعد میان میگن اصلا ترسناک و جذاب نبود...ولی خداییش من بدون vr بازی کردم بعضی جاها میخکوب شدم...با vr واقعا باید 100 چندان باشه هیجانش.
 
آخرین ویرایش:

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
از همه پایین تره؟ جدی؟
الان داستان شماره ششم چه نکته‌ای داشت؟ یا شماره پنجم؟
یادم تو شماره پنجم این قدر یک سری از دیالوگ ها سطحی بود که تا چند هفته من و دوستم به دیالوگ تو بازی می‌خندیدیم. شماره ششم هم که کلا از لحاظ داستانی تعطیل بود. انگار سعی کرده بودن به زور همه چیز تو دنیا بازی کنن.
حداقل تو این شماره داستان یک چیدمان کامل دنبال می‌کنه. به صورت کاملا مرموز شروع میشه و در پایان بازی هم به بهترین شکل ممکن به اتمام میرسه.
من فکر می‌کنم مشکل شما شخصیت‌های جدید و فاصله از شخصیت‌های اصلی سری نه داستان.

حالا میخوای از هفت تعریف کنی دیگه داستان قدرتمند شماره 5 و دیالوگ های فلسفی البرت وسکر تو شماره 5 را پایین نیار.کاری به ان یک سری دیالوگ هام ندارم.

در رابطه با شماره 6 هم باهات مخالفم اما حوصله توضیح ندارم.اما حداق سبک روایت داستان که یاد اور شماره 2 بود.داستان شماره 6 اگر یک سری مواردش جذف میشد و همون ها را پرورش داده بودن از اونی هم که هست بهتر بود.

در واقعا برخی داستان های اضافی به واسطه ی گیم پلی به وجود امده بود.

به هر حال میخوای صبح تا شب تعریف کنی بکن اما دیگه ارزش های یک بازی مثل رزیدنت اویل 5 را از برخی جنبه ها که واقعا تو ان میدرخشه زیر سوال نبر.
 

m2relax

کاربر سایت
Jun 25, 2011
1,316
نام
Morteza
دوستان من میتونم از سیوهام بک آپ بگیرم از پوشه CPY Games ؟؟ آخه شنیده بودم نمیشه سیو رزیدنت اویل 7 رو ازش یک آپ بگیری!
 
  • Like
Reactions: kamyy

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خب بالاخره به صورت بسیار اهسته بازی رو تموم کردم. در کنار صحبت دوستان از بازگشت به ریشه که جزه نکات مثبت بازی حساب میشه، واقعا طراحی مراحل قویی داشت با توجه به محیط خونه که پر از اتاق و راه رو بود ولی اصلا تو روند بازی گیج نمیشید و سریع محیط های بازی رو یاد میگرین که به نظرم از نکات مثبت طراحی مراحل بازی حساب میشه + داستان خیلی خوب بازی که عطش رو برای DLC های داستانی و نسخه بعدی به شدت برده بالا

ولی دو مورد در طول بازی من رو خیلی نا امید کرد که شاید شامل یکسری اسپویل خیلی ریز بشه اگر بازی رو تموم نکردید نخونید

1: باس فایت های ضعیف. دیگه چند صد تا باس فایت کشتیم که باید نقاط جوش مانند اش رو بترکونیم ؟ و یا کشتند اون باس چهار دست و پا تو بازی رو با باس evil within مقایسه کنید ( کسایی که دوتا بازی رو انجام داده باشند متوجه میشند )

2: نمیدونم این مورد رو چه طوری بیان کنم ولی اتفاقات ترسناک درون بازی به صورت ریل تایم نبود. برای مثال چنتا زامبی دنبالم بودند و دقیقا پشت سرم قرار داشتند من رسیدم به درب A رو زدم و همینطوری زامبی ها نمیدونم در حال چ کاری بودند ولی صبر کردند من از بین کلی وسائلم فیوز رو پیدا کنم و انتخابش کنم و بعد از inventory خارج بشم و باز ادامه داستان ( برای مقایسه تو alien isolation هم در لحظه سیو شدن ممکن بود alien بیاد از پشت ترتیب تون رو بده چه برسه به در باز کردند) و یا مثلا جای خونه اب اون زنه دنبالم بود من رسیدم به اون معمای بازکردن درب و تا A رو زدم و داخل معما شدم کلا پیرزنه که پشتم بود یک دقیقه بیشتر بیخیال من شد تا درب رو باز کنم و از معما خارج بشم، باز بعدش چهار تا فحشم داد و زنبورهارو فرستاد سراغم. و یا محل بیرون امدن زامبی ها از قبل مشخص بود و اگر یکبار یک جایی میرفتی باره دوم میدونستی دقیقا کجا منتظرت هستند و یا تو اتاقی که باید یک درب مخفی رو باز کنیم و دست رو بر داریم، من خواستم برم چایی بریزم برای خودم و حواسم نبود stop بزنم و نزدیک 4 5 دقیقه تو همون اتاق شخصیت اصلی داستانم الاف وایستاده بود و هیچ اتفاق ترسناکی براش رخ نمیداد :| تا اینکه رفتم اون دست رو برداشتم و حالا میدونستم الان باید یک اتفاقی بیافته. مثل خیلی از جاهای دیگه داستان. یا هوش مصنوعی پدر خانواده به شدت تو دیوار بود مثل اسب از این اتاق به اون اتاق میدویم انگار نه انگار که صدای پا بگیره حالا تو یک بازی مثل alien و outlast که یکسری مراحل مشابه مثل همین داشتند، اصلا اینطوری نبود و با دشمن های هوشمند تر و سخت تری باید کلنجار میرفتیم. و یا اون پیرزنه که تو خونه جای اب باهاش داستان داریم رو من قبل اینکه بیافتم تو سوراخ، کلی اتیش و گلوله روی سرش خراب کردم ولی خب همونطور که بازی همه اتفاقات باید از پیش تعیین شده باشه اصلا روش تاثیری نداره ولی تا هم میافتم تو گودال و با کمی اتیش جون به جون میشه میافته پایین و ما هم الفرار ! یعنی تیر های من یکجای خاصی فقط قرار بوده روش تاثیر گذار باشه و قبل ترش اصلا قرار نبوده اتفاقی برای رخ بده.

پ ن : به نظرم تغییر زوایه دوربین بازی اصلا لازم نبود. یعنی بازی اول شخص و یا سوم شخص بود هیچ فرقی تو میزان دلهره نداشت چون خفن ترین موجودات بازی هم با speed run نرمال شما ازتون عقب میافتن و این استرس که از پشت کسی بهتون نزدیک بشه رو اصلا ندارید. و نهایتا تو صحنه هایی که یکهویی یک نفر جلوتون ظاهر بشه در طول بازی چند بار بیشتر رخ نمیده. و در حالی که مثلا تو یک بازی سوم شخص که شما از پشت به شخصیت اصلی نگاه میکنید یک دفعه یک موجودی از پشت تون ظاهر بشه و شما اون رو تو فاصله یک متری خودتون ببینید ترس خاص خودش رو داره. در کل میگم فرق خاصی نداشت اول شخص و یا سوم شخص بودن بازی ولی خب انتخاب سازنده ها این بود و صد البته جواب گرفتند.

من واقعا از بازی خوشم امد و به نظرم یکی از خوب های امسال هست و کلا اویل رو زنده کرد بعد از نسخه ششم. اما ایراداتی که ازش گرفتم فقط به خاطره اینکه از بازی خوشم امد وگرنه اصلا برام اهمیت نداشت و هی با خودم میگم ای کاش اینطوری نبود و فلان بهمان. و نکته دیگه سعی کردم برای مقایسه از بازیهای دو سه سال اخیر مثال بزنم که اکثرا این بازیهای رو تجربه کرده باشند و متوجه منظور بشند.
 

Bey0nd

کاربر سایت
Oct 27, 2015
152
پ ن : به نظرم تغییر زوایه دوربین بازی اصلا لازم نبود. یعنی بازی اول شخص و یا سوم شخص بود هیچ فرقی تو میزان دلهره نداشت چون خفن ترین موجودات بازی هم با speed run نرمال شما ازتون عقب میافتن و این استرس که از پشت کسی بهتون نزدیک بشه رو اصلا ندارید. و نهایتا تو صحنه هایی که یکهویی یک نفر جلوتون ظاهر بشه در طول بازی چند بار بیشتر رخ نمیده. و در حالی که مثلا تو یک بازی سوم شخص که شما از پشت به شخصیت اصلی نگاه میکنید یک دفعه یک موجودی از پشت تون ظاهر بشه و شما اون رو تو فاصله یک متری خودتون ببینید ترس خاص خودش رو داره. در کل میگم فرق خاصی نداشت اول شخص و یا سوم شخص بودن بازی ولی خب انتخاب سازنده ها این بود و صد البته جواب گرفتند.
باید با پلی استیشن VR بازی کنی که بدونی چه گنجیه این بازی ، زاویه اول شخص خیلی تو ترسناک تر شدن بازی تاثیر داره ، مخصوصا تو محیط تنگ و تاریک خونه که خیلی ضایع میشد اگه سوم شخص باشه ، الان اکثر بازیایی رو که میخوان ترسناک بسازن از دید اول شخص استفاده میکنن .
یکی از نقاط ضعف بازی به نظر من متنوع نبودن دشمنا بود ، کلا چهار پنج تا دشمن تو بازی بیشتر نبود و همشون تکراری بودن ، شاید یکی دستش کمی با اونیکی فرق میکرد .
بازی هم یکم کوتاه بود ، اگه زیاد تو محیط نگردی و مستقیم بری سمت پایان میتونی تو 4.5 ساعت تموم کنی .
اینم اضافه کنم که داستانش اصن با سری های قبل قابل مقایسه نبود ، از نظر داستانی خیلی کم میاره جلوه شماره های قبلی .
 

SkyEagle

کاربر سایت
Feb 26, 2017
74
درود دوستان
این بازی رو من چند هفته ای میشه تموم کردم . شاید در ظاهر برای یک بازی باز معمولی داستان خیلی جذاب باشه اما برای یک بازی باز حرفه ای که روی بازی کردن حساسیت به خرج بده مشکلات خیلی زیادی داره که درحال نوشتن یک نقد انگلیسی براش هستم. مثلا در کلیت بازی هیچ منطقی وجود نداره اموشن های ایثن شخصیت اول بازی ابدا ریلستیک و واقعگرایانه نیست. برای اولین باز زنش رو بعد از سه سال میبینه ولی واکنشش انگار نه انگار از بعد انسانی و روانشناسانه خیلی پایین هست و شبیه واکنش های یک انسان عادی یا بهنجار نیست(حالا خودم روانشناسم زوم کردم روش :)) )
بالغ بر بیست تا نکته ی عمده ی منفی از بازی در آوردم مربوط به غیر ریلستیک بودن بازی که توی نقد انگلیسی بذارم. من عاشق بازی های resident evil هستم ولی ای کاش اون capcom بیاد چند روانشناس برای نظاره بر روند داستانی بازی ها استخدام کنه و همه ما حرفه ای هارو یه سری آدم کم سواد از همه جا بی خبر فرض نکنه
 
  • Like
Reactions: Forza 6 and Bey0nd

SkyEagle

کاربر سایت
Feb 26, 2017
74
خب بالاخره به صورت بسیار اهسته بازی رو تموم کردم. در کنار صحبت دوستان از بازگشت به ریشه که جزه نکات مثبت بازی حساب میشه، واقعا طراحی مراحل قویی داشت با توجه به محیط خونه که پر از اتاق و راه رو بود ولی اصلا تو روند بازی گیج نمیشید و سریع محیط های بازی رو یاد میگرین که به نظرم از نکات مثبت طراحی مراحل بازی حساب میشه + داستان خیلی خوب بازی که عطش رو برای DLC های داستانی و نسخه بعدی به شدت برده بالا

ولی دو مورد در طول بازی من رو خیلی نا امید کرد که شاید شامل یکسری اسپویل خیلی ریز بشه اگر بازی رو تموم نکردید نخونید

1: باس فایت های ضعیف. دیگه چند صد تا باس فایت کشتیم که باید نقاط جوش مانند اش رو بترکونیم ؟ و یا کشتند اون باس چهار دست و پا تو بازی رو با باس evil within مقایسه کنید ( کسایی که دوتا بازی رو انجام داده باشند متوجه میشند )

2: نمیدونم این مورد رو چه طوری بیان کنم ولی اتفاقات ترسناک درون بازی به صورت ریل تایم نبود. برای مثال چنتا زامبی دنبالم بودند و دقیقا پشت سرم قرار داشتند من رسیدم به درب A رو زدم و همینطوری زامبی ها نمیدونم در حال چ کاری بودند ولی صبر کردند من از بین کلی وسائلم فیوز رو پیدا کنم و انتخابش کنم و بعد از inventory خارج بشم و باز ادامه داستان ( برای مقایسه تو alien isolation هم در لحظه سیو شدن ممکن بود alien بیاد از پشت ترتیب تون رو بده چه برسه به در باز کردند) و یا مثلا جای خونه اب اون زنه دنبالم بود من رسیدم به اون معمای بازکردن درب و تا A رو زدم و داخل معما شدم کلا پیرزنه که پشتم بود یک دقیقه بیشتر بیخیال من شد تا درب رو باز کنم و از معما خارج بشم، باز بعدش چهار تا فحشم داد و زنبورهارو فرستاد سراغم. و یا محل بیرون امدن زامبی ها از قبل مشخص بود و اگر یکبار یک جایی میرفتی باره دوم میدونستی دقیقا کجا منتظرت هستند و یا تو اتاقی که باید یک درب مخفی رو باز کنیم و دست رو بر داریم، من خواستم برم چایی بریزم برای خودم و حواسم نبود stop بزنم و نزدیک 4 5 دقیقه تو همون اتاق شخصیت اصلی داستانم الاف وایستاده بود و هیچ اتفاق ترسناکی براش رخ نمیداد :| تا اینکه رفتم اون دست رو برداشتم و حالا میدونستم الان باید یک اتفاقی بیافته. مثل خیلی از جاهای دیگه داستان. یا هوش مصنوعی پدر خانواده به شدت تو دیوار بود مثل اسب از این اتاق به اون اتاق میدویم انگار نه انگار که صدای پا بگیره حالا تو یک بازی مثل alien و outlast که یکسری مراحل مشابه مثل همین داشتند، اصلا اینطوری نبود و با دشمن های هوشمند تر و سخت تری باید کلنجار میرفتیم. و یا اون پیرزنه که تو خونه جای اب باهاش داستان داریم رو من قبل اینکه بیافتم تو سوراخ، کلی اتیش و گلوله روی سرش خراب کردم ولی خب همونطور که بازی همه اتفاقات باید از پیش تعیین شده باشه اصلا روش تاثیری نداره ولی تا هم میافتم تو گودال و با کمی اتیش جون به جون میشه میافته پایین و ما هم الفرار ! یعنی تیر های من یکجای خاصی فقط قرار بوده روش تاثیر گذار باشه و قبل ترش اصلا قرار نبوده اتفاقی برای رخ بده.

پ ن : به نظرم تغییر زوایه دوربین بازی اصلا لازم نبود. یعنی بازی اول شخص و یا سوم شخص بود هیچ فرقی تو میزان دلهره نداشت چون خفن ترین موجودات بازی هم با speed run نرمال شما ازتون عقب میافتن و این استرس که از پشت کسی بهتون نزدیک بشه رو اصلا ندارید. و نهایتا تو صحنه هایی که یکهویی یک نفر جلوتون ظاهر بشه در طول بازی چند بار بیشتر رخ نمیده. و در حالی که مثلا تو یک بازی سوم شخص که شما از پشت به شخصیت اصلی نگاه میکنید یک دفعه یک موجودی از پشت تون ظاهر بشه و شما اون رو تو فاصله یک متری خودتون ببینید ترس خاص خودش رو داره. در کل میگم فرق خاصی نداشت اول شخص و یا سوم شخص بودن بازی ولی خب انتخاب سازنده ها این بود و صد البته جواب گرفتند.

من واقعا از بازی خوشم امد و به نظرم یکی از خوب های امسال هست و کلا اویل رو زنده کرد بعد از نسخه ششم. اما ایراداتی که ازش گرفتم فقط به خاطره اینکه از بازی خوشم امد وگرنه اصلا برام اهمیت نداشت و هی با خودم میگم ای کاش اینطوری نبود و فلان بهمان. و نکته دیگه سعی کردم برای مقایسه از بازیهای دو سه سال اخیر مثال بزنم که اکثرا این بازیهای رو تجربه کرده باشند و متوجه منظور بشند.

اون بازی evil within شاهکار بود خیلی از سری اویل سرتره اما نمیدونم چرا توی نقد های جهانی نمره ی بدی رو دریافت کرده . بازی evil within بعد داستانیش واقعا زیبا و تا حد ممکن قابل باور هست (البته بجز dlc ها چون هنوز بازیشون نکردم) ولی evil توی هر نسخه کم یا زیاد همیشه ضعف داستانی داره
 

Bey0nd

کاربر سایت
Oct 27, 2015
152
اون بازی evil within شاهکار بود خیلی از سری اویل سرتره اما نمیدونم چرا توی نقد های جهانی نمره ی بدی رو دریافت کرده . بازی evil within بعد داستانیش واقعا زیبا و تا حد ممکن قابل باور هست (البته بجز dlc ها چون هنوز بازیشون نکردم) ولی evil توی هر نسخه کم یا زیاد همیشه ضعف داستانی داره
من که زیاد خوشم نیومد ، Last of Us + Silent Hill + Resident Evil 4 = The Evil Within .
هر محیط و هر قابلیت بازی تو رو یاد یه بازی دیگه میندازه . راجب حالت روانشناسانه داستان باهات موافقم ، منم خیلی تعجب کردم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر