Persona Game Community

Waifu مورد علاقتون؟:D

  • Yukari Takeba از P3

    رای‌ها: 0 0.0%
  • Mitsuru Kirijo از P3

    رای‌ها: 6 37.5%
  • Fuuka Yamagishi از P3

    رای‌ها: 0 0.0%
  • Aigis از P3

    رای‌ها: 1 6.3%
  • Chie Satonaka از P4

    رای‌ها: 3 18.8%
  • Yukiko Amagi از P4

    رای‌ها: 3 18.8%
  • Rise Kujikawa از P4

    رای‌ها: 1 6.3%
  • Naoto Shirogane از P4

    رای‌ها: 1 6.3%
  • Labrys از P4 Arena

    رای‌ها: 1 6.3%
  • Rei از PQ

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    16
  • نظرسنجی بسته شده است .

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
سلام دوست عزیز

قبول دارم دیالوگ ها زیاده و مخصوصا زمان زیادی طول میکشه که شخصیت اصلی Personaی خودش رو بگیره! ولی خودتون هم میدونین دلیل نمیشه بازی رو شروع نشده ول کرد

درمورد مبارزات! همونطور که خودتون گفتین سبک مبارزات به صورت نوبتیه و اگه این اولین پرسونایی هست که بازی میکنین شاید یکم طول بکشه به مبارزاتش عادت کنین
مخصوصا این که مبارزات هرچی جلوتر بره بهتر میشه
برای شروع سعی کنین همه عنصرها رو دور خودتون جمع کنین
شخصیت اصلی قابلیت گرفتن چند پرسونا رو داره و این اجازه میده بر خلاف شخصیت های دیگه بتونه همه عنصرها رو به کار بگیره
باد (Garu) ، صاعقه ( Zio ) ، آتش (Agi) ، یخ (Bofu) و همچنین جادوهای نور (Hama) و تاریک (Mudo) ... عنصرهای بازین
اول سعی کنین چندتا از اینا رو بدست بیارین
بعد وارد مبارزه که شدین یکی یکی این عنصرها رو روی دشمنتون امتحان کنین تا معلوم شه دشمنتون روی این عنصر چه عکس العملی نشون میده!
Str یعنی این عنصر روی دشمنتون تاثیر کمی داره و دیمیج خیلی کمی میزنه!Wk نقطه ضعفه ... یعنی دشمن شما می افته و به شما یه نوبت دیگه هم میده! بلاک که مشخصه :d یعنی هیچ تاثیری نداره. drm یعنی اگه با این عنصر حمله کنین به دشمنتون قدرت میده و HP دشمن رو زیاد میکنه. rpt هم حمله رو برمیگردونه ... برای این که اینا رو چک کنین L1 رو بزنین و حریفتون رو انتخاب کنین تا آنالیزش رو نشون بده

(من نمیدونم دوستان چجوری بازی میکردن ولی من اینطوری میجنگیدم) اولین کار نقطه ضعف حریف رو پیدا کنین...بعد همه حریف هاتون رو با استفاده از نقطه ضعفشون کریتیکال کنین و All-out attack بدین
به همین راحتی :d البته شاید خوب توضیح نداده باشم گیج بشین
برای زدن Shadow Self یوسکه هم بدونین نقطه ضعفش برق (Zio) هست! بقیه ش راحته

برای زبان ژاپنی هم نسخه Undub رو بگیرین
دوبله ژاپنیه ولی نوشته ها انگلیسی
اینم لینکش
Shin Megami Tensei- Persona 4 (UNDUB) • Playstation 2 Isos • Downloads @ The Iso Zone

یه نکته :d : اگر P3 رو بازی نکردین سعی کنین اول این رو برین! چون P4 یجورایی ادامه P3 بود
البته اگر هم بازی نکردین درمورد 4 چیزی رو از دست نمیدین

ممنون بابت راهنمایی .. اشتباه از خودم بود که برای بار اول بازی رو گزاشته بودم رو very hard ... برای همین خیلی سخت شده بود .. chie شادو رو با انجام همه استراتژی ها و احتمالات ممکن نتونستم بزنم اعصابم خراب شد زدم new game رو نرمال ... خخخخخ ...

من دارم بازی رو رو ویتا میرم ... روی ویتا نداره چیزی برای تغییر زبان ؟ استور رو گشتم چیزی ندیدم
 

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
305
نام
امیر
ممنون بابت راهنمایی .. اشتباه از خودم بود که برای بار اول بازی رو گزاشته بودم رو very hard ... برای همین خیلی سخت شده بود .. chie شادو رو با انجام همه استراتژی ها و احتمالات ممکن نتونستم بزنم اعصابم خراب شد زدم new game رو نرمال ... خخخخخ ...

من دارم بازی رو رو ویتا میرم ... روی ویتا نداره چیزی برای تغییر زبان ؟ استور رو گشتم چیزی ندیدم
آها خب معلومه سخته اینجوری :)) کلا نگران شدوسلف Yosuke و Chie نباشید
خیلی راحت میتونین بزنینشون
بعد از اون دیگه باید استراتژی بچینین چون ShadowSelf ها نقطه ضعفی ندارن

پس نسخه Golden رو میرین :d فکر نکنم Undub داشته باشه یا اگرم داشته باشه گیر اوردنش آسون نیست
آره P3 فقط برای PS2 و PSP اومد
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
سلام به تمامی اعضای بازی سنتر, به خصوص پرسونا باز ها:x

این اولین پستم تو بازی سنتره اومدم خودمو به عنوان یکی از طرفداران پرسونا معرفی کنم

تا الان هم شماره ی سوم و چهارم رو تموم کردم و به زودی میرم سراغ شماره ی دوم این فرنچایز:d
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
TljlgJm.jpg

سلام بر همه دوستداران سری بازی های پرسونا:bighug:
در این پست قصد داریم به تدریج با اصطلاحات, نقش ها و سبک های پلیر, فن ها و توانایی های بازی و... صحبت کنیم تا هم برای افراد تازه وارد راهنمای جامعی باشه و هم افرادی که تا الان این عنوان رو تجربه نکردند بتونن با پیکره ی بازی آشنا بشن.
از اونجایی که سری بازی های پرسونا بسیار گسترده هستند پس سعی میکنم قدم به قدم وارد جزئیات بشم .
در همین ابتدا هم جا داره از دوستانی که در این راه کمک کرده اند تشکر کنم@};-

بخش اول:​
در ابتدا قصد داریم به اصطلاحات بازی بپردازیم:

LV===> مخفف واژه ی Level که نشان دهنده ی سطح شما در بازی است و هرچه دشمنان بیشتر و قویتری بکشید سطح شما زودتر افزایش پیدا میکند.

HP===> مخفف واژه ی Hit Points که نشانده ی میزان خون شما در بازی هست. هرچه سطح شما افزایش یابد, میزان خون شما نیز بیشتر میشود. هنگامی که سطح خون شما به صفر برسد شما باختید و باید از آخرین جایی که بازی رو دخیره کردید کارتان رو شروع کنید.

SP===> مخفف واژه ی Spirit Point که نشانده ی میزان قدرت روحی شما هست. هرچه سطح شما افزایش یابد, میزان قدرت روحی شما نیز بیشتر میشود. از قدرت روحی میتوان برای اجرای اسکیل های جادویی مختلف استفاده کرد.

St===> مخفف واژه ی Strength که نشانده ی میزان قدرت و توانایی حمله فیزیکی است.

Ma===> مخفف واژه ی Magic که نشانده ی میزان قدرت حمله های جادویی است.

En===> مخفف واژه ی Endurance که نشانده ی میزان توانایی دفاع در برابر حملات است.

Ag===> مخفف واژه ی Agility که نشانده ی میزان احتمال به ثمر نشستن حملات خود و جاخالی دادن در برابر حملات معمولی دشمن است.

Lu===> مخفف واژه ی Luck که نشانده ی میزان شانس برای زدن ضربه مستقیم و جاخالی دادن در برابر حملات ویژه ی دشمن است.

پایان بخش اول
kbgjdclpriewg.gif



- - -ویرایش - - -




wall_1_1280x1024.jpg

بخش دوم:
خب حالا که بخش اول تموم شده و تا حدی با اصطلاحات پایه آشنا شدیم وقتشه که بریم سراغ بخش دوم که مربوط به پرسوناها است و نسبت به بخش قبلی گسترده تر است.در این بخش قصد دارم شما رو با پرسونا ها آشنا کنم. در بازی شما با دشمنانی به نام Shadow رو به رو هستید و برگ برنده ی شما برای شکست این مجودات پرسونا ها هستند. کاراکتر اصلی بازی که شما کنترل آن رو به عهده دارید توانایی کنترل و احظار چندین نوع پرسونا رو دارد پس باید از این ویژگی به خوبی استفاده کنید و چندین پرسونا با قدرت های متفاوت در لیست خود داشته باشید.


الف)روش های بدست آوردن پرسونا:
پرسوناها از سه روش بدست میاند که عبارت اند از:

1.جایزه ی پایان هر نبرد: در پایان برخی از نبرد ها به عنوان جایزه چند کارت به شما نشان داده میشود و پس از درهم ریختن کارت ها شما میتوانید با انتخاب درست کارت مورد نظرتون رو بدست آوردید.

2.ترکیب پرسوناها: شما در این روش میتوانید دو یا چند پرسونا رو با هم ترکیب کنید و یک پرسونای جدید بدست آورید.
در این روش شما میتوانید پرسوناهای تازه تر و کارآمدتری نسبت به روش اول بدست آورید.
البته یک سری پرسونای خاص هستند که صرفا با ترکیب های خاص 4 الی 6تایی بوجود میاند. این پرسوناها با وجود اینکه به سختی بدست میاند ولی دارای قدرت و توانایی هایی هستند که قطعا ارزش سختی های خود رو دارند پس هیجوقت ازشون دست نکشید.

3.در مسیر داستان: پرسوناهای خاصی هستند که فقط در بخش خاصی از داستان_بخش آغازین و پایانی_ بدون نیاز به ترکیب کردن به بازیکن داده میشود. این پرسوناها به واقع پرسونای اصلی شما هستند.


ب) مشخصات هر پرسونا:

2390536_2012_12_15_180922.jpg


در تصویر بالا صفحه مشخصات یک پرسونا را میبینید. حال به معرفی و توضیح قسمت های شماره گذاری شده میپردازیم:

1.نام پرسونا
2.نوع آرکانا و سطح پرسونای مذکور
3.ویژگی های پرسونا در برابر جادوها و حمله های مختلف
4.ویژگی های کلی پرسونا (که در بخش اول توضیح داده شد)
5.لیست فن ها و اسکیل های پرسونا... توجه داشته باشید که هر پرسونا فقط میتواند 8 اسکیل را داشته باشد. پس اگر تعداد اسکیل های پرسونای شما بیشتر شد باید یکی از اسکیل هایتان را حذف یا به اصطلاح فراموش کنید.


ج)دسته بندی اسکیل ها:

خب حالا که با اصطلاحات پایه و روش بدست آوردن پرسونا ها صحبت کردیم خوبه که بیایم و فن های پرسوناها یا همون اسکیل ها صحبت کنیم. اسکیل بر اساس نوع و کارکردشون به 4 دسته تقسبم میشن:

1.اسکیل های فیزیکی: شامل حملات فیزیکی پرسونا به دشمن میشه که این حملات میتونه بر اساس نوعی که هستند بر روی یک یا همه ی دشمن ها تاثیر بگذارد. برای استفاده از این اسکیل ها شما باید درصدی از میزان خونتان را صرف کنید.مثلا در پرسونا 4 فن Bash شش درصد از خون شما رو مصرف میکند.

2.اسکیل های جادویی: شامل حملات جادویی پرسونا به دشمن میشه که این حملات شامل عناصر آتش, یخ, برق, باد, تاریکی و روشنایی است. این اسکیل ها نیز بر اساس نوع خود میتوانند بر روی یک یا همه ی دشمن ها اجرا شوند. این نوع اسکیل ها برای اجرا شدن به SP شما نیاز دارند. مثلا در پرسونا 4 فن Garu چهار واحد SP کم میکند. 4 عنصر آتش، یخ، برق و باد یه مقدار مشخص آسیب به دشمن وارد میکنند ولی روشنایی و تاریکی با اینکه احتمال به ثمر رسیدنشون کمه، با یه ضربه دشمنو از بین میبرند.

3.اسکیل های شفابخش و ساپورت کننده: این دسته از اسکیل ها به طور مستقیم صدمه ای به حریف وارد نمیکنند و همانطور که از اسمشان معلومه هدف حمایت کردن دارند. با این نوع اسکیل میتوانید خود و یارانتان رو حمایت کنید. اسکیل های این بخش بسیار متنوع هستن و دست شما را برای انتخاب باز میگذارند. شما میتوانید با توجه به نوع این اسکیل ها مقداری از خونتان را پر کنید و یا دفاع خود را بالا ببرید, حتی برعکس میتوانید دفاع حریف را پایین بیاورید. این نوع اسکیل هم برای اجرا شدن نیاز به SP دارد.

4.اسکیل های انفعالی: این نوع اسکیل ها هیج نیازی به فعال شدن ندارند و به طور پیش فرض تاثیر خود را میگذراند. این نوع اسکیل عموما شامل بالا بردن قدرت ضربات جادویی یا فیزیکی, بلاک کردن یک جادوی خاص, افزایش احتمال جاخالی و... است.


د) تاثیر پذیری پرسونا نسبت به اسکیل های مختلف:

هر پرسونا براساس ویژگی خود, نوع آرکانا و سطحی که دارد, وضعیت مختلفی نسبت به جادوها و ضربات فیزیکی دارد. در تصویر بالا در کادر شماره 3 مشخصات هر پرسونا در برابر جادوها و حمله های مختلف نشان میدهد. این وضعیت برای Shadow ها نیز به همین منوال هست, پس شما میتوانید همین دستور العمل را برای آنها برعکس کنید. حال میخواهیم به توضیح این پارامتر بپردازیم:

__ : بودن جاخالی در زیر هر اسکیل نشانده ی بی تفاوت بودن پرسونا نسبت به آن قدرت دارد و شما صرفا به صورت عادی ضربه دریافت میکنید.
Wk: مخفف واژه ی Weak که به معنای نقطه ضعف است. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به معنی ضعف شما در برابر آن اسکیل هست. در این شرایط شما صدمه ی بیشتری از حریف دریافت میکند, بر روی زمین میوفتید و یک نوبت اضافه به حریف میدهید وعلاوه بر آن در حالت افتاده شما دیگر امکان جاخالی دادن ندارید.
پس اگه خوب دقت کرده باشید میبینید که این بدترین وضع ممکنه و باید تا جایی که میتوانید از پرسونایی استفاده کنید که نقطه ضعف نداشته باشد و یا حداقل حریف شما اسکیل نقطه ضعف شما را نداشته باشد مگرنه به فنا میروید.:d

Str: مخفف واژه ی Strong که به معنی نقطه قوت است. بود این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما صدمه ی کمتری نسبت به حالت عادی از آن اسکیل دریافت میکنید. پس داشتن این ویژگی برای برخی اسکیل ها باعث میشود تا از آن اسکیل کمتر صدمه ببینید.

Null: این واژه به معنی بی اثر است. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما میتوانید آن اسکیل رو به طور کامل بلاک کنید و دیگر هیچ آسیبی نمیبینید. داشتن این ویژگی نیز بسیار بدرد بخور است و باعث میشود تا دیگر نگرانی بابت اون اسکیل نداشته باشید.

Drn: مخفف واژه ی Drain. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما نه تنها از آن اسکیل صدمه نمیبیند, بله به اندازه ی قدرت آن اسکیل خونتان پر میشود. فکر کنم خودتون دیگه متوجه شده باشید این ویژگی جقدر بدربخوره.>:)

Rpl: مخفف واژه ی Repel. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما نه تنها از آن اسکیل صدمه نمیبینید, بلکه همان اسکیل را با همان قدرت بر سر حریفتان برمیگردانید. از نظر من این مورد بهترین ویژگی ممکنه چون هم دیگر صدمه نمیبینید و هم در نوبت حریف به اون صدمه میزنید. با اینکار عملا دهن حریفتان رو سرویس میکنید.b-)

البته دو مورد آخرین بسیار کم یاب هستن پس فکر نکنید که میتونید به راحتی پرسونایی با همچین ویژگی رو بدست آورید و پرسونایی که در عکس بالا میبینید یک مورد استثنا است.;)

پایان بخش دوم
kbgjdclpriewg.gif
 

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
305
نام
امیر
TljlgJm.jpg

سلام بر همه دوستداران سری بازی های پرسونا:bighug:
در این پست قصد داریم به تدریج با اصطلاحات, نقش ها و سبک های پلیر, فن ها و توانایی های بازی و... صحبت کنیم تا هم برای افراد تازه وارد راهنمای جامعی باشه و هم افرادی که تا الان این عنوان رو تجربه نکردند بتونن با پیکره ی بازی آشنا بشن.
از اونجایی که سری بازی های پرسونا بسیار گسترده هستند پس سعی میکنم قدم به قدم وارد جزئیات بشم .
در همین ابتدا هم جا داره از دوستانی که در این راه کمک کرده اند تشکر کنم@};-

بخش اول:​
در ابتدا قصد داریم به اصطلاحات بازی بپردازیم:

LV===> مخفف واژه ی Level که نشان دهنده ی سطح شما در بازی است و هرچه دشمنان بیشتر و قویتری بکشید سطح شما زودتر افزایش پیدا میکند.

HP===> مخفف واژه ی Hit Points که نشانده ی میزان خون شما در بازی هست. هرچه سطح شما افزایش یابد, میزان خون شما نیز بیشتر میشود. هنگامی که سطح خون شما به صفر برسد شما باختید و باید از آخرین جایی که بازی رو دخیره کردید کارتان رو شروع کنید.

SP===> مخفف واژه ی Spirit Point که نشانده ی میزان قدرت روحی شما هست. هرچه سطح شما افزایش یابد, میزان قدرت روحی شما نیز بیشتر میشود. از قدرت روحی میتوان برای اجرای اسکیل های جادویی مختلف استفاده کرد.

St===> مخفف واژه ی Strength که نشانده ی میزان قدرت و توانایی حمله فیزیکی است.

Ma===> مخفف واژه ی Magic که نشانده ی میزان قدرت حمله های جادویی است.

En===> مخفف واژه ی Endurance که نشانده ی میزان توانایی دفاع در برابر حملات است.

Ag===> مخفف واژه ی Agility که نشانده ی میزان احتمال به ثمر نشستن حملات خود و جاخالی دادن در برابر حملات معمولی دشمن است.

Lu===> مخفف واژه ی Luck که نشانده ی میزان شانس برای زدن ضربه مستقیم و جاخالی دادن در برابر حملات ویژه ی دشمن است.

پایان بخش اول
kbgjdclpriewg.gif



- - -ویرایش - - -




wall_1_1280x1024.jpg

بخش دوم:
خب حالا که بخش اول تموم شده و تا حدی با اصطلاحات پایه آشنا شدیم وقتشه که بریم سراغ بخش دوم که مربوط به پرسوناها است و نسبت به بخش قبلی گسترده تر است.در این بخش قصد دارم شما رو با پرسونا ها آشنا کنم. در بازی شما با دشمنانی به نام Shadow رو به رو هستید و برگ برنده ی شما برای شکست این مجودات پرسونا ها هستند. کاراکتر اصلی بازی که شما کنترل آن رو به عهده دارید توانایی کنترل و احظار چندین نوع پرسونا رو دارد پس باید از این ویژگی به خوبی استفاده کنید و چندین پرسونا با قدرت های متفاوت در لیست خود داشته باشید.


الف)روش های بدست آوردن پرسونا:
پرسوناها از سه روش بدست میاند که عبارت اند از:

1.جایزه ی پایان هر نبرد: در پایان برخی از نبرد ها به عنوان جایزه چند کارت به شما نشان داده میشود و پس از درهم ریختن کارت ها شما میتوانید با انتخاب درست کارت مورد نظرتون رو بدست آوردید.

2.ترکیب پرسوناها: شما در این روش میتوانید دو یا چند پرسونا رو با هم ترکیب کنید و یک پرسونای جدید بدست آورید.
در این روش شما میتوانید پرسوناهای تازه تر و کارآمدتری نسبت به روش اول بدست آورید.
البته یک سری پرسونای خاص هستند که صرفا با ترکیب های خاص 4 الی 6تایی بوجود میاند. این پرسوناها با وجود اینکه به سختی بدست میاند ولی دارای قدرت و توانایی هایی هستند که قطعا ارزش سختی های خود رو دارند پس هیجوقت ازشون دست نکشید.

3.در مسیر داستان: پرسوناهای خاصی هستند که فقط در بخش خاصی از داستان_بخش آغازین و پایانی_ بدون نیاز به ترکیب کردن به بازیکن داده میشود. این پرسوناها به واقع پرسونای اصلی شما هستند.


ب) مشخصات هر پرسونا:

2390536_2012_12_15_180922.jpg


در تصویر بالا صفحه مشخصات یک پرسونا را میبینید. حال به معرفی و توضیح قسمت های شماره گذاری شده میپردازیم:

1.نام پرسونا
2.نوع آرکانا و سطح پرسونای مذکور
3.ویژگی های پرسونا در برابر جادوها و حمله های مختلف
4.ویژگی های کلی پرسونا (که در بخش اول توضیح داده شد)
5.لیست فن ها و اسکیل های پرسونا... توجه داشته باشید که هر پرسونا فقط میتواند 8 اسکیل را داشته باشد. پس اگر تعداد اسکیل های پرسونای شما بیشتر شد باید یکی از اسکیل هایتان را حذف یا به اصطلاح فراموش کنید.


ج)دسته بندی اسکیل ها:

خب حالا که با اصطلاحات پایه و روش بدست آوردن پرسونا ها صحبت کردیم خوبه که بیایم و فن های پرسوناها یا همون اسکیل ها صحبت کنیم. اسکیل بر اساس نوع و کارکردشون به 4 دسته تقسبم میشن:

1.اسکیل های فیزیکی: شامل حملات فیزیکی پرسونا به دشمن میشه که این حملات میتونه بر اساس نوعی که هستند بر روی یک یا همه ی دشمن ها تاثیر بگذارد. برای استفاده از این اسکیل ها شما باید درصدی از میزان خونتان را صرف کنید.مثلا در پرسونا 4 فن Bash شش درصد از خون شما رو مصرف میکند.

2.اسکیل های جادویی: شامل حملات جادویی پرسونا به دشمن میشه که این حملات شامل عناصر آتش, یخ, برق, باد, تاریکی و روشنایی است. این اسکیل ها نیز بر اساس نوع خود میتوانند بر روی یک یا همه ی دشمن ها اجرا شوند. این نوع اسکیل ها برای اجرا شدن به SP شما نیاز دارند. مثلا در پرسونا 4 فن Garu چهار واحد SP کم میکند. 4 عنصر آتش، یخ، برق و باد یه مقدار مشخص آسیب به دشمن وارد میکنند ولی روشنایی و تاریکی با اینکه احتمال به ثمر رسیدنشون کمه، با یه ضربه دشمنو از بین میبرند.

3.اسکیل های شفابخش و ساپورت کننده: این دسته از اسکیل ها به طور مستقیم صدمه ای به حریف وارد نمیکنند و همانطور که از اسمشان معلومه هدف حمایت کردن دارند. با این نوع اسکیل میتوانید خود و یارانتان رو حمایت کنید. اسکیل های این بخش بسیار متنوع هستن و دست شما را برای انتخاب باز میگذارند. شما میتوانید با توجه به نوع این اسکیل ها مقداری از خونتان را پر کنید و یا دفاع خود را بالا ببرید, حتی برعکس میتوانید دفاع حریف را پایین بیاورید. این نوع اسکیل هم برای اجرا شدن نیاز به SP دارد.

4.اسکیل های انفعالی: این نوع اسکیل ها هیج نیازی به فعال شدن ندارند و به طور پیش فرض تاثیر خود را میگذراند. این نوع اسکیل عموما شامل بالا بردن قدرت ضربات جادویی یا فیزیکی, بلاک کردن یک جادوی خاص, افزایش احتمال جاخالی و... است.


د) تاثیر پذیری پرسونا نسبت به اسکیل های مختلف:

هر پرسونا براساس ویژگی خود, نوع آرکانا و سطحی که دارد, وضعیت مختلفی نسبت به جادوها و ضربات فیزیکی دارد. در تصویر بالا در کادر شماره 3 مشخصات هر پرسونا در برابر جادوها و حمله های مختلف نشان میدهد. این وضعیت برای Shadow ها نیز به همین منوال هست, پس شما میتوانید همین دستور العمل را برای آنها برعکس کنید. حال میخواهیم به توضیح این پارامتر بپردازیم:

__ : بودن جاخالی در زیر هر اسکیل نشانده ی بی تفاوت بودن پرسونا نسبت به آن قدرت دارد و شما صرفا به صورت عادی ضربه دریافت میکنید.
Wk: مخفف واژه ی Weak که به معنای نقطه ضعف است. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به معنی ضعف شما در برابر آن اسکیل هست. در این شرایط شما صدمه ی بیشتری از حریف دریافت میکند, بر روی زمین میوفتید و یک نوبت اضافه به حریف میدهید وعلاوه بر آن در حالت افتاده شما دیگر امکان جاخالی دادن ندارید.
پس اگه خوب دقت کرده باشید میبینید که این بدترین وضع ممکنه و باید تا جایی که میتوانید از پرسونایی استفاده کنید که نقطه ضعف نداشته باشد و یا حداقل حریف شما اسکیل نقطه ضعف شما را نداشته باشد مگرنه به فنا میروید.:d

Str: مخفف واژه ی Strong که به معنی نقطه قوت است. بود این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما صدمه ی کمتری نسبت به حالت عادی از آن اسکیل دریافت میکنید. پس داشتن این ویژگی برای برخی اسکیل ها باعث میشود تا از آن اسکیل کمتر صدمه ببینید.

Null: این واژه به معنی بی اثر است. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما میتوانید آن اسکیل رو به طور کامل بلاک کنید و دیگر هیچ آسیبی نمیبینید. داشتن این ویژگی نیز بسیار بدرد بخور است و باعث میشود تا دیگر نگرانی بابت اون اسکیل نداشته باشید.

Drn: مخفف واژه ی Drain. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما نه تنها از آن اسکیل صدمه نمیبیند, بله به اندازه ی قدرت آن اسکیل خونتان پر میشود. فکر کنم خودتون دیگه متوجه شده باشید این ویژگی جقدر بدربخوره.>:)

Rpl: مخفف واژه ی Repel. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما نه تنها از آن اسکیل صدمه نمیبینید, بلکه همان اسکیل را با همان قدرت بر سر حریفتان برمیگردانید. از نظر من این مورد بهترین ویژگی ممکنه چون هم دیگر صدمه نمیبینید و هم در نوبت حریف به اون صدمه میزنید. با اینکار عملا دهن حریفتان رو سرویس میکنید.b-)

البته دو مورد آخرین بسیار کم یاب هستن پس فکر نکنید که میتونید به راحتی پرسونایی با همچین ویژگی رو بدست آورید و پرسونایی که در عکس بالا میبینید یک مورد استثنا است.;)

پایان بخش دوم
kbgjdclpriewg.gif

دستت درد نکنه پویا :d
با این که نسخه سوم و چهارم رو تموم کردم خیلی بدردم خورد :bighug:
حسابی نخسته ;)
دوتا ویژگی آخر هم که خودت به کمیاب بودنشون اشاره کردی بیشتر توی پرسوناهایی که با فیوژهای 4 تا 6 تایی بدست میاوردی پیدا میشد :d
---
فقط خودمونیما با این حرفت مخالفم!:))
Rpl: مخفف واژه ی Repel. بودن این واژه در زیر هر اسکیل به این معنی است که شما نه تنها از آن اسکیل صدمه نمیبینید, بلکه همان اسکیل را با همان قدرت بر سر حریفتان برمیگردانید. از نظر من این مورد بهترین ویژگی ممکنه چون هم دیگر صدمه نمیبینید و هم در نوبت حریف به اون صدمه میزنید. با اینکار عملا دهن حریفتان رو سرویس میکنید.b-)

این ویژگی همون قدری که مثبته میتونه منفی هم باشه :-"
البته در ابتدای بازی خیلی بدرد بخوره
سطح Shadow ها پایین تره و نقطه قوت خاصی ندارن
ولی باگذشت زمان و جلو رفتن بازی Shadow ها قوی و قوی تر میشن
اکثر شدوها درمقابل عنصری که خودشون استفاده میکنن مقاوم هستن
منظورم اینه که مثلا شدویی که از برق استفاده میکنه،اگر با برق بهش حمله بشه یا اون رو بلاک میکنه و یا ازش خون میگیره :| یعنی این که یا هیچ و یا منفی!!
و عملا خودت له میشی نه حریف =))
که اگه بخوام دو تا از بدترین مثال های ممکن رو براش بزنم ...
Boss های آخر P3 و P4
مثلا Nyx روی هر آرکانایی که میرفت از یه عنصر خون میگرفت و از همون استفاده میکرد
یعنی اگر تو اون رو برگردونی زدی خودت و Party رو به فنا دادی =))
یا Izanami از عنصر برق خون میگرفت
و از اونجایی که قدرتش خیلی زیاد بود و دیمیجی که Repel میزنه از مقدار اصلی یکم بیشتره،اگه برق رو به خودش برگردونی حدود 500 تا Hp بهش میدی!! :|
(بماند که ما 2 تا تجربه مورد آخر رو داشتیم!:>)
نظر شخصی من اینه که Drn بهترین ویژگی هر پرسونا میتونه باشه :bighug:
به نظر من این که یه دشمن رو با امنیت تمام بکشی بهتر از اینه که دشمنت رو زودتر بکشی
(اصلا نگران SP و Itemی که باید بعد از مبارزه بدم هم نیستم :-")
مثلا اگه 2 یا 3 نوع Shadow توی یه مبارزه بهت بر بخوره کم پیش میاد همه شون از یه عنصر استفاده کنن
ولی احتمالا هست اون عنصر نقطه قوت تو باشه!
خب اینجوری حساب کنیم تو فقط اون شدویی که ازش بالاتری رو شکست میدی
و اگه HPت کم باشه شدوهای بعدی خیلی راحت میکشنت
ولی میتونی با حمله های شدوی حریف خونت رو پر کنی و دیگه زحمت Dia رو به خودت ندی :bighug:
 
آخرین ویرایش:

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
دستت درد نکنه پویا :d
با این که نسخه سوم و چهارم رو تموم کردم خیلی بدردم خورد :bighug:
حسابی نخسته ;)
دوتا ویژگی آخر هم که خودت به کمیاب بودنشون اشاره کردی بیشتر توی پرسوناهایی که با فیوژهای 4 تا 6 تایی بدست میاوردی پیدا میشد :d
---
فقط خودمونیما با این حرفت مخالفم!:))


این ویژگی همون قدری که مثبته میتونه منفی هم باشه :-"
البته در ابتدای بازی خیلی بدرد بخوره
سطح Shadow ها پایین تره و نقطه قوت خاصی ندارن
ولی باگذشت زمان و جلو رفتن بازی Shadow ها قوی و قوی تر میشن
اکثر شدوها درمقابل عنصری که خودشون استفاده میکنن مقاوم هستن
منظورم اینه که مثلا شدویی که از برق استفاده میکنه،اگر با برق بهش حمله بشه یا اون رو بلاک میکنه و یا ازش خون میگیره :| یعنی این که یا هیچ و یا منفی!!
و عملا خودت له میشی نه حریف =))
که اگه بخوام دو تا از بدترین مثال های ممکن رو براش بزنم ...
Boss های آخر P3 و P4
مثلا Nyx روی هر آرکانایی که میرفت از یه عنصر خون میگرفت و از همون استفاده میکرد
یعنی اگر تو اون رو برگردونی زدی خودت و Party رو به فنا دادی =))
یا Izanami از عنصر برق خون میگرفت
و از اونجایی که قدرتش خیلی زیاد بود و دیمیجی که Repel میزنه از مقدار اصلی یکم بیشتره،اگه برق رو به خودش برگردونی حدود 500 تا Hp بهش میدی!! :|
(بماند که ما 2 تا تجربه مورد آخر رو داشتیم!:>)
نظر شخصی من اینه که Drn بهترین ویژگی هر پرسونا میتونه باشه :bighug:
به نظر من این که یه دشمن رو با امنیت تمام بکشی بهتر از اینه که دشمنت رو زودتر بکشی
(اصلا نگران SP و Itemی که باید بعد از مبارزه بدم هم نیستم :-")
مثلا اگه 2 یا 3 نوع Shadow توی یه مبارزه بهت بر بخوره کم پیش میاد همه شون از یه عنصر استفاده کنن
ولی احتمالا هست اون عنصر نقطه قوت تو باشه!
خب اینجوری حساب کنیم تو فقط اون شدویی که ازش بالاتری رو شکست میدی
و اگه HPت کم باشه شدوهای بعدی خیلی راحت میکشنت
ولی میتونی با حمله های شدوی حریف خونت رو پر کنی و دیگه زحمت Dia رو به خودت ندی :bighug:

سرت درد نکنه امیر:bighug:
خوشحالم بدردت خورد:d
======

راجب این موضوع همه من با تا حدی با حرفت موافقم... اون دوتا غول آخر 3 و 4 که بهشون اشاره کردی تا حدی درسته هرچند بازم اگه فوکا زود اسکن میکرد میشد همون بلا رو هم سر نیکس درآورد. ولی تو بیا این قدرت رو در برابر شدو های معمولی و غول های طبقه حساب کن... اونوقته که میفهمی چقدر به درد میخوره. درسته که بعضی از شدو ها اون اسکیلی رو که میزنن Null هستن ولی تا به ندرت - شاید زیر 1 درصد- دیده شده که شدو بتونه خون دریافت کنه.;)
بعدشم خودت میدونی من به نقش هیل ساپورتر خیلی اهمیت میدم برای همین ترجیخ میدم خودم با اینکار دهن دشمن رو سرویس کن و بعدش هیل ساپورتر گروه بیاد اسکیل یا آیتم خون دهی رو انجام بده. تازه تا الان SP مهم ترین پارامتر برای من بوده چون برای هرچیزی آیتم یا اسکیلی گیر میاد ولی SP جبران پذیر نیست مگر با آیتم هایی که تو دانجون پیدا میشن که اونا هم کم یابن.:d
البته باید بگم این نظر منه و اینطور نیست که فکت باشه... دیگه خودتون با خوندن ویژگی ها باید ببینید کدوم به کارتون میاد;)
 

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
305
نام
امیر
سرت درد نکنه امیر:bighug:
خوشحالم بدردت خورد:d
======

راجب این موضوع همه من با تا حدی با حرفت موافقم... اون دوتا غول آخر 3 و 4 که بهشون اشاره کردی تا حدی درسته هرچند بازم اگه فوکا زود اسکن میکرد میشد همون بلا رو هم سر نیکس درآورد. ولی تو بیا این قدرت رو در برابر شدو های معمولی و غول های طبقه حساب کن... اونوقته که میفهمی چقدر به درد میخوره. درسته که بعضی از شدو ها اون اسکیلی رو که میزنن Null هستن ولی تا به ندرت - شاید زیر 1 درصد- دیده شده که شدو بتونه خون دریافت کنه.;)
بعدشم خودت میدونی من به نقش هیل ساپورتر خیلی اهمیت میدم برای همین ترجیخ میدم خودم با اینکار دهن دشمن رو سرویس کن و بعدش هیل ساپورتر گروه بیاد اسکیل یا آیتم خون دهی رو انجام بده. تازه تا الان SP مهم ترین پارامتر برای من بوده چون برای هرچیزی آیتم یا اسکیلی گیر میاد ولی SP جبران پذیر نیست مگر با آیتم هایی که تو دانجون پیدا میشن که اونا هم کم یابن.:d
البته باید بگم این نظر منه و اینطور نیست که فکت باشه... دیگه خودتون با خوندن ویژگی ها باید ببینید کدوم به کارتون میاد;)
بی صبرانه منتظر ادامه ش هستیم :bighug:
---
فوکا سریع اسکن میکرد :d ولی ریسه که اصلا اسکن نمیکرد چی؟! :))
درمورد حرفت راجب غول های طبقه کاملا موافقم!
اونا توی P3 خیلی سخت بودن و نقطه قوت یا نقطه ضعف خاصی هم نداشتن
خیلی بدرد میخورد :bighug:
گرچه توی P4 آسون تر شده بودن
نقطه ضعف داشتن و راحت تر میشد شکستشون داد
تعداد Null ها از اون چیزی که میگی بیشتر بود :-" البته P3 رو یادم نیست ولی توی P4 تعدادشون کم نبود
هر دو میتونن به کمتر مصرف کردن SP کمک کنن ولی خب راست میگی. از خودتم که کم نشه دوست عزیز ساپورتر باید بیاد یه Media به کل پارتی بده :d
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
بی صبرانه منتظر ادامه ش هستیم :bighug:
---
فوکا سریع اسکن میکرد :d ولی ریسه که اصلا اسکن نمیکرد چی؟! :))
درمورد حرفت راجب غول های طبقه کاملا موافقم!
اونا توی P3 خیلی سخت بودن و نقطه قوت یا نقطه ضعف خاصی هم نداشتن
خیلی بدرد میخورد :bighug:
گرچه توی P4 آسون تر شده بودن
نقطه ضعف داشتن و راحت تر میشد شکستشون داد
تعداد Null ها از اون چیزی که میگی بیشتر بود :-" البته P3 رو یادم نیست ولی توی P4 تعدادشون کم نبود
هر دو میتونن به کمتر مصرف کردن SP کمک کنن ولی خب راست میگی. از خودتم که کم نشه دوست عزیز ساپورتر باید بیاد یه Media به کل پارتی بده :d
به زودی بقیه ی قسمت ها رو هم میزنم:x
====
کلا هرچی فوکا کار میکرد این ریسه تلافیش رو درآورد:))
منظورم از اون 1 درصد شدو هایی بود که Drn داشته باشن مگرنه تو بازی مثل نقل و نبات Null ریخته:d
بازم میگم اینا سلیقه ایه و همونطور که گفتی اگه بخوای مطمئن تر بازی کنی Drn مطمئن تره هرچند Rpl کار رو سریع تر میکنه. دیگه انتخاب با خودته کدوم رو بری:d
 

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
305
نام
امیر
به زودی بقیه ی قسمت ها رو هم میزنم:x
====
کلا هرچی فوکا کار میکرد این ریسه تلافیش رو درآورد:))
منظورم از اون 1 درصد شدو هایی بود که Drn داشته باشن مگرنه تو بازی مثل نقل و نبات Null ریخته:d
بازم میگم اینا سلیقه ایه و همونطور که گفتی اگه بخوای مطمئن تر بازی کنی Drn مطمئن تره هرچند Rpl کار رو سریع تر میکنه. دیگه انتخاب با خودته کدوم رو بری:d
واقعا فوکا کمک بزرگی بود :d
ریسه من نفهمیدم چجوری اسکن میکنه
اگه کسی از دوستان بلده باهاش کار کنه میشه بگه؟:( ما که تا آخر بازی بدون اسکن رفتیم
ولی کلا چیزی نیست که نیاز باشه سرش بحث کرد
هر دو عالین و قابلیت خیلی خفنی به ما میدادن :bighug:
دیگه برمیگرده به روش بازیکن
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
یه سری سوال داشتم در مورد fusion ها ...


اگه من یه پرسونا مثل izanagi رو fusion کنم .. ممکنه بازم تو کارت ها گیرم بیاد یا برای همیشه پریده ....

یه پرسونای ابتدایی مثل ایزاناگی ..پیکسی یا انجل ..چقدر جای پیشرفت دارن و میتونن در حد پرسونا های سطح بالا قوی بشن؟

بهترین fusion ها کدومن .. مثلا سه گانه ها از دو گانه ها بهتر هستن ؟ ... fusion کردن پرسونا های همنوع بهتره یا ترکیب کردن انواع متفاوت ؟
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
یه سری سوال داشتم در مورد fusion ها ...


اگه من یه پرسونا مثل izanagi رو fusion کنم .. ممکنه بازم تو کارت ها گیرم بیاد یا برای همیشه پریده ....

یه پرسونای ابتدایی مثل ایزاناگی ..پیکسی یا انجل ..چقدر جای پیشرفت دارن و میتونن در حد پرسونا های سطح بالا قوی بشن؟

بهترین fusion ها کدومن .. مثلا سه گانه ها از دو گانه ها بهتر هستن ؟ ... fusion کردن پرسونا های همنوع بهتره یا ترکیب کردن انواع متفاوت ؟

خب ببین کلا وقتی یه پرسونا رو بدست بیاری به طور پیش فرض وارد لیستت میشه و میتونی بعدا بخریش دوباره... ایزاناگی هم چون سطحش پایینه خیلی ارزونه پس نگران نباش. ولی کلا ایزاناگی پرسونای خوبیه و تا لول 20 هم میتونی ازش استفاده کنی

پرسوناها همیشه لول آپ میشن ولی بعد از گذشت مدتی دیگه اسکیل جدیدی نمیگیرن... علاوه بر اون پرسونا های اولیه نقاط ضعیف بیشتری نسبت به پرسوناهای بالاتر دارند پس بهتره از یه جایی به بعد فیوژ بزنی. سعی هم کن پرسونا هات هم سطح خودت باشن یا حداقل چند لول فاصله داشته باشن.

بستگی داره... بعضی پرسونا ها اصلا فیوژ دوتایی ندارن و فقط باید سه تایی ترکیب بشن و برعکس. ولی درحالت عادی فیوژ سه تایی بهتره چون باعث میشه پرسونا جدید اسکیل های بیشتری از اون سه پرسونای ترکیب شده بگیره.
راجب نوع آرکانای پرسوناها ترکیب شده هم اطلاعی ندارم متاسفانه ولی فکر نکنم تفاوتی داشته باشه.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
من الان حدود ۴۲ ساعته دارم بازی میکنم .. تازه کانجی رو نجات دادم .. لولمم ۴۲ دارم کند پیش میرم یا نه مناسبه .. اخه هنوز حتی همه گروه هم جمع نشدن دور هم و سوشیال لینک بعضی از شخصیت ها حتی هنوز شکل نگرفته مثل مارگارت و ماری و اوداچی
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
803
نام
پویا
من الان حدود ۴۲ ساعته دارم بازی میکنم .. تازه کانجی رو نجات دادم .. لولمم ۴۲ دارم کند پیش میرم یا نه مناسبه .. اخه هنوز حتی همه گروه هم جمع نشدن دور هم و سوشیال لینک بعضی از شخصیت ها حتی هنوز شکل نگرفته مثل مارگارت و ماری و اوداچی

خب ببین الان لول کانجی چنده... اگه لول اون از لول خودت و بقیه ی اعضای گروهت خیلی بیشتره(مثلا اختلاف 5-6 لوله) اونوقت یعنی هنوز درست لول آپ نکردی و باید سعی کنی بیشتر به TV World سر بزنی.
راجب سوشال لینک ها هم بعضی سوشال ها پیش نیاز خاصی لازم دارن... مثلا برای اینکه بتونی با ناناکو لول مکس بشی لازمه که دانشت یا همون Knowledge باید مکس باشه...
و از اونجایی که من با هیچکدوم اینا سوشال نگرفتم نمیتونم کمکی کنم
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
خب ببین الان لول کانجی چنده... اگه لول اون از لول خودت و بقیه ی اعضای گروهت خیلی بیشتره(مثلا اختلاف 5-6 لوله) اونوقت یعنی هنوز درست لول آپ نکردی و باید سعی کنی بیشتر به TV World سر بزنی.راجب سوشال لینک ها هم بعضی سوشال ها پیش نیاز خاصی لازم دارن... مثلا برای اینکه بتونی با ناناکو لول مکس بشی لازمه که دانشت یا همون Knowledge باید مکس باشه...و از اونجایی که من با هیچکدوم اینا سوشال نگرفتم نمیتونم کمکی کنم
نه بابا کانجی بنده خدا دوازده لول از باقیه ضعیف تر بود

اره میدونمknowledge م همین اواسط بازی مکس کردم .. چون هم سوال هارو جواب بدی میده .. هم کتابخونه خوب میده ..هم اخر شب راخت میشه جمع کرد .. بدبختی من understanding ه که به جز اون رامن فروشیه جای سراغ ندارم برای افزایشش ... diligance و courage هم سخت بودن ولی به هر زحمتی لول ۳ شون کردم .. این کم بودن courage داشت روانیم میکرد به خصوص وقتی با یوکیکو قرار میزاشتم ... ههههههه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر