راهنماي كامل بازي ها

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
من در اين تاپيك راهنماي كامل هر بازي را كه بخوايد ميزارم خوب بسمه الله

سايبريا 1

داستان بازي
در اين بازي شما بعنوان Kate walker بازي مي كنيد . يك وكيل آمريكايي كه براي كارهاي تجاري به فرانسه آمده است . طرف تجاري او Anna Voralberg صاحب يك كارخانه اسباب بازي است . به محض ورود ، او شاهد مراسم تدفين است كه در آن آدم هاي مكانيكي با لباسهاي سياه ، پشت سرتابوت به سمت قبرستان مي روند و باران مسير را گل آلود كرده است و بعد بزودي مي فهمد كه Anna مرده است .سپس Kate مي فهمد كه وارث كارخانه برادر كوچك Anna يعني Hansvoralberg است .
ماموريت شما يافتن او و به پايان رساندن معامله است كه البته كار راحتي نخواهد بود . شما بايد به چهار منطقه كليدي سفركنيد و در هر منطقه مسائل بيشماري براي شما پيش مي آيد كه بايد آنرا حل كنيد و با كنار هم قراردادن قسمتهايي كه بدست مي آوريد معما را حل كنيد.

يك بازي جديد از شركت Microids است كه به سبك ماجرايي ساخته شده است و از بسياري جهات برتريهايي نسبت به نمونه هايي ديگر اين نوع بازي دارد .
فضـاي بازي بخوبي طراحـي شده است و شمـا با تعداد زيادي از شخصيت هاي عجيب و جالب در طول انجام ماموريت مواجه مي شويد .يكي از اين شخصيت ها عروسكي بنام Oscar است كه مي تواند در حل مشكلات به شما كمك زيادي كند . شخصيت هاي ديگر نيز به نوبه خود در شناخت Hans به شما كمك مي كنند تا بتوانيد پازل بازي را حل كنيد . همچنين در طول بازي شما با رئيس و مادر خود (Kate) ارتباط تلفني داريد .
تصاوير زمينه بازي دوبعدي و بسيار زيبا هستند ولي شخصيت ها سه بعدي هستند و بوضوح طراحي شده اند و حركت ها نرم و مناسب است . صداي بازي خوب طراحي و ساخته شده ولي بعضي از جلوه هاي صوتي ضعيف هستند درعوض صداهاي شخصيت ها واضح بوده و كلمات بدرستي ادا مي شوند . درعين حال زيرنويس بازي نيز خوب طراحي شده است هرچند كه در بعضي صحنه ها كمي هماهنگي اين دو دچار اشكال مي شود .
در مجموع Syberia يك بازي سطح بالا براي علاقمندان به بازي هاي ماجرايي است و مدتها ذهن شمارا مشغول خواهد كرد .

راهنماي مراحل
بازي با ورود كيت به يك مسافرخانه آغاز مي شود .

ابتدا به سراغ قفسه كوچك روي ديوار رفته و با برداشتن بروشور از آن اطلاعاتي در مورد دهكده و كارخانه اسباب بازي سازي بدست آوريد . سپس به سراغ ميز مسئول مسافرخانه برويد . كليد كوجك را برداشته و عروسك را كوك كنيد . سپس دكمه قرمز را بفشاريد . مسئول مسافرخانه مي آيد و پس از پايان مكالمه با او (در طي اين مكالمه با پسر بچه اي به نام momo آشنا مي شويد) او كيت را به اتاقش راهنمايي مي كند .

اتاق كيت
از روي ميز كوچك كنار تختخواب تلگرافي را كه از رئيس كيت برايش آمده برداريد. بوسيله موبايل كيت با دفتر شركت( office ) تماس بگيريد و با رئيس كيت تماس بگيريد و تا او در جريان ماموريت قرار بگيرد. اتاق را ترك كرده و به طبقه پائين باز گرديد .
مجددا به سراغ مسئول مسافرخانه رفته و پس از پايان صحبتها با وي تلگراف ديگري راازاو تحويل بگيريد. در اين تلگرام رئيس شما از شما خواسته تا به سراغ دفتر اسناد رسمي شهر برويد.
به طرف ديگر مسافرخانه برويد و4 چرخ دنده اي را كه پسرك ( momo ) به زمين انداخت برداريد.
2 تا از چرخدنده ها روي زمين افتاده و 2 تاي ديگر روي ميز است . مسافرخانه را ترك كنيد و وارد شهر شويد.

شهر
وارد خيابان اصلي شهر شده و به سمت راست حركت كنيد . درراه با نانوا صحبت مي كنيد كه اوخبراز تعطيل بودن شهر به علت مرگ ( آنا والربرگ ) ميدهد. او را ترك كرده و به راه خود ادامه دهيد. پس از طي چند ساختمان كوچك به عمارت نسبتا بزرگي مي رسيد كه نيم تنه يك آدم مكانيكي در مدخل ورودي آن قرار دارد . fax دوم را در تنها دست آدم مكانيكي قرار داده و دستگيره روي سينه آنرا بكشيد. سپس دستگيره ديگر كه بجاي دست چپ آدم مكانيكي قرار دارد را به سمت پائين بكشيد . درب باز مي شود . وارد دفتر شويد .

دفتر اسناد رسمي شهر
پس از طي اتاق انتظار وارد اتاقي مي شويد كه مرد تاسي در آنجا نشسته است . ابتدا بروي صندلي بنشينيد و در طي مكالمات نامه اي را او دريافت كنيد .
اتاق را ترك كرده و به اتاق انتظار بازگرديد . در اتاق انتظار اهرمي را از كنار جارختي برداريد . دفتر را ترك كرده و به كارخانه برويد .

كارخانه
كارخانه تقريبا روبروي درب مسافرخانه است ، پس از يك مكالمه تلفني با Dan دوست كيت به سراغ درب كارخانه برويد .
بروي درب كارخانه اسباب بازي ، 2 آدم مكانيكي قرار دارند.
ابتدا پائيني را كوك كنيد .
سپس اهرمي را كه از دفتر اسنادبرداشتيد در دست آدمك بالايي قرار دهيد و دستگيره سمت راست را بكشيد ، درب كارخانه باز مي شود .
وارد شويد . پس از طي چند قدم به يك 4 راهي مي رسيد كه هر كدام منتهي به مكاني مي شوند كه به ترتيب عبارتند از :
• كارخانه ساخت آدم مكانيكي اسباب بازي
• سكو
• ايستگاه قطار
• عمارت خانوادگي و ورالبرگ
ابتدا به سراغ عمارت خانوادگي برويد .

عمارت خانوادگي
درب اصلي قفل است . از سمت راست رفته و ساختمان را دور بزنيد و به سمت شمشادهاي پيچ درپيچ برويد ، با دختر باغبان صحبت كنيد ، او را ترك كرده و به سمت چپ برويد . اولين ورودي سمت راست را رفته و از درون حوضچه كوچك يك كليد بزرگ را برداريد . محوطه شمشادها را ترك كرده و به پشت ساختمان بيائيد . در آنجا يك نردبان مكانيكي قرار دارد . بوسيله كليد بزرگي كه پيدا كرده ايد نردبان را بلند كنيد و سپس از آن بالا رفته و وارد اتاق زير شيرواني شويد .

اتاقزيرشيرواني
ابتدا به سمت راست رفته ، يك ميز تحرير كوچك قرار دارد آنرا باز كرده و از درون آن دفتر خاطرات آنا و شيشه جوهر را برداريد.
به سمت ديگر اتاق رفته و با روشن كردن چراغ (momo ) پسرك ، دوست آنا را ملاقات كنيد .
در طي صحبت با momo او از شما يك نقاشي از ماموت مي خواهد ، همانطوري كه hans برايش نقاشي مي كرده او مي گويد كه اگر اين كار را برايش انجام دهي در ازايش رازي را براي كيت فاش مي كند .
در قسمتي از اتاق كه چراغ را روشن كرديد ، روي ديوار چوبي تصويري از يك ماموت نقاشي شده است . اين تصوير را hans در سال 1932 ترسيم كرده است .
كاغذي را كه از momo گرفتيد برداشته و از روي نقاشي روي ديوار يك كپي تهيه كنيد . مجددا پيش momo بازگشته و تصوير ماموت را به او بدهيد .
momo از شما مي خواهد كه با او برويد تا رازي را به شما بگويد .momo را مجددا مي توانيد در كنار حوض آب چهار راهي ملاقات كنيد . او را تعقيب كنيد تا به خيابان اصلي شهر بازگرديد . momo را تا انتهاي اين خيابان همراهي كنيد. او در كنار درب باغي مي ايستد به همراه او وارد باغ شويد .
پل را طي كرده و از پله ها بالا برويد . مسير جنگلي را نيز تا انتها طي كنيد . در انتهاي مسير باز هم momo را ملاقات مي كنيد ، پس از صحبت با momo ، باز هم از پله ها بالا برويد و سعي كنيد تا دريچه سد را باز كنيد اما كيت توان انجام اين كار را ندارد . به سراغ momo برويد و از او كمك بخواهيد . momo سعي مي كند تا دريچه را باز كند اما دستگيره مي شكند . دستگيره شكسته را برداريد . به سراغ قايق شكسته كنار رودخانه برويد و سعي كنيد پاروي آنرا برداريد .
اينكار رابااستفاده از دسته شكسته سد انجام دهيد ولي باز هم كيت موفق نميشود اين بار نيز از momo كمك بخواهيد . بهمراه momo بازگشته و پارو را برداريد . براي استفاده از پارو و براي باز كردن دريچه سد باز هم از momo كمك بخواهيد . momo دريچه را باز مي كند و آب سد پائين مي آيد و يك راه مخفي باز مي شود . از پله ها پائين آمده و از سمت ديگر به كنار سد برويد . مسير را طي كرده تا وارد غار شويد . از درون غار عروسك ماموت را برداريد و از همان راهي كه آمده ايد بازگرديد . در بين راه يكي از بهترين دوستان كيت يعني olivia با او تماس ميگيرد .
دوباره به محوطه كارخانه بازگرديد

سكو
مسير 2 را انتخاب كرده و وارد قسمتي شويد كه سكوئي در آنجا قرار دارد بر روي يكي از ستونهاي اين قسمت كليدي وجود دارد آنرا فعال كنيد تا مخزن سوخت توسط گيره وارد كارخانه شود .

كارخانه
مسير اول از سمت چپ را انتخاب كرده و به ساختمان اصلي كارخانه برويد . وارد كارخانه شويد . ماشين ها را دور بزنيد و در انتهاي كارخانه وارد موتورخانه شويد (درب كوچكي در پشت ماشينها )
در انتهاي موتورخانه مجموعه اي از چرخ دنده ها و اهرام ها ديده مي شود . ابتدا زنجير سمت راست را بكشيد . با كشيدن زنجير چرخ بزرگ كارخانه شروع به حركت مي كند . سپس اهرام سمت چپي را بكشيد . موتورخانه را ترك كنيد و به محوطه اصلي بازگشته و اينبار به سمت ديگر كارخانه رفته بعد از يك مكالمه تلفني كيت به مادرش . در آنجا يك ليفتراك قديمي وجود دارد آنرا فعال كنيد تا مخزن سوخت را به كوره منتقل كند . اين قسمت را ترك كرده و در سمت راست اين قسمت از درب قرمز كوچك داخل شويد . يك آدم مكانيكي كه هنوز ساخت آن كامل نشده است آويزان است .
در اطراف اتاق قدم بزنيد . در اطراف ميز كار قرقره اي قرار دارد كه با چرخاندن آن موفق مي شويد آدم مكانيكي را پائين بياوريد . در طي مكالمه با او مي فهميد كه نامش اسكار است . او يك كارت پانچ به كيت مي دهد كه بوسيله آن مي تواند پاهاي ناقص اسكاررا كامل كند . خط توليد آدمهاي مكانيكي قادر به خواندن اطلاعاتي است كه از مركز كنترل كارخانه قادر به خواندن كارت پانچ براي ساخت پاهاي اسكار است. كارگاه را ترك كرده به محوطه اصلي بازگشته و از پلكان فلزي براي رفتن به طبقه فوقاني كارخانه استفاده كنيد . در قسمت پائيني پلكان فلزي اتاق كار آنا قرار دارد وارد اتاقش شويد .

دفتر كار آنا در كارخانه
ابتدا به سراغ ميز آنا برويد و مدارك و نامه هاي موجود در آنجا را بررسي كنيد . سپس به سراغ كتابخانه برويد . با كليك كردن بر روي كتاب دوم از طبقه فوقاني كتابخانه يك گرامافون كوچك پيدا مي شود و يك حلقه و پس از پخش يك آهنگ يك حلقه موسيقي به شما داده مي شود . شما فعلا قادر به برداشتن عروسكها نيستيد و دفتر آنا را ترك كنيد
با طي كردن مسير از سمت راست به مركز كنترل كارخانه برويد


مركز كنترل كارخانه
كارت پانچي را كه از اسكار گرفته ايد در شيار مخصوص اينكار قرار دهيد . كليه سوئيچ هاي قسمت راست دستگاه را فعال كنيد . (فقط چراغ شماره 3 روشن خواهد شد )
روي دستگيره سمت چپ سه بار كليك كنيد تا رنگ چوب مورد نظر براي ساخت پاي اسكار انتخاب شود . سپس دستگيره سمت راست را فعال كنيد تا در فرايندي زيبا پاهاي اسكار ساخته شود .
مركز كنترل را ترك كرده و در محوطه اصلي كارخانه ، از انتهاي خط توليد پاهاي اسكار را برداريد
مجددا به كارخانه برگشته و پاهاي اسكار را به وي بدهيد . از كارگاه بيرون آمده و كارخانه را ترك كنيد . به ايستگاه قطار برويد .

ايستگاه قطار
ابتدا وارد واگن شويد اسكار در انتظارشماست . پس از پايان مكالمه با او اسكار واگن را ترك كرده و به باجه بليط فروشي مي رود . مجددا با صحبت كنيد اينبار موفق به دريافت يك بليط و يك مجوز خروج مي شويد . ايستگاه قطار را ترك كرده و به شهر بازگرديد . و دوباره به دفتر ثبت اسناد مراجعه كنيد .

دفتر ثبت اسناد
در اتاق انتظار بر روي پيشخوان دستگاهي مكانيكي براي مهر كردن وجود دارد . جوهري را كه در اتاق زير شيرواني پيدا كرديد در آن ريخته و مجوز خروجي را كه از اسكار گرفتيد ، مهر كنيد و به ايستگاه قطار باز گرديد . مجوز مهر شده را به اسكار كه در واگن منتظر است بدهيد . اما هنوز مقدمات براي حركت قطار و خروج از شهر كافي نيست ، به شهر بازگرديد. و اينبار از سمت راست خيابان اصلي شهر برويد . در كنار پلي كه بر روي رودخانه قرار دارد پير مردي بر روي نيمكت نشسته است به سراغ او برويد . و با وي صحبت كنيد . سپس به راه خود ادامه دهيد تا به كليسا برسيد .

كليسا
با ورود به كليسا يك مكالمه تلفني با رئيس خود داريد . درب اصلي قفل است از سمت راست حركت كنيد تا به درب ديگري برسيد در طي مسير به آسانسوري برخورد مي كنيد كه فعلا با آن كار نداريد . به درب روبروي درخت قديمي كه رسيديد آنرا باز كرده و داخل شويد . در اطراف اتاق قدم بزنيد . از پشت صليبي كه به ديوار آويخته شده يك كليد برداريد و سپس به سراغ كشوها برويد . با استفاده از كليد كشوها را باز كنيد .
از كشوهاي اول ، دوم ، چهارم ، پنجم هر كدام يك كارت پانچ برداريد . سپس كشوي سوم را باز كنيد و دستگيره سمت راست كمد را بچرخانيد تا يك درب مخفي باز شود . از آنجا يك نامه و يك كليد بزرگ برداشته و اتاق را ترك كنيد و به سراغ آسانسور برويد . از پلكان آسانسور بالا برويد ، به يك تابلو كنترل برخورد مي كنيد . چرخدنده هائي را كه در مسافرخانه پيدا كرديد در تابلو كار گذاشته و دستگيره سمت راست را بكشيد . بوسيله آسانسور وارد اتاق ناقوس كليسا مي شويد . در اين اتاق يك آدم مكانيكي قرار دارد كه در پشت آن شكافي براي قرار دادن كارت پانچ وجود دارد . كارت پانچهائي را كه داريد در آن امتحان كنيد . با قرار دادن يكي از 4 كارت ، فيلمي نمايش داده مي شود و مكاني در كليسا با يك آدم مكانيكي كه كلاهش را از سر برمي دارد نشان داده مي شود . اتاقك را ترك كرده و به مكان موردنظر در آنسوي حياط كليسا برويد .
كليدي را كه از درب مخفي كشوي سوم برداشتيد در كلاه آدم مكانيكي عمل كرده تا درب باز شود . وارد سرداب شويد . دريچهاي كه روي آن نام Hans نوشته شده است را باز كرده و از درون تابوت يك حلقه موسيقي و يك تكه روزنامه قديمي را برداريد . سرداب را ترك كرده و به كارخانه و دفتر كار آنا باز گرديد .

دفتر كارآنا
به سراغ كتابخانه برويد و حلقه موسيقي را در گرامافون قرار دهيد . فيلم كوتاه ديگري نمايش داده مي شود . پس از پايان فيلم عروسك ها را برداريد . اتاق را ترك كرده و به ايستگاه قطار باز گرديد .

ايستگاه قطار
وارد واگن بشويد . در انتهاي راهرو اتاقي وجود دارد كه سكوي استوانه اي شكلي در ميان آن قرار دارد . عروسك آنا و برادرش را در آنجا قرار دهيد . عروسك ماموت را نيز روي ميز سمت راست بر روي جايگاهش بگذاريد و سپس به سراغ 2 كمد كه در آنسوي اتاق قرار دارند برويد و دو حلقه موسيقي را در كمد سمت چپي قرار دهيد . واگن را ترك كرده و به آنسوي قطار برويد . در انتهاي اين سالن كه مردي سوت زنان آنرا جارو مي كند . يك دستگاه با يك چرخ و يك اهرم وجود دارد به سراغ آن برويد . با استفاده از چرخ و اهرم قطار را كوك كنيد . به داخل واگن و پيش اسكار باز گرديد
در بين راه يك مكالمه تلفني هم با Dan يكي از دوستانتان داريد .
بليت را به اسكار داده تا قطار حركت كند . پس از يك مسافرت طولاني قطار در ايستگاه دانشگاه توقف مي كند .

دانشگاه Barrock stadt
ايستگاه - بعد از رسيدن قطار به ايستگاه با اسكار صحبت كنيد و سپس از قطار خارج شويد . در امتداد آبراه موازي با ريل راه آهن به سمت عقب قطار حركت كرده تا به شخصي با پيپ برسيد . او ريئس ايستگاه است . با او نيز راجع به مشكل خود صحبت كنيد . سپس از سمت ديگر مسير از ايستگاه خارج شويد . پس از گذشت از راه پله به محوطه بازي خواهيد رسيد و در انتها ديواري ديده مي شود كه كنار آن وسايل كوك كردن قطار وجود دارد . فعلا نمي توانيد جلوتر برويد . به سمت قطار باز گرديد .
سپس قلاب افتاده كنار او را برداريد .
اسكار شما را صدا زده و مي گويد كه استادان دانشگاه قصد ديدن شما را دارند . از روي پل به سمت راست رفته تا بتوانيد از در اصلي ايستگاه از آن خارج شويد . قبل از رفتن به دانشگاه هنگام خروج از در به سمت چپ برويد تا با پائين رفتن از پله ها به يك قايق برسيد . پس از صحبت با آنها به اين نتيجه ميرسيد كه با دادن 100$ مي توانيد از قايق آنها براي يدك كشي قطار خود استفاده كنيد . حال به سمت پله ها رفته و وارد محيط دانشگاه شويد .

دانشگاه
پس از ورود به دانشگاه وارد راهروي سمت راست شويد تا به پروفسور Pans ( مردي در حال مطالعه ماموت ها ) برسيد . با او صحبت كنيد . در انتها او از شما درخواست عروسك ماموت هانس را ميكند
سپس به سمت راهروي مقابل رفته تا در انتهاي راهرو به اتاق اساتيد برسيد . با آنها صحبت كنيد . آنها براي دادن پول به شما مي خواهند كه Bandstand يعني ويولن زن هاي مكانيكي بيرون ساختمان دانشگاه را تعمير كنيد . پس از خروج از اتاق اساتيد ، در همان راهرو يكي از درها مربوط به كتابخانه است . در كنابخانه حركت كنيد . روي يكي از ميزهاي صحن اصلي كتابي راجع به آمازون روي يكي از ميزها است ،آن را برداريد . در بخش كتابها نيز با بالا رفتن از نردبان مي توانيد كتاب ديگري را برداريد . پس از اين كار بار ديگر به ايستگاه برويد .

ايستگاه
در قطار عروسك ماموت را برداريد تا به پروفسور بدهيد . بار ديگر به سمت دانشگاه بازگرديد .

دانشگاه
به نزد پروفسور بازگرديد و عروسك را به او بدهيد . سپس همراه او به آزمايشگاه پروفسور برويد . در يكي از قفسه هاي سمت چپ يك سيلندر صدا از Hans وجود دارد . سپس روي يكي از ميزها يك گيره و يك شيشه پودر Yanga-Cola است كه بايد برداريد . با پروفسور صحبت كنيد . او شما را راجع به گياه Sauvigno كه به آن نياز داريد راهنمايي مي كند . به سمت ايستگاه باز گرديد .

ايستگاه
رئيس ايستگاه را در جاي قبلي پيدا خواهيد كرد . با او صحبت و تقاضاي گياه Sauvignon كنيد . در بين صحبت او عصباني شده و شما را ترك مي كند . به قطار برويد و سيلندر را گوش كنيد . سپس به سمت دانشگاه باز گرديد . البته در بين راه بار ديگر رئيس ايستگاه را مي بينيد و بار ديگرراجع به Sauvignon با او صحبت كنيد .

دانشگاه
با پروفسور بار ديگر راجع به گياه Sauvignon صحبت كنيد . سپس به سراغ اساتيد رفته و نظر آنها راجع به Sauvignon بپرسيد . در انتهاي صحبت ها متوجه خواهيد شد كه باغي پشت ايستگاه است كه رئيس ايستگاه در آنجا Sauvignon پرورش مي دهد . بار ديگر به ايستگاه باز گرديد .

ايستگاه
باز هم با رئيس ايستگاه در مورد Sauvignon سئوال كنيد . او شما را به سمت باغ پشت ايستگاه راهنمائي خواهد كرد . (يك مسير انحرافي كنار ريل قطار ) و در باغ را براي شما باز مي كند . وارد باغ شويد و از بوته هاي انتهاي باغ Sauvignon بچينيد .سپس به سمت جايي در ايستگاه برويد كه يك نردبان به سمت بالا قرار دارد و چند پرنده در پائين آن قرار دارد كه مانع از بالا رفتن شما هستند . Sauvignon ها را براي پرنده ها بياندازيد تا مسير نردبان باز شود . از نردبان بالا برويد . در انتهاي مسير از روي عقاب مكانيكي با استفاده از گيره ها يك تخم پرنده رنگ شده برداريد . پايين آمده و به سمت دانشگاه برويد .

دانشگاه
در طول راه وارد Bandstand (ويولن زن هاي مكانيكي جلوي ورودي دانشگاه ) شويد . براي اين كار تخم پرنده پيذا شده را در جاي مناسب قرار دهيد . در داخل Bandstand به پايين رفته و اهرم را به كار بياندازيد تا دستگاه شروع بكار كند . سپس به نزد اساتيد رفته و موضوع را به آنها بگوئيد تا به شما پول دهند . به سمت ايستگاه باز گرديد .

ايستگاه
قبل از رسيدن به ايستگاه به سمت قايقرانها رويد و پول را به آنها بدهيد. پس از صحبت متوجه خواهيد شد براي حركت بايد سد جلوي قايق را باز كنيد . براي اين كار آنها كليدي به شما مي دهند . از پله ها بالا رويد تا به يك كنسول برسيد . كليد را بكار ببريد تا صفحه روي صفحه كليد آن باز شود . اگر سمت راست كنسول را ببينيد شماره تلفني براي كمك نوشته شده . شماره تلفن 27666742 است .اگر با اين شماره تماس بگيريد متوجه مي شويد كه از تركيب شماره 4 با 1،2 مي توانيد سطح آب را بالا و پائين ببريد . پس ابتدا 4و 2 سپس * را بزنيد تا سطح آب پايئن آمده و سد باز شود . نزد قايقرانها رفته و با آنها صحبت كنيد تا جلو بيايند . حال بار ديگر به كنسول برگشته و 4 ،1 ،* را بزنيد تا سطح آب دوباره بالا بيايد . سپس به انتهاي ايستگاه برويد . در آنجا بار ديگر با قايقرانها صحبت كنيد تا طنابي براي شما بياندازند . قلاب را به انتهاي طناب وصل كنيد تا قايق قطار را تا كنار ديوار يدك بكشيد . به سمت ديوار حركت كنيد . در راه پروفسور با شما تماس گرفته و مي خواهد در سخنراني او شركت كنيد پس بار ديگر به دانشگاه باز گرديد . روي پل رئيس دانشگاه به شما بطري نوشيدني مي دهد .

دانشگاه
سالن سخنراني در طبقه بالا است و مي توان از راه پله سمت چپ براي رفتن به آنجا استفاده كرد . در سالن به سخنراني پروفسور گوش دهيد . پروفسور او به آزمايشگاهش باز گرديد و نسخه اي از سخنراني به همراه عروسك ماموت را از روي ميز برداريد و به سمت قطار بازگرديد .
ابتدايراهنماي مراحل

ديوار
در قطار با اسكار صحبت كنيد . خارج شده و دستگاه كوك كردن را پيدا كنيد و با چرخاندن چرخ آن وكشيدن اهرم قطار را كوك كنيد . در سمت ديگر قطار يك دكه بليط فروشي است . آن را پيدا كنيد . در آنجا اسكار از شما تقاضاي ويزاي عبور مي كند . براي بدست آوردن ويزاي عبور از پشت ايستگاه به دري مي رسيد كه به اتاق كاپيتان مالاتستا نگهبان ديوار ختم مي شود . با او راجع به ويزا صحبت كنيد . سپس به دوربين نگاه كرده و با گوي قرمز بالاي آن تصوير را واضح كنيد . سپس روي ميز متوجه عينك شكسته اي مي شويد و مي فهميد كاپيتان بخاطر چشم ضعيف درختي را با دشمن اشتباه گرفته . در دو گيلاس روي ميز ابتدا پودر Yanga-Cola سپس نوشيدني برزيد و از كاپيتان بخواهيد آن را بنوشد . سپس از او بخواهيد بار ديگر به دوربين نگاه كند . او متوجه اشتباه خود شده و ويزا را به شما خواهد داد . ويزا را به اسكار داده و بليط را دريافت كنيد . حال در قطار بليط را به اسكار بدهيد تا قطار حركت كند .

Komkolzgrad
از قطار پياده شويد و با اسكار صحبت كنيد . سپس به سمت انتهاي قطار برويد . با دور شدن از قطار به يك نردبان متصل به يك مجسمه مي رسيد . از آن بالا رويد . در اتاقك بالاي آن ابتدا به دريچه بالاي تخت نگاه كنيد و از آنجا يك سيلندر صوتي ،‌يك نقشه و يك اهرم برداريد . سپس به كنسول نگاه كنيد . اهرم را در جاي خود قرار دهيد و دوباره به جلو هل دهيد تا مجسمه بالاي قطار قرار گيرد . سپس روي گوي قرمز كليك كنيد تا قطاركوك شود . حال اهرم را دوباره به عقب هل دهيد تا مجسمه به سر جاي اول خود باز گردد .
هنگام پائين آمدن و حركت بسوي قطار مردي را در حال فرار مي بينيد . ذاخل كوپه برويد و اسكار را نجات دهيد . متوجه مي شويد كه دستان اسكار دزديده شده است . انبر روي زمين را برداريد وبه سيلندر صوتي كه بدست آورده ايد گوش كنيد . دوباره به سمت مجسمه برويد و از آن بالا رويد . حال اهرم را يكبار به جلو هل بدهيد و از مجسمه پايين بياييد . هنگام پايين آمدن مقابل يك دريچه قرار مي گيرد . با انبر دريچه را كاملا باز كنيد و داخل آن شويد . در قفسه هاي اتاقك يك شمع پيدا مي كنيد . آن را برداريد و پايين بياييد . به سمت ديگر قطار برويد تا به يك آسانسور برسيد . از آن پايين رويد . به يك معدن خواهيد رسيد . در سمت راست خود يك دستگاه خواهيد ديد . با قرار دادن شمع داخل آن و كشيدن اهرم معدن روشن مي شود .

كارخانه
در معدن حركت كنيد تا به محوطه كارخانه برسيد . از پله ها بالا رويد تا به يك سالن برسيد . در آنجا رباتي پيانيست با دستهاي اسكار مي بينيد . يك پيچ گوشتي آنجاست . آن را برداريد . پايين بياييد در سمت ديگر سالن اصلي يك نردبان مي بينيد كه با دريچه اي بسته شده است . با پيچ گوشتي دريچه را باز كنيد و از نردبان بالا رويد . در اتاقك بالا با كارگردان كارخانه صحبت كنيد . پس از صحبت پايين بياييد و از موزه كارگردان ديدن كنيد . در آنجا نامه ها و اسنادي است . آنهارا از ميز انتهاي موزه برداريد و. سپس با مادر خود تماس بگيريد و راجع به مادام رمانسكي با او صحبت كنيد . از در اتاقك خارج شويد و از در سمت راست به سمت محوطه موشكي برويد.

محوطه موشكي
مستقيم برويد تا به يك اتاقك كوچك برسيد با خلبان صحبت كنيد . پس از بيرون رفتن خلبان از روي قفسه بالاي صندلي او يك كليد و تعدادي نامه برداريد . يك بطري را هم از روي زمين برداريد. به سمت كنسول بيرون اتاقك برويد . در آنجا از كليد براي فعال كردن استفاده كنيد . اهرم سمت راست را به چپ و اهرم سمت چپ را به پايين حركت دهيد . سپس از پله هاي محوطه اتاقك پايين بيايد . در سمت راست يك چرخ خواهيد ديد . آن را بچرخانيد . بار ديگر به سمت كنسول باز گرديد و اهرم دوم از سمت چپ را حركت دهيد تا آب روي خلبان ريخته و او بيدار شود .
بار ديگر با او صحبت كنيد . سپس به محوطه اصلي در جلوي اتاقك خلبان حركت كنيد. در سمت راست به اتاق كنترل خواهيد رسيد . روي ميز كنترل از كليد براي فعال كردن استفاده كنيد . دو سيم قطع شده در پايين صفحه حفاظ را به هم وصل كنيد . سپس كليدها را امتحان كنيد و ظرف كنار كليدها را برداريد . به سمت ديگر محوطه اصلي برويد . در آنجا از پله ها بالا رويد تا نگاهي به كشتي پرنده بياندازيد . ولي درها قفل است . پايين بياييد . در كنار اتاق كنترل خلبان را خواهيد ديد . بار ديگر با او صحبت كنيد و يك كليد بگيريد . با دادن ظرف به او يك قطره خون بگيريد. از كليد براي باز كردن در كشتي پرنده استفاده كنيد . در كشتي اهرم را بكشيد ولي كشتي حركت نميكند . به سمت اتاق كنترل باز گرديد . ظرف را در جاي خود قرار دهيد و كليدها را امتحان كنيد . بار ديگر كار نخواهند كرد . قطره اي از خون خود را داخل ظرف بريزيد و بار ديگر كليدها را امتحان كنيد . با اجراي دستورات خلبان در انتها خلبان پرواز خواهد كرد و براي شما يك اهرم به زمين خواهد انداخت .
پس از پرواز خلبان به محوطه رفته و اهرم را برداريد . در سمت پشت اتاقك خلبان راه پله اي با چراغ قرمز بالاي آن خواهيد ديد . از آن بالا برويد و از اهرم براي آژير زدن استفاده كنيد . بار ديگر به سمت كشتي برويد . وارد شده و اهرم را بكشيد تا حركت كنيد .

Aralbad
به داخل هتل رفته و با مسئول آن حرف بزنيد . سپس به داخل اتاقي در همان سالن رفته و از روي قفسه داخل اتاقيك پودر برداريد . پودر را در آب فواره بيرون بريزيد تا كف كند . به داخل هتل رفته و پرده را بكشيد . سپس هتل دار را صدا كنيد . او متوجه بيرون شده و از سالن خارج مي شود . به پشت ميز او رفته و دفتر هتل را ببنديد . سند را برداشته و كليد قرمز را براي باز شدن در سالن اصلي بزنيد . به سالن اصلي برويد در آنجا با James صحبت كنيد سپس در انتهاي سالن به محوطه خارجي برويد . براي رفتن به بيرون كاغذي روي زمين افتاده آن را بردار يه رمز باز كردن در روي آن نوشته شده است
( 0968 ) روي كنسول عدد را بزنيد تا در باز شود . ماسك را برداريد و بيرون برويد . با مادام هلنا حرف بزنيد . يك زنگ در نزديكي اوست آن را برداريد و در مكان مخصوصي نزديك سالن وصل كنيد . زنگ را بزنيد . سپس به داخل رفته و با جيمز صحبت كنيد .سپس با تلفن زنگ زده شده صحبت بكنيد تا جيمز و خانم هلنا بازگردند . باز هم با آنها صحبت بكنيد . سپس به (46433643) زنگ بزنيد . از قفسه كناري دستگاه ساخت نوشيدني ليمو و شيشه عسل را برداريد . سپس در جاهاي مناسبدر دستگاه قرار دهيد .
روش ساخت نوشيدني مخصوص بصورت زير است :
دستگاه را با كليد I\o روشن كنيد . وقتي اهرم سمت راست دستگاه به سمت چپ است ، كليد دوم از سمت چپ را بزنيد . سپس اهرم را به سمت راست بكشيد و كليد سوم از سمت چپ را بزنيد . بعد كليدهاي يخ ، ليمو و عسل را بزنيد . در انتها كليد آماده شدن را بزنيد . بار اول دستگاه نوشيدني درستي نمي سازد زيرا در قوطي عسل باز نمي شود . قوطي عسل را برداريد به راهروي كنار حمام عمومي برويد . كنار دو شطرنج باز مي توانيد با پيچاندن يك پيچ آب داخل حوضچه را جوش آورده و با قرار دادن ظرف عسل داخل آن در ظرف را باز كنيد . بار ديگر به سمت دستگاه ساخت نوشيدني رفته و نوشيدني بسازيد . مادام هلنا مي خواند ولي از صدايش راضي نيست . به انتهاي سالن برويد . روي ميز يك گيلاس است آن را برداريد و روي ميز دستگاه ساخت نوشيدني قرار دهيد . سپس بار ديگر با خانم هلنا صحبت كنيد . سپس او مي رود تا آماده حركت شود . به كشتي پرنده برويد . خانم هلنا خواهد آمد و شما پرواز خواهيد كرد .

Komkolzgrad
به در قفس نگاه كنيد و قفل آن را با انبرباز كني . به داخل قفسه رفته و با پيچ گوشتي دستهاي اسكار را هم باز كنيد . با خانم هلنا به سمت در برويد . پس از رد شدن خانم هلنا و بسته شدن در به آسانسور كنار در اصلي رفته و وارد معدن شويد . پس از انفجار در معدن از راه هواكش كنار در خارج شويد و در محوطه اصلي يك بمب از جعبه مواد منفجره برداريد . سپس با اسكار حرف بزنيد و به داخل قطار برويد . كارگردان مجسمه را به جلو حركت مي دهد و راه را مي بندد . به كنار پاي مجسمه رفته و بمب را در آن كار بگذاريد . سپس با اسكار حرف زده و سوار قطار شويد .
ابتدايراهنماي مراحل

Aralbad
در ايستگاه با اسكار در انتهاي ايستگاه حرف بزنيد سپس باهمان روش قديمي قطار را كوك كنيد . هنگام حركت در ايستگاه هتل دار خبر آمدن بسته اي را به شما مي دهد . بسته روي پيشخوان است آن را برداريد . سپس در سالن اصلي باهلنا صحبت كنيد . در بيرون سالن اصلي هانس را ديده و با او صحبت كنيد و در انتها با او به سمت سيبري حركت كنيد .

منبع اصلی: www.darinoos.net

__________________________________________________________________________

همسايه‌ های جهنمی: در تعطيلات

شايد کم نباشند کساني که همسايه آزاري مي‌کنند و همسايه‌ها از دست آن‌ها ناخشنودند. افرادي که حس مردم آزاري و همسايه آزاري دارند شايد با اين بازي بتوانند عقده‌هاي خود را در بازي و روي مونيتور بيرون بريزند و در صحنه‌هاي عيني اجتماع، ديگر به مردم آزاري دست نزنند. به اميد روزي که اين پديده مذموم بکلي از صحنه روابط اجتماعي حذف شده باشد.
اين بازي ساخت شرکت Jowood است و درجه بازي براي سنين بزرگسال(25-19) مي‌باشد. بازي داراي گرافيک نسبتا بالايي است. کل بازي داراي چهارده مرحله بوده و در بعضي از مراحل براي اجراي يک حقه جديد نياز به حقه قبلي و يک حقه جديد است. پس بايد يک حقه قديمي را دوباره تکرار و حقه دوم را اجرا کنيد تا حقه‌ها به کلي اجرا شوند.

شروع بازي​
مرحله اول- در کشتي:
ابتدا به سمت راست حرکت کنيد به سمت جايگاه سبز و جلوتر رفته تا يک صندوقچه ببينيد. از داخل صندوقچه صابون را برداشته صحنه‌اي از همسايه خواهيد ديد. شما بايد صابون را بر روي سطل آب قرار دهيد و سريع به پايين پله‌ها برگرديد تا همسايه شما را نبيند. صحنه‌اي از ليز خوردن همسايه خواهيد ديد و يک سکه دريافت خواهيد کرد. سپس به سمت چپ رفته و از داخل جعبه ابزار، سنجاق را برداريد و به سمت جعبه تقسيم رفته و از سنجاق بر روي آن استفاده کنيد تا آن باز شود. بايد سنجاق را طوري نگه‌داريد که کل دايره سبز شود. پس از انجام اين کار يک چاقو و آچار دريافت خواهيد کرد. از سمت چپ سريع به بالاي پله‌ها رفته و از چاقو بر روي ميز ناهار خوري استفاده کنيد و از همان قسمت به پايين برگرديد. خواهيد ديد که همسايه پس از شکستن ميز از زن کتک مي‌خورد. به سمت راست رفته و از داخل صندوقچه يک صابون ديگر برداريد. به بالاي پله‌ها رفته و از صابون بر روي سطل آب استفاده کنيد. سريع از آچار بر روي نرده کنار سطل آب استفاده کنيد تا پيچ آن را باز کنيد. سپس همسايه آمده و پس از ليز خوردن در کشتي به داخل آب پرت مي‌شود و يک سکه ديگر خواهيد گرفت.حالا مرحله را تکميل کرده‌ايد. با زدن علامت سبز رنگ در پايين سمت راست صحنه، به مرحله بعدي راه پيدا خواهيد کرد. اما اگر مي‌خواهيد امتياز کلي اين مرحله را دريافت کنيد، علامت تيک را نزنيد. اگر مي‌خواهيد سکه چهارم را دريافت کنيد از سمت راست پله‌ها وقتي همسايه به سمت نرده کشتي رفت سريع به بالا رفته و از داخل ظرف، اسپاگتي را برداشته و به پايين برگرديد. صبر کنيد تا همسايه دوباره به سمت نرده‌ها برگردد. سپس به بالا برگشته و از اسپاگتي آغشته به سس بر روي کلاه او استفاده کنيد و به پايين برگرديد. در اين صورت هر چهار سکه اين مرحله را به دست
آوده‌ايد و مرحله اول نيز به پايان مي‌رسد.

مرحله دوم- سرقت پيشرفته:
در اينجا اول به سمت سطل آشغال رفته و تکه‌اي از گوشت کوسه ماهي را برداريد. از پله‌ها پايين رفته و سطل سبز رنگ را در سمت راست برداريد. به بالا برگشته و از سطل بر روي آکواريوم استفاده کنيد تا يک مارماهي در داخل سطل آب بيفتد. پايين پله‌ها آمده و از تابلو در سمت چپ، دهان اره‌ماهي را برداريد. دوباره از اره ماهي بر روي پل استفاده کنيد. به سمت چپ و سپس به پايين پله‌ها رفته و از کنار زن همسايه مقداري جلبک برداريد. در اين قسمت شما بايد دو کار را با هم انجام دهيد. بايد وقتي که همسايه در بالا است به سمت سايه‌بان آن رفته و در سمت راست، شن کش را به زمين بيندازيد. سپس از جلبک بر روي آن استفاده کنيد تا روي آن را بپوشانيد و سريع به سمت چپ برگرديد. در اينجا دو سکه دريافت خواهيد کرد يکي براي پل و ديگري براي شن کش و اگر مي‌توانيد در همين حال به سمت لانه خرچنگ رفته و با انبر او را بيرون بياوريد و داخل ظرف نوشيدني همسايه بيندازيد. سريع به سمت چپ برگرديد. از تکه گوشت کوسه بر روي زير دريايي بچه همسايه استفاده کنيد تا از آن يک کوسه بسازيد. شما اين مرحله را به پايان رسانده‌ايد. مي‌توانيد براي سکه آخر سطل آب که مارماهي را داخل آن انداخته‌ايد به سمت درياچه زير پل برده و از آن در داخل آب استفاده کنيد.

مرحله سوم- تصرف کابين:
ابتدا به سمت راست رفته و از پشت پيشخوان، غذا را برداشته و از پله ها بالا برويد. وقتي همسايه آنجا نيست در بالا اول توپ آهني سپس روغن‌دان را برداريد. به سمت چپ راه را ادامه دهيد و از پشت داربست آچار را برداريد. به پايين پله‌ها رفته و از توپ آهني بزرگ بر روي هندوانه استفاده کنيد تااولين سکه را بدست بياوريد. به سمت دستشويي برويد و از ظرف غذا استفاده کنيد تا سکه دوم را نيز بدست بياوريد. سريع به سمت راست رفته و از آن سمت به پايين پله‌ها رفته و وقتي همسايه به بالاي پله‌ها رفت به سمت دوچرخه رفته و از آچار بر روي آن استفاده کنيد تا پيچ آن را شل کنيد. در اينجا مرحله به پايان رسيده است. براي گرفتن سکه‌هاي مخفي به سمت ساک دستي، همان‌جا که ظرف غذا را بدست آورديد رفته و از داخل آن جوراب را برداشته و از سمت راست بالا برويد و از آن روي موتور استفاده کنيد. از روغن‌دان بر روي سيفون دستشويي استفاده کنيد تا تمامي سکه‌ها را بدست بياوريد.

مرحله چهارم- در آوردن صداهاي عجيب:
در ابتداي اين مرحله بايد يک عروسک از دستگاه پشت سر خود بدست بياوريد. از آن بر روي بچه همسايه استفاده کنيد تا ديناميت را دريافت کنيد. در پشت سر يک آجر برداريد. در سمت راست قيچي را برداريد. از ديناميت بدست آمده بر روي ساندويچ‌هاي روي ميز استفاده کنيد. سپس سريع از سمت راست به پايين آمده و از قيچي بر روي گردنبند مرواريد استفاده کنيد تا آن را پاره کنيد. در سمت چپ از آجر بر روي تخته کاراته ( مخصوص شکستن سنگ) استفاده کنيد. از همين سمت لوله را برداريد و به بالا رفته و از لوله بر روي طبل استفاده کنيد. کاسه‌اي که در کنار گلدان نزديک پله‌هاي سمت راست بدست خواهيد آورد در بالا از گريس پر کنيد. از گريس بر روي ارابه واقع در پايين پله‌ها در سمت چپ که زن همسايه بر روي آن نشسته است استفاده کنيد تا تمامي سکه‌ها را بدست بياوريد.

مرحله پنجم- تمرکز در بازي پينگ پنگ:
ابتدا از قفس مرغ يک تخم مرغ بدست بياوريد. به سمت راست رفته و از داخل جعبه يک تيوپ دوچرخه برداريد. در کنار آن چکش و چند عدد ميخ را برداريد. به پايين پله‌ها برگشته و در غياب همسايه از تخم مرغ بر روي توپ پينگ پنگ استفاده کنيد. در کنار آن از روي زمين طناب لنگر کشتي را برداريد. از همان سمت به بالا رفته و به پيش آشپز رفته و صبر کنيد تا او عينکش را بر روي پيشخوان بگذارد. سپس عينک او را برداريد. تيوپ را روي بشکه مارماهي‌ها قرار دهيد تا دومين سکه را بدست بياوريد و وقتي که همسايه به سمت ميز پينگ پنگ رفته سريع به پايين برويد و يک ديناميت از جعبه ديناميت‌ها برداريد. از طناب بر روي موشک‌هاي فشفشه‌اي استفاده کنيد. از چکش و ميخ بر روي تخته موج سواري استفاده کنيد و سريع به بالا برگرديد. شما مجبور نيستيد همه اين کارها را با هم انجام دهيد مي‌توانيد يکي يکي اين وسايل را استفاده کنيد. به بالا رفته و به سمت پل و سپس به آن طرف پل رفته و از ديناميت بر روي مجسمه استفاده کنيد. سپس از عينک استفاده کنيد تا نور آفتاب به عينک بخورد و پس ار برخورد نور به ديناميت منفجر شود و سر مجسمه بر زمين بيفتد. آن را برداريد و به پايين پله‌ها برويد و به جايي که بچه همسايه يک مجسمه شبيه مجسمه اي که شما بدست آورده‌ايد با شن درست کرده است برويد و از سر مجسمه بر روي مجسمه بچه استفاده کنيد. در اينجا همه سکه‌ها را بدست آورده‌ايد.

مرحله ششم- هر تير يک ضربه:
ابتدا از جعبه سمت راست يک کيسه آب جوش برداريد و در کنار آن تکه طناب را برداريد. صحنه‌اي خواهيد ديد. به بالا رفته و از کيسه آب جوش بر روي بالش‌ها استفاده کنيد و سريع در لوله بخاري کنار آنها مخفي شويد. خواهيد ديد که همسايه پس از برداشتن کيسه آب جوش و دادن آن به مادر خود کتک خواهد خورد. از داخل لوله بخاري بيرون بياييد و وقتي همسايه به پايين رفت و مادر او هم خوابيد به سمت جعبه اتوماتيک رفته و از داخل آن چسب دندان مصنوعي را برداريد. عروسک خرگوش و زير انداز او را هم برداريد و سپس سريع به سمت راست برويد. از چسب دندان مصنوعي بر روي جعبه فشفشه‌ها استفاده کنيد. به پايين پله‌ها برويد. از زيرانداز عروسک بر روي ميله وزنه‌برداري استفاده کنيد. وقتي همسايه بالا رفت به سمت دستگاه تيرانداز رفته و عروسک را بر روي جعبه استفاده کنيد. از تکه طناب بروي تفنگ کنار پله‌ها استفاده کنيد تا تمامي سکه‌ها را بدست بياوريد.

مرحله هفتم- مادر عزيز:
دراين مرحله يک خار دريايي از زمين برداريد. در پشت زن همسايه يک رکاب دوچرخه و در کنار آن فنر موتور را برداريد. صبر کنيد تا همسايه به پيش مادر خود برود. سپس به سمت سايه‌بان او برويد و بطري نوشيدني را از کنار آن برداريد. به سمت راست و به بالا برويد و بطري نوشيدني را به آشپز بدهيد و سطل کنار آن را برداريد. انبر را هم برداريد. به پايين برگشته و با انبر بدست آمده يک خرچنگ صيد کنيد. چرچنگ را درون صدف کنار زن همسايه قرار دهيد. به سمت چپ رفته و از توپ خاردار بر روي صندلي همسايه استفاده کنيد. وقتي مادر او خواب است به بالا رفته و از فنر زير تخته شيرجه استفاده کنيد. سطلي که بدست آورده‌ايد را از شير کنار تخته شيرجه پر کنيد و به سمت فيل برويد. سطل را کنار فيل بگذاريد. شما مي‌توانيد درون صندوقچه کنار بچه همسايه رفته يا مي‌توانيد يک خرچنگ ديگر صيد کنيد و يک توپ خاردار دريايي هم بدست بياوريد. خرچنگ را روي قطعه شني استفاده و از توپ خاردار دوباره بر روي صندلي استفاده کنيد. سپس سريع مخفي شويد( نکته: شما بايد وقتي همسايه يکبار بر روي صندلي نشست دوباره توپ خاردار را روي آن قرار دهيد).

مرحله هشتم- بالاي ابرها:
در اين مرحله بيل و بادکنک را در کنار يکديگر برداريد. به سمت چپ رفته سوراخ موشي خواهيد ديد. شما بايد طي دو مرحله دو موش بدست بياوريد. براي اين ‌‌که کار را سريع‌تر انجام دهيد يک موش گرفته و سپس به سمت راست رفته و وقتي که مادر همسايه به دستشويي رفت به پايين رفته و از موش اول بر روي لانه مار استفاده کنيد و مار را بگيريد. سپس در سمت راست سگ را آزاد کنيد و يک تيز کننده برداريد. سريع گچ را از تخته برداريد. در روبرو سيم قرمز رنگ را برداريد. سپس به سمت چپ رفته و از تيز کننده بر روي دستگاه تميز کننده کفش استفاده کنيد. به بالا رفته و از مار بر روي کاسه صدقه استفاده کنيد. از تکه سيم هم بر روي فلکه آب استفاده کنيد. به راست رفته و سمت مرتاض، بادکنک را بر روي فلوت او بگذاريد و بيل را به پشت الاکلنگ بچه همسايه ببنديد. يک موش ديگر بگيريد و آن را به پيش فيل برده و فيل مي‌ترسد و فرار مي‌کند. سريع از گچ استفاده کنيد و خط سفيد را کمي جلوتر بکشيد. سپس سريع شن کش را در کنار دستشويي به زمين بيندازيد. شما بايد قبل از آزاد کردن سگ، شن کش را زمين انداخته باشيد. در اين صورت کل اين مرحله تکميل خواهد شد.

مرحله نهم- سوختن در آرزوها:در ابتدا گالن بنزين و کبريت را در کنار درخت نخل بزرگ برداريد. از چاقو در صفحه موجودي بر روي پالون گاو استفاده کنيد. به بالا برويد و از بنزين در جلوي مرد آتش باز استفاده کنيد. با چاقو کمي گل روبروي خود بچينيد. به پايين از پله‌هاي سمت راست آمده تکه دستمال و مکنده آتش را برداريد. سپس به بالا برگرديد. به سمت جايي که آتش و زغال است رفته و از مکنده آتش بر روي آن استفاده کنيد تا آن را روشن کنيد. از بنزين هم بر روي جام آتش استفاده کنيد. از دستمال بدست آمده بر روي زغال‌ها استفاده کنيد. سپس به سمت چپ رفته و از کبريت بر روي دريچه استفاده کنيد و در داخل سبد مخفي شويد. صبر کنيد تا همسايه به داخل حمام برويد. سپس سريع بيرون آمده و از دستمال آغشته به زغال روي کفش‌هاي او استفاده کنيد و سريع به داخل سبد يا به سمت گاو برويد و از گل‌هاي بدست آمده بر روي گاو استفاده کنيد تا او به شما مقداري په‌هن بدهد. از په‌هن بر روي دستگاه بستني سازي استفاده کنيد تا اين مرحله نيز به اتمام برسد.

مرحله دهم- سر افکندگي:
در اينجا به بالا رفته و از ظرف، استخوان را برداريد. به پايين در سمت چپ صحنه رفته و پاروي کوچک را از لب ساحل که همسايه خوابيده است برداريد. در کنار آن روغن‌پاش را برداريد و در سمت ديگر استخر، تور ماهي‌گيري را نيز برداريد، به طوري که زن متوجه حضور شما نشود در اين صورت کتک خواهيد خرود. به سمت فيل رفته و پاروي کوچک را کنار آن بگذاريد تا صحنه‌اي ببينيد. مي‌توانيد در بشکه مخفي شويد تا همسايه شما را نبيند. از استخوان بدست آمده بر روي ظرف غذاي سگ استفاده کنيد. مقداري روغن هم بر روي تخته شيرجه بريزيد تا سومين سکه را بدست بياوريد. به سمت پايين صحنه در سمت راست برويد و يک توپ خاردار دريايي در کنار مغازه کلاه فروشي برداريد. از توپ خاردار بر روي صندلي راحتي مرد همسايه استفاده کنيد تا چهارمين سکه را بگيريد. صبر کنيد تا زن همسايه به حمام برويد و سپس کرست او را برداريد. در سمت چپ پايين صحنه يک انبر دست خواهيد ديد. بر روي تير چراغ برق آن را با کمک تور ماهي‌گيري برداريد. از انبر دست بر روي شير فلکه استخر استفاده کنيد تا آب آن خالي شود و يک هشت پا به زمين بيفتد. هشت پا را برداشته و به سمت راست رفته و هشت پا را بر روي کلاه‌ها قرار دهيد و سپس به سمت بالا به سمت هندوانه‌ها برويد. از کرست بر روي هندوانه‌ها استفاده کنيد تا يک هندوانه درون آن قرار دهيد. به سمت تير چراغ برق رفته و از کرست حاوي هندوانه بر روي آن استفاده کنيد تا چراغ بشکند. حالا در سمت راست يک توپ خاردار دريايي برداريد و بر روي صندلي راحتي ساحلي مرد همسايه قرار دهيد و دوباره يک توپ خاردار ديگر برداريد. به سوي مغازه کلاه فروشي رفته و خار را روي کلاه استفاده کنيد. حالا پنهان شويد تا صحنه‌ها را يک به يک تماشا کنيد و مرحله به اتمام برسد.

مرحله يازدهم- همسايه در آنسوي ناحيه:
ابتدا بطري حاوي مايع را در سمت چپ کابين برداريد. سپس وارد کابين شده و ميزهاي دراور را بررسي کنيد تا يک سکه بدست بياوريد. تابلوي عکس را بررسي کنيد تا سگک کمربند را بدست بياوريد. بشقاب را بررسي کنيد( در کنار تخت‌‌خواب) و سوسيس را برداريد. به بيرون از کابين برگشته و منتظر شويد مادر همسايه به خواب برود. به بالا سمت او رفته از سمت راست، کپسول آتش خاموش‌کن را برداريد و سوسيس را به سگ کنار او بدهيد. حالا قادر خواهيد بود کيف او را بررسي کنيد. اين کار را انجام داده تا يک سوهان پيدا کنيد. به سمت چپ رفته و از بطري مايع روي ظرف شيريني‌هاي کنار بچه(Olga زن با لباس قرمز) استفاده کنيد. از سوهان روي تابلوي دستشويي استفاده کنيد تا مدخل ورودي زنان و مردان را تغيير دهيد. به سمت چپ رفته و از سگک کمربند بر روي چوب ماهي‌گيري استفاده کنيد. قبل از اينکه مادر همسايه متوجه شما شود به پايين پله‌ها رفته و از کنار پله‌ها کپسول هوا را برداريد. دوباره به بالاي پله‌ها برگشته و از کپسول هوا روي شيپور کوچک بچه Olga استفاده کنيد. به کابين پاييني برگشته سپس دوباره کمي به سمت راست رفته و از جعبه کنار پله‌ها يک کپسول هوا برداريد و به سمت قايق نجات رفته و از سوهان بر روي طناب قايق استفاده کنيد تا آن را ببريد. حالا به سمت راست رفته و از کپسول هوا روي تيوپ مخصوص غواصان استفاده کنيد. صندلي راحتي کنار قايق نجات جاي خوبي براي مخفي شدن است. صبر کنيد تا يکي يکي حقه‌هاي شما اجرا شود و سکه‌ها را دريافت کنيد. حالا قبل از اينکه همسايه به سوي شما بيايد به بالاي پله‌ها رفته و موقعي که مادر همسايه خواب است به سوي باجه تلفن کنار دستشويي رفته و از سکه بر روي باجه استفاده کنيد. همسايه وارد کابين مي‌شود تا تلفن را جواب بدهد. حالا به پايين رفته ودر صندلي راحتي پنهان شويد تا مرحله به اتمام برسد.

مرحله دوازدهم- عمليات:
در نقطه شروع، يک اسکلت کنار ورودي وجود دارد. آن را بررسي کنيد و خنجر زنگ زده را برداريد. سمت راست به بالاي پله‌ها برويد و در مجسمه سمت چپ گذرگاه پنهان شويد. پس از اينکه همسايه و مادرش متفرق شدند. به سمت گذرگاه رفته و در بالاي ناحيه اهرم را از روي زمين برداريد. به سمت گذرگاه برگشته و آشيانه طوطي کنار مجسمه را بررسي کنيد تا يک الماس بدست بياوريد. در مجسمه پنهان شده تا مادر بيايد و پس از مدتي برود. سريع بيرون آمده و از اهرم با بشقاب سنگي روي زمين سمت راست استفاده کنيد تا يک سکه و الماس ديگر بدست بياوريد. حالا به بالا داخل گذرگاه برگشتنه و دو الماس را در چشمان مجسمه بزرگ سنگي قرار دهيد تا مکانيسم کنار آن فعال شود. از خنجر زنگ زده بر روي مکانسيم استفاده کنيد تا يک چاقوي تيز بدست بياوريد. به سمت گذرگاه برگشته و در کنار درب، ذرت را برداريد. به پايين برگشته و از چاقوي تيز بر روي طنابي که همسايه با آن بازي مي‌کند استفاده کنيد تا آن را ببريد. در کنار طناب، ريسمان کلفت را برداريد و در مجسمه پنهان شويد. پس از رفتن همسايه و مادرش، بيرون آمده و به پايين پله‌ها، رو به ساحل برويد. از ذرت بر روي طوطي در کنار ساحل استفاده کنيد. پس از آن، سکه را بر روي دستگاه ژتون انداز کنار قايق استفاده کنيد. به سمت چپ رفته و از اهرم بر روي درب معدن استفاده کنيد تا ديناميت بدست بياوريد. به سمت گاو مکانيکي رفته و از طناب بر روي آن استفاده کنيد. به سمت راست ميز کنار گاو وحشي رفته و از سطل رنگ بر روي ميز استفاده کنيد. سپس از ديناميت بر روي جعبه سيگار استفاده کنيد. حالا به پايين ناحيه ساحل رفته و در گاري کوچک پنهان شويد تا حقه‌ها يکي يکي اجرا شوند و مرحله تمام شود.

مرحله سيزدهم- خوردن و خورده شدن:
اين مرحله نياز به اين دارد که به ترتيب اجرا شود. ابتدا بسته سيمان را کنار وودي در شروع بازي برداريد. به پايين پله‌ها رفته تا به ساحل برسيد و از بوته‌هاي فلفل يک عدد فلفل برداريد(در سمت راست پله‌ها، کنار ساحل) به سمت چپ ساحل رفته و استخوان آرواره کوسه ماهي و گوشت مرغ را برداريد. از جسد، فلفل سياه را برداريد. حالا به بالا به سمت چپ پله‌ها رفته و از بسته سيمان بر روي وان حمام بياباني( کنار گاو) استفاده کنيد. به سمت راست رفته و بطري درباز را برداريد. به بالاي گذرگاه در بالاي مرحله رفته و گل و دست مجسمه را برداريد. به پايين برگشته و به سوي گاو وحشي برگشته و از گل بر روي آخور استفاده کنيد. مادر همسايه به بالاي مجسمه برمي‌گردد. به سمت راست ناحيه رفته و از گوشت مرغ بر روي گياه گوشت‌خوار و سپس از آرواره کوسه بر روي آن استفاده کنيد. حالا گل بزرگ مي‌شود. به بالاي خود نگاه کنيد تا سفره غذايي ببينيد. از فلفل و فلفل سياه بر روي سفره غذا استفاده کنيد. به بالاي برگشته و به سمت سوسک‌هاي گوشت‌خوار رفته( در پايين ساحل، سمت چپ) و از بطري درباز بر روي آنها استفاده کنيد تا بطري حاوي سوسک داشته باشيد. نگاه کنيد همسايه در پايين ساحل کنار قايق نباشد. به سمت قايق رفته و از بطري حاوي سوسک‌ گوشت‌خوار بر روي ظرف غذا در داخل قايق استفاده کنيد. به سمت سوسک‌ها برگشته و از دست مجسمه بر بر روي اهرم گاو مکانيکي استفاده کنيد. به سمت چپ رفته تا همسايه ظاهر شود و حقه‌هاي شما يکي يکي اجر شوند و مرحله به اتمام برسد.

مرحله آخر- نترس:
ابتدا همسايه را دنبال کنيد. اين کار را با کمي تاخير انجام دهيد. از سمت چپ کابين پاييني، فرش را برداشته و به سمت راست برگشته و از فرش روي دريچه استفاده کنيد. به سمت چپ برگشته و جعبه خشاب را برداريد. به بالاي پله‌ها رفته و وقتي همسايه تفنگ بازي را به اتمام رساند و به سمت پايين ناحيه رفت، به سمت راست هنگامي که مادرش خوابيده است برويد و از جعبه خشاب بر روي اسلحه آتش انداز کنار درب کابين و مادر( جعبه قرمز) استفاده کنيد. خرده شيشه را از پايين جايگاه اسلحه برداريد. از پادري درب کابين شماره کد را برداريد. سپس قرص‌هاي خواب را از کيف مادر همسايه برداريد. به عرشه پاييني برگشته و از خرده شيشه پس از اينکه همسايه توسط فرش به پايين دريچه افتاد بر روي دريچه استفاده کنيد. همسايه را دنبال کنيد و به عرشه بالايي برويد و وقتي او به پايين برمي‌گردد در صندلي راحتي کنار مادرش پنهان شويد. پس از اينکه همسايه توسط دريچه به پايين افتاد سريع به سوي دريچه حرکت کنيد و دو عدد ماهي را برداريد. حالا مسير همسايه تغيير مي‌يابد. وقتي همسايه به بالا برگشت به سمت چپ رفته و به سوي گل‌هاي کنارOlga( زن با لباس قرمز) رفته و از ماهي بر روي گلدان گل استفاده کنيد. به عرشه پاييني برويد. پس از ديدن صحنه ماهي و گلدان، Olga به حمام مي‌رود. به سوي حمام رفته و وقتي او وارد شد دستمال را از کنار درب حمام برداريد. Olga سطل آب را بيرون قرار مي‌دهد، ماهي ديگر را بر روي سطل آب قرار دهيد. حالا به کابين بالايي برگرديد و از دستمال بر روي آينه در سمت چپ کابين استفاده کنيد. آينه تميز مي‌شود و طوطي با آن برخورد مي‌کند و بيهوش مي‌شود. به سوي طوطي رفته و کليد را برداريد. به سمت درب کابين برگشته و از کليد بر روي درب استفاده کنيد و وارد شويد. صبر کنيد وقتي کاپيتان به خواب رفت از قرص‌هاي خواب‌آور بر روي ليوانش استفاده کنيد تا او بيهوش شود. پس از بيهوشي کامل کاپيتان از شماره کد بر روي سکان کشتي استفاده کنيد. سريع به بيرون آمده و در صندلي راحتي پنهان شويد تا صحنه‌ها را همراه با حقه‌ها ببينيد و صحنه پاياني را تماشا کنيد.

پايان

__________________________________________________________________________

شاهزاده پارسی: شن‌ های زمان

پس از پايان صحنه، سمت راست از صخره‌ها بالا برويد. سپس از روي پل شکسته بپريد و بعد به سمت راست برويد. روي تخته پريده و وارد سالن شويد. اهريمن‌ها را نابود کنيد و از نردبان بالا برويد. به سمت سالن رفته و از حوضچه داخل سالن جان را پر کنيد( آب بخوريد ). ميزها را شکسته و اهريمن‌ها را نابود کنيد و به پايين برويد. به سوي سالن برويد و راهرو را طي کنيد تا به پلي که مي‌شکند برسيد. از پل عبور کرده تا به نردبان برسيد. به بالاي نردبان برويد و وارد سالن شويد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. به سمت جلو رفته، به لبه ديوار بپريد و به بالاي لبه ديوار برويد، سپس به سمت ديگر رفته تا به شکاف بزرگي برسيد. وارد شکاف شده و اهريمنان را نابود کنيد. از ستون سالم بالا برويد و به پشت بپريد. به ستون بزرگ بپريد و به بالاي ستون برويد تا به بالکن برسيد. به بالکن بپريد. بازي را ذخيره کنيد. به سمت ديوار با کمک دکمه R1 بدويد تا به لبه برسيد و ادامه دهيد تا به بالا برويد. مسير را تا انتها ادامه دهيد تا به خنجري که درون ديوار است برسيد. به بالا برويد و به سمت چپ رفته تا صحنه‌اي ببينيد. از تله‌ها عبور کنيد تا به لبه ديوار برسيد. راه را به بالا ادامه دهيد و از تله‌ها عبور کنيد. بر روي ديوار با دکمه R1 دويده تا به محوطه بزرگي برسيد. به پايين برويد و راه را از سمت چپ روي لبه‌ها ادامه دهيد تا به ستون برسيد. ستون را بگيريد و به ستون بعدي تا انتها بپريد. به ستون آخر که مي‌رسيد به پايين ستون بياييد و به سمت مجسمه رفته و تا انتها به بالاي آن برويد. به خنجر برسيد و آن را برداريد. پس از پايان صحنه وارد درب شويد و از شکاف‌ها عبور کنيد و راه را ادامه دهيد. به پايين برويد. از تله‌ها عبور کنيد و به بالاي ديوار برويد. پس از پايان صحنه اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. از همان راهي که پرنسس فرار کرد برويد تا به او برسيد. پس از ريختن سنگ‌ها به پايين، وارد درب سمت راست شده و به طرف پايين برويد. نور سفيد شيطاني را نابود کنيد. به سمت راست برويد و از ميله آويزان شده و مستقيم به جلو برويد. لبه ديوار را بگيريد و بر روي سکو‌ها پريده و از آن‌ها عبور کنيد. ميله را بگيريد و از سالن بيرون برويد. وارد راهرو شويد. به روي ميله پريده و مسير را ادامه دهيد. دوباره وارد سالن شده تا صحنه‌اي ببينيد. به روي ميله‌هاي پرچم با دکمه R1 آويزان شده و به ترتيب بپريد و در انتها به پايين بياييد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. به طرف قاب‌هاي عکس رفته و به روي ميله پرچم پريده و سپس به طرف بالا برويد تا وارد شکاف درون ديوار شويد و بازي را ذخيره کنيد. جعبه‌ها را بشکنيد و به سمت راست برويد و نور شيطاني را نابود کنيد. به سمت راست رفته و به بالاي صخره‌ها برويد. نکته: قبل از پايين آمدن از صخره‌ها به سمت شکاف ديوار برويد تا جايزه ويژه را دريافت کنيد. مسير را تا آخر به پايين ادامه دهيد و از روي شکاف عبور کنيد و نور شيطاني را نابود کنيد. به پايين شکاف آمده و مسير را تا انتها ادامه دهيد تا يک صحنه‌اي ببينيد. حشرات را نابود کنيد. وارد درب سمت راست سالن شويد تا يک صحنه‌اي از يک سالن بزرگ ببينيد. پس از پريدن از روي صخره سنگ‌ها از درب خارج شويد و مسير را ادامه دهيد تا به قسمت خراب شده برسيد. وارد سالن شويد. به بالاي ستون برويد و از آن به ستون پشت خود بپريد و با دکمه R1 به سمت جلو رفته تا به ستون بزرگ پريده و به پايين ستون بياييد و حشرات و نور شيطاني را نابود کنيد. به روي ستون روبرويي بپريد. از صخره‌ها بالا برويد و ميله‌ها را بگيريد و مسير را ادامه دهيد، سپس به طرفي که نور هست بپريد و نور شيطاني را نابود کنيد. از ستون شکسته بالا برويد و به ستون بعدي تا آخر ادامه دهيد تا به سکوها برسيد. به به لبه ديواري که سکو به آن چسبيده به سمت چپ برويد و به طرف پايين برويد و حشرات را نابود کنيد، سپس به ميله‌ها آويزان شده و به جلو رفته حشرات را نابود کنيد. از قسمتي که نرده دارد آويزان شده و به ستون روبرويي بپريد. از ستون پايين بياييد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. بازي را ذخيره کنيد. سپس دکمه R3 را فشار دهيد تا از پشت شما را نشان دهد. به سمت چپ برويد و با دکمه R1 کمد را به کنار ببريد تا راه باز شود. قبل از خارج شدن از سالن به آخر سالن برويد و نور شيطاني را نابود کنيد. به سمت کمد رفته و وارد شکاف ديوار شويد و از پله‌ها پايين برويد و تا انتها ادامه دهيد تا به نشان سفيد برسيد. صندوق را روي نشان قرار دهيد تا درب باز شود. دسته روي ديوار را با دکمه R1 بکشيد تا پل آزاد شود. نکته: بايد خيلي سريع از روي پل عبور کنيد و به آن طرف بپريد. پس از پايان صحنه، معما به اين شکل حل شود. اول به پشت سر خود نگاه کنيد تا نقشه را ببينيد. دوم دو دسته اهرم وجود دارد. يک دسته بالا مي‌برد، يک دسته ميدان را مي‌چرخاند. خوب توجه کنيد. نکته: درجه هر وقت در هنگام چرخيدن توقف کرد يا صدايي شنيديد يک درجه مي‌باشد. دقت کنيد. ابتدا به نقطه نوراني برويد و به وسيله دسته سمت راست يک درجه به بالا برويد. سپس به سوي دسته دوم رفته و تا آخر به سمت چپ بچرخانيد. بر روي نور بعدي برويد. دوباره به سوي اهرم برويد و دو درجه به بالا برويد. روي نور نيم دايره‌اي برويد. يک درجه به پايين بياييد و روي نور آخر که نور هلال است برويد. يک درجه به بالا برويد. يک درجه به سمت چپ چرخيده تا تمام نورها سرجاي خود قرار گيرند. سپس يک درجه به طرف بالا برويد. پس از اتمام صحنه از روي پل عبور کنيد و به بالاي نردبان سمت چپ برويد. بر روي ميله بالاي سر خود آويزان شده و به پايين بپريد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. بازي را ذخيره کنيد. از پله‌ها بالا برويد و مسير را طي کنيد. از تله‌ها عبور کنيد و در آخر مسير دسته روي ديوار را بکشيد تا وارد درب شويد. صحنه‌اي خواهيد ديد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. از پله‌ها بالا برويد و مسير را ادامه دهيد تا از تله‌ها عبور کنيد و در آخر مسير دسته را بکشيد و راه را تا آخر ادامه دهيد. وارد درب شده تا صحنه‌اي ببينيد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. بازي را ذخيره کنيد. به سمت جلو رفته و نور شيطاني را در پشت سنگ‌ها نابود کنيد. بر روي علامت سفيدي که روي ديوار است با دکمه R1 بپريد تا يک ستون وسط حياط به بالا بيايد. به بالاي ستون رفته و ميله را بگيريد و به بالا بپريد. از سمت راست به روي ديوار مقابل بپريد. پس از پايان صحنه از تله‌ها عبور کنيد و به وسيله دکمه L1 بالاي ديوار مقابل بپريد. در نقطه زرد رنگ به بالا پريده و دسته را بگيريد. پس از باز شدن درب به بالاي سنگ‌ها برويد. از روي سنگ‌ها عبور کنيد و نردبان را بگيريد و به بالا برويد. مسير را ادامه دهيد تا به نور شيطاني برسيد و نور را نابود کنيد. از سنگ‌ها بالا برويد. روي ديوار دويده و طرف مقابل را بگيريد و وارد شکاف شده تا جايزه ويژه را دريافت کنيد. جايزه طرف سالن قسمت راست است. بر روي ميله‌ها آويزان شويد و تا آخر ادامه دهيد تا لبه را بگيريد. به سمت چپ لبه برويد و به سمت مقابل بپريد. مسير را به جلو ادامه دهيد تا به لبه مقابل بپريد. به بالاي ديوار برويد و ميله پشت را بگيريد، سپس به ديوار مقابل بپريد تا به درب برسيد. از ديوار با دکمه R1 تا آخر مسير عبور کنيد و بعد به آن طرف ديوار بپريد. مسير را ادامه دهيد تا به علامت زرد برسيد. بر روي آن برويد تا درب باز شود. وارد شويد و دسته روي ديوار را بکشيد و از تله‌ها عبور کنيد. در آخر مسير به روي علامت سفيد پريده تا لبه‌اي روي ديوار باز شود و روي آن پريده و به بالا تا انتها برويد تا به درب برسيد. از درب عبور کنيد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. بازي ا ذخيره کنيد. به دنبال پرنسس دويده و اهريمن‌ها را نابود کنيد. نکته: نبايد اهريمن‌ها پرنسس را نابود کنند چون بازي تمام مي‌شود. به بالاي پله‌ها رفته و نور شيطاني را نابود کنيد. به بالاي پله‌ها برويد و از قسمت خراب پل عبور کنيد تا به سقف کوچک آبي برسيد. ادامه دهيد، ميله‌هاي پرچم را بگيريد تا به سقف آبي دوم برسيد. به عقب برگرديد و به طرف سقف کوچک و سپس بر روي ايوان بزرگ برويد. اهرم را بچرخانيد تا درب باز شود. بشکه‌ها را شکسته و به پايين پل برويد و اهريمن‌ها و نور شيطاني را نابود کنيد. به سمت درب دويده و بازي را ذخيره کنيد. به بالاي سکوها برويد. لبه ديوار را بگيريد تا روبروي ميله آهني برسيد. ميله را گرفته و مسير را ادامه دهيد. سپس ميله بعدي را بگيريد و تا آخر ادامه دهيد. به جلو برويد و از تله عبور کنيد. وارد شکاف شده تا جايزه ويژه را دريافت کنيد. از نردبان بالا برويد و مسير را ادامه دهيد تا به درب مقابل برسيد. وارد شويد و از تله‌ها عبور کنيد. از پله‌ها پايين برويد و درب را باز کنيد تا پرنسس وارد شود. به دنبال پرنسس بدويد تا به يک سالن بزرگ برسيد. به جلو برويد تا به ميله برسيد و آن را بگيريد و راه پرنسس باز شود. به بالاي پل برويد و دسته را بکشيد. از تله‌ها عبور کنيد و وارد درب شويد و سپس به طرف پرنسس برويد. مسير را ادامه دهيد تا ميله دوم را بگيريد. به جلو برويد و ميله سوم را بگيريد تا راه پرنسس باز شود. از پله‌ها به پايين برويد و ميله را بگيريد. پس از حرکت پرنسس، به پايين برويد و ميله بعدي را هم بگيريد. به سمت پرنسس دويده و به روي صندوق‌ها بپريد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. به بالاي صندوق‌ها برويد و صندوق را از بالاي صندوق‌هاي ديگر به پايين بيندازيد. روي نشان سمت چپ بگذاريد تا سکويي بالا بيايد. به سمت صندوق‌هاي سمت چپ برويد و يک صندوق ديگر پشت صندوق‌ها برداشته و بر روي نشان ديگر بگذاريد تا يک سکوي ديگر پشت سر پرنسس بالا بيايد. به بالاي سکوي پشت پرنسس رفته و نشان زرد را فشار دهيد تا درب باز شود. خيلي سريع به پايين پريده تا از درب عبور کنيد. از تله‌ها عبور کنيد تا به پرنسس برسيد. به پايين پله‌ها رفته و نور شيطاني را پشت پله‌ها نابود کنيد، سپس اهريمن‌ها را نابود کرده و به سمت ذخيره بازي دويده و به بالاي صخره پشت ذخيره پريده و بالا برويد. به بالاي درخت برويد و به آن طرف بپريد. حالا در بالاترين نقطه هستيد. به شاخه روبرويي بپريد و شاخه را بگيريد و به آن طرف بپريد ( ديوار ) و درب را بر روي پرنسس باز کنيد. اهريمن‌ها را نابود کنيد و داخل اتاق شويد و صندوق را جا‌بجا کنيد تا شکافي پيدا شود و پرنسس درب را براي شما باز کند. به روي ميله بالاي سر خودتان پريده و به بالا برويد تا به نردبان برسيد. به سمت چپ برويد تا به ميله بزرگ برسيد. به انتهاي ميله برويد و به سکوي مقابل بپريد. از آنجا به صخره روبرويي بپريد تا به يک درخت برسيد. به شاخه و به بالاي برج بپريد و اهرم را بچرخانيد تا درب باز شود. به سمت محل ذخيره بازي بپريد و به پايين صخره‌ها برويد. به روي ميله پريده تا وارد درب نشويد. به سمت آخر رفته و بر روي ميله آويزان شويد تا يک نردبان براي بالا بيايد و او به سمت شما بيايد. حالا وارد درب شويد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. به بالاي صخره کوچک پريده و از طريق ديوار، دسته ميله را به پايين بياوريد و داخل اتاق شويد و نور شيطاني را نابود کنيد. صندوق را از جلوي شکاف برداشته تا پرنسس وارد شکاف شود و درب را براي شما باز کند. بشکه‌ها را شکسته و دسته را با دکمه R1 بکشيد. از تله‌ها عبور کنيد تا به درب برسيد. از پل عبور و بازي را ذخيره کنيد. به سمت پرنسس برگشته و به سوي درخت پريده، از آن بالا برويد و به لبه بپريد. به لبه ديگر با دکمه R1 بدويد و به روي درخت بپريد و نور شيطاني را نابود کنيد. به بالاي درخت برويد و به درخت بعدي بپريد. تا انتها ادامه دهيد و به بالاي درخت برويد تا به بالاي آبشار برسيد. به لبه آويزان شويد و به طرف پل برويد. از روي پل بپريد تا به اهرم برسيد و اهرم را بچرخانيد تا درب باز شود و به درخت سمت چپ پريده و به پايين برويد و به درخت بعدي بپريد و سپس به روي صخره بعدي و در آخر به آن سوي پل پريده تا وارد سالن شويد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. راه را ادامه دهيد و وارد شکاف ديوار شويد و اهريمن‌ها را نابود کنيد و به بالاي پله‌ها رفته و بازي را ذخيره کنيد. به طرف سنگي که کوزه بر روي آن است رفته و آن را به کنار بکشيد تا پرنسس وارد شکاف شود. روي نشان برويد تا درب باز شود. از تله‌ها عبور کنيد و به پايين برويد. از تله بپريد و به بالا برويد تا لبه ديگر را بگيريد. دوباره به بالا بپريد و لبه را بگيريد تا صحنه‌اي ببينيد. اهريمن‌ها را نابود کنيد و به بالاي پله‌ها برويد و روي نشان داخل آب بپريد تا درب باز شود. به سوي دو نشان روبرويي برويد و مجسمه را به نشان کنار خودش بچسبانيد و بر روي دومي نشان سمت راست روي ديوار پريده تا درب بازشود. نور شيطاني را نابود کنيد و اهرم را بچرخانيد تا آب داخل سالن خارج شود. به سمت ديوار برويد و به بالاي لبه بپريد و بر روي ميله پريده و به ستون بپريد، سپس از ستون بعدي به سوي ميله پريده و به انتهاي ميله برويد و به ميله آخر پريده تا درب باز شود. به آن طرف ديوار برويد و لبه دوم را بگيريد و تا انتها ادامه دهيد تا به ميله آخر که درب را باز مي‌کند پريده ( بالاي سر ديوار شکسته ميله آخر). پس از باز شدن درب آخر، جعبه را به پايين بيندازيد. جعبه را در کنار درب کوچک خواهيد يافت. دوباره به درب اول بازي که وارد سالن شديد برگرديد. برويد به سوي تله‌هايي که آمديد. از تله‌ها عبور کنيد تا به جاي اول بازي برسيد. جعبه را از بالاي آبشار به پايين حوض انداخته و آن را به طرف نردبان ببريد و از نردبان بالا برويد و نور شيطاني را نابود کنيد. به بالاي ديوار برويد و به سمت راست بپريد و به آن طرف سالن برويد. به ستون وسط بپريد. به لبه ديوار پشت ستون بپريد و از نرده‌ها عبور کنيد. به روي ميله‌ها بپريد تا به سوي تخته‌ها برسيد و تا انتها ادامه دهيد و وارد سالن شويد. به روي ميله روبرويي پريده و تا انتها ادامه دهيد تا لبه ديگر را بگيريد. وارد راهروي چوبي شده و بشکه‌ها را شکسته و از تله‌ها عبور کنيد و اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. به بالاي پله‌ها برويد و مسير را ادامه دهيد. به سمت چپ برويد. کمد را به زير ميله ببريد و روي آن ميله را بگيريد. به ستون مقابل بپريد و مسير را طي کنيد. به آن طرف ايوان بپريد و نور شيطاني را نابود کنيد. به آخر سالن برويد و آن طرف، شمشير را برداريد. برگرديد، درب چوبي را بشکنيد و به پايين بياييد. با شمشير قبل از پايين آمدن ترک ديوار را خراب کنيد. وارد شده تا جايزه ويژه را دريافت کنيد. وارد سالن شويد. آن قسمت ديواري که از شکاف آن نور مي‌آيد را خراب کنيد. به پايين برويد و در آخر راه سنگ بزرگ را به وسط بياوريد و از روي آن ميله را بگيريد و مسير را ادامه دهيد. ازسمت چپ به ديوار پايين بپريد. از چينه‌ها پايين برويد و به وسيله ديوار به بالا برويد. از آن جا به سوي نور شيطاني برويد و آن را نابود کنيد. لبه‌هاي پايين را بگيريد و به طرف ديوار حرکت کنيد و به آن سوي ديوار بپريد. مسير را ادامه دهيد. در کنار پرنسس اهرم را بچرخانيد. اهريمنان را نابود کنيد. در آخر سالن سنگ بزرگ را برداريد تا پرنسس عبور کند. مسير را ادامه دهيد و از نردبان بالا برويد. مسير را ادامه دهيد و اهريمنان را نابود کنيد و ديوار آخر را خراب کنيد. در آخر سالن وارد سالن بزرگ شويد. اهريمنان را نابود کنيد. از سنگ‌ها بالا برويد و ميله کوچک را بگيريد و به بالا برويد. در بالاي سالن نور شيطاني را نابود کنيد و به عقب برگرديد. ميله بالايي را بگيريد و به آن طرف بپريد. درب را باز کنيد و به سمت چپ برويد و ميله پرچم را بگيريد. مسير را از بالا ادامه دهيد. از تله‌ها عبور کنيد. به وسيله اهرم درب را باز کنيد. پس از وارد شدن به طرف پايين برويد و اهرم را پايين بياوريد تا پرنسس به بالا بيايد. برگرديد. پس از باز شدن درب توسط پرنسس نور را نابود کنيد و اهرم بالاي سر خود را بکشيد تا پل پايين بيايد. مسير را به بيرون ايوان برگرديد و در ميان راه پايين بياييد. روي پل، اهريمنان را نابود کنيد. مسير را به جلو ادامه دهيد. اهرم را بچرخانيد تا درب باز شود. به بالاي پله‌ها برويد و ميله اول را بگيريد. مسير را طي کنيد و اهرم را بکشيد و به روي آن آويزان باشيد تا پايان از شکاف بالا برويد. به روي پل بپريد و به بيرون سالن برويد. مسير را طي کنيد و دوباره از درب ديگر وارد سالن شويد. اهرم را بکشيد. روي پل برويد. پس از حرکت پرنسس به روي ديوار روبرويي بپريد و ار نردبان بالا رفته و در آخر اهرم را بکشيد و برگرديد. پس از باز شدن درب صحنه‌اي خواهيد ديد. سپس پيش پرنسس برويد. با دقت پرنده‌هاي اهريمني را نابود کنيد. پس ازپايان صحنه از صخره پايين بياييد و ستون بزرگ را بگيريد. پس از آن ستون کوچک را گرفته و به روي ديوار بپريد و مسير را ادامه دهيد و در پايان پايين بياييد. سريع به طرف راهروي کوچک حرکت کنيد و ميله آخر را بگيريد. به بالا بپريد و از بالکون پايين بياييد و مسير را ادامه دهيد و به روي ستون بپريد و نور شيطاني را نابود کنيد. از طريق ستون بعدي مسير را ادامه دهيد و در آخراز ديوار عبور کنيد. وارد حياط ديگر شويد. از کنار ديوار حرکت کنيد و پرچم را بگيريد. در آخر بازي را ذخيره کنيد. به پايين بياييد. از ديوار کوچک به آن طرف بپريد و مسير را ادامه دهيد. در انتها به روي ديوارهاي وسط بپريد. پرنده‌هاي اهريمني را نابود کنيد. آن طرف ديوار وسط بپريد و مسير را تا آخر ميله ادامه دهيد. به آن طرف ميله ديگر بپريد و وارد سالن کوچک شويد. اهرم را بکشيد تا نردبان پايين بيايد و درب باز شود. وارد درب ديگر شويد و اهرم را بکشيد تا صحنه‌اي ببينيد. حشرات را نابود کنيد. نور شيطاني را نابود کنيد. وارد اتاق ديگر شويد. دسته اهرم را بکشيد و سپس با سرعت به بالاي نردباني که پايين آمديد برويد. از آن‌جا به روي دربي که به وسيله اهرم شما بالا رفته است با دکمه R1 حرکت کنيد. در اينجا سرعت بسيار مهم مي‌باشد. پس از نابود کردن نور شيطاني اهرم را بکشيد. نردباني ديگر مي‌بينيد. از طريق ديوار سمت چپ به آن طرف برويد و به پايين بياييد. توجه داشته باشيد که قبل از پايين آمدن بر روي نقطه زرد برويد تا درب باز شود. مسير را ادامه دهيد. ديوار جلويي را خراب و از پل چوبي عبور کنيد. بشکه‌ها را شکسته و به پايين بياييد و مسير را ادامه دهيد. به پايين آبشار بياييد. حشرات را نابود کنيد و نور شيطاني را از بين ببريد. از روي پل چوبي عبور کنيد. به پايين بياييد و بر روي سکو به روي سکوي ديگر که پل چوبي دارد بپريد. در مسير، خفاش‌ها را از بين ببريد. به طرف سکوي سمت چپ حرکت کنيد و به پايين برويد. خفاش‌ها را نابود کنيد و به آخر مسير برويد و به روي صخره وسط آبشار بپريد. به روي صخره بعدي بپريد و از پل چوبي عبور کنيد. بازي را ذخيره کنيد. به پايين بياييد. از روي پل چوبي بگذريد. ديوار را خراب کنيد. از سمت راست کنار ديوار بگذريد. با سرعت برويد، زيرا پله‌ها زير پاي شما خراب مي‌شوند. لبه ديوار را بگيريد و به بالا برويد. داخل غار شويد. ديوار را خراب کنيد و سپس از سمت راست روي پل‌ها عبور کنيد. در اينجا خفاش‌ها را نابود کنيد. از کنار ديوار مسير را ادامه دهيد تا به بالا به روي قنديل‌هاي آويزان برسيد. به روي قنديل‌ها بپريد. قبل از افتادن قنديل‌ها به عقب بر روي تخته‌ها بپريد و سريع قبل از خراب شدن به حرکت خود ادامه دهيد. تخته بعدي را بگيريد و تا آخر ديوار با سرعت بدويد و به روي قنديل آويزان شويد. سريع همه راه را طي کنيد. لبه ديوار را بگيريد تا انتها ادامه دهيد تا به سکوي ذخيره بازي برسيد. بالاي لبه ديوار را بگيريد و به روي قنديل آويزان شويد. مسير را تا آخر طي کنيد و نور شيطاني را نابود کنيد. از پل چوبي عبور کنيد و به روي قنديل آويزان شويد. با سرعت به آن طرف بپريد و از نردبان پايين بياييد. از نردبان و تخته بعدي هم پايين بياييد تا به پايين غار برسيد. از غار عبور کنيد. راه را باز کنيد تا به سالن بزرگي برسيد. از سمت چپ سنگ‌ها به بالاي بالکن برويد و طناب را بگيريد. به روي لبه بالکن که محل ذخيره بازي است بپريد. از سنگ‌هاي سمت راست بالا برويد. از لبه چوب شکسته به آن طرف بپريد و به سمت چپ حرکت کنيد. به طرف راست که درب آخر است برويد. خفاش‌ها را نابود کنيد. از ستون شکسته بالا برويد و روي چوب بالايي به جلو برويد. در وسط، طناب سمت چپ را بگيريد و به ستون جلويي بپريد. به سمت چپ حرکت کنيد. ستون را دور بزنيد و در وسط به روي طناب آويزان شويد. پس از گرفتن طناب به طرف طناب دوم اوج بگيريد و به جلو بپريد تا طناب را بگيريد. به سمت راست داخل دهليز شويد. از تله‌ها عبور کنيد. نور شيطاني را نابود کنيد و به جلو جايي که قيچي‌هاي تله وجود دارد برويد. سريع به طرف ديوار با دکمه R1 بالا برويد. ستون را بگيريد و به بالا برويد تا وارد يک سالن شويد. اهرم را پايين بياوريد تا دريچه باز شود. خفاش‌ها را نابود کنيد. به لبه چاهي که درب آن باز شد آويزان شويد. از تله‌ها با دقت عبور کرده و با کمک دکمه دايره به پايين برويد و جعبه را در آب بيندازيد. آن را به کنار لبه ديگر ايوان که نور شيطاني است ببريد و نور را نابود کنيد. از آن بالا برويد. لبه‌ها را بگيريد و بالا برويد. مسير را از سمت راست به جلو ادامه دهيد. در ميانه راه، طناب را بگيريد و بعد طناب بعدي را تا آخر که به طناب مورد نظر برسيد. از آن بالا برويد و به بيرون سالن برويد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. نور شيطاني را نابود و بازي را ذخيره کنيد. تا آخر سالن برويد و طناب را بگيريد. به سمت جلو حرکت کنيد و با سرعت عمل در بالا به روي نقطه سفيد ضربه بزنيد و سريع طناب را بگيريد تا پل باز شود. بعد به نقطه سمت چپ زرد و سريع پس از ضربه زدن و گرفتن طناب به طرف درب باز شده برويد تا درب بسته نشود. به يک سالن مي‌رسيد. نور شيطاني را نابود کنيد و دسته زرد را کشيده و روي نقطه سفيد برويد و تله‌ها را طي کنيد تا وار درب شويد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. از پرده روبرويي عبور کنيد و به آخر اتاق برويد. ديوار را خراب کنيد. به کمک پرنسس برويد و اهريمن‌ها را نابود کنيد. بازي را ذخيره کنيد. مجسمه را جا‌بجا کنيد تا شکافي پيدا شود و پرنسس از آن عبور و درب را براي شما باز کند. به بيرون برويد و اهرم را بچرخانيد تا درب باز شود. وارد سالن شويد. اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. از قسمت ورودي، ديوار را خراب کنيد. آينه داخل راهرو را به طرف سالن بچرخانيد تا نور به سالن برسد. آينه آخر سالن را جلو بياوريد تا نور به آن بخورد و آينه سمت راست آن را به طرف نور بياوريد و نور را به آينه ديگر آن طرف سالن هدايت کنيد. از آن آينه نور را به آينه پشت ديوار خراب برسانيد تا نور به وسط سالن به نقطه زرد برسد. صحنه‌اي خواهيد ديد. از وسط سکوي سالن بالا برويد و به روي ديوار روبرويي بپريد و به آن طرف برويد. روي ديوار به سمت چپ برويد. به سمت سکو دويده و ميله‌هاي پرچم را بگيريد و تا انتها ادامه دهيد تا به ايوان برسيد. اهرم سفيد وسط ستون را با دکمه R1 فعال کنيد. وقتي کتابخانه جلو آمد، سريع به طرف بالا برويد. به سکوي دوم برويد. از آن‌جا دويده و نردبان را بگيريد. نور شيطاني را نابود کنيد. به بالاي چوب برويد و خفاش‌ها را نابود کنيد. پايين بياييد. تله‌ها را رد کنيد. ديوار را خراب کنيد تا جايزه ويژه را دريافت کنيد. به قسمت وسط بپريد و دسته را به طرف راست بگردانيد. از قسمت سمت راست مي‌توانيد به آن طرف برويد. آينه را روبروي آن قرار دهيد. بعد از آن آينه دوم را به آن طرف سالن، جايي که جايزه ويژه را دريافت کرديد قرار دهيد تا صحنه‌اي ببينيد. به پايين برگرديد. در قسمت کتابخانه، آينه را به آن طرف زوم کنيد تا راه براي شما باز شود. در آن طرف به پايين برويد و نور شيطاني را نابود کنيد. به کنار پرنسس برگرديد. از ستون وسط به بالا برويد و طناب را بگيريد. بعد از آن طناب دوم را و سپس لبه ديوار را بگيريد و به بالا بدويد. مسير را تا رسيدن به نردبان طي کنيد و به بالا برويد. در اين قسمت بايد سه ديوار را پي‌در‌پي خراب کنيد. در قسمت ديوار دوم اهرم را پايين بياوريد و آينه را به بيرون محوطه هدايت کنيد و از پلي که براي شما باز شد آينه وسط را برداريد و آينه آخر را به جاي آن قرار دهيد. نور به آينه شما مي‌رسد و شما نور را به الماس ديوار سوم هدايت مي‌کنيد. درب باز مي‌شود. از همان شکاف قسمت الماس با احتياط به پايين بياييد و شمشير را برداريد. اهرم را بکشيد تا درب باز شود. داخل شده و مسير را طي کنيد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. به بالا به دنبال پرنسس برويد. بعد به پله‌هاي وسط و بعد به بالا برويد. برروي سکو پريده و نور را نابود کنيد و به سمت راست برويد و از ميله‌هاي پرچم‌ها بالا برويد. دسته را يک درجه به عقب برگردانيد. به ميله آويزان شويد و مسير را کاملا طي کنيد و به آن طرف پريده و دسته را به جلو يک درجه بچرخانيد. از مسيري که آمده‌ايد تا ستون وسط برگرديد و سپس به سمت چپ حرکت خود را ادامه دهيد تا اهرم را بگيريد، سپس ضربه‌اي بر روي علامت روي ديوار بزنيد تا ايواني زير پاي شما قرار بگيرد. سريع به سمت چپ حرکت کنيد. دو مرتبه به طرف ستون وسط حرکت کنيد، ولي اين بار به سمت راست تا اهرم را بگيريد. درب باز مي‌شود. با طناب‌هاي ضخيم به پايين برويد. به دنبال پرنسس برويد و از تله‌ها عبور کنيد تا به نشان زرد بين تله‌ها برسيد. بر روي آن برويد تا درب باز شود. در اين‌جا با اهريمن‌ها مبارزه کنيد. بازي را ذخيره کنيد. به بالاي نردبان رفته و به سمت روبرو که لبه است بپريد و از ان به طرف پرندگان پريده و آن‌ها را نابود کنيد. بعد از پايان مبارزه به آن طرف لبه روبرويي پريده و تا انتها برويد تا روبروي طناب قرار بگيريد. به طناب بپريد و آن را بگيريد و بعد به لبه چوبي روبرويي پرده‌ دار با کمک دکمه R1 برويد تا چوب شکسته درون ديوار را بگيريد، سپس به ميله پرچم پريده و بعد به سوي ديواري که پرندگان هستند بپريد. پرندگان را نابود کنيد. به سمت چپ جايي که طناب‌ها آويزان هستند نگاه کنيد. با کمک دکمه R1 بر روي ديوار پريده تا تخته چوب اول را بگيريد، سپس به سمت طناب اول پريده و با دکمه R1 به سمت طناب دوم اوج بگيريد و بپريد. سپس به انتها بپريد. از روي سکو به سمت راست با دکمه R1 دويده تا به سکوي پايين برسيد و از سکو پايين برويد و اهرم را بچرخانيد تا درب براي پرنسس باز شود. به جلو برويد تا به تله تيغ برسيد. در اين‌جا به ديوار کناري ايوان برويد و با دکمه R1 به پشت ديوار يا لبه بپريد و به سمت جلو برويد تا از تله عبور کنيد. وارد سالن شويد. از تله‌ها عبور کنيد و حشرات و نور شيطاني را نابود کنيد. به جلو برويد تا پرنسس را ببينيد. از پله‌ها بالا برويد و حشرات را نابود کنيد. از تله‌ها عبور کنيد. راه را ادامه دهيد تا به پله‌ها برسيد. از پله‌ها بالا برويد تا صحنه‌اي ببينيد. اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. به جلو برويد و از پرتگاه بپريد تا به درب برسيد. به سمت چپ برويد تا ميله‌ها را ببينيد. پس از پايان صحنه از نردبان به پايين برويد و بر روي ديوار بدويد که به نقطه سفيد برسيد. زير پاي شما سکويي به وجود مي‌آيد. تا انتها اين‌کار را ادامه داده تا به پايين برسيد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. نور شيطاني را نابود و بازي را ذخيره کنيد. جعبه‌اي درون آن اسکلت وجود دارد. بر روي علامت آخر سالن برويد و بگذاريد تا درب باز شود. وارد درب شده و از تله‌ها عبور کنيد و بر روي نشان زرد پريده تا درب باز شود. نور شيطاني را نابود کنيد و دسته سفيد درون ديوار را بکشيد و بين ديوار به بالا برويد تا به لبه ديوار برسيد. به بالاي چوب پريده و خفاش‌ها را نابود کنيد. به جلو پريده تا چوب بعد را بگيريد. خيلي سريع بر روي دو نشان ديوار بپريد و از بين دو ديوار بالا برويد و از طريق ديوار ميله را بگيريد. به بالا برويد، سپس به ميله وسط پريده و به آن سوي لبه بپريد. نور شيطاني را نابود کنيد. از طريق نشان‌‌هاي روي ديوار به بالا برويد تا لبه آخر که لبه چوب است پريده و سپس به سمت نردبان پريده و از آن بالا برويد و ميله وسط را بگيريد، سپس به نردبان دوم و تا انتها بالا برويد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. نور شيطاني را نابود و بازي را ذخيره کنيد. به بالاي پله‌ها برويد. روبروي حوض آب نشان سفيد را فشار دهيد تا يک سکو به بالا بيايد. به بالاي سکو رفته و به سمت راست آن برويد تا به يک سکو مانند برسيد و صندوق را به پايين بينداريد. صندوق را روبروي نشان زرد که زير پاي حوض قرار دارد بگذاريد. بر روي صندوق رفته و نشان زرد را فشار دهيد تا درب باز شود و پرنسس از درب عبور کند. وارد درب شويد و نور شيطاني و پرندگان را نابود کنيد. به جلو برويد تا انتها وارد سالن شويد. نور شيطاني را نابود کنيد. راه را ادامه دهيد تا به ديوار شکسته‌اي برسيد. ديوار را خراب کنيد. وارد شويد تا جايزه ويژه را دريافت کنيد. وارد سالن شويد تا صحنه‌اي ببينيد. به پيش پرنسس برويد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. نگذاريد پرنسس را اهريمن‌ها بکشند تا موفق شويد. پس از نابود کردن اهريمن‌ها صحنه‌اي خواهيد ديد و ديگر به بالا نمي‌رويد. حالا بايد به ميله بالاي سر خود بپريد تا تور به پايين بيايد و راه باز شود. به سمت پرنسس رفته تا صحنه‌اي ببينيد. پس از اتمام صحنه بازي را ذخيره کنيد. تا آخر به جلو برويد. از لبه به بالا برويد تا به سکوي کوچک برسيد. به جلو برويد تا به سکوي ديگر برسيد. تا انتها ادامه دهيد. به سکوي آخر که رسيديد با دکمه R1 به سمت شيشه دويده و سپس با دکمه ضربدر به سمت ميله بپريد. در آخر به سکويي که خنجر روي آن است بپريد تا صحنه‌اي ببينيد. اين رييس آخر بازي است. پس از پايان صحنه، از پله‌ها به پايين برويد تا صحنه‌اي از يک سالن با درب زيادي ببينيد. در اين‌جا بايد دقت زيادي بکنيد. از کنار درب‌ها عبور کنيد، ولي وارد نشويد. شما بايد وارد هيچ دربي نشويد. از سمت راست برويد تا صداي آبي را بشنويد. فقط صداي آب مي‌تواند شما را به پرنسس نزديک کند. به هر دربي که صداي آب دارد وارد شويد تا به پرنسس برسيد. به تماشاي صحنه بنشينيد. پس از اتمام صحنه به سالن آينه مي‌رسيد. دقت کنيد از راهرو وارد سالن آينه‌ها شويد. به کمک دکمه L2 صحنه را از بالا نگاه کنيد. به اين شکل معما را حل کنيد. به طرف راهرو برويد و آينه اول و آينه سمت چپ را به آخر سمت راست ببريد. نور را به طرف پايين انعکاس دهيد، طوري که به ستون روبرويي برخورد کند و يک مستطيل از نورها ايجاد شود. آينه سمت راست دوم را برداريد جلوي ضلع دوم مستطيل قرار دهيد. آينه چهارم را در جلوي سکو قرار دهيد تا نور به علامت دايره جلويي برخورد کند و شمشير آزاد شود. نقشه آينه‌ها به اين صورت مي‌باشد: اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. به سمت سالن برگشته و درب چوبي را با شمشير بشکنيد. به ميله‌ها پريده و تا انتها به بالا برويد. اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. به لبه چوبي پريده و به بالا برويد. لبه بعد را بگيريد تا به حوض آب بالاي صخره برسيد. به سمت چپ برويد تا ميله آهني بالاي سرتان پيدا شود. از طريق ديوار به ميله آهني پريده و سپس به چوب روبرويي پريده و در انتها به لبه چوبي بپريد. خفاش‌ها را نابود کنيد. به سمت ستون چپ پريده و به پايين برويد. به سمت درب باز برويد. بر ديوار دويده و به بالا برويد تا لبه را بگيريد. اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. از طريق ديوار به ميله پرچم پريده و بعد به ميله بعدي و سپس به ستون بپريد. به ستون دوم بپريد و از شکاف بالاي ستون دوم به بالا برويد. به سمت راست برويد و خفاش‌ها را نابود کنيد. راه را ادامه دهيد تا بين دو ديوار بلند برسيد و از بين دو ديوار بالا برويد تا به لبه ديوار برسيد. به سمت راست برويد و خفاش‌ها را نابود کنيد. بر روي ميله برويد و به ميله بعدي بپريد و به سمت راست برويد تا روي لبه راه برويد و به پايين به ميله بزرگ بپريد و دوباره به بالا بپريد. از سمت راست به سمت پرچم‌ها برويد تا به لبه‌اي ديگر برسيد تا دوباره بين دو ديوار برسيد. به ديوار سمت راست برويد و به بالاترين لبه ديوار برويد و به لبه ديوار چپ بپريد. مسير را به چپ ادامه دهيد تا به ميله پرچم برسيد. پرچم‌ها را طي کنيد تا به ستون شکسته برسيد. ستون شکسته بزرگ را دور زده و بين ستون و ديوار به پايين بياييد تا به پايين ستون برسيد. بايد به هر يک از ديوارها بپريد تا بتوانيد پايين برويد. به درب زير ستون برويد و نشان زرد را فشار دهيد و خفاش‌ها را نابود کنيد و در انتها از نردبان‌ها بالا برويد. اهريمن‌ها را نابود کنيد. از صخره‌ها بالا برويد و بازي را ذخيره کنيد. دوباره از صخره بالا برويد و از ستون چوبي بالا برويد تا ميله آهني را بگيريد. تا انتها ادامه دهيد تا قسمتي از ديوار خراب شود. به روبروي قسمت خراب شده ديوار برويد و به آن‌جا بپريد و به بالا برويد. ميله پشت سر خود را بگيريد و مسير را تا انتها ادامه دهيد تا به سکوي شکسته برسيد. به طرف سکوي دوم بدويد و روي سکوي سوم برويد تا به ستوني که از وسط شکسته است برسيد. به داخل ستون آويزان شويد و به عقب پريده و بالا برويد. به سکوي سمت چپ دويده و خفاش‌ها را نابود کنيد. دوباره به سمت چپ سکوي بعدي بدويد. حالا وارد اتاقک درون پل شويد و از آن از روي تخته عبور کنيد تا به سکوي بعد برسيد. سپس از طريق ديوار بر روي سکوي آخر بپريد. بر روي ديوار بدويد تا انتها، سپس پريده و ستون را بگيريد. به سمت سقف سبز رنگ پريده و به بالاي ستون سقف برويد و ميله‌هاي پرچم را بگيريد تا به لبه بالايي برسيد. به سمت راست حرکت کنيد و نردبان را از طريق ديوار بگيريد و به بالا برويد، سپس ستون را بگيريد و وارد سالن شويد و صحنه را ببينيد. اهريمن‌ها را نابود و بازي را ذخيره کنيد. مبارزه با رييس آخر بازي: نکته: او سه مرتبه زنده مي‌شود، پس بايد سه مرتبه او را بکشيد. بعد از سه مبارزه موفق به سمت رييس بازي برويد و به آن ضربه وارد کنيد. داخل ايوان چند ضربه دوباره به او وارد کنيد تا کاملا نابود شود و پايان بازي را تماشا کنيد.

البته من بيشتر تو كار استراتژي هستم ولي رمز هر بازي كه قبل از نوامبر2005 امده باشه را دارم حتي خيلي قديمي كسي ميخواد بگه.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Majedcod4

qx_roham_xp

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,872
نام
رهام
سلام
راهنمای سایبریا خیلی شبیه راهنمای دارینوس هست;)
لطفا خالا که اونها مقاله های من رو به اسم خودشون کپی می کنند این کار رو نکنید;)
آخه رفتم کلی کلاس گزاشتم این دزدی ها و کپی کردن ها مخصوص دارینوس هست نه بازی سنتر
با تشکر;)
 

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
hajباه

بهتون بطور كامل اطمينان ميدم اسمم امير نيست اين ديگه چه اسمه مسخره ايه به خدا اسم من امير نيست اين اسم كسي هست كه راهنما ها رو بهم داده
در مورد دارينوس هم من چند تا راهنما كه داخل هارد بود زدم نميدونم از كجا
سايلت هيل هم به چشم و مصطفي جان نه هيچ كدام مال خودم نيست
http://www.hamshahri.net/vijenam/javan/1382/820914/panjera.htm
isp من كه اينو باز نميكنه ولي اگه شما تونستيد بريد راهنماي splinter cell2 هست
در ضمن اين تاپيك فقط مال من نيست من اين تاپيكو زدم تا براي هر گيم يك تاپيك زده نشه
شما هم راهنماي هر بازي رو كه داريد بزاريد
 
آخرین ویرایش:

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
با سلام
sony جان من پست اوله شما رو ویرایش کردم و تمامی ایراداتش رو رفع کردم. لطفا در زدن پست های خود بیشتر دقت کنید نا مسائل این چنین برای پست ها پیش نیاید چون ویرایش آنها نیز وقت گیر است. در ضمن سعی کنید در نوش تهای خود از رنگ های مختلف استفاده نکنید. اینطوری هم کمتر وقت شما هدر می رود هم در پست شما اشکالات نوشتاری به وجود تمی آید و خواننده دچار مشکل نمی شود.

تذکر مهم:
حتما در راهنما ها و مطالبی که می گزارید نام منبع اصلی و نویسنده آن متن را نیز در زیر نوشته ذکر کنید. ابتدا سعی کنید یه تحقیق در این مورد بکنید و یا از کسی که این نوشته ها را گرفتید منبع اصلی را بپرسید.
به عنوان مثال این راهنمای سایبریا 1 که شما گزاشتید برای سایت دارینوس می باشد. من منبع آنرا در آخر نوشته های بازی اضافه کردم ولی از دوتای دیگه اطلاعی ندارم.
خواهشن در این مورد تا حد توان دقت کنید و منابع را ذکر کنید چرا که ذکر نکردن منابع عواقب بدی داشته و ضرر آن مستقیما به خود سایت وارد و باعث بد نام کردم و خراب کرن سایت بازی سنتر توسط جمعی افراد فرصت طلب می شود.


با تشکر
 
  • Like
Reactions: AM†R

mostafa_cpp

کاربر سایت
Jan 29, 2006
977
نام
مصطفي
نوشته شده توسط Lich King:
با سلام
sony جان من پست اوله شما رو ویرایش کردم و تمامی ایراداتش رو رفع کردم. لطفا در زدن پست های خود بیشتر دقت کنید نا مسائل این چنین برای پست ها پیش نیاید چون ویرایش آنها نیز وقت گیر است. در ضمن سعی کنید در نوش تهای خود از رنگ های مختلف استفاده نکنید. اینطوری هم کمتر وقت شما هدر می رود هم در پست شما اشکالات نوشتاری به وجود تمی آید و خواننده دچار مشکل نمی شود.

تذکر مهم:
حتما در راهنما ها و مطالبی که می گزارید نام منبع اصلی و نویسنده آن متن را نیز در زیر نوشته ذکر کنید. ابتدا سعی کنید یه تحقیق در این مورد بکنید و یا از کسی که این نوشته ها را گرفتید منبع اصلی را بپرسید.
به عنوان مثال این راهنمای سایبریا 1 که شما گزاشتید برای سایت دارینوس می باشد. من منبع آنرا در آخر نوشته های بازی اضافه کردم ولی از دوتای دیگه اطلاعی ندارم.
خواهشن در این مورد تا حد توان دقت کنید و منابع را ذکر کنید چرا که ذکر نکردن منابع عواقب بدی داشته و ضرر آن مستقیما به خود سایت وارد و باعث بد نام کردم و خراب کرن سایت بازی سنتر توسط جمعی افراد فرصت طلب می شود.


با تشکر

اشكان جان سايت دارينوس www.darinoos.net هست
 

b_n_noor

کاربر سایت
Mar 19, 2006
1
most wanted

اقا قربون مرامتون يه كمكي كنيد بگيد اين نيد فور اسپيدو چطوري برم جلو به ليست سياه رسيدم ازاوليشون مي برم بعد يه سري پيام نا مفهوم مياد بعد دوباره از اول شروع ميشه .

نوكرم به مولا
 

arsniyas

کاربر سایت
Feb 4, 2006
59
Commandos: Behind Enemy Lines

سلام من راهنماي ىر مرحله 5 كماندو مشكل دارم . Commandos: Behind Enemy Lines
راهنمایی کنید ممنون می شم .
در ضمن در بازی NANCY DREW CURSE OF BLACKMOOR MANOR در یه جای بازی به بعد وقتی چشمهای قرمز رو کف سالن پیدا می کنم دیگه معلوم نیست چه باید کرد . تمام تیکه های ستون سالن رو هم برای باز کردن آن ها پیدا نکردم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر