سریال Stranger Things [اسپویل تا آخرین اپیزود آزاد می باشد]

Clegane

کاربر سایت
Jul 17, 2016
59
وقتی درنیامده، حتما نبوده.
این از اون حرفاست ! هرچه که تو هر اثر سینمایی درنیومده باید بگیم نبوده ؟ اتفاقا سریال به شدت در تلاشه که نسبت انسانی/عاطفی بین شخصیت ها از طریق کودکانه (که من بزرگسال هم بفهمم و نه کودکانه به معنای عام) برقرار کنه که خیلی جاها درنیامده.نیازی به استناد هم نیست ، پلات کلی سریال رو که یک بار به دقت نگاه کنی و از بالا ، متوجه این موضوع میشی.
با وجود کلیشه‌ای بودن داستان، فارق از بهانه کردن مقابه با شوروی و کمونیسم، به چه دلیلی دهه‌ی هشتاد میلادی رو برای محصول انتخاب کردن
کلیشه رو میپذریم ولی مقابله با کمونیسم و جاسوس بازی اصلا محور فیلم نیست ، حتی نزدیک هم بهش نمیشه.فقط دلیل وجودی اون سازمان و آزمایشها رو توجیه میکنه.دهه هشتاد بیشتر یه جور خاطره بازیه ، به خصوص که خود برادران کارگردان هم متعلق به همون دوران هستند.اگرچه باز هم زمان از نظر تاریخی مسئله سریال نیست.
و اما ارجاع بازخوردهایی که ارائه دادی به قسمت‌هایی که توی صحبت‌هات مشخص کردم، روی چه حسابی هست؟
خودش کجاها مشخصا آدرس داده؟ محتوایی که مدنظرش هست یعنی چی؟ مدنظرش؟ نیت‌خوانی می‌کنی؟
سریال داره تاکید میکنه بر روابط کودکان با هم و نسبت عاطفی بین مایک و الون ، که از روابط آدم بزرگ های سریال مهمتره . اینکه همه آدم بزرگها ، منهای چندتایی که شخصیت اصلی هستند ، همه خنگول اند و فقط این بچه ها هستند که مهم اند.این کنتراست نشون دهنده مهم بودن بچه ها تو سریاله. پس من خود به خود زاویه دیدم بچه هاست و نوجوون ها.حالا این نسبت عاطفی آیا درمیاد یا نه ، بحث منه.
شما یه قدم عقب تر رو داری میگی که ، اصلا سریال همچنین ادعایی نداره . که من قبول ندارم.دلیلش هم گفتم.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
من فقط تیکه اول رو خوندم معلومه کامل ندیدی سریالو به خیلی از سوالا جواب میده تو طول سریال اینکه اون دختره کیه و چرا اینجوری شده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

.:Zangetsu:.

کاربر سایت
Jun 3, 2011
537
نام
Hamzeh
این از اون حرفاست ! هرچه که تو هر اثر سینمایی درنیومده باید بگیم نبوده ؟ اتفاقا سریال به شدت در تلاشه که نسبت انسانی/عاطفی بین شخصیت ها از طریق کودکانه (که من بزرگسال هم بفهمم و نه کودکانه به معنای عام) برقرار کنه که خیلی جاها درنیامده.نیازی به استناد هم نیست ، پلات کلی سریال رو که یک بار به دقت نگاه کنی و از بالا ، متوجه این موضوع میشی.
صحبت من نه فقط در رابطه با این سریال که کل محصولات سینمایی و تلویزیونی هست، زمانی که سخن از «درنیامده» به میون میاد; ارجاع و استناد ما فقط متن محصول باید باشه و نه برداشت‌های شخصی یا ادعاهای بیرونی.
متن سریال هم برخلاف اون‌چیزی که اصرار دارید، پرداختن به چی شد؟ کی مرد؟ کی رفت؟ کی اومد؟ کی خورد؟ کجا؟ و بطور خلاصه «چه شد»ها است، و نه «چگونه»ها. کما قبلا هم عرض کردم.

کلیشه رو میپذریم ولی مقابله با کمونیسم و جاسوس بازی اصلا محور فیلم نیست ، حتی نزدیک هم بهش نمیشه.فقط دلیل وجودی اون سازمان و آزمایشها رو توجیه میکنه.دهه هشتاد بیشتر یه جور خاطره بازیه ، به خصوص که خود برادران کارگردان هم متعلق به همون دوران هستند.اگرچه باز هم زمان از نظر تاریخی مسئله سریال نیست.

بنده از محور چیزی نگفتم. از قاعده اما، چرا.
وجود اون سازمان و آزمایش‌ها صرفا یک توجیه نیست، بلکه بدون وجود اینها، اصلا نقطه شروعی درکارنبود که حال بخواد متنی پیدا کنه.
سوال اما پابرجا میمونه که اگر ما دهه 80 رو انتخاب کردیم به فلان علت که فلان آزمایش صورت بگیره و اتفاقات ما شروع بشن، از اونجایی که صرفا بیش از بهانه‌ای برای شروع نیستن، چه فرقی میکرد که کدام بازه زمان از تاریخ انتخاب بشه؟ چرا 90 نه؟ چرا 70 نه؟ و یا اصلا چرا حال نه؟.


سریال داره تاکید میکنه بر روابط کودکان با هم و نسبت عاطفی بین مایک و الون ، که از روابط آدم بزرگ های سریال مهمتره . اینکه همه آدم بزرگها ، منهای چندتایی که شخصیت اصلی هستند ، همه خنگول اند و فقط این بچه ها هستند که مهم اند.این کنتراست نشون دهنده مهم بودن بچه ها تو سریاله. پس من خود به خود زاویه دیدم بچه هاست و نوجوون ها.حالا این نسبت عاطفی آیا درمیاد یا نه ، بحث منه.
شما یه قدم عقب تر رو داری میگی که ، اصلا سریال همچنین ادعایی نداره . که من قبول ندارم.دلیلش هم گفتم.
عجب. کلی گویی نمیشه کرد. میگم نیست، شما میگی هست. خب، سادس، کجا تاکید میکنه؟ چند صحنه داریم که مختص روابط بین بچه‌ها فارق از اتفاقات پیرامون باشه؟
جالب‌تر اینکه این دوستاِن به ادعای شما وفادار، حتی یک‌بار هم بدون بحث و درگیری به اتفاق‌نظر نمیرسن.
و رابطه‌ی مایک و الون، از کجا دقیقا شروع میشه؟ چراکه تا جایی که ما دیدیم، تا فردای روزی که الون رو پیدا کردن، مایک کاملا بی‌تفاوت صرفا میخواست دختره بفرسته هرجا که ازش اومده. و تا زمانی که دختره چشمه‌ای از قدرت‌ماوراییش بروز نداده بود -که بچه‌ها کنجکاو بشن و بخوان در راستای ویل استفادش کنن- روند مذکور ادامه داشت.

و خلاصه تمام این‌ها به اینجا ختم میشه که: وقتی خود سریال به خودش نمی‌پردازه، حتما از اول هم نمی‌خواسته. یا در بهترین حالت، نتونسته. با این حال، هیچکدوم از این موارد به بنده‌ی مخاطب ربطی نداره. طرف حساب من، آن‌چیزی هست که ساخته شده، و نه آن‌چیزی که می‌خواست ساخته بشه یا میتونست، اما نشد.


پ.ن: فکر نمی‌کنید اصرار شما بر خوب بودن سریال بیش از دوستان مصرف کننده‌ی 10از10 هست؟ طعنه‌برانگیزه، اما فقط در این حالته که صحبت‌هاتون معنا میده. به این شکل که در وهله‌ی اول باور کردید نمرات سایت‌ها و افراد رو. و در مرحله‌ی بعد، بر پایه‌ی باور به امر مذکور -نمرات-، سعی در غلط نشان دادن اون دارید.
کمی بهش فکر کنید.
 

Clegane

کاربر سایت
Jul 17, 2016
59
صحبت من نه فقط در رابطه با این سریال که کل محصولات سینمایی و تلویزیونی هست، زمانی که سخن از «درنیامده» به میون میاد; ارجاع و استناد ما فقط متن محصول باید باشه و نه برداشت‌های شخصی یا ادعاهای بیرونی.
متن سریال هم برخلاف اون‌چیزی که اصرار دارید، پرداختن به چی شد؟ کی مرد؟ کی رفت؟ کی اومد؟ کی خورد؟ کجا؟ و بطور خلاصه «چه شد»ها است، و نه «چگونه»ها. کما قبلا هم عرض کردم.
با این توضیحی که شما ارائه دادی ، به نظرم سینما رو ، خوب متوجه نشدی.اتفاقا سینما همش راجع به چگونه هست . اینکه یک فیلم چیکار میخواد بکنه سوال اوله ، اینکه چطوری میکنه سوال بعدی.ارزش سینمایی/هنری هم تو جواب سوال دوم معلوم میشه.تو خود نقد خودم هم یک مثال اینطوری زدم.اینکه مایک و الون باهم بازی میکنن یا عاشق میشن اصلا مهم نیست ، چطوری درآوردن این نسبت عاطفی و کودکانه اس که مهمه.اگه این نیست ، پس فیلم یا سریال میخواد جیکار کنه ؟ اگه چگونگی برامون مسئله نیست ، بریم قصه گوش کنیم ، چرا بشینم فیلم ببینیم؟
در رابطه با دهه 80 هم گفتم چرا ، فک کنم خوب نخونده باشی متن من رو.
قتی خود سریال به خودش نمی‌پردازه، حتما از اول هم نمی‌خواسته. یا در بهترین حالت، نتونسته. با این حال، هیچکدوم از این موارد به بنده‌ی مخاطب ربطی نداره. طرف حساب من، آن‌چیزی هست که ساخته شده، و نه آن‌چیزی که می‌خواست ساخته بشه یا میتونست، اما نشد.
با این مخالفم. محصولات سینمایی ، همشون ادعا دارند بر مفهوم و مضمونی که میخوان ارائه بدن ، به تعبیر شما ، چی میخوان بگن که مسئله اول و ابتداییه . حالا این ادعا آیا در میاد یا نه ، چگونگی هست که مهم میشه.اینکه بگی اصلا سریال قصدی نداشته ، مطلقا قبول ندارم.
فکر نمی‌کنید اصرار شما بر خوب بودن سریال بیش از دوستان مصرف کننده‌ی 10از10 هست؟
نه ، اتفاقا من همیشه به این نگاه میکنم که محصول با خودش چقدر همواره ، با خودش چند چنده نه با نگاهی که از بیرون بهش میشه.

به نظرم شما این سریال رو اصلا جدی نگرفتی که حالا بخوای وارد بحثش بشی و نقد کنی.این آیا از خود سریال میاد یا صرفا نگاه شما ، نمیدونم!
و نمیدوم راجع به بقیه محصولات هم همینطوری نگاه میکنید ؟
مثلا از گور برخواسته که هیچیش در نیومده تو فیلم ، باید بگیم فیلمساز از ابتدا ، ابدا ادعایی نداشته؟ حتما داشته.علت هم آدرسهایی هست که خودش میده.
این نگاه من به هر محصول سینمایی یا حتی بازی هست.اینکه اولا که خودش ، داره چه ادعایی میکنه ؟ و چقد این ادعا درمیاد؟هرچی کمتر ادعا کنه ، کمتر آدرس بده ، قطعا ما هم خیلی ریز نمیشیم.مثل خیلی از محصولات ساده و کم ادعا ولی درست.
 

.:Zangetsu:.

کاربر سایت
Jun 3, 2011
537
نام
Hamzeh
متاسفانه در امر بحث کردن -برخلاف پست اولت- خیلی کلی گویی می‌کنی. فرار کردنت به‌کنار.
لذا با این روند، جز لفافه‌تر شدن موضوع، چیزی عاید نمی‌شه.
ما اینجا طرف حسابمون مشخصا این سریال هست. اگه حرفی میزنم، از خود سریال هست. و اگر سوالی می‌کنم، از خود سریال. از آن‌چیزی که به تصویر دراومده. شروع، متن و پایان. و نه انتظارات شخصی و طلبکار بودن از بدهی‌ای که وجود نداره.

اما فارق از بی‌جواب گذاشتن توضیحاتی که ارائه دادم و سوال‌هایی که پرسیدم. ظاهرا مشکل اصلی از اینجا نشات می‌گیره:
با این مخالفم ، محصولات سینمایی ، همشون ادعا دارند بر مفهوم و مضمونی که میخوان ارائه بدن. به تعبیر شما ، چی میخوان بگن که مسئله اول و ابتداییه . حالا این ادعا آیا در میاد یا نه ، چگونگی هست که مهم میشه.اینکه بگی اصلا سریال قصدی نداشته ، مطلقا قبول ندارم.
کجای روند ساخت ازت تعهد می‌گیرن که باید مفهوم و مضمونی ارائه بدی؟ چه کسی همچین رسالتی رو بر صنعت سینما محول کرده؟
اصلا اینها به‌کنار، با فرض خودت جلو میریم، با فیلمنامه رفتی داخل دفتر برای بودجه، ازت تعهد گرفتن، قبول کردی. ازت تعهدم نمیگرفتن، خودت کلی ادعا داشتی.
فیلم/سریال رو ساختی. یک فیلم/سریال تخیلی که غوله میخواد یارو رو بخوره، بابای یارو اومد غول رو کشت، تموم شد.
حالا یه عده جو گیر شدن، یه عده بازارگرمی کردن، یه عده پول میگرفتن که بازارگرمی کنن و الی آخر.
سوال اصلی اینجاست، به منِ مخاطب چه ربطی داره که میخواستی در رابطه با جزیره‌ی موجود در دریای جنوبی چین و دعوای بر سر اون هم صحبت‌هایی بکنی، اما نکردی؟ هوم؟
یا اصلا صحبتی نداشتی، یا داشتی و نتونستی به تصویر بکشی. در هر صورت، متن فیلم، با ادعا یا بی‌ادعای تو، تغییری درش صورت نمی‌گیره. هرچی بود همونی هست که ساخته شد. و حدس بزن چی شد؟ درسته، صحبتی از دریای جنوبی درش نبود.

حال میتونی بگی قبول نداری یا مخالفی. نکته اینجاست، اگر این عدم مقبولیت و مخالفتت بر اساس انتظارات شخصیت هست، بحث همینجا تمومه.
اما اگر میگی قانون اینه، کما با این جملت حکم تایید به این حرف زدی:
محصولات سینمایی ، همشون ادعا دارند بر مفهوم و مضمونی که میخوان ارائه بدن
باید پرسید که مشخصا استنادت به چی هست؟ حداقل ما هم بدونیم همچین قانون و اجباری وجود داره واقعا. و تمام محصولات رو فارق ژانر و قصدِ ساختشون، بازخواست کنیم.
 

Clegane

کاربر سایت
Jul 17, 2016
59
ما اینجا طرف حسابمون مشخصا این سریال هست. اگه حرفی میزنم، از خود سریال هست. و اگر سوالی می‌کنم، از خود سریال. از آن‌چیزی که به تصویر دراومده. شروع، متن و پایان. و نه انتظارات شخصی و طلبکار بودن از بدهی‌ای که وجود نداره.
من تمام انتظاراتم بر اساس آدرس های سریاله ، نه چیز دیگه ، نه شخص خودم.این تو نقدم وجود داره.هرچی گفتم از داخل سریال بوده نه بیرونش ، اگر خلاف این هست ، لطفا از داخل نقدم نقل قول بیار ببینم کجا از بیرون به سریال نگاه کردم.
چه کسی همچین رسالتی رو بر صنعت سینما محول کرده؟
دقیقا مشکل همینجاست ، شما که اینطوری فکر میکنی ، از نظر من سینما رو درک نکردی.
فیلم یا سریال یا بازی ، اگه نمیخواد چیزی که رو ادعا میکنه ارائه بده ، پس چیکار میخواد بکنه ؟ (دقت داشته باش ، اینجا ادعا میتونه محتوای خیلی ساده باشه که محصول به دنبالشه نه لزوما مفاهیم پیچیده و عمیق)
مثلا یک فیلم اگر عاشقانه اس ، یا تراژدیه ، آیا همین مفاهیم ساده رو هم میتونه در بیاره یا نه ؟ آقایون فیلمساز همینا رو هم نمیتونن دربیارن ، چه برسه به مفاهیم عمیق تر.
خوشحال میشم به این سوال کلیدی جواب بدی ، تا بتونم به دیدگاه تو نزدیک بشم. فیلم یا سریال یا بازی ، اگه نمیخواد چیزی که رو ادعا میکنه ارائه بده ، پس چیکار میخواد بکنه ؟ من مخاطب دنبال چیم؟
رابطه عاطفی/انسانی رو نبینم تو سریال ؟ بازی مصنوعی مادر قصه رو نبینم ؟ خود درگیری هاپر با خودش رو نبینم ؟ اگه اینا انتظارات گنده ایه ، پس دیگه من مخاطب (عادی) تو سریال ، چی رو دنبال کنم ؟
در رابطه مسائل ساخت فیلم هم که گقتی به نظرم کاملا بی ربطه به بحث ما.ما تولید کننده نیستیم ، ما مخاطبیم ، جلوی محصولیم نه پشت اون.
باید پرسید که مشخصا استنادت به چی هست؟ حداقل ما هم بدونیم همچین قانون و اجباری وجود داره واقعا. و تمام محصولات رو فارق ژانر و قصدِ ساختشون، بازخواست کنیم.
قانون که حتما هست.
بازخواست نیست ، اتفاقا از دیدی یه مخاطب عادی دارم به قضیه نگاه میکنم.
این سریال دنبال مفاهیم خیلی عادی و آسونیه ، ولی چقدرشو میتونه تبدیل به سینما کنه ؟ این مسئله منه.
 

.:Zangetsu:.

کاربر سایت
Jun 3, 2011
537
نام
Hamzeh
من تمام انتظاراتم بر اساس آدرس های سریاله ، نه چیز دیگه ، نه شخص خودم.این تو نقدم وجود داره.هرچی گفتم از داخل سریال بوده نه بیرونش ، اگر خلاف این هست ، لطفا از داخل نقدم نقل قول بیار ببینم کجا از بیرون به سریال نگاه کردم.
در مقابل این مسئله، بنده هم خیلی ساده گفتم اون چیزایی که بهشون اشاره کردی، از اونجایی که در داخل سریال همشون به حال خود رها شدن، دلیلی نداره ما کاسه‌ی داغتر از آش بشیم. چرا که اگر خودشون میخواستن، بهشون میپرداختن، که نپرداختن. پرداختن؟ خیر! پس نتیجه این هست که در این یک فصل، چیزی که ما دیدیم، چه شدها بود. یک داستان سرگرم کننده برای خیلی‌ها. همین. شما میخوای بگی بیشتر بوده؟ نبوده. که اگر بود، این همه مشکل نداشت، که داره. پس؟ نبوده. جانم؟ میخواست باشه؟ اما درنیومد؟ درسته. درنیومد. پس نیست. درمورد چیزی که نیست چه صحبتی هست که باید انجام بشه؟ عجــیب!
دقیقا مشکل همینجاست ، شما که اینطوری فکر میکنی ، از نظر من سینما رو درک نکردی.
فیلم یا سریال یا بازی ، اگه نمیخواد چیزی که رو ادعا میکنه ارائه بده ، پس چیکار میخواد بکنه ؟ (دقت داشته باش ، اینجا ادعا میتونه محتوای خیلی ساده باشه که محصول به دنبالشه نه لزوما مفاهیم پیچیده و عمیق)
مثلا یک فیلم اگر عاشقانه اس ، یا تراژدیه ، آیا همین مفاهیم ساده رو هم میتونه در بیاره یا نه ؟ آقایون فیلمساز همینا رو هم نمیتونن دربیارن ، چه برسه به مفاهیم عمیق تر.
خوشحال میشم به این سوال کلیدی جواب بدی ، تا بتونم به دیدگاه تو نزدیک بشم. فیلم یا سریال یا بازی ، اگه نمیخواد چیزی که رو ادعا میکنه ارائه بده ، پس چیکار میخواد بکنه ؟ من مخاطب دنبال چیم؟
رابطه عاطفی/انسانی رو نبینم تو سریال ؟ بازی مصنوعی مادر قصه رو نبینم ؟ خود درگیری هاپر با خودش رو نبینم ؟ اگه اینا انتظارات گنده ایه ، پس دیگه من مخاطب (عادی) تو سریال ، چی رو دنبال کنم ؟
در رابطه مسائل ساخت فیلم هم که گقتی به نظرم کاملا بی ربطه به بحث ما.ما تولید کننده نیستیم ، ما مخاطبیم ، جلوی محصولیم نه پشت اون.
خیر، بنده یک محصول رو به کل سینما بسط نمی‌دم. در راستای تکرار مکررات باید بگم صحبت ما اینجا مشخصا از این سریال هست و نه تمام سریال‌ها و یا فیلم‌ها.
سوال بهتر این هست، به ما چه میخواد چکار بکنه؟ چیزی به ما مربوط هست این هست که چیکار کرده. سخته واقعا دریافت این مطلب؟
و اینکه «چیکار میخواد بکنه»، دخلش به «من مخاطب چی میخوام» چیه؟ دو مقوله‌ی کاملا جدا رو به چه علت کنار هم قرار میدی؟
و جواب به سوال کلیدیت: هیچکاری نمیخواد بکنه. چون هیچکاری نتونست که بکنه. یک محصول مصرفی درکنار بیشمار محصولات مصرفی دیگه که غیر از به اصطلاح سرگرم کردن و بازده مالی، هیچ دلیل دیگه‌ای پشت سرشون نیست. امر غریبیه برات؟
ما زمانی از کیفیت یک کمیت در محصولات سینمایی میتونیم حرف بزنیم که اون کمیت در وهله‌ی اول وجود داشته باشه. اگر میگی عاشقانه‌ای رو میخواد به تصویر بکشه، ابتدا باید شروع، متن و پایانی ساخته باشه از این عاشقانه. که حال ما بیاییم و از کیفیت عاشقانه‌ای که تولید شده صحبت کنیم.
اما وقتی مایک و الون اصلا شروعی ندارن که بخوان متنی داشته باشن، یارو از لحظه‌ی اول میخواست دختره رو بفرسته دیار خودشون، چگونه ما میتونیم در رابطه با جمع بندیش صحبت کنیم؟ جمع بندیه چه چیزی؟
وقتی میگی رابطه پسرا فلان، میگمت بابا اینا با خودشون درگیرن و هرکدوم یه ساز میزنه، در مورد چی داری حرف میزنی؟
بازی مصنوعی مادر فلان، خب تِـر زد با بازی کردنش، مگه بقیه چه گلی به سر بازیگری این سریال زدن؟ بد بازی کردن یا زیاد بازی کردن امر جدیدیه؟
مثال ساخت فیلم کما از اسمش معلومه، یک مثال بود تا رابطه بین ادعا و خروجی مشخص بشه.
قانون که حتما هست.
بازخواست نیست ، اتفاقا از دیدی یه مخاطب عادی دارم به قضیه نگاه میکنم.
این سریال دنبال مفاهیم خیلی عادی و آسونیه ، ولی چقدرشو میتونه تبدیل به سینما کنه ؟ این مسئله منه.
قانون که حتما هست؟ خب دستت درد نکنه، کجاس این قانون؟ کجا نوشته شده؟
این سریال دنبال هیچ مفاهیمی نیست. هیچیشم به سینما تبدیل نمیکنه. اگه صحبتهای این پست بنده رو با دقت بخونی، متوجه این موضع در رابطه با سریال می‌شی.
 

tom ridel

کاربر سایت
Jun 25, 2007
337
کمی با شما موافقم.سریال شایسته ی این همه نمره ی بالا و تعریف و تحسین و به به گفتن نبود.اما از سریال های سطح متوسط که این روزها پر هستند چند پله بالاتر بود.مواردی مانند پرت و پلا،کش دادن الکی داستن(که خیلی مد شده متاسفانه) سر کار گذاشتن(اول یک رمزی رو نشون بدن بعدن وقتی هیچ راهی برای توجیهش پیدا نکردند بیان ماسمالی بکنن برای مثال) کم در این سریال دیده میشه.
پی نوشت: یک پایان بد هم اضافه بفرمایید به نقدهاتون.
 
  • Like
Reactions: Clegane

Clegane

کاربر سایت
Jul 17, 2016
59
من و شما تقریبا هردو داریم به اصطلاح پنبه سریال رو میزنیم ، من اول سریال رو دیدم ، بعد بازش کردم و پنبه شو زدم ، شما اصلا میگی چیزی نیست که بخواد باز شه :D
و اینکه «چیکار میخواد بکنه»، دخلش به «من مخاطب چی میخوام» چیه؟ دو مقوله‌ی کاملا جدا رو به چه علت کنار هم قرار میدی؟
آره ، ولی شاید منظورمو بد رسوندم ، اصلاح میکنم : من مخاطب بر اساس آدرسهایی که محصول میده ، چی میخوام. (نه خودم ، به تنهایی از بیرون متن).
به هر حال بحث خوبی بود. همین که وقت گذاشتی ، داد و بیداد نکردی ، همین که بلدی وارد دیالوگ بشی ، خودش خیلیه . فروم هم بدیش اینه که به شدت Passive هست و مثل گفت و گوی رو در رو نیست برای همین خیلی از منظورها این وسط هرز میره .
بازم ممنون بابت وقتت ، اگه محیط حرفه ای و فعالی سراغ داری ، چه در باب سینما یا گیم ، که اعضاش اهل بحث باشن به ما هم معرفی کن.
 

.:Zangetsu:.

کاربر سایت
Jun 3, 2011
537
نام
Hamzeh
من و شما تقریبا هردو داریم به اصطلاح پنبه سریال رو میزنیم ، من اول سریال رو دیدم ، بعد بازش کردم و پنبه شو زدم ، شما اصلا میگی چیزی نیست که بخواد باز شه :D
آره ، ولی شاید منظورمو بد رسوندم ، اصلاح میکنم : من مخاطب بر اساس آدرسهایی که محصول میده ، چی میخوام. (نه خودم ، به تنهایی از بیرون متن).
به هر حال بحث خوبی بود. همین که وقت گذاشتی ، داد و بیداد نکردی ، همین که بلدی وارد دیالوگ بشی ، خودش خیلیه . فروم هم بدیش اینه که به شدت Passive هست و مثل گفت و گوی رو در رو نیست برای همین خیلی از منظورها این وسط هرز میره .
بازم ممنون بابت وقتت ، اگه محیط حرفه ای و فعالی سراغ داری ، چه در باب سینما یا گیم ، که اعضاش اهل بحث باشن به ما هم معرفی کن.
هوم :D
فارق از تمام اینها، مسئله‌ی اصلی‌ای که همیشه بی‌جواب میمونه این هست که، خروجیه این پست‌ها، تاپیک‌های فیلم/سریال و بحث‌های نقدی-تحلیلی -چه در فضای مجازی و چه حقیقی-، چه هست؟
مصرف این میزان از محصولات خارجی، چه زمانی قرار هست در خدمت تولید دربیاد؟ فارق از محتوا و مضامین، چه میزان به کم و کیف کار فنی‌مون -در هر حد و اندازه‌ای- اضافه کرده؟ و فارق از کم و کیف فنی کار، چه میزان توانایی‌هامون در ابراز مفاهیم و مضامین مورد نظرمون، پیشرفت کرده؟
آیا واقعا امروز، چه مخاطبان عادی و چه مخاطبان اهل تولیدات سینمایی -که هر دو مصرف‌کننده‌ی محصولات خارجی هستند-، افرادی بی‌مسئله‌ای هستند؟
در هر صورت. بگذریم.


و خواهش می‌کنم. نفس پست اولتم حاوی مطالب خوبی بود. اما چه بهتر که اینگونه تلاش‌ها در رابطه با محصولاتی انجام بشه که در وهله‌ی اول کامل باشن، و بعد اون، دارای ارزشِ بازخورد.
در مورد محیطی برای بحث هم بشخصه جای مفیدی رو تاحالا ندیدم، هرجا بری بیش از محیطِ فست‌فودیِ خوب‌بود بد‌بود بعدی، شاهد چیز دیگه‌ای نخواهی بود.
 
آخرین ویرایش:

Clegane

کاربر سایت
Jul 17, 2016
59
خروجیه این پست‌ها، تاپیک‌های فیلم/سریال و بحث‌های نقدی-تحلیلی -چه در فضای مجازی و چه حقیقی-، چه هست؟
مهم ترین علتش اینه که اگر یه فیلمی واقعا بده ، و همه تحت تاثیر احساسات و جو رسانه ای یا هر نوع عامل بیرون از فیلم ، بهش اعتبار الکی میدهند ، باید بحث ایجاد کرد و گفت که چرا فیلم بده.
در رابطه به این سریال هم ، با وجو اینکه اور ریت شده ، ولی من چندتا سکانس و نمای خوب تو سریال دیدم ، یکم کارگردانی دیدم ، که دست به قلم شدم وگرنه ابدا چیزی نمینوشتم.سریال (بر خلاف نظر تو :D) قابل اعتناست و میشه راجع بهش حرف زد.
مصرف این میزان از محصولات خارجی، چه زمانی قرار هست در خدمت تولید دربیاد؟ فارق از محتوا و مضامین، چه میزان به کم و کیف کار فنی‌مون -در هر حد و اندازه‌ای- اضافه کرده؟ و فارق از کم و کیف فنی کار، چه میزان توانایی‌هامون در ابراز مفاهیم و مضامین مورد نظرمون، پیشرفت کرده؟
آیا واقعا امروز، چه مخاطبان عادی و چه مخاطبان اهل تولیدات سینمایی -که هر دو مصرف‌کننده‌ی محصولات خارجی هستند-، افرادی بی‌مسئله‌ای هستند؟
ولمون کن تورو خدا :D . دوستان فیلم ساز داخلی ، مفاهیم ساده رو نمیتونن دربیارند ، چه برسه ارتقای سینمایی.
 

.:Zangetsu:.

کاربر سایت
Jun 3, 2011
537
نام
Hamzeh
مهم ترین علتش اینه که اگر یه فیلمی واقعا بده ، و همه تحت تاثیر احساسات و جو رسانه ای یا هر نوع عامل بیرون از فیلم ، بهش اعتبار الکی میدهند ، باید بحث ایجاد کرد و گفت که چرا فیلم بده.
در رابطه به این سریال هم ، با وجو اینکه اور ریت شده ، ولی من چندتا سکانس و نمای خوب تو سریال دیدم ، یکم کارگردانی دیدم ، که دست به قلم شدم وگرنه ابدا چیزی نمینوشتم.سریال (بر خلاف نظر تو :D) قابل اعتناست و میشه راجع بهش حرف زد.
مثل این میمونه که بخوای به یارو بگی چربیِ موجود در همبرگرد حــداقل 1ماه طول میکشه تا بسوزه، مَرَضه، نخور. نمی‌خوره؟ خیر.
اهل نسبی‌گرایی نیستم. نمیشه گزینشی عمل کرد. یک کار یا خوبه یا بد. چیزی در این میون قرار نمی‌گیره. مثلا دختره رو میبینی ظاهرِ عالی‌ای داره، اما احمقه و اخلاقه مناسبی نداره. میگی حالا اشکال نداره میشه یجور کنار اومد. بعد میگذره میبینی نه، اصلا نمیشه کنار اومد. تموم می‌کنی. هرچند بدون مزیت نبود.
اینجا هم سریال اگه چندتا نما داره یا پلیسمون چندجا خوب بازی کرد و یا تیتراژ آغاز آدم رو یاد streets of rage میندازه، باز هم در کلیت خودش ضعیفه. لذا قابل اعتنا نیست.
دوستان فیلم ساز داخلی ، مفاهیم ساده رو نمیتونن دربیارند ، چه برسه ارتقای سینمایی.
خب؟ نهایتا به چه شکل و از کجا قراره این روند تغییر پیدا کنه؟ اگر از خودشون نمیتونن چیزی بسازن، حداقل میمون‌وار میتونن که نه حتی تقلید، که تبعیت کنن از این حجم محصولات دیگه‌ای که مصرف کردن.
در هر حال.

خب. تمام.
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,392
نام
سپهر
250px-Stranger_Things_logo.png

Stranger Things
Channel: Netflix
Creators : The Duffers Brothers
Genre: Fantasy-Horror-Thriller
-Release Years : (2016


.....Stars: Winona Ryder-David Harbour-Finn Wolfhard-Millie Bobby Brown

شرح داستان :

سال ۱۹۸۳ در ایندیانا در شهر ساحلی لانگ ایلند در منطقه هاوکینز پسر جوانی بنام ویل بایرز پس از جدا شدن از دوستانش به طرز عجیبی ناپدید می‌شود. مادر ویل به همراه کلانتر و سه دوست نزدیک ویل به جستجوی او می‌روند اما پیدا شدن دختر مرموز و عجیبی که خود را «یازده» (اِلِون) می‌نامد همه چیز را به هم می‌ریزد. طولی نمی‌کشد که مایکل که صمیمی‌ترین دوست ویل می‌باشد درمیابد کارمندان یک مجموعه آزمایشی عجیب که پیش تر الون را ربوده بودند در گم شدن ویل دخیل هستند…



تریلر فصل دوم سریال Stranger Things.

نامزد دو جایزه گلدن گلوب - سریال درام
برنده بهترین سریال درام در مراسم PGA 2017
برنده بهترین کارگردانی درام در مراسم DGA 2017
نامزد 18 جایزه در امی 2017 از جمله بهترین سریال درام


خوب میدانید که کمتر از چند ماه، فصل دوم سریال محبوب امروز ها، Stranger Things منتشر می شود. برای اسپویل کردن قسمت های قبلی (فصل اول) و قسمت های فصل دوم که 27 اکتبر منتشر می شود، حتما تک اسپویل می گذارید.

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر