PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
دریمز حس میکنم یک نسخه خیلی بلند پروازانه تر و وسیع تر Project Spark ـه. خیلی خیلی منتظرم ببینم چجوریه بازی. امید وارم فقط پیچیدگی زیادی نداشته باشه
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
اینم ضبط شده توییچ ـه ظاهرا ، تو استدیو میچرخن کار ملتو نشون میدن :D اوایلش که artwork و ... نشون میدن و در ادامشم چیزایی که بنظرم جالب اومد رو قرار دادم :D


اینجا داره میگه تک تک درختا رو طراحی کردیم :D ا
این همون صحنه تریلر E3 ـه که یه شخصی داره پیانو میزنه ، خیلی جالبه تک تک علفها تحت تاثیر باد قرار دارن :D

تو صحنه حرکت میکنه ، اشیا رو با cursor بر میداری و اندازشون یا جایگاهشون رو عوض میکنه خیلی خوبه :D ( یه سری صحبت هایی هم راجب اینکه چجوری جایگذاری بکنیم کاراکتر ها رو که تو مرکز توجه باشن میکنه )

در این صحنه کلی شئ قرار داره که میگه گیمپلی نیست و فقط برای تست نورپردازی و عملکرد موتور بازی و ... ـست

تو این صحنه یه منو رو باز میکنه که میگه فقط توی توییچ اینو میبینید ( تو استریم توییچ ) و توی بازی نخواهد بود . چندتا آپشن رو دستکاری میکنه و حالت اون اشیا تغییر میکنن .

بعد هم راجب فیزیک بازی صحبت میکنه . این که چطور اون صورت کاراکتری که در عکس بالا میبینید ساخته شده و فیزیک بازی چه تاثیری روش داشته و ...
حتما ویدیو رو ببینید .

/watch?v=FD8y-8Rcctk
 
آخرین ویرایش:

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
اطلاعات جدید :D
  • Haley realized that it was time to move on from LittleBigPlanet and to a new project jusut after LittleBigPlanet 2, but Dreams is like the spiritual successor of LBP; and embraces a lot of the same key ideas.
  • The “main character” used by the player is referred to internally as “imp.” It’s going to be customizable, of course.
  • The engine is incredibly versatile. The obvious and strong visual it can offer is the “kind of loose and impressionistic” style, but you can also do an “incredibly tight and crisp” style. You also have control over shiny or metallic materials, glow effect, and recently they added a subsurface scattering shader that allows you to make things waxy and really lush [Editor’s note: subsurface scattering is normally used for translucency effects, especially on human skin].
  • The ambition with the engine is to let you create your own art style, even if there’s still a visual thumbprint, as you’re still using the same engine.
  • Media Molecule is trying to makethe game very non-technical, so everyone can pick it up easily and understand it. You don’t need to be an artist to use it, but it has a lot of depth and it can allow you to use and improve your skills. As an analogy, a child can use a pen, but if you practice and use different techniques you can do amazing things with it.
  • You will be able to create music in Dreams. One of the key guiding philosophies of Dreams is embracing the idea of a “performance.” The puppeteering scene from the PlayStation 4 debut conference is an example of how this idea applies to animation. It’s not about editing curves and moving keyframes. It’s about performing with the virtual puppets. That means that you can do it very quickly, but also that you can put a lot of emotion into it while you capture your performance.
  • Music is a very obvious element to apply this idea of performance to. The developer in charge has come up with “genius ideas” so that anyone can do amazing things with the game.
  • Media Molecule is going to make some initial content, that can be played out of the box, using exactly the same tools that will be available to everyone.
  • Asked whether other Sony first party studios provided some helpful tips on development, Healey confirmed, and mentioned that at GDC there’s a “Creative Director therapy session” he goes to, where they sit in a room and moan about the pain of being a Creative Director.
  • Asked whether the studio is aiming for 60 frames per second, he mentioned that it’s user created content, so they can’t stop people from making games that run slow, as it depends on what you put into your level. At the moment the creations they have been working on are “looking more like 30 frames per second,” but engine always get optimized towards the end, so they’re going to make it as efficient as possible.
  • Healey agrees that the game is perfect for VR, and the idea of having a virtual dream that you can explore seems like the ultimate Grail, but for now the studio is focusing on the standard PS4 experience, but it’s “a no brainer” that they will explore VR afterwards.
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
یکم این بازی رو تحویل بگیرید دوستان :D حیفه بخدا :D

mqdefault.webp


Dreams-gameplay-demo-#PlayStationPGW
720P


تریلر بالا رو حتما بگیرید با مال کنفرانس یکم فرق داره ( با تشکر از Ebrahim-ZH )


توی ویدیو ، Alex Evans توضیحات جالبی راجع به بازی میده ، هر سبکی که بخواید میتونید بازی بسازید ، حتی سبکی که هنوز کشف نشده ! که این جمله مستقیما به عمق و گستردگی ساخت و ساز بازی اشاره میکنه .

اسم شخصیت شما imp ( کوتوله ) ـست ، این imp رو میشه به هر نحوی شخصی سازی کرد + نقش cursor رو هم ایفا می‌کنه که به واسته اون میتونید اشیا رو جا به جا کنید یا شخصیت ها را تسخیر کرده و به کنرل در بیارید .
همچنین می‌شه حالت های صورت و ابرو و ... imp رو تغییر داد با استفاده از کنترلر . وقتی که یک شخصیت رو تسخیر میکنید میتونید به هر نحوی کنترل کنیدش ، باهاش به اطراف بخزید ، به اطراف خم بشید ، راه برید بپرید و ...
مرحله جنگلی که نشون دادن به این شکل بود که چند آیتم قابل جمع آوری در مرحله قرار داده شده بود و شما با دریافتشون میتونید مرحله رو بسازید و گسترش بدید . اولین سوالی که میاد توی ذهن افرادی که سری LBP رو بازی کردند اینه که اگه میزان رم برای ساخت مرحله مورد نظرم کافی نباشه و به عبارتی رم به طور کامل اشغال شه باید چیکار کنم ؟ اینجاست که Mm به ما سیستم لینک رو نشون میده . همون خونه هایی که با باز کردن در اونها وارد یک مرحله دیگه می‌شوید ! البته لینک ها تنها به در منتهی نمی‌شوند و evans توضیح میده که میتونید توی یک مرحله به دنبال در و پنجره و چاه و مه و ... باشید برای رفتن از یک مرحله به مرحله دیگه .
سپس نوبت یک بخش جالب دیگر می‌شود . وارد یک راهرو با کتابخونه و مجسمه های جالب می‌شوید که کتاب ها در آن در حال پرواز هستند ( مشابه هاگوارتز در هری پاتر ) قصد ما رسیدن به اون کتاب های پرنده هست . پس به دنبال راهی برای رسیدن به اونها به یک در مخفی میرسیم که باز کردن آن نیازمند خلاقیت ـه !

بعد از این توضیحاتی راجع به ساخت کاراکتر داده می‌شود . به هر شکلی که می‌خواهید آن را بسازید ! هیچ مدل از پیش ساخته شده ای در کار نیست . بعد از این نوبت به ساخت و ساز میرسه . evans توضیح میده که توی LBP افراد مدت زمان زیادی رو با هم دیگه به ساخت مرحله و بازی کردن تو بخش ساخت و ساز می‌پرداختند . اینجا هم امکان مشابهی وجود داره با قابلیت های بیشتر !

--

چیزی که من توی این تریلر دیدم یک گرافیک هنری فوق العاده زیبا بود ، نورپردازی خیلی خوب بود و به طور کلی همه چیز در بهترین و بالا ترین حد خودش بود . برای من این عنوان از مهم ترین عناوین سال بعد ـه ( اگه انتشارش به 2017 موکول نشه که خیلی بعید میدونم این اتفاق بیوفته ) .
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
ویدئو "ابزار های-خلق" دریمز که به معنای واقعی کلمه دیوانه کنندست!
watch?v=Gdd9QF8hHIM
Mind-Blown شدم رسماً :D!

خلاصه یک سری اطلاعات از مقاله Engadget:
-The first thing you should know about Dreams is, it'll have a traditional campaign
-This content will act, just like in LittleBigPlanet, as both a standalone adventure and a tutorial for creation.
-This blurring of the lines between gameplay, creation, and sharing is key in Dreams.
-The "structured content" (i.e., campaign) won't be finished, but beta testers will get "less structured" versions of it to try out.
-Dreams' beta testers will be able to remix and modify Media Molecule's levels. They'll be able to experiment and create their own games using pre-existing assets or create entirely new ones.
-Right now, only around 30 people are making in-game dreams. Getting thousands of people beta testing and making things is going to be huge for the team.
-You can make amazing first-person shooter levels if that's what you want to do
-The team is dreaming of the "new game genres" that could be created within Dreams.
-Dreams offers "a full-on game-development system" in which Media Molecule staffers have already built their own takes on titles like MotorStorm and Tetris.
-You'll even be able to add your own cut scenes, animating characters using the controller and recording the results.
-Although in the demo there was a short wait between each, in the final game jumping between dreams will apparently be seamless
-VR support is basically confirmed
Rather than using polygons to render 3D objects,Dreams utilizes something called "signed distance field." I've read through an enormous document and watched a half-hour talk on the graphics engine and it's still difficult to break down. The results are easier to convey: It makes in-game assets far smaller, and real-time 3D modeling on the relatively underpowered PS4 a reality. It does this by sending the list of actions used to create an object, rather than the result of those actions. The character model that Ettouney built, which might run into tens or hundreds of megabytes using a traditional polygon system, apparently takes up "less than 50KB" space with the signed-distance field method. As the system is very efficient with storage requirements, it also allows for streaming and collaboration among multiple players with lower bandwidth needs.



واقعاً مغز بروبچه های Media Molecule رو باید مورد تحقیق و بررسی قرار بدن :D!
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,207
^^^
زبان قاصر است از بیان عظمت این ویدئو . آزادی عمل و وسعت امکانات هوش رو از سر آدم میبره . نکته ی مهم تر سادگی استفاده از این ابزارهاست . این چیزی که من دیدم میتونه به راحتی انقلابی در زمینه ی طراحی بخصوص در گیم ایجاد بکنه . با یونیتی هم در ارتباط هستش که دیگه هیچی :D
فقط هنوز نگفتن مثل نمایش اولش از Move پشتیبانی خواهد کرد ؟ چون اونموقع بازی رو داشتن بر اساس Move میساختن .
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
ویدئو "ابزار های-خلق" دریمز که به معنای واقعی کلمه دیوانه کنندست!
watch?v=Gdd9QF8hHIM
Mind-Blown شدم رسماً :D!

خلاصه یک سری اطلاعات از مقاله Engadget:





واقعاً مغز بروبچه های Media Molecule رو باید مورد تحقیق و بررسی قرار بدن :D!
مغزم درحال انفجاره ! این اطلاعات رسما نابودم کردن ! ببینم دریمزمیتونه کاری کنه که بخاطر این بازی VR بخرم یانه ؟! :|
ویدیو ـه که ... عالی بود یعنی من عطشم دوبل شد قشنگ :D
مرسی رضا :D
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,664
از عاقبت بازي مي ترسم :|

LBP رو فوق العاده دوست داشتم و دارم
يه دنياي فانتزي بسيار زيبا و دلچسب كه مثلاً قسمت جنگل LBP 2 واقعاً با روح و روان ادم بازي مي كرد ! درخت هاي كه برگ و سبزي ها شون معلوم بود پارچه است ولي بافت چوبي به شدت عالي !

اما ين يكي علاوه بر سوء رئال بودن شايد مشكلي هم پيدا بكنه مثل SCRIBBLNAUTS ! اگر بازيش كرده باشيد ميدونيد كه يه جورايي بازي هم نمي تونه با شما ارتباط برقرار كنه هم نميتونه ارتباط شمارو درست بخونه !

فرضاً يه مرحله مي گفت بابانوئل رو خوشحال كن ! خوب حالا من شايد توي ذهنم اينطوري باشه كه بابانوئل مثلاً تعطيلات دوست داره استراحت كنه ! شايد سورتمه بخواد شايد گوزن بخواد شايد شير و بيسكوئيت بخواد شايد يه پسر بچه دوست داره بياد سمتش ( اين يكي كاري بود كه من كردم )

اين يعني ناتواني گرقتن ارتباط و حتي برقرار كردن ارتباط !
شايد بازي به همچين دردي دچار بشه چون دقيقاً ادم منظور طرح مرحله رو نفهمه !
LBP سر راست بود بايد به سمت راست يا چپ مي رفتي تا برسي به اخر مرحله اما اين جا ؟؟؟


اما چيزي كه شايد فروش بازي رو خراب كنه عدم استقبال اون عده از بازيكن هاست كه فقط دنبال يه بازي جذاب مي گردن ! كم نيستن گيمر هايي كه بدون پيگيري اخبار از ديدن اسم يا شكل و شمايل بازي تصميم به خريد بگرين !


سرنوشت DREAMS براي من مبهمه :|
اي كاش سوءرئال نبود من خوشم نمياد :|:d يه مد بدن داخلش كه بشه LBP رو تداعي كرد :d اما مشكل حافظه پيدا مي كنه :|
 
  • Like
Reactions: faraz_n

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
از عاقبت بازي مي ترسم :|

LBP رو فوق العاده دوست داشتم و دارم
يه دنياي فانتزي بسيار زيبا و دلچسب كه مثلاً قسمت جنگل LBP 2 واقعاً با روح و روان ادم بازي مي كرد ! درخت هاي كه برگ و سبزي ها شون معلوم بود پارچه است ولي بافت چوبي به شدت عالي !

اما ين يكي علاوه بر سوء رئال بودن شايد مشكلي هم پيدا بكنه مثل SCRIBBLNAUTS ! اگر بازيش كرده باشيد ميدونيد كه يه جورايي بازي هم نمي تونه با شما ارتباط برقرار كنه هم نميتونه ارتباط شمارو درست بخونه !

فرضاً يه مرحله مي گفت بابانوئل رو خوشحال كن ! خوب حالا من شايد توي ذهنم اينطوري باشه كه بابانوئل مثلاً تعطيلات دوست داره استراحت كنه ! شايد سورتمه بخواد شايد گوزن بخواد شايد شير و بيسكوئيت بخواد شايد يه پسر بچه دوست داره بياد سمتش ( اين يكي كاري بود كه من كردم )

اين يعني ناتواني گرقتن ارتباط و حتي برقرار كردن ارتباط !
شايد بازي به همچين دردي دچار بشه چون دقيقاً ادم منظور طرح مرحله رو نفهمه !
LBP سر راست بود بايد به سمت راست يا چپ مي رفتي تا برسي به اخر مرحله اما اين جا ؟؟؟


اما چيزي كه شايد فروش بازي رو خراب كنه عدم استقبال اون عده از بازيكن هاست كه فقط دنبال يه بازي جذاب مي گردن ! كم نيستن گيمر هايي كه بدون پيگيري اخبار از ديدن اسم يا شكل و شمايل بازي تصميم به خريد بگرين !


سرنوشت DREAMS براي من مبهمه :|
اي كاش سوءرئال نبود من خوشم نمياد :|:d يه مد بدن داخلش كه بشه LBP رو تداعي كرد :d اما مشكل حافظه پيدا مي كنه :|

حالا کاری با کلیت متنت ندارم چون همش نظر شخصیه :D ولی درمورد خط آخر ، برای مشکل رم همونظور که تو دو پست قبلی خودم نوشتم برای بازی چیزایی مثل لینک ساختن دیگه یعنی یه نیمچه لودینیگی رو درهرصورت باید دید و با توجه به چیزی که رضا نقل قول کرده حجم اجسامی که میسازی خیییلی کمه و رم دیر پر میشه :D
استوری مودشم گذاشتن که داشته باشه ظاهرا . اگه اون چیزی که میگی مثل اسکریبل ناتز باشه شاید یه آپشن بذارن که برای انجام یه معما چندین راه وجود داشته باشه و کلا طراحی و لول دیزاینشون شاید به اون شکل باشه :D
بعدم در نظر بگیر چند نفر LBP بازی کردن میتونم با اطمینان بگم استوری مود برای اکثرشون فقط از این جهت مهم بود که آیتم های ساخت و ساز رو بگیرن :D نقششو کم نمیدونم ولی این نکته هم لازم بود بگم :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
میتونین توی بازی از افکت های زیبایی مثل این استفاده کنین! :D


اگه اهل نقاشی هستین میتونین کارهای جالبی انجام بدین، از جمله این مدل طراحی های زیبا:


چند تا عکس از مدل ها و مجسمه هایی که بروبچ طراحی کردن:



اون AT-ST جنگ ستارگان و Batman عالی هستن! :D
 

pouria_k

کاربر سایت
Jul 6, 2014
106
به جرات می تونم بگم این از اون بازیایی که تا آخر نسل یه تنه می تونه سرگرمم کنه اما گرافیک و رنگ بندیش حس افسردگی می ده بهم اصلا نمی تونم باهاش ارتباط برقرار کنم ...امیدوارم دوستان به جای ما لذت ببرن
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,136
نام
طائل
ویدئو "ابزار های-خلق" دریمز که به معنای واقعی کلمه دیوانه کنندست!
watch?v=Gdd9QF8hHIM
Mind-Blown شدم رسماً :D!
!

ااین راسته دروغه چیه بگو انصافاً:D اِ اِ اِ من رد دادم کلا،من در حین دیدن ویدئو یک سره و بدون وقفه داشتم رد میدادم :|:D
این ویدئو یک بازی بود یا ویدئو پیوند و یکی شدن خواهر با مادر خلاقیت به طوری که دیگر قابل تمیز از هم نباشن؟:D
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
درسته بچه ها زیاد این بازیو تحویل نمیگیرن مثل Horizon و ...اما به معنای واقعی این یه گیم نیس لامصب اوج خلاقیته
که از دست هیچ استودیویی جزMedia Molecule برنمیاد....هرچی نگاه میکنم مغزم رد میده فقط
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر