PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
نکنید اقا نکنید ... دهنمون اب افتاد ... ۶ سال صبر کردیم این دو سه روز انتظار رو انقدر سخت نکنید ... یعنی دقیقا نه فقط در حد انتظارم ... ده ها برابر بیشتر از چیزی که انتظار داشتم ueda sama تحویلمون داده .

الان شما فکر کن همچین تعامل و انتقال احساسی هم بین یوردا و ایکو میبود ... دیگه روانی کننده میشد.
 
  • Like
Reactions: Wąnda

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
والا بعضی از این نقد ها دیگه واقعا عجیبه و من ماندم منتقد مربوطه دقیقا از کدوم نقطه ی این سیاره پا به این عرصه گذاشته !
طرف اومده نوشته تریکو خیلی سرکشی میکنه بعضی جاها و به نوعی باید submissive باشه ! من نفهمیدم دقیقا می خواست چی رو ثابت کنه، به بازی هم امتیاز 60 داده و پایین ترین نمره رو در متاکریتیک هم تونسته ثبت کنه ! اومده گفته دوربین بازی مشکل داره، توی محیط های تنگ و چهارگوشه مشکل سازه میشه، و و و و..ینی من ماندم چه نوع جهان بینی نسبت به این دسته از بازی ها داره، حتما پس فردا هم بازی rime و Vane میاد و میگه اینطوریه و اونطوری و ...
اینجاست نقدش برید بخونید ببینید چه چیزهایی رو به هم رشته کرده!!!
و از اون طرف یه سایت دیگه هم که بازی امتیاز 100 داده اینطوری توصیف کرده:
Trico itself is incredibly detailed and expressive. With inspiration drawn from a variety of animals, you can tell a lot just by observing the beast’s face and body language. It makes plaintive calls when it’s trying to find you. Its feathers get ruffled when it’s angry, and there’s a sense of physical presence as pillars crumble beneath its weight. You’ll also witness numerous subtle changes over time as it gets injured, heals, and so on, truly giving it a sense of being alive.
The world is equally as impressive with its ruined buildings and rotting catwalks, towering on a scale that’s hard to comprehend. Many times you venture outside,
از body language بازی و احساسات مرتبط با اون بشدت تعریف کرده، مثلا گفته که وقتی عصبانی شدن موهای تنش سیخ میشه و فقط اینکه یه جا وایستین و مشاهده ش کنین خودش لذت بخشه، واقعا زنده و پویا هست این موجود !
منتقد انصافا یعنی این!!! اومده از جهان کهنه و اساطیری این بازی به همراه ساختمون های خرابه اش به صورت زیبایی تعریف کرده (طوری که حقش باشه..) و همینطور جلوه های بصری و زیبای بازی، نه بعضی منتقد ها که اصلا آدم مونده چطور طرز فکر و سلیقه ای رو دارن و اصلا مشخص نیس چند چند میزنن ! مخصوصا برای این دسته از بازی ها که بنظرم اصلا نباید جرات نقد رو به خودش بده چه برسه که بخواد سمت نقدش هم بره!!
all you typically hear are the wind and the birds, accentuating every move you make and drawing your attention to anything out of the ordinary.
صدای زمزمه باد و گل و بلبل، نکات معنوی و مجازی که فقط منتقد صاحب ذوق متوجه ش میشه نه کسی که...اگر یه بازی مث tlou انقدر اون دنیای آخرالزمانی رو زنده و محسوس به تصویر کشونده بود، بیشترش بخاطر المان های زنده ای بود که به کار برده بود، حیوانات، تاثیر فصول روی داستان بازی، و نهایتش احساسات! حالا اگر یه همچین المان هایی رو از یه بازی مث tlg بگیری که دیگه مشخصه چیزی نمی نمی مونه ! ولی خب ظاهرا کمتر کسی متوجه این موارد میشه!
همونطور که می بینید حتی این منتقد به المان های زیبایی شناسی این بازی هم دقت کرده کاری که دیگر منتقدان فک نکنم به مخیله شون هم بگنجه، چون فکر می کنم اگر منقد ذوق و شوق این دسته از بازیها رو نداشته باشه، به نظرم اصلا بهتره که سمت نقدش نره!
بنظرم بهترین جواب برای اینکه خیلی ها میگن چطور باید با تریکو کنار اومد، همین حرف هست که این منتقد نوشته:
You also need to learn how to address its emotions, dealing with objects that it’s afraid of or distracted by, and you’ll need to seek out barrels of food wherever you can find them.
As you build trust, more options become available to you so you can direct Trico in more specific ways.
والا خیلی ساده اس این نکته و فقط باید با محیط بازی آشنایی داشته باشی ولی خیلی جاها خوندم که همه باز هم همین مورد رو یک اشکال (!) تلقی کردن؟!!!!!
===================
بنظرم همونطور که قبل هم گفتم اگر یک مخاطب واقعا ico و sotc رو بازی کرده باشه، محاله که چنین برداشت هایی از بازی بعدی این تیم بکنه، یکی میگه این بازی چرا هیچ hintـی نداره، یکی میگه دوربین مشکل سازه، یکی میگی گرافیک بازی قدیمیه!! و این قصه ظاهرا همینطور ادامه داره !
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
نکنید اقا نکنید ... دهنمون اب افتاد ... ۶ سال صبر کردیم این دو سه روز انتظار رو انقدر سخت نکنید ... یعنی دقیقا نه فقط در حد انتظارم ... ده ها برابر بیشتر از چیزی که انتظار داشتم ueda sama تحویلمون داده .

الان شما فکر کن همچین تعامل و انتقال احساسی هم بین یوردا و ایکو میبود ... دیگه روانی کننده میشد.
داداش می خواستم یه چیزی بهت بگم من خودم زمانی که نقدها و هیترها اومدن وسط قبل از این که بازی لانچ شه یه خورده سطح توقع ام رو اوردم پایین اما زمانی که بازی رو پلی کردم کاملا هنگ کردم اصلا نمیدونستم چیکار کنم... خلاصه می خواستم بهت بگم هایپتو بچسبون به سقف:D سطح انتظارت رو از این بازی ببر بالا چون وقتی بازی رو بگیری می فهمی با چی طرفی:-bd
 
  • Like
Reactions: vaan 2

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
لعنت بهتون هایپ نکنید مارا :D
پس با توجه به صحبت های دوستان و منتقدا بهتره که بازی رو با هدست بریم :-? :D
بعد از مدت ها هدستم رو شارژ کردم سر این بازی :))
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
داداش می خواستم یه چیزی بهت بگم من خودم زمانی که نقدها و هیترها اومدن وسط قبل از این که بازی لانچ شه یه خورده سطح توقع ام رو اوردم پایین اما زمانی که بازی رو پلی کردم کاملا هنگ کردم اصلا نمیدونستم چیکار کنم... خلاصه می خواستم بهت بگم هایپتو بچسبون به سقف:D سطح انتظارت رو از این بازی ببر بالا چون وقتی بازی رو بگیری می فهمی با چی طرفی:-bd
من خودمم قبل بازی بیاد شدید هایپ بودم ... نمره منتقدا معلوم الحال هم ذره ای روم اثر نداشت ..بلکه بیشتر هایپ شدم چون با خوندن نقدا فهمیدم بازی همون چیزیه که این همه سال منتظرش بودیم ... و با تعریفای بچه ها فهمیدم چیزی فراتر از انتظاراتمون پیش رو داریم
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
فردین فریم چطوره ؟
ناپایدار :D اکثر جاها کلا زیر 30 :D اما ذره ای به تجربه اتون لطمه نمیزنه چون بازی سرعتی مثل fps و racing نیست . اما خوب ای کاش با پچی چیزی درستش کنن.
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
ناپایدار :D اکثر جاها کلا زیر 30 :D اما ذره ای به تجربه اتون لطمه نمیزنه چون بازی سرعتی مثل fps و racing نیست . اما خوب ای کاش با پچی چیزی درستش کنن.
میگن روی PROخوبه و ثابت ، حالا فردا روی PRO بازی میکنم نظرمو میگم
 

SINASALAR

کاربر سایت
Sep 1, 2008
174
نام
sina
حدودا 3 ساعته دارم بازی میکنم
تا الان مشکل خاصی با بازی نداشتم چه از نظر گرافیک چه از نظر گیمپلی و چه از نظر داستان و غیره همشون در سطح خوبی هستن
ولی این بحث مربوط به افت فریم ریت روی ps4 معمولی قابل لمسه و نمیشه منکر شد ولی به لذت بازی لطمه وارد نمیکنه
مشکلات دوربین بازی هم ازار دهنده نیست اصلا به قول دوستان اگه کسی 2 تا بازی قبلی استاد رو بازی کرده باشه به دوربین بازی عادت داره

امروز تونستم بازی رو تموم کنم
پیرو مطالب قبلی باید بگم داستان بازی من رو واقعا شگفت زده کرد پایان یازی واقعا سالها تو ذهنم باقی خواهد ماند
تعامل بین ما و Trico کم نظیربود و trico بی نقص ساخته شده (من بعضی وقت ها حس میکردم یه موجود واقعیه)
معماهای بازی منطقی و بی نقص بود. در مورد هوش مصنوعی بازی و عکس العمل های Trico در مقابل دستورهای ما بعضی مواقع مشکلات کمی دیده میشد که قابل چشم پوشی هست(یادتون نره که Trico انسان نیست)
ختم کلام اینکه The Last Guardian تبدیل شد به یکی از بهترین بازی های عمر من
امتیاز من به بازی با توجه به مشکلات افت فریم و دوربین 9 هست و اگه این مشکلات نبود 10
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
حدودا 3 ساعته دارم بازی میکنم
تا الان مشکل خاصی با بازی نداشتم چه از نظر گرافیک چه از نظر گیمپلی و چه از نظر داستان و غیره همشون در سطح خوبی هستن
ولی این بحث مربوط به افت فریم ریت روی ps4 معمولی قابل لمسه و نمیشه منکر شد ولی به لذت بازی لطمه وارد نمیکنه
مشکلات دوربین بازی هم ازار دهنده نیست اصلا به قول دوستان اگه کسی 2 تا بازی قبلی استاد رو بازی کرده باشه به دوربین بازی عادت داره

امروز تونستم بازی رو تموم کنم
پیرو مطالب قبلی باید بگم داستان بازی من رو واقعا شگفت زده کرد پایان یازی واقعا سالها تو ذهنم باقی خواهد ماند
تعامل بین ما و Trico کم نظیربود و trico بی نقص ساخته شده (من بعضی وقت ها حس میکردم یه موجود واقعیه)
معماهای بازی منطقی و بی نقص بود. در مورد هوش مصنوعی بازی و عکس العمل های Trico در مقابل دستورهای ما بعضی مواقع مشکلات کمی دیده میشد که قابل چشم پوشی هست(یادتون نره که Trico انسان نیست)
ختم کلام اینکه The Last Guardian تبدیل شد به یکی از بهترین بازی های عمر من
امتیاز من به بازی با توجه به مشکلات افت فریم و دوربین 9 هست و اگه این مشکلات نبود 10
چند ساعته رفتی بازی رو؟
چون میگفتن اگه تو معماهاش گیر کنی 30 ساعت طول میکشه اگه نه 20 ساعته
 

SINASALAR

کاربر سایت
Sep 1, 2008
174
نام
sina
  • Like
Reactions: Adidas95

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر