بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
اما از نظر من کد ورونیکا شماره 3 بود و نسخه سوم در عناوین بی شماره بود بهتر بود اینجوری وقایع بدون هیچ حاشیه ای مطرح بود و بدون 4 و 6 نسخه های شماره دار داستانهای اصلی را داشتند یعنی 0 و 1 و 2 و کدورنیکا و 5 اینجوری بی نظیر بود و بعدش rev2 به عنوان نسخه شماره دار بعدی میومد دیگ مشکلی نبود
وقایع داستان موقعی که شماره 3 خودش باشه و کد ورنیکا شماره 4 باشه هم بدون هیچ حاشیه مطرحن. حتی بهتر.اهمیت شماره 3 رو دست میگیرید شما.قبلا توضیح دادم شماره 3 کم اهمیت نیست.
شماره 4 هم همون طور که گفتم بهتر بود یه نسخه بدون شماره مطرح میشد و اون وقت اگه این طوری میشد وقایع داستان اصلی از شماره 0 تا شماره 5 کامنلا بدون حاشیه مطرح میشد که بازم فکر نمیکنید این طوری خیلی بی نظیرتره تا اینکه طبق گفته شما 0 و 1و 2 و کد ورنیکا و 5 بشه؟ شماره 6 هم بهتر بود اصلا ساخته نشه.
البته هر کس یه جور نظر داره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ChampionOfLight

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
راستی کسی میدونه اون Biohazard4 که توی RE3 روی دیوار اون رستوارنه نوشته شده بود به کدوم اشاره داره؟کد ورنیکاس یا یکی از نسخه های بتای RE4?

نه چیز خاصی نبود. فقط یه جور تیزر خاص برای RE4 بود تا با احساسات بازیکن ها بازی کنه. یکی دیگه از اون زیبایی ها و خلاقیت های خاص RE3.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: rainy girl

Tifa Lockhart

Claire Redfield سابق :)
کاربر سایت
Apr 7, 2016
179
نام
Rayna
الان بحث شماره دار کردن بهترین رزیدنته ؟؟ :D

خب من با دوست عزیزم هلن بیشتر موافقم. شاید داستان RE Nemesis خیلی سطح پایین بوده ، اما بالاخره نکات مهمی هم داشته. حتی این داستان یه جورایی پیش زمینه ی RE5 شد. حالا از اینم بگذریم ما نمی تونیم داستان RE3 رو از خط داستانی حذف کنیم. برای همین ترجیح می دم این بازی هم به عنوان RE3 Nemesis جز بازی های اصلی باشه ( که خوشبختانه هست )

اما بحث RE Veronica ... در این که با وجود داستان جذاب و گیم پلی متوسطش بهش ظلم شده که شماره نداره شکی نیست. به نظر من باید RE4 می شد

ولی دوستان بحث درمورد این موضوع زیاد جذاب نیست. بهتره وقتمونو سر موارد جدید تر بزاریم
 
  • Like
Reactions: rainy girl

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
الان بحث شماره دار کردن بهترین رزیدنته ؟؟ :D

خب من با دوست عزیزم هلن بیشتر موافقم. شاید داستان RE Nemesis خیلی سطح پایین بوده ، اما بالاخره نکات مهمی هم داشته. حتی این داستان یه جورایی پیش زمینه ی RE5 شد. حالا از اینم بگذریم ما نمی تونیم داستان RE3 رو از خط داستانی حذف کنیم. برای همین ترجیح می دم این بازی هم به عنوان RE3 Nemesis جز بازی های اصلی باشه ( که خوشبختانه هست )

اما بحث RE Veronica ... در این که با وجود داستان جذاب و گیم پلی متوسطش بهش ظلم شده که شماره نداره شکی نیست. به نظر من باید RE4 می شد

ولی دوستان بحث درمورد این موضوع زیاد جذاب نیست. بهتره وقتمونو سر موارد جدید تر بزاریم
بله باهات موافقم شکیبا
رزیدنت ایول 3 اومد طغیان شهر راکون رو به زیبایی به تصویر کشید.توی 1 و2 ما بیشتر در فضاهای بسته محصور بودیم .همچنین سرنوشت چند تا از اعضای استارز رو مشخص کرد.پایان شهر راکونرو هم به تصویر کشید.ممکنه بعضیا بگن پایان شهر راکون رو توی یه فایل هم میشد بیان کرد خب اولا توی رزیدنت ایول 2 این اتفاق نیفتاد دوما به فرضم توی یه فایل میشد اصلا اینطوری جذابیت داستان از بین میرفت .رزیدنت ایول 3 پایان بخش یکی از مهمترین وقایع داستان یعین راکون بوده و بایستی سرگذشتش توی نسخه شماره دار انجام میشد.همون قضیه الوده شدن جیل به ویروس تی توسط نمسیس هم که توی ایول 5 ازش استفاده کردن بازم اهعمیت 3 رو بیشتر کرده.البته همین اسم Nemesis هم نشون میده شماره 3 یه نسخه شماره دار خالی نیست و ازاین بابت هم میشه گفت علت اینکه داستانش نسبت به نسخه های شماره دار 1و 2کمی پایینتره قابل توجیهه .
فقط ای کاش کد ورنیکا شماره 4 نامگذاری میشد تا یه سیر داستانی ترتیبی خوبی از شماره 0 تا 5 داشتیم.و شماره 4 فعلی هم با یه عنوان فرعی عرضه میشد و این طوری کسی به داستان فرعیه این نسخه گیر نمیداد.ولی خب این اتفاق نیفتاد و حالا البته چیزی خیلی مهمی هم نیست.
نه چیز خاصی نبود. فقط یه جور تیزر خاص برای RE4 بود تا با احساسات بازیکن ها بازی کنه. یکی دیگه از اون زیبایی ها و خلاقیت های خاص RE3.
اره میدونم ولی آخه معلوم نیست کدوم RE4 بوده.
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
.
فقط ای کاش کد ورنیکا شماره 4 نامگذاری میشد تا یه سیر داستانی ترتیبی خوبی از شماره 0 تا 5 داشتیم.و شماره 4 فعلی هم با یه عنوان فرعی عرضه میشد و این طوری کسی به داستان فرعیه این نسخه گیر نمیداد.ولی خب این اتفاق نیفتاد و حالا البته چیزی خیلی مهمی هم نیست.

اره میدونم ولی آخه معلوم نیست کدوم RE4 بوده.

حالا چه فرقی می کنه منظور سازنده در اون قسمت چی بوده ، الآن که نام گذاری ها انجام شده ، در اصل یک مژدگانی برای فن ها بوده که ما بفکر ادامه ی این سری هستیم
لزومی نداره حتمن ادامه ی داستان شماره داره باشه برای مثال دو نسخه که بعد اساسین 2 اومد و کاملن از نظر داستان ربط داشتن ولی شماره دار نبودن (چون تغییرات بنیادی پیدا نکرده بود)
بین سری بازی های دنباله دار همیشه رسم بر این بوده که وقتی یک بازی از جهت گرافیک و گیم پلی پیشرفت و تغییر زیادی می کنه شماره دار میشه پس این حرف که RE 4 باید به عنوان یک نسخه ی فرعی منتشر میشد اشتباهه ، شاید بشه گفت بهتر بود cv 4 یا 3 میشد ولی این 4 فعلی حتمن باید شماره دار میشد (مثلن به عنوان 5 در اون صورت )
الآن شما اگه به سری GTA هم نگاه کنید بین شماره دار ها ارتباط داستانی وجود نداره بلکه شماره ها بیان گر تغییرات و پیشرفت است


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Democracy

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
حالا چه فرقی می کنه منظور سازنده در اون قسمت چی بوده ، الآن که نام گذاری ها انجام شده ، در اصل یک مژدگانی برای فن ها بوده که ما بفکر ادامه ی این سری هستیم
ما با منظور سازنده ها کاری نداریم فقط میگم اگه این طور میشد بهتر میشد.قبلنم گفتیم نظر شخصی.(من اصلا نمیدونم سازنده ها چی میخوان بگن:D
بازیهای دیگه مثل جی تی آی و اساسینز ربطی به RE ندارن و این مثال زدن از اونها معتبر نیست.در ضمن بحث ما بیشتر بر اساس داستانه نه گیم پلی.چیزی که شما اشاره میکینی بیشتر مربوط به گیم پلی هستش.که خب اره در این صورت RE4 از لحاظ بازی بودن باید شماره دار بشه ولی کد ورنیکا گیم پلی جالب و نو آوری نداشته و باید بدون شماره باشه
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
ما با منظور سازنده ها کاری نداریم فقط میگم اگه این طور میشد بهتر میشد.قبلنم گفتیم نظر شخصی.(من اصلا نمیدونم سازنده ها چی میخوان بگن:D
بازیهای دیگه مثل جی تی آی و اساسینز ربطی به RE ندارن و این مثال زدن از اونها معتبر نیست.در ضمن بحث ما بیشتر بر اساس داستانه نه گیم پلی.چیزی که شما اشاره میکینی بیشتر مربوط به گیم پلی هستش.که خب اره در این صورت RE4 از لحاظ بازی بودن باید شماره دار بشه ولی کد ورنیکا گیم پلی جالب و نو آوری نداشته و باید بدون شماره باشه

چرا اتفاقن، شما به دنبال منظور سازنده از نام 4 در اون زمان بودید! چون گفتید معلوم نیست کدوم 4
بوده (وگرنه الآن که مشخصه 4 چگونه شد)
نظر شخصی من هم همینه که به احتمال خیلی زیاد منظور همون cv -یا طرح اولیه 4- بوده ولی بعدن بخاطر مسائل مالی تصمیم کپکام عوض شده (هر چند که زیاد مهم نیست)
این مقایسه ها به هیچ عنوان اشتباه نبود بلکه فقط خواستم به فلسفه ی شماره گذاری در بین بازی ها اشاره کنم که طبق سیاست کمپانی ها شماره همیشه بیانگر مرتبط بودن داستان نیست بلکه بیشتر برای تغییرات و پیشرفت های گرافیکی و گیم پلی و.. به کار رفته و میره


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
چرا اتفاقن، شما به دنبال منظور سازنده از نام 4 در اون زمان بودید! چون گفتید معلوم نیست کدوم 4
بوده (وگرنه الآن که مشخصه 4 چگونه شد)
نظر شخصی من هم همینه که به احتمال خیلی زیاد منظور همون cv بوده ولی بعدن بخاطر مسائل مالی تصمیم کپکام عوض شده (هر چند که زیاد مهم نیست)
این مقایسه ها به هیچ عنوان اشتباه نبود بلکه فقط خواستم به فلسفه ی شماره گذاری در بین بازی ها اشاره کنم که طبق سیاست بازی ساز ها شماره همیشه بیانگر مرتبط بودن داستان نیست بلکه بیشتر برای تغییرات و پیشرفت های گرافیکی و گیم پلی و.. به کار رفته و میره


Sent from my iPhone using Tapatalk
خیر عزیز اول نظر شخصیمو در مورد شماره دار بودن نسخه ها بیان کردم (وقتی توی اون پست گفتم به نظر من یعنی همین)
بعد که صحبت از نسخه 3 و4 شد اون تصویر توی ایول 3 که نام شماره 4 رو نوشته بودن یادم افتاد و اون سوال رو هم مطرح کردم
اره خودمم قبول دارم که شماره دار بودن مرتبط با داستان نیست ولی از نظر من اگه تا شماره 5 این کار رو میکردن خیلی جالب میشد. در اصل دارم از صبح تا حالا اینو میگم.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
حالا چه فرقی می کنه منظور سازنده در اون قسمت چی بوده ، الآن که نام گذاری ها انجام شده ، در اصل یک مژدگانی برای فن ها بوده که ما بفکر ادامه ی این سری هستیم
لزومی نداره حتمن ادامه ی داستان شماره داره باشه برای مثال دو نسخه که بعد اساسین 2 اومد و کاملن از نظر داستان ربط داشتن ولی شماره دار نبودن (چون تغییرات بنیادی پیدا نکرده بود)
بین سری بازی های دنباله دار همیشه رسم بر این بوده که وقتی یک بازی از جهت گرافیک و گیم پلی پیشرفت و تغییر زیادی می کنه شماره دار میشه پس این حرف که RE 4 باید به عنوان یک نسخه ی فرعی منتشر میشد اشتباهه ، شاید بشه گفت بهتر بود cv 4 یا 3 میشد ولی این 4 فعلی حتمن باید شماره دار میشد (مثلن به عنوان 5 در اون صورت )
الآن شما اگه به سری GTA هم نگاه کنید بین شماره دار ها ارتباط داستانی وجود نداره بلکه شماره ها بیان گر تغییرات و پیشرفت است


Sent from my iPhone using Tapatalk

این نظر قطعی نیست چون مثلا سری آنچارتد همه شماره دار بودن و همه هم پر از تغییرات ولی داستان ها کاملا در ارتباط و در ادامه همدیگه بود
 
  • Like
Reactions: Ezio96

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
این نظر قطعی نیست چون مثلا سری آنچارتد همه شماره دار بودن و همه هم پر از تغییرات ولی داستان ها کاملا در ارتباط و در ادامه همدیگه بود

صحیح، قطعن سیاست همه ی کمپانی ها در همه ی بازی ها یکسان نیست -بصورت کلی اشاره کردم
و میخواستم بگم اینکه ورژن 4 فعلی جزو شماره دار ها شد اشتباه نبود ، با توجه به ویژگی هایی که داشت- در هر صورت شایسته ی فرعی بودن رو نداشت
تازه خودتون هم گفتید که اگه سری آنچارتد همه اش شماره داره در کنارش تغییرات دیگر هم حتمن بوده ، پس یکی از فاکتور های مهم در شماره گذاشتن پیشرفت های جدای از داستان هست


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Democracy

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
صحیح، قطعن سیاست همه ی کمپانی ها در همه ی بازی ها یکسان نیست -بصورت کلی اشاره کردم
و میخواستم بگم اینکه ورژن 4 فعلی جزو شماره دار ها شد اشتباه نبود ، با توجه به ویژگی هایی که داشت- در هر صورت شایسته ی فرعی بودن رو نداشت
تازه خودتون هم گفتید که اگه سری آنچارتد همه اش شماره داره در کنارش تغییرات دیگر هم حتمن بوده ، پس یکی از فاکتور های مهم در شماره گذاشتن پیشرفت های جدای از داستان هست


Sent from my iPhone using Tapatalk
ورونیکا هم لیاقت شماره نداشتن رو نداشت
هنوز هم فکر می کنم re4 می تونست با یک عنوان جدید منتشر بشه و اینجوری حتی موفقیت های بیشتری کسب می کرد
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
@sog_eros

خب عزیز یجورایی حرف های منو تایید کردی. اما باز هم در مورد دو سه چیز اشتباه میکنید.

نه. هیچ قرار داد انحصاری بین کپکام و سونی وجود نداشت. در واقع در طول تاریخ سری هیچ قرار داد انحصاری بین کپکام و شرکت دیگه ای که بازی از سری 100% و مادام العمر انحصاری پلتفرم اون شرکت کنه وجود نداشته و نخواهد داشت. این سیاست همیشگی سران کپکام در مورد این سری هست. اونها هیچ وقت یه بازی رو 100% انحصاری یه پلتفرم نمیکنند تا منافعشون به خطر نیفته.(این نظر شخصی نیست و یه چیز رسمی هست.) حتی RE4 هم قبل از انتشار نسخه گیم کیوب برای PS2 معرفی شد. بعلاوه RE1 و RE2 که انحصاری پلی استیشن نبودند که RE3 بخواد باشه.

دلیل اصرار کپکام برای انتشار RE3 روی PS1 این بود که Yoshiki Okamoto(یکی از تهیه کننده های اصلی کپکام و تصمیم گیرنده اصلی سری در اون زمان) دلش میخواست سری یه سه گانه روی PS1 داشته باشه. حتی میکامی هم توی ویدئو به این موضوع اشاره میکنه و میگه سر همین موضوع سه روز تمام با Okamoto بحث و جدل داشتند چون BIO 1.9 کوچکتری از اونی بوده بخوان به عنوان یه بازی اصلی و شماره دار منتشرش کنند و مجبورند بودند بازی رو خیلی بسط بدن. اما Okamoto گوشش به این حرف ها بدهکار نبوده و حتی کار به جایی میرسه که میکامی و تیمش میخواستند استعفا بدن. اما بالاخره با دو برابر شدن تیمی که داشتند BIO 1.9 رو میساختند و ملحق شدن تیم نسخه اصلی BIO 3 به اونها پروژه تکمیل میشه و به عنوان BIO 3 منتشر میشه.(این تیکه توی ویدئو نیست) دلیل اینکه خیلی ها خیال میکنند بازی بیشتر شبیه یه DLC برای نسخه دوم هست تا یه دنباله و نسخه کامل چون از اول هم همینطور بوده و تازه وسط پروژه بازی بسط پیدا میکنه و به نسخه شماره دار تبدیل میشه.

کدورنیکا توسط یه استدیو ترد پارتی و خارج از کپکام به اسم Nextech توسعه پیدا کرد و اصلا ربطی به RE3 و تیم اصلی BIO نداشته. از بین تیم سازنده بازی فقط کارگردان بازی کارمند رسمی کپکام بوده. همونطور که میکامی هم توی ویدئو توضیح داد کدورونیکا برای این ساخته شد که کپکام میخواست به بازی جدا و اوریجینال برای طرفدارهای سگا ساخته بشه تا به نوعی بخاطر پورت نشدن RE2 برای سگا سترن دل اونها بدست بیاره. حالا بگذریم کدورنیکا اولش اصلا یه سناریو کاملا متفاوت نسبت به بازی نهایی داشت و اصلا بحث کلیر و وسکر و اینجور چیزها مطرح نبود. اما بخاطر یه سری مسائل مجبور شدند اون ایده اولیه رو حذف یا بهتر بگم سانسور کنند.

اونها هیچ وقت توی ویدئو نگفتند که کدورونیکا قرار بوده شماره سوم باشه و یا همچین چیزی رو القاء کرده باشند. فقط گفتند توسعه دو تا بازی تقریبا همزمان بوده، همین. وگرنه این دو تا هیچ ربطی به هم نداشتند.

اما در مورد نکته ای که توی اون ویدئو نیست و نسخه اصلی و اولیه 3 BIO که اشاره کردم. نسخه اصلی BIO 3 نه کدورنیکا بوده و نه BIO 1.9.

نسخه اولیه RE3 به کارگردانی Masaaki Yamada و Hideki Kamiya به عنوان برنامه ریز و طراح بازی اواخر 1997(یعنی حدودا چند ماه قبل از انتشار RE2) کار ساختش شروع شد. داستان بازی دنباله مستقیم سناریو 4th Survivor نسخه دوم و کرکتر اصلی هم هانک بود که ماموریت داشت ویروس G رو به کمپانی برسونه. بازی توی کشتی متروکه توی اقیانوس اتفاق میوفتاد و حتی Plant Zombie هم داشت. این تنها ارتی هست که از اون نسخه در دسترسه.

View attachment 63217

وسطای ساخت این نسخه بخاطر دریافت کیت سخت افزاری PS2 کپکام بازی رو PS1 یه PS2 منتقل کرد و بعدها بازی تبدیل به یکی از نسخه های بتای RE4 به کارگردانی کامیا و در نهایت تبدیل به DMC شد. اما همونطور که گفتم تیمی که پشت نسخه اولیه بازی بود به تیم BIO 1.9 پیوست و اون نسخه تیدیل شد به RE3.

این پاسخ علی (sog-eros) هست که در جواب پست شما نوشت و توی تلگرام به من داد.ولی به دلایلی خودش الآن نمیتونست توی تاپیک پست بذاره :

قرارداد انحصاری که نام بردم انحصاری عرضه نبود، انحصار برای عرضه ی سه عنوان شماره دار برای پلی استیشن بود که اولین عرضه رو این کنسول داشت.

اما مسئله اینجاست که این بحث و جدل برای مسئله خیلی بزرگتری از تمایل شخصی بود. به کل، اساس یک شرکت تغییرات بزرگ رو به صرف تمایل supervisor نمیذاره. ناظر به هیچ وجه اجازه چنین دستوراتی به تهیه کننده ی بازی نداره! ناظر کار کیفیت بازی رو دنبال می کنه و می تونه ایده ای برای تغییرات بده. این که باید سه شماره برای پلی استیشن بیاد چون ناظر این طور می خواد به کل دور از تصوره. کار ناظر این نیست! اما اگر چیزی دیگه ای این بین تهیه کننده رو مجبور به توسعه بازی کنه، اون وقت ایده ها رو باید با ناظر در میون بذاره و اون جاست که چالش پیش میاد و میکامی میاد ازش صحبت می کنه. روند واضحیه و البته طبیعتا بسیار مخفی.

کپ کام برای این شماره که از لحاظ فنی خیلی جلوتر از دو نسخه قبل هست (دوربین متحرک و رندر ریل تایم به جای استفاده از تصاویر از پیش رندر شده) از کمپانی نکستک Nextech کمک گرفته که خب شرکتی هست که بر پایه کمک به سایر شرکت ها دایر شده. بله این بازی با کمک استودیو 4 کپ کام و این شرکت ساخته شده اما کل کارمندهای استودیو 4 کپ کام هم حضور داشتند و این به کل اصلا بحث مهمی نیست و دلیلی کنار اون همه گفته ها و دلایل نیست.

اشتباه نکن، هیچوقت چنین حرفی زده نشد. قرار بود یک بازی برای سگا ساخته بشه که اول می خواستن اون بازی پورت رزیدنت ایول 2 باشه و نه کد ورونیکا! و برای ورونیکا صحبت از به دست آوردن دل اون ها نبود. سیاست شرکت بود. دریم کست کنسول قوی تری از پلی استیشن بود و همین این امکان رو فراهم کرد که بازی رندر رییل تایم با حفظ نسبی کیفیت داشته باشه. دلیلی هم وجود نداره که وقتی یک بازی قراره برای سگا با کنسول قوی تر عرضه بشه، بی شماره باشه.

ایده اولیه هم همین داستان بود همونطور که توضیح داده شد طبق گفته های خودشون همین بالا (!) که برای نسخه سوممون میخواستیم برای جلوگیری از شکست به نقطه نظرهای شماره یک برسیم و یک و دو ادامه نبودن. اینجا به طور واضح از کد ورونیکا به عنوان نسخه سومی که در برنامه داشتن نام میبرن. با یکم دقت، اینجا در ویدئو دقیقا گفته میشه کد ورونیکا قرار بوده شماره سوم شون باشه و هست.

(کاتو در مورد کد ورونیکا: می دونی، معمولا فیلم های ادامه دار در شماره یک و دو موفق ظاهر می شن اما اغلب در شماره 3 شکست می خورن. این بود که ما قبل از اینکه با شماره سوم مون شکست بخوریم، گفتیم باید بریم سراغ نقطه نظرهای شماره یک.
شینجی میکامی: من هرگز نخواستم وسکر در شماره 1 احمق به نظر بیاد. سلاح ارگانیکی که وسکر خلق کرده بود قرار بود پیشرفته ترین سلاح باشه و برخلاف قوانین طبیعت ظاهر شد. خیلی ساده (در کد ورونیکا)، کاری که وسکر کرده بود، به خودش برمی گرده. همه چیز از اول اینطور بنا شده بود.)
نقطه نظرهای شماره یک که داستان وسکر و کرس و رو به رویی وسکر با فعالیت هاش بود در کد ورونیکا اتفاق افتاد.

بله در مورد نسخه کنسل شده ی 3 در جریانم. داستان این نسخه که در مورد هانک بود، به محض ورود به PS2 از اساس کاملا عوض و در مورد یک پسر اسپنسر شد. چرا تغییر محتوای به این بزرگی؟ چون این نسخه هم فرعی بود و به اجبار شماره رو یدک می کشید. این نسخه هم به قدری فرعی بود که المان هاش در بازی Dead Aim استفاده شد.
از اونجا که اساس سه، همون طور که خیلی واضح توضیح میدن، فکر بر این بوده که یک داستان کوتاه در کنار دو ساخته بشه (چیزی مثل DLC امروز) بسط دادن داستان هانک هم یک فکر محتمله (هرچند یک قدم هم ورای شایعه نرفته)؛ مثل فرار جیل از شهر. اما تمام این ایده ها، برای همون نسخه ی فرعی ای هست که روش فکر می شده و در هر حالت محکوم به گرفتن شماره 3 بوده.

هیچ کس نمی تونه از اتفاقات محرمانه 18 سال پیش درون یک شرکت حرف واضحی بزنه. من با ورود اینترنت دنبال کار این سری بودم و اخبار رو به شدت دنبال می کردم. اون زمان صحبتش همه جا بود اما الان تا قرارداد انحصار سه شماره برای پلی استیشن رو نیارم نمی شه چیزی رو ثابت کرد! و این قرارداد هم چیزی نیست که شرکت با افتخار ازش صحبت کنه و بگه بله ما برای پول عنوان بازی ها رو هم عوض می کنیم! ولی خب، اینجاست که استدلال به میون میاد. و با دلیل و روند مشخص می شه صحت یک ماجرا رو پی گیری کرد.
قرار بوده طبق اعلام اکاموتو نسخه های پلی استیشن شماره دار باشن؟ سوروایور کاملا بی شماره برای پلی استیشن عرضه شده. هیچ دلیلی جز قرارداد سه شماره ای نیست که الان دیدم از ویکی هم حذف شده!

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

نظر خودم درباره ی مباحث مطرح شده رو هم بعدا مینویسم !
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
با توجه به آخرین گزارش مالی کپکام و عناوین پلاتینیوم اون،خالی از لطف نیست که لیستی از پرفروش ترین رزیدنت ها بذاریم اینجا

عنوان : Resident Evil 0 HD Remaster
پلتفورم‌ها : PS4, XBOX ONE, PS3, XBOX 360, PC
میزان فروش : 1.1 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Director's Cut
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 1.13 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Code: Veronica
پلتفورم‌ها : Dreamcast
میزان فروش : 1.14 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Director's Cut Dual Shock
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 1.2 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 0
پلتفورم‌ها : Game Cube
میزان فروش : 1.25 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil: The Umbrella Chronicles
پلتفورم‌ها : Wii
میزان فروش : 1.3 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil (HD Remastered)
پلتفورم‌ها : PS4, XBOX ONE, PS3, XBOX 360, PC
میزان فروش : 1.3 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil
پلتفورم‌ها : Game Cube
میزان فروش : 1.35 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Code: Veronica X
پلتفورم‌ها : PS2
میزان فروش : 1.4 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Outbreak
پلتفورم‌ها : PS2
میزان فروش : 1.45 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 4
پلتفورم‌ها : Game Cube
میزان فروش : 1.6 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Revelations
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, Wii U, PC
میزان فروش : 1.6 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Revelations 2
پلتفورم‌ها : PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC
میزان فروش : 1.9 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 4 Wii edition
پلتفورم‌ها : Wii
میزان فروش : 2 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 4
پلتفورم‌ها : PS2
میزان فروش : 2.3 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil: Operation Raccoon City
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, PC
میزان فروش : 2.4 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 2.75 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 3 Nemesis
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 3.5 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 2
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 4.96 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 6
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, PC
میزان فروش : 6.6 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 5
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, PC
میزان فروش : 7 میلیون نسخه
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
با توجه به آخرین گزارش مالی کپکام و عناوین پلاتینیوم اون،خالی از لطف نیست که لیستی از پرفروش ترین رزیدنت ها بذاریم اینجا

عنوان : Resident Evil 0 HD Remaster
پلتفورم‌ها : PS4, XBOX ONE, PS3, XBOX 360, PC
میزان فروش : 1.1 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Director's Cut
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 1.13 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Code: Veronica
پلتفورم‌ها : Dreamcast
میزان فروش : 1.14 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Director's Cut Dual Shock
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 1.2 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 0
پلتفورم‌ها : Game Cube
میزان فروش : 1.25 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil: The Umbrella Chronicles
پلتفورم‌ها : Wii
میزان فروش : 1.3 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil (HD Remastered)
پلتفورم‌ها : PS4, XBOX ONE, PS3, XBOX 360, PC
میزان فروش : 1.3 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil
پلتفورم‌ها : Game Cube
میزان فروش : 1.35 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Code: Veronica X
پلتفورم‌ها : PS2
میزان فروش : 1.4 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Outbreak
پلتفورم‌ها : PS2
میزان فروش : 1.45 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 4
پلتفورم‌ها : Game Cube
میزان فروش : 1.6 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Revelations
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, Wii U, PC
میزان فروش : 1.6 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil Revelations 2
پلتفورم‌ها : PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC
میزان فروش : 1.9 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 4 Wii edition
پلتفورم‌ها : Wii
میزان فروش : 2 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 4
پلتفورم‌ها : PS2
میزان فروش : 2.3 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil: Operation Raccoon City
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, PC
میزان فروش : 2.4 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 2.75 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 3 Nemesis
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 3.5 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 2
پلتفورم‌ها : PS1
میزان فروش : 4.96 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 6
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, PC
میزان فروش : 6.6 میلیون نسخه

عنوان : Resident Evil 5
پلتفورم‌ها : PS3, Xbox 360, PC
میزان فروش : 7 میلیون نسخه

بسیار عالی و جالب بود.ممنون !

البته این لیست براساس میزان فروش کلی هست.یعنی صرفا هر نسخه ای که فروشش رقم بالاتری داشته رو گذاشتن جلوتر.بدون در نظر گرفتن تورم یا میزان بودجه ی هر نسخه.وگرنه قیمت یک بازی سال 2013 به هیچ عنوان ، با قیمت یک بازی سال 1998 قابل مقایسه نیست.میزان بودجه و خرجشون هم همینطور.برای همین هم هست که توی این لیست ، رتبه ی RE6 (که رسما گفتن اصلا در حد برآوردها نفروخت) جلوتر از رتبه ی RE2 هست یا نسخه ی فرعی ORC که کلا تکلیفش مشخصه ، بیشتر از RE4 فروخته.وگرنه حتی مقایسه ی فروش این نسخه ها ، در زمان خودشون هم خنده داره.این رو هم حساب کنید صرفا رقم فروش ملاک نیسن.بلکه میزان سود خالص ملاک هست.چون بخش عمده ای از فروش ، قبلا صرف هزینه های ساخت بازی شده.برای همین هم هست که فروش زیاد RE6 باز هم براش شکست رو به همراه آورد.چون در برابر بودجه ی فوق العاده سنگین بازی ، اصلا سود محسوب نمیشد !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر