بازیهای قدیمی ( Pc )

Metal Gear Solid

کاربر سایت
Sep 30, 2005
1,147
Tim Schafer

daves%20grim%20tattoo%20copy.jpg

" سال 1989 که از برکلی دراومدم قرار بود در یک شرکت برنامه نویسی برای شبکه های اطلاعاتی کار کنم.البته در نهایت این شبکه اطلاعاتی عظیم کاری می کرد که شرکت آتش نشانی بتواند ارتفاع علفهای هرز رو در زمینهای خالی شهر ردیابی کند ! جمعه ها هم قرار بود بهمون سرکار بستنی بدن.بعضی وقت ها فکر می کنم اگه اون کار رو قبول کرده بودم چی می شد ؟ روز و شب آمار علفهای هرز رو می گرفتم و بستنی می خوردم ! اما عوضش از خیر اون همه بستنی گذشتم و وارد لوکاس آرتز ] لوکاس فیلمز [ شدم.آشنایی با عمو جورج ، ارزش صرف نظر کردن از بستنی ها رو داشت ! "
این پاراگراف اولین بخش از اتوبیوگرافی تیم شافر است که در سایت طرفداران وی منتشر شده است.شافر یکی از خلاق ترین طراحان بازی است که در کارنامه اش ساخت تعدادی از جالب ترین و منحصر به فرد ترین بازیهای ماجرایی کلاسیک به چشم می خورد.همه بازیهایی که شافر در ساخته شدن آنها نقش داشته ، بازیهای بشدت پرفروشی بوده اند.از میان آنها می توان به The Secret of Monkey Island ، The Curse of Monkey Island ، Day of Tentacle ، Full Throttle ، Grim Fandango و ... اشاره کرد.


390px-DSC_0714.JPG



شافر فارغ التحصیل علوم رایانه ای از دانشگاه برکلی است و پس از خروج از دانشگاه ، وارد بخش بازیسازی لوکاس آرتز شد و به عنوان اولین شغل قرار بود سیستم دیالوگ های شماره ی اول از سری جزیره میمون ها را طراحی کند.البته این دیالوگ ها به اصلا جملات جملات عادی نبودند و قرار بود بنا بر تصمیم و انتخابهای بازی کننده تغییر کنند. ] برای مثال اگر بعد از کم آوردن دزد دریایی کوچک و شروع به گریه کردن وی در بازی نفرین جزیره ی میمون ها ، از وی دلجویی نمی کردید محال ممکن بود یک آیتم حیاتی را بدست بیاورید.البته لازم به ذکر است نفرین جزیره میمون ها شماره ی دوم از این سری بود. [ همچنین شخصیت ها با زبان و قواعد عجیب و غریب Scumm با هم صحبت می کردند و به هم متلک می گفتند.ساخت این بازی نزدیک به 9 ماه طول کشید و در نهایت ، جزیره میمون ها و کاراکترهای آن به جمع بیادماندنی ترین و محبوب ترین های تاریخ بازیهای رایانه ای پیوستند.شماره دوم بازی بیش از یک سال برای شافر و دیگر اعضای گروه زحمت داشت. ران گیلبرت ، طراح افسانه ای لوکاس آرتز ، در هر دوی این نسخه ها زوج مکمل شافر به شمار می آمد.
پس از راز جزیره میمون ها ، شافر و یکی از همکارانش به نام گراسمن ، کار روی بازی خودشان که Day of Tentacle نام داشت آغاز کردند و بلافاصله بعد از آن پروژه Full Throttle کلید خورد.هر دو بازی از موفقترین بازیهای سبک ماجرایی کلاسیک هستند و کمتر بازی کننده قدیمی خاطرات خوش بازی کردن آنها را فراموش می کند.اما شاهکار شافر در سال 1998 عرضه شد که گریم فندنگو نام داشت.این بازی با گرافیک هنری سه بعدی و داستان بی نظیرش جوایز زیادی را نصیب خود کرد و تبدیل به یک مرجع کامل برای کسانی شد که می خواستند وارد کار طراحی بازیهای ماجرایی بشوند.بازیهای ماجرایی بعد به وضوح تاثیر زیادی از مولفه های داستان و روند بازی گریم فندنگو گرفته بودند.شافر بعد از طراحی این بازی که بیش از 4 سال طول کشید ، از لوکاس آرتز جدا شد و استودیوی بازیسازی خودش را تاسیس کرد.( شایان ذکرست دلیل این کار شافر ، تصمیم مدیریت لوکاس آرتز مبنی بر توقف تولید بازیهای ماجرایی و جلوگیری از کامل شدن پروژه Full Throttle 2 که شافر زحمت زیادی برایش کشیده بود ، است.البته تصمیم مدیریت لوکاس آرتز تولید بازیهای تحت عنوان Star Wars نیز بود که بیشتر کارکنان این بخش بازیسازی این شرکت بخاطر توقف روند ساخت بازیهای ماجرایی ، خودشان را محترمانه از لوکاس آرتز اخراج کردند.از جمله ی این افراد تیم شافر و مارک کرشهف بودند . کرشهف به تازگی و در طی چند ماه گذشته با جمع کردن تیم قدیمی لوکاس آرتز ، استودیوی بازیسازی Autumn Moon Entertainment را تاسیس کرد که بازی A Vampyre Story قرارست بزودی توسط این استودیو ، وارد بازار شود که یک بازی ماجراجویی کاملا کلاسیک است.جالب است بدانید مشکل این بازی برای عرضه شدن ، عدم وجود ناشر مناسب است ! ) اولین بازی شافر با تیم جدیدش در Double Fine Productions امسال برای کنسولهای مختلف و رایانه های شخصی عرضه شد و همانطور که انتظار می رفت با استقبال بازی کننده ها روبرو شد ، همچنین این بازی که Psychonauts نام دارد توانست در بین بهترین های سایت گیم اسپات قرار گرفته و در رشته های مختلفی که نامزد دریافت جایزه بود ، 5 جایزه را بدست آورد.همچنین در GDC 2006 عنوان بهترین استودیوی تازه کار و بهترین نویسندگی بازی به تیم شافر و دو نفر دیگر از اعضای این استودیو اهدا شد.


comics_screen001.jpg

خصوصیت بارز بازیهای شافر ، تلفیق نامحسوس داستان در گیم پلی است.معمولا در این بازی ها حین بازی کردن و انجام کارهای عادی از اتفاقات گذشته و داستان بازی اطلاع پیدا می کنید.یکی از آرزوهای بزرگ شافر به گفته ی خودش ، طراحی یک بازی بدون هیچ میان پرده روایت داستان است.همچنین داستان و شخصیت پردازی ، مهمترین عامل در بازیهای وی به شمار می آیند ؛ این شخصیتهای احمق و دوست داشتنی و معمولا حاضر جواب برای این خلق نشده اند که تبدیل به قهرمانهای رویایی بازی کننده بشوند.گایبراش دست پاچلفتی معمولا برای حل هر مشکل در نهایت کاری می کند که فاجعه به بار بیاید و سپس برای جمع و جور کردن این فاجعه یک راه حل احمقانه دیگر دست و پا می کند ! در میانه این داستان درهم ، بازی کننده ها علاوه بر لذت بردن از موقعیت های ناب و خنده دار بازی ، یک بازی با گیم پلی عالی را تجربه می کنند و مانند بازیهای ماجرایی امروزی قرار نیست داستان یصورت میان پرده برایشان پخش شود.
تیم شافر یکی از محبوب ترین سازنده های بازی در میان طرفداران است و به گفته خودش با ساخت سایکونات ها تازه کارش در استودیوی جدید شروع شده ! با پیشینه ای که از شافر در طراحی بازیهایش و دقتش در شخصیت پردازی وخلق فضاسازی های فوق العاده سراغ داریم فعلا زود است که بخواهیم منتظر بازی بعدی باشیم اما امیدواریم این بازی هر چه که هست زودتر ساخت آن آغاز بشود.


df-babies-web.gif


چند بازی قدیمی که تیم شافر در تهیه ی آنها سهم داشته است :
day-of-the-tentacle_box_front_small.jpg

escape-from-monkey-island_box_front_small.jpg

full-throttle_box_front_small.jpg

grim-fandango_box_front_small.jpg

lechucks-revenge_box_front_small.jpg

hit-the-road_box_front_small.jpg

curse-of-monkey-island_box_front_small.jpg

secret-of-monkey-island_box_front_small.jpg

zak-mckracken_box_front_small.jpg



*** منبع : ضمیمه کلیک ، شماره 59 ، 30 مرداد 1384 به قلم آقای سید طه رسولی***
با اندکی تصرف
 

Metal Gear Solid

کاربر سایت
Sep 30, 2005
1,147
ببخشید دوستان که من نمی توانم زود به زود مطلب بدهم و سوال یا جوابی که دارید Reply کنم .

حامد توضیحات جالبی در مورد بازی Neverhood دادی دستت درد نکنه. من 4 سال پیش بازی کردم و باید بگم خیلی از بازیش لذت بردم
واقعا برای سال 97 بازی شاهکاره
خواهش می کنم.بازیهایی که این حس لذت آور را به آدم بدهد خیلی زیاد نیستند ولی خوبه که از انگشتان دست بیشترند.در آینده ی نزدیک به آنها هم خواهیم رسید.فکر کنم در مطلب مربوط به Tim Schafer به چندتاشون اشاره کرده ام و شات شان را گذاشته ام.

سلام
وای گفتی مگه میشه کسی این بازی رو کرده باشه ولی یادش بره من با این بازی زندگی کردم و هیچ وقت هم از یادم نمیره کاشکی نسخه جدیدش میوم گرچه بعید میدونم بتونن دیگه اون بازی تاریخی رو تکرار کنن
سلام علیرضا خان گل گلاب
هنوز هستند که این بازی را تازه شناختند.منم با این بازی زندگی کردم ، امیدوارم اگر شماره بعدی ازش ساخته بشود افول نکند.
راستی یک سوال : من شما و وحید رضا خان را اشتب می گیرم همیشه ! چون فکر کنم دوتاتون داخل FIFA 06 Fun Club ارسال می دادید و آواتارتون هم کاکا بود.امیدوارم حافظه ام یاری کند و ایندفعه را اشتب نگفته باشم ! شما همون کسی بودید که توپیک FIFA World Cup را زدید و طرفدار ایتالیا بودید و پست من را در حمایت از ایتالیا و آ ث میلان ریپلای کردید دیگه ؟

شماره 2 شو من بازي كردم بازيش به صورت دو بعدي هستش
و خيلي هم قشنگه رو ps1 بازي كردم
غیر ممکن است ! آخر این شماره سه بعدی بود و شماره بعدش دو بعدی باشد.احتمالا اون نسخه ی اول بوده...
اقا یادش بخیر بازیmedal Of Honor نسخه و شماره یک اش دلم برای این بازی تنگ شده واقعا میگم به ادم یک احساسی دست میده اون بازی می کنه
بله واقعا" که یادش بخیر...یادم میاد دوم-سوم راهنمایی تابستان ها می رفتم کلوب و الون 3 بازی می کردم.بعضی وقتها که توی نوبت بودم ، TV های دیگر هم سرک می کشیدم و می دیدم که مدال افتخار 1 و مورتال کامبت 3 و رزیدنت ایول 1 بازی می کنند.از اینکه سربازان آلمانی نارنجک های پرتابی را با پا برمی گرداندند ، از فیتالیتی های گوناگون و بی نظیر مورتال 3 و تفنگ شوک دار PSone مخصوص رزیدنت ایول 1 که باعث می شد موقع شلیک کردن ، اسلحه به اصطلاح لگد بیندازد شگفت زده می شدم.یک بار سرباز آلمانی خواست نارنجک را با پا شوت کند یادمه که موقع شوت کردنش رفت اون دنیا :) هر وقت هم یک نارنجک هاونی اطرافت می افتاد در جا مرده بودی....اتفاقا" نسخه PC اش را داشتم که فکر کنم Allied Assault ّبود.دادمش دوستم...


من از بازیهای قدیمی از DooM 1 هم خیلی خوشم میاد
تا الانم هنوز بازی می کنم. فکر کنم 60 باز تمومش کردم. کل مراحل رو حفظ شدم اونقدر بازی کردم
واجب شد حتما" سراغش را در یک آرشیو بگیرم.
خجالت می کشم که این بازی را امتحان نکرده باشم.
Quacke III را که حتما بازی کردید ؟

متاسفانه اون رو بازی نکردم
اون چه طور بازیه ؟؟
میتونی یه بازی معروف که شبیهشه بگی؟
من نسخه دومش را دارم : Desret Storm 2 که نامش می شود طوفان صحرا ...
اتفاقا" همین فامیل امین اینا که اسمش تام کلنسی است داستانش را نوشتد و استودیوی خودش ساختدش

خوب منم شنیده بودم که انگار قسمت دومی هم در کار هست اما بعد از اون دیگه پیگیریش نکردم. واقعا اونجا که داشت میوه میخورد یه دفعه هیولا رو میبینه میاد فرار کنه بره تو انو خونه میخوره به در درو باز میکنه میخوره به دیوار خیلی خنده دار بود.
فکر کنم اونجا داشت با یک وسیله ای شبیه توستر برقی که آهنگ از خودش پخش می کرد کار می کرد که یکهو خرچنگ ه رسید و ....:cheesygri

حامد بازی بعدی رو هم ینویس دیگه؟؟؟
خوب سورپرایز برای اینجور موقع هاست.بازی بعدی یک شخصیت مهم بود.:D
ببخشید که دیر شد...:blushing:
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
من نسخه دومش را دارم : Desret Storm 2 که نامش می شود طوفان صحرا ...
اتفاقا" همین فامیل امین اینا که اسمش تام کلنسی است داستانش را نوشتد و استودیوی خودش ساختدش

سلام.
حامد خوشحال شدم اینجا میبینمت حامد با پست حامد با حاله :)
میگم Desret Storm همون نبود که یک سوال بهترین بازی سال شد یا من اشتباه میکنم؟

امتیازش هم تا اونجایی که یادمه بالای 9 شد;)
 

Metal Gear Solid

کاربر سایت
Sep 30, 2005
1,147
حامد خوشحال شدم اینجا میبینمت
منم خوشحال شدم ولی بدبخت شدیم رفت...آخر هفته نتایج کنکور را روی Sanjeshserv.orj می زنند.امیدوارم من را از PC خلع ید نکنند وگرنه دیوونه میشم.:(
این طوفان صحرا هم شماره یکش را بازی نکردم.احتمالا همون شماره یکش بهترین بازی شده بود.
کلا" از سبکش خوشم نمیاد.تازه گرافیکش و دشمنانش هم یکجوری طراحی شدند که آدم حالش می گیرد و هوس می کند بره Wolfenestain را آنلاین بازی کنه :D
 

amirrsc

کاربر سایت
Jul 2, 2007
1
سلام ، من تازه عضو اين فوروم شده ام . به نظر فوروم جالبي است . من زياد اهل بازي كردن نيستم ، البته دوست دارم ولي زياد وقتش رو ندارم .البته نورهود رو بازي كردم و واقعا لذت بردم . حالا خيلي دوست دارم يه بازي شبيه اون رو پيدا كنم.كسي هست بتونه به من يه بازي تو اون مايه ها به من معرفي كنه . ممنون ميشم اگر جوابم رو بدين .
 

WILDCAT

کاربر سایت
Jun 5, 2007
1,572
نام
Noctis LuciS Caelum
من با شهر میمونها که بالا هم زده .کرمها . quack 1 2 . Wolfenestain و نمیدونم بازی وارد ایران شد یا نه close arme که کولاک کرد و همینطور معنی فارسیش یادمه ساعت مرگ شنها بهترینهای قدیم من بودند .
 

duke_nukem

کاربر سایت
Dec 30, 2006
1,080
نام
مانی
نامردیه تو این تاپیک حرف بزنیم ولی درباره duke nukem 3d بازی شماره 1 سال 1996 حرفی نزنیم
یک تیم داره رو این بازی کار می کنه و الان بازسازی این بازی تقریبا تمام شده است من نسخه بازسازی شده این بازی رو دانلود کردم بازی 15 مگی شده 200 مگابایت:eek:با کلی ***** گرافیکی و صدای جدید .جالبه سیستمم با vga 128 cpu 2.8 full کم میاره!
 

toxic_devilcs

کاربر سایت
Aug 28, 2007
416
نام
اصغر
نامردیه تو این تاپیک حرف بزنیم ولی درباره duke nukem 3d بازی شماره 1 سال 1996 حرفی نزنیم
یک تیم داره رو این بازی کار می کنه و الان بازسازی این بازی تقریبا تمام شده است من نسخه بازسازی شده این بازی رو دانلود کردم بازی 15 مگی شده 200 مگابایت:eek:با کلی ***** گرافیکی و صدای جدید .جالبه سیستمم با vga 128 cpu 2.8 full کم میاره!
هی !!! Duke_nuem هم بازی بدی نیست ! :-" خوبه ، برای اینکه حداقل تو این بازی می تونی عقده های درونیت رو خالی کنی ! ;)

راستی Duke_nukem کنسول Sega رو بازی کردی ؟:confused:
بیا این لینک بازی : http://www.romnation.net/srv/roms/49453/genesis2/Duke-Nukem-3D-F.html
این هم لینک شبیه ساز : http://www.romnation.net/srv/emulators/70/genesis/Gens-v2-14-for-Windows.html

74875_normal_devil-may-cry-3-dante-vergil-02.jpg

 

IL.AR

کاربر سایت
Sep 13, 2007
26
سلام ، من تازه عضو اين فوروم شده ام . به نظر فوروم جالبي است . من زياد اهل بازي كردن نيستم ، البته دوست دارم ولي زياد وقتش رو ندارم .البته نورهود رو بازي كردم و واقعا لذت بردم . حالا خيلي دوست دارم يه بازي شبيه اون رو پيدا كنم.كسي هست بتونه به من يه بازي تو اون مايه ها به من معرفي كنه . ممنون ميشم اگر جوابم رو بدين .
همون تیم سازنده بازی دنیای بیلی2 رو هم ساختند .کل تبلیغات بازی هم این بود:این بازی توسط سازندگان نورهود ساخته شده!!
اما هیچی اون نور هود نمیشه.
من که مثل اون تو این سبک و سیاق ندیدم!!
===========================
من از بازی های قدیمی vcop2 رو دوست داشتم.
شاید خیلی هاتون نشنیده باشید اما من ازش خوشم میومد(دلیلش رو هنوز هم نمی دونم!!)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر