Call of Cthulhu | PC

1le58qp4ph39pejmwr50.png



Developers : Cyanide Studio
Publisher :
Focus Home Interactive
Genre : Psychological Horror - RPG - Stealth
Platform : PC - Xbox One - PS4
Release Dates : TBA 2017

اگر با نام H.P. Lovecraft آشنا باشید، پس مطمئنا با یکی از معروف ترین آثار او یعنی Call of Cthulhu نیز آشنایی دارید. نویسنده ای که "ترس لاوکرفتی" را پایه گذاری کرد و رد پای آثار او در کتاب ها، فیلم ها و بازی های ویدئویی زیادی به چشم میخورد.
ترس لاوکرفتی یا ترس کهکشانی که لاوکرفت در بیشتر آثار خود به تصویر کشیده است، پیرامون موجوداتی به نام Great Old One ها بوده که از اعصار باستانی پیش از خلقت بشریت از فضای بیکران هستی به زمین فرو افتاده اند و پس از آن بر ذهن و مغز انسان ها اثر گذاشته و آن ها را به دیوانگی و جنون می‌کشانند.

پس از چندین برداشت موفق و ناموفق برای به تصویر کشیدن Cthulhuـی مخوف در قالب بازی های مختلف، حال این بار نوبت به Cyanide Studio رسیده تا شانس خود را در این زمینه محک بزند. بنا بر گفته مدیر استودیو Cyanide، آن ها بهترین تلاش خود را برای خلق چیزی که طرفداران مدت هاست که انتظار آن را می‌کشند، به کار خواهند بست و آن ها مدت هاست که خواهان ساخت عنوانی بر اساس داستان معروف Call of Cthulhu بوده اند. پیش از این ساخت بازی بر عهده استودیو خوشنام Frogwares بود اما به دلایلی نامعلوم، ساخت این بازی به استودیو Cyanide سپرده شد که در کارنامه خود عناوینی چون Blood Bowl و Styx: Master of Shadows را دارد.

در این عنوان بازیکن در قالب فردی ظاهر خواهد شد که در تلاش است تا از حقیقت مرموز مرگ یک هنرمند معروف و خانواده اش مطلع شود اما به حقایقی مخوف تر چون بیداری Cthulhu از خواب چندین هزار ساله اش منجر می‌شود.

بازی توسط Unreal Engine 4 در دست ساخت است.


 
آخرین ویرایش:

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
یه نسخه از بازی به دست 2K و Headfirst Productions و Bethesda Softworks سال 2005 واسه PC و Xbox اومد که البته نسخه PC رو Ubisoft منتشر کرد. اون بازی جذاب و خوبی بود
معماهای جالبی داشت و خیلی ترسناک بود.
یه نسخه RPG هم سال 1981 ازش ساختن
یه بازی کارتی به نام Call of Cthulhu: The Card Game سال 2008 بر اساس این کتاب ساخته شد
و بازم یه نسخه دیگه با نام Call of Cthulhu: The Wasted Land سال 2012 ساختن که برای PC/Android و iOS اومد.
کلا نسخه 2005 بازی که شوتر بود تا فعلا بهترینش هست

نکته جالب دیگه اینکه یه فیلم صامت 47 دقیقه ای هم بر اساس کتاب Call of Cthulhu سال 2005 تولید شد
 
  • Like
Reactions: New Shredder

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
"The oldest and strongest emotion of minkind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of unknown."
H.P. Lovecraft

عجب جمله جالبی بود اول تریلر از جناب لاوکرفت نویسنده اثر Call of cthulhu :D
-------
@uriel آقا متاسفانه به جایی دسترسی ندارم که لینک را مستقیم بکنم :( ولی به محض اینکه تریلر را Gamersyde گذاشت، سعی می کنم لینکش را اینجا بذارم. حجم ویدیو هم زیاد نیست و من که از یوتیوب دانلود کردم تقریبا 10 مگ شد با کیفیت 720
 
  • Like
Reactions: slipkboy and uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
به به دستتون درد نکنه :) :*
فقط یه سوال بچه ها، بازی مثل نسخه قبلی نمای اول شخص داره؟ کلا شوتر هست مثل نسخه قبل؟ البته ظاهرا بیشتر المان های RPG و مخفی کاری داره ولی خب ای کاش توضیحات کاملتری از بازی هم در دسترس بود
 
  • Like
Reactions: Democracy

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
"The oldest and strongest emotion of minkind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of unknown."
H.P. Lovecraft

عجب جمله جالبی بود اول تریلر از جناب لاوکرفت نویسنده اثر Call of cthulhu :D
-------
@uriel آقا متاسفانه به جایی دسترسی ندارم که لینک را مستقیم بکنم :( ولی به محض اینکه تریلر را Gamersyde گذاشت، سعی می کنم لینکش را اینجا بذارم. حجم ویدیو هم زیاد نیست و من که از یوتیوب دانلود کردم تقریبا 10 مگ شد با کیفیت 720
ممنونم بابت لطفتون:* اگه اینکارو هم بکنین که خیلی عالیه، البته الان دیدم تریلر رو و واقعا اتمسفر جالبی داره همونجوری که ازش انتظار داشتم.
 
  • Like
Reactions: PrinceofPersiα

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
از ته ته ته دل امیدوارم خوب از آب در بیاد. خدایی این Cthulhu Mythos جون می ده برای بازی ترسناک ساختن نمی دونم چرا سراغش نمی رن اصلا!
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
  • Like
Reactions: uriel

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
آقا این وسط هیاهوی E3 این بازی کلی نمایش داشت و کلی اطلاعات و کلی سر و صدا و منم اصلا حواسم نبود :D

داستان بازی در مورد کاراگاهی به اسم Edward Pierce هست که در رابطه با قتل یه خونواده توی یه جزیره تحقیق میکنه و به وجود Cthulhu پی میبره. نمایش گیم پلی هم نشون دادن منتها پشت درهای بسته و ظاهرا اونایی که دیدن ازش راضی بودن.
گفته شده که اطلاعات تنها سلاح شما توی بازی هستند. یعنی بیشتر به دردتون میخورن تا در مورد داستان بازی و شخصیت ها بفهمید. البته سلاح های خیلی کمی هم توی بازی وجود داره. همونطور که میدونید، بازی RPG هست و شما توی جزیره تنها نیستید و ساکنین هم اونجا حضور دارن. هر چی بیشتر شما از مسائل سر در بیارید و جزئیات بیشتری بدونین و کوئست های بیشتری رفته باشید، خط دیالوگ های بیشتری موقع حرف زدن با NPC ها براتون باز میشه.

گفته شده بازی از یه سیستم جالب بهره میبره. Insanity Meter یا نوار جنون که با اتفاقاتی که داخل بازی میوفته و اطلاعاتی که به دست میارید، این نوار دستخوش تغییرات میشه. گفته شده اگر به صفر برسه، شما یه واقعیت دیگه رو توی بازی میبینید!:D در واقع این نوار هر چی خالی تر میشه، شما اصل قضایا رو میبینید و اتفاقاتی که در تاریکی رخ میدن.

بازی کاملا در مورد تحقیق و پیدا کردن اطلاعاته. هر چی اطلاعات بیشتری کسب کنید، بیشتر و بیشتر داستان بازی رو میفهمید. به این صورت که شما وارد یه محل میشید و شروع میکنید به سرنخ (Clue) جمع کردن. بعد روی هر کدوم از این سر نخ ها ممکنه جزئیاتی وجود داشته باشه که مدرک (Lead) گفته میشن. زمانی که به اندازه کافی مدرک پیدا کردید، استنباط و نتیجه گیری (Deduction) شروع میشه که بسته به Level شما در اون لحظه، میتونین به همون اندازه از مدارک استفاده کنید. یعنی اگر لول شما 2 باشه، فقط از 2تا از مدرک ها برای نتیجه گیری میتونید استفاده کنید که خب نتیجه گیری قاعدتا قابل اتکا نخواهد بود. همچنین گفته شده در صورتی که از اشخاص سوال درست رو بپرسید، اطلاعات بیشتری به دست میارید.

مهارت ها (Skill) توی بازی وجود دارن و به 3 شاخه تقسیم میشن: اجتماعی (Social)، آگاهی (Knowledge) و حرفه (Profession).
زیر شاخه مهارت های اجتماعی همونطور که از اسمش مشخصه، در رابطه با NPC ها هست. که مثل اسکایریم و آبلیوین، 4 حالت داره: متقاعد کردن (Persuasion)، ارعاب (Intimidation)، روانشناسی (Psychology) و گپ زدن (Small Talk).

در طول بازی شما میتونین افراد دیگری رو برای کار تحقیق استخدام کنید.

فوبیا توی بازی وجود داره. سیستمی که اطمینان حاصل میکنه شما در طول بازی اعتماد به نفس کامل نداشته باشید و حس ترس داشته باشید. ظاهرا معلوم هم نیست چه جاهایی سراغتون میاد پس همیشه باید انتظارشون رو داشته باشید.

شما در طول بازی واقعا بی دفاع هستید و نمیتونید با موجوداتی که وجود دارن، مبارزه کنید. حتی گفته شده اگر اسلحه ای هم جایی بگیرید، فقط حرکت اونا رو مختل میکنه و نمیتونه اونا رو بکشه.

در نهایت هم گفته شده بازی 4تا پایان داره.

با این توصیفات رفت توی لیست بازی های مورد انتظارم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر