Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
اگه میشه لینکش رو بدین من میخوام بگیرم پیدا نمیکنم


سلام بر شما

اینم لینک سایته مورد نظر ولی سه گیگ زیاده برای بازی 5 گیگی اگر صبر کنی تا فردا کمتر میشه توسط گروه های دیگه تا یه گیگ ممکنه بیاد....
Sid Meiers Civilization VI Update v1.0.0.38 Incl DLC and Crack-3DM - Skidrow Reloaded Games
 

saeedx

کاربر سایت
Dec 29, 2007
205
نام
سعید
یه سوال داشتم:
این آپدیت روی نسخه codex نصب میشه یا نه ؟
اگر روی نسخه کودکس نصب میشه ،، اونوقت آیا سیو های بازی نسخه کودکس از کار میفته ؟؟؟
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
آپدیت ریلودد روی نسخه کدکس و فیت گرل جواب نمیده، بعید میدونم روی بقیه نسخه ها هم جواب بده. عجب سوتی دادم خودمم ریلودد دانلود نکردم :| بقیه همچنان خبری ازشون نیست مثل اینکه.
 

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,595
آپدیت ریلودد روی نسخه کدکس و فیت گرل جواب نمیده، بعید میدونم روی بقیه نسخه ها هم جواب بده. عجب سوتی دادم خودمم ریلودد دانلود نکردم :| بقیه همچنان خبری ازشون نیست مثل اینکه.
تو تاپیک مشکلات جوابتون رو دادم.
 
  • Like
Reactions: leonk13

chessmathter

کاربر سایت
Sep 15, 2012
1
ببخشید دوستان چند تا سوال داشتم من نسخه reloaded دانلود و نصب کردم فقط ارور استریم میده و بخش چند نفره انلاین کار نمیکنه کرکی نیست بشه multiplayer رو فعال کرد؟
بعد این اپدیت که اومده رو روی همین نصب کنم؟
و یه فایل دیدم نوشته بود دی ال سی Aztec Civilization Pack را انلاک میکنه یعنی چیکار میکنه دقیقا ؟ و روی همین نسخه reloaded میشه ریخت؟
با تشکر از دوستان
 

2taba

کاربر سایت
Jun 30, 2009
273
نام
امیرحسین
ببخشید دوستان چند تا سوال داشتم من نسخه reloaded دانلود و نصب کردم فقط ارور استریم میده و بخش چند نفره انلاین کار نمیکنه کرکی نیست بشه multiplayer رو فعال کرد؟
بعد این اپدیت که اومده رو روی همین نصب کنم؟
و یه فایل دیدم نوشته بود دی ال سی Aztec Civilization Pack را انلاک میکنه یعنی چیکار میکنه دقیقا ؟ و روی همین نسخه reloaded میشه ریخت؟
با تشکر از دوستان
درستش اینه که تو تاپیک مشکلات سوال رو بپرسین و اونجا جواب داده بشه. فقط به طور خلاصه بگم: 1- هیچ کرکی نمی‌تونه بخش چند نفره‌ی آنلاین رو فعال کنه 2- شما به اون Aztec unlocker نیازی ندارین و براتون همین الان هم فعاله
 
  • Like
Reactions: chessmathter

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
دوستان شما رو چه درجه سختی بازی میکنین و اینکه چه نوع پیروزی رو تنظیم میکنین؟؟
اگه یکی از پیروزی ها برقرار شه بازی تمومه یا نه؟
آخه من همیشه رو تنها پیروزی domonition میزارم
و اینکه کسی میتونه فایل سیو بازیش رو که مراحل پایانی علم باشه بزاره میخوام ببینم چه جوریه بازی دستم بیاد
ممنون
من پیروزی علمی + نظامی. یه بار فقط علمی گذاشتم دیدم از همون اول همه فوکوس کردن رو علم داره بیمزه میشه.
بعد برای دیدن دوره های جدید یا هر دوره ی دیگه ای بزنید نیو گیم و تو تنظیمات بزنید دوره اینفورمیشن یا اتمیک.

====

دوستان اگه تجربیاتشون تو بازی رو به اشتراک بذارن ممنون میشم:D خصوصا روش بازی کردن رو درجه سختی پرنس به بالا:D
یه نظری هم که درمورد این شماره دارم اینه که همه چیش خوب بود ولی بعضی تمدنهاش مثل کنگو و سکاها چرت بودن بهتر بود بعدا اضافه میکردن و تمدن های مهم تر مثل فارس، پرتغال و کره رو میذاشتن. موافق نیستید؟
 
  • Like
Reactions: leonk13

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
دوستان اگه تجربیاتشون تو بازی رو به اشتراک بذارن ممنون میشم:D خصوصا روش بازی کردن رو درجه سختی پرنس به بالا:D
یه نظری هم که درمورد این شماره دارم اینه که همه چیش خوب بود ولی بعضی تمدنهاش مثل کنگو و سکاها چرت بودن بهتر بود بعدا اضافه میکردن و تمدن های مهم تر مثل فارس، پرتغال و کره رو میذاشتن. موافق نیستید؟

من از روم خیلی راضیم :D اینکه همون اولش مانیمومنت رو میسازه و از نظر ساخت و ساز (و فرهنگ) جلو میافتی عالیه واسه من :)) لژیون ها هم که عشقن.

تمدن چرت؟! :D تمدن تمدنه خب :D کره که کلا قرار نیس باشه انگار، و انصافا کنگو خودش از خاص ترین تمدن های بازیه :D سکاها هم تونستن هم برای بازی کردن و هم به عنوان رقیب عالی باشن.
 

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,411
نام
مسعود
سکاها چرت که نبودن هیچ از نظر من جزو بهترین ها هم بودن! اول بازی خیلی سریع می شه باهاشون پیشرفت کرد. و این که یه یونیت بسازی دو تا بهت می ده هم خیلی عالیه. البته زیاد نمی شه در مورد خوب یا بد بودن تمدن ها بحث کرد، هر کسی بسته به سبک بازیش یک سری تمدن ها رو می پسنده.
دوستان در مورد مذهب توصیه خاصی ندارین؟ حس می کنم خیلی سخت تر شده در این زمینه. تا به خودت میای می بینی همه پیامبرا رو بردن :|
 
  • Like
Reactions: wrong_wierdo

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
سکاها چرت که نبودن هیچ از نظر من جزو بهترین ها هم بودن! اول بازی خیلی سریع می شه باهاشون پیشرفت کرد. و این که یه یونیت بسازی دو تا بهت می ده هم خیلی عالیه. البته زیاد نمی شه در مورد خوب یا بد بودن تمدن ها بحث کرد، هر کسی بسته به سبک بازیش یک سری تمدن ها رو می پسنده.
دوستان در مورد مذهب توصیه خاصی ندارین؟ حس می کنم خیلی سخت تر شده در این زمینه. تا به خودت میای می بینی همه پیامبرا رو بردن :|

جدا از سخت گرفتن پیامبر پخش مذهب هم خیلی سخت و کنده الان. برای پیامبر گرفتن باید حداقل یکی از اینا رو انجام بدی: یا عربستان باشی و آخرین پیامبر رو اتوماتیک بگیری، و یا استون هنج رو خیلی سریع آنلاک کنی و بسازی. در غیر این صورت بهتره یکی از این دو تا اولویت اصلی باشه (هر دو باشه بهتره):
وایلد کارت 2 امتیار پیامبر رو استفاده کنی و سریع عبادت گاه رو بسازی. یه واندر هم هست اوراکل فک کنم، وقتی یه منطقه خاص میسازی باعث میشه اون منطقه امتیاز افراد بزرگ هم بده، که اگه اونم بسازی خودش باعث میشه مطقه مذهبی جدا از عبادت گاه خودشم امتیاز پیامبر بده.

در کل من با همون وایلد کارد، یه عبادت گاه و همون واندر تونستم دومین پیامبر رو بگیرم.
 
  • Like
Reactions: Celebrimbor

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,411
نام
مسعود
پس این مذهب آخریه فقط مختص عربستانه! :D مونده بودم چرا پیامبرا ته کشیدن، ولی هنوز جا برای یه دین دیگه هست.
اهل عربستان که نیستم زیاد. معمولا هم چون شبکه ای می زنیم، از قرون وسطی به بعد شروع می کنیم. می مونه همون وایلد کارت و اراکل. تو نسخه قبلی یه هگیا سوفیا می زدی تموم بود، اما اینجا انگار تا پیامبر نداشته باشی نمی شه.
====
Denounce کردن هم چیز کاملا عادی و طبیعی شده انگار. یه سری ها که کلا دنبال یه چیز خاصن و اگه تو او زمینه ضعیف باشی حتما Denounce می کنن اینا به کنار، طرف می گه تو به چه اجازه ای از من بیشتر wonder داری؟! Denounce!
 
  • Like
Reactions: a2010 and leonk13

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
Denounce کردن هم چیز کاملا عادی و طبیعی شده انگار. یه سری ها که کلا دنبال یه چیز خاصن و اگه تو او زمینه ضعیف باشی حتما Denounce می کنن اینا به کنار، طرف می گه تو به چه اجازه ای از من بیشتر wonder داری؟! Denounce!
بازی مشکل هوش مصنوعی داره هنوز. باید امیدوار بود مثل V به امون خدا رهاش نکنند و با آپدیت درست بشه:D
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
گرفتن پیامبر و ساختن دین اگر تمدنهایی که تو زمینه دین قوین رو بردارید عین آب خوردنه. مثلا ژاپن holy site رو تو نصف مدت میسازه و روسیه هم بردارید میتونید از زمینهای تندرا فیت بگیرین و راحت یه استون هنج بسازید با اون فیتها و وندری که ساختین دین و پیغمبر رو سه سوته میگیرید. من با ژاپن راحت تو ۵۰۰ ترن بازی رو با پیروزی دینی رو درجه وارلرد بردم، دقیقا زمانی که بازی پیغام داد عربستان اولین عبادتگاهشو ساخته:D
اون denounce به خاطر wonder هم مشکل هوش مصنوعی نیست. چین ببینه wonder زیاد ساختین حسودی میکنه اینطوری. تمدن دیگه ای ندیدم اینطوری باشه.
راستی آنلاین این بازی کسی هست؟ با نسخه کرکی هم میشه؟:D
بعد این adjacency bonus جاهای مختلف شهر که تو کارتها هستن چین؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Celebrimbor

Hassan

کاربر سایت
Feb 10, 2006
207
من شنیدم این بازی هم مثل سری قبل هوش مصنوعیش افتضاحه، دوستان می تونند تایید کنند؟
اون civilization IV هوش مصنوعیش وضعش خوب بود، شاید یه دلیلش این بود که بر خلاف الان، در هر هشت ضلعی بیشتر از یک نیرو می تونست قرار بگیره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر